Mensen moeten eens zijn programma en uitspraken gaan lezen. Massadeportaties, martel fantasieën, knieschieten, op scherp schieten tegen XR, vrouwen zeggen altijd ja wanneer de man iets vraagt.quote:Op zondag 10 augustus 2025 18:01 schreef Mathijsco het volgende: [..] Dalen is op dit moment alleen maar gunstig voor de PVV. Even de diepte in, en dan treedt het bekende underdog-effect weer op, waardoor ze alsnog de grootste partij worden. Daar moet Wilders het van hebben. In combinatie met migratie is dat natuurlijk electoraal goud.
Ik vind het beeld wat je schetst bizar.quote:Op zondag 10 augustus 2025 18:13 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Mensen moeten eens zijn programma en uitspraken gaan lezen. Massadeportaties, martel fantasieën, knieschieten, op scherp schieten tegen XR. Owja, en in zijn fractie zitten ook gewoon Mussolini en Göring fans.
Migranten rechteloos maken lost helemaal niks op. Integendeel zelfs.
Alle staatssecretarissen met effectief en kostenefficiënt asielbeleid en dat ook uitvoerden waren van de PvdA.
Internationaal en nationaal zijn er sterke banden mee. Zelfde EU fractie. Antisemitische partijen en organisaties zijn hun vrienden en bondgenoten.quote:Op zondag 10 augustus 2025 18:17 schreef Mathijsco het volgende:
Nou kun je heel veel van de PVV vinden, maar niet dat ze antisemitisch zijn ingesteld.
Zo lust ik er nog wel 10.quote:Op zondag 10 augustus 2025 18:29 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Internationaal en nationaal zijn er sterke banden mee. Zelfde EU fractie. Antisemitische partijen en organisaties zijn hun vrienden en bondgenoten.
Wilders gaat bij CPAC op een podium staan met notoire antisemieten. Ik noem bijvoorbeeld Orban vriend en 'denktank denker' Zsolt Bayer die Joden o.a. "stinking excrement" heeft genoemd.
Zo moeilijk is het allemaal niet. Haat en overheersingsdrang is de verbindende factor. De haat tegen moslims is alleen even wat groter. Fleur Agema probeerde de subsidie voor oa Westerbork te schrappen - duidelijk bedoeld als een signaal.
94 PVV volksvertegenwoordigers hebben een strafblad.
Wilders sprak in Zwolle en wat zagen we daar? Onder andere prinsenvlaggen, meerdere Hitlergroeten, de NVU.
Los van dat ik het met je eens ben over Robinson (een veredelde hooligan), vind ik de repressieve reactie van de Labour-regering (opsluiten) nog veel contraproductiever.quote:Op zondag 10 augustus 2025 18:49 schreef Klopkoek het volgende:
[ [url=https://r.testifier.nl/Acbs8526SDKI/resizing_type:fit/width:1280/plain/https://s3-newsifier.ams3(...)jpeg@webp]afbeelding[/url] ]
In March 2018, Robinson attended court in support of Mark Meechan, a Scottish YouTuber who had been charged for a hate crime after posting footage online of a dog performing Nazi salutes in response to the phrases "gas the Jews" and "Sieg Heil".
Een 'Martelaar voor de Arbeidersklasse' volgens Wierd Duk.
Wilders ontving Robinson als politieke vriend.quote:Op zondag 10 augustus 2025 18:59 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
Los van dat ik het met je eens ben over Robinson (een veredelde hooligan), vind ik de repressieve reactie van de Labour-regering (opsluiten) nog veel contraproductiever.
Kaag ging ook op de koffie bij een Saoedische kroonprins die een Turkse journalist heeft laten afslachten op de ambassade. Dat is politiek: dat soort figuren kom je tegen. Soms doet men dan zaken op gedeelde thema’s.
Zelfs Hitler en Stalin deden nog zaken, met het Ribbentrop-pact. Het zegt ideologisch allemaal niks.
Ik diep dan graag even op dat Leonid Brezjnev in 1973 een bezoek bracht aan Nixon en het witte huis. Terwijl in Vietnam de hel op aarde woedde en men elkaar de keel doorsneed, werd er in het Witte Huis gedanst en gefeest tot diep in de ochtend.quote:Op zondag 10 augustus 2025 19:22 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wilders ontving Robinson als politieke vriend.
Iemand de Tweede Kamer binnenlaten en naast je op de stoel laten fotograferen is een speciaal voorrecht. Dat doe je niet met elk zakelijk contact.
Jouw vergelijkingen gaan mank. Kaag hield geen lofrede en zei geen onzin zoals "kampioen van de mensenrechten" (of zoiets).
Voor iemand die weinig heeft met de PVV verdedig je de club best vaakquote:Op zondag 10 augustus 2025 18:43 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
Zo lust ik er nog wel 10.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Kauthar_Bouchallikht
Even alle gekheid op een stokje: je gaat Wilders, met zijn kibboetsverleden, Hongaars-Joodse vrouw en theevisites bij Avigdor Lieberman, Isaac Herzog en Bibi toch niet serieus op één lijn stellen met antisemieten?
Alsof je naar Marcel van Dam zit te luisteren.quote:Op zondag 10 augustus 2025 19:32 schreef -XOR- het volgende:
Robinson is ook helemaal geen 'politicus waar je soms nu eenmaal zaken mee moet doen'. Maar goed, Geertje is geen antisemiet maar een anti-Marokkaan en zijn achterban is diep-racistisch.
"Ik stem geen PVV maarrrrr..." is dan ook een truuk met een baard.quote:Op zondag 10 augustus 2025 19:32 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Voor iemand die weinig heeft met de PVV verdedig je de club best vaak
Zo komt Wilders aan zijn stemhokbonus.quote:Op zondag 10 augustus 2025 19:42 schreef Hexagon het volgende:
[..]
"Ik stem geen PVV maarrrrr..." is dan ook een truuk met een baard.
Gut, wat een kinderachtige ad hominem.quote:Op zondag 10 augustus 2025 19:42 schreef Hexagon het volgende:
[..]
"Ik stem geen PVV maarrrrr..." is dan ook een truuk met een baard.
Toch blijft het vreemd dat je dan op de SP stemt terwijl je de meeste van hun standpunten veracht.quote:Op zondag 10 augustus 2025 19:45 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
Gut, wat een kinderachtige ad hominem.
Als ik PVV had gestemd had ik het gewoon gezegd. Zo uniek is dat anno 2025 nou óók weer niet. Toch?
Volg gewoon even welke politici en politieke partijen Wilders feliciteert en bejubelt op twitter.quote:Op zondag 10 augustus 2025 19:32 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Voor iemand die weinig heeft met de PVV verdedig je de club best vaak
Nou nee, proberen jezelf als "onafhankelijk" te profileren en dan doen alsof de PVV normaal is. Echt velen gingen je voor maar we trappen er echt niet in.quote:Op zondag 10 augustus 2025 19:45 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
Gut, wat een kinderachtige ad hominem.
Alsof je een soort 'geheimpje' in je schild voert door PVV te stemmen.
Als ik PVV had gestemd had ik het gewoon gezegd. Zo uniek is dat anno 2025 nou óók weer niet. Toch?
Al wordt dat hele 'ik stem heus VVD hoor' trucje, gezien de huidige koers en leiding van de VVD, wel steeds een stukje minder ongeloofwaardig.quote:Op zondag 10 augustus 2025 19:51 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou nee, proberen jezelf als "onafhankelijk" te profileren en dan doen alsof de PVV normaal is. Echt velen gingen je voor maar we trappen er echt niet in.
Helemaal niet vreemd. Ik ben het gewoon niet op alle punten met Wilders eens.quote:Op zondag 10 augustus 2025 19:47 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Toch blijft het vreemd dat je dan op de SP stemt terwijl je de meeste van hun standpunten veracht.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op zondag 10 augustus 2025 19:55 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
Helemaal niet vreemd. Ik ben het gewoon niet op alle punten met Wilders eens.
Om een simpel voorbeeld te noemen:
Wilders wijst in alles naar de Islam, ik vind dat als je Islam importeert, je niet vreemd moet staan kijken dat je ook daadwerkelijk Islam kríjgt.
De hoofdoorzaak van de islamisering ligt niet bij Moslims, maar bij onszelf. Dat is het verschil tussen symptoombestrijding en oorzaak aanpakken.
Toch zit er niet bijster veel verschil tussen de immigratiestandpunten van PvdA/GL en SP en ook niet zoveel verschil tussen het voorgestane klimaatbeleid van beide partijen.quote:Op zondag 10 augustus 2025 19:55 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
Helemaal niet vreemd. Ik ben het gewoon niet op alle punten met Wilders eens.
Om een simpel voorbeeld te noemen:
Wilders wijst in alles naar de Islam, ik vind dat als je Islam importeert, je niet vreemd moet staan kijken dat je ook daadwerkelijk Islam kríjgt.
De hoofdoorzaak van de islamisering ligt niet bij Moslims, maar bij onszelf. Dat is het verschil tussen symptoombestrijding en oorzaak aanpakken.
De SP heeft hier ergens begin jaren 80 al voor gewaarschuwd in het bekende pamflet.
Dat zit er natuurlijk weldegelijk, maar dan moet je wel bereid zijn goed te lezen.quote:Op zondag 10 augustus 2025 20:01 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Toch zit er niet bijster veel verschil tussen de immigratiestandpunten van PvdA/GL en SP en ook niet zoveel verschil tussen het voorgestane klimaatbeleid van beide partijen.
Beide partijen (SP en PvdA/GL) zijn vrij barmhartig jegens asielzoekers/vluchtelingen en geen groot liefhebber van door sneaky werkgeversbelangenbehartigers opgetuigde arbeidsmigratieconstructies.quote:Op zondag 10 augustus 2025 20:10 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
Dat zit er natuurlijk weldegelijk, maar dan moet je wel bereid zijn goed te lezen.
De SP is helemaal niet zo'n groot voorstander van migratie. De PvdA (dus niet GroenLinks) natuurlijk ook niet, getuige de wet Cohen. Wel zijn ze bij de PvdA van het koesteren van -om het maar even plat uit te drukken- vers geďmporteerd stemvee.
De grootste importeur van migranten is -zoals we allemaal weten- de VVD. Ondanks de theatrale 'harde' retoriek.
Natuurlijk is dat relevant: het is de bakermat van waaruit ken opereert. Mede daarom is die fusie met GroenLinks ook zo controversieel. Geen Jan modaal voelt zich nog thuis bij de PvdA. Laat staan een arbeider.quote:Op zondag 10 augustus 2025 20:14 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Beide partijen (SP en PvdA/GL) zijn vrij barmhartig jegens asielzoekers/vluchtelingen en geen groot liefhebber van door sneaky werkgeversbelangenbehartigers opgetuigde arbeidsmigratieconstructies.
Waar SP en PvdA 30 jaar geleden stonden is thans niet zo heel relevant meer (al mag je daar natuurlijk anders over denken).
Nou en, PvdA-GL is sinds Piri ook niet normaal meer, alsnog glijen mensen hier van hun stoel bij het idee dat die radicale waanzinnigen groeien.quote:Op zondag 10 augustus 2025 19:51 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou nee, proberen jezelf als "onafhankelijk" te profileren en dan doen alsof de PVV normaal is. Echt velen gingen je voor maar we trappen er echt niet in.
iedereen, de meeste aanwas in de bevolking Nederland komt van de liefde importquote:Op zondag 10 augustus 2025 20:10 schreef Mathijsco het volgende:
De grootste importeur van migranten is -
In Nederland voelt bijna niemand zich een arbeider. Iedereen ziet zichzelf als middenklasse. In dit land is dat aantoonbaar veel sterker aanwezig dan andere landen.quote:Op zondag 10 augustus 2025 21:58 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat relevant: het is de bakermat van waaruit ken opereert. Mede daarom is die fusie met GroenLinks ook zo controversieel. Geen Jan modaal voelt zich nog thuis bij de PvdA. Laat staan een arbeider.
Zo verlicht is die 'hogere linkse klasse' niet, wanneer het over islam gaat.quote:Op zondag 10 augustus 2025 22:15 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
In Nederland voelt bijna niemand zich een arbeider. Iedereen ziet zichzelf als middenklasse. In dit land is dat aantoonbaar veel sterker aanwezig dan andere landen.
Veel 'arbeiders' verdienen vrij goed. Op jonge leeftijd niet zelden meer dan hoger kantoorpersoneel. De problemen zijn er vooral wanneer je 50+ wordt. Daar heeft GL-PvdA gewoon subtiele gedachten over, meer dan PVVD in ieder geval.
Komt nog bij dat objectief de lagere klassen krimpen (stemmen bovendien minder! dat telt op!), en ja, het precariaat dat over blijft, de explosie van 'low paid service jobs' hebben het niet altijd makkelijk. Maar zijn soms wel redelijk goed opgeleid.
Het lijkt me dat je beter een Verlichte en linkse hoge klasse kunt hebben dan andersom. De proleten en brievenbuspissers aan de macht is geen groot succes geweest hč?
https://www.ipsos-publiek(...)t-en-de-elite-links/
Zo’n Baude-bewering met een PVV als allergrootste partij. Dan zit je echt opgesloten in je eigen bubbel. No pun intended hoor…quote:Op zondag 10 augustus 2025 22:15 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
In Nederland voelt bijna niemand zich een arbeider. Iedereen ziet zichzelf als middenklasse. In dit land is dat aantoonbaar veel sterker aanwezig dan andere landen.
Veel 'arbeiders' verdienen vrij goed. Op jonge leeftijd niet zelden meer dan hoger kantoorpersoneel. De problemen zijn er vooral wanneer je 50+ wordt. Daar heeft GL-PvdA gewoon subtiele gedachten over, meer dan PVVD in ieder geval.
Komt nog bij dat objectief de lagere klassen krimpen (stemmen bovendien minder! dat telt op!), en ja, het precariaat dat over blijft, de explosie van 'low paid service jobs' hebben het niet altijd makkelijk. Maar zijn soms wel redelijk goed opgeleid.
Het lijkt me dat je beter een Verlichte en linkse hoge klasse kunt hebben dan andersom. De proleten en brievenbuspissers aan de macht is geen groot succes geweest hč?
Hoop gescheld en een enorme tirade.quote:Op zondag 10 augustus 2025 22:15 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
POL doet altijd een beetje aan als een kruising tussen Joop en 't plaatselijke GroenLinks jongerenhonk.quote:Op zondag 10 augustus 2025 22:20 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
Zo’n Baude-bewering met een PVV als allergrootste partij. Dan zit je echt opgesloten in je eigen bubbel. No pun intended hoor…
Weet je wie ooit de hele multiculturele samenleving als beleidsstuk heeft bedacht? Het CDA.quote:Op zondag 10 augustus 2025 22:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zo verlicht is die 'hogere linkse klasse' niet, wanneer het over islam gaat.
Daarom stem ik voor het eerst deze maal ook niet links meer. Ik kan niet zoveel met zogenaamde verlichte intellectuelen en hun woke gedram wanneer ze islamisme niet serieus nemen.
Ik krijg bij sommige FOK!kers meer dit gevoel:quote:Op zondag 10 augustus 2025 22:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
POL doet altijd een beetje aan als een kruising tussen Joop en 't plaatselijke GroenLinks jongerenhonk.
Men weet het allemaal stukken beter dan het plebs, en ondertussen zegt men op te komen voor dat plebs. Alleen moet dat plebs wel denken en doen zoals zij, in hun roomwitte grachtengordeliaanse twee-onder-een-kapper met Free Palestina en Black Lives Matter stickers voor de ruit.
In die zin is de PVV voor hen een zegen... geeft acute zingeving.
Waarom moet ik daaraan wennen?quote:Op zondag 10 augustus 2025 22:26 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Weet je wie ooit de hele multiculturele samenleving als beleidsstuk heeft bedacht? Het CDA.
Met hun soevereiniteit in eigen kring, het heilige Artikel 6 en Artikel 23. Toen CDA nog 50+ zetels had hielden ze vast aan verkrachting binnen het huwelijk, tegen algemene wet gelijke behandeling en het SGP beschermen we.
Lees eens wat GL-PvdA over Artikel 23 schreef. Dat passen we dan inderdaad toe op alle geloven en niet alleen Islam.
Wen er maar aan dat in elke top 50 gemeente een moskee komt te staan. Het schuimbekken blijft vermakelijk om te zien.
Propaganda en leugens hč? Opgroeien in bubbels en conservatieve scholenkoepels (het bijzonder onderwijs is grotendeels 'rechts' georiënteerd, waar men bijvoorbeeld over slavernij leert via Piet Emmer)quote:Op zondag 10 augustus 2025 22:21 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hoop gescheld en een enorme tirade.
Het enige wat ik wil zeggen is dat het vrij bijzonder is dat de VVD 15 jaar mensen op hen heeft laten stemmen (vrijwel allemaal werknemers want de meeste mensen zijn werknemer en geen werkgever) die zijn gaan stemmen voor later met AOW, minder rechtsbescherming en dus lagere ontslagvergoedingen, lagere WW, en een WIA die ongunstig uitpakt als je partieel arbeidsongeschikt raakt icm laag inkomen.
Minder letten op de religie en meer op wat individuen concreet doen of niet doen.quote:
Er is werkelijk niets rechts of conservatief aan Nederlands onderwijs.quote:Op zondag 10 augustus 2025 22:30 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Propaganda en leugens hč? Opgroeien in bubbels en conservatieve scholenkoepels (het bijzonder onderwijs is grotendeels 'rechts' georiënteerd, waar men bijvoorbeeld over slavernij leert via Piet Emmer)
Ik bedoel te zeggen dat sociale cohesie en veiligheid (asiel problematiek) belangrijker is dan de uitholling van sociale zekerheid door de stem op de VVD.quote:Op zondag 10 augustus 2025 22:30 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Propaganda en leugens hč? Opgroeien in bubbels en conservatieve scholenkoepels (het bijzonder onderwijs is grotendeels 'rechts' georiënteerd, waar men bijvoorbeeld over slavernij leert via Piet Emmer)
Voor sociale cohesie moet je totaal niet bij de VVD zijn.quote:Op zondag 10 augustus 2025 22:35 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik bedoel te zeggen dat sociale cohesie en veiligheid (asiel problematiek) belangrijker is dan de uitholling van sociale zekerheid door de stem op de VVD.
Zeker wel. Bijzondere scholen leren over slavernij en kolonialisme via Piet Emmer.quote:Op zondag 10 augustus 2025 22:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Er is werkelijk niets rechts of conservatief aan Nederlands onderwijs.
Dus je hebt heel veel problemen met katholieke rokjes - je doelt waarschijnlijk op gereformeerde scholen aangezien er nauwelijks nog strikt katholieke scholen zijn laat staan dat ze dresscodes hebben - maar juicht de komst van moskeeën toe.quote:Op zondag 10 augustus 2025 22:41 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Zeker wel. Bijzondere scholen leren over slavernij en kolonialisme via Piet Emmer.
Op veel katholieke scholen moeten meisjes nog steeds passend naar de gender kleden (broek aan kan een opmerking krijgen).
Dit is trollenquote:Op zondag 10 augustus 2025 22:41 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Op veel katholieke scholen moeten meisjes nog steeds passend naar de gender kleden (broek aan kan een opmerking krijgen).
Deuheuh.quote:Op zondag 10 augustus 2025 22:39 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Voor sociale cohesie moet je totaal niet bij de VVD zijn.
Veel meer passen de confessionele partijen (en misschien een niet-gestoorde PVV) in dat straatje. Misschien BBB. Als je het dan toch bij rechts wil zoeken.
Het is goed met je Geertquote:Op zondag 10 augustus 2025 22:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dus je hebt heel veel problemen met katholieke rokjes - je doelt waarschijnlijk op gereformeerde scholen aangezien er nauwelijks nog strikt katholieke scholen zijn laat staan dat ze dresscodes hebben - maar juicht de komst van moskeeën toe.
Toe vertel hoe moeten meisjes zich volgens de islam kleden
Links![]()
![]()
Het is onderhand gewoon tragisch aan het worden, die cognitieve dissonantie.
VVD uit sluiten heeft geen enkele zin als dat betekent dat je zelf buitenspel staat. Dan dwing je VVD om over rechts te gaan. Cadeautje voor de VVD partijleiding.quote:Op zondag 10 augustus 2025 22:45 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
Deuheuh.
Maar moeten we voor sociale cohesie wel bij -moderator wil dat dit volledig wordt uitgesproken- Frans Timmermans van de PvdA zijn? Kom op zeg. De man weigert tot op de dag van vandaag de VVD uit te sluiten. Loopt op de Adidas-gympen van een jochie van 17 een hybride groen verhaal te verkondigen.
Precies, katholieken, die zijn pas erg.quote:Op zondag 10 augustus 2025 22:57 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het is goed met je Geert
Bekijk deze YouTube-video
- Help Islam wortelen. Had dat de afgelopen 25 jaar gedaan (ipv overlegorganen afschaffen) en je was verder geweest. Niet selectief Islam bestrijden.
- Focus wat meer op het individu en of die strafbare dingen doet, minder het geloof.
Ik ken persoonlijk moslims ja. Niks mis mee. Ook niks mis met een hoofddoek. Nou ja, ik zou er zelf nooit voor kiezen. Laat het gewoon gaan, gaat het ook sneller weg. Nederland kent nu zeer waarschijnlijk minder hoofddoeken dan 25 jaar geleden. Het had nog minder kunnen zijn zonder alle pesterijen en van de hoofddoek een soort verzetsinstrument en emancipatiesymbool te maken (emancipatie als in 'ik ben zelfverzekerd moslim en je doet het er maar mee')
Die stemden in Limboland voor 90% op KVP, op Rome, en hadden daadwerkelijk invloed op de reactionaire wetgeving, op het bestuur. KVP draaide daadwerkelijk de klok terug en dwong het wettelijk af.quote:Op zondag 10 augustus 2025 23:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Precies, katholieken, die zijn pas erg.
Ik heb persoonlijk vrij weinig tegen Timmermans. Tweede man van Europa, hiernaartoe gehaald puur omdat zijn partij aan de rand van de afgrond stond. Multimiljonair met een vermogen van plusminus ¤ 9 miljoen. Sec genomen hoeft hij daar helemaal niet te staan, en zeker niet op zijn leeftijd.quote:Op zondag 10 augustus 2025 23:01 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
VVD uit sluiten heeft geen enkele zin als dat betekent dat je zelf buitenspel staat. Dan dwing je VVD om over rechts te gaan. Cadeautje voor de VVD partijleiding.
Timmermans lijkt me verder ook geen uitgesproken individualist (zoals bijv. Rik van de Ploeg in de jaren 90 was). Ook geen gemeenschapsdenker of vakbondsman.
Dat vermogen van 9 miljoen is nergens op gebaseerd.quote:Op zondag 10 augustus 2025 23:14 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
Ik heb persoonlijk vrij weinig tegen Timmermans. Tweede man van Europa, hiernaartoe gehaald puur omdat zijn partij aan de rand van de afgrond stond. Multimiljonair met een vermogen van plusminus ¤ 9 miljoen. Sec genomen hoeft hij daar helemaal niet te staan, en zeker niet op zijn leeftijd.
De freakshow met eerder het chaquet, nu de gympen: het is allemaal vrij treurig.
Hij wordt ook geen premier.
Volgens Timmermans is er überhaupt geen probleem en is iedereen hier van harte welkom. Wilders gaat het probleem ook niet oplossen. Dus modderen we voort.quote:Op zondag 10 augustus 2025 23:14 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
Ik heb persoonlijk vrij weinig tegen Timmermans. Tweede man van Europa, hiernaartoe gehaald puur omdat zijn partij aan de rand van de afgrond stond. Multimiljonair met een vermogen van plusminus ¤ 9 miljoen. Sec genomen hoeft hij daar helemaal niet te staan, en zeker niet op zijn leeftijd.
De freakshow met eerder het chaquet, nu de gympen: het is allemaal vrij treurig.
Hij wordt ook geen premier.
Inmiddels is de kwaliteit van het onderwijs dusdanig slecht dat dit voor velen anno 2025 ook te hoog gegrepen is hoor.quote:Op zondag 10 augustus 2025 23:28 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat vermogen van 9 miljoen is nergens op gebaseerd.
En verder:
https://www.parool.nl/col(...)mogen-zijn~b42b824c/
Het is in de geschiedenis altijd zo geweest dat vooruitgang door de elite kwam. Willem Drees (Martin Bosma is fan...) was ook niet van de straat, hij was kind in een tijd dat 30-40% van Nederland geen brief kon schrijven of rekensommen kon maken.
Zo gaan die dingen.
Timmermans zegt dat vwb asiel er vooral sprake is van een opvangprobleem. Dat klopt in de basis gewoon. De asielinstroom is helemaal niet zo hoog (en slechts 50% blijft).quote:Op zondag 10 augustus 2025 23:30 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Volgens Timmermans is er überhaupt geen probleem en is iedereen hier van harte welkom.
Wat mijn punt alleen maar onderstreept.quote:Op zondag 10 augustus 2025 23:31 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Inmiddels is de kwaliteit van het onderwijs dusdanig slecht dat dit voor velen anno 2025 ook te hoog gegrepen is hoor.
Juist. Marthen Luther King en Nelson Mandela speelden bijvoorbeeld geen rol.quote:Op zondag 10 augustus 2025 23:28 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat vermogen van 9 miljoen is nergens op gebaseerd.
En verder:
https://www.parool.nl/col(...)mogen-zijn~b42b824c/
Het is in de geschiedenis altijd zo geweest dat vooruitgang door de elite kwam. Willem Drees (Martin Bosma is fan...) was ook niet van de straat, hij was kind in een tijd dat 30-40% van Nederland geen brief kon schrijven of rekensommen kon maken.
Zo gaan die dingen.
Geen idee welk punt je nou probeert te maken. Het lijkt eerder een soort lawine van allerlei frustraties. Of is er ineens een nieuw turflijstje dat we voldoende onaardigs over PvdA/GL moeten zeggen voor we kritiek op de PVV mogen hebben.quote:Op zondag 10 augustus 2025 22:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nou en, PvdA-GL is sinds Piri ook niet normaal meer, alsnog glijen mensen hier van hun stoel bij het idee dat die radicale waanzinnigen groeien.
Ook wel typisch: oh wat is men hier in de kuif gepikt vanwege de grove veralgeminiseringen van groepen mensen zoals de PVV dat doet.
TOT dat het gaat over de tokkies, paupers en camping-bezoekende Hazes-idioten, over de Henks en Ingrids, over de 'laagopgeleide' gratis-bier adepten, dan, ja dan is dat soort retoriek niet alleen valide, het is zelfs grappig, of zo. Natuurlijk moeten die hatende racisten niet zo zeuren over verloederende wijken, AZC's en het feit dat in de eigen straat geen woord Nederlands meer gesproken wordt. Slikken, die diversiteit, is goed voor je, cultuurloze barbaar.
En wat is het dan toch vreemd dat hele volksstammen geen moer met jullie 'politieke idealen' te maken willen hebben. Iets teveel hypcrosie, zelfhaat en nestbevuiling.
Mandela was door en door elite. Lees zijn autobiografie maar.quote:Op zondag 10 augustus 2025 23:36 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
Juist. Marthen Luther King en Nelson Mandela speelden bijvoorbeeld geen rol.
Wat een hoop D66/ Schimmelpennink-onzin joh.
Tuurlijk, en hij heeft niet tientallen jaren vastgezeten op robbeneiland.quote:Op zondag 10 augustus 2025 23:44 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Mandela was door en door elite. Lees zijn autobiografie maar.
Hij behoorde tot een bevoorrechte stam en daarbinnen een uitverkoren familie. Leerde Engels (niet vanzelfsprekend!).
Mandela reflecteerde op zijn herkomst, in combinatie met de Apartheid zelf natuurlijk, en werd socialist.
Als het maar laat genoeg op de avond is, is een lawine aan gefrustreerde tirades gegarandeerd.quote:Op zondag 10 augustus 2025 23:37 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Geen idee welk punt je nou probeert te maken. Het lijkt eerder een soort lawine van allerlei frustraties. Of is er ineens een nieuw turflijstje dat we voldoende onaardigs over PvdA/GL moeten zeggen voor we kritiek op de PVV mogen hebben.
Neemt niet weg dat zijn pose niet heel geloofwaardig is.
Erg mooi dat Dilan Yesilgoz in een tijd van polarisatie wel kan kiezen voor verbinding, in tegenstelling tot de trieste linkse sekte die enkel haat vertegenwoordigt.quote:
Zat Douwe toen niet met 1 van zijn families in het buitenland ondergedoken?quote:Op maandag 11 augustus 2025 09:12 schreef Momo het volgende:
[..]
En dit had ze niet meteen kunnen doen na die tweets?
Omdat Bob er een zaak van maakte, dus Dilan is na haar debiele filmpje van 7 minuten nu toch achter dat wrijven in een vlek niet zo handig is.quote:Op maandag 11 augustus 2025 09:21 schreef xpompompomx het volgende:
Hoezo heeft ze DB nodig om 'tot een gezamenlijke verklaring te komen'?
Martin Luther King was een gestudeerd man in een tijd dat dit voor zwarte inwoners in de VS verre van normaal was... zeker niet in het zuiden.quote:Op zondag 10 augustus 2025 23:50 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
Tuurlijk, en hij heeft niet tientallen jaren vastgezeten op robbeneiland.
Marten Luther King knalde de Hennessy-flessen open in de club.
Malcolm-X, hetzelfde verhaal.
Arrogant in je eigen, sneue narratief blijven geloven. Het liefst met 2 dikke oorschelpen.
Dat ze dat niet gelijk deed maakt haar excuses ook zo inhoudsloos nu. "Nu dit voor de rechter dreigt te komen en ik dat waarschijnlijk niet ga winnen, spijt het me opeens enorm"quote:Op maandag 11 augustus 2025 09:12 schreef Momo het volgende:
[..]
Haha, inderdaad. Het komt allemaal weer heel doordacht over. Ze heeft toch ook een campagneteam die haar moet helpen dit soort blunders te voorkomen?quote:Op maandag 11 augustus 2025 09:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat ze dat niet gelijk deed maakt haar excuses ook zo inhoudsloos nu. "Nu dit voor de rechter dreigt te komen en ik dat waarschijnlijk niet ga winnen, spijt het me opeens enorm"
Nu jezelf nog willen profileren als 'verbinder' is inderdaad enorm lachwekkend. Daar trapt niemand nog in.quote:Op maandag 11 augustus 2025 09:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat ze dat niet gelijk deed maakt haar excuses ook zo inhoudsloos nu. "Nu dit voor de rechter dreigt te komen en ik dat waarschijnlijk niet ga winnen, spijt het me opeens enorm"
Dat Nederlands houdt ook niet over zeg.quote:
Overschat de hardwerkende VVD’er niet.quote:Op maandag 11 augustus 2025 09:38 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Nu jezelf nog willen profileren als 'verbinder' is inderdaad enorm lachwekkend. Daar trapt niemand nog in.
Lachen, beter laat dan nooit.quote:
Tja, dat is de million dollar question. Je ziet hoe makkelijk het had kunnen zijn, want dit was prima geweest en dan had je er niemand meer over gehoord.quote:Op maandag 11 augustus 2025 09:12 schreef Momo het volgende:
[..]
Die hebben in de goede jaren onder Rutte nooit serieus na durven of hoeven te denken over opvolging en heel wat talent ook weggejaagd. Dan blijft er inderdaad weinig over.quote:Op maandag 11 augustus 2025 09:49 schreef Koffieplanter het volgende:
Het tekent het niveau van Yesilgoz, dat een B-artiest met een gouden tand in staat is haar zo enorm aan het wankelen te maken. Het tekent eveneens het niveau van de VVD, dat dit blijkbaar het beste vlees is wat ze in de kuip hebben. Een absoluut demasqué van een non-valeur.
Nu was het zes weken feest…quote:Op maandag 11 augustus 2025 09:54 schreef nostra het volgende:
[..]
Tja, dat is de million dollar question. Je ziet hoe makkelijk het had kunnen zijn, want dit was prima geweest en dan had je er niemand meer over gehoord.
Uiteraard. Anders had ze op rechtszaak moeten uitleggen hoe ze op die opmerking kwam. Dat was nog een grotere backfire geweest.quote:Op maandag 11 augustus 2025 09:53 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Lachen, beter laat dan nooit.
Maar dit doet ze natuurlijk ook alleen maar omdat ze een rechtzaak op haar af zag komen.
Ze mocht het gekunstelde relletje natuurlijk niet langer afmaken van de partij-bobo's. Vanaf nu zijn ze 'Klassiek-liberaal.'quote:
Uit de categorie 'we betreuren niet de uitspraak, wel de ophef'.quote:Op maandag 11 augustus 2025 09:39 schreef Falco het volgende:
Hahaha. Is die Dilan toch nog door het stof gegaan door fucking Douwe Bob. Wel veel te laat, maar soit.
Karremans en zeker Brekelmans hebben echt wel meer potentie als politiek leider/fractieleider, maar wanneer iemand macht heeft vergaard zet je die niet zomaar even opzij, en Dilan heeft machtige vrienden.quote:Op maandag 11 augustus 2025 09:56 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Die hebben in de goede jaren onder Rutte nooit serieus na durven of hoeven te denken over opvolging en heel wat talent ook weggejaagd. Dan blijft er inderdaad weinig over.
Want ook de bewindslieden in het kabinet weten zich maar heel beperkt te profileren.
Als ik zo naar de profileringsdrang in dit kabinet kijk en met wat voor achterlijkheid men zich geprofileerd heeft vind ik dat dan weer een pre.quote:Op maandag 11 augustus 2025 09:56 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Want ook de bewindslieden in het kabinet weten zich maar heel beperkt te profileren.
Wie dan?quote:Op maandag 11 augustus 2025 10:07 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Karremans en zeker Brekelmans hebben echt wel meer potentie als politiek leider/fractieleider, maar wanneer iemand macht heeft vergaard zet je die niet zomaar even opzij, en Dilan heeft machtige vrienden.
Wat de media nogal hebben lagen liggen (expres?) is dat dit zeker niet de eerste keer was dat Yesilgöz uit de bocht vloog op Twitter. Het komt alleen niet allemaal buiten X terecht. De rel rond Tim Hofman was al een waarschuwing maar nu had ze echt de verkeerde te pakken. Eentje die het buiten de X bubbel trekt en wel raad weet met RTL en andere publicitaire kanalen.quote:Op maandag 11 augustus 2025 10:07 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Karremans en zeker Brekelmans hebben echt wel meer potentie als politiek leider/fractieleider, maar wanneer iemand macht heeft vergaard zet je die niet zomaar even opzij, en Dilan heeft machtige vrienden.
Toch fijn, dat ze zowel oorzaak als oplossing kan zijn van de polarisatiequote:Op maandag 11 augustus 2025 09:14 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Erg mooi dat Dilan Yesilgoz in een tijd van polarisatie wel kan kiezen voor verbinding, in tegenstelling tot de trieste linkse sekte die enkel haat vertegenwoordigt.
Rutte heeft zijn laatste verkiezingen keihard verloren.quote:Op maandag 11 augustus 2025 10:15 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Wie dan?
Ik denk eerder dat Dilan de onvermijdelijke dreun na Rutte mocht en mag opvangen. Waarbij een deel er wel van baalt dat een zo populistisch stijl is aangemeten. Na de verkiezing wordt Dilan vermoedelijk gewisseld en kan een nieuw gezicht weer gaan bouwen aan de VVD.
Biedt voor een werkelijk getalenteerd politicus ook meer kansen dan Rutte opvolgen daar het opvolgen van een premier de laatste decennia altijd tot brokken leidt.
De Zadelhoffjes en Klassiek Liberalen.quote:
Ze zullen vast potentie hebben maar zijn eigenlijk nog volslagen onbekend bij het grote publiek.quote:Op maandag 11 augustus 2025 10:07 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Wat me vooral verbaast is dat die hele machine erachter als een kaartenhuis in elkaar is gedonderd. Welke gek heeft er überhaupt dat filmpje van 7 minuten over Douwe Bob ingestoken? Echt het totale demasqué van de VVD-campagnetrein die ruim 10 jaar achter Rutte stoomde.quote:Op maandag 11 augustus 2025 10:35 schreef Hexagon het volgende:
Zelden zie je iemand die zo ongeschikt is voor haar baan als Dilan
september 2024 zie de videoclip : https://nos.nl/artikel/2537986quote:VVD-leider Yesilgöz beschuldigde haar collega-fractievoorzitter Ouwehand (Partij voor de Dieren) deze week in de Tweede Kamer van Jodenhaat en het steunen van Hamas. De aanleiding? Deze tweet waarin Ouwehand voor het debat aankondigde stukken watermeloen uit te delen.
Omtzigt, Van Vroonhoven, Faber, Wiersma, Joseph.quote:Op maandag 11 augustus 2025 10:35 schreef Hexagon het volgende:
Zelden zie je iemand die zo ongeschikt is voor haar baan als Dilan
Wat heeft dat met Joden te makenquote:Op maandag 11 augustus 2025 09:39 schreef Falco het volgende:
Laten we nu maar gauw de Palestijnse staat erkennen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |