abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 16 augustus 2025 @ 23:16:55 #251
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_218522383
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2025 23:07 schreef livelink het volgende:

[..]
Zelfs de grootste MAGA-supporter kan hier toch geen winnaar in zien?
Die zien Europeanen kronkelen en de voeten van Trump kussen. De uitkomst van de Oekraïne-oorlog of het lot van Europa zelf kan ze echt geen zier schelen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_218522668
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_218522705
Newsom en zijn tweets in Trumpstijl zijn toch wel een strike of gold _O- Vooral al die reacties van Fox en de MAGA-clan dat je zo echt niet kunt tweeten _O-
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_218522743
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2025 23:40 schreef TheVulture het volgende:
Newsom en zijn tweets in Trumpstijl zijn toch wel een strike of gold _O- Vooral al die reacties van Fox en de MAGA-clan dat je zo echt niet kunt tweeten _O-
Zoals deze?

“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_218522763
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 augustus 2025 23:45 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Zoals deze?

[ afbeelding ]
De moeite die Newsom's team moet doen om op dit niveau te tweeten is bewonderenswaardig :D
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_218523077
Exclusive: Rubio Offers Ass Kissing Bonus to Diplomats

Leaked cable codifies Big Brother cult

pi_218523086
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 augustus 2025 23:45 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Zoals deze?

[ afbeelding ]
Dat doettie goed. Hij snapt in elk geval een beetje wat oppositie voeren tegen Trump betekent.
  zondag 17 augustus 2025 @ 01:21:25 #258
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218523146
quote:
Dit doet mij denken aan geschiedenislessen op school.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  zondag 17 augustus 2025 @ 01:30:56 #259
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218523166

Hmmm.
pi_218523251
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2025 22:40 schreef Perrin het volgende:

[..]
Het lijkt bijna alsof de VS een strategie volgt die zowel Europa als Rusland verzwakt.

Door Oekraïne slechts minimaal te steunen en terughoudend op te treden tegenover Rusland, wordt de EU gedwongen meer voor haar eigen veiligheid te zorgen, met interne spanningen tot gevolg.

Tegelijkertijd wordt Rusland economisch en politiek onder druk gezet zonder dat de VS zelf zwaar hoeft in te grijpen.

Zo verzwakken beide partijen, terwijl de VS relatief onaangetast blijft.

Ondertussen blijft naïef en masochistisch Europa hopen op redding van zijn Amerikaanse meesters terwijl het zich klemrijdt tussen een narcistische wannabe-autocraat uit het Westen en een wraakzuchtige, bloeddorstige imperialist uit het Oosten.
Ondertussen is Europa gewoon zijn wapenindustrie aan het opbouwen en steeds meer van de wapens die naar Oekraïne gaan wordt hier in Europa gemaakt en gekocht.

https://nos.nl/collectie/(...)n-europese-bedrijven

Als Trump de EU en Rusland actief had willen verzwakken dan had hij gewoon wapens van Amerikaanse bodem moeten blijven verkopen. Goed voor hun economie, slecht voor Rusland en de Europese wapenindustrie was blijven slapen.
  zondag 17 augustus 2025 @ 02:31:33 #261
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218523269
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2025 02:27 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Ondertussen is Europa gewoon zijn wapenindustrie aan het opbouwen en steeds meer van de wapens die naar Oekraïne gaan wordt hier in Europa gemaakt en gekocht.

https://nos.nl/collectie/(...)n-europese-bedrijven

Als Trump de EU en Rusland actief had willen verzwakken dan had hij gewoon wapens van Amerikaanse bodem moeten blijven verkopen. Goed voor hun economie, slecht voor Rusland en de Europese wapenindustrie was blijven slapen.
En Trump wil Rusland eigenlijk helemaal niet verzwakken, hij is zelfs bang om het land sancties te geven.
pi_218523346
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2025 17:40 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
En jij staat daar boven, wil je zeggen? :D
Natuurlijk niet, maar dat mensen hier claimen dat ze er wel boven staan is ronduit lachwekkend.
pi_218523349
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2025 16:01 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Dus even om ‘t goed te begrijpen. Je gooit alles hier over één kam en gaat daarna klagen dat ‘al die progressieven’ tegen je zijn? Dat Calimerogedrag van MAGA heb je in elk geval goed onder de knie.

Het is echt onmogelijk een fatsoenlijk gesprek met je te voeren. De ‘whataboutisms’ waar je telkens over klaagt heb je zelf in elk geval tot kunst verheven.
Ik hou je slechts een spiegel voor waarom het belachelijk is om iets meteen te labelen als propaganda omdat jij het er toevallig niet mee eens bent.
Je doet net alsof je het erg belangrijk vind om alles neutraal te benaderen maar gek genoeg vind ik weinig tot niets terug van die neutraliteit in je posts, laat staan in dit topic.
pi_218523351
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2025 18:59 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Wat is er mis met die kinderen zelf laten uitzoeken hoe ze over dingen denken? Of is dat gevaarlijk links?
Is dat verboden dan? Mogen kinderen zelf niets meer ontdekken?
  zondag 17 augustus 2025 @ 08:51:19 #265
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218523774
quote:
Trump says Xi told him China will not invade Taiwan while he is US president

(Reuters) - US President Donald Trump said on Friday that Chinese President Xi Jinping told him China would not invade Taiwan while Trump is in office.

Trump made the comments in an interview with Fox News, ahead of talks with Russian President Vladimir Putin over Moscow’s invasion of Ukraine.

“I will tell you, you know, you have a very similar thing with President Xi of China and Taiwan, but I don’t believe there’s any way it’s going to happen as long as I’m here. We’ll see,” Trump said during an interview on Fox News’ “Special Report.”

“He told me, ‘I will never do it as long as you’re president.’ President Xi told me that, and I said, ‘Well, I appreciate that,’ but he also said, ‘But I am very patient, and China is very patient.’,” Trump said.

Trump and Xi held their first confirmed call of Trump’s second presidential term in June. Trump also said in April that Xi had called him but did not specify when that call took place.

China views Taiwan as its own territory and has vowed to “reunify” with the democratic and separately governed island, by force if necessary. Taiwan strongly objects to China’s sovereignty claims.

The Chinese Embassy in Washington on Friday described the topic of Taiwan as “the most important and sensitive issue” in China-US relations.

“The US government should adhere to the one-China principle and the three US-China joint communiqués, handle Taiwan-related issues prudently, and earnestly safeguard China-US relations and peace and stability across the Taiwan Strait,” embassy spokesperson Liu Pengyu said in a statement.

Although Washington is Taiwan’s main arms supplier and international backer, the US - like most countries - has no formal diplomatic ties with the island.

While Taiwan’s government has yet to respond to Trump’s remarks, on Saturday a senior lawmaker from the ruling Democratic Progressive Party said that Taiwan was grateful for support from “our major ally.”

“However … Security cannot rely on the enemy’s promise, nor can it rely solely on the help from friends. Strengthening our own defense capability is fundamental!” Wang Ting-yu, who sits on the Taiwan parliament’s defense and foreign affairs committee, wrote on his Facebook page.
:') :') :') :') :') :') :') :')
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zondag 17 augustus 2025 @ 08:56:57 #266
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_218523832
Donald Trump toont zich met deze uitspraken opnieuw naïef, roekeloos, kortzichtig en ronduit goedgelovig. Dat hij het lot van Taiwan, en daarmee de stabiliteit van de hele regio, baseert op een losse belofte van Xi Jinping, verraadt een totaal gebrek aan inzicht in de geopolitieke realiteit.

Wie gelooft dat autoritaire leiders hun woorden belangrijker vinden dan hun lange termijnstrategieën, begrijpt niets van macht en machtspolitiek.

Een president die zich laat sussen door vage toezeggingen terwijl de wereldorde wankelt, is ongeschikt om 'het Westen' of 'de liberale wereldorde' te leiden.

Veiligheid en vrijheid berusten niet op vriendelijke woorden van autocraten maar op nuchtere analyse, diplomatieke kracht en geloofwaardige afschrikking. Trump mist al die kwaliteiten. En dat zou ons allemaal grote zorgen moeten baren.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_218524093
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2025 03:55 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik hou je slechts een spiegel voor waarom het belachelijk is om iets meteen te labelen als propaganda omdat jij het er toevallig niet mee eens bent.
Je doet net alsof je het erg belangrijk vind om alles neutraal te benaderen maar gek genoeg vind ik weinig tot niets terug van die neutraliteit in je posts, laat staan in dit topic.
Ik label het niet als propaganda, dat doet de van Dale. Ik pretendeer niets neutraal te benaderen, ik laat alleen zien hoe kortzichtig en éénzijdig je zienswijze is. Ik heb nooit onder stoelen of banken gestoken wat ik over MAGA denk. Dat komt volledig voort uit het risico dat het vormt voor de democratie in de VS.

Ik heb het idee dat je me met andere users verwart, dit is het enige topic waar ik überhaupt post.
pi_218524122
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2025 03:56 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik dacht, dat jij ze vol wilde stoppen met rechtse propaganda: "Wees een egoïst en heb schijt aan anderen! Die zijn er alleen voor de seks en om jou rijk te maken!" Meer hoeven ze tegenwoordig toch niet meer te weten?
pi_218524269
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2025 03:56 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ontdekken of een eenzijdig beeld opgedrongen krijgen vanuit een school, zoals ze dat ook in Rusland en China over de staat doen, de moslim landen met hun madrasscholen en geloofsindoctrinatie. :')
pi_218524991
Dit stuk is voor de goede observator geen openbaring, maar misschien dat de Trumpisten in deze reeks er nog iets van opsteken:

quote:
The Russia Ruse

MAGA Media’s praise for Trump’s disastrous meeting with Putin shows it’s about propping up Trump and spinning his failures—no matter what.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 17 augustus 2025 @ 11:51:42 #271
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_218525298
quote:
The Next Global Superpower Isn't Who You Think | Ian Bremmer | TED
Bekijk deze YouTube-video
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_218525488
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2025 11:07 schreef KoosVogels het volgende:
Dit stuk is voor de goede observator geen openbaring, maar misschien dat de Trumpisten in deze reeks er nog iets van opsteken:
[..]

paywalled
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_218525791
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2025 12:15 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
paywalled
Mailadres invullen je bent good to go.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 17 augustus 2025 @ 13:01:38 #274
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_218525864
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2025 12:15 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
paywalled
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2025 12:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Mailadres invullen je bent good to go.
Of archive.is gebruiken
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zondag 17 augustus 2025 @ 13:09:36 #275
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_218525977
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')