Idd dacht dat dit alleen in Staphorst gebeurt.quote:
quote:Op maandag 11 augustus 2025 18:17 schreef TigerXtrm het volgende:
Achterlijke cultuur natuurlijk, maar ze kiezen er ook zelf willens en wetens voor om dat risico te nemen. Je kan het ook gewoon niet doen, wetende wat voor straffen erop staan.
quote:Op maandag 11 augustus 2025 18:17 schreef TigerXtrm het volgende:
Achterlijke cultuur natuurlijk, maar ze kiezen er ook zelf willens en wetens voor om dat risico te nemen. Je kan het ook gewoon niet doen, wetende wat voor straffen erop staan.
Als je hier iets doet wat illegaal is dan krijg je daar ook straf voor. Schokkend, I know.quote:
Het is niet alsof je ervoor kunt kiezen om niet op mannen te vallen. Tevens kennen we hier geen lijfstraffen.quote:Op maandag 11 augustus 2025 19:06 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Als je hier iets doet wat illegaal is dan krijg je daar ook straf voor. Schokkend, I know.
?quote:Op maandag 11 augustus 2025 19:24 schreef Durmada het volgende:
Wellicht vinden ze het wel geil, als het op de juiste plek gebeurt
Tegen ouderwetse mannen met achterlijke regels, wetten, tradities en rituelen kan men wel bezig blijven, omdat die zich in tegenstelling tot hun tegenstanders kunnen voortplanten en dus de vrede kunnen blijven verdrijven bij hun tegenstanders.quote:Op maandag 11 augustus 2025 18:13 schreef thedeedster het volgende:
Zullen wel een boel protesten komen nu.
Ik denk alleen wel dat ze dan andere stokken prefereren.quote:Op maandag 11 augustus 2025 19:24 schreef Durmada het volgende:
Wellicht vinden ze het wel geil, als het op de juiste plek gebeurt
en dan ook nog een hoog inteeltgehalte hebben..quote:Op maandag 11 augustus 2025 19:26 schreef torentje het volgende:
[..]
Tegen ouderwetse mannen met achterlijke regels, wetten, tradities en rituelen kan men wel bezig blijven, omdat die zich in tegenstelling tot hun tegenstanders kunnen voortplanten en dus de vrede kunnen blijven verdrijven bij hun tegenstanders.
Wat een oliedomme post weer - dus homoseksualiteit is illegaal?quote:Op maandag 11 augustus 2025 19:06 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Als je hier iets doet wat illegaal is dan krijg je daar ook straf voor. Schokkend, I know.
JaMaAr de islam in Nederland is gematigd.quote:Op maandag 11 augustus 2025 19:42 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dit is de Islam en zo zou men het in Nederland ook graag zien.
Islam.quote:Op maandag 11 augustus 2025 21:41 schreef Toine51 het volgende:
Religies maken meer kapot dan je lief hebt...
En maar blijven omarmen, die achterlijke religie...
Zo is het en eigenlijk heel goed vergelijkbaar met onnodig links rijdenquote:Op maandag 11 augustus 2025 21:36 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Ik vind dat ze wel een boete verdiend hadden voor het onnodig bezet houden van een openbaar toilet.
Openbare toiletten zijn bedoeld voor mensen die nodig moeten urineren of defeceren, niet voor sexspelletjes.
In veel andere landen wel ja. Kun je wat van vinden, maar is wel gewoon de realiteit.quote:Op maandag 11 augustus 2025 20:18 schreef matspontius het volgende:
[..]
Wat een oliedomme post weer - dus homoseksualiteit is illegaal?
Middeleeuwse realiteit ja!!!!quote:Op maandag 11 augustus 2025 21:49 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
In veel andere landen wel ja. Kun je wat van vinden, maar is wel gewoon de realiteit.
Veel van die zandbakhazen zijn latent homoseksueel! Maar dat mag niet van hun sprookjesfiguur dus dan rammen ze er maar op los ...... Achterlijk volkquote:Op maandag 11 augustus 2025 20:22 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Die heeft het verdacht vaak over vochtige mannen.
Ja toch. Gewoon lekker wegkijken. Over een aantal jaar kunnen we er namelijk ook van genieten.quote:Op maandag 11 augustus 2025 20:23 schreef HSG het volgende:
Hoe durven ze.... oh nee wacht het is een islamitisch land. Hun wetten, hun regels, hun cultuur en religie dus omdraaien en doen alsof er niks aan de hand is.
Klopt. Wat is je punt?quote:Op maandag 11 augustus 2025 22:26 schreef matspontius het volgende:
[..]
Middeleeuwse realiteit ja!!!!
Ben je mal, dit worden natuurlijk weer volledig genegerd door de usual suspects. Indonesië is een niet-Westers land met mensen van kleur, waarbij de overgrote meerderheid ook nog eens Islamitisch is. Daar kunnen wij als Westerlingen toch niet hard over oordelen? Dat is hun cultuur en die dient gerespecteerd te worden.quote:Op maandag 11 augustus 2025 22:35 schreef TweedeKlum het volgende:
Ik verwacht Halsema bij de Pride in Jakarta.
Precies, als die ouderwetse mannen seks willen wordt er niet gecontroleerd of de vrouw-meestal minderjarige vrouw- toevallig familie is.quote:Op maandag 11 augustus 2025 20:01 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
en dan ook nog een hoog inteeltgehalte hebben..
Indonesië hoort niet bij de EU.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 06:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ben je mal, dit worden natuurlijk weer volledig genegerd door de usual suspects. Indonesië is een niet-Westers land met mensen van kleur, waarbij de overgrote meerderheid ook nog eens Islamitisch is. Daar kunnen wij als Westerlingen toch niet hard over oordelen? Dat is hun cultuur en die dient gerespecteerd te worden.
Dat toen er niets toe, de VS zit ook niet bij de EU en Europese landen schuimbekken wat af als daar conservatieve wetten worden geïmplementeerd.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 10:13 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Indonesië hoort niet bij de EU.
Bovendien waren er in Hongarije net nieuwe wetten aangenomen tegen homo’s enz en was de burgemeester van Budapest er ook niet gelukkig mee.
Hier bevestig je mijn punt dus. Misschien moet je je eens afvragen waarom dit überhaupt een rol speelt? Willen we niet dat lhbt-ers over de hele wereld fysiek veilig zijn? Maar activisten lijken dit vaak te willen beperken tot alleen de Westerse landen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 10:13 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Indonesië heeft helaas al heel lang zware straffen op van alles en nog wat. Maar ligt dus ook ver weg, en is niet-westers. Hongarije wel.
Open er een topic over, dit heeft niks te maken met de stokslagen die deze mannen in Indonesië hebben gekregen. Want dat interesseert jou eigenlijk helemaal niks, je bent vooral gefrustreerd over andere dingen en haalt die er in talloze topics bij.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 11:12 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat toen er niets toe, de VS zit ook niet bij de EU en Europese landen schuimbekken wat af als daar conservatieve wetten worden geïmplementeerd.
[..]
Hier bevestig je mijn punt dus. Misschien moet je je eens afvragen waarom dit überhaupt een rol speelt? Willen we niet dat lhbt-ers over de hele wereld fysiek veilig zijn? Maar activisten lijken dit vaak te willen beperken tot alleen de Westerse landen.
Het kwaadaardige kankergezwel van Europa dat al flink aan het uitzaaien isquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 10:15 schreef Red_85 het volgende:
Dit is dus wat de islam werkelijk inhoudt: repressie en straffen op alles wat niet binnen de islam past. Trap niet in de takiyya van iftars en mooie woorden over 'vrede', dit is de islam.
Goor. Lelijk. Gevaarlijk.
Willen we niet hebben hier dus stem verstandig.
De slager...machtig mooie snor had die kerel.quote:Op maandag 11 augustus 2025 20:32 schreef AchJa het volgende:
Atjeh...
Hadden we van Heutsz en het Korps Marechaussee van Atjeh en Onderhoorigheden nog maar...
Dat vroeg ik me ook af...quote:Op maandag 11 augustus 2025 17:46 schreef SebbeSwensje het volgende:
Dus terwijl de politie die deur open staat de breken, denken die gasten "boeiend" en gaan gewoon lekker door.
Kortom, enige consequentheid mbt veiligheid homo's zit er niet in. Dat dacht ik al wel. En ik ben verder ook nergens gefrustreerd over, maar ik vind het wel zorgwekkend om de dubbele standaard in bepaalde contreien te zien.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 11:30 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Open er een topic over, dit heeft niks te maken met de stokslagen die deze mannen in Indonesië hebben gekregen. Want dat interesseert jou eigenlijk helemaal niks, je bent vooral gefrustreerd over andere dingen en haalt die er in talloze topics bij.
De genderideologie blijf ik inderdaad een aparte categorie vinden die trouwens an sich ook weer een bedreiging kan vormen voor homo's en lesbiennes.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 11:33 schreef MissButterflyy het volgende:
O ja, fascinerend dat je nu ineens wel begint over rechten van LHBT-ers, want de transgenders in NL en de zorg daaromheen heb je wel weer een pittige mening over. Dat mag allemaal wel wat minder opvallend van jou.
Bizar.
Het punt is dat als je samen in een bondgenootschap zit, je nog enigszins invloed kan proberen uit te oefenen of iets te eisen. Van een land dat zegt ik wil graag bij jullie clubje horen met alle voordelen die daarbij komen mag je best zeggen prima maar dan willen we ook dat je a, b en c doet.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 12:29 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Kortom, enige consequentheid mbt veiligheid homo's zit er niet in. Dat dacht ik al wel. En ik ben verder ook nergens gefrustreerd over, maar ik vind het wel zorgwekkend om de dubbele standaard in bepaalde contreien te zien.
[..]
De genderideologie blijf ik inderdaad een aparte categorie vinden die trouwens an sich ook weer een bedreiging kan vormen voor homo's en lesbiennes.
Wilders heeft toch al tweemaal de kans gehad om iets te doen tegen de islamisering van ons land? Maar hij deed niet wat hij beloofde, liet dus al tweemaal de homo's in de steek in hun strijd tegen de ouderwetse mannen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 10:15 schreef Red_85 het volgende:
Dit is dus wat de islam werkelijk inhoudt: repressie en straffen op alles wat niet binnen de islam past. Trap niet in de takiyya van iftars en mooie woorden over 'vrede', dit is de islam.
Goor. Lelijk. Gevaarlijk.
Willen we niet hebben hier dus stem verstandig.
Mja, zo werkt het dus niet helemaal want in landen zoals de VS, die niet bij de EU horen, zien we ook grote ophef zodra daar conservatievere wetten worden geïmplementeerd. We kunnen dus concluderen dat 'Ja, maar EU ...' geen verklaring is.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 12:36 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Het punt is dat als je samen in een bondgenootschap zit, je nog enigszins invloed kan proberen uit te oefenen of iets te eisen. Van een land dat zegt ik wil graag bij jullie clubje horen met alle voordelen die daarbij komen mag je best zeggen prima maar dan willen we ook dat je a, b en c doet.
In mijn voetbalteam verwacht ik ook dat iedereen zich normaal gedraagt, niet met k-woorden strooit etc. Maar wat ze 3 verenigingen verderop doen kan ik een stuk minder mee, en is ook de verantwoordelijkheid van volwassen personen bij die vereniging.
Daar komt nog bij dat ze waarschijnlijk in Indonesië wel als laatste zitten te wachten op kritiek van een voormalig overheerser.
Verder is iedereen, ieder individu en ieder land tot op zekere hoogte altijd inconsequent, das nou eenmaal hoe de wereld werkt.
Gisteren dacht ik precies hetzelfde, maar ik vond het de moeite niet waard om te reageren. Het is toch een behoorlijke echokamer. De schrijver Teju Cole bedacht de term "white savior industrial complex" (witredder-industrieel complex) na de release van de documentaire Kony in maart 2012. De man schreef later ook een artikel voor The Atlantic over het begrip. Ik citeer (niet mijn woorden maar die van Teju Cole vertaald van Engels naar het Nederlands). Hij schreef dit in maart 2012. Wat jij hier volgens mijn aanstipt is punt 1 en 2: de banaliteitskwestie. Ter aanvulling: de banaliteit van het kwaad is een verwijzing naar Hannah Arendt, die hiermee bedoelde dat grote wreedheden vaak niet door monsters worden gepleegd, maar door gewone mensen die gedachteloos meewerken aan een systeem.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 14:41 schreef Variabel-y het volgende:
Het vermoorden van 60.000+ burgers, kinderen en vrouwen, de overlevenden uithongeren en doden als ze op voedselpunten afkomen, weten sommigen hier te ontkennen, bagatelliseren of te vergoelijken, maar deze 2 homo's die stokslagen krijgen, dát is pas heftig. Wat een moraalridders
quote:• Van Sachs tot Kristof tot Invisible Children tot TED -- de snelstgroeiende industrie in de VS is het witredder-industrieel complex.
[1]De witte redder steunt 's ochtends wrede beleidsmaatregelen, richt 's middags liefdadigheidsorganisaties op, en ontvangt 's avonds prijzen.
[2]De banaliteit van het kwaad verandert in de banaliteit van sentimentaliteit. De wereld is slechts een probleem dat opgelost moet worden met enthousiasme.
[3]Deze wereld bestaat simpelweg om te voldoen aan de behoeften -- waaronder, belangrijk, de sentimentele behoeften -- van witte mensen en Oprah.
[4]Het witredder-industrieel complex draait niet om rechtvaardigheid. Het draait om het beleven van een groot emotioneel moment dat privilege bevestigt.
[5]Koortsachtige bezorgdheid over die vreselijke Afrikaanse krijgsheer. Maar bijna 1,5 miljoen Irakezen stierven door een Amerikaanse oorlog uit vrije wil. Maak je dáár zorgen over.
[6]Ik heb diep respect voor Amerikaanse sentimentaliteit, zoals je respect hebt voor een gewonde nijlpaard. Je moet het in de gaten houden, want je weet dat het dodelijk is.
https://www.theatlantic.c(...)rial-complex/254843/
Whataboutism..quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 14:41 schreef Variabel-y het volgende:
Het vermoorden van 60.000+ burgers, kinderen en vrouwen, de overlevenden uithongeren en doden als ze op voedselpunten afkomen, weten sommigen hier te ontkennen, bagatelliseren of te vergoelijken, maar deze 2 homo's die stokslagen krijgen, dát is pas heftig. Wat een moraalridders
In dit topic gaat het over ouderwetse mannen die hun macht misbruiken tegen homo's.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 14:41 schreef Variabel-y het volgende:
Wat een racistische en islamfobische reactie.quote:Op maandag 11 augustus 2025 22:47 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Ja toch. Gewoon lekker wegkijken. Over een aantal jaar kunnen we er namelijk ook van genieten.
Het is een echokamer van vaak rechtsextremisten bij wie zelfreflectie totaal ontbreekt met hun morele selectiviteit. Het is inderdaad de moeite niet waard om op ze te reageren, want ze zijn totaal niet serieus te nemen. Aan de reacties kan je ook lezen dat ze er niet van houden als je hun hypocrisie blootlegt.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 14:45 schreef Peppert het volgende:
[..]
Gisteren dacht ik precies hetzelfde, maar ik vond het de moeite niet waard om te reageren. Het is toch een behoorlijke echokamer. De schrijver Teju Cole bedacht de term "white savior industrial complex" (witredder-industrieel complex) na de release van de documentaire Kony in maart 2012. De man schreef later ook een artikel voor The Atlantic over het begrip. Ik citeer (niet mijn woorden maar die van Teju Cole vertaald van Engels naar het Nederlands). Hij schreef dit in maart 2012. Wat jij hier volgens mijn aanstipt is punt 1 en 2: de banaliteitskwestie. Ter aanvulling: de banaliteit van het kwaad is een verwijzing naar Hannah Arendt, die hiermee bedoelde dat grote wreedheden vaak niet door monsters worden gepleegd, maar door gewone mensen die gedachteloos meewerken aan een systeem.
[..]
Ze hoeven niet eens echt door te gaan met iets, als ze samen in één hokje staan is het al een probleem. Hetzelfde geldt trouwens voor ongehuwde mannen en vrouwen die alleen samen zijn in een ruimte of zelfs als ze elkaars hand vasthouden in het openbaar.quote:Op maandag 11 augustus 2025 17:46 schreef SebbeSwensje het volgende:
Dus terwijl de politie die deur open staat de breken, denken die gasten "boeiend" en gaan gewoon lekker door.
Maar dat is niet hoe de heren, volgens het nieuwsbericht althans, zijn aangetroffen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 16:45 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ze hoeven niet eens echt door te gaan met iets, als ze samen in één hokje staan is het al een probleem. Hetzelfde geldt trouwens voor ongehuwde mannen en vrouwen die alleen samen zijn in een ruimte of zelfs als ze elkaars hand vasthouden in het openbaar.
https://www.aljazeera.com(...)d-in-indonesias-aceh
https://www.arabnews.com/world/news/760976
https://www.voanews.com/a/indonesia-aceh-caning/4357366.html
https://www.france24.com/(...)les-after-hotel-raid
Spoor jij wel helemaal? Daar zijn genoeg andere topics over. Dit topic gaat over de totale intolerantie van de religie van de vrede jegens homoseksualiteit.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 14:41 schreef Variabel-y het volgende:
We kunnen hieruit opmaken dat Hamas-leden voor jou ook burgers zijn?quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 14:41 schreef Variabel-y het volgende:
Wat doet Jesse in dit topicquote:
Zullen we even on topic blijven want gvd elk topic wordt tegenwoordig verziekt door dat eeuwige gezeik over die Palestijnenquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 17:33 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
We kunnen hieruit opmaken dat Hamas-leden voor jou ook burgers zijn?
Bovendien is er van uithongering helemaal geen sprake. Dit heeft ook niets met 'ontkennen, bagatelliseren of te vergoelijken' te maken, maar met het niet mee willen doen aan zulke verzinsels. Lokale voedselschaarste is iets anders dan grootschalige hongersnood. Dit natuurlijk naast het feit dat dit helemaal niets met de behandeling van homo's in Indonesië te maken heeft.
Aceh is de enige provincie met sharia wetgeving in Indonesië. Dat hebben ze zelf ingevoerd nadat ze verregaande autonomie hadden verkregen in 2001quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 14:16 schreef RealistAtheist het volgende:
De Indonesiërs hebben eind jaren 40 begin jaren 50 gewoon de ene bezetter (de Nederlanders) ingeruild voor de andere bezetters (islamitische Javanen). Een land met 1000 volken die stuk voor stuk onderdrukt worden door de Javanen vandaag de dag. In sommige gebieden willen ze zelfs liever de Nederlanders terug (in Nieuw Guinea bijvoorbeeld zwaaien ze nu nog met Nederlandse vlaggen).
Nee, ze pleegden het wereldschokkende delict van knuffelen en zoenen. Smelt de kazen!quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 17:08 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Maar dat is niet hoe de heren, volgens het nieuwsbericht althans, zijn aangetroffen.
Ga lekker de Indonesische politiek in als het je niet bevalt.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 19:12 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nee, ze pleegden het wereldschokkende delict van knuffelen en zoenen. Smelt de kazen!
Okay, maar mijn eerste beslissing gaat zijn dat mensen met Friese namen niet meer op vakantie mogen bij ons. Dadah!quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 19:14 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Ga lekker de Indonesische politiek in als het je niet bevalt.
Je hoeft geen telefoontje van de ambassadeur te verwachten, hier kunnen we mee leven.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 19:27 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Okay, maar mijn eerste beslissing gaat zijn dat mensen met Friese namen niet meer op vakantie mogen bij ons. Dadah!
Haha prima hoor. Mag je vinden. Doet niets af aan het feit dat het hier vroeg of laat ook gewoon gaat plaatsvinden.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 16:24 schreef HSG het volgende:
[..]
Wat een racistische en islamfobische reactie.
Wen er maar alvast aan.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 19:44 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Haha prima hoor. Mag je vinden. Doet niets af aan het feit dat het hier vroeg of laat ook gewoon gaat plaatsvinden.
Des te vreemder dat ze er zijn blijven wonen eigenlijk. Althans het lijkt me dat je ook binnen Indonesië vrij bent te verhuizen waar je wiltquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 18:46 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
Aceh is de enige provincie met sharia wetgeving in Indonesië. Dat hebben ze zelf ingevoerd nadat ze verregaande autonomie hadden verkregen in 2001
Dat klopt, maar je hebt ook niet persé de sharia nodig om te onderdrukken natuurlijk. De centrale (javaanse) regering kan dat ook prima zonder sharia. Daar kunnen ze in Papoea en bijvoorbeeld de Molukken prima over meepraten.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 18:46 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
Aceh is de enige provincie met sharia wetgeving in Indonesië. Dat hebben ze zelf ingevoerd nadat ze verregaande autonomie hadden verkregen in 2001
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |