Benieuwd wat de rechter hier van gaat vinden.quote:Douwe Bob heeft een kort geding aangespannen tegen VVD-leider Dilan Yesilgöz. De 32-jarige zanger eist dat de politica een video verwijdert, waarin zij hem beschuldigt van Jodenhaat. Ook eist hij een rectificatie.
De advocaten van Douwe Bob laten via een persbericht weten dat Yesilgöz ondanks "herhaalde verzoeken" blijft weigeren de video in te trekken. Daarom ziet de artiest zich nu "genoodzaakt" dat via de rechter af te dwingen. Ook melden ze dat de zanger begin juli in stilte aangifte heeft gedaan van smaad, laster en belediging.
"Het is natuurlijk absurd dat de rechter hieraan te pas moet komen", zegt het management van Douwe Bob. "Dat Yesilgöz als vooraanstaand politica zo achter haar boodschap blijft staan is onbehoorlijk en onbegrijpelijk. Laat dit vooral niet normaal worden."
Yesilgöz plaatste de bewuste video op X nadat Douwe Bob afgelopen juni op het laatste moment een optreden op een Joods voetbalevenement voor kinderen in Amsterdam had afgezegd.
Volgens de zanger was de beschuldiging van Yesilgöz "ongegrond en excessief" en zette die aan tot publieke afkeer. Douwe Bob had eerder gemeld dat hij naar aanleiding van het incident ernstig werd bedreigd.
https://www.nu.nl/muziek/(...)-over-jodenhaat.html
Rechts Nederland kan gestuntel Yesilgöz niet langer aanzien: ‘Dilan, houd de eer aan jezelf’quote:[...] Voormalig Telegraaf-hoofdredacteur en WNL-oprichter Sjuul Paradijs roept Yesilgöz op X op om op te stappen. “Dilan, houd de eer aan jezelf”, schrijft hij in een bericht dat inmiddels honderden keren is geliket.
“Niemand zal je dwingen om het partijleiderschap over te dragen. Maar je hebt een goede antenne. Behoed je zelf en je partij voor een pijnlijk verlies”, gaat Paradijs verder. Hij verwijst naar Yesilgöz’ favoriete club en trekt een parallel met de huidige stand van de VVD: “Weet je nog, Ajax op de 18e plek? Het kan verkeren.”
Met een andere leider kan de VVD er weer bovenop komen, is de boodschap van Paradijs. Hij verwoordt wat talloze VVD’ers denken. Het partijleiderschap is te hoog gegrepen voor Yesilgöz, die recent nog in het nieuws kwam toen ze haar domrechtse volgers op Douwe Bob afstuurde. De zanger werd als gevolg van de hetze bedreigd en moest naar het buitenland vluchten.
Ook Jan-Kees Emmer, jarenlang adjunct-hoofdredacteur onder Paradijs, neemt in de regionale kranten van uitgever Mediahuis geen blad voor de mond. Zijn boodschap is identiek aan die van Paradijs: “Dilan, houd toch de eer aan jezelf”, staat boven het commentaar van de week.
“Voor de VVD tekenen zich donkere wolken af van een niet te negeren omvang”, schrijft Emmer. “De VVD dreigt, na PVV, GroenLinks-PvdA en het CDA, de vierder partij van Nederland te worden. Nog sterker zijn de aanwijzingen dat VVD-leider Yesilgöz door de kiezer niet gepruimd wordt. Slechts vijf procent van het electoraat ziet in haar een volgende premier, blijkt uit een recente peiling van EenVandaag.” [...]
Dat denk ik ook niet, het is geen strafzaak maar een kort geding.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 14:45 schreef Gibson88 het volgende:
Alsof de rechter haar een straf op gaat leggen
Als ze schuldig wordt bevonden aan smaad en laster, kan het haar aardig wat centen gaan kosten.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 14:45 schreef Gibson88 het volgende:
Alsof de rechter haar een straf op gaat leggen
Het gaat Dilan niet om de zaak Israël Palestina. Het gaat Dilan om een pers momentje.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 15:12 schreef ChevyCaprice het volgende:
Douwe
Eindelijk iemand die valse antisemitisme beschuldigingen aanpakt.
Ik geloof op zich wel dat ze wil opkomen voor Joden, prima. Die hebben het niet makkelijk in Amsterdam.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 15:18 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
Het gaat Dilan niet om de zaak Israël Palestina. Het gaat Dilan om een pers momentje.
Ik geloof er geen malle moer van.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 15:19 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ik geloof op zich wel dat ze wil opkomen voor Joden, prima. Die hebben het niet makkelijk in Amsterdam.
Maar om dan zo ver te gaan als zij doet is compleet doorgeslagen. Mooi dat iemand dat probeert af te stoppen.
Andere partijen uitsluiten past totaal niet in een democratie.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 14:54 schreef Mathijsco het volgende:
Nou ja, Behalve Frenske uiteraard: die weigert structureel de VVD uit te sluiten.🧙🏼♂️
Yildriz?quote:Op woensdag 6 augustus 2025 15:51 schreef Hyaenidae het volgende:
Zijn dat die knoflooksauzen in die waardeloze knijpflessen waar de dop van afdondert als je te hard knijpt?
Ja die bedoelde ik, begint ook met een Y, bevat il en eindigt op een z. Maar toch weer net iets anders.quote:
Frans Timmermans zit straks als vice-premier naast Premier Wilders?quote:Op woensdag 6 augustus 2025 15:32 schreef vosss het volgende:
[..]
Andere partijen uitsluiten past totaal niet in een democratie.
Pro-palestijnse rechters, heb je daar nog een onderbouwing van? Of is het de onderbuik?quote:Op woensdag 6 augustus 2025 15:00 schreef RotatoR het volgende:
Progressieve pro-pally rechters smullen hiervan. Dilan heeft een probleem.
Nou veeg jij toch lekker je kont af met de Koran. Alleen niet je hand ophouden bij de overheid dat ze je moeten komen helpen.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 16:05 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En morgen wel weer janken als er zo'n handleiding terrorisme, ook wel koran genoemd, in de brand gezet wordt, dat vind je dan weer schan-da-lig!!
nee, dat is deze https://www.yildriz.nl/quote:Op woensdag 6 augustus 2025 15:51 schreef Hyaenidae het volgende:
Zijn dat die knoflooksauzen in die waardeloze knijpflessen waar de dop van afdondert als je te hard knijpt?
Hij gunt de Joden blijkbaar geen eigen staat, maar het is geen antisemiet hoor.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 16:11 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Het is geen antisemiet. Pure leugen om hem klem te zetten.
Dit "blijkt" uit niks.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 16:29 schreef damsco het volgende:
[..]
Hij gunt de Joden blijkbaar geen eigen staat
Dat blijkt uit alles, hij is tegen zionisme en dus ook tegen een Joodse staat. Dit gaat hand in hand.quote:
Nee hij was tegen politieke uitingen op een plek waar hij optrad. Dat was in dit geval zionisme. Hij heeft niet gezegd of hij voor of tegen een Joodse staat is.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 16:33 schreef damsco het volgende:
[..]
Dat blijkt uit alles, hij is tegen zionisme en dus ook tegen een Joodse staat. Dit gaat hand in hand.
Genoeg Joden die ook tegen zionisme zijn. En nu?quote:Op woensdag 6 augustus 2025 16:33 schreef damsco het volgende:
[..]
Dat blijkt uit alles, hij is tegen zionisme en dus ook tegen een Joodse staat. Dit gaat hand in hand.
Zionisme is het willen van een Joodse staatquote:Op woensdag 6 augustus 2025 16:35 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Nee hij was tegen politieke uitingen op een plek waar hij optrad. Dat was in dit geval zionisme. Hij heeft niet gezegd of hij voor of tegen een Joodse staat is.
Ja en een politieke uiting in zijn opinie. En hij wil geen politieke uitingen. Zo simpel is het.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 16:37 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Zionisme is het willen van een Joodse staat.
quote:Op woensdag 6 augustus 2025 16:35 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Nee hij was tegen politieke uitingen op een plek waar hij optrad. Dat was in dit geval zionisme. Hij heeft niet gezegd of hij voor of tegen een Joodse staat is.
https://decorrespondent.n(...)09-3885-cafea6fbdb66quote:Ik ben zelf een Amsterdamse Jood, bij wijze van spreken, ik hou van de Joodse gemeenschap. Ik ben tegen zionisme en dat is wat daar wordt verkocht en daardoor kan ik hier nu niet spelen. Sorry.
Oké. Maar als je tegen zionisme bent zegt dat alsnog niks over tegen joden zijn.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 16:39 schreef damsco het volgende:
[..]
[..]
https://decorrespondent.n(...)09-3885-cafea6fbdb66
Staat notabene in een stuk wat hem probeert vrij te pleiten.
Klopt, want dat zou raar zijn. Zou ook betekenen dat Orthodoxe Joden tegen Joden zijnquote:Op woensdag 6 augustus 2025 16:40 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Oké. Maar als je tegen zionisme bent zegt dat alsnog niks over tegen joden zijn.
Nee, je wil niet dat ze ergens een eigen staat hebben om veilig te kunnen leven, maar je hebt niets tegen joden!quote:Op woensdag 6 augustus 2025 16:40 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Oké. Maar als je tegen zionisme bent zegt dat alsnog niks over tegen joden zijn.
Ik krijg gewoon medelijden met je door deze post.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 15:00 schreef RotatoR het volgende:
Progressieve pro-pally rechters smullen hiervan. Dilan heeft een probleem.
Is wat de NSDAP riep vlak voor ze de democratie afschaften.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 15:32 schreef vosss het volgende:
[..]
Andere partijen uitsluiten past totaal niet in een democratie.
Ja dat kan. Is de aanpak van het creëren van een joodse staat tot nu vlekkeloos verlopen dan?quote:Op woensdag 6 augustus 2025 16:42 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, je wil niet dat ze ergens een eigen staat hebben om veilig te kunnen leven, maar je hebt niets tegen joden!.
Wat een kromme beredenering.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 16:42 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, je wil niet dat ze ergens een eigen staat hebben om veilig te kunnen leven, maar je hebt niets tegen joden!.
Maar door zich openlijk als anti-zionist uit te spreken kiest hij duidelijk kleur. Ik vermoed dat hij tegen het Israëlische beleid van Netanyahu is, wat zijn goed recht is. Maar nu flipt hij omdat hij het woordje zionisme ziet, wat helemaal geen beladen term hoort te zijn. Zeker als je voor de joodse gemeenschap gaat optreden. Dat hij zich daarna achter de afspraak dat politieke uitingen niet getoond mochten worden gaat verschuilen vind ik laf. Alsof je op een Turks feest boos wegloopt omdat de Turkse vlag getoond wordt.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 16:40 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Hoe zit het dan met Joden die zich uitspreken tegen zionisme. Kan dat in jouw boekje?quote:Op woensdag 6 augustus 2025 16:48 schreef damsco het volgende:
[..]
Maar door zich openlijk als anti-zionist uit te spreken kiest hij duidelijk kleur. Ik vermoed dat hij tegen het Israëlische beleid van Netanyahu is, wat zijn goed recht is. Maar nu flipt hij omdat hij het woordje zionisme ziet, wat helemaal geen beladen term hoort te zijn. Zeker als je voor de joodse gemeenschap gaat optreden. Dat hij zich daarna achter de afspraak dat politieke uitingen niet getoond mochten worden gaat verschuilen vind ik laf. Alsof je op een Turks feest boos wegloopt omdat de Turkse vlag getoond wordt.
Hou toch op met me, dat hele "ik heb niets tegen joden maar wel tegen zionisme" is gewoon weer een sterk staaltje Taqqiya, al dan niet overgenomen door westerlingen.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 16:46 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Wat een kromme beredenering.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |