Dit is door 4 a 5 users bevestigd eerder vandaagquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 20:06 schreef Coco het volgende:
Wat een hondslelijke shirts van Feyenoord
Meer dan terecht.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 20:08 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Dit is door 4 a 5 users bevestigd eerder vandaag
Nee, die speelt hier nietquote:
Die had hem wel gemaakt.quote:
Heel blij dat PSV daar niet in is getrapt.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 20:10 schreef PowerLoungen het volgende:
Steijn is alleen leuk tegen het rechterrijtje.
Eensquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 20:11 schreef Coco het volgende:
Stelling:
Deze pot eindigt niet zonder fittie.
Vreemd dat Villa hem wegdeed voor Malenquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 20:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Heel blij dat PSV daar niet in is getrapt.
Ik vind Duran Duran wel een leuk spelertje trouwens
Direct.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 20:15 schreef Faraday01 het volgende:
Als Feyenoord zou verliezen is het dan PO voor de EL of direct geplaatst voor de EL?
Directquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 20:15 schreef Faraday01 het volgende:
Als Feyenoord zou verliezen is het dan PO voor de EL of direct geplaatst voor de EL?
Direct geplaatst, dus het is vooral voor de coefficienten en voor 4 miljoen pingels of ze de laatste voorronde halen en daar verliezen of dat ze er nu al uit liggenquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 20:15 schreef Faraday01 het volgende:
Dirextquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 20:15 schreef Faraday01 het volgende:
Jaquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 20:15 schreef Faraday01 het volgende:
tidquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 20:16 schreef Frozen-assassin het volgende:
Hoe gaat Van Persie dit omkeren
De conference league zou beter zijn voor de coefficientenquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 20:16 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Voor de coefficient dus geen groot drama.
Wat is jouw favoriete nummer van Di-rect?quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 20:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Direct geplaatst, dus het is vooral voor de coefficienten en voor 4 miljoen pingels of ze de laatste voorronde halen en daar verliezen of dat ze er nu al uit liggen
Kom op jongensquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 20:16 schreef Frozen-assassin het volgende:
quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 20:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
De conference league zou beter zijn voor de coefficienten
Through the Looking Glass denk ikquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 20:17 schreef Coco het volgende:
[..]
Wat is jouw favoriete nummer van Di-rect?
Niet meer tochquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 20:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
De conference league zou beter zijn voor de coefficienten
Ook niet niks dus.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 20:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Direct geplaatst, dus het is vooral voor de coefficienten en voor 4 miljoen pingels of ze de laatste voorronde halen en daar verliezen of dat ze er nu al uit liggen
Mwah blijft wel beter voor de coefficient.quote:
Je mag van Feyenoord echt wel wat verwachten in de ELquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 20:21 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Mwah blijft wel beter voor de coefficient.
Die maakt Charisteas aanvoerderquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 20:16 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ze hebben geen vertrouwen in topaankoop Steijn?quote:
De nieuwe Veerman.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 20:23 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ze hebben geen vertrouwen in topaankoop Steijn?
Speelt die nog?quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 20:23 schreef Zorro het volgende:
[..]
Moeten ze eerst een vrijetrap versierenquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 20:23 schreef Zorro het volgende:
[..]
Misschien maakt de keeper nog een keer handsquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 20:24 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Moeten ze eerst een vrijetrap versieren
Paar keer te vaakquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 20:26 schreef Adames het volgende:
Hoe vaak heeft die keeper zijn tanden laten bleken
Dat boeit echt niemand.quote:
Jurgen Klopp boekt nu een reis.quote:
EasyJetquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 20:31 schreef Zorro het volgende:
[..]
Jurgen Klopp boekt nu een reis.
Met een goedkoop hotel via Trivago.
Zeker 3quote:
Stukje Manu?quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 20:28 schreef Zorro het volgende:
Ik wil graag een 3-2 in blessuretijd.
Gewoon vanwege het dan niet te vermijden entertainmentgehalte.
Er zijn gekkere dingen gebeurd in 20 minutenquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 20:32 schreef Coco het volgende:
Krijg niet de indruk dat Feyenoord nog gaat scoren.
quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 20:32 schreef Coco het volgende:
Krijg niet de indruk dat Feyenoord nog gaat scoren.
Heeft ook geen zin dan toch.quote:
Misschien na ingrijpen verandert het wedstrijdbeeld.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 20:35 schreef leolinedance het volgende:
[..]
[..]
Heeft ook geen zin dan toch.
Dat zou jammer zijn, ik heb nu een prima beeldquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 20:35 schreef Coco het volgende:
[..]
Misschien na ingrijpen verandert het wedstrijdbeeld.
Alleen die ziggo prijs reclame onderin.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 20:36 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dat zou jammer zijn, ik heb nu een prima beeld
Ja ok, dat mag wel veranderen jaquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 20:36 schreef Coco het volgende:
[..]
Alleen die ziggo prijs reclame onderin.
Is niet nodig, helder zo.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 20:35 schreef Coco het volgende:
[..]
Misschien na ingrijpen verandert het wedstrijdbeeld.
En weer een nederlaag met 1 doelpunt verschil in de eerste wedstrijd maar 4 doelpunten in de return voor Mourinhoquote:Mourinho verloor eerder met Manchester United en AS Roma in De Kuip (beide keren 1-0), maar won vervolgens de tweede wedstrijd tegen Feyenoord. In 2016 ging Feyenoord met 4-0 onderuit tegen United. In 2023 was Roma in de return veel te sterk (4-1)
Feyenoord speelt vooral dramatischquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 20:43 schreef Frozen-assassin het volgende:
Mou-effect slaat toch weer toe. Ongekend.
Heeft Mourinho ooit van een Nederlandse club verloren over 2 wedstrijden?quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 20:43 schreef Frozen-assassin het volgende:
Mou-effect slaat toch weer toe. Ongekend.
Neequote:Op dinsdag 12 augustus 2025 20:45 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Heeft Mourinho ooit van een Nederlandse club verloren over 2 wedstrijden?
Nee Steijn is iemand die doelpunten maakt ten koste van meer doelpuntenquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 20:48 schreef Zorro het volgende:
Steijn is eruit en er wordt gescoord. Toeval?
Nog geen reactie van Drizzt.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 20:49 schreef Coco het volgende:
[..]
[..]
Hoever lopen jullie wel niet achter
Akkoord.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 20:50 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Feyenoord nog effe afkijken.
4-2quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 20:52 schreef GGMM het volgende:
Ik ben gaan sporten toen het 0-1 stond.
Kan iemand me bijpraten?
Ja, je bent nog steeds molligquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 20:52 schreef GGMM het volgende:
Kan iemand me bijpraten?
Ajax dit weekend was stukken beter.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 20:52 schreef GGMM het volgende:
Kan iemand me bijpraten?
Dat denk ik nietquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 20:53 schreef Zorro het volgende:
Dit lijkt me een scheidsrechter die ondanks dit alles gewoon na 6 minuten affluit
Dure speler dit kost minimaal 4 miljoenquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 20:54 schreef William_Papadin het volgende:
Die Lotomba, die kan er niet zoveel van he.
Dit is een belediging voor Heracles. Of bedoel je Hercules?quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 20:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
Lotomba is niveautje Heracles.
quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 20:56 schreef Zorro het volgende:
Ik hoop dat Lotomba nog veel kansen krijgt om zich te herstellen
quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 18:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
Feyenoord gaat er weer intrappen ben ik bang.
Past wel bij het spel van Feyenoordquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 21:00 schreef Scorpion_17 het volgende:
Youri mulder is echt de matigste analist he?
quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 21:00 schreef Shreyas het volgende:
JAAAAAAAAAAAAAAAA! Wat is dit ongelofelijk belangrijk!
Ten eerste omdat Feyenoord nu bijna 50 miljoen euro misloopt en ten tweede omdat het belangrijk is dat Feyenoord een kleine club blijft dat helemaal niets te zoeken heeft in de Champion's League.
Ook heerlijk dat Feyenoord eerst nog op voorsprong kwam, toen dachten ze dat ze de wedstrijd al in de tas hadden, niet dus
En dan nog die 4-2, nog één goal nodig voor een verlenging en dan toch nog helemaal niets
Congrats!quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 21:00 schreef Shreyas het volgende:
Ten eerste omdat Feyenoord nu bijna 50 miljoen euro misloopt en ten tweede omdat het belangrijk is dat Feyenoord een kleine club blijft dat helemaal niets te zoeken heeft in de Champion's League.
Ook heerlijk dat Feyenoord eerst nog op voorsprong kwam, toen dachten ze dat ze de wedstrijd al in de tas hadden, niet dus
En dan nog die 4-2, nog één goal nodig voor een verlenging en dan toch nog helemaal niets
quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 21:00 schreef Shreyas het volgende:
Ik dacht dat jij voor PSV was (maar ik kan het mis hebben), de komende jaren zal Feyenoord jullie voornaamste concurrent zijn voor de landstitel en qua begroting lopen jullie dit jaar nu dus 50 miljoen euro bij ze weg. Wees blij.quote:
Jij hebt Danny Blind gewoon al uit je geheugen gewist?quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 21:00 schreef Scorpion_17 het volgende:
Youri mulder is echt de matigste analist he?
Ik ben voor Nederlandse clubs in Europa en een sterke top in Nederland. (en PSV ja)quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 21:01 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij voor PSV was (maar ik kan het mis hebben), de komende jaren zal Feyenoord jullie voornaamste concurrent zijn voor de landstitel en qua begroting lopen jullie dit jaar nu dus 50 miljoen euro bij ze weg. Wees blij.
Dan zul je wel een teleurstellend leven hebben.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 21:02 schreef Coco het volgende:
[..]
Ik ben voor Nederlandse clubs in Europa en een sterke top in Nederland.
Dat valt niet te ontkennen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 21:03 schreef GGMM het volgende:
[..]
Dan zul je wel een teleurstellend leven hebben.
Feyenoord speelt toch ook in Europa? Ik denk dat ze voor de coëfficiënt sowieso veel meer punten pakken voor Nederland in de EL.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 21:02 schreef Coco het volgende:
[..]
Ik ben voor Nederlandse clubs in Europa en een sterke top in Nederland.
Wat een act weerquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 21:00 schreef Shreyas het volgende:
Maar dit is Fener en Mourinho. Die gun je niks.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 21:03 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Feyenoord speelt toch ook in Europa? Ik denk dat ze voor de coëfficiënt sowieso veel meer punten pakken voor Nederland in de EL.
Je kan nog naar Benfica - Nice kijken, uit die wedstrijd zou de volgende tegenstander van Feyenoord komen, niet dat dat nu nog verder relevant is, maar wel een leuk weetjequote:
Je doet alsof ze in de EL niks kunnen verdienenquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 21:01 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij voor PSV was (maar ik kan het mis hebben), de komende jaren zal Feyenoord jullie voornaamste concurrent zijn voor de landstitel en qua begroting lopen jullie dit jaar nu dus 50 miljoen euro bij ze weg. Wees blij.
Feyenoord gun je ook niets.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 21:04 schreef Coco het volgende:
[..]
Maar dit is Fener en Mourinho. Die gun je niks.
Wel vijf keer zo weinig, maar je hebt gelijk, ze verdienen wel wat daar ja.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 21:05 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Je doet alsof ze in de EL niks kunnen verdienen
Of misschien Timber, al weet ik niet of ze daar veel voor vangen want hij heeft nog maar een contract voor een jaar.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 21:07 schreef PSVCL het volgende:
Feyenoord moet Moesa nu verkopen of financieel een gat te dichten
Zou ik deze zomer maar doen. Dan trapt nog iemand er in.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 21:07 schreef PSVCL het volgende:
Feyenoord moet Moesa nu verkopen of financieel een gat te dichten
Moussa is de enige die nog wat knaken opleverd daar. Zitten een vergelijkbare situatie als PSV een paar jaar terug, toen Gakpo in de winter verkocht moest worden na het mislopen van de CLquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 21:08 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Of misschien Timber, al weet ik niet of ze daar veel voor vangen want hij heeft nog maar een contract voor een jaar.
Timber en Hadj Moussa zijn beide sowieso veel te goed voor Feyenoord, dus het is een kwestie van tijd voor ze vertrekken, dit is dan wel het moment om er nog wat voor te vangen.
Zomerkamp bij de KKK.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 21:12 schreef 3rr0r het volgende:
Noa heeft niet in de zon gezeten deze zomer
opleverdquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 21:10 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Moussa is de enige die nog wat knaken opleverd daar. Zitten een vergelijkbare situatie als PSV een paar jaar terug, toen Gakpo in de winter verkocht moest worden na het mislopen van de CL
Tsja, je snapt blijkbaar niet hoe belangrijk het is voor een Nederlandse club om Champion's League voetbal te spelen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 21:10 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik vind het gewoon beetje lachwekkend dat je eerste gedachte is; YES GEEN GELD VOOR HUN
Tsja
Altijd hetzelfde liedje met ex-internationals als trainer.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 21:15 schreef Szura het volgende:
‘De coach valt weinig te verwijten’
Iedere coach met een hersencel had ten eerste al die Lotomba gewisseld
Tijd is relatief. In het bestaan van het universum is 45 minuten slechts een momentje.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 21:16 schreef GGMM het volgende:
"Dan wordt het op momentjes afgerekend"
Je hebt 5 doelpunten tegengehad debiel
Zucht... Nederland is een kwetsbaar land... dan moeten alle clubs het zo goed mogelijk doen in Europa... op lange termijn heeft Ajax daar ook gewoon belang bij.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 21:16 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Tsja, je snapt blijkbaar niet hoe belangrijk het is voor een Nederlandse club om Champion's League voetbal te spelen.
Feyenoord had afgelopen seizoen met afstand de beste selectie van de eredivisie, na PSV. Dus het was nagenoeg een formaliteit voor hun dat ze CL gingen spelen. En ja, daar is het iedereen bij Feyenoord (en Ajax en PSV) om te doen.
Door hun wanpresteren ging Ajax er met plek 2 vandoor en Feyenoord moest hopen via de zijdeur die CL te bereiken waar iedereen begin vorig seizoen vanuit ging.
Deze zomer werd voor een recordbedrag aan spelers gekocht (https://voetbalflitsen.nl(...)e-zomer-recordbedrag). Men rekende daar zo op de Champion's League, dan is het wel lekker dat ze die dan nu mislopen ja
Denk dat Feyenoord in de EL meer punten pakt voor de coëfficiëntenlijst. Dus dikke prima zo, vanuit PSV en Ajax perspectief. Dat extra geld van de CL verpesten ze toch weer aan de verkeerde dingen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 21:19 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Zucht... Nederland is een kwetsbaar land... dan moeten alle clubs het zo goed mogelijk doen in Europa... op lange termijn heeft Ajax daar ook gewoon belang bij.
Coke en hoeren @Calandquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 21:21 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Denk dat Feyenoord in de EL meer punten pakt voor de coëfficiëntenlijst. Dus dikke prima zo, vanuit PSV en Ajax perspectief. Dat extra geld van de CL verpesten ze toch weer aan de verkeerde dingen.
Meh, daar hebben ze niet op gerekend. Ze hebben al die aankopen gewoon gefinancierd uit hun verkopen a la 94 miljoen euro. Ze hebben CL helemaal niet nodig in Rotterdam. Er wordt daar gewoon prima beleid gevoerd op dit moment.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 21:16 schreef Shreyas het volgende:
Deze zomer werd voor een recordbedrag aan spelers gekocht (https://voetbalflitsen.nl(...)e-zomer-recordbedrag). Men rekende daar zo op de Champion's League, dan is het wel lekker dat ze die dan nu mislopen ja
Als je voor 94 hebt verkocht en je kunt slechts deze rommel terugkopen dan gaat er toch echt iets niet goed.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 21:22 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Meh, daar hebben ze niet op gerekend. Ze hebben al die aankopen gewoon gefinancierd uit hun verkopen a la 94 miljoen euro. Ze hebben CL helemaal niet nodig in Rotterdam. Er wordt daar gewoon prima beleid gevoerd op dit moment.
Gewoon uitgezoomd kijken dan maar, is het altijd bestquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 21:23 schreef Zorro het volgende:
Van Persie wordt gevraagd naar Lotomba
"Ja als je op iedereen gaat inzoomen maken ze allemaal wel fouten. Ik ben blij dat hij er is"
Dat kan niet.
Beleid als in ze doen geen paniekaankopen of steken zichzelf weer diep in de schulden. Of de transfers slagen is nog veel te vroeg om dat nu al te roepen na een verloren CL-potje. Ik kan Feyenoord - FC Drita nog herinneren. Dat was ook kut met peren terwijl de spelers daarvan later voor vele miljoenen vertrekken.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 21:24 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Als je voor 94 hebt verkocht en je kunt slechts deze rommel terugkopen dan gaat er toch echt iets niet goed.
De bottleneck is Van Persie.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 21:24 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Als je voor 94 hebt verkocht en je kunt slechts deze rommel terugkopen dan gaat er toch echt iets niet goed.
Als Feyenoord geen CL gaat spelen, dan krijgt Ajax toch meer geld, dacht ik ergens gelezen te hebben. Als dit klopt, dan zou je als Ajax supporter het niet jammer moeten vinden.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 21:51 schreef papert het volgende:
Als Ajax supporter vindt ik het wel jammer dat Feyenoord geen CL gaat spelen. Support liever de eigen club, dan andere clubs dingen te misgunnen.
Hoop natuurlijk wel dat Feyenoord in de competitie wedstrijden verliest, maar dan is het een concurrent.
Ja, iets meer. Maar dat gaat niet om hele grote bedragen. Mijn gunfactor voor Nederlandse ploegen is dan toch hoger. Ajax moet op eigen kracht boven Feyenoord blijven, en als dat niet lukt, heeft Ajax dat aan zichzelf te danken.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 22:00 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
Als Feyenoord geen CL gaat spelen, dan krijgt Ajax toch meer geld, dacht ik ergens gelezen te hebben. Als dit klopt, dan zou je als Ajax supporter het niet jammer moeten vinden.
Een betere Eredivisie betekent gewoon dat Ajax meer geld kan ontvangen (commercieel, televisie) en ook meer ontvangt voor transfers. Het betekent betere spelers, meer weerstand, en een beter product. Zo simpel is het. Deze rekensom begreep Engeland 20-30 jaar geleden heel goed en Harry van Raaij ook (ja, als Nederland verlies je dat altijd). Werkt veel beter dan elkaar vliegen afvangen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 22:17 schreef papert het volgende:
[..]
Ja, iets meer. Maar dat gaat niet om hele grote bedragen. Mijn gunfactor voor Nederlandse ploegen is dan toch hoger. Ajax moet op eigen kracht boven Feyenoord blijven, en als dat niet lukt, heeft Ajax dat aan zichzelf te danken.
De BeNeliga werkt m.i. niet omdat je uiteindelijk samen met België minder Europese plekken kan verdelen. Suptoppers uit beide landen worden ineens degradatiekandidaten, dan moet je wel heel geld gaan generen om dat gat te compenseren.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 22:26 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Een betere Eredivisie betekent gewoon dat Ajax meer geld kan ontvangen (commercieel, televisie) en ook meer ontvangt voor transfers. Het betekent betere spelers, meer weerstand, en een beter product. Zo simpel is het. Deze rekensom begreep Engeland 20-30 jaar geleden heel goed en Harry van Raaij ook (ja, als Nederland verlies je dat altijd). Werkt veel beter dan elkaar vliegen afvangen.
(Ik was en ben ook nog steeds voorstander van Beneliga, deze zou serieus kunnen meten met Frankrijk, maar dat past hier niet. Heeft te maken met financiële draagkracht per regio en het aanwezige jonge aanwas per regio)
De eredivisie kan zich al meten met Frankrijk op een zeker hobbyproject uit Qatar na.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 22:26 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Een betere Eredivisie betekent gewoon dat Ajax meer geld kan ontvangen (commercieel, televisie) en ook meer ontvangt voor transfers. Het betekent betere spelers, meer weerstand, en een beter product. Zo simpel is het. Deze rekensom begreep Engeland 20-30 jaar geleden heel goed en Harry van Raaij ook (ja, als Nederland verlies je dat altijd). Werkt veel beter dan elkaar vliegen afvangen.
(Ik was en ben ook nog steeds voorstander van Beneliga, deze zou serieus kunnen meten met Frankrijk, maar dat past hier niet. Heeft te maken met financiële draagkracht per regio en het aanwezige jonge aanwas per regio)
Dit is met alle respect gewoon niet waarquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 23:00 schreef Makamba_ het volgende:
[..]
De eredivisie kan zich al meten met Frankrijk op een zeker hobbyproject uit Qatar na.
Hangt er vanaf wat het doel is. Als we willen dat de topclubs meer aansluiting hebben met de wereldwijde top, is een Beneliga beter. Ik zie in Nederland vooral een probleem in de keuken kampioen divisie. Er spelen jong teams in, geen fatsoenlijke promotie/degradatie systeem naar de tweede divisie/gigantisch verschil in aandacht met de eredivisie waardoor de klap van degradatie wel erg groot is.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 22:57 schreef Haringkop het volgende:
[..]
De BeNeliga werkt m.i. niet omdat je uiteindelijk samen met België minder Europese plekken kan verdelen. Suptoppers uit beide landen worden ineens degradatiekandidaten, dan moet je wel heel geld gaan generen om dat gat te compenseren.
In de Eredivisie spelen nu clubs van het niveau League 2 van Engeland.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 08:27 schreef papert het volgende:
[..]
Hangt er vanaf wat het doel is. Als we willen dat de topclubs meer aansluiting hebben met de wereldwijde top, is een Beneliga beter. Ik zie in Nederland vooral een probleem in de keuken kampioen divisie. Er spelen jong teams in, geen fatsoenlijke promotie/degradatie systeem naar de tweede divisie/gigantisch verschil in aandacht met de eredivisie waardoor de klap van degradatie wel erg groot is.
De tweede divisie werkt in Nederland veel beter, met over het algemeen meer sfeer bij de wedstrijden, en financieel beter te dragen voor de clubs.
Misschien dat een Beneliga wel een enorme kwaliteitsimpuls betekend voor de eerste divisie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |