Dat er ziektes uitbreken begrijp ik wel, maar een hele nieuwe ziekte snap ik dan weer niet.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 08:21 schreef roos94 het volgende:
Stronthol gebied met slechte hygiene en geen voedsel krijgt te maken met ellendige aandoeningen. Stop de persen.
of is het een wapenquote:Op woensdag 6 augustus 2025 08:28 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat er ziektes uitbreken begrijp ik wel, maar een hele nieuwe ziekte snap ik dan weer niet.
Ik denk dat ze momenteel iets anders aan hun hoofd hebben in Gazaquote:Op woensdag 6 augustus 2025 08:19 schreef tesssssssss het volgende:
Dat baart Plomp zorgen. Volgens haar kan deze nieuwe onbekende ziekte door het handelen van Israël niet worden bestreden. "Veel diagnostische apparatuur is niet beschikbaar in Gaza", zegt de arts. "Omdat we op dit moment niet goed weten wat de oorzaak is van de uitbraak, kunnen patiënten niet optimaal behandeld worden en kan verdere verspreiding niet effectief worden tegengegaan."
Waarom duikt Ebola nooit op in noordoost Siberië?quote:Op woensdag 6 augustus 2025 09:16 schreef matspontius het volgende:
Heel apart dat deze "bijzondere" ziekte alleen in Gazastrook opduikt. Vast een complot van de zionisten. Of sterk staaltje propaganda?
Waarom bestaat Hamas?quote:Op woensdag 6 augustus 2025 09:20 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm.
Wil jij nu insinueren dat Hamas vergelijkbaar is met het verzet van Nederland tegen Duitsland?
Ja toch Covid was ook primair een Chinees probleem waar we hier geen last van zouden hebben, o wacht....quote:Op woensdag 6 augustus 2025 09:01 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Dat er maar veel Hamas strijders geïnfecteerd raken
Mensen hier weten het ook allemaal beter dan de artsen die vrezen voor verspreiding tot buiten Gaza.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 09:42 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja toch Covid was ook primair een Chinees probleem waar we hier geen last van zouden hebben, o wacht....
Half jaar geleden 160 gevallen van dat zeldzame GBS in de buurt van Pune in India. Watervervuiling was mede de oorzaak. Dat soort dingen zie je bij heel veel oorlogen en conflicten waar de omstandigheden slecht zijn. Congo zie je ook regelmatig terugkeren wanneer er weer een bijzonder enge ziekte uitgebroken is.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 09:16 schreef matspontius het volgende:
Heel apart dat deze "bijzondere" ziekte alleen in Gazastrook opduikt. Vast een complot van de zionisten. Of sterk staaltje propaganda?
Vleermuizen om te eten eerder.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 10:23 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Omdat daar geen apen zijn om te neuken.
Dar al-islam dat nooit dar al-harb mag worden.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 09:37 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Waarom bestaat Hamas?
Verzet tegen de dagelijkse terreur vanuit Israël.
Waarom bestond het verzet?
Verzet tegen de dagelijkse terreur van Duitsland.
Zie je de vergelijking?
Vast wel, ook al ga je weer een kansloos excuus bedenken van niet.
Dat moest zo nodig binnengevlogen worden en werd daarom gebagatelliseerd. Dat was in het beste geval oerdom, dus niet nog een keer doen.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 09:42 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja toch Covid was ook primair een Chinees probleem waar we hier geen last van zouden hebben, o wacht....
dat was mijn eerste gedachtequote:Op woensdag 6 augustus 2025 08:29 schreef Goprolover het volgende:
MIsschien een bio warfare wapen van Israel?
Je probeert dit dus echt. Wauw, verbijsterend weer.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 09:37 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Waarom bestaat Hamas?
Verzet tegen de dagelijkse terreur vanuit Israël.
Waarom bestond het verzet?
Verzet tegen de dagelijkse terreur van Duitsland.
Zie je de vergelijking?
Vast wel, ook al ga je weer een kansloos excuus bedenken van niet.
Dacht ik ook aan, of wellicht een soort fns waarbij de kinderen van de stress het krijgenquote:Op woensdag 6 augustus 2025 08:29 schreef Goprolover het volgende:
MIsschien een bio warfare wapen van Israel?
Met de globalisatie van onze wereld en de paar miljard vaak ver reizende mensen lijkt het mij een utopie dat een pandemie gestopt kan worden.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 11:02 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat moest zo nodig binnengevlogen worden en werd daarom gebagatelliseerd. Dat was in het beste geval oerdom, dus niet nog een keer doen.
Hij is Jehova, geen moslim.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 10:22 schreef Cruzinats het volgende:
Allahs wegen zijn ondoorgrondelijk, broeder. Allahmoidalluah.
quote:Op woensdag 6 augustus 2025 12:17 schreef TweedeKlum het volgende:
ik heb zo'n vermoeden dat dit allemaal weer zwaar overdreven wordt.
Bron: AD.nlquote:Het Erasmus MC in Rotterdam neemt afstand van een bericht over een mysterieuze ziekte die zou zijn uitgebroken in Gaza.
Ow, fervent antisemiet Lotta Plomp, dank je, ik weet genoeg.quote:
Het is gewoon de wil van god. Als je altijd dat uitgangspunt hebt is het leven niet zo moeilijk.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 09:16 schreef matspontius het volgende:
Dat dacht ik ook meteen, ik denk dat ik ook nog een Covid-trauma heb.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 09:42 schreef Elan het volgende:
[..]
Het enige biologische wapen wat ik ken, dat werkt met een bacterie veroorzaakt miltvuur.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 11:41 schreef Pegos het volgende:
Als het een uitbraak van een besmettelijke ziekte is is het noodzakelijk dat er snel en uitgebreid onderzoek wordt gedaan. Het zou namelijk mogelijk kunnen leiden tot een wereldwijde pandemie waar ook Israel veel nadeel van kan ondervinden, om maar te zwijgen over de Israëlische militairen die zich in Gaza bevinden.
Het geeft ernstig te denken dat het Israëlische leger geen toestemming geeft tot nader onderzoek.
Het is niet uitgesloten dat het weer een biomedisch experiment van het Israëlische leger zelf is dat uitgevoerd wordt op de Palestijnen, zoals dat ook al eerder gebeurde met het afwerpen van zeer brandbaar materiaal op levende mensen in een tentenkamp.
In ieder geval kan uitgezocht worden of de slachtoffers voedsel van de Amerikaans/Israëlische voedseldistributiepunten van het GHF hebben ingenomen.
Ja hoor er bestaan buiten jullie haat bubbel gewoon mensen met menselijkheid die niet zo inhumaan zijn zoals velen in dit topic proberen te demonstreren.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 09:05 schreef Mubassie het volgende:
Hoe weten al die artsen uit verschillende landen dit allemaal zo goed? Zijn ze ter plekke?
Geen enkel zinnig mens gelooft nog in de progressieve leugens. Dit zijn gewoon weer de zoveelste activisten die hun beroep misbruiken voor antisemitisme.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 12:45 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ja hoor er bestaan buiten jullie haat bubbel gewoon mensen met menselijkheid die niet zo inhumaan zijn zoals velen in dit topic proberen te demonstreren.![]()
Premium artikel:
In de hel van Gaza opereert Dongense chirurg Ron (63) elke dag: ‘Omdat niemand anders het doet’
Nouja de volgende pandemie ligt ook gewoon constant op de loer. Dat is een heel reëele dreiging. Er hoeft zich maar een verkeerde mutatie voor te doen en er zijn fucked. Anderhalf miljoen mensen onder erbarmelijke omstandigheden op een gebied met zo groot als Utrecht is in potentie een prima kweekvijver.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 12:33 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook meteen, ik denk dat ik ook nog een Covid-trauma heb.
..en niet een klein beetje.
Elke oorlog kent leed en schaarste. Wat maakt deze oorlog daarin zo uniek volgens jou? We krijgen over ook geen dagelijkse artikelen voorgeschoteld over artsen in Syrië, Jemen of Soedan.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 12:45 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ja hoor er bestaan buiten jullie haat bubbel gewoon mensen met menselijkheid die niet zo inhumaan zijn zoals velen in dit topic proberen te demonstreren.![]()
Premium artikel:
In de hel van Gaza opereert Dongense chirurg Ron (63) elke dag: ‘Omdat niemand anders het doet’
Prachtige he leed van anderen.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 12:47 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Misschien moeten ze maar op dieet.
De Palestijnen kiezen hier zelf voor. Zij hebben Hamas in het zadel geholpen, steunen de terreur tegen Israël en liepen te feesten op straat op 7 oktober. Het leed zou morgen nog kunnen stoppen als de Palestijnen de Israëlische gijzelaars vrijlaten, de terreur stoppen en zich geheel ontwapenen. Helaas weegt de ideologische haat jegens Israël kennelijk net wat zwaarder.quote:
We zien vooral dat sommigen op obsessieve wijze selectief geïnvesteerd in dit leed zijn omdat het dus kan worden gebruikt om op een andere partij te haten. Dat is natuurlijk het meest verwerpelijk van alles. Ik heb werkelijk nog geen post hier gezien die het leed van de Palestijnen 'prachtig' vindt.quote:
Ga gewoon eens op de inhoud in, in plaats van dit soort algemene aantijgingen te plaatsen.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 12:57 schreef Basp1 het volgende:
Hi hi kijk eens hoe snel de sementisten getriggerd werden als je een opmerking van objectief zichtbaar haat gedrag samen met inhumane uitspraken jegens alle inwoners Gaza aanspreekt.
Dit dusquote:Op woensdag 6 augustus 2025 12:21 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ow, fervent antisemiet Lotta Plomp, dank je, ik weet genoeg.
Je kunt beter Google Gemini of ChatGPT gebruiken. Grok is niet zo betrouwbaar.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 12:58 schreef tesssssssss het volgende:
Ik heb aan Grok gevraagd wat er allemaal voor biologische wapens zijn, voor de geinteresseerden. Daarmee wil ik niet zeggen dat het hier om een biologisch wapen gaat. Want dat weet ik niet.
Wat voor biologische wapens zijn er? Biologische wapens zijn middelen die gebruikmaken van ziekteverwekkende micro-organismen, toxines of andere biologische agentia om schade toe te brengen aan mensen, dieren of planten. Ze worden ontwikkeld met de intentie om te doden, uit te schakelen of ecosystemen te verstoren. Hieronder geef ik een overzicht van de belangrijkste soorten biologische wapens, met een focus op hun aard en werking, zonder specifieke details over productie of toepassing:
Bacteriële wapens
Dit zijn wapens die bacteriën inzetten om ziekten te veroorzaken. Voorbeelden:
Anthrax (Bacillus anthracis): Veroorzaakt miltvuur, een dodelijke infectie die via inademing, huidcontact of inname kan worden overgedragen. Sporen zijn stabiel en kunnen over lange periodes overleven.
Pest (Yersinia pestis): De bacterie die de builenpest of longpest veroorzaakt. Zeer besmettelijk, vooral in aerosolvorm.
Tularemie (Francisella tularensis): Een zeer besmettelijke bacterie die koorts, zweren en ademhalingsproblemen veroorzaakt.
Virale wapens
Virussen worden gebruikt vanwege hun hoge besmettelijkheid en potentieel voor snelle verspreiding. Voorbeelden:
Pokken (Variola-virus): Een zeer dodelijk virus dat koorts, huiduitslag en hoge sterftecijfers veroorzaakt. Hoewel pokken uitgeroeid zijn, bestaan er nog laboratoriumvoorraden.
Ebolavirus: Veroorzaakt hemorragische koorts met een hoge sterftegraad.
Marburgvirus: Gelijkaardig aan Ebola, met ernstige inwendige bloedingen.
Toxines
Dit zijn giftige stoffen geproduceerd door levende organismen, zoals bacteriën, schimmels of planten. Ze zijn chemisch van aard maar biologisch geproduceerd. Voorbeelden:
Botulinetoxine: Een van de meest giftige stoffen ter wereld, geproduceerd door Clostridium botulinum. Kan verlamming en ademhalingsfalen veroorzaken.
Ricine: Een toxine uit de ricinusplant, dodelijk in kleine doses en relatief eenvoudig te produceren.
Mycotoxines: Schimmelgifstoffen, zoals aflatoxines, die kanker of andere ernstige gezondheidsproblemen kunnen veroorzaken.
Schimmel- en andere pathogenen
Schimmels of andere micro-organismen kunnen worden ingezet om landbouwgewassen of vee aan te tasten, wat leidt tot voedseltekorten of economische schade. Voorbeeld:
Fusarium-schimmels: Kunnen gewassen zoals tarwe en maïs vernietigen, wat hongersnood kan veroorzaken.
Gemanipuleerde biologische agentia
Met moderne biotechnologie kunnen micro-organismen genetisch worden gemodificeerd om ze resistenter, besmettelijker of dodelijker te maken. Dit omvat:
Antibioticaresistente bacteriën.
Synthetische virussen, zoals gereconstrueerde versies van historische pathogenen.
Agentia die specifiek op bepaalde bevolkingsgroepen zijn gericht (etnisch-specifieke biowapens, hoewel dit grotendeels theoretisch is).
Belangrijke kenmerken:
Biologische wapens zijn aantrekkelijk voor kwaadwillenden vanwege hun lage productiekosten, moeilijk detecteerbare aard en potentieel voor massale impact.
Ze kunnen worden verspreid via aerosolen, voedsel, water, insecten of direct contact.
De effectiviteit hangt af van factoren zoals weersomstandigheden, bevolkingsdichtheid en de beschikbaarheid van vaccins of behandelingen.
Juridisch en ethisch kader:
Het gebruik van biologische wapens is verboden onder de Biologische Wapens Conventie (BWC) van 1972, die door de meeste landen is ondertekend. Desondanks blijft de dreiging bestaan door statelijke en niet-statelijke factoren.
Niet alle Palestijnen. Hebben kinderen er ook voor gekozen? De laatste verkiezing was in 2006.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 12:57 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
De Palestijnen kiezen hier zelf voor. Zij hebben Hamas in het zadel geholpen, steunen de terreur tegen Israël en liepen te feesten op straat op 7 oktober.
Nee, het leed zou niet stoppen als ze de gijzelaars vrijlaten, net alsof Israël dan de Gazastrook helemaal los laat. En of Hamas dan weg gaat.quote:Het leed zou morgen nog kunnen stoppen als de Palestijnen de Israëlische gijzelaars vrijlaten, de terreur stoppen en zich geheel ontwapenen. Helaas weegt de ideologische haat jegens Israël kennelijk net wat zwaarder.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |