abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218510932
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2025 00:17 schreef Vallon het volgende:

[..]
Ik negeer de omgekeerde redenaties en verwijten dat ik jouw 'bevlogen' zienswijze niet deel.

Israël heeft geen belang om de ander als zg. doel te vernietigen, dat sws nooit zorgt voor een betere oplossing noch waarmee te leven valt. Wanneer het doel van israël bezitsvorming zou zijn, neemt zij simpelweg daar elk gewenst gebied in. Niemand in de regio zal haar daarin (kunnen) tegenhouden.

Ik snap dat tegenstanders het formele standpunt dat Israël primair haar veiligheid wil zekers tellen, niet kunnen accepteren omdat zij daarmee impliciet dan moeten erkennen dat Israël belaagd wordt.
De openlijk geuite bedreiging is de hoofdreden waar imo alles in Israël aan opgehangen wordt w.o. afhekken, bufferzones en zelf versnippering van betwiste gebieden zodat haar "vijanden" haar niet (meer) onverhoeds kunnen aanvallen.
Dit laatste wordt mede onderstreept door de recente move om de WestBank door midden te hakken. Illegaal, wellicht maar wie gaat haar daarin (kunnen en willen) tegenhouden ?
En nee, dat ik dit stel is geen goedkeuring dat ik het OK vindt maar het vooral benoem als gegeven.

De 'Gazanen' als natie hebben hun eigen zaak laten verprutsen door zich met vals hamas sentiment te laten (op)voeden en daarmee niet in staat zijn om samen met haar anderen (denk aan Jihad of Fatah) een verlichte coalitie te vormen om te komen tot een volwaardige eenheidsstaat. Het is daarbij comfortabel, wat moet je anders?, zichzelf te beschouwen als slachtoffer van ..vul-in.-wie-je-wilt.. en de schuld te geven aan Israël.

Israëls fout dat Gaza zich kon ontwikkelen tot (ondergronds) terreurnetwerk die haar beschoot, onverhoeds bloedig aanviel en nu probeert te gijzelen in slachtofferschap; zal geen herhaling kennen.

Wat iemand ook daarvan vindt, laat Israël na een periode van uitputting; steeds meer hulp toe in Gaza en eist daarbij dat hulporganisaties tekst & uitleg geven omtrent hun in Gaza uitgevoerde intenties.
Dit zal door haar 'tegenstanders' wel weer via de media worden aangevochten worden omdat er geen noch ontvankelijke rechtspersoon is die anders kan laten beschikken.
De op handen zijnde erkenning door een aantal landen zal helaas geen enkel wijzigingen brengen voor de in lijden levende de bevolking.
Wat MOET je met een zo een streng geindoctrineerde populatie?
Het is net als Afghanistan, je trekt je terug en de extremistische islam is terug.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_218511107
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2025 14:16 schreef Qarrad het volgende:
Ondertussen zijn in Oost-Rafah de scholen weer open. Daar is Hamas namelijk weg, wordt dus niet meer gevochten en vallen ook geen bommen meer. Helaas is het feit wel dat de 300 militanten die het nu runnen met steun van Israël een ietjepietje aan IS gelieerd zijn.

De organisatie die het onderwijs heeft opgepakt is trouwens niet direct van die tak van sport, is actief in het hele Midden-Oosten en Noord-Afrika maar is ook uitgesproken gekleurd pro-Israël. Lijst van financiële ondersteuners hier.

Maar goed, het lijkt me iets meer wholesome voor die kinders om in een klaslokaal te zitten en niet uitgehongerd in een tentenkamp.

[ x ]
Wat fijn, pro-ISIS figuren voor de klas en ministers die streven naar een Groot-Israël. Het kan niet mooier.
pi_218511307
Recognizing Palestine? 'It May Be a Punishment for Netanyahu, but It's a Big Prize for Israel'

Haaretz Podcast · Episode
  vrijdag 15 augustus 2025 @ 16:05:59 #104
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218511512
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 augustus 2025 15:23 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Wat fijn, pro-ISIS figuren voor de klas en ministers die streven naar een Groot-Israël. Het kan niet mooier.
Ja, het is kiezen tussen kut en kutter. Of kutter en het kutste.
Heb je Nightfall weleens gelezen?
pi_218511685
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2025 16:05 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Nee, ken ik niet . Net even opgezocht - op mijn lijstje gezet :)
pi_218511805
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 augustus 2025 15:23 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Niet voor de klas. Goed lezen. :)

De kinderen zullen eindelijk leerstof krijgen zonder Jodenhaat, dat is al heel wat. Ik denk zelfs dat dat één van de belangrijkste stappen vooruit is door de Palestijnen kunnen zetten!
pi_218511846
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2025 16:05 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Er zijn veel films met die titel. Uit welk jaar komt deze nightfall?
pi_218511851
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 augustus 2025 16:40 schreef TheGreatAlfonso het volgende:

[..]
Niet voor de klas. Goed lezen. :)

De kinderen zullen eindelijk leerstof krijgen zonder Jodenhaat, dat is al heel wat. Ik denk zelfs dat dat één van de belangrijkste stappen vooruit is door de Palestijnen kunnen zetten!
Klopt, ik zie het. Pro-Israëlische propaganda lijkt me nou ook weer het andere uiterste.
  vrijdag 15 augustus 2025 @ 17:48:19 #109
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218512198
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 augustus 2025 16:48 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Er zijn veel films met die titel. Uit welk jaar komt deze nightfall?
Lees jij films? ;)
  vrijdag 15 augustus 2025 @ 17:50:28 #110
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218512211
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 augustus 2025 16:49 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Klopt, ik zie het. Pro-Israëlische propaganda lijkt me nou ook weer het andere uiterste.
Ja, opnieuw kiezen tussen twee kwaden waarvan ik persoonlijk vind dat "wij zijn op aarde om Joden te vernietigen want dat wil God, ook als het kindermartelaren kost" een groter kwaad is dan "laten we de Joden niet dood willen want dat wil God niet".
pi_218512538
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2025 17:50 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ja, opnieuw kiezen tussen twee kwaden waarvan ik persoonlijk vind dat "wij zijn op aarde om Joden te vernietigen want dat wil God, ook als het kindermartelaren kost" een groter kwaad is dan "laten we de Joden niet dood willen want dat wil God niet".
Zeker, alleen mijn vermoeden is dat het vooral gaat om het voeden van kindjes met propaganda en niet alleen het bijbrengen van basisnormen en waarden. Je hebt zelf de lijst van gulle gevers gezien. Het is niet bepaald uit goodwill voor Palestijnse kindjes.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 15-08-2025 18:59:44 ]
pi_218512575
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2025 17:48 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Lees jij films? ;)
Jup, ik kan niet lezen zoals je daarnet kon lezen zien
pi_218512744
quote:
18s.gif Op vrijdag 15 augustus 2025 14:39 schreef Vallon het volgende:

[..]
Ik doe nauwelijks iets met rioolzaken maar dit is toch wel een prachtig pareltje dat duidelijk maakt hoe verward het denken van o.a. een VN is.
[..]
Kennelijk heeft zij de de niets misverstane rapportages gemist van 07okt23 en hamas zelf geen enkel onderscheid maakt tussen burgers of strijders. Dat onderscheid is er alleen voor mutsen zoals zij.
De waterhaler en dokter zijn net zo hamas als een getraind lid van de Al-Qassam Brigades. Het verschil is dat de eerste wegkijkt, de tweede de ogen sluit en de laatste niet eens knippert om hun wijze van geweld toe te brengen.
Waarom allerlei organisaties en partijen een onderscheid wel aanbrengen is dat ze het anders niet kunnen rechtpraten dat krom is.

Altijd wonderlijk hoe verkrampte geesten stellen dat een terreurorganisatie ook veel goeds doet/deed en daarmee niet willen begrijpen dat zij daarmee precies doen wat een criminele bende beoogde.
Dat zij het niet snapt, sluit ik - gezien haar onderlegde achtergrond - volstrekt uit en beschouw haar als onderdeel uitmakend van het terreurnetwerk. Nog even los van aanwijzingen dat zij (zich, ook) laten betalen voor hun diensten.
Iets dat wmb geldt voor meer VN en zeker UNWRA kopstukken die zg. opkomen voor 'rechten en belangen' van hun doelgroep(en). En dan verontwaardigd zijn dat Israël paal, perk en eisen gaat stellen.

Met de grootste criminelen en despoten kan je meestal prima feesten en een (gratis) biertje drinken, zolang je ze maar niet in de weg loopt. Precies zoals ook een hamas opereert door volgers verder te helpen en in ruil haar activiteiten verder kan uitbreiden.
Nee Albanese heeft daar natuurijk weer eens volledig gelijk. Hamas is ook die dingen. En Hamas is dat vreselijke terrorisme. Israel is hetzelfde, mensen werden ook heel boos als ik zo over Israel spreek als jij nu over Hamas spreekt. Israel is ook een land dat dingen wel goed doet, bijvoorbeeld verkiezingen houden maar Israel is ook een vreselijke terroristische organisatie die veel dodelijker is dan Hamas. Israel maakt ook geen enkel onderscheid tussen burger en strijder, daarvan kan elke westerse arts in Gaza getuigen. Het is ook niet voor niks dat er meer journalisten doodgaan in dit conflict dan in elk ander conflict. Dat er alsnog een coverup met een ambulance wereldnieuws is geworden.
Typisch hoe bij Israel je direct accepteert dat omdat ze ook goede dingen doen ze geen slechte intenties kunnen hebben. Terwijl je bij Hamas niet wil accepteren dat ze ook goede dingen doen, omdat dat de basis is van je claim dat de intenties slecht zijn.

Dat is toch precies het punt met zon polio vaccinatie, ja dat deed Israel, dat was goed van Israel. Maar dat neemt niet weg dat ze ook veel kwaad doen op het moment. Net zoals dat Hamas ook scholen runde niet maakt dat ze niks slechts hebben gedaan op 7 oktober.
  vrijdag 15 augustus 2025 @ 20:04:08 #114
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218513031
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 augustus 2025 18:58 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Zeker, alleen mijn vermoeden is dat het vooral gaat om het voeden van kindjes met propaganda en niet alleen het bijbrengen van basisnormen en waarden. Je hebt zelf de lijst van gulle gevers gezien. Het is niet bepaald uit goodwill voor Palestijnse kindjes.
Ja, het is hoe dan ook propaganda, er zijn immers camera's en alles bij. Het is ook niet voor niets dat je hier weinig over hoort want het is waarschijnlijk nogal gênant dat de enige manier waarop Israël de vinger erop krijgt in Gaza is door een stel Al-Shabaab-fanboys los te laten.

Maar goed, als de keuze is tussen zonder basisbehoeften en veiligheid in een tent te zitten of dit...
  vrijdag 15 augustus 2025 @ 20:53:19 #115
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218513548
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2025 19:34 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Nee Albanese heeft daar natuurijk weer eens volledig gelijk. Hamas is ook die dingen. En Hamas is dat vreselijke terrorisme. Israel is hetzelfde, mensen werden ook heel boos als ik zo over Israel spreek als jij nu over Hamas spreekt. Israel is ook een land dat dingen wel goed doet, bijvoorbeeld verkiezingen houden maar Israel is ook een vreselijke terroristische organisatie die veel dodelijker is dan Hamas. Israel maakt ook geen enkel onderscheid tussen burger en strijder, daarvan kan elke westerse arts in Gaza getuigen. Het is ook niet voor niks dat er meer journalisten doodgaan in dit conflict dan in elk ander conflict. Dat er alsnog een coverup met een ambulance wereldnieuws is geworden.
Typisch hoe bij Israel je direct accepteert dat omdat ze ook goede dingen doen ze geen slechte intenties kunnen hebben. Terwijl je bij Hamas niet wil accepteren dat ze ook goede dingen doen, omdat dat de basis is van je claim dat de intenties slecht zijn.

Dat is toch precies het punt met zon polio vaccinatie, ja dat deed Israel, dat was goed van Israel. Maar dat neemt niet weg dat ze ook veel kwaad doen op het moment. Net zoals dat Hamas ook scholen runde niet maakt dat ze niks slechts hebben gedaan op 7 oktober.
Het is een volstrekt onvergelijkbare denktrant dat criminelen ook goede dingen doen, daarom krediet hebben en al helemaal niet te rechtvaardigen.
In de spoiler de repliek dat goede doende misdadigers in mijn perceptie altijd criminelen blijven.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Israël kan een Palestijnse staat accepteren mits die met garanties zijn omkleed, haar niet meer zal (en laat staan, nog kan) aanvallen. Hoe die Palestijnse staat er uit gaat zien, wordt inmiddels met de dag onduidelijker.
De paar Israëlische haviken zien inmiddels een kans af te rekenen met uilen en gieren die afgeleid bezig zijn hun muisjes een heenkomen te bieden.
Dus beter snel tot een whatever "akkoord" komen door zsm gegijzelden vrij te laten en te stoppen met Israël te willen vernietigen; voordat er niets meer zal om nog akkoord over te gaan.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_218517040
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2025 14:59 schreef ludovico het volgende:

[..]
Wat MOET je met een zo een streng geindoctrineerde populatie?
Het is net als Afghanistan, je trekt je terug en de extremistische islam is terug.
Toch wel gek dat die extremistische islam 30 jaar geleden nog niet zoveel voorstelde.

Zou permanent geweld en onderdrukking misschien niet juist de reden zijn dat er religieus extremisme is?
pi_218517179
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2025 11:32 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Toch wel gek dat die extremistische islam 30 jaar geleden nog niet zoveel voorstelde.

Zou permanent geweld en onderdrukking misschien niet juist de reden zijn dat er religieus extremisme is?
Het is een een klassiek voorbeeld van kip-ei verhaal.

Ontstaat extremisme vanuit onderdrukking/gevoel van onmacht/ongelijke behandeling? Of menen we extremisme te moeten bestrijden met onderdrukking/gevoel van onmacht/ongelijke behandeling?

Ik denk dat er voor beiden wel redenen te vinden zijn om het argument kloppend te maken.

Of het extremisme is toegenomen is denk ik ook lastig te zeggen. Iedereen heeft een camera tegenwoordig, je kunt met een druk op de knop alles filmen maar ook alles vinden.
Wat niet meehelpt is de polarisatie die echt op alle vlakken steeds heftiger wordt.
pi_218517470
quote:

[..]

Dit vormt geen logisch argument aangezien Islamisten juist degenen zijn die anderen onderdrukking en bestoken met geweld.

Dat is trouwens ook altijd al zo geweest vanwege het zeer expansionistische en wetgevende karakter van de Islam, waardoor overal waar het land men een concurrerende bubbel vormt die op den duur de dienst wil gaan uitgeven en daardoor in conflict komt met de heersende cultuur (zie die huidige situatie in landen als Nigeria, Libanon en India).

Daarnaast vinden de meeste aanslagen door Islamitische terreurgroeperingen nota bene plaats in Islamitische landen. Kortom, als we jouw redenering volgen dan worden radicale moslims het meest onderdrukt in nagenoeg volledig Islamitische landen zoals Afghanistan, Somalië en Irak? Zie ook:
quote:
The countries most affected by Islamist terrorism are Afghanistan (17,075 attacks), Somalia (10,768 attacks), Iraq (8,209 attacks), Nigeria (3,950 attacks), Syria (3,421), Pakistan (2,635), Mali (2,289 attacks), Israel (1,748 attacks), Yemen (1,657 attacks), Algeria (1,387 attacks), Egypt (1,367 attacks), Mozambique (1,302 attacks) and Cameroon (1,230 attacks).

In these thirteen countries, 218,734 deaths were caused by Islamist terrorist attacks, representing 87.5% of the total number of deaths worldwide.

Bron
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zaterdag 16 augustus 2025 @ 12:53:27 #119
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218517530
quote:

[..]

Nee, want dat extremisme is inherent aan de mate waarin men dogmatische stellingen aanneemt en verdedigt. Niet aan externe factoren. Religie werkt namelijk niet op ratio.

En wat dat betreft is dat extremisme zeker in Noord-Afrika en het Midden-Oosten al wel wat langer dan 30 jaar aanwezig; dat het Westen er tot 9/11 weinig van meekreeg betekent niet dat het niet al lang en breed bestond.

Sterker, sinds men geleerd heeft met de actie 9/11 ook het Westen te kunnen beïnvloeden, zou je het argument kunnen maken dat dát heeft geleid tot een groei, als die er al is. Export van religie middels terreur, al eeuwen een plaag op de wereld.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 16 augustus 2025 @ 12:57:50 #120
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218517548
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 augustus 2025 12:44 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit vormt geen logisch argument aangezien Islamisten juist degenen zijn die anderen onderdrukking en bestoken met geweld.

Dat is trouwens ook altijd al zo geweest vanwege het zeer expansionistische en wetgevende karakter van de Islam, waardoor overal waar het land men een concurrerende bubbel vormt die op den duur de dienst wil gaan uitgeven en daardoor in conflict komt met de heersende cultuur (zie die huidige situatie in landen als Nigeria, Libanon en India).

Daarnaast vinden de meeste aanslagen door Islamitische terreurgroeperingen nota bene plaats in Islamitische landen. Kortom, als we jouw redenering volgen dan worden radicale moslims het meest onderdrukt in nagenoeg volledig Islamitische landen zoals Afghanistan, Somalië en Irak? Zie ook:
[..]

Waarschijnlijk moet, volledig volgens de lijn in bepaalde hoek, de schuld alsnog bij het Westen gezocht worden.

Dodelijk vermoeiend.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218517758
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2025 12:57 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Waarschijnlijk moet, volledig volgens de lijn in bepaalde hoek, de schuld alsnog bij het Westen gezocht worden.

Dodelijk vermoeiend.
Het gaat niet om wie er schuldig is, het gaat om het erkennen van je eigen rol in ongewenste uitkomsten. Je hoeft het niet meteen zo persoonlijk te maken, zeker niet als je de realiteit daardoor weigert te accepteren. Dodelijk vermoeiend. Je brengt nu alles terug tot 'zo zijn die mensen daar nu eenmaal' en geeft daarmee een vrijbrief voor meer leed, zoals overduidelijk zichtbaar in dit conflict.
What Would Goku Do
pi_218517774
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2025 12:57 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dodelijk vermoeiend.
Het is ook infantiliserend en hilarisch genoeg ook racistisch (juist hetgeen waar men altijd stelt tegen te strijden). Immers, als schijnbaar het Westen altijd overal verantwoordelijk voor is, wekt dat natuurlijk de indruk dat niet-Westerse mensen geen zelfbeschikking hebben over hun gedrag en daardoor nooit verantwoordelijk kunnen worden gehouden voor hun daden.

Deze manier van redeneren zien we natuurlijk ook terug mbt het conflict tussen Israël en de Palestijnen, waarbij de claim geregeld is dat Israël 'terroristen' maakt. Kortom, het zijn niet de mensen die hier zelf voor kiezen. Nee, Israël doet dat. Was laatst een mooi stukje over in de Telegraaf:
quote:
De wandaden die Hamas pleegde op 7 oktober worden door extremisten vaak gebagatelliseerd, of simpelweg ontkend. Boudry: „Het is het idee van ’de nobele wilde’: de Palestijnen moeten wel héél erg getergd zijn om ze zover te krijgen. Het is kortom de schuld van Israël zelf. Die terroristen die vrouwen de borsten afsneden hadden eenvoudig geen andere keus. Alsof ze ontoerekeningsvatbaar zijn. Dat is diep racistisch toch?”

Dat de spirituele bevlogenheid voor Gaza zich vermengt met antisemitische sentimenten, ’begint vrij pijnlijk te worden’, zegt De Jong. „Het wordt natuurlijk ontkend, het wordt antizionisme genoemd et cetera, maar extreemlinks is geobsedeerd door Israël en Joden.”

Bron
Vervolgens wordt het pas echt leuk als men dan over Israël als zogenaamde 'terreurstaat' begint of over de geschiedenis en selectief groeperingen zoals Lehi en Irgun aanhaalt om het argument te maken dat Israël hier het probleem zou zijn en dit vanaf het begin al is. Want dan is terrorisme ineens weer een keuze en volledig toe te rekenen aan de vermeende daders.

Het blijft bijzonder om zulke gesegmenteerde logica te aanschouwen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zaterdag 16 augustus 2025 @ 14:24:06 #123
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218517863
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2025 13:57 schreef viagraap het volgende:

[..]
Het gaat niet om wie er schuldig is, het gaat om het erkennen van je eigen rol in ongewenste uitkomsten. Je hoeft het niet meteen zo persoonlijk te maken, zeker niet als je de realiteit daardoor weigert te accepteren. Dodelijk vermoeiend. Je brengt nu alles terug tot 'zo zijn die mensen daar nu eenmaal' en geeft daarmee een vrijbrief voor meer leed, zoals overduidelijk zichtbaar in dit conflict.
Dit is waarom ik deze discussie eigenlijk wel klaar ben.

Werkelijk niets van wat je schrijft heeft ook maar iets te maken, nog niet in de verte, met wat er echt staat. Het is niet persoonlijk, het heeft geen zak te maken met 'mensen zijn nu eenmaal', het heeft al helemaal geen moer te maken met faciliteren van leed.

Wat er wel weer komt is wensdenken: opponent is het niet met mij eens, opponent vindt anderen dus untermenschen, opponent geeft vrijbrieven voor meer leed en wil eigenlijk vooral dood en verderf zaaien omdat het in wezen een verkapte Nazi is. Had hij maar mee moeten gaan in hoe ik vind dat de wereld in elkaar zit. De 'realiteit'. Had hij maar moeten erkennen dat hij een eigen rol had - ??? -.

Dat je niet inziet hoe infantiel en radicaal dat is, is best tragisch, want ik kan me niet voorstellen dat je ooit echte, fatsoenlijke discussies met iemand kan hebben over wat dan ook.

Doe me een lol: als je niet inhoudelijk kunt reageren, is het beter niets te zeggen dan zaken te verzinnen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218517896
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 augustus 2025 14:00 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het is ook infantiliserend en hilarisch genoeg ook racistisch (juist hetgeen waar men altijd stelt tegen te strijden). Immers, als schijnbaar het Westen altijd overal verantwoordelijk voor is, wekt dat natuurlijk de indruk dat niet-Westerse mensen geen zelfbeschikking hebben over hun gedrag en daardoor nooit verantwoordelijk kunnen worden gehouden voor hun daden.

Deze manier van redeneren zien we natuurlijk ook terug mbt het conflict tussen Israël en de Palestijnen, waarbij de claim geregeld is dat Israël 'terroristen' maakt. Kortom, het zijn niet de mensen die hier zelf voor kiezen. Nee, Israël doet dat. Was laatst een mooi stukje over in de Telegraaf:
[..]
Vervolgens wordt het pas echt leuk als men dan over Israël als zogenaamde 'terreurstaat' begint of over de geschiedenis en selectief groeperingen zoals Lehi en Irgun aanhaalt om het argument te maken dat Israël hier het probleem zou zijn en dit vanaf het begin al is. Want dan is terrorisme ineens weer een keuze en volledig toe te rekenen aan de vermeende daders.

Je kunt blijven oreren over het verleden. Het is een feit dat de huidige situatie niet was ontstaan als Israël überhaupt niet gesticht was. Maakt dat Israël per definitie tot schuldige? Dat lijkt me niet nee. Het gaat om het huidige conflict en hoe Israël daarin handelt.

Dan nog je standpunt over racisme. Dat valt andersom net zo goed te maken. Er zijn hier een aantal users die bij voorbaat de kant van Israël kiezen omdat de conflicterende partij Moslims zijn. En onder die paraplu wordt vervolgens ook van alles goed gepraat wet volgens internationaal recht gewoon uiterst discutabel is.
pi_218517902
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2025 14:24 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dit is waarom ik deze discussie eigenlijk wel klaar ben.

Werkelijk niets van wat je schrijft heeft ook maar iets te maken, nog niet in de verte, met wat er echt staat. Het is niet persoonlijk, het heeft geen zak te maken met 'mensen zijn nu eenmaal', het heeft al helemaal geen moer te maken met faciliteren van leed.

Wat er wel weer komt is wensdenken: opponent is het niet met mij eens, opponent vindt anderen dus untermenschen, opponent geeft vrijbrieven voor meer leed en wil eigenlijk vooral dood en verderf zaaien omdat het in wezen een verkapte Nazi is. Had hij maar mee moeten gaan in hoe ik vind dat de wereld in elkaar zit. De 'realiteit'. Had hij maar moeten erkennen dat hij een eigen rol had - ??? -.

Dat je niet inziet hoe infantiel en radicaal dat is, is best tragisch, want ik kan me niet voorstellen dat je ooit echte, fatsoenlijke discussies met iemand kan hebben over wat dan ook.

Doe me een lol: als je niet inhoudelijk kunt reageren, is het beter niets te zeggen dan zaken te verzinnen.
Als je de discussie niet eens aan wilt gaan snap ik dat je er klaar mee bent. Ben je ooit verder gekomen dan 'dat zeggen zij alleen maar omdat ze het Westen haten'? Ik heb je daar nog niet op kunnen betrappen namelijk. Werkelijk alles wat je niet bevalt schaar je onder die verdachtmaking. En als iemand het dan probeert uit te leggen neem je het nóg persoonlijker. Ik zeg helemaal nergens dat jij persoonlijk een rol had of iets kwalijk te nemen valt, ongelooflijke aansteller die je er bent.
What Would Goku Do
pi_218517908
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 augustus 2025 14:00 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

[..]

De Telegraaf als bron _O-

Je snapt er weer eens helemaal niks van. Men dicht Palestijnen juist zelfbeschikking toe door te snappen waarom ze tot terreur overgaan. Dat is namelijk wat mensen zouden doen in hun situatie. Mensen als jij ontnemen zelfs die reflex en zijn pas tevreden als de Palestijnen op hun rug gaan liggen en alles rustig ondergaan.
What Would Goku Do
pi_218517930
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2025 14:37 schreef viagraap het volgende:

[..]
De Telegraaf als bron _O-
Ik snap dat dit veel te rechts voor sommigen is, dat maakt het verder niet minder waar wat er wordt geschreven in dat artikel.
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2025 14:37 schreef viagraap het volgende:

[..]
Je snapt er weer eens helemaal niks van. Men dicht Palestijnen juist zelfbeschikking toe door te snappen waarom ze tot terreur overgaan. Dat is namelijk wat mensen zouden doen in hun situatie. Mensen als jij ontnemen zelfs die reflex en zijn pas tevreden als de Palestijnen op hun rug gaan liggen en alles rustig ondergaan.
Mensen zoals ik zouden graag willen dat de Palestijnen de wapens neerleggen, Israël en diens burgers met rustlaten en zich na decennialang van terreur eens op een normale en beschaafde manier gaan gedragen.

Daarnaast zou een portie zelfreflectie en inkeer ook goed zijn, waarbij men zich beseft wat zij hier allemaal hebben aangericht in de afgelopen decennia.

Nog voordat de staat Israël überhaupt was opgericht moesten Joden in de regio het al ontgelden via pogroms, waarna men in de jaren 1940 nog even doodleuk besloot om te collaboreren met Nazi-Duitsland, een heuse burgeroorlog te beginnen en een mogelijkheid tot een eigen staat af te wijzen.
pi_218517946
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 augustus 2025 14:44 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik snap dat dit veel te rechts voor sommigen is, dat maakt het verder niet minder waar wat er wordt geschreven in dat artikel.
[..]
Mensen zoals ik zouden graag willen dat de Palestijnen de wapens neerleggen, Israël en diens burgers met rustlaten en zich na decennialang van terreur eens op een normale en beschaafde manier gaan gedragen.

Daarnaast zou een portie zelfreflectie en inkeer ook goed zijn, waarbij men zich beseft wat zij hier allemaal hebben aangericht in de afgelopen decennia.

Nog voordat de staat Israël überhaupt was opgericht moesten Joden in de regio het al ontgelden via pogroms, waarna men in de jaren 1940 nog even doodleuk besloot om te collaboreren met Nazi-Duitsland, een heuse burgeroorlog te beginnen en een mogelijkheid tot een eigen staat af te wijzen.
De Telegraaf is niet slechts rechts, het is een roddelblad dat alleen serieus genomen wordt door domme mensen. Verder interesseert het mij geen reet wat er met joden gebeurd is, dat geeft ze geen vrijbrief om dan maar precies hetzelfde te doen jegens anderen. Dat jij niet eens durft te erkennen dat dat gaande is zegt genoeg over de fantasiewereld waarin je leeft. Je hebt elke retorische truc al een keer geprobeerd en valt iedere keer genadeloos door de mand als je eens met inhoud moet komen, en je lijkt het zelf niet door te hebben. Ik mag hier mensen niet voor troll uitmaken dus dan ga ik er maar vanuit dat je een stuk achterlijke bent dan je schrijfvaardigheid doet vermoeden. Dat kan natuurlijk, sommige vmbo-basis leerlingen kunnen lullen als Brugman maar zijn niet in staat om oorzaak-gevolg relaties met meer dan drie schakels te begrijpen.
What Would Goku Do
pi_218517968
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2025 14:48 schreef viagraap het volgende:

[..]
De Telegraaf is niet slechts rechts, het is een roddelblad dat alleen serieus genomen wordt door domme mensen. Verder interesseert het mij geen reet wat er met joden gebeurd is, dat geeft ze geen vrijbrief om dan maar precies hetzelfde te doen jegens anderen. Dat jij niet eens durft te erkennen dat dat gaande is zegt genoeg over de fantasiewereld waarin je leeft. Je hebt elke retorische truc al een keer geprobeerd en valt iedere keer genadeloos door de mand als je eens met inhoud moet komen, en je lijkt het zelf niet door te hebben. Ik mag hier mensen niet voor troll uitmaken dus dan ga ik er maar vanuit dat je een stuk achterlijke bent dan je schrijfvaardigheid doet vermoeden. Dat kan natuurlijk, sommige vmbo-basis leerlingen kunnen lullen als Brugman maar zijn niet in staat om oorzaak-gevolg relaties met meer dan drie schakels te begrijpen.
Dat doet men dan ook niet.

De Israëlische samenleving heeft altijd bol gestaan van de vredesinitiatieven. Zoals we weten stonden ook de kibboetsen die op 7 oktober 2023 op de meest brute manieren zijn geterroriseerd bekend om hun pacifistische aard en bereidheid Palestijnen met van alles te ondersteunen waar mogelijk. Soortgelijke sentimenten zijn er nooit geweest in de Palestijnse samenleving.

Met retorische trucs heeft dit verder niets te maken, wel met de realiteit en historische van dit conflict. Alleen deze weiger jij keer op keer te erkennen. Waarbij je ook nog de volledige schuld van dit conflict in de schoenen van de slachtoffers schuift, namelijk Israëliërs.
pi_218518069
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 augustus 2025 14:57 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat doet men dan ook niet.

De Israëlische samenleving heeft altijd bol gestaan van de vredesinitiatieven. Zoals we weten stonden ook de kibboetsen die op 7 oktober 2023 op de meest brute manieren zijn geterroriseerd bekend om hun pacifistische aard en bereidheid Palestijnen met van alles te ondersteunen waar mogelijk. Soortgelijke sentimenten zijn er nooit geweest in de Palestijnse samenleving.

Met retorische trucs heeft dit verder niets te maken, wel met de realiteit en historische van dit conflict. Alleen deze weiger jij keer op keer te erkennen. Waarbij je ook nog de volledige schuld van dit conflict in de schoenen van de slachtoffers schuift, namelijk Israëliërs.
Je doet precies waar ik je van beschuldig en je hebt het niet eens door, man man man. 'Dat doet men dan ook niet' en daarmee is de kous af? Je negeert dus de martelkampen, ontvoeringen, verkrachtingen, lukrake moorden, straffeloze gewelddadige kolonisatie van Palestijns gebied, het overduidelijke liegen en bedriegen hierover om mensen zoals jij aan hun kant te houden, omdat Israël een slachtoffer is?

Het interesseert me ook geen hol dat er tevens vredelievende Israeli's zijn, als je anno nu in zo'n staat wilt wonen steun je daarmee net zo goed terreur en misdaden tegen de menselijkheid als wanneer je lid wordt van hamas.

Waarom is het onmogelijk voor je om te aanvaarden dat er gewoon twee kampen zowel slachtoffer als dader kunnen zijn? Je leeft in een fantasiewereld door jezelf gemaakt, ik heb oprecht medelijden met je. Zometeen stel je waarschijnlijk weer dat je nooit ontkent hebt dat Israël ook fouten maakt, om in dezelfde adem dat goed te praten en vervolgens vergelijkbare daden door Palestijnen als kwaadaardig af te schilderen. Je bent behalve totaal in de war ook nog eens zeer voorspelbaar, opmerkelijke combinatie.
What Would Goku Do
pi_218518759
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2025 15:19 schreef viagraap het volgende:

[..]
Je doet precies waar ik je van beschuldig en je hebt het niet eens door, man man man. 'Dat doet men dan ook niet' en daarmee is de kous af? Je negeert dus de martelkampen, ontvoeringen, verkrachtingen, lukrake moorden, straffeloze gewelddadige kolonisatie van Palestijns gebied, het overduidelijke liegen en bedriegen hierover om mensen zoals jij aan hun kant te houden, omdat Israël een slachtoffer is?
Inderdaad, van al deze zaken is geen sprake. Tenzij je met gijzelingen en verkrachtingen bedoelt wat de Palestijnen terroristen regelmatig doen zoals de hele wereld weer heeft kunnen zien op 7 oktober 2023? Dan wel.

De Westelijke Jordaanoever is verder geen Palestijns gebied, zoals we weten hebben de Palestijnen namelijk nooit een eigen land gehad. Het is een betwist gebied, dat wil zeggen dat meerdere partijen er claim op leggen nadat Jordanië het als laatste partij in handen had. Voordien hadden zoals bekend de Britten het er voor het zeggen.
quote:

[..]
Het interesseert me ook geen hol dat er tevens vredelievende Israeli's zijn, als je anno nu in zo'n staat wilt wonen steun je daarmee net zo goed terreur en misdaden tegen de menselijkheid als wanneer je lid wordt van hamas.
Er is simpelweg geen sprake van. Jij basseert je op allerlei wilde claims van actiegroepen en activisten. Dezelfde mensen die beweren dat Israël een apartheidsstaat is terwijl het nota bene een multiculturele samenleving heeft met gelijke rechten. Weldenkende mensen hebben daar geen boodschap aan. Een leugen 1000 keer herhalen maakt het nog niet de waarheid.
quote:

[..]
Waarom is het onmogelijk voor je om te aanvaarden dat er gewoon twee kampen zowel slachtoffer als dader kunnen zijn? Je leeft in een fantasiewereld door jezelf gemaakt, ik heb oprecht medelijden met je. Zometeen stel je waarschijnlijk weer dat je nooit ontkent hebt dat Israël ook fouten maakt, om in dezelfde adem dat goed te praten en vervolgens vergelijkbare daden door Palestijnen als kwaadaardig af te schilderen. Je bent behalve totaal in de war ook nog eens zeer voorspelbaar, opmerkelijke combinatie.
Dat er ook Palestijnen slachtoffer zijn heeft niemand willen betwisten.

Maar de vraag is hoe het komt dat zij soms slachtoffer worden? En het antwoord is natuurlijk dat dit het resultaat is van het feit dat zij telkens zelf oorlogen beginnen, verscheidene terreurgroeperingen in de samenleving hebben en in de Gazastrook zoals bekend zelfs een terreurbeweging in de vorm van Hamas tot hun politieke leiders hebben verkozen.

Dat brengt ons terug bij een punt wat ik eerder maakte: als de Palestijnen de wapens neerleggen en zich eens op een normale manier gaan gedragen, waren deze problemen er nooit geweest. Maar voor de Palestijnen is er altijd maar één doel geweest: zij willen dit volledige gebied en ook nog Judenrein en men wilde dat bewerkstelligen door 'gewapend verzet'. Prima, die keus heeft gevolgen en die gevolgen ondervinden de Palestijnen nu.

Zelfs in een zwaar gehavende Gazastrook, na bijna twee jaar oorlog en vele slachtoffers (dit doordat nota bene de Palestijnse beleidsbepalers de eigen bevolking als menselijk schild heeft gebruikt) wil nog een meerendeel van de Palestijnen niet dat de wapens worden neergelegd in ruil voor vrede. Dit benadrukt het probleem in de Palestijnse samenleving.

Bron (p. 9)
pi_218521333
Hoog tijd om de Islam als terroristische organisatie aan te duiden.
graag verwijderen
pi_218521570
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2025 21:31 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Klopt, ik kom namelijk weleens met bronnen.

En die kinderen interesseren je niets. Het feit, namelijk, dat je openlijk een moordenaar verheerlijkt, zelfs als Jezusfiguur in je UI draagt, die kinderen hun vader heeft afgenomen geeft prima aan dat het je helemaal niet om mensenrechten te doen is.

Wat ga jij de twee kiddo's van Brian Thompson vertellen? "Het was voor de goede zaak"? "Papa brandt in de hel"? "Het is beter dat die klootzak dood is"?

Maar HIER ga je je opwerpen als hoeder van kinderrechten en ach en wee kraaien over leed? Werkelijk?

Game, set and match. Ik walg van je gemaakte verontwaardiging. Je geeft niets om Palestijns leed. Kun je nog 77 keer met je vlaggetjes en spandoekjes een station ontregelen, mensenrechten interesseren je niets.
Die kinderen kunnen me wel schelen. Dat je het blijft opnemen voor massamoordenaar Brian Thompson vervolgens zegt dat hij kinderen had alsof dat iets afdoet aan zijn daden. Dan held Luigi verguisd geeft wel aan dat je niets met mensenrechten hebt. Voor jou mag een Brian Thompson duizenden mensen de dood in sturen met beleid dat enkel als doel heeft om winst te verhogen. Dat mensen doodgaan voor wat extra centen voor aandeelhouders boeit je niets. Ik zou die kinderen van Thompson hetzelfde vertellen als de kinderen van andere massamoordenaars het is beter dat je vader er niet meer is dat bespaart veel mensen leed.
Jij neemt het op voor moordenaars in plaats van voor hun slachtoffers en denkt dan mij de maat te kunnen meten over mensenrechten.

Game set match, maar ik moet ook zeggen dat een discussie met jou wel erg makkelijk is. Je hebt gewoon de capaciteiten niet. Ik bedoel dit is je zoveelste post over Luigi, je zet jezelf telkens weer compleet voor schut omdat je weigert te luisteren naar wat ik zeg. Dit topic gaat over Israel-Gaza iets waar je geen fuck over te zeggen hebt en wat je ook totaal niet boeit.
pi_218522491
Ik zag net iemand op Dumpert iemand "nooit meer is nu" schrijven op het monument op de Dam.

Eerste reactie was grrr maar als we toch niks doen met de lessen uit de oorlog, is het monument dan wel zo heilig?
pi_218522682
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2025 23:27 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik zag net iemand op Dumpert iemand "nooit meer is nu" schrijven op het monument op de Dam.

Eerste reactie was grrr maar als we toch niks doen met de lessen uit de oorlog, is het monument dan wel zo heilig?
Dat monument staat voor de gevallenen en de onderdrukten uit de laatste wereldoorlog, lijkt me niet dat zoiets voor terrorismesteun gebruikt mag worden, nogmaals, Hamas gijzelt de Palestijnen, vermoord en berooft ze van eten, hun vrijheid en hun toekomst en als je er iets anders in ziet heb je in het vrije westen niets te zoeken maar mag je het daar zelf gaan ervaren.
graag verwijderen
  Moderator zondag 17 augustus 2025 @ 06:01:33 #136
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_218523421
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2025 21:38 schreef UitStraling het volgende:
Ok Geertje
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_218523607
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2025 23:38 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Dat monument staat voor de gevallenen en de onderdrukten uit de laatste wereldoorlog, lijkt me niet dat zoiets voor terrorismesteun gebruikt mag worden, nogmaals, Hamas gijzelt de Palestijnen, vermoord en berooft ze van eten, hun vrijheid en hun toekomst en als je er iets anders in ziet heb je in het vrije westen niets te zoeken maar mag je het daar zelf gaan ervaren.
Je precies. Op 4 mei staat onze regering weer lekker plechtig te doen over oa de Holocaust en ondertussen blijven we lekker handel drijven met een land dat op zijn minst bezig is met een etnische zuivering.

quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2025 21:38 schreef UitStraling het volgende:
Zie ook deze opmerking van iemand die overduidelijk niks geleerd heeft van de oorlog.
  zondag 17 augustus 2025 @ 09:06:20 #138
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218523936
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2025 23:27 schreef Glazenmaker het volgende:

Nooit meer is inderdaad nu.

Dat wil zeggen dat we moeten zorgen dat Israël als Joods land veilig is tegen het aanhoudende terrorisme uit Arabische en Islamitische contreien. En het uitschakelen van de Palestijnse terroristen van Hamas, die zoals we weten nog altijd tientallen Israëlische burgers hebben gegijzeld, is daar een onderdeel van.
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2025 08:09 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Je precies. Op 4 mei staat onze regering weer lekker plechtig te doen over oa de Holocaust en ondertussen blijven we lekker handel drijven met een land dat op zijn minst bezig is met een etnische zuivering.
Van een etnische zuivering is natuurlijk totaal geen sprake. Zoals je al vaker is uitgelegd kan dat ook niet eens in dit gebied omdat Palestijnen de enigen zijn die er wonen. Een etnische zuivering is het streven een gebied etnisch homogeen te maken, de Gazastrook is dat al. Er wonen namelijk alleen maar Palestijnen.
pi_218524104
quote:
14s.gif Op zondag 17 augustus 2025 09:06 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nooit meer is inderdaad nu.

Dat wil zeggen dat we moeten zorgen dat Israël als Joods land veilig is tegen het aanhoudende terrorisme uit Arabische en Islamitische contreien. En het uitschakelen van de Palestijnse terroristen van Hamas, die zoals we weten nog altijd tientallen Israëlische burgers hebben gegijzeld, is daar een onderdeel van.
[..]
Van een etnische zuivering is natuurlijk totaal geen sprake. Zoals je al vaker is uitgelegd kan dat ook niet eens in dit gebied omdat Palestijnen de enigen zijn die er wonen. Een etnische zuivering is het streven een gebied etnisch homogeen te maken, de Gazastrook is dat al. Er wonen namelijk alleen maar Palestijnen.
De Warschau getto is nooit gezuiverd, want er woonden alleen maar joden. Wat een niveautje weer. Ongeveer een jaar geleden ging ik jouw uitspraken naast die van holocaustontkenners leggen, maar ondertussen ben je nog verder gezakt.
  zondag 17 augustus 2025 @ 09:50:02 #140
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218524237
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2025 09:29 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
De Warschau getto is nooit gezuiverd, want er woonden alleen maar joden. Wat een niveautje weer. Ongeveer een jaar geleden ging ik jouw uitspraken naast die van holocaustontkenners leggen, maar ondertussen ben je nog verder gezakt.
Nee, de ghetto van Warschau is inderdaad nooit gezuiverd maar compleet vernietigd, waarbij de resterende inwoners werden gedeporteerd naar vernielingskampen, levend verband of ter plekke geëxecuteerd. Dat is dus iets anders dan een etnische zuivering, waar het de bedoeling is een gebied etnisch homogeen te maken. Zie ook:
quote:
Definition(s)

Rendering an area ethnically homogeneous by using force or intimidation to remove from a given area persons of another ethnic or religious group, which is contrary to international law.

Bron
Wat ik stel heeft dan ook niets met Holocaustontkenning te maken, maar met het benoemen van historische feiten. Wat jij daarentegen doet is het verdraaien van de geschiedenis en de Holocaust misbruiken om leugenachtige paralellen te leggen met de oorlog tussen de Palestijnen en Israël.

Recent was er in NWS ook al een user die de situatie in de Gazastrook probeerde te vergelijken met de ghetto van Warschau, die post werd al snel verwijderd en als ik mij niet vergis volgde er zelfs een ban.
pi_218524321
quote:
14s.gif Op zondag 17 augustus 2025 09:50 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee, de ghetto van Warschau is inderdaad nooit gezuiverd maar compleet vernietigd, waarbij de resterende inwoners werden gedeporteerd naar vernielingskampen, levend verband of ter plekke geëxecuteerd. Dat is dus iets anders dan een etnische zuivering, waar het de bedoeling is een gebied etnisch homogeen te maken. Zie ook:
[..]
Wat ik stel heeft dan ook niets met Holocaustontkenning te maken, maar met het benoemen van historische feiten. Wat jij daarentegen doet is het verdraaien van de geschiedenis en de Holocaust misbruiken om leugenachtige paralellen te leggen met de oorlog tussen de Palestijnen en Israël.

Recent was er in NWS ook al een user die de situatie in de Gazastrook probeerde te vergelijken met de ghetto van Warschau, die post werd al snel verwijderd en als ik mij niet vergis volgde er zelfs een ban.
Je definitie slaat nergens op. Heb geen idee waar je hem vandaan hebt gehaald.
  zondag 17 augustus 2025 @ 10:00:23 #142
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218524370
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2025 09:57 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Je definitie slaat nergens op. Heb geen idee waar je hem vandaan hebt gehaald.
Er staat nota bene een bron bij.
pi_218524385
Die soort vergelijkingen tussen de Holocaust en Gaza is al snel het bagatelliseren van de Holocaust.
Terecht dat de moderatie dan ingrijpt.
  zondag 17 augustus 2025 @ 10:16:09 #144
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218524523
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2025 10:01 schreef Black_Baron het volgende:
Die soort vergelijkingen tussen de Holocaust en Gaza is al snel het bagatelliseren van de Holocaust.
Correct.

Het betreft het proberen een relatief kleinschalige oorlog met ook in de bredere context niet veel slachtoffers op gelijke voet te zetten met de Holocaust, wat door kan voor een vorm van Holocaustontkenning dan wel het bagatelliseren van de Holocaust.

Dat doet verder niets af aan het feit dat er zeker Palestijnen in de Gazastrook lijden en op sommige plekken geconfronteerd zijn met voedselschaarste of een gebrek aan (medische) hulpmiddelen. Dat zal voor sommige mensen echt verschrikkelijk naar zijn, maar dit is helaas de norm in bijna elke oorlog.

En zoals bekend is er ook in de Westerse media een disproportionele en selectieve aandacht voor de oorlog in de Gazastrook, waar andere oorlogen met veel meer slachtoffers en een daadwerkelijke genocide en hongersnood amper aanbod komen.

Een bijvoorbeeld hiervan is de huidige situatie in Soedan. Nu.nl had hier vorige week zowaar eenmalig een artikel aan gewijd: Miljoenen vluchtelingen en ruim 150.000 doden, maar Soedan wordt 'vergeten'
pi_218524527
quote:
14s.gif Op zondag 17 augustus 2025 10:00 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Er staat nota bene een bron bij.
Ja lachen als je die later erin zet. Het CIDI beschrijft precies wat Israel aan het doen is.

quote:
Universitair hoofddocent internationaal strafrecht De Hoon noemt de volgende definitie: “Als een etnische groep met geweld uit een gebied wordt verdreven, is er sprake van etnische zuivering”. Dat kan door een groep gedwongen te verplaatsen, maar dat kan ook door de levensomstandigheden zeer zwaar te maken zodat mensen zelf vertrekken, aldus De Hoon.
https://www.cidi.nl/een-veelgehoorde-term-etnische-zuivering/
  zondag 17 augustus 2025 @ 10:24:47 #146
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218524595
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2025 10:16 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ja lachen als je die later erin zet. Het CIDI beschrijft precies wat Israel aan het doen is.
[..]
Het CIDI baseert zich daar op een uitspraak die De Hoon heeft gedaan over de situatie in Nagorno-Karabach. Daar verwijst men ook naar (zie de link in het artikel).

En er was daar inderdaad sprake van een etnische zuivering, het ging om een gebied waar voor het overgrote deel etnische Armenen woonden, maar in Azerbeidzjan ligt. De etnische Armenen zijn verdreven waardoor het gebied nu ... Jawel, etnisch homogeen is geworden met alleen maar Azerbeidzjanen.

Valt het je trouwens ook op dat ondanks dat hier sprake was van een daadwerkelijke etnische zuivering, de media er relatief weinig aandacht aan hebben besteed. Er geen oproepen zijn voor het boycotten van Azerbeidzjan of sancties tegen het land en tevens dat Azerbeidzjanen overal ter wereld niet lastig worden gevallen?

Bijzonder wel hoe dat werkt. De 'Ik ben gewoon tegen een etnische zuivering' activisten zijn nergens te bekennen als het een echte etnische zuivering is. Wat natuurlijk ook benadrukt dat het daar helemaal niet om gaat.
pi_218524608
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2025 10:01 schreef Black_Baron het volgende:
De vergelijkingen lopen een beetje mank en 180 graden andersom, de geallieerden pleegden immers ook geen genocide toen ze Nazi Duitsland aan het verslaan waren, ze vochten dat land en regime kapot om verdere agressie en genocide te voorkomen.
graag verwijderen
pi_218524793
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2025 10:16 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
[..]
Hoe komt het dan dat er alleen maar Palestijnen leven in Gaza en geen joden meer?
Zij die dan etnisch gezuiverd volgens jou?
pi_218524816
quote:
14s.gif Op zondag 17 augustus 2025 10:24 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het CIDI baseert zich daar op een uitspraak die De Hoon heeft gedaan over de situatie in Nagorno-Karabach. Daar verwijst men ook naar (zie de link in het artikel).

En er was daar inderdaad sprake van een etnische zuivering, het ging om een gebied waar voor het overgrote deel etnische Armenen woonden, maar in Azerbeidzjan ligt. De etnische Armenen zijn verdreven waardoor het gebied nu ... Jawel, etnisch homogeen is geworden met alleen maar Azerbeidzjanen.

Valt het je trouwens ook op dat ondanks dat hier sprake was van een daadwerkelijke etnische zuivering, de media er relatief weinig aandacht aan hebben besteed. Er geen oproepen zijn voor het boycotten van Azerbeidzjan of sancties tegen het land en tevens dat Azerbeidzjanen overal ter wereld niet lastig worden gevallen?

Bijzonder wel hoe dat werkt. De 'Ik ben gewoon tegen een etnische zuivering' activisten zijn nergens te bekennen als het een echte etnische zuivering is. Wat natuurlijk ook benadrukt dat het daar helemaal niet om gaat.
Interessante redenering weer. De Armeniërs die door Azerbeidzjan verdreven zijn krijgen niet te weinig aandacht, nee het is de dader in het MO die teveel aandacht krijgt. We moeten deze arme dader met rust laten
  zondag 17 augustus 2025 @ 10:54:55 #150
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218524861
quote:
1s.gif Op zondag 17 augustus 2025 10:50 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Interessante redenering weer. De Armeniërs die door Azerbeidzjan verdreven zijn krijgen niet te weinig aandacht, nee het is de dader in het MO die teveel aandacht krijgt. We moeten deze arme dader met rust laten
Was er maar wat meer aandacht voor de daders. Immers, de daders van deze oorlog in het Midden-Oosten, zijn natuurlijk de Palestijnse terroristen en diens adepten. Maar deze mensen worden geheel buiten schot gehouden en zelfs weggezet als de grote slachtoffers, waarbij de aangevallen partij (Israël) collectief wordt weggezet als de schuldigen. Victim blaming heet dat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')