abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218455200

quote:
Het project, opgezet in 2022, heeft tot doel tienduizenden conservatieven te rekruteren om huidige federale ambtenaren te vervangen – die sommige Republikeinen karakteriseren als onderdeel van de 'deep state' – en om de doelstellingen van de volgende Republikeinse president te bevorderen. Het gaat uit van een vergaande interpretatie van de theorie van de unitaire uitvoerende macht, een omstreden interpretatie van artikel II van de grondwet van de Verenigde Staten die ervan uitgaat dat de president bij zijn inauguratie absolute zeggenschap over de uitvoerende macht verkrijgt.

Project 2025 beoogt diepgaande veranderingen binnen de overheid, met name het economisch en sociaal beleid en de rol van de federale overheid en haar agentschappen. In het plan wordt voorgesteld de financiering voor het ministerie van Justitie te verlagen, de FBI en het ministerie van Binnenlandse Veiligheid (DHS) te ontmantelen, de regelgeving op het gebied van milieu en klimaatverandering sterk te verminderen ten gunste van de winning van fossiele brandstoffen, het ministerie van Handel op te heffen en de onafhankelijkheid van federale agentschappen zoals de Federal Communications Commission (FCC) en de Federal Trade Commission (FTC) te beëindigen.
Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic de volgende bronnen. Zie bijvoorbeeld hier als richtlijn: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen kan dit een richtlijn zijn:
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_218455271
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 22:27 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ik ben wel blij dat je altijd precies de vinger weet te leggen op gigantische problemen, die volledig de problemen van onze huidige tijd aanstippen. Als het allemaal transgenders waren, dan was de wereld te klein geweest, maar je kop verbouwen is natuurlijk helemaal prima.

Ik snap ook wel dat het iemands eigen keuze en eigen lichaam is, maar laat dat nu precies een ironisch gevalletje zijn, vind u ook niet?
Haha, de wanhoop :D Transgenders er aan de haren bij slepen, ga je lekker?
  vrijdag 8 augustus 2025 @ 22:49:23 #3
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218455374
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 22:42 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Haha, de wanhoop :D Transgenders er aan de haren bij slepen, ga je lekker?
1. Waar wordt iemand beledigd in dat stuk?
2. Snap je de ironie niet van mensen die andere mensen op uiterlijke kenmerken willen beperken in de samenleving en dat ze dan nu beledigd zouden zijn?
3. Ik zal er dan zelf maar even een belediging bij posten, ik vind het precies zoals conservatief Amerika: Afstotelijk fake!
4. Het regime dat geen kans onbenut laat om jan en allemaal te beledigen, kan de bal terugverwachten, maar in dit geval is erg geen belediging in het stuk wat jij deelde.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_218455468
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 22:17 schreef MoreDakka het volgende:
https://nos.nl/artikel/2578008

Godverdomme zeg, vrouwen afbranden om hun uiterlijk is anno 2025 blijkbaar prima voor de NOS als het maar om de 'verkeerde' kant gaat :')
De NOS trapte op je eksteroog :o
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_218455484
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 22:17 schreef MoreDakka het volgende:
https://nos.nl/artikel/2578008

Godverdomme zeg, vrouwen afbranden om hun uiterlijk is anno 2025 blijkbaar prima voor de NOS als het maar om de 'verkeerde' kant gaat :')
Het artikel brandt niemand af, stelt alleen vast dat vrouwen én mannen in de Trump-o-sfeer zich allemaal op ongeveer dezelfde wijze hebben laten verbouwen. Of het mooi of lelijk is, daar wordt niets over gezegd. Als jij het afbranden vindt, dan vind jij opgespoten lippen en jukbeenderen en versmalde neuzen kennelijk lelijk.
  vrijdag 8 augustus 2025 @ 23:02:31 #6
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218455556
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 22:57 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Het artikel brandt niemand af, stelt alleen vast dat vrouwen én mannen in de Trump-o-sfeer zich allemaal op ongeveer dezelfde wijze hebben laten verbouwen. Of het mooi of lelijk is, daar wordt niets over gezegd. Als jij het afbranden vindt, dan vind jij opgespoten lippen en jukbeenderen en versmalde neuzen kennelijk lelijk.
Ik snap het wel hoor, het is ook vervelend dat men zo aan ID-politics doet. Dan kan ik mij voorstellen dat je bij zo'n artikel dan best even nijdig wordt.

Wat dat betreft hebben die MAGA's wel gelijk, doodziek word je ervan, dat mensen van hun voorkeuren of uiterlijk hun hele identiteit maken. Bij gehandicapten ook, las ik laatst nog. Meteen werd er even wat van gezegd, want iemand in een rolstoel, die bij alles wat ie doet rekening moet houden (en de mensen om hem heen dus ook), maakt daar dan weer heel zielig zijn hele identiteit van. Bij LHBTIPKHJFD+-/* en de rest van het alfabet ook. Ja, je bent homo of lesbie, waarom moet dat dan overal even gemeld worden?

(en ja, satire uiteraard).
pi_218455636
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 22:07 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Maar met die oplossing is er weinig 'binding' met de booming wapenindustrie. Een oorlog tegen drugs is een oneindige productie aan wapens, waardoor de wereld er automatisch veiliger op wordt. Moet er toch niet aan denken dat iemand aan de drugs zit, dan liever allerlei opgefokte en slecht getrainde, nu ook minderjarige, politieagenten met de meest brute wapens.

America, Fuck Yeah!
Er was ooit een policy dat politieagenten in de US rond hun 18e de opleiding begonnen omdat ze dan nog het meest onbedorven waren, vanwege de grote hoeveelheid leerstof en de stevige praktijk ervaring die ze op moesten doen. Je zag dat juist opschuiven omdat men minder rookies voor de leeuwen wilde gooien. In de sixties werden er al soldaten die uit Vietnam terugkwamen vanwege hun wapentraining toegelaten, ook na de Golfoorlogen zag je dit gebeuren. Bij de tactical units ging dat meestal goed, maar degenen die in het gewone korps terecht kwamen hadden soms moeite goed, kwaad en neutraal uit elkaar te houden. Inmiddels zijn er ook diverse stedelijke korpsen die oudere sollicitanten zijn gaan toelaten vanwege alle geweldsincidenten die men met meer 'levenservaring' hoopt te voorkomen. Extreemste voorbeeld was William Norcross, agent die op 40 jarige leeftijd instroomde en waar zelfs een tv serie van gemaakt (the Rookie). Hoewel fictie laat het zien dat het niet zomaar een kwestie is van "Hier is je badge, hier je opschrijfboekje, je dienstwapen etc etc"), dus als je ineens jonger gaat selecteren ipv ouder, oh boy
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  vrijdag 8 augustus 2025 @ 23:24:06 #8
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218455714
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 23:11 schreef Sabata het volgende:

[..]
Er was ooit een policy dat politieagenten in de US rond hun 18e de opleiding begonnen omdat ze dan nog het meest onbedorven waren, vanwege de grote hoeveelheid leerstof en de stevige praktijk ervaring die ze op moesten doen. Je zag dat juist opschuiven omdat men minder rookies voor de leeuwen wilde gooien. In de sixties werden er al soldaten die uit Vietnam terugkwamen vanwege hun wapentraining toegelaten, ook na de Golfoorlogen zag je dit gebeuren. Bij de tactical units ging dat meestal goed, maar degenen die in het gewone korps terecht kwamen hadden soms moeite goed, kwaad en neutraal uit elkaar te houden. Inmiddels zijn er ook diverse stedelijke korpsen die oudere sollicitanten zijn gaan toelaten vanwege alle geweldsincidenten die men met meer 'levenservaring' hoopt te voorkomen. Extreemste voorbeeld was William Norcross, agent die op 40 jarige leeftijd instroomde en waar zelfs een tv serie van gemaakt (the Rookie). Hoewel fictie laat het zien dat het niet zomaar een kwestie is van "Hier is je badge, hier je opschrijfboekje, je dienstwapen etc etc"), dus als je ineens jonger gaat selecteren ipv ouder, oh boy
Heb de opleiding voor medewerker 8844 doorlopen en zelfs die was intensiever (qua screening en opleiding) dan veel agenten in sommige staten krijgen.

'Meer blauw op straat' is ook zo'n leuke, want om goede agenten te 'ontwikkelen', komt er zoveel meer bij kijken dan alleen meer mensen aannemen. De helft wordt al geweigerd door de screening, die grondig en diep gaat. Dan komt de opleiding, waar je naast de benodigde ruimte, systemen en andere spullen ook goede docenten moet hebben, die ook uit het veld komen. Na een aantal jaar (bij agenten) blijft er van een groep beginners van 20 mensen er uiteindelijk 5 over en een jaar of twee later is zelfs dat aantal lager.

Tel daarbij op dat er intussen ook heel veel agenten met pensioen gaan, of door het werk ziek worden. Het aanwezige personeel moet vaak dan alle gaten invullen, maar daar zijn dan weer strikte regels voor om fouten en fraude te voorkomen. Ook daar zijn mensen er soms klaar mee, omdat het door personeelstekort erg druk kan zijn en dan niet alle burgers van volledige hulp kan voorzien, terwijl 7 uit de 10 bellende burgers verwachten dat er gelijk een heel team voor ze klaar staat.

Heb niet het idee dat ik jou dat moest vertellen, maar zelfs met al die bovenstaande punten is het onmogelijk alles goed af te handelen én iedereen te helpen. Kun je nagaan, nu ze bij ICE juist op kwantiteit gaan selecteren en niet op kwaliteit, zullen er ook minder trainingen uitgevoerd kunnen worden, want ik geloof nooit dat men daar genoeg capabele mensen voor heeft rondlopen. Dat ICE nu qua omvang nu nummer 3 is van de grootste legers ter wereld en wat ik hiervoor beschreef, is natuurlijk een atoombom die ooit zal ontploffen. Ik ben er nog steeds niet gerust op dat het allemaal bloedeloos zal aflopen.
pi_218455774
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 23:24 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Heb de opleiding voor medewerker 8844 doorlopen en zelfs die was intensiever (qua screening en opleiding) dan veel agenten in sommige staten krijgen.

'Meer blauw op straat' is ook zo'n leuke, want om goede agenten te 'ontwikkelen', komt er zoveel meer bij kijken dan alleen meer mensen aannemen. De helft wordt al geweigerd door de screening, die grondig en diep gaat. Dan komt de opleiding, waar je naast de benodigde ruimte, systemen en andere spullen ook goede docenten moet hebben, die ook uit het veld komen. Na een aantal jaar (bij agenten) blijft er van een groep beginners van 20 mensen er uiteindelijk 5 over en een jaar of twee later is zelfs dat aantal lager.

Tel daarbij op dat er intussen ook heel veel agenten met pensioen gaan, of door het werk ziek worden. Het aanwezige personeel moet vaak dan alle gaten invullen, maar daar zijn dan weer strikte regels voor om fouten en fraude te voorkomen. Ook daar zijn mensen er soms klaar mee, omdat het door personeelstekort erg druk kan zijn en dan niet alle burgers van volledige hulp kan voorzien, terwijl 7 uit de 10 bellende burgers verwachten dat er gelijk een heel team voor ze klaar staat.

Heb niet het idee dat ik jou dat moest vertellen, maar zelfs met al die bovenstaande punten is het onmogelijk alles goed af te handelen én iedereen te helpen. Kun je nagaan, nu ze bij ICE juist op kwantiteit gaan selecteren en niet op kwaliteit, zullen er ook minder trainingen uitgevoerd kunnen worden, want ik geloof nooit dat men daar genoeg capabele mensen voor heeft rondlopen. Dat ICE nu qua omvang nu nummer 3 is van de grootste legers ter wereld en wat ik hiervoor beschreef, is natuurlijk een atoombom die ooit zal ontploffen. Ik ben er nog steeds niet gerust op dat het allemaal bloedeloos zal aflopen.
ICE is toch één grote bewuste 'collateral damage' zooi in de lijn van de gestapo aan het worden? Het enige wat je daar fout kunt doen is Trump of Vance perongeluk raken.
  vrijdag 8 augustus 2025 @ 23:59:48 #10
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_218455837
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 13:04 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Nee, ik heb mij laten vertellen door een MAGA-persoon met voorkeur voor mannen, dat het echt alleen maar gaat om homo's die zo ontzettend overreageren op alles.

Sowieso, als ik MAGA-reacties lees heb ik vaak het idee dat ze vrouwen sowieso helemaal niet interessant vinden en sowieso al voorkeur voor alleen maar mannen hebben, maar het op die manier uitspreken zou bij bovenstaand verhaal al een tijd lang gevangenis betekenen. En ik vraag mij dan af of je net zo lang vast zit totdat je geen homo meer bent en hoe ze dat dan checken.

Wie had gedacht dat men zich uiteindelijk tegen homo's zou keren, ook al hangen ze Trump aan!
Hier trouwens ook een mooi stukje ironie met betrekking tot het hele Sydney Sweeney verhaal :7
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  zaterdag 9 augustus 2025 @ 00:00:07 #11
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218455842
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 23:40 schreef Beathoven het volgende:

[..]
ICE is toch één grote bewuste 'collateral damage' zooi in de lijn van de gestapo aan het worden? Het enige wat je daar fout kunt doen is Trump of Vance perongeluk raken.
Precies, daarom gaat de VS heel snel in een enorme crisis terechtkomen. Je zou kunnen zeggen, daar zitten ze al in, maar dit heeft, in tegenstelling tot die saxofoniste van 'Even tot Hier, geen fraai uiteinde.
  zaterdag 9 augustus 2025 @ 00:01:19 #12
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218455858
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 23:59 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Hier trouwens ook een mooi stukje ironie met betrekking tot het hele Sydney Sweeney verhaal :7
Die moet je uitleggen, want ik ken die persoon niet.
  zaterdag 9 augustus 2025 @ 00:02:14 #13
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218455868
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 00:01 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Die moet je uitleggen, want ik ken die persoon niet.
dat is kennelijk de nieuwe Grand Imperial Wizard van de KKK
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 9 augustus 2025 @ 00:09:29 #14
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218455976
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 00:02 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
dat is kennelijk de nieuwe Grand Imperial Wizard van de KKK
Maar thuis willen ze gehoorzaamheid in de keuken, een maagd (of een ander sterrenbeeld).
  zaterdag 9 augustus 2025 @ 00:23:38 #15
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218456044
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 00:09 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Maar thuis willen ze gehoorzaamheid in de keuken, een maagd (of een ander sterrenbeeld).
Religie he.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 9 augustus 2025 @ 00:29:57 #16
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218456054
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 00:23 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Religie he.
Maar ook alfa.
  zaterdag 9 augustus 2025 @ 00:32:16 #17
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218456062
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 00:29 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Maar ook alfa.
Gaat doorgaans gewoon samen. Zeker in de mono religies.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 9 augustus 2025 @ 00:47:16 #18
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218456203
Wat denken jullie, trouwens als het aankomt op Putin en het stoppen van de oorlog, nu dat hij ook heel graag wil dat de oorlog stopt, mits hij grote stukken Oekraïne mag houden, natuurlijk? Hij heeft zelfs een 'hoge onderscheiding' gegeven aan de persoon die met hem kwam praten. Je weet wel, die totaal geen ervaring heeft met dit soort gesprekken...

Ik lees zelfs wat Nederlandse media die aangeven dat 'er wat veranderd lijkt te zijn in de relatie tussen Trump en Putin, sinds de ruzie met Zelenski. In een ander bericht in datzelfde AD spreekt men over het feit dat Rusland ondertussen de aanvallen op Oekraïne op de achtergrond nog even heftiger maakt.

1. Verwachten jullie dat Trump het voor elkaar krijgt om Zelenski 'ja' te laten zeggen op het inleveren van zoveel gebied aan Putin? Gaat hij daarbij wel dank je wel zeggen?

2. Wat verwacht je daarna van Putin en Trump? Houdt Putin dan meteen op? Is dat ook voor in de toekomst het einde van de oorlogsdrift van Rusland? Gaat Putin ineens betrokken worden bij alles, alsof er niets gebeurd is?

3. Denk je enigszins dat ook deze 'aanreiking' van landschap aan Putin zal stranden in een uitlachspel van Putin? Of zie je Putin juist nóg meer gaan eisen? Trump geeft graag het idee dat hij Putin als vriend heeft waar hij gewoon even iets tegen zegt en dan stopt Putin gewoon met wat ie doet, terwijl in de praktijk heeft Vlad zoiets eigenlijk nog nooit laten zien.

Bijvoorbeeld, veel MAGA's zeggen dat Rusland geen andere keus had dan oorlog voeren omdat de NAVO zo 'opschuift', maar ik zie Putin, naast Oekraïens grondgebied ook nog het een en ander eisen als het op NAVO aankomt. En dan zie ik Trump zelf daar ook heel erg snel ja op zeggen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Vis1980 op 09-08-2025 00:52:18 ]
pi_218456380
https://x.com/United24med(...)?ref_src=twsrc%5Etfw

Hiermee is alles wel gezegd, zijn eigen woorden waarmee dat hele propaganda verhaal onderuit geschopt is.
En bovendien is de NAVO zoals we allen weten ter verdediging en Rusland hoeft niet te vrezen voor een aanval, maar ja, dat is ook al miljoenen keer gezegd.

Mijn twee centjes, Zelensky kan niet zomaar 'ja' zeggen, bovendien zal Oekraïne de oorlog niet kunnen stoppen en we moeten niet verwachten dat ze zich maar even overgeven en extra grondgebied afstaan.

Het is niet aan Trump om delen van Oekraïne weg te geven, het is zelfs te belachelijk voor woorden dat dat geopperd wordt terwijl de VS en ook Rusland ondertekenaars zijn van het memorandum van Boedapest.

Wat dus in feite gebeurd is dat de soevereiniteit en grenzen van Oekraïne niet gerespecteerd worden en men het op een akkoordje gooit waar Oekraïne dan vervolgens maar mee akkoord zou moeten gaan.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  zaterdag 9 augustus 2025 @ 02:57:32 #20
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_218456408
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 00:47 schreef Vis1980 het volgende:
Wat denken jullie, trouwens als het aankomt op Putin en het stoppen van de oorlog, nu dat hij ook heel graag wil dat de oorlog stopt, mits hij grote stukken Oekraïne mag houden, natuurlijk? Hij heeft zelfs een 'hoge onderscheiding' gegeven aan de persoon die met hem kwam praten. Je weet wel, die totaal geen ervaring heeft met dit soort gesprekken...

Ik lees zelfs wat Nederlandse media die aangeven dat 'er wat veranderd lijkt te zijn in de relatie tussen Trump en Putin, sinds de ruzie met Zelenski. In een ander bericht in datzelfde AD spreekt men over het feit dat Rusland ondertussen de aanvallen op Oekraïne op de achtergrond nog even heftiger maakt.

1. Verwachten jullie dat Trump het voor elkaar krijgt om Zelenski 'ja' te laten zeggen op het inleveren van zoveel gebied aan Putin? Gaat hij daarbij wel dank je wel zeggen?

2. Wat verwacht je daarna van Putin en Trump? Houdt Putin dan meteen op? Is dat ook voor in de toekomst het einde van de oorlogsdrift van Rusland? Gaat Putin ineens betrokken worden bij alles, alsof er niets gebeurd is?

3. Denk je enigszins dat ook deze 'aanreiking' van landschap aan Putin zal stranden in een uitlachspel van Putin? Of zie je Putin juist nóg meer gaan eisen? Trump geeft graag het idee dat hij Putin als vriend heeft waar hij gewoon even iets tegen zegt en dan stopt Putin gewoon met wat ie doet, terwijl in de praktijk heeft Vlad zoiets eigenlijk nog nooit laten zien.

Bijvoorbeeld, veel MAGA's zeggen dat Rusland geen andere keus had dan oorlog voeren omdat de NAVO zo 'opschuift', maar ik zie Putin, naast Oekraïens grondgebied ook nog het een en ander eisen als het op NAVO aankomt. En dan zie ik Trump zelf daar ook heel erg snel ja op zeggen.
1, Wat bedoel je met inleveren? Het Oekraïnse standpunt is dat er de iure geen afstand van grondgebied gedaan wordt. Wellicht dat de Krim hierop gezien de autonome status een uitzondering kan zijn.

Het demografisch instituut van Kiiv publiceert regelmatig onderzoeken aangaande de politieke opinie dat laat wel ongeveer zijn wat mogelijk is in onderhandelingen voor Zelenski.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_218456431

“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zaterdag 9 augustus 2025 @ 07:09:40 #22
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_218456521
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 23:24 schreef Vis1980 het volgende:

...

Bekijk deze YouTube-video
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_218456526
Donny wil zo snel mogelijk iets dat hij als vrede kan presenteren. alles voor de Nobelprijs
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_218456671
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 00:00 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Precies, daarom gaat de VS heel snel in een enorme crisis terechtkomen. Je zou kunnen zeggen, daar zitten ze al in, maar dit heeft, in tegenstelling tot die saxofoniste van 'Even tot Hier, geen fraai uiteinde.
Er lijkt geen uiteinde tot Maga.

In interviews wordt nu al aangegeven dat maga de volgende verkiezingen druk aan het manipuleren is om de democraten te laten verliezen. En als de democraten alsnog winnen, zullen ze de manipulaties ter sprake brengen als waarom de democraten gewonnen hebben en dit op de democraten projecteren.

En dan wordt er in diezelfde interviews aangeveven 'we need to do something about it'. Als in 'beste "bevolking", doe er iets aan'. En dat is waar je ziet dat een systeem niet meer werkt. Je kunt een golf niet managen.

De Democraten zijn nu de middenbeweging aan het worden tussen grassroots-socialisme en fascisme in volle gang. En die middenbeweging hangt er wat bij en probeert soms gewoon Trump te helpen (zie Cuomo).

Een ander gevecht is dat sommige Maga-leden nu naar links gaan mbt het financieel steunen van Israel en het loslaten van Aipac. Men geeft aan daf Israel een groot socialistisch vangnet heeft ten koste van de belastingbetaler in de VS die in armoede eindigd. Maar het mag duidelijk zijn dat wat daar ooit vrij zou kunnen komen niet in de zakken van de Amerikaanse burgers terechtkomt.

De invloed van Rusland en Israel op de VS blijft helaas enorm. Veel liberalen zonder schaamte kopen in deze tijd aandelen palantir en Amerikaande bedrijven die verdienen aan de dood. Wat handig is, want in dezelfde context is klimaatverandering ook deel van de tandem die aan populatie uitdunning doet. Verzekeraars verzekeren steeds minder ook.

En tot slot is Epstein precies hetgeen waar Trump wil dat het over gaat. Laat er geen misverstand over bestaan, het is erg. Maar is Epstein erg voor de bevolking of is het een ideale afleiding voor de sloop die op de achtergrond in volle gang is?

De Amerikanen en wij gaan hier niet goed uitkomen. Europa houdt teveel vast aan de VS. Hopend dat Trump met Maga overwaait.

[ Bericht 1% gewijzigd door Beathoven op 09-08-2025 08:09:38 ]
  zaterdag 9 augustus 2025 @ 08:34:31 #25
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_218456753
Aparte keuze voor Alaska je zou een neutraler terrein verwachten.
Where law ends, tyrrany begins.
  zaterdag 9 augustus 2025 @ 08:58:23 #26
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218456957
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 07:15 schreef Sabata het volgende:
Donny wil zo snel mogelijk iets dat hij als vrede kan presenteren. alles voor de Nobelprijs
Hier wordt door de ('bijna ex-')strijdende partijen gezegd dat hij die moet krijgen:
https://www.nu.nl/buitenl(...)n-bijna-40-jaar.html
Is ze vast niet ingefluisterd door Trump :N :+
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_218456978
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 08:34 schreef Gunner het volgende:
Misschien wilt poetin het ook hebben over de legitimiteit van de slechte deal die Rusland had toen ze alaska aan de VS verkochten. :+
pi_218457247
quote:
Ach, het is van allebei geweest.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
  zaterdag 9 augustus 2025 @ 09:49:38 #29
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_218457264
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 09:02 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Misschien wilt poetin het ook hebben over de legitimiteit van de slechte deal die Rusland had toen ze alaska aan de VS verkochten. :+
:N
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zaterdag 9 augustus 2025 @ 09:51:34 #30
66444 Lord_Vetinari
pi_218457272
Ik mag toch hopen dat als deze idioot een Nobel voor de vrede krijgt, dat alle nog levende laureaten de hunne onmiddellijk terugsturen.
pi_218457781
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 09:51 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik mag toch hopen dat als deze idioot een Nobel voor de vrede krijgt, dat alle nog levende laureaten de hunne onmiddellijk terugsturen.
Ik zie Trump er zelfs nog wel een beetje voor aan dat hij zo wanhopig die nobelprijs wil dat hij overal met de waanzinnige soft power van de VS conflictjes probeert te beëindigen dat ie het over 4 jaar nog verdient ook door al die moeite die hij er in heeft gestoken :o
Het zullen allemaal tijdelijke noodverbandjes zijn die er zodra hij die prijs heeft hard van afgetrokken worden. Want het gaat hem natuurlijk om die prijs en niet duurzame vrede an sich. All the wrong reasons zeg maar.
beter een knipoog dan een blauw oog
  zaterdag 9 augustus 2025 @ 11:12:08 #32
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_218457844
Goed dat conflict tussen Armenië en Azerbeidzjan heeft hij helemaal niet opgelost dat proces was al enige tijd gaande. Maar ze beiden even ontbieden camera erbij en doen alsof hij de grote vredesduif is zo kennen we hem weer.

Meneer wil die prijs wel erg graag maar gezien z'n narcistische ego niet verwonderlijk. Hoop dat de nobelcommissie wat verstandiger is.
Where law ends, tyrrany begins.
  zaterdag 9 augustus 2025 @ 11:17:27 #33
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_218457884
Zag gisteren iets over een camping die niet meer mee mag doen aan "ANWB Beste Camping van NL van het jaar" omdat ze de laatste 5 jaar steeds wonnen.
Zoiets moeten ze ook maar bedenken voor DJT. :')
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 9 augustus 2025 @ 11:45:37 #34
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218458043
quote:
Het schijnt zo te zijn dat je vanuit bepaalde ramen nog gewoon Rusland kan blijven zien, dat is wel zo fijn voor Putin, al moet je met hem nooit te dicht bij een raam gaan staan.
  zaterdag 9 augustus 2025 @ 11:50:27 #35
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218458084
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 08:03 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Er lijkt geen uiteinde tot Maga.

In interviews wordt nu al aangegeven dat maga de volgende verkiezingen druk aan het manipuleren is om de democraten te laten verliezen. En als de democraten alsnog winnen, zullen ze de manipulaties ter sprake brengen als waarom de democraten gewonnen hebben en dit op de democraten projecteren.

En dan wordt er in diezelfde interviews aangeveven 'we need to do something about it'. Als in 'beste "bevolking", doe er iets aan'. En dat is waar je ziet dat een systeem niet meer werkt. Je kunt een golf niet managen.

De Democraten zijn nu de middenbeweging aan het worden tussen grassroots-socialisme en fascisme in volle gang. En die middenbeweging hangt er wat bij en probeert soms gewoon Trump te helpen (zie Cuomo).

Een ander gevecht is dat sommige Maga-leden nu naar links gaan mbt het financieel steunen van Israel en het loslaten van Aipac. Men geeft aan daf Israel een groot socialistisch vangnet heeft ten koste van de belastingbetaler in de VS die in armoede eindigd. Maar het mag duidelijk zijn dat wat daar ooit vrij zou kunnen komen niet in de zakken van de Amerikaanse burgers terechtkomt.

De invloed van Rusland en Israel op de VS blijft helaas enorm. Veel liberalen zonder schaamte kopen in deze tijd aandelen palantir en Amerikaande bedrijven die verdienen aan de dood. Wat handig is, want in dezelfde context is klimaatverandering ook deel van de tandem die aan populatie uitdunning doet. Verzekeraars verzekeren steeds minder ook.

En tot slot is Epstein precies hetgeen waar Trump wil dat het over gaat. Laat er geen misverstand over bestaan, het is erg. Maar is Epstein erg voor de bevolking of is het een ideale afleiding voor de sloop die op de achtergrond in volle gang is?

De Amerikanen en wij gaan hier niet goed uitkomen. Europa houdt teveel vast aan de VS. Hopend dat Trump met Maga overwaait.
Eens, al was dat overwaaien vooral tijdens de eerste termijn, nu wel wordt er al iets meer nagedacht over een wereld zonder hele nauwe banden met de VS. Het is nog niet genoeg, maar ik verwacht toch wel iets meer consequenties voor het handelen van de VS op lange termijn.
  zaterdag 9 augustus 2025 @ 11:52:12 #36
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218458102
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 08:58 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Hier wordt door de ('bijna ex-')strijdende partijen gezegd dat hij die moet krijgen:
https://www.nu.nl/buitenl(...)n-bijna-40-jaar.html
Is ze vast niet ingefluisterd door Trump :N :+
quote:
Aliyev en Pashinyan prijzen Trump voor zijn bijdrage aan het beëindigen van het conflict. Ze zeiden dat ze de Amerikaanse president zouden nomineren voor de belangrijkste vredesprijs. "Als president Trump de Nobelprijs voor de Vrede niet verdient, wie dan wel?", zei Aliyev.
Ze zijn het zo met elkaar eens en dat alleen maar door Trump.

In alle gevallen met Trump: follow the money.

quote:
2s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 11:12 schreef Gunner het volgende:
Goed dat conflict tussen Armenië en Azerbeidzjan heeft hij helemaal niet opgelost dat proces was al enige tijd gaande. Maar ze beiden even ontbieden camera erbij en doen alsof hij de grote vredesduif is zo kennen we hem weer.

Meneer wil die prijs wel erg graag maar gezien z'n narcistische ego niet verwonderlijk. Hoop dat de nobelcommissie wat verstandiger is.
Ene A. Hitler was ook genomineerd, al lag dat wel iets anders.

quote:
1935
The prize of 1935 was retroactively awarded one year later to Carl von Ossietzky, a German pacifist who had been convicted of high treason and espionage for exposing German re-armament. In an unprecedented move, King Haakon VII of Norway was absent from the award ceremony, two committee members resigned in protest, and the Norwegian conservative press, including leading daily Aftenposten, condemned giving the award to a convicted criminal. Ossietzky, interned in the concentration camp Esterwegen and severely ill with tuberculosis, accepted the award by letter but was prevented from traveling to Oslo. The award led to Adolf Hitler's forbidding any German to receive any of the Nobel Prizes in the future, and Ossietzky's prize was not allowed to be mentioned in the German press.[118]

1939
In a submission not intended to be taken seriously, antifascist member of the Swedish parliament Erik Gottfrid Christian Brandt nominated German dictator Adolf Hitler, but the nomination was cancelled.[119] No prize was awarded in 1939 to anyone for peace.[120]
En een beetje nederigheid staat soms mooi vind ik, maar dit gaan we niet bij Trump zien bij wat dan ook:

quote:
Obama himself said that he felt "surprised" by the win and did not consider himself worthy of the award, but nonetheless accepted it.
En nu die persoon is ontslagen die verantwoordelijk was voor de statistieken kan Donny nu voluit leugens presenteren:

Zo die lijn gaat omhoog! Maar zelfs het beeld van Lincoln schaamt zich bij deze leugens.

[ Bericht 15% gewijzigd door Vis1980 op 09-08-2025 12:04:57 ]
pi_218458989
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 11:52 schreef Vis1980 het volgende:

En nu die persoon is ontslagen die verantwoordelijk was voor de statistieken kan Donny nu voluit leugens presenteren:

[ afbeelding ]

Zo die lijn gaat omhoog! Maar zelfs het beeld van Lincoln schaamt zich bij deze leugens.
Wat staat er eigenlijk in die grafiek?? Dat ieder gezin er nu opeens meer dan $1000 dollar per maand op vooruit is gegaan? :') In 5 maanden tijd? :')
pi_218459016
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 13:42 schreef Dutch_view het volgende:

[..]
Wat staat er eigenlijk in die grafiek?? Dat ieder gezin er nu opeens meer dan $1000 dollar per maand op vooruit is gegaan? :') In 5 maanden tijd? :')
En netto he.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_218459096
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 13:48 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
En netto he.
Wat een genie is die Trump ook eigenlijk heh. Je zou het bijna gaan geloven
pi_218459195
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 13:48 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
En netto he.
Net change =/= net income.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
pi_218459250
Voor zijn eerste termijn had hij er ook één, van het medium (sic) income.

Uiteraard vergeleken met Baaiden.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 9 augustus 2025 @ 15:06:01 #42
862 Arcee
Look closer
pi_218459774
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 00:47 schreef Vis1980 het volgende:

Hoe ik denk dat het gaat:

Het gaat Trump alleen maar om de foto's van hem handenschuddend met Putin en naderhand zal hij zeggen dat het een enorm succes was en dat er een wapenstilstand is of einde oorlog.

Als dan al snel blijkt dat dat niet zo is krijgen Biden, Harris, Obama en de beide Clintons de schuld.

Rinse, repeat.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_218460411
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 02:18 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]
Hey kip, het enige dat je laat zien is dat je geen jota begrijpt van de EU!
Tok tok tok tok tok.
twitter
pi_218460838
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 16:29 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Tok tok tok tok tok.
[ x ]
Heb je (of Arno) de tekst daadwerkelijk gelezen? Ik gok van niet.
pi_218461092
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 17:10 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Heb je (of Arno) de tekst daadwerkelijk gelezen? Ik gok van niet.
Arno Wellens leest doorgaans de tekst niet, die roept maar wat……
Goeie God man……
pi_218461115
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 17:37 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Arno Wellens leest doorgaans de tekst niet, die roept maar wat……
Goeie God man……
“The deployment of spyware should only take place if there’s an overriding public interest”

Dat was al zo… dat is t zinnetje waar Arno op triggert.
pi_218461228
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 16:29 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Tok tok tok tok tok.
[ x ]
Schrijf even Nederlands, ik versta geen kip.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_218461795
https://www.theguardian.c(...)mp-burger-ice-arrest

Gelukkig maar, de rechtgeaarde Amerikaan is weer gered van een levensgevaarlijk sujet. Aan de foto van het voer te zien pleegde deze man een aanslag op de goede smaak.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_218461976
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 19:32 schreef Monolith het volgende:

Gelukkig maar, de rechtgeaarde Amerikaan is weer gered van een levensgevaarlijk sujet. Aan de foto van het voer te zien pleegde deze man een aanslag op de goede smaak.
_O-
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  zaterdag 9 augustus 2025 @ 20:03:57 #50
66444 Lord_Vetinari
pi_218462031
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 19:32 schreef Monolith het volgende:

Spuit 11.

quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 10:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:
More winning!

[ afbeelding ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')