Mensen moeten eens zijn programma en uitspraken gaan lezen. Massadeportaties, martel fantasieën, knieschieten, op scherp schieten tegen XR, vrouwen zeggen altijd ja wanneer de man iets vraagt.quote:Op zondag 10 augustus 2025 18:01 schreef Mathijsco het volgende: [..] Dalen is op dit moment alleen maar gunstig voor de PVV. Even de diepte in, en dan treedt het bekende underdog-effect weer op, waardoor ze alsnog de grootste partij worden. Daar moet Wilders het van hebben. In combinatie met migratie is dat natuurlijk electoraal goud.
Ik vind het beeld wat je schetst bizar.quote:Op zondag 10 augustus 2025 18:13 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Mensen moeten eens zijn programma en uitspraken gaan lezen. Massadeportaties, martel fantasieën, knieschieten, op scherp schieten tegen XR. Owja, en in zijn fractie zitten ook gewoon Mussolini en Göring fans.
Migranten rechteloos maken lost helemaal niks op. Integendeel zelfs.
Alle staatssecretarissen met effectief en kostenefficiënt asielbeleid en dat ook uitvoerden waren van de PvdA.
Internationaal en nationaal zijn er sterke banden mee. Zelfde EU fractie. Antisemitische partijen en organisaties zijn hun vrienden en bondgenoten.quote:Op zondag 10 augustus 2025 18:17 schreef Mathijsco het volgende:
Nou kun je heel veel van de PVV vinden, maar niet dat ze antisemitisch zijn ingesteld.
Zo lust ik er nog wel 10.quote:Op zondag 10 augustus 2025 18:29 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Internationaal en nationaal zijn er sterke banden mee. Zelfde EU fractie. Antisemitische partijen en organisaties zijn hun vrienden en bondgenoten.
Wilders gaat bij CPAC op een podium staan met notoire antisemieten. Ik noem bijvoorbeeld Orban vriend en 'denktank denker' Zsolt Bayer die Joden o.a. "stinking excrement" heeft genoemd.
Zo moeilijk is het allemaal niet. Haat en overheersingsdrang is de verbindende factor. De haat tegen moslims is alleen even wat groter. Fleur Agema probeerde de subsidie voor oa Westerbork te schrappen - duidelijk bedoeld als een signaal.
94 PVV volksvertegenwoordigers hebben een strafblad.
Wilders sprak in Zwolle en wat zagen we daar? Onder andere prinsenvlaggen, meerdere Hitlergroeten, de NVU.
Los van dat ik het met je eens ben over Robinson (een veredelde hooligan), vind ik de repressieve reactie van de Labour-regering (opsluiten) nog veel contraproductiever.quote:Op zondag 10 augustus 2025 18:49 schreef Klopkoek het volgende:
[ [url=https://r.testifier.nl/Acbs8526SDKI/resizing_type:fit/width:1280/plain/https://s3-newsifier.ams3(...)jpeg@webp]afbeelding[/url] ]
In March 2018, Robinson attended court in support of Mark Meechan, a Scottish YouTuber who had been charged for a hate crime after posting footage online of a dog performing Nazi salutes in response to the phrases "gas the Jews" and "Sieg Heil".
Een 'Martelaar voor de Arbeidersklasse' volgens Wierd Duk.
Wilders ontving Robinson als politieke vriend.quote:Op zondag 10 augustus 2025 18:59 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
Los van dat ik het met je eens ben over Robinson (een veredelde hooligan), vind ik de repressieve reactie van de Labour-regering (opsluiten) nog veel contraproductiever.
Kaag ging ook op de koffie bij een Saoedische kroonprins die een Turkse journalist heeft laten afslachten op de ambassade. Dat is politiek: dat soort figuren kom je tegen. Soms doet men dan zaken op gedeelde thema’s.
Zelfs Hitler en Stalin deden nog zaken, met het Ribbentrop-pact. Het zegt ideologisch allemaal niks.
Ik diep dan graag even op dat Leonid Brezjnev in 1973 een bezoek bracht aan Nixon en het witte huis. Terwijl in Vietnam de hel op aarde woedde en men elkaar de keel doorsneed, werd er in het Witte Huis gedanst en gefeest tot diep in de ochtend.quote:Op zondag 10 augustus 2025 19:22 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wilders ontving Robinson als politieke vriend.
Iemand de Tweede Kamer binnenlaten en naast je op de stoel laten fotograferen is een speciaal voorrecht. Dat doe je niet met elk zakelijk contact.
Jouw vergelijkingen gaan mank. Kaag hield geen lofrede en zei geen onzin zoals "kampioen van de mensenrechten" (of zoiets).
Voor iemand die weinig heeft met de PVV verdedig je de club best vaakquote:Op zondag 10 augustus 2025 18:43 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
Zo lust ik er nog wel 10.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Kauthar_Bouchallikht
Even alle gekheid op een stokje: je gaat Wilders, met zijn kibboetsverleden, Hongaars-Joodse vrouw en theevisites bij Avigdor Lieberman, Isaac Herzog en Bibi toch niet serieus op één lijn stellen met antisemieten?
Alsof je naar Marcel van Dam zit te luisteren.quote:Op zondag 10 augustus 2025 19:32 schreef -XOR- het volgende:
Robinson is ook helemaal geen 'politicus waar je soms nu eenmaal zaken mee moet doen'. Maar goed, Geertje is geen antisemiet maar een anti-Marokkaan en zijn achterban is diep-racistisch.
"Ik stem geen PVV maarrrrr..." is dan ook een truuk met een baard.quote:Op zondag 10 augustus 2025 19:32 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Voor iemand die weinig heeft met de PVV verdedig je de club best vaak
Zo komt Wilders aan zijn stemhokbonus.quote:Op zondag 10 augustus 2025 19:42 schreef Hexagon het volgende:
[..]
"Ik stem geen PVV maarrrrr..." is dan ook een truuk met een baard.
Gut, wat een kinderachtige ad hominem.quote:Op zondag 10 augustus 2025 19:42 schreef Hexagon het volgende:
[..]
"Ik stem geen PVV maarrrrr..." is dan ook een truuk met een baard.
Toch blijft het vreemd dat je dan op de SP stemt terwijl je de meeste van hun standpunten veracht.quote:Op zondag 10 augustus 2025 19:45 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
Gut, wat een kinderachtige ad hominem.
Als ik PVV had gestemd had ik het gewoon gezegd. Zo uniek is dat anno 2025 nou óók weer niet. Toch?
Volg gewoon even welke politici en politieke partijen Wilders feliciteert en bejubelt op twitter.quote:Op zondag 10 augustus 2025 19:32 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Voor iemand die weinig heeft met de PVV verdedig je de club best vaak
Nou nee, proberen jezelf als "onafhankelijk" te profileren en dan doen alsof de PVV normaal is. Echt velen gingen je voor maar we trappen er echt niet in.quote:Op zondag 10 augustus 2025 19:45 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
Gut, wat een kinderachtige ad hominem.
Alsof je een soort 'geheimpje' in je schild voert door PVV te stemmen.
Als ik PVV had gestemd had ik het gewoon gezegd. Zo uniek is dat anno 2025 nou óók weer niet. Toch?
Al wordt dat hele 'ik stem heus VVD hoor' trucje, gezien de huidige koers en leiding van de VVD, wel steeds een stukje minder ongeloofwaardig.quote:Op zondag 10 augustus 2025 19:51 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou nee, proberen jezelf als "onafhankelijk" te profileren en dan doen alsof de PVV normaal is. Echt velen gingen je voor maar we trappen er echt niet in.
Helemaal niet vreemd. Ik ben het gewoon niet op alle punten met Wilders eens.quote:Op zondag 10 augustus 2025 19:47 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Toch blijft het vreemd dat je dan op de SP stemt terwijl je de meeste van hun standpunten veracht.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op zondag 10 augustus 2025 19:55 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
Helemaal niet vreemd. Ik ben het gewoon niet op alle punten met Wilders eens.
Om een simpel voorbeeld te noemen:
Wilders wijst in alles naar de Islam, ik vind dat als je Islam importeert, je niet vreemd moet staan kijken dat je ook daadwerkelijk Islam kríjgt.
De hoofdoorzaak van de islamisering ligt niet bij Moslims, maar bij onszelf. Dat is het verschil tussen symptoombestrijding en oorzaak aanpakken.
Toch zit er niet bijster veel verschil tussen de immigratiestandpunten van PvdA/GL en SP en ook niet zoveel verschil tussen het voorgestane klimaatbeleid van beide partijen.quote:Op zondag 10 augustus 2025 19:55 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
Helemaal niet vreemd. Ik ben het gewoon niet op alle punten met Wilders eens.
Om een simpel voorbeeld te noemen:
Wilders wijst in alles naar de Islam, ik vind dat als je Islam importeert, je niet vreemd moet staan kijken dat je ook daadwerkelijk Islam kríjgt.
De hoofdoorzaak van de islamisering ligt niet bij Moslims, maar bij onszelf. Dat is het verschil tussen symptoombestrijding en oorzaak aanpakken.
De SP heeft hier ergens begin jaren 80 al voor gewaarschuwd in het bekende pamflet.
Dat zit er natuurlijk weldegelijk, maar dan moet je wel bereid zijn goed te lezen.quote:Op zondag 10 augustus 2025 20:01 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Toch zit er niet bijster veel verschil tussen de immigratiestandpunten van PvdA/GL en SP en ook niet zoveel verschil tussen het voorgestane klimaatbeleid van beide partijen.
Beide partijen (SP en PvdA/GL) zijn vrij barmhartig jegens asielzoekers/vluchtelingen en geen groot liefhebber van door sneaky werkgeversbelangenbehartigers opgetuigde arbeidsmigratieconstructies.quote:Op zondag 10 augustus 2025 20:10 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
Dat zit er natuurlijk weldegelijk, maar dan moet je wel bereid zijn goed te lezen.
De SP is helemaal niet zo'n groot voorstander van migratie. De PvdA (dus niet GroenLinks) natuurlijk ook niet, getuige de wet Cohen. Wel zijn ze bij de PvdA van het koesteren van -om het maar even plat uit te drukken- vers geďmporteerd stemvee.
De grootste importeur van migranten is -zoals we allemaal weten- de VVD. Ondanks de theatrale 'harde' retoriek.
Natuurlijk is dat relevant: het is de bakermat van waaruit ken opereert. Mede daarom is die fusie met GroenLinks ook zo controversieel. Geen Jan modaal voelt zich nog thuis bij de PvdA. Laat staan een arbeider.quote:Op zondag 10 augustus 2025 20:14 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Beide partijen (SP en PvdA/GL) zijn vrij barmhartig jegens asielzoekers/vluchtelingen en geen groot liefhebber van door sneaky werkgeversbelangenbehartigers opgetuigde arbeidsmigratieconstructies.
Waar SP en PvdA 30 jaar geleden stonden is thans niet zo heel relevant meer (al mag je daar natuurlijk anders over denken).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |