Wat ik er van vind?quote:Op maandag 4 augustus 2025 16:04 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar wat vind je er nou eigenlijk zelf van?
Vooralsnog heeft niemand die er toe doet het erover.quote:Op maandag 4 augustus 2025 16:20 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
Wat ik er van vind?
Ik vind het kinderachtige scheitlolligheid. De gemiddelde moslim haalt er volgens mij zijn schouders over op, terwijl Wilders smult van de morele verontwaardiging en de kramp reflex die hij oogst bij 'moreel weldenkend' Nederland. Als Timmermans er dan straks óók nog even over begint, is het electoraal cashen.
Maar hopelijk wordt de post door zoveel mogelijk Twitteraars gerapporteerd.quote:Op maandag 4 augustus 2025 16:31 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Vooralsnog heeft niemand die er toe doet het erover.
Degenen die zich als klassiek-liberaal verkopen hebben het toch vooral niet zo op buitenlanders en links?quote:Op maandag 4 augustus 2025 12:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nou, nee. Het propageert een hoop liberalisme ten gunste van de eigen achterban, en een sloot regelzucht voor anderen. Dat is niet hoe klassiek-liberalisme werkt.
Missen we niks aan.quote:Op maandag 4 augustus 2025 14:04 schreef capricia het volgende:
Partij van de dieren valt uit elkaar.
Defensiediscussie in Partij voor de Dieren leidt tot afsplitsing - https://nos.nl/l/2577542
Ik mag niet hopen dat je hiermee op mij doelt?quote:Op maandag 4 augustus 2025 16:52 schreef KareldeStoute het volgende:
Degenen die zich als klassiek-liberaal verkopen hebben het toch vooral niet zo op buitenlanders en links?
Zeker niet. Meer op dat clubje binnen de VVD die zich zo noemt.quote:Op maandag 4 augustus 2025 17:04 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik mag niet hopen dat je hiermee op mij doelt?
Nou ja... het is al 20 jaar bekend dat die man een opruier is.quote:Op maandag 4 augustus 2025 15:49 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]Zeg je nu dat Wilders een opruier en een rascist is?
Verdorie.... alweer een blanke blonde vrouw met blanke aanhang.quote:Op maandag 4 augustus 2025 17:27 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Nou ja... het is al 20 jaar bekend dat die man een opruier is.
Is hij ook een racist ? Dat is de vraag, vandaar dat ik een vraagteken zet
Misschien Vrede & Dierenquote:Op maandag 4 augustus 2025 15:48 schreef Hexagon het volgende:
Ik verwacht overigens wel dat de VVD een andere partijnaam afdwingt voor Vrede voor dieren.
En dan komt ie in de regering en zitten we tegen de kop van Faber aan te kijken.quote:Op maandag 4 augustus 2025 17:32 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Verdorie.... alweer een blanke blonde vrouw met blanke aanhang.
En die groep moet de Nederlandse bevolking symboliseren?
[ x ]
Nog meer de Nederlandse bevolking verbeeld als vooral blond
... door de zeer geblondeerde opruier[ x ]
Heee er zijn ook mannen in Nederland die wat donkerblond haar hebben.
https://x.com/geertwilderspvv/status/1798234672339792057
[ afbeelding ]
Maar zulke vrouwen zijn niet Nederlands ?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Weg met Sydney Sweeney!quote:Op maandag 4 augustus 2025 15:45 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dat heet opruien..... bepaalde etnische groepen systematisch wegzetten als slecht, minderwaardig, geen recht van leven in dit land.
Valt me op dat "ons" weer afgebeeld is als een blond jong mens in de wilderspropaganda.
Toch een stiekem racisme ?
Je zult altijd blonde pick-me vrouwen hebben. De hype erover is nogal gemaakt. Ik zag al rechtse bronnen schuimen over hoe boos links hierover zou zijn nog voordat ik ooit die reclame zag. Dat zeiden ze in Soviet Rusland natuurlijk ook al, goede propaganda gaat erover om mensen te laten weten wat anderen zouden denken.quote:Op maandag 4 augustus 2025 18:30 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Weg met Sydney Sweeney!
(zou trouwens wel de ultieme test zijn voor de linkse hetero man)
Dat is dan ook gewoon waar, in de zin van het Amerikaanse links. Backlash zal er altijd zijn.quote:Op maandag 4 augustus 2025 19:52 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dus in dit geval dat links boos zou zijn op Sweeney ofzo.
Dit alleen al is bewijs dat je er heel weinig van hebt meegekregen.quote:Op maandag 4 augustus 2025 19:52 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Je zult altijd blonde pick-me vrouwen hebben. De hype erover is nogal gemaakt. Ik zag al rechtse bronnen schuimen over hoe boos links hierover zou zijn nog voordat ik ooit die reclame zag. Dat zeiden ze in Soviet Rusland natuurlijk ook al, goede propaganda gaat erover om mensen te laten weten wat anderen zouden denken.
Dus in dit geval dat links boos zou zijn op Sweeney ofzo. Het is toch echt meer trademark rechts om over de zeik te gaan als er een dikke of oude vrouw in een reclame wordt gebruikt of dat soort ophef. Van dat gezeur over go Woke go broke enzo.
Nee we hebben inderdaad geen blanke blondines als Eva Vlaardingebroek of alle vrouwen op campagne spotjes van PVV in Nederland. Inderdaad zo'n spotje laat een vrouw haar plaats wel kennen als sex object. Dat vind Sweeney prima dus wat is dan het probleem. Ik geloof dat mensen nogal vallen over het component opscheppen over genen?quote:Op maandag 4 augustus 2025 21:38 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Dit alleen al is bewijs dat je er heel weinig van hebt meegekregen.
Maar gelukkig is Sydney een blonde pick-me vrouw. Benieuwd hoeveel vrouwen dit hebben gehoord die voor meerdere Emmy's zijn genomineerd (lichte spoiler)![]()
En het rare is dat ik dit als allochtoon zou moeten toejuichen. Maar ja, blijkbaar heb ik in tegenstelling tot anderen dat trauma al achter me gelaten.
En om het terug te brengen naar de NL politiek, gelukkig hebben we daar niet veel witte blanke blondines die daar voor zulke controversies kunnen zorgen. Mensen hebben het over teruggaan naar de jaren '30, maar ik zie het meer als de terugkeer van de jaren '50 (vrouwen, ken je plaats).
Dit is inderdaad nogal gênant.quote:
En welke etnische groepen hebben we het hier precies over?quote:Op maandag 4 augustus 2025 15:45 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dat heet opruien..... bepaalde etnische groepen systematisch wegzetten als slecht, minderwaardig, geen recht van leven in dit land.
Valt me op dat "ons" weer afgebeeld is als een blond jong mens in de wilderspropaganda.
Toch een stiekem racisme ?
Mooi, de VVD dus weer wat kleiner en wat klootjesvolk dat zichzelf irrelevant stemt.quote:Op maandag 4 augustus 2025 16:20 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
Wat ik er van vind?
Ik vind het kinderachtige scheitlolligheid. De gemiddelde moslim haalt er volgens mij zijn schouders over op, terwijl Wilders smult van de morele verontwaardiging en de kramp reflex die hij oogst bij 'moreel weldenkend' Nederland. Als Timmermans er dan straks óók nog even over begint, is het electoraal cashen.
Kies links?quote:
Blonde jonge vrouwen. Want die associeer ik nu met de PVVquote:Op dinsdag 5 augustus 2025 06:14 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit is inderdaad nogal gênant.
[..]
En welke etnische groepen hebben we het hier precies over?
Hmm, ik associeer laagopgeleide bejaarden met PVV. Vreemd.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 08:37 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
Blonde jonge vrouwen. Want die associeer ik nu met de PVV
quote:In Brussel, waar het ’Ter Apel van België’ staat, belanden al jaren asielaanvragers op straat vanwege een gebrek aan opvangplekken.
De vorige Belgische regering – met zusterpartijen van GL en PvdA aan het roer – besloot zelfs even om alleenstaande mannelijke asielzoekers helemaal niet meer op te vangen.
Deurwaarder haalde koffiemachine weg bij staatssecretaris van Asiel
Asieladvocaten behalen overwinning na overwinning, maar de autoriteiten haalden de schouders op.
Zelfs dwangsommen voor het niet opvangen van asielzoekers die de procedure hadden doorlopen werden niet betaald: een deurwaarder heeft daarop een diepvriezer en koffiemachine van de toenmalige staatssecretaris in beslag genomen.
De huidige Belgische regering zegt dat er niet genoeg plek is om alle alleenstaande mannelijke asielzoekers op te vangen en werkt daarom met een wachtlijst.
Belgische minister is het niet eens met kritiek Raad van State
Ze hekelt dat de hoogste bestuursrechter in Nederland spreekt van ’onverschilligheid’.
Nederland mag van rechter geen mannelijke asielzoekers terugsturen naar België: ’Enorm frustrerend’
Mannelijke asielzoekers komen in België veelal terecht op straat, zoals hier in Brussel, waar ze in tentjes leven.
„Dit is een moeilijke zaak voor zowel België als voor ons buurland,” aldus de bewindsvrouw in een verklaring. „Ik heb een asielcrisis geërfd. Dit land neemt vandaag al meer verantwoordelijkheid dan proportioneel is binnen Europa. Onze samenleving kan dit niet meer dragen.”
Maar vooralsnog maakt België geen aanstalten om te zorgen dat de zogenoemde Dublinclaimanten uit Nederland per direct een dak boven hun hoofd krijgen.
Nederland blijft wel asielzoekers overnemen
Vanuit het Nederlandse ministerie van Asiel en Migratie blijft de toon diplomatiek. „Nederland is in contact met België om te bekijken wat er nodig is om overdrachten van deze groep alsnog mogelijk te maken”, zegt een woordvoerder. „Intussen worden Dublinclaimanten vanuit België nog wel overgenomen.’
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |