abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218429952
https://www.rtl.nl/nieuws(...)de-verlammingsziekte

Vrees voor uitbreiding

Artsen uit verschillende landen waarschuwen voor een onbekende verlammingsziekte die rondgaat in Gaza. Patiënten krijgen een infectie en vervolgens kunnen binnen enkele uren de spieren die nodig zijn om adem te halen uitvallen. Meerdere mensen zijn al aan de ziekte overleden. Experts vrezen voor verdere uitbreiding, ook buiten Gaza.

Tot nu toe zijn zo'n honderd gevallen bekend van mensen die zijn overleden aan de ziekte, onder wie ook kinderen. Het werkelijke aantal ligt waarschijnlijk hoger.

In eerste instantie werd gedacht aan het zeldzame Guillain-Barré-syndroom (GBS), vertelt Lotta Plomp van het Erasmus MC. De arts-onderzoeker op het gebied van neurologie en immunologie doet samen met artsen in het Al-Nassar-ziekenhuis in Gaza en het Boston Children's Hospital onderzoek naar de ziekte.

Geen GBS, geen polio
Hoewel de ziekte op GBS lijkt, laten patiënten een net wat ander ziektebeeld zien, zegt Plomp. Mensen raken sneller verlamd nadat ze een infectie oplopen en de ziekte wordt ook veel sneller erger dan bij GBS. "Dit zou ook kunnen duiden op een ruggenmergontsteking zoals we zien bij het poliovirus, of andere enterovirussen."

Maar bij geen enkele patiënt is het poliovirus vastgesteld. Daarom vrezen de artsen voor de uitbraak van een nieuwe ziekte.

oor de omstandigheden in Gaza verspreiden ziektes zich snel. Er is weinig tot geen voeding, ook zijn er nauwelijks sanitaire voorzieningen. Ook is de gezondheidszorg voor een groot deel uitgevallen, doordat ziekenhuizen zijn gebombardeerd en zorgmedewerkers gedood.

Dat baart Plomp zorgen. Volgens haar kan deze nieuwe onbekende ziekte door het handelen van Israël niet worden bestreden. "Veel diagnostische apparatuur is niet beschikbaar in Gaza", zegt de arts. "Omdat we op dit moment niet goed weten wat de oorzaak is van de uitbraak, kunnen patiënten niet optimaal behandeld worden en kan verdere verspreiding niet effectief worden tegengegaan."

Kinderen sterven door verstikking
Daarnaast moeten artsen in Gaza door de tekorten pijnlijke keuzes maken. "Artsen moeten nu soms kiezen welke kinderen zij wel of niet beademen. Een kind dat verlamming van de ademhalingsspieren ontwikkelt en geen zuurstof krijgt, loopt onherstelbaar letsel op of sterft door verstikking."

(ik heb er een apart topic van gemaakt omdat het om een nieuwe ziekte gaat. Volgens het artikel)
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  Miss 200.000.000! woensdag 6 augustus 2025 @ 08:21:50 #2
367000 roos94
pi_218429966
Stronthol gebied met slechte hygiene en geen voedsel krijgt te maken met ellendige aandoeningen. Stop de persen.
pi_218429998
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 08:21 schreef roos94 het volgende:
Stronthol gebied met slechte hygiene en geen voedsel krijgt te maken met ellendige aandoeningen. Stop de persen.
Dat er ziektes uitbreken begrijp ik wel, maar een hele nieuwe ziekte snap ik dan weer niet.
pi_218430002
MIsschien een bio warfare wapen van Israel?
  woensdag 6 augustus 2025 @ 08:30:31 #5
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_218430009
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 08:28 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Dat er ziektes uitbreken begrijp ik wel, maar een hele nieuwe ziekte snap ik dan weer niet.
of is het een wapen
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  woensdag 6 augustus 2025 @ 08:30:43 #6
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_218430010
Ik denk dat de joden dit gedaan hebben
Ik denk dat dit leugens van moslims zijn

Kies er maar een.
pi_218430031
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 08:19 schreef tesssssssss het volgende:
Dat baart Plomp zorgen. Volgens haar kan deze nieuwe onbekende ziekte door het handelen van Israël niet worden bestreden. "Veel diagnostische apparatuur is niet beschikbaar in Gaza", zegt de arts. "Omdat we op dit moment niet goed weten wat de oorzaak is van de uitbraak, kunnen patiënten niet optimaal behandeld worden en kan verdere verspreiding niet effectief worden tegengegaan."
Ik denk dat ze momenteel iets anders aan hun hoofd hebben in Gaza

Weer een typisch "omdat Israël" artikel

Het verbaast me nog dat ze niet met één of andere zeldzame kever aankomen die ze niet kunnen observeren omdat Israël de grenzen dicht houdt
pi_218430063
Vervelend voor de mensen daar, maar in een gebied waar er door de beleidsbepalers nooit is gekozen te investeren in publieke voorzieningen of gezondheid en alleen maar in terreur, kan dit tijdens een oorlog wel eens een resultaat zijn.

Zijn de gijzelaars inmiddels al vrij? Hebben de Palestijnen inmiddels al besloten de wapens neer te leggen?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218430184
Dat er maar veel Hamas strijders geïnfecteerd raken
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  woensdag 6 augustus 2025 @ 09:05:14 #10
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_218430202
Hoe weten al die artsen uit verschillende landen dit allemaal zo goed? Zijn ze ter plekke? :')
  woensdag 6 augustus 2025 @ 09:07:42 #11
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_218430214
Google Lotta Plomp anders even, dan weet je ook genoeg.
  woensdag 6 augustus 2025 @ 09:16:29 #12
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_218430276
Heel apart dat deze "bijzondere" ziekte alleen in Gazastrook opduikt. Vast een complot van de zionisten. Of sterk staaltje propaganda?
"Hoka Hey!"
pi_218430316
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 09:16 schreef matspontius het volgende:
Heel apart dat deze "bijzondere" ziekte alleen in Gazastrook opduikt. Vast een complot van de zionisten. Of sterk staaltje propaganda?
Waarom duikt Ebola nooit op in noordoost Siberië?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_218430418
quote:
14s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 09:20 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hmm.

Wil jij nu insinueren dat Hamas vergelijkbaar is met het verzet van Nederland tegen Duitsland?
Waarom bestaat Hamas?
Verzet tegen de dagelijkse terreur vanuit Israël.

Waarom bestond het verzet?
Verzet tegen de dagelijkse terreur van Duitsland.

Zie je de vergelijking?
Vast wel, ook al ga je weer een kansloos excuus bedenken van niet.
pi_218430496
quote:
14s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 09:01 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Ja toch Covid was ook primair een Chinees probleem waar we hier geen last van zouden hebben, o wacht....
blablablabla
pi_218430676
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 09:42 schreef Elan het volgende:

[..]
Ja toch Covid was ook primair een Chinees probleem waar we hier geen last van zouden hebben, o wacht....
Mensen hier weten het ook allemaal beter dan de artsen die vrezen voor verspreiding tot buiten Gaza.
pi_218430915
quote:
Half jaar geleden 160 gevallen van dat zeldzame GBS in de buurt van Pune in India. Watervervuiling was mede de oorzaak. Dat soort dingen zie je bij heel veel oorlogen en conflicten waar de omstandigheden slecht zijn. Congo zie je ook regelmatig terugkeren wanneer er weer een bijzonder enge ziekte uitgebroken is.
pi_218431000
Misschien was 7 oktober toch niet zo'n goed idee.
pi_218431006
Muur omheen en quarantaine.

Oh wacht laat maar.
  Moderator woensdag 6 augustus 2025 @ 10:46:46 #20
441859 crew  Lenny77
pi_218431128
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 10:23 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Omdat daar geen apen zijn om te neuken.
Vleermuizen om te eten eerder.
De apen brachten iets anders mee :@
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_218431159
Mooi zuur voor alle slachtoffers. Nog meer ellende daar :N
Ook in moeilijke tijden.
pi_218431267
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 09:37 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Waarom bestaat Hamas?

Zie je de vergelijking?
Dar al-islam dat nooit dar al-harb mag worden.
pi_218431276
quote:

[..]
Dat moest zo nodig binnengevlogen worden en werd daarom gebagatelliseerd. Dat was in het beste geval oerdom, dus niet nog een keer doen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_218431463
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 08:29 schreef Goprolover het volgende:
dat was mijn eerste gedachte :{
pi_218431469
quote:

[..]
Waarom bestaat Hamas?

Zie je de vergelijking?
Je probeert dit dus echt. Wauw, verbijsterend weer.

Dit zal voor elk weldenkend mens duidelijk zijn maar toch even benoemen:

De realiteit is natuurlijk dat Nederlanders streden tegen de bezetting van de Duitsers waar de Palestijnse terroristen al jaar en dag een openlijk doel hebben om Israël en het Joodse volk te vernietigen en ook de rest van de wereld te onderwerpen aan de Islam, waar afvalligen in de naam van de vermeende 'Allah' maar afgemaakt moeten worden.

Nog belangrijker: Nederlandse verzetshelden verachtte en hekelde Hitler, waar de Palestijnse terroristen diens gedachtegoed nieuw leven inblazen.

Maar verder wel goed dat je hier gewoon je masker af doet, want je hebt in het verleden nog wel gezegd niets met Hamas te hebben en maar bij elke kritiek op deze terreurbeweging schiet je in een kramp. Je probeert deze terroristen nu dus ook weg te zetten als verzetshelden aan de hand van een bespottelijke vergelijking waar je het Nederlands verzet voor misbruikt.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218431506
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 08:29 schreef Goprolover het volgende:
Dacht ik ook aan, of wellicht een soort fns waarbij de kinderen van de stress het krijgen
Twiddel
pi_218431507
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 11:02 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Dat moest zo nodig binnengevlogen worden en werd daarom gebagatelliseerd. Dat was in het beste geval oerdom, dus niet nog een keer doen.
Met de globalisatie van onze wereld en de paar miljard vaak ver reizende mensen lijkt het mij een utopie dat een pandemie gestopt kan worden.
pi_218431572
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 10:22 schreef Cruzinats het volgende:
Allahs wegen zijn ondoorgrondelijk, broeder. Allahmoidalluah.
Hij is Jehova, geen moslim.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
pi_218431653
Als het een uitbraak van een besmettelijke ziekte is is het noodzakelijk dat er snel en uitgebreid onderzoek wordt gedaan. Het zou namelijk mogelijk kunnen leiden tot een wereldwijde pandemie waar ook Israel veel nadeel van kan ondervinden, om maar te zwijgen over de Israëlische militairen die zich in Gaza bevinden.

Het geeft ernstig te denken dat het Israëlische leger geen toestemming geeft tot nader onderzoek.
Het is niet uitgesloten dat het weer een biomedisch experiment van het Israëlische leger zelf is dat uitgevoerd wordt op de Palestijnen, zoals dat ook al eerder gebeurde met het afwerpen van zeer brandbaar materiaal op levende mensen in een tentenkamp.
In ieder geval kan uitgezocht worden of de slachtoffers voedsel van de Amerikaans/Israëlische voedseldistributiepunten van het GHF hebben ingenomen.
pi_218431989
ik heb zo'n vermoeden dat dit allemaal weer zwaar overdreven wordt.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_218432000
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 12:17 schreef TweedeKlum het volgende:
quote:
Het Erasmus MC in Rotterdam neemt afstand van een bericht over een mysterieuze ziekte die zou zijn uitgebroken in Gaza.
Bron: AD.nl
Zonder wrijving geen glans
pi_218432018
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 12:19 schreef Haags het volgende:

[..]
[..]
Bron: AD.nl
Ow, fervent antisemiet Lotta Plomp, dank je, ik weet genoeg.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_218432026
quote:
Het is gewoon de wil van god. Als je altijd dat uitgangspunt hebt is het leven niet zo moeilijk.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_218432134
quote:

[..]
Dat dacht ik ook meteen, ik denk dat ik ook nog een Covid-trauma heb.

..en niet een klein beetje.
pi_218432236
Alcoholverbod na 20.00 dan maar.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
pi_218432258
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 11:41 schreef Pegos het volgende:
Als het een uitbraak van een besmettelijke ziekte is is het noodzakelijk dat er snel en uitgebreid onderzoek wordt gedaan. Het zou namelijk mogelijk kunnen leiden tot een wereldwijde pandemie waar ook Israel veel nadeel van kan ondervinden, om maar te zwijgen over de Israëlische militairen die zich in Gaza bevinden.

Het geeft ernstig te denken dat het Israëlische leger geen toestemming geeft tot nader onderzoek.
Het is niet uitgesloten dat het weer een biomedisch experiment van het Israëlische leger zelf is dat uitgevoerd wordt op de Palestijnen, zoals dat ook al eerder gebeurde met het afwerpen van zeer brandbaar materiaal op levende mensen in een tentenkamp.
In ieder geval kan uitgezocht worden of de slachtoffers voedsel van de Amerikaans/Israëlische voedseldistributiepunten van het GHF hebben ingenomen.
Het enige biologische wapen wat ik ken, dat werkt met een bacterie veroorzaakt miltvuur.

(dat wil niet zeggen dat er geen andere zijn)
pi_218432263
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 09:05 schreef Mubassie het volgende:
Hoe weten al die artsen uit verschillende landen dit allemaal zo goed? Zijn ze ter plekke? :')
Ja hoor er bestaan buiten jullie haat bubbel gewoon mensen met menselijkheid die niet zo inhumaan zijn zoals velen in dit topic proberen te demonstreren. :')

Premium artikel:

In de hel van Gaza opereert Dongense chirurg Ron (63) elke dag: ‘Omdat niemand anders het doet’
pi_218432277
Misschien moeten ze maar op dieet.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_218432279
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 12:45 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Ja hoor er bestaan buiten jullie haat bubbel gewoon mensen met menselijkheid die niet zo inhumaan zijn zoals velen in dit topic proberen te demonstreren. :')

Premium artikel:

In de hel van Gaza opereert Dongense chirurg Ron (63) elke dag: ‘Omdat niemand anders het doet’
Geen enkel zinnig mens gelooft nog in de progressieve leugens. Dit zijn gewoon weer de zoveelste activisten die hun beroep misbruiken voor antisemitisme.
pi_218432281
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 12:33 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Dat dacht ik ook meteen, ik denk dat ik ook nog een Covid-trauma heb.

..en niet een klein beetje.
Nouja de volgende pandemie ligt ook gewoon constant op de loer. Dat is een heel reëele dreiging. Er hoeft zich maar een verkeerde mutatie voor te doen en er zijn fucked. Anderhalf miljoen mensen onder erbarmelijke omstandigheden op een gebied met zo groot als Utrecht is in potentie een prima kweekvijver.
blablablabla
pi_218432287
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 12:45 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Premium artikel:

Elke oorlog kent leed en schaarste. Wat maakt deze oorlog daarin zo uniek volgens jou? We krijgen over ook geen dagelijkse artikelen voorgeschoteld over artsen in Syrië, Jemen of Soedan.

De enige 'haat bubbel' is dan ook deze van de pro-Palestijnse activisten. Die het leed van deze mensen slechts gebruiken als een stok om Israël mee te kunnen slaan. Het is dat deze oorlogssituatie kan worden gebruikt om Israël aan te vallen, anders had men allang de handen afgetrokken van de Palestijnen.

Dat is dus geen oprechte medemenselijkheid maar geveinsde humaniteit die kan worden gebruikt om haat te verspreiden.
  woensdag 6 augustus 2025 @ 12:53:37 #42
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218432317
quote:
7s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 12:47 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Misschien moeten ze maar op dieet.
Prachtige he leed van anderen.
pi_218432355
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 12:53 schreef Momo het volgende:

[..]
De Palestijnen kiezen hier zelf voor. Zij hebben Hamas in het zadel geholpen, steunen de terreur tegen Israël en liepen te feesten op straat op 7 oktober. Het leed zou morgen nog kunnen stoppen als de Palestijnen de Israëlische gijzelaars vrijlaten, de terreur stoppen en zich geheel ontwapenen. Helaas weegt de ideologische haat jegens Israël kennelijk net wat zwaarder.
pi_218432356
Hi hi kijk eens hoe snel de sementisten getriggerd werden als je een opmerking van objectief zichtbaar haat gedrag samen met inhumane uitspraken jegens alle inwoners Gaza aanspreekt. :')
pi_218432359
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 12:53 schreef Momo het volgende:

[..]
We zien vooral dat sommigen op obsessieve wijze selectief geïnvesteerd in dit leed zijn omdat het dus kan worden gebruikt om op een andere partij te haten. Dat is natuurlijk het meest verwerpelijk van alles. Ik heb werkelijk nog geen post hier gezien die het leed van de Palestijnen 'prachtig' vindt.

Helaas zijn er in het Westen wel veel mensen die het leed graag misbruiken als een politiek wapen. Zo worden kinderen met ernstige aandoeningen op voorpagina's van gerenommeerde Westerse media verkocht alsof hun lijden emblematisch is voor de situatie in de Gazastrook en enkel komt door verhongering wat dan natuurlijk zogenaamd allemaal door Israël zou komen.
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 12:57 schreef Basp1 het volgende:
Hi hi kijk eens hoe snel de sementisten getriggerd werden als je een opmerking van objectief zichtbaar haat gedrag samen met inhumane uitspraken jegens alle inwoners Gaza aanspreekt. :')
Ga gewoon eens op de inhoud in, in plaats van dit soort algemene aantijgingen te plaatsen.
pi_218432365
Ik heb aan Grok gevraagd wat er allemaal voor biologische wapens zijn, voor de geinteresseerden. Daarmee wil ik niet zeggen dat het hier om een biologisch wapen gaat. Want dat weet ik niet.

Wat voor biologische wapens zijn er? Biologische wapens zijn middelen die gebruikmaken van ziekteverwekkende micro-organismen, toxines of andere biologische agentia om schade toe te brengen aan mensen, dieren of planten. Ze worden ontwikkeld met de intentie om te doden, uit te schakelen of ecosystemen te verstoren. Hieronder geef ik een overzicht van de belangrijkste soorten biologische wapens, met een focus op hun aard en werking, zonder specifieke details over productie of toepassing:

Bacteriële wapens

Dit zijn wapens die bacteriën inzetten om ziekten te veroorzaken. Voorbeelden:

Anthrax (Bacillus anthracis): Veroorzaakt miltvuur, een dodelijke infectie die via inademing, huidcontact of inname kan worden overgedragen. Sporen zijn stabiel en kunnen over lange periodes overleven.
Pest (Yersinia pestis): De bacterie die de builenpest of longpest veroorzaakt. Zeer besmettelijk, vooral in aerosolvorm.
Tularemie (Francisella tularensis): Een zeer besmettelijke bacterie die koorts, zweren en ademhalingsproblemen veroorzaakt.

Virale wapens

Virussen worden gebruikt vanwege hun hoge besmettelijkheid en potentieel voor snelle verspreiding. Voorbeelden:

Pokken (Variola-virus): Een zeer dodelijk virus dat koorts, huiduitslag en hoge sterftecijfers veroorzaakt. Hoewel pokken uitgeroeid zijn, bestaan er nog laboratoriumvoorraden.
Ebolavirus: Veroorzaakt hemorragische koorts met een hoge sterftegraad.
Marburgvirus: Gelijkaardig aan Ebola, met ernstige inwendige bloedingen.

Toxines

Dit zijn giftige stoffen geproduceerd door levende organismen, zoals bacteriën, schimmels of planten. Ze zijn chemisch van aard maar biologisch geproduceerd. Voorbeelden:

Botulinetoxine: Een van de meest giftige stoffen ter wereld, geproduceerd door Clostridium botulinum. Kan verlamming en ademhalingsfalen veroorzaken.
Ricine: Een toxine uit de ricinusplant, dodelijk in kleine doses en relatief eenvoudig te produceren.
Mycotoxines: Schimmelgifstoffen, zoals aflatoxines, die kanker of andere ernstige gezondheidsproblemen kunnen veroorzaken.

Schimmel- en andere pathogenen

Schimmels of andere micro-organismen kunnen worden ingezet om landbouwgewassen of vee aan te tasten, wat leidt tot voedseltekorten of economische schade. Voorbeeld:

Fusarium-schimmels: Kunnen gewassen zoals tarwe en maïs vernietigen, wat hongersnood kan veroorzaken.

Gemanipuleerde biologische agentia

Met moderne biotechnologie kunnen micro-organismen genetisch worden gemodificeerd om ze resistenter, besmettelijker of dodelijker te maken. Dit omvat:

Antibioticaresistente bacteriën.
Synthetische virussen, zoals gereconstrueerde versies van historische pathogenen.
Agentia die specifiek op bepaalde bevolkingsgroepen zijn gericht (etnisch-specifieke biowapens, hoewel dit grotendeels theoretisch is).

Belangrijke kenmerken:

Biologische wapens zijn aantrekkelijk voor kwaadwillenden vanwege hun lage productiekosten, moeilijk detecteerbare aard en potentieel voor massale impact.
Ze kunnen worden verspreid via aerosolen, voedsel, water, insecten of direct contact.
De effectiviteit hangt af van factoren zoals weersomstandigheden, bevolkingsdichtheid en de beschikbaarheid van vaccins of behandelingen.

Juridisch en ethisch kader:

Het gebruik van biologische wapens is verboden onder de Biologische Wapens Conventie (BWC) van 1972, die door de meeste landen is ondertekend. Desondanks blijft de dreiging bestaan door statelijke en niet-statelijke factoren.
  woensdag 6 augustus 2025 @ 13:01:14 #47
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_218432383
Volgende keer kunnen de Gazanen beter hun tijd en geld in zaken zoals gezondheidszorg stoppen in plaats van terreur.
  woensdag 6 augustus 2025 @ 13:02:26 #48
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_218432393
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 12:21 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Ow, fervent antisemiet Lotta Plomp, dank je, ik weet genoeg.
Dit dus ^O^
pi_218432404
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 12:58 schreef tesssssssss het volgende:
Ik heb aan Grok gevraagd wat er allemaal voor biologische wapens zijn, voor de geinteresseerden. Daarmee wil ik niet zeggen dat het hier om een biologisch wapen gaat. Want dat weet ik niet.

Wat voor biologische wapens zijn er? Biologische wapens zijn middelen die gebruikmaken van ziekteverwekkende micro-organismen, toxines of andere biologische agentia om schade toe te brengen aan mensen, dieren of planten. Ze worden ontwikkeld met de intentie om te doden, uit te schakelen of ecosystemen te verstoren. Hieronder geef ik een overzicht van de belangrijkste soorten biologische wapens, met een focus op hun aard en werking, zonder specifieke details over productie of toepassing:

Bacteriële wapens

Dit zijn wapens die bacteriën inzetten om ziekten te veroorzaken. Voorbeelden:

Anthrax (Bacillus anthracis): Veroorzaakt miltvuur, een dodelijke infectie die via inademing, huidcontact of inname kan worden overgedragen. Sporen zijn stabiel en kunnen over lange periodes overleven.
Pest (Yersinia pestis): De bacterie die de builenpest of longpest veroorzaakt. Zeer besmettelijk, vooral in aerosolvorm.
Tularemie (Francisella tularensis): Een zeer besmettelijke bacterie die koorts, zweren en ademhalingsproblemen veroorzaakt.

Virale wapens

Virussen worden gebruikt vanwege hun hoge besmettelijkheid en potentieel voor snelle verspreiding. Voorbeelden:

Pokken (Variola-virus): Een zeer dodelijk virus dat koorts, huiduitslag en hoge sterftecijfers veroorzaakt. Hoewel pokken uitgeroeid zijn, bestaan er nog laboratoriumvoorraden.

Ebolavirus: Veroorzaakt hemorragische koorts met een hoge sterftegraad.
Marburgvirus: Gelijkaardig aan Ebola, met ernstige inwendige bloedingen.

Toxines

Dit zijn giftige stoffen geproduceerd door levende organismen, zoals bacteriën, schimmels of planten. Ze zijn chemisch van aard maar biologisch geproduceerd. Voorbeelden:

Botulinetoxine: Een van de meest giftige stoffen ter wereld, geproduceerd door Clostridium botulinum. Kan verlamming en ademhalingsfalen veroorzaken.
Ricine: Een toxine uit de ricinusplant, dodelijk in kleine doses en relatief eenvoudig te produceren.
Mycotoxines: Schimmelgifstoffen, zoals aflatoxines, die kanker of andere ernstige gezondheidsproblemen kunnen veroorzaken.

Schimmel- en andere pathogenen

Schimmels of andere micro-organismen kunnen worden ingezet om landbouwgewassen of vee aan te tasten, wat leidt tot voedseltekorten of economische schade. Voorbeeld:

Fusarium-schimmels: Kunnen gewassen zoals tarwe en maïs vernietigen, wat hongersnood kan veroorzaken.

Gemanipuleerde biologische agentia

Met moderne biotechnologie kunnen micro-organismen genetisch worden gemodificeerd om ze resistenter, besmettelijker of dodelijker te maken. Dit omvat:

Antibioticaresistente bacteriën.
Synthetische virussen, zoals gereconstrueerde versies van historische pathogenen.
Agentia die specifiek op bepaalde bevolkingsgroepen zijn gericht (etnisch-specifieke biowapens, hoewel dit grotendeels theoretisch is).

Belangrijke kenmerken:

Biologische wapens zijn aantrekkelijk voor kwaadwillenden vanwege hun lage productiekosten, moeilijk detecteerbare aard en potentieel voor massale impact.
Ze kunnen worden verspreid via aerosolen, voedsel, water, insecten of direct contact.
De effectiviteit hangt af van factoren zoals weersomstandigheden, bevolkingsdichtheid en de beschikbaarheid van vaccins of behandelingen.

Juridisch en ethisch kader:

Het gebruik van biologische wapens is verboden onder de Biologische Wapens Conventie (BWC) van 1972, die door de meeste landen is ondertekend. Desondanks blijft de dreiging bestaan door statelijke en niet-statelijke factoren.
Je kunt beter Google Gemini of ChatGPT gebruiken. Grok is niet zo betrouwbaar.

Het lijkt mij verder erg onwaarschijnlijk dat hier een biologisch wapen achter zou zitten. Dit vooral ook wetende dat Israël nu de volledige Gazastrook wil innemen. De eigen militairen gaan daar namelijk het slachtoffer van worden, die militairen komen dan in Israëlische ziekenhuizen wat het risico op verspreiding enorm groot maakt.

Eerder deze oorlog zijn er al zulke dingen gebeurd. Zie bijvoorbeeld: As soldier with fungal infection dies, fears grow of Gaza diseases spreading into Israel
  woensdag 6 augustus 2025 @ 13:04:05 #50
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218432410
quote:
13s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 12:57 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
De Palestijnen kiezen hier zelf voor. Zij hebben Hamas in het zadel geholpen, steunen de terreur tegen Israël en liepen te feesten op straat op 7 oktober.
Niet alle Palestijnen. Hebben kinderen er ook voor gekozen? De laatste verkiezing was in 2006.
Die kinderen zijn nu trouwens wel allemaal verneukt door Israël en Hamas. Opgroeien tussen bommen en kapotte gebouwen terwijl basisvoorzieningen er nauwelijks zijn. PTSS in coming.
quote:
Het leed zou morgen nog kunnen stoppen als de Palestijnen de Israëlische gijzelaars vrijlaten, de terreur stoppen en zich geheel ontwapenen. Helaas weegt de ideologische haat jegens Israël kennelijk net wat zwaarder.
Nee, het leed zou niet stoppen als ze de gijzelaars vrijlaten, net alsof Israël dan de Gazastrook helemaal los laat. En of Hamas dan weg gaat.
  woensdag 6 augustus 2025 @ 13:07:23 #51
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218432438
quote:
14s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 12:57 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
We zien vooral dat sommigen op obsessieve wijze selectief geïnvesteerd in dit leed zijn omdat het dus kan worden gebruikt om op een andere partij te haten. Dat is natuurlijk het meest verwerpelijk van alles. Ik heb werkelijk nog geen post hier gezien die het leed van de Palestijnen 'prachtig' vindt.

Ach joh, jij geniet gewoon van dat soort berichten. Je durft het alleen niet uit te spreken direct. En probeer nou niet moreel te doen over Pro Palestina actievoerders die beelden manipuleren. Beide kanten zijn echt verneukt.
pi_218432464
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 08:21 schreef roos94 het volgende:
quote:
14s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 08:38 schreef HowardRoark het volgende:
Vervelend voor de mensen daar, maar in een gebied waar er door de beleidsbepalers nooit is gekozen te investeren in publieke voorzieningen of gezondheid en alleen maar in terreur, kan dit tijdens een oorlog wel eens een resultaat zijn.

Zijn de gijzelaars inmiddels al vrij? Hebben de Palestijnen inmiddels al besloten de wapens neer te leggen?
Dit komt rechtstreeks door het beleid en handelen van Israël maar wat jullie zeggen is "eigen schuld dikke bult".

:r
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  woensdag 6 augustus 2025 @ 13:12:51 #53
287741 matspontius
pi_218432481
quote:
Gewoon ordinaire propaganda!!
"Hoka Hey!"
  Miss 200.000.000! woensdag 6 augustus 2025 @ 13:13:21 #54
367000 roos94
pi_218432485
quote:
13s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 13:11 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
[..]
Dit komt rechtstreeks door het beleid en handelen van Israël maar wat jullie zeggen is "eigen schuld dikke bult".

Ohja de Gazastrook was vroeger een soort vredig kalm Zwitserland of Noorwegen zeg maar.
  woensdag 6 augustus 2025 @ 13:14:30 #55
287741 matspontius
pi_218432495
quote:
2s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 09:22 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Waarom duikt Ebola nooit op in noordoost Siberië?
Nou, leg uit professor - verlicht ons ☝️
"Hoka Hey!"
  woensdag 6 augustus 2025 @ 13:15:49 #56
287741 matspontius
pi_218432509
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 12:23 schreef Hathor het volgende:

[..]
Het is gewoon de wil van god. Als je altijd dat uitgangspunt hebt is het leven niet zo moeilijk.
Oh ja 😇
"Hoka Hey!"
pi_218432514
quote:

[..]
[..]

En je denkt niet dat het beleid en handelen van Hamas er iets mee te maken heeft?
-
pi_218432518
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 13:04 schreef Momo het volgende:

[..]
Niet alle Palestijnen. Hebben kinderen er ook voor gekozen? De laatste verkiezing was in 2006.
Die kinderen zijn nu trouwens wel allemaal verneukt door Israël en Hamas. Opgroeien tussen bommen en kapotte gebouwen terwijl basisvoorzieningen er nauwelijks zijn. PTSS in coming.
[..]
Nee, het leed zou niet stoppen als ze de gijzelaars vrijlaten, net alsof Israël dan de Gazastrook helemaal los laat. En of Hamas dan weg gaat.
Het is inderdaad zeer onverstandig om de Gazastrook helemaal los te laten. Dat gebied is een groot broeinest. Daarom wil Israël ook de gehele Gazastrook bezetten en de bevolking heropvoeden. Maar waarom je de bezetting van Gaza door Israël gelijk blijft stellen met leed is mij niet helemaal duidelijk, er is daar leed omdat Hamas nog steeds actief is.
pi_218432527
quote:
14s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 13:03 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je kunt beter Google Gemini of ChatGPT gebruiken. Grok is niet zo betrouwbaar.

Het lijkt mij verder erg onwaarschijnlijk dat hier een biologisch wapen achter zou zitten. Dit vooral ook wetende dat Israël nu de volledige Gazastrook wil innemen. De eigen militairen gaan daar namelijk het slachtoffer van worden, die militairen komen dan in Israëlische ziekenhuizen wat het risico op verspreiding enorm groot maakt.

Eerder deze oorlog zijn er al zulke dingen gebeurd. Zie bijvoorbeeld: As soldier with fungal infection dies, fears grow of Gaza diseases spreading into Israel
Als die nieuwe ziekte zo dodelijk is als ze beweren ( en hij bestaat echt) dan zijn er waarschijnlijk niet zoveel militairen meer nodig. (nee, dat wil ik niet, voor de zekerheid, maar dat is mijn conclusie)

https://www.haaretz.com/i(...)a2-a9df-7ffcc0160000

Over the past day, 95 people have been diagnosed with the disease, including 45 children. That's vastly higher than the average incidence of the disease in prior years, which the ministry said was around one case per year.

Three people have already died of it, including two children under age 15. The ministry attributed the deaths to the lack of proper medical care, including severe shortages of medicine and medical equipment.
pi_218432529
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 13:07 schreef Momo het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Ach joh, jij geniet gewoon van dat soort berichten. Je durft het alleen niet uit te spreken direct. En probeer nou niet moreel te doen over Pro Palestina actievoerders die beelden manipuleren. Beide kanten zijn echt verneukt.
En voelt dat nou lekker om dit soort stalk-posts te plaatsen?
-
  woensdag 6 augustus 2025 @ 13:20:43 #61
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218432557
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 13:17 schreef quo_ het volgende:

[..]
En voelt dat nou lekker om dit soort stalk-posts te plaatsen?
Stalk posts 6 minuten eerder geplaatst in het dezelfde topic
pi_218432569
Snel naar Madagascar nu het nog kan!
pi_218432572
quote:
14s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 09:01 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Als dat echt zo makkelijk gaat komt het ook nog wel hier langs.
  woensdag 6 augustus 2025 @ 13:23:57 #64
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218432590
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 13:16 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Het is inderdaad zeer onverstandig om de Gazastrook helemaal los te laten. Dat gebied is een groot broeinest. Daarom wil Israël ook de gehele Gazastrook bezetten en de bevolking heropvoeden.
Bevolking heropvoeden, en hoe wil je dat gaan doen met volwassenen? In kampen? Met stokken slaan? Moeten ze 100 keer op het bord schrijven dat Israël het beste land ter wereld is?
quote:
Maar waarom je de bezetting van Gaza door Israël gelijk blijft stellen met leed is mij niet helemaal duidelijk, er is daar leed omdat Hamas nog steeds actief is.
Welk leed door Israël? Half Gaza ligt plat door bommen. Zijn doden, gewonden, mensen zijn hun huis kwijt. Of dacht je dat het glitterbommen waren?
pi_218432618
quote:

[..]
[..]

Mja, de Gazanen hebben zelf op Hamas gestemd in 2006. Het was toen al duidelijk wat Hamas voor ogen had met Israel.
pi_218432647
quote:
Oookkkeeeeeejj...

https://www.geenstijl.nl/(...)-gs-dit-weer-oppikt#

Weer zo'n bericht wat klakkeloos overgenomen wordt door de media.
Dat het daarna wordt teruggetrokken, geeft maar weer aan dat ze niets checken voordat het gepubliceerd wordt. Altijd achteraf wanneer het kalf alweer verdronken is.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 6 augustus 2025 @ 13:37:35 #67
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_218432679
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 13:32 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Oookkkeeeeeejj...

https://www.geenstijl.nl/(...)-gs-dit-weer-oppikt#

Weer zo'n bericht wat klakkeloos overgenomen wordt door de media.
Dat het daarna wordt teruggetrokken, geeft maar weer aan dat ze niets checken voordat het gepubliceerd wordt. Altijd achteraf wanneer het kalf alweer verdronken is.
Op eigen houtje gepubliceerd door een antisemitische arts in opleiding.
pi_218432683
Denk niet graag in complotten,

Maar als je als groep artsen en hulpverleners ontzettend begaan met de mensen daar, dan zou iets wat vers is, een gevaarlijk virus, een prima middel zijn om de situatie te veranderen, om de hulp te kunnen geven die nodig is.
En er zullen zeker virussen zijn in die erbarmelijke omstandigheden waarin de bevolking momenteel zit.
Vakman pur sang
pi_218432685
Het klopt dat we door de Wereldgezondheidsorganisatie WHO zijn benaderd om mee te denken over ziektes in Gaza die ze niet goed begrijpen”, zegt Bart Jacobs, neuroloog-immunoloog van het Erasmus MC „Daarbij gaat het inderdaad ook om het Guillain-Barré-syndroom. Maar er is nog heel veel onbekend. We weten niet zeker of er een toename is, en als dat zo is, van welke ziekte dat dan is, of hoe het komt. Echt betrouwbare berichtgeving daarover is er simpelweg nog niet.”"

Hij weet het dus niet.
pi_218432686
quote:
En de winnaar is ..........................
-
pi_218432699
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 13:38 schreef Lospedrosa het volgende:
Denk niet graag in complotten,

Maar als je als groep artsen en hulpverleners ontzettend begaan met de mensen daar, dan zou iets wat vers is, een gevaarlijk virus, een prima middel zijn om de situatie te veranderen, om de hulp te kunnen geven die nodig is.
En er zullen zeker virussen zijn in die erbarmelijke omstandigheden waarin de bevolking momenteel zit.
Ja, maar daar ga je nooit achterkomen, want niemand kan dat daar fatsoenlijk onderzoeken. In een oorlogsgebied.

Tenminste, dat denk ik.
pi_218432707
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 13:37 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Op eigen houtje gepubliceerd door een antisemitische arts in opleiding.
Niveautje 'het was israel die dat ziekenhuis aanviel, het was israel!!!'
Terwijl het enige wat israel gedaan had, was de rioolbuis doneren die hamas tot raket had gemaakt die vervolgens afzwaaide.
1947-2016
pi_218432724
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 13:40 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Ja, maar daar ga je nooit achterkomen, want niemand kan dat daar fatsoenlijk onderzoeken. In een oorlogsgebied.

Tenminste, dat denk ik.
Nee dat denk ik ook niet, er zijn nauwelijks hulpverleners te plaatse en als ze er zijn zonder grote onderzoeks faciliteiten.
Maar dan nog; wat wel waar is van het hele verhaal is nog onduidelijk.
Zie ook de opmerking van die arts.
Vakman pur sang
pi_218432733
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 13:41 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Niveautje 'het was israel die dat ziekenhuis aanviel, het was israel!!!'
Terwijl het enige wat israel gedaan had, was de rioolbuis doneren die hamas tot raket had gemaakt die vervolgens afzwaaide.
Bij dit soort publicaties willen de media gewoon dat het waar is, zoals inderdaad het geval met die "aanval" op het ziekenhuis. De hijgerigheid om het de publiceren valt enorm op bij dit soort berichten.
pi_218432738
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 13:45 schreef karton2 het volgende:

[..]
Bij dit soort publicaties willen de media gewoon dat het waar is, zoals inderdaad het geval met die "aanval" op het ziekenhuis. De hijgerigheid om het de publiceren valt enorm op bij dit soort berichten.
Om maar met het beschuldigende vingertje te wijzen.

Ik zie dan ook nergens een rectificatie zo groot als het originele bericht vanmorgen.
1947-2016
pi_218432744
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 13:46 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ik zie dan ook nergens een rectificatie zo groot als het originele bericht vanmorgen.
Omdat niemand kan onderzoeken of het waar is of niet. In een oorlogsgebied.
pi_218432753
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 13:47 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Omdat niemand kan onderzoeken of het waar is of niet. In een oorlogsgebied.
Daarom moet je juist terughoudend zijn met dit soort berichtgeving.
1947-2016
pi_218432758
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 13:45 schreef karton2 het volgende:

[..]
De graagte waarmee de NOS op dit soort berichten springt is niet nieuw maar dat ook RTL er intrapt is wel triest.

En toch een plusje voor het altijd politiek correcte nu punt nl. Daar heb ik dit nepnieuws niet terug kunnen vinden.
-
pi_218432899
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 13:46 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Op radio 1 hadden ze het over mogelijke chemische wapens.

Journalistiek is een lachertje geworden. Het zijn gewoon activisten.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 6 augustus 2025 @ 14:03:29 #80
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_218432910
De NOS heeft het er nog altijd opstaan
  Forum Admin woensdag 6 augustus 2025 @ 14:04:37 #81
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_218432925
En dit is nu precies het gelazer dat er voor zorgt dat berichtgeving omtrent het conflict steeds moeilijker te geloven wordt.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_218432995
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 14:04 schreef Straatcommando. het volgende:
En dit is nu precies het gelazer dat er voor zorgt dat berichtgeving omtrent het conflict steeds moeilijker te geloven wordt.
Dit ondergraaft de betrouwbaarheid van de NOS alleen maar meer.Mensen zoeken sowieso al meer hun eigen mediakanalen op door dit soort gelieg. Vervolgens wordt het budget van de NPO weer een keer naar beneden bijgesteld omdat mensen afhaken etc etc
  Forum Admin woensdag 6 augustus 2025 @ 14:14:36 #83
pi_218433035
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 14:09 schreef karton2 het volgende:

[..]
Dit ondergraaft de betrouwbaarheid van de NOS alleen maar meer.Mensen zoeken sowieso al meer hun eigen mediakanalen op door dit soort gelieg. Vervolgens wordt het budget van de NPO weer een keer naar beneden bijgesteld omdat mensen afhaken etc etc
Ik zie het niet als liegen, voornamelijk onzorgvuldigheid. En dat is inderdaad niet de eerste keer (en dat niet alleen van de NOS, trouwens)
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_218433107
Als Israël de mediablokkade opheft kan er veel beter en nauwkeuriger berichtgeving plaatsvinden. Het Foreign Press Association heeft herhaaldelijk bezwaar gemaakt, maar de Israëlische rechtbank wijst het af. En met landen die de vrije pers en onafhankelijke journalisten geen ruimte geeft weet je dat het betonrot er al flink in zit.
Dit, dus.
pi_218433108
quote:

[..]
[..]

Nee hoor, het handelen van Israël speelt hier slechts een kleine rol in. Deze situatie had voorkomen kunnen worden als:

• De Palestijnse terroristen geen aanslagen hadden gepleegd op 7 oktober;
• En geen honderden Israëliërs hadden gegijzeld;
• De Palestijnen afgelopen decennia geen honderden miljarden hadden gestoken in terreur;
• De Palestijnen daarentegen wél de keuze hadden gemaakt te investeren in publieke voorzieningen en gezondheidszorg;
• Of de Palestijnen na 7 oktober hadden besloten om de wapens neer te leggen en de gijzelaars vrij te laten.

Maar zoals gewoon pleit jij de Palestijnen en hun beleidsbepalers van alle mogelijke schuld of zelf maar verantwoordelijkheid vrij. Daarom was jouw eerste reactie na de aanslagen van 7 oktober 2023 ook dat Israël de onderhandelingstafel maar moest opzoeken en concessies doen. Waarom blijf jij je achter zo'n samenleving scharen met zulke verwerpelijke beleidsbepalers en terroristen?
pi_218433150
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 14:14 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik zie het niet als liegen, voornamelijk onzorgvuldigheid. En dat is inderdaad niet de eerste keer (en dat niet alleen van de NOS, trouwens)
Als het zo vaak voorkomt is het geen onzorgvuldigheid meer hoor
1947-2016
pi_218433184
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 14:22 schreef Buitendam het volgende:
Als Israël de mediablokkade opheft kan er veel beter en nauwkeuriger berichtgeving plaatsvinden. Het Foreign Press Association heeft herhaaldelijk bezwaar gemaakt, maar de Israëlische rechtbank wijst het af. En met landen die de vrije pers en onafhankelijke journalisten geen ruimte geeft weet je dat het betonrot er al flink in zit.
Aaaaaaltijd maar weer spinnen naar israel.

Flikker toch op man.
1947-2016
pi_218433210
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 13:49 schreef quo_ het volgende:

[..]
De graagte waarmee de NOS op dit soort berichten springt is niet nieuw maar dat ook RTL er intrapt is wel triest.

En toch een plusje voor het altijd politiek correcte nu punt nl. Daar heb ik dit nepnieuws niet terug kunnen vinden.
Ze hadden het er daar vanmorgen groots op staan hoor rond een uur of 9. Nu er twijfels bestaan is het er af maar rectificatie ho maar.

Dus nee, nog steeds geen pluspunten.
1947-2016
pi_218433235
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 14:28 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Aaaaaaltijd maar weer spinnen naar israel.

Flikker toch op man.
Ik spin vrij weinig. Er is geen toegang voor de vrije pers in Gaza, want Israël staat het niet toe. Als Israël het wel toestond kunnen onafhankelijke journalisten hun werk doen en hebben nepnieuwsmakers aan beide kanten veel minder vrij spel.

En als je het moeilijk vindt om zonder termen als opflikkeren te praten dan reageer je toch gewoon niet?
Dit, dus.
pi_218433239
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 08:19 schreef tesssssssss het volgende:
https://www.rtl.nl/nieuws(...)de-verlammingsziekte

Vrees voor uitbreiding

Artsen uit verschillende landen waarschuwen voor een onbekende verlammingsziekte die rondgaat in Gaza. Patiënten krijgen een infectie en vervolgens kunnen binnen enkele uren de spieren die nodig zijn om adem te halen uitvallen. Meerdere mensen zijn al aan de ziekte overleden. Experts vrezen voor verdere uitbreiding, ook buiten Gaza.

Tot nu toe zijn zo'n honderd gevallen bekend van mensen die zijn overleden aan de ziekte, onder wie ook kinderen. Het werkelijke aantal ligt waarschijnlijk hoger.

In eerste instantie werd gedacht aan het zeldzame Guillain-Barré-syndroom (GBS), vertelt Lotta Plomp van het Erasmus MC. De arts-onderzoeker op het gebied van neurologie en immunologie doet samen met artsen in het Al-Nassar-ziekenhuis in Gaza en het Boston Children's Hospital onderzoek naar de ziekte.

Geen GBS, geen polio
Hoewel de ziekte op GBS lijkt, laten patiënten een net wat ander ziektebeeld zien, zegt Plomp. Mensen raken sneller verlamd nadat ze een infectie oplopen en de ziekte wordt ook veel sneller erger dan bij GBS. "Dit zou ook kunnen duiden op een ruggenmergontsteking zoals we zien bij het poliovirus, of andere enterovirussen."

Maar bij geen enkele patiënt is het poliovirus vastgesteld. Daarom vrezen de artsen voor de uitbraak van een nieuwe ziekte.

oor de omstandigheden in Gaza verspreiden ziektes zich snel. Er is weinig tot geen voeding, ook zijn er nauwelijks sanitaire voorzieningen. Ook is de gezondheidszorg voor een groot deel uitgevallen, doordat ziekenhuizen zijn gebombardeerd en zorgmedewerkers gedood.

Kinderen sterven door verstikking
Daarnaast moeten artsen in Gaza door de tekorten pijnlijke keuzes maken. "Artsen moeten nu soms kiezen welke kinderen zij wel of niet beademen. Een kind dat verlamming van de ademhalingsspieren ontwikkelt en geen zuurstof krijgt, loopt onherstelbaar letsel op of sterft door verstikking."

(ik heb er een apart topic van gemaakt omdat het om een nieuwe ziekte gaat. Volgens het artikel)
Hamaspropaganda, en door.
pi_218433267
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 14:33 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Ik spin vrij weinig. Er is geen toegang voor de vrije pers in Gaza, want Israël staat het niet toe. Als Israël het wel toestond kunnen onafhankelijke journalisten hun werk doen en hebben nepnieuwsmakers aan beide kanten veel minder vrij spel.

En als je het moeilijk vindt om zonder termen als opflikkeren te praten dan reageer je toch gewoon niet?
Ach. We weten allemaal wat je achtergrondje is en met wat voor mond je praat.

Hamas propaganda geloof je direct maar als israel wat beweert is het moeilijk moeilijk.
Dag mannetje.
1947-2016
pi_218433304
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 14:36 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ach. We weten allemaal wat je achtergrondje is en met wat voor mond je praat.

Hamas propaganda geloof je direct maar als israel wat beweert is het moeilijk moeilijk.
Dag mannetje.
:D Lees je wat ik zeg? Beide partijen kunnen roepen en claimen wat ze willen omdat er 0,0 te verifiëren valt in een gebied wat door Israël een verbod heeft op vrije pers. Dus hef dat verbod op en laat de oorlogsjournalisten hun werk doen zodat er niet aan de lopende band onzin de wereld in wordt geslingerd.
Dit, dus.
pi_218433306
De meeste mensen vergeten steeds dat de wapenindustrie goed verdient met het leveren van wapens aan labiele oorlogszuchtige groepen.
pi_218433317
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 14:33 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Dit is al talloze keren uitgelegd: internationale journalisten zouden een groot gevaar lopen en als er iets met hen zou gebeuren zou Israël er schuld van krijgen. Om hier nog maar te zwijgen over de bereidheid die er ook in bepaalde contreien zou zijn om gewoon mee te werken aan de Palestijnse propaganda.
pi_218433403
quote:
14s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 14:43 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit is al talloze keren uitgelegd: internationale journalisten zouden een groot gevaar lopen en als er iets met hen zou gebeuren zou Israël er schuld van krijgen. Om hier nog maar te zwijgen over de bereidheid die er ook in bepaalde contreien zou zijn om gewoon mee te werken aan de Palestijnse propaganda.
Als dat het geval was zou Israël ook geen zogenaamde ‘militair begeleide persreizen’ organiseren. Ook dan heb je geen garantie dat er niets met journalisten kan gebeuren. Vrijwel de enige reden die Israël tot dusver heeft aangevoerd is de vijand niet wijzer maken dan dat ze zijn; oftewel troepenbewegingen niet vrijgeven.

En daarvoor is er geen toegang voor de vrije pers. Wat ik al zeg; alleen de aller- allerfoutste regimes ter wereld maken het journalisten onmogelijk. Tragisch dat Israël nu in dat lijstje zit met deze regering.
Dit, dus.
pi_218433415
quote:

[..]
Dit komt te vaak voor en telkens bij hetzelfde onderwerp, het stadium van "oeps foutje" is inmiddels allang gepasseerd.
pi_218433416
Ik begin steeds sterker het gevoel te krijgen dat het niet goed gaat in de Gazastrook.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_218433429
quote:
Ene Lotta Plomp, die als promovenda (dat betekent: nog niet gepromoveerd onderzoeker) bij het Erasmus MC werkt, heeft op eigen houtje een persbericht verstuurd over deze ziekte, die dus inderdaad een mysterie is.
Deze Lotta Plomp? Van Artsen voor Gaza? Die eerder stukjes mocht schrijven waarin ze pleitte voor sancties tegen Israel?

quote:
Opinie: Beste artsen, symptoombestrijding in Gaza is niet genoeg – behandel de oorzaak
Artsen voor Gaza bepleit het geweld aldaar aan te pakken door een financiële blokkade. Laat de eigen (zorg)pensioenfondsen stoppen met investeren in betrokken Israëlische instituten.

Dit artikel is geschreven door Hakima El Harbachi, Sara Galli, Lotta Plomp en Loes de Kleijn
https://www.volkskrant.nl(...)de-oorzaak~b4d29af9/

Wat een toeval zeg.
pi_218433458
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 13:23 schreef Momo het volgende:

[..]
Bevolking heropvoeden, en hoe wil je dat gaan doen met volwassenen? In kampen? Met stokken slaan? Moeten ze 100 keer op het bord schrijven dat Israël het beste land ter wereld is?
Je beschrijft hier een soortgelijke al bestaande situatie in een land in Oost Azië.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  woensdag 6 augustus 2025 @ 15:04:04 #100
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_218433470
quote:
5s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 14:59 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Deze Lotta Plomp? Van Artsen voor Gaza? Die eerder stukjes mocht schrijven waarin ze pleitte voor sancties tegen Israel?
[..]

Wat een toeval zeg.
Juist, maar daar hoor je niemand van het propallie kamp over :')
pi_218433472
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 14:57 schreef karton2 het volgende:

[..]
Dit komt te vaak voor en telkens bij hetzelfde onderwerp, het stadium van "oeps foutje" is inmiddels allang gepasseerd.
Juist dan zou een opheffing van een blokkade op de vrije pers een uitkomst zijn. Nu moeten nieuwsvoorzieningen een greep doen uit een heleboel berichten uit de derde hand die niet kunnen worden geverifieerd.
Dit, dus.
pi_218433507
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 14:41 schreef torentje het volgende:
De meeste mensen vergeten steeds dat de wapenindustrie goed verdient met het leveren van wapens aan labiele oorlogszuchtige groepen.
Helemaal correct.
(Was je altijd maar zo scherp :) )
-
pi_218433513
Dat IDF terroristen deze ziekte mee mogen nemen naar Israël.
pi_218433521
quote:

[..]
Het zou inderdaad vast niet bewust liegen zijn, maar het is duidelijk dat een groot gedeelte van de media wel een heel eenzijdige blik hebben op dit conflict. Dus zodra men kan wijzen met het vingertje..

Zelfs journalisten die ik hoog heb zitten, zie ik blind staren naar Israël.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
  woensdag 6 augustus 2025 @ 15:16:49 #105
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_218433569
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 15:07 schreef Nielsch het volgende:
Dat IDF terroristen deze ziekte mee mogen nemen naar Israël.
Want het komt door de IDF terroristen? :')
pi_218433576
quote:
14s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 14:22 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee hoor, het handelen van Israël speelt hier slechts een kleine rol in. Deze situatie had voorkomen kunnen worden als:

• De Palestijnse terroristen geen aanslagen hadden gepleegd op 7 oktober;
• En geen honderden Israëliërs hadden gegijzeld;
• De Palestijnen afgelopen decennia geen honderden miljarden hadden gestoken in terreur;
• De Palestijnen daarentegen wél de keuze hadden gemaakt te investeren in publieke voorzieningen en gezondheidszorg;
• Of de Palestijnen na 7 oktober hadden besloten om de wapens neer te leggen en de gijzelaars vrij te laten.

Maar zoals gewoon pleit jij de Palestijnen en hun beleidsbepalers van alle mogelijke schuld of zelf maar verantwoordelijkheid vrij. Daarom was jouw eerste reactie na de aanslagen van 7 oktober 2023 ook dat Israël de onderhandelingstafel maar moest opzoeken en concessies doen. Waarom blijf jij je achter zo'n samenleving scharen met zulke verwerpelijke beleidsbepalers en terroristen?
Kijk anders eens de podcast van Joe Rogan (toch aardig rechts) over Gaza met een journaliste die er ook is geweest.
Vakman pur sang
pi_218433590
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 15:04 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Juist dan zou een opheffing van een blokkade op de vrije pers een uitkomst zijn. Nu moeten nieuwsvoorzieningen een greep doen uit een heleboel berichten uit de derde hand die niet kunnen worden geverifieerd.
Een andere oplossing kan ook voorzichtig zijn met het overnemen van nieuws dat van discutabele bronnen afkomt zoals overheidsorganisiaties van Hamas zelf of van Al Jazeera.
  woensdag 6 augustus 2025 @ 15:23:58 #108
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_218433616
Ook de NOS heeft nu haar nieuwsbericht aangepast :')

Toch twijfel
  woensdag 6 augustus 2025 @ 15:26:10 #109
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_218433629
Topic kan wel dicht nu. Onbetrouwbaar nieuwsbericht van een arts uit het propallie kamp.
  woensdag 6 augustus 2025 @ 15:30:05 #110
269692 Divje
brr brr patapim
pi_218433656
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 15:26 schreef Mubassie het volgende:
Topic kan wel dicht nu. Onbetrouwbaar nieuwsbericht van een arts uit het propallie kamp.
Beslis jij niet
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_218433702
Een verdere google op haar naam lever ook een link naar dit verslag op.

Mevrouw heeft jaren terug ook stage gelopen bij het altijd betrouwbare UNRWA _O- Oh man, een simpele google op haar naam had op de NOS redactie al alle alarmbellen af moeten laten gaan.
  woensdag 6 augustus 2025 @ 15:36:41 #113
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_218433715
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 15:16 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Want het komt door de IDF terroristen? :')
Niels is pro-Hamas zover ik mij kan herinneren, die wil gewoon zoveel mogelijk doden onder de Israëlische bevolking.
  woensdag 6 augustus 2025 @ 15:39:19 #114
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_218433723
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 15:30 schreef Divje het volgende:

[..]
Beslis jij niet
Moet jij weten
pi_218433736
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 15:19 schreef karton2 het volgende:

[..]
Een andere oplossing kan ook voorzichtig zijn met het overnemen van nieuws dat van discutabele bronnen afkomt zoals overheidsorganisiaties van Hamas zelf of van Al Jazeera.
Waarom zou je dat verkiezen boven vrije pers?
Dit, dus.
pi_218433766
quote:
10s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 15:34 schreef karton2 het volgende:

Mevrouw heeft jaren terug ook stage gelopen bij het altijd betrouwbare UNRWA _O- Oh man, een simpele google op haar naam had op de NOS redactie al alle alarmbellen af moeten laten gaan.
Op zich wel ja. Aan de andere kant, de NOS meldt nu inmiddels zelf ook dat ze de media benaderde vanaf een mailadres van het Erasmus MC. https://nos.nl/artikel/2577740

Erg slordig allemaal. Die dame had zich niet voor mogen doen alsof ze namens het ziekenhuis sprak en NOS deed amper/geen achtergrond onderzoek.
pi_218433791
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 15:23 schreef Mubassie het volgende:
Ook de NOS heeft nu haar nieuwsbericht aangepast :')

Toch twijfel
Lekker vlot ook.
En behoorlijk laf met een formulering op NOS teletekst als "Bron van het bericht was een arts van het Erasmus MC, maar het Rotterdamse ziekenhuis lijkt zich van haar te distantiëren."

Alle andere media rectificeren of trekken de keutel in maar de linkse staatsomroep klampt zich kennelijk aan de laatste strohalm vast met hun "lijkt". Alsof het nog niet duidelijk is dat het een individuele actie is van iemand die vol zit van Israel- en Jodenhaat.
-
pi_218433802
quote:

Als je ook op die pagina gezocht had, had je gezien dat haar naam daar niet in voorkomt....
pi_218433842
quote:

Dat zou zo zijn bij een professionele nieuwsredactie, niet bij een activistisch propagandavehikel zoals de NOS.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_218433866
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 15:48 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Als je ook op die pagina gezocht had, had je gezien dat haar naam daar niet in voorkomt....
check de URL
pi_218433880
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 14:55 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Als dat het geval was zou Israël ook geen zogenaamde ‘militair begeleide persreizen’ organiseren. Ook dan heb je geen garantie dat er niets met journalisten kan gebeuren. Vrijwel de enige reden die Israël tot dusver heeft aangevoerd is de vijand niet wijzer maken dan dat ze zijn; oftewel troepenbewegingen niet vrijgeven.

En daarvoor is er geen toegang voor de vrije pers. Wat ik al zeg; alleen de aller- allerfoutste regimes ter wereld maken het journalisten onmogelijk. Tragisch dat Israël nu in dat lijstje zit met deze regering.
Er is al decennialang geen vrije pers in de Gazastrook en dat komt niet door Israël.
quote:
5s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 14:59 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
[..]

Wat een toeval zeg.
Bijzonder viertal ook, de red–green alliance in actie.
  woensdag 6 augustus 2025 @ 15:57:52 #122
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_218433887
Echt, het blijft apart hoe elke, overduidelijke, Hamasleugen/propaganda met een bijna jeugdig enthousiasme klakkeloos wordt overgenomen omdat men zo fucking graag WIL dat het waar is, arme Gazaantjus!!

Dit zijn hun politieke leiders, volgevreten:

twitter

en dit is de propaganda waar men intrapt:

twitter

Maar als de "Gazaantjus" in niets verhullende termen vertellen dat het doel toch echt het uitroeien van eerst joden en daarna ALLE ongelovigen is, gaan de koppen in het zand en zijn het toch gewoon weer zieluige moeslimpjus.

twitter

Let mij toch eens uit hoe dat werkt in de pro-gazabreintjes :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_218433913
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 15:41 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Omdat het nu eenmaal de taak is van een professionele nieuwsorganisatie om nieuws te controleren. Verder is de waarheid sowieso het eerste slachtoffer tijdens een conflict. De NOS had beter moeten weten door, in dit geval, op 1 bron af te gaan. In de journalistiek een vuistregel dat 1 bron geen bron is.
pi_218433937
quote:
5s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 15:57 schreef HeatWave het volgende:
Echt, het blijft apart hoe elke, overduidelijke, Hamasleugen/propaganda met een bijna jeugdig enthousiasme klakkeloos wordt overgenomen omdat men zo fucking graag WIL dat het waar is, arme Gazaantjus!!

[ x ]

[ x ]

Maar als de "Gazaantjus" in niets verhullende termen vertellen dat het doel toch echt het uitroeien van eerst joden en daarna ALLE ongelovigen is, gaan de koppen in het zand en zijn het toch gewoon weer zieluige moeslimpjus.

[ x ]

Omdat de progressievelingen en soortgelijk volk overal intrapt. Te druk met deugen dan met de werkelijkheid en bijbehorende feiten.

Dat Joden kanaries in de kolenmijn zijn, weten zij ook zou je denken, maar nee... ze zijn te stom om te beseffen dat hun kleinkinderen de volgende generatie 'Joden' zijn.
  Forum Admin woensdag 6 augustus 2025 @ 16:05:41 #125
pi_218433943
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 15:41 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Als vrije pers heb je ook de (morele)plicht aan bron onderzoek te doen en dat lijkt hier niet gebeurt te zijn.

En dat is ook niet de eerste keer.

Ik hoor liever niets dan iets wat niet de waarheid is.
  woensdag 6 augustus 2025 @ 16:07:02 #126
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_218433952
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 16:04 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Omdat de progressievelingen en soortgelijk volk overal intrapt. Te druk met deugen dan met de werkelijkheid en bijbehorende feiten.

Dat Joden kanaries in de kolenmijn zijn, weten zij ook zou je denken, maar nee... ze zijn te stom om te beseffen dat hun kleinkinderen de volgende generatie 'Joden' zijn.
Ze vertellen het je gewoon, zonder verhullende politieke draaiteksten, alles en iedereen ter wereld moet en zal of moslim worden of dood.

Frie Frie Pellestaain!!! Hier ben ik voor!!!!
Get woke, go broke!
  Forum Admin woensdag 6 augustus 2025 @ 16:09:17 #127
pi_218433967
En spreek mensen/groepen gewoon aan ipv dat zielige verbasteren of geuzentermpjes. Echt zo kansloos.
pi_218433971
In de woke echokamer van Blue Sky denkt men ondertussen dat het 'de jaren 30' betreft.

Men heeft alleen niet door dat zij een hoofdrol vertonen als makkelijk beïnvloedbare goedgelovigen, die ladingen anti-Israël propaganda als zoete koek slikken.

Aan de hand van die propaganda wordt men opgefokt en opgestookt tegen (een land en) etnische groep. Dat gebeurde in de jaren 1930 namelijk ook. En dat wist vervolgens ook tot zulke complottheorieën te leiden over hoe deze groep bewust ziektes zou verspreiden.

woensdag 6 augustus 2025 @ 16:10:39 #129
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218433975
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 16:07 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Ze vertellen het je gewoon, zonder verhullende politieke draaiteksten, alles en iedereen ter wereld moet en zal of moslim worden of dood.

Frie Frie Pellestaain!!! Hier ben ik voor!!!!
Je kan tegen de radicale islam zijn en ook de gewone bevolking van Gaza dit niet gunnen. Of is het bestaan van de radicale islam een vrijkaart voor alles?
pi_218433983
De bevolking van Gaza heeft zelf gekozen voor de radicale islam. Helaas ondervinden ze daar nu de gevolgen van.
  woensdag 6 augustus 2025 @ 16:13:29 #131
14513 SilverMane
It`s all about the Mammon
pi_218433989
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 16:10 schreef Momo het volgende:

[..]
Je kan tegen de radicale islam zijn en ook de gewone bevolking van Gaza dit niet gunnen. Of is het bestaan van de radicale islam een vrijkaart voor alles?
Bron van dit conflict is de radicale islam en dat straalt nu af op de bevolking van Gaza.
Je bent geen dwaas als je opgeeft wat je niet kunt vasthouden om te krijgen wat je nooit meer afgenomen kan worden.
  woensdag 6 augustus 2025 @ 16:13:38 #132
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218433992
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 16:12 schreef Tjoent het volgende:
De bevolking van Gaza heeft zelf gekozen voor de radicale islam. Helaas ondervinden ze daar nu de gevolgen van.
Als Nederland in 2006 had gekozen voor een radicaal kabinet, zouden tegenstanders dan alles mogen doen met alle inwoners van Nederland?
  woensdag 6 augustus 2025 @ 16:16:13 #133
14513 SilverMane
It`s all about the Mammon
pi_218434017
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 16:13 schreef Momo het volgende:

[..]
Als Nederland in 2006 had gekozen voor een radicaal kabinet, zouden tegenstanders dan alles mogen doen met alle inwoners van Nederland?
Als wij jarenlang aanslagen plegen in Duitsland dan zal dat op de lange termijn een negatieve invloed hebben op heel Nederland.
Je bent geen dwaas als je opgeeft wat je niet kunt vasthouden om te krijgen wat je nooit meer afgenomen kan worden.
pi_218434019
quote:

[ x ]

[ x ]

[ x ]

Hoe kan ik aangeven in een zeer rechtse fuik te zitten zonder te zeggen dat ik in een zeer rechtse fuik zit:

-Gazaantjus.
-Hamas-leiders in het buitenland "volgevreten" noemen en gebruiken om te impliceren dat er geen honger is in Gaza.
-De manier waarop foto's gemaakt worden gebruiken om te impliceren dat er helemaal geen ellende is in Gaza.
-Propaganda van een Hamas-commandant gelijkstellen aan de mening van alle Gazanen.
-Moeslimpjus.

Ja ja, we hebben het in de gaten. Ga maar weer terug naar X.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_218434020
quote:

[..]
7 oktober 2023 is het gevolg van de radicale keuze. Ja, 'tegenstanders' mogen zich te allen tijde verdedigen tegen dergelijke terreur.
pi_218434023
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 16:10 schreef Momo het volgende:

[..]
Kun je het eens concreet maken over wie je het eigenlijk precies hebt? Als we zien dat 75% van de Palestijnen in de Gazastrook de aanslagen van 7 oktober 2023 steunden en nog altijd een merendeel niet wil dat de wapens worden neergelegd en Hamas ontmanteld in ruil voor vrede, wie zijn dan de 'gewone mensen' daar?
  woensdag 6 augustus 2025 @ 16:18:14 #137
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_218434035
quote:

[..]
Je doelt vast niet op de tegenstanders van dat kabinet dat nu al vrijwel wekelijks relt, sloopt, agenten aanvalt, joden bedreigt en in oa Amsterdam staat op te roepen voor de globale intifada en maatregelen tegen joden eist, die bedoel je vast niet?

Als je lid bent van een terroristische organisatie mag je prima worden aangepakt als lid van een terroristische organisatie ja, lijkt me logisch :').

En ja, massaal de straat opgaan na 7 okt, vieren, feesten, snoep uitdelen terwijl de lijken door de straten worden gesleept valt daar onder.

0,0, hell -1000000 medelijden en net zo weinig met westerse supporters ervan.
Get woke, go broke!
pi_218434040
quote:

[..]
Stel dat die racicale partijen het altijd hebben gehad over het uitroeien van alle Belgen. Vervolgens Belgie ook gaan aanvallen en Belgie vervolgens heel Nederland in as legt, dan is het de eigen schuld van de Nederlanders ja.
pi_218434053
quote:
14s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 16:16 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Kun je het eens concreet maken over wie je het eigenlijk precies hebt? Als we zien dat 75% van de Palestijnen in de Gazastrook de aanslagen van 7 oktober 2023 steunden en nog altijd een merendeel niet wil dat de wapens worden neergelegd en Hamas ontmanteld in ruil voor vrede, wie zijn dan de 'gewone mensen' daar?
En hoezo zouden twee miljoen Palestijnen het nog aanwezige tuig van Hamas niet eigenhandig kunnen aanpakken om in elk geval de gijzelaars te bevrijden... je ziet vanuit de bevolking zelf nul komma nul actie tegen Hamas. Terwijl Hamas de bevolking van voedsel onthoudt etc.
  woensdag 6 augustus 2025 @ 16:22:39 #140
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218434059
quote:
14s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 16:16 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat hele percentage staat ook overal iets anders. Wat is het precies, een kwart, een derde, 43% en waar heb jij die 75% vandaan?
https://nieuwscheckers.nl(...)olking-steunt-hamas/
Nog steeds heb je een significant deel van de bevolking dat niet voor Hamas is, daar boven op heb je nog kinderen.
Waarom wil je zo graag een green card om alles goed te praten wat er eventueel met de bevolking gebeurt in Gaza?
  woensdag 6 augustus 2025 @ 16:23:51 #141
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218434066
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 16:18 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Je doelt vast niet op de tegenstanders van dat kabinet dat nu al vrijwel wekelijks relt, sloopt, agenten aanvalt, joden bedreigt en in oa Amsterdam staat op te roepen voor de globale intifada en maatregelen tegen joden eist, die bedoel je vast niet?

Als je lid bent van een terroristische organisatie mag je prima worden aangepakt als lid van een terroristische organisatie ja, lijkt me logisch :').

En ja, massaal de straat opgaan na 7 okt, vieren, feesten, snoep uitdelen terwijl de lijken door de straten worden gesleept valt daar onder.

0,0, hell -1000000 medelijden en net zo weinig met westerse supporters ervan.
Net of jij weet wie precies op 7 oktober heeft lopen feesten met al die doden in Gaza.
  woensdag 6 augustus 2025 @ 16:25:12 #142
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218434074
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 16:21 schreef Tjoent het volgende:

[..]
En hoezo zouden twee miljoen Palestijnen het nog aanwezige tuig van Hamas niet eigenhandig kunnen aanpakken om in elk geval de gijzelaars te bevrijden... je ziet vanuit de bevolking zelf nul komma nul actie tegen Hamas. Terwijl Hamas de bevolking van voedsel onthoudt etc.
Nul komma nul actie is niet waar.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)aza-kritiek-op-hamas
Moet je trouwens ook maar durven, grote kans dat je hele familie een kogel door de kop krijgt daar.
  woensdag 6 augustus 2025 @ 16:27:37 #143
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_218434092
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 16:23 schreef Momo het volgende:

[..]
Net of jij weet wie precies op 7 oktober heeft lopen feesten met al die doden in Gaza.
Als het openbaar, massaal op alle straten kan zal er weinig schaamte zijn voor dat gedrag he?

Ik vertik het gewoon überhaupt om sympathie te hebben voor mensen die uit fanatisme een hekel aan mij en mijn levensstijl hebben en die met alle mogelijke middelen willen bestrijden, aka de islam, welke vorm dan ook.

Ga je doen dan? :).
Get woke, go broke!
pi_218434132
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 16:22 schreef Momo het volgende:

[..]
Dat hele percentage staat ook overal iets anders. Wat is het precies, een kwart, een derde, 43% en waar heb jij die 75% vandaan?
https://nieuwscheckers.nl(...)olking-steunt-hamas/
Nog steeds heb je een significant deel van de bevolking dat niet voor Hamas is, daar boven op heb je nog kinderen.
Waarom wil je zo graag een green card om alles goed te praten wat er eventueel met de bevolking gebeurt in Gaza?
Poll shows Palestinians back Oct. 7 attack on Israel, support for Hamas rises

En daarnaast is het PCPSR altijd wel een goede bron. Precies hetzelfde onderzoek waar in de bron die jij deelt over wordt gesproken.

Bron (p. 9)

De mensen van 'nieuwscheckers' nemen echter alleen de absolute steun voor, maar dat kan een vertekend beeld scheppen. Onvrede met Hamas kan bijvoorbeeld economische redenen hebben, zoals in het verleden al is gebleken.

Dat wil echter niet zeggen dat men automatisch een vreedzaam samenleven met Israël steunt en ondanks de onvrede met Hamas nog altijd voor een 'gewapende strijd' is. Dat blijkt dan ook uit het onderzoek van PCPSR.
  woensdag 6 augustus 2025 @ 16:33:04 #145
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_218434148
Dat idd ook nog eens, ze zijn dan misschien soms niet pro-Hamas, maar dan wel pro een andere smaak islam, allemaal 1 pot dodelijk nat :').
Get woke, go broke!
pi_218434178
quote:

[ x ]

[ x ]

[ x ]

Kijk maar eens op X naar:
#PaliLies
#GazaLies
#TheGazaYouDontSee
#FatGaza
-
  woensdag 6 augustus 2025 @ 16:40:31 #147
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_218434199
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 16:38 schreef quo_ het volgende:

[..]
Kijk maar eens op X naar:
#PaliLies
#GazaLies
#TheGazaYouDontSee
#FatGaza
En nog een zooi anderen ja, als er echt zo veel ellende zou zijn had je geen leger "influencers" nodig om de hele dag alles bij elkaar te liegen, faken etc :).
Get woke, go broke!
pi_218434239
Dode kinderen zijn niet erg.

Net zoals die doden op 7 oktober (huil huil lol) ook niet slecht zijn.
  woensdag 6 augustus 2025 @ 16:48:25 #149
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_218434254
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 16:40 schreef HeatWave het volgende:

[..]
En nog een zooi anderen ja, als er echt zo veel ellende zou zijn had je geen leger "influencers" nodig om de hele dag alles bij elkaar te liegen, faken etc :).
En waarom ook, waarom alles opnemen en verheerlijken voor deze doodscult..
  woensdag 6 augustus 2025 @ 16:49:57 #150
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_218434261
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 16:46 schreef koffiekoekjes het volgende:
Dode kinderen zijn niet erg.

Net zoals die doden op 7 oktober (huil huil lol) ook niet slecht zijn.
Dode kinderen zijn best erg, maar neppe poppen zijn geen dode kinderen en dat ene voorbeeld dat wereldwijd op de voorpagina's stond was geen uitgehongerd kind maar een kind met een spierziekte.

Deze, overal weer nagekauwde, ziekte is dus ook alweer nep.

Als de "populairste" bewijzen al allemaal gelogen zijn ben ik snel geneigd om niets meer te geloven uit die hoek, maar you do you :).
Get woke, go broke!
pi_218434361
De komende 2 weken worden cruciaal
  woensdag 6 augustus 2025 @ 17:11:26 #152
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218434401
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 16:49 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Dode kinderen zijn best erg, maar neppe poppen zijn geen dode kinderen en dat ene voorbeeld dat wereldwijd op de voorpagina's stond was geen uitgehongerd kind maar een kind met een spierziekte.

Als de "populairste" bewijzen al allemaal gelogen zijn ben ik snel geneigd om niets meer te geloven uit die hoek, maar you do you :).
Dus er zijn geen dode kinderen in Gaza?
pi_218434404
twitter

Dit nieuws blijkt dus ook weer pro-pally activisme te zijn.
  woensdag 6 augustus 2025 @ 17:12:37 #154
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_218434409
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 17:11 schreef Momo het volgende:

[..]
Dus er zijn geen dode kinderen in Gaza?
Vast wel, die zijn er ook in Israel, Darfur, weet ik waar nog meer.

Maar alleen uit Gaza komen dagelijks neppe posts met poppen, acteurs en AI, apart niet? :).
Get woke, go broke!
  woensdag 6 augustus 2025 @ 17:15:10 #155
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218434437
quote:
10s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 17:12 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Vast wel, die zijn er ook in Israel, Darfur, weet ik waar nog meer.

Maar alleen uit Gaza komen dagelijks neppe posts met poppen, acteurs en AI, apart niet? :).
Zelfs het CIDI geeft toe dat er duizenden kinderen zijn omgekomen in Gaza.
https://www.cidi.nl/slach(...)compliceerd-verhaal/

Maar als jij denkt dat dat allemaal poppen zijn of AI...
  woensdag 6 augustus 2025 @ 17:16:39 #156
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218434447
Ook wel bijzonder om met een lachende emoticon het over dode kinderen te hebben...
pi_218434448
Moslims :')
  woensdag 6 augustus 2025 @ 17:20:17 #158
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_218434470
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 17:15 schreef Momo het volgende:

[..]

Nee, ik zeg toch dat er vast dode kinderen zijn, het is namelijk oorlog. Alleen komt een heel groot deel op de rekening van Hamas dat ze als menselijk schild gebruikt.

Alleen als de situatie echt zo enorm veel erger is dan elders, of voorheen, dan zou je geen massaal propagandaleger aan influencers nodig moeten hebben om het te bewijzen met poppen en acteurs he?

Ik zeg niet dat het er 1 groot feest is, maar als je nepbewijs de overhand neemt geloof ik het niet meer, jammer dan :).
Get woke, go broke!
  woensdag 6 augustus 2025 @ 17:26:11 #159
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_218434483
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 17:15 schreef Momo het volgende:

[..]

Hamas schiet de kinderen dood en gooit de lijken neer waar Israel luchtaanvallen gepleegd heeft.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_218434499
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 16:01 schreef karton2 het volgende:

[..]
Omdat het nu eenmaal de taak is van een professionele nieuwsorganisatie om nieuws te controleren.
Ja, dat wordt in dit geval een lastig verhaal aangezien een land de persvrijheid de nek om heeft gedraaid. Ik heb er dan nogal moeite mee om dat buiten schot te laten in deze casus.
Dit, dus.
  woensdag 6 augustus 2025 @ 17:41:06 #161
287741 matspontius
pi_218434594
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 17:12 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Dit nieuws blijkt dus ook weer pro-pally activisme te zijn.
Dit dus - vast weer zo'n woke type met Palestina obsessie die niet kon wachten om dit bericht de wereld in te sturen. Goed onderbouwd ook, zal haar studiebegeleider blij mee zijn. Staat ook goed op haar CV deze actie 🤣🤪
"Hoka Hey!"
pi_218434627
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 17:41 schreef matspontius het volgende:

[..]
Dit dus - vast weer zo'n woke type met Palestina obsessie die niet kon wachten om dit bericht de wereld in te sturen. Goed onderbouwd ook, zal haar studiebegeleider blij mee zijn. Staat ook goed op haar CV deze actie 🤣🤪
Het bizarre is nog dat de media dit zo klakkeloos overneemt.
  woensdag 6 augustus 2025 @ 17:53:09 #163
287741 matspontius
pi_218434720
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 17:44 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Het bizarre is nog dat de media dit zo klakkeloos overneemt.
Vooral linkse woke media want die geilen echt op alles wat ook maar enigszins iets met Palestina te maken heeft 🤢🤮
"Hoka Hey!"
  woensdag 6 augustus 2025 @ 18:05:30 #164
56749 BlaZ
pi_218434811
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 17:41 schreef matspontius het volgende:

[..]
Dit individu zou direct uit het vak gezet dienen worden voor het in discrediet brengen van de medische wetenschap.
pi_218434872
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 18:05 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dit individu zou direct uit het vak gezet dienen worden voor het in discrediet brengen van de medische wetenschap.
Het is wel nogal zorgelijk dat een promovenda haar activisme kennelijk laat prevaleren boven de terughoudende zorgvuldigheid die in de medische wereld verlangd mag worden. Sowieso een warrige boel aan het worden met steeds weer in de media terugkerende activisten op posities als expert, kenner, adviseur, etc. Want wanneer spreekt iemand met de pet van de activist, en wanneer als professional?
  woensdag 6 augustus 2025 @ 18:17:04 #166
56749 BlaZ
pi_218434897
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 18:13 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Het is wel nogal zorgelijk dat een promovenda haar activisme kennelijk laat prevaleren boven de terughoudende zorgvuldigheid die in de medische wereld verlangd mag worden. Sowieso een warrige boel aan het worden met steeds weer in de media terugkerende activisten op posities als expert, kenner, adviseur, etc. Want wanneer spreekt iemand met de pet van de activist, en wanneer als professional?
Precies, daarom is het belangrijk om deze persoon als voorbeeld te stellen. Op het verspreiden van nepnieuws mag ook best een jaar of 5-10 cel staan aangezien het paniek kan veroorzaken.
  Admin woensdag 6 augustus 2025 @ 18:41:17 #167
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_218435039
Ff de TT aangepast.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Admin woensdag 6 augustus 2025 @ 18:42:18 #168
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_218435048
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 16:49 schreef HeatWave het volgende:

[..]

^)
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Miss 200.000.000! woensdag 6 augustus 2025 @ 18:44:19 #169
367000 roos94
pi_218435075
Tis allemaal de schuld van paars.
pi_218435101
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 17:29 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Ja, dat wordt in dit geval een lastig verhaal aangezien een land de persvrijheid de nek om heeft gedraaid. Ik heb er dan nogal moeite mee om dat buiten schot te laten in deze casus.
Alsof Hamas de kans geeft aan de vrije pers.. ja om hun vooropgezete theatershows te filmen.

Maar schijnbaar is het oke omdat maar uit het nieuws te houden.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
pi_218435106
quote:

[..]
Waarom bestaat Hamas?

Zie je de vergelijking?
Er waren voor 7 october geen Israëlische militairen in de gazastrook. Het Nederlandse verzet bestond toen Duitsland Nederland bezette, en er Duitse soldaten in Nederland waren. Ook hield het Nederlandse verzet op toe Duitsland vertrok. Verder was het nederlandse verzet op de Duitse bezetter gericht. Mensen die daar daardwerkelijk aan meewerkten, meestal (para)militairen.
Verder heeft het Nederlandse verzet nooit het doel gehad om alle Duitsers uit te roeien.

Maar tuurlijk joh. Hamas is net als het Nederlands verzet.
pi_218435147
quote:
17s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 18:41 schreef yvonne het volgende:
Ff de TT aangepast.
_O_ ^O^

Zo heeft het topic een ander nut gekregen! ^O^
  woensdag 6 augustus 2025 @ 18:54:51 #173
56749 BlaZ
pi_218435151
quote:
17s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 18:41 schreef yvonne het volgende:
Ff de TT aangepast.
Misschien kan "wat de hoax" is wel in het bericht blijven staan. Het verdient wel een discussie denk ik.
pi_218435187
Het was ook wel een vreemde titel.
De eerste keer dat we sowieso ook maar iets horen van een nieuwe ziekte in Gaza en meteen zijn dokters over de hele wereld die zich grote zorgen maken.

Normaal zou eerst berichten naar buiten komen over een ziekte en dan na een aantal dagen pas een bericht over dokters die zich zorgen maken.

Maar ja de media zal er nu wel niet meer intrappen toch?....toch?......
pi_218435212
quote:
8s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 08:30 schreef Twiitch het volgende:
Ik denk dat de joden dit gedaan hebben
Ik denk dat dit leugens van moslims zijn

Kies er maar een.
De aliens van de planeet Niburu hebben dit gedaan <- nu heb je een derde optie.
  woensdag 6 augustus 2025 @ 19:00:32 #176
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218435214
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 17:29 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Boehoe. Hamas heeft alle mogelijkheden om haar propaganda weg te zetten in de westerse wereld. Maar je moet wat als de "persvrijheid de nek is omgedraaid".

Als er iets belemmerd wordt dan is het de boodschap dat het allemaal wel meevalt in de Gazastrook.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_218435233
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 08:28 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
New warfare.
  woensdag 6 augustus 2025 @ 19:05:03 #178
287741 matspontius
pi_218435262
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 18:44 schreef roos94 het volgende:
Tis allemaal de schuld van paars.
Oh ik dacht van Wilders?
"Hoka Hey!"
  woensdag 6 augustus 2025 @ 19:08:44 #179
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_218435299
quote:
10s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 19:00 schreef Telefoonvork het volgende:

[..]
De aliens van de planeet Niburu hebben dit gedaan <- nu heb je een derde optie.
Het is die fucking vrachtwagenchauffeur met zijn vieze scheten, domme humor en vervelende aanwezigheid.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  Miss 200.000.000! woensdag 6 augustus 2025 @ 19:09:17 #180
367000 roos94
pi_218435301
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 19:05 schreef matspontius het volgende:

[..]
Oh ik dacht van Wilders?
pi_218435647
quote:
Het is gewoon de eerste van de 10 plagen. Dat krijg je als je het volk Gods tegenwerkt.
Losers hebben, net als autodidacten, een bredere kennis dan winnaars, als je wilt winnen moet je alles weten van één ding en geen tijd verdoen met het leren van al het andere, het genot van eruditie is voorbehouden aan losers. ~Umberto Eco
pi_218435858
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 19:00 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Boehoe. Hamas heeft alle mogelijkheden om haar propaganda weg te zetten in de westerse wereld. Maar je moet wat als de "persvrijheid de nek is omgedraaid".

Als er iets belemmerd wordt dan is het de boodschap dat het allemaal wel meevalt in de Gazastrook.
Zolang Israël geen journalisten toelaat valt daar geen zinnig woord over te zeggen, dat is het hele kwalijke punt van de zaak. Je stuurt er wel een leger op af maar onafhankelijke journalistiek is een brug te ver?

Nogmaals; héle foute regimes doen dit.
Dit, dus.
  woensdag 6 augustus 2025 @ 20:21:51 #183
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_218436115
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 20:06 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Zolang Israël geen journalisten toelaat valt daar geen zinnig woord over te zeggen, dat is het hele kwalijke punt van de zaak. Je stuurt er wel een leger op af maar onafhankelijke journalistiek is een brug te ver?

Journalisten worden niet toegelaten helaas nee.
Artsen wel maar zelfs die verdraaien de boel of maken er hun eigen verhaaltje van.
pi_218436317
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 20:21 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Journalisten worden niet toegelaten helaas nee.
Artsen wel maar zelfs die verdraaien de boel of maken er hun eigen verhaaltje van.
Wat is dat nou weer voor rare vergelijking? Artsen hebben 0,0 te maken met oorlogsverslaggeving.
En zeker als je niet wilt dat mensen de boel verdraaien of hun eigen verhaaltje ervan maken is onafhankelijke journalistieke mogelijkheden toch júist het wenselijke antwoord?
Dit, dus.
  woensdag 6 augustus 2025 @ 20:38:57 #185
287741 matspontius
pi_218436339
quote:

[..]

Net of de journalistiek altijd objectief is 🤣🤣 Wat een naiviteit....
"Hoka Hey!"
pi_218436454
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 20:38 schreef matspontius het volgende:

[..]
Net of de journalistiek altijd objectief is 🤣🤣 Wat een naiviteit....
Persvrijheid is één van de allerbelangrijkste factoren in een democratie. Na de trias politica de Vierde Macht. Op het moment dat de zittende macht dat gaat afbreken weet je met wat voor corrupte rotzooi je te maken hebt.
Dit, dus.
  woensdag 6 augustus 2025 @ 20:54:53 #187
287741 matspontius
pi_218436551
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 20:46 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Persvrijheid is één van de allerbelangrijkste factoren in een democratie. Na de trias politica de Vierde Macht. Op het moment dat de zittende macht dat gaat afbreken weet je met wat voor corrupte rotzooi je te maken hebt.
Dat heb je goed opgezocht 🙏
"Hoka Hey!"
  woensdag 6 augustus 2025 @ 21:12:07 #188
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218436850
quote:

[..]

Er valt geen zinnig woord over te zeggen. Behalve dan dat er overal hamas propaganda hangt. Dat kan blijkbaar wel naar buiten ondanks de aanwezigheid van het Israëlische leger.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_218437547
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 21:12 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Er valt geen zinnig woord over te zeggen. Behalve dan dat er overal hamas propaganda hangt. Dat kan blijkbaar wel naar buiten ondanks de aanwezigheid van het Israëlische leger.
Dat doen beide partijen.
Dit, dus.
  woensdag 6 augustus 2025 @ 21:56:59 #190
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218437578
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 20:46 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Ja, dat is al een tijdje een ding in heel dat Midden-Oosten en Noord-Afrika..

Wat kek dat daar nu ineens aandacht voor is.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218437614
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 21:56 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ja, dat is al een tijdje een ding in heel dat Midden-Oosten en Noord-Afrika..

Wat kek dat daar nu ineens aandacht voor is.
Ook al in Tsjetsjenië, Myanmar, Sri Lanka. Eigenlijk al sinds Vietnam dus neuh, niet ineens.
Dit, dus.
pi_218437652
Zoveelste Israël bericht en ondertussen geen niemand om 825000 kinderen die in Sudan in gevaar lopen door een groepering dat ondersteund wordt VAE.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
  woensdag 6 augustus 2025 @ 22:04:42 #193
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218437680
quote:
14s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 21:54 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Dat doen beide partijen.
Eens, dat is altijd zo gedurende een conflict.

Toch wordt met name het onrecht aan Palestijnse kant enorm uitvergroot.
pi_218437795
quote:
7s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 22:03 schreef HSG het volgende:
Zoveelste Israël bericht en ondertussen geen niemand om 825000 kinderen die in Sudan in gevaar lopen door een groepering dat ondersteund wordt VAE.
Progressiefjes zien Israël als koloniaal, net als 'wij', en 'wij' zijn slecht. Soedan is Afrikanen tegen Afrikanen en dus niet relevant.
  woensdag 6 augustus 2025 @ 22:15:01 #195
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218437835
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 22:12 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Progressiefjes zien Israël als koloniaal, net als 'wij', en 'wij' zijn slecht. Soedan is Afrikanen tegen Afrikanen en dus niet relevant.
Bingo

Daar vallen geen likes te krijgen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Forum Admin woensdag 6 augustus 2025 @ 22:15:38 #196
pi_218437847
Dit is wel klaar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')