abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218491511
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 09:18 schreef nixxx het volgende:

[..]
Ik zag gisteren een groot artikel over Soedan langs komen op de nu.nl frontpagina… dacht hehe.. gaan ze het Gaza nieuws een beetje naar de achtergrond brengen en wat andere meer serieus nieuws naar voren.. maar volgens mij was ik daar te vroeg optimistisch
No Jews, no news.
pi_218491617
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 09:01 schreef Drxx het volgende:

[..]
Ff een vraagje he, maar waarom denk je dat het dan zal ophouden? Israëlische regeringsleden specifiek, en Knessetleden in het algemeen, hebben al meerdere malen duidelijk gemaakt de Gazanen als untermenschen te zien, en dat er geen onschuldigen zijn aldaar. Dus alles mag dood.

Daarom is het ook zo makkelijk voor ze om hele wijken plat te leggen. (Ter vergelijking, wij doen dat niet eens met letterlijke ratten.)

Ze zijn klaar met de Gazanen. Het leven moet er zo onaantrekkelijk mogelijk zijn zodat ze zelf oprotten. Dus waarom zou Israël ooit ophouden?

(Dat gezegd hebbende, ik vind het sowieso verschrikkelijke PR van Hamas, want die gijzelaars gaan nu toch dood. Of het nu door henzelf is of door bommen. Het is dus niet eens een echte troefkaart.)
Hier heb je dan zeker ook wel een paar voorbeelden van?

Wat we vooral hebben gezien is dat mensen zoals voormalig minister van defensie Gallant direct na 7 oktober 2023 naar Hamas verwees als 'human animals' en dat sommige Westerse en Arabische media hiermee aan de haal gingen als 'Ja, maar eigenlijk bedoelt hij dit over alle Palestijnen'. Tja, als dat de manier van journalistiek is, dan houdt het natuurlijk al snel op.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218491690
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 09:01 schreef Drxx het volgende:

[..]
Ff een vraagje he, maar waarom denk je dat het dan zal ophouden? Israëlische regeringsleden specifiek, en Knessetleden in het algemeen, hebben al meerdere malen duidelijk gemaakt de Gazanen als untermenschen te zien, en dat er geen onschuldigen zijn aldaar. Dus alles mag dood.

Daarom is het ook zo makkelijk voor ze om hele wijken plat te leggen. (Ter vergelijking, wij doen dat niet eens met letterlijke ratten.)

Ze zijn klaar met de Gazanen. Het leven moet er zo onaantrekkelijk mogelijk zijn zodat ze zelf oprotten. Dus waarom zou Israël ooit ophouden?

(Dat gezegd hebbende, ik vind het sowieso verschrikkelijke PR van Hamas, want die gijzelaars gaan nu toch dood. Of het nu door henzelf is of door bommen. Het is dus niet eens een echte troefkaart.)
Geen idee he. Ik doe niet aan aannames of vooronderstellingen (op basis van een onderbuik).

Nadat aan de voorwaarden zijn voldaan is het aan Israël en hoe zij dan omgaan met Gaza en de Palestijnen.

Zelf zou ik dan voorstander zijn van samenwerking met een internationale vredesmacht o.i.d. en gedegen afspraken maken over de toekomst van dat gebied waarbij o.a. terroristische dreiging vanuit dat gebied voor de toekomst vooral voorkomen dient te worden.

[ Bericht 2% gewijzigd door Montagui op 13-08-2025 10:02:04 ]
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_218491818
Frankrijk beëindigt visums El Al-beveiligingspersoneel Parijs, toestel krijgt "Free Palestine" te horen van luchtverkeersleiding
https://www.geenstijl.nl/(...)ingspersoneel-parijs
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_218491871
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 10:09 schreef Aether het volgende:
Frankrijk beëindigt visums El Al-beveiligingspersoneel Parijs, toestel krijgt "Free Palestine" te horen van luchtverkeersleiding
https://www.geenstijl.nl/(...)ingspersoneel-parijs
[ x ]
Tja, niet eens meer verassend. Het getuigt wederom van de zorgwekkende trend in pro-Palestijnse contreien waar intimidatie en vandalisme steeds meer de norm lijkt te worden. Dit moet dan ook keihard aangepakt worden. Geef zulke vandalen maar eens een jaar gevangenisstraf en begin met een traject van deradicalisering, specifiek voor zulke pro-Palestijnse activisten.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 13 augustus 2025 @ 10:23:55 #186
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_218491926
geenstijl moet ik wel serieus nemen als nu.nl geen valide bron meer is omdat ze te subjectief zijn? :')
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_218491956
quote:
14s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 10:16 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, niet eens meer verassend. Het getuigt wederom van de zorgwekkende trend in pro-Palestijnse contreien waar intimidatie en vandalisme steeds meer de norm lijkt te worden. Dit moet dan ook keihard aangepakt worden. Geef zulke vandalen maar eens een jaar gevangenisstraf en begin met een traject van deradicalisering, specifiek voor zulke pro-Palestijnse activisten.
Heb je het nu over die Franse diplomaten?
pi_218491986
quote:
16s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 10:23 schreef FlippingCoin het volgende:
geenstijl moet ik wel serieus nemen als nu.nl geen valide bron meer is omdat ze te subjectief zijn? :')
Nu.nl is puur vergif, met hun dagelijkse pro-pallie en anti-Israël campagne. Gaza wordt door nu.nl letterlijk door de strot geduwd door dit linkse rattenhol
pi_218492083
Israël kan met gemak Gaza vanmiddag nog steriliseren van elk leven als het zou willen, hoe zou Hamas omgaan met deze macht?
  Moderator woensdag 13 augustus 2025 @ 10:42:51 #190
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218492151
quote:
16s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 10:23 schreef FlippingCoin het volgende:
Gewoon nos enzo, mensen moeten zich niet zo aanstellen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator woensdag 13 augustus 2025 @ 10:59:40 #191
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218492315
quote:
14s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 08:28 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat niet alleen, velen zijn zelfs enorm gecharmeerd van de Islam. Die zitten veel liever bij een iftar dan bij een paasontbijt of een kerstdiner.
#verzonnenverhalendeelzoveel
pi_218492357
quote:
88s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 10:59 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ja?

pi_218492384
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 11:05 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Ja?

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Dit zegt niks. Maar dat snap je zelf ook wel.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 13 augustus 2025 @ 11:08:03 #194
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218492392
quote:
10s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 08:45 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dit horen we nu al bijna 25 jaar. _O-
Je hoeft in bepaalde steden en politieke partijen je niet meer te verbazen hoeveel cultuurverrijking daar inmiddels is aangeland.

Wanneer ik dan in onze Tweede Kamer sommige leden openlijk beschuldigend te keer zie gaan tegen een bestaansrecht van soeverein Israël en onze minister worden beticht van bloed aan de handen omdat ze haar niet wil (kunnen) laten vernietigen maar wel wil uitsluiten, is dat best iets om over 's goed de ingezette toekomst van die wens te beschouwen.

Men hoeft Israëls beleidskeuzes omtrent haar bestaansrecht niet te omarmen maar haar verguizen omdat zij niet past in de gewenste cultuur van een achterlijke overtuiging die andersdenkenden ten doel onderdrukt, is dan een stapje te ver in de vrijheden daarvan.
Helemaal tragikomisch wordt dat supporters van een onderdrukkende denkwijze, menen dat die onderdrukking niet voor hun (hier bestaande) vrijheden zal gaan gelden.

Tis dat we vrijheden omtrent, een achterlijke meningsuiting en keuze van leefwijze hebben; anders zou ik subiet de elementen verwijderen die mijn ter beschikking staande vrijheden willen ondergraven.
Lastig is dat iemand wel kan kiezen voor andermans vrijheden maar gewoon geen keuze mag hebben die te willen (laten/kunnen) onderdrukken.

Ik denk dat een vrije democratie een probleem met haar tijd heeft en weinig bestand is tegen een ideologie die de tijd heeft; haar met haar eigen regels, tzt te doen laten kantelen. Je mag hier zijn wie je bent en anderen daartoe, desnoods met (na)druk, helaas laten (ver)leiden tot aanvaarden en (onder)steunen van een onderdrukkende wijze van leven.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  woensdag 13 augustus 2025 @ 11:13:38 #195
459912 FlippingCoin
pi_218492446
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 10:30 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Nu.nl is puur vergif, met hun dagelijkse pro-pallie en anti-Israël campagne. Gaza wordt door nu.nl letterlijk door de strot geduwd door dit linkse rattenhol
nou nou nou
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_218492472
quote:
88s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 10:59 schreef sp3c het volgende:

[..]
Er is niets verzonnen aan.
quote:
14s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 11:07 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dit zegt niks. Maar dat snap je zelf ook wel.
Integendeel, het is natuurlijk veelzeggend.

Bij de politie in Amsterdam waren zelfs openlijk gebedssessies gaande:

twitter

In plaats van zulke dingen te bagatelliseren of zelfs te ontkennen kun je natuurlijk ook ingaan op het punt waarom zulke zaken worden georganiseerd bij allerlei organisaties en zelfs overheidsinstanties en ook waarom de nodige Westerlingen zich hier zo enthousiast bij aansluiten? Mijn ervaring is ook dat de reacties op het organiseren van zulke iftars altijd erg positief is 'Oh, wat goed!' 'Oh, wat leuk!' 'Ik kom zeker!'. Dat zou je niet zien als mensen er niets mee hebben.

En dan hebben we natuurlijk nog dat kritiek op de Islam en moslims heel gevoelig ligt, dat leidt vaak tot heftige en emotionele reacties, dat zien we ook hier op FOK! geregeld gebeuren. Ook hier is vaak genoeg gevraagd hoe dat komt, waar elke vorm van uitleg vervolgens achterwege blijft.
  Moderator woensdag 13 augustus 2025 @ 11:18:07 #197
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218492499
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 11:05 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Ja?

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ow ja nee dit is wel sterk bewijs ja _O-
  Moderator woensdag 13 augustus 2025 @ 11:19:04 #198
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218492505
quote:
14s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 11:15 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Er is niets verzonnen
Ja is 100% verzonnen
pi_218492506
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 11:18 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ow ja nee dit is wel sterk bewijs ja _O-
Zie de post van Howard hierboven...
  Moderator woensdag 13 augustus 2025 @ 11:20:41 #200
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218492527
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 11:19 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Zie de post van Howard hierboven...
Want de politie is per definitie links denk jij?

Het is ook nog eens een heel slecht verzonnen verhaaltje
pi_218492545
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 11:20 schreef sp3c het volgende:

[..]

Nee, dat denk ik niet.
Wel wordt de omgekeerde integratie zelfs bij politiemensen door de strot geduwd. Dat zeker.
  Moderator woensdag 13 augustus 2025 @ 11:23:31 #202
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218492562
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 11:21 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Nee, dat denk ik niet.
Wel wordt de omgekeerde integratie zelfs bij politiemensen door de strot geduwd. Dat zeker.
pi_218492567
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 11:20 schreef sp3c het volgende:

[..]

Het heeft in dat specifieke geval ook niet zoveel met een politieke oriëntatie te maken, het is simpelweg duidelijk zichtbaar dat binnen bedrijven, organisaties en dus ook overheidsinstanties veel aandacht is voor de Islamitische feestdagen. En tevens dat kritiek op de Islam en of moslims binnen bepaalde contreien erg gevoelig ligt en dit laatste geval zijn het dan wel grotendeels links en progressieve mensen die daar heftig op reageren.
  woensdag 13 augustus 2025 @ 11:25:09 #204
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_218492571
quote:
14s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 11:24 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het heeft in dat specifieke geval ook niet zoveel met een politieke oriëntatie te maken, het is simpelweg duidelijk zichtbaar dat binnen bedrijven, organisaties en dus ook overheidsinstanties veel aandacht is voor de Islamitische feestdagen.
Elk jaar een beetje meer zelfs.
  Moderator woensdag 13 augustus 2025 @ 11:25:14 #205
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218492572
quote:
14s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 11:24 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het heeft in dat specifieke geval ook niet zoveel met een politieke oriëntatie te maken, het is simpelweg duidelijk zichtbaar dat binnen bedrijven, organisaties en dus ook overheidsinstanties veel aandacht is voor de Islamitische feestdagen. En tevens dat kritiek op de Islam en of moslims binnen bepaalde contreien erg gevoelig ligt en dit laatste geval zijn het dan wel grotendeels links en progressieve mensen die daar heftig op reageren.
  woensdag 13 augustus 2025 @ 11:26:25 #206
459912 FlippingCoin
pi_218492579
quote:
14s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 11:15 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Er is niets verzonnen aan.
[..]
Integendeel, het is natuurlijk veelzeggend.

Bij de politie in Amsterdam waren zelfs openlijk gebedssessies gaande:

[ twitter ]

In plaats van zulke dingen te bagatelliseren of zelfs te ontkennen kun je natuurlijk ook ingaan op het punt waarom zulke zaken worden georganiseerd bij allerlei organisaties en zelfs overheidsinstanties en ook waarom de nodige Westerlingen zich hier zo enthousiast bij aansluiten? Mijn ervaring is ook dat de reacties op het organiseren van zulke iftars altijd erg positief is 'Oh, wat goed!' 'Oh, wat leuk!' 'Ik kom zeker!'. Dat zou je niet zien als mensen er niets mee hebben.

En dan hebben we natuurlijk nog dat kritiek op de Islam en moslims heel gevoelig ligt, dat leidt vaak tot heftige en emotionele reacties, dat zien we ook hier op FOK! geregeld gebeuren. Ook hier is vaak genoeg gevraagd hoe dat komt, waar elke vorm van uitleg vervolgens achterwege blijft.
walgelijk
pi_218492599
quote:
88s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 11:25 schreef sp3c het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Mja, hier kan ik natuurlijk niets mee. Ik probeer dit onderwerp op een serieuze manier te benaderen en steek in op een inhoudelijke discussie. Het staat je helemaal vrij het niet eens te zijn met mijn standpunten, maar kom dan met goede tegenargumenten of een uiteenzetting hoe jij het ziet. Maar hashtags, oneliners en gifjes vallen niet in die categorie.
  Moderator woensdag 13 augustus 2025 @ 11:32:10 #208
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218492630
quote:
14s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 11:29 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Mja, hier kan ik natuurlijk niets mee. Ik probeer dit onderwerp op een serieuze manier te benaderen en steek in op een inhoudelijke discussie. Het staat je helemaal vrij het niet eens te zijn met mijn standpunten, maar kom dan met goede tegenargumenten of een uiteenzetting hoe jij het ziet. Maar hashtags, oneliners en gifjes vallen niet in die categorie.
Je verzint A, ik zeg klopt niet is verzonnen verhaal vervolgens zeg je ja maar het maakt niet uit want het is B

Dat is doelpalen schuiven

Dat je er niks mee kan snap ik, niemand kan er wat mee op deze manier, het is niet dat ik het per se oneens ben met je standpunten, je roept maar wat en daarna roep je wat anders, dat is geen serieuze inhoudelijke discussie, dat is dom getrol

[ Bericht 4% gewijzigd door sp3c op 13-08-2025 11:46:26 ]
pi_218492975
quote:
88s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 11:32 schreef sp3c het volgende:

[..]
Je verzint A, ik zeg klopt niet is verzonnen verhaal vervolgens zeg je ja maar het maakt niet uit want het is B

Dat is doelpalen schuiven

Dat je er niks mee kan snap ik, niemand kan er wat mee op deze manier, het is niet dat ik het per se oneens ben met je standpunten, je roept maar wat en daarna roep je wat anders, dat is geen serieuze inhoudelijke discussie, dat is dom getrol
Rare post.

Het punt is dat de Islam wel degelijk omarmd wordt en dit zien we voornamelijk terug in progressieve en linkse kringen. Dat wil niet zeggen alle mensen die zich politiek als progressief en/of links identificeren, maar wel een aanzienlijk aantal. Het is ook niet zo vreemd dus dat juist in deze contreien kritiek op de Islam en moslims zo ontzettend gevoelig ligt.

We kunnen dan ook nog voorbeelden aanhalen waarbij progressieve en linkse partijen bijvoorbeeld hoofddoekjes voor boa's mogelijk willen maken (bron, bron, bron) of Islamitisch bankieren (bankieren via de sharia) willen faciliteren (bron, p. 34) of moskeebezoekjes (bron), maar het punt zou toch wel duidelijk moeten zijn.

En als je dat allemaal wegzet als '#verzonnenverhalendeelzoveel', enkel reageert met een gifje of het nu weer wegzet als 'dom getrol' dan is er simpelweg geen fundament meer voor een discussie en probeer je deze gewoon doelbewust te smoren.
  woensdag 13 augustus 2025 @ 12:07:09 #210
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_218493035
quote:
14s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 12:02 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Rare post.

Het punt is dat de Islam wel degelijk omarmd wordt en dit zien we voornamelijk terug in progressieve en linkse kringen. Dat wil niet zeggen alle mensen die zich politiek als progressief en/of links identificeren, maar wel een aanzienlijk aantal. Het is ook niet zo vreemd dus dat juist in deze contreien kritiek op de Islam en moslims zo ontzettend gevoelig ligt.

We kunnen dan ook nog voorbeelden aanhalen waarbij progressieve en linkse partijen bijvoorbeeld hoofddoekjes voor boa's mogelijk willen maken (bron, bron, bron) of Islamitisch bankieren (bankieren via de sharia) willen faciliteren (bron, p. 34) of moskeebezoekjes (bron), maar het punt zou toch wel duidelijk moeten zijn.

En als je dat allemaal wegzet als '#verzonnenverhalendeelzoveel', enkel reageert met een gifje of het nu weer wegzet als 'dom getrol' dan is er simpelweg geen fundament meer voor een discussie en probeer je deze gewoon doelbewust te smoren.
Neem een ijsje en koel even af en denk eens aan wat anders. ^O^
Wie dit leest is een lezer van dit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')