Wat hebben ze dan allemaal voor elkaar gekregen? Want ik heb een jaar lang naar structureel falen gekeken. Migratie is daarnaast al jaren één van de thema's van verkiezingen, en het is juist meer dan zonde als het alleen daar over gaat. Het verdient zeker aandacht, maar er zijn wel meer zaken die (hoognodig) aandacht verdienen. Een verkiezing die gegijzeld wordt door één thema is zelfs ietwat treurig.quote:Op zondag 3 augustus 2025 00:53 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
De PVV heeft, ondanks ondermijning door VVD/ Renew Europe, natuurlijk wél degelijk een hoop voor elkaar gekregen. Migratie is hét verkiezingsthema van deze verkiezingen. Ondanks tegenwerking staan ze bovenaan in de peilingen met 29 zetels, dat worden waarschijnlijk 35 zetels. Grootste partij van Nederland.
NL gaat DLD volgen qua migratiebeleid, de VVD wordt gedecimeerd.
Me dunkt.
Ik hoef niet ver te zoeken om eenzelfde scenario in Nederland te vinden, dus wat dat betreft. Maar ik kan me dan ook niet zo vinden in je laatste claim, ik zie het niet zo somber in.quote:Op zondag 3 augustus 2025 00:55 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik was enige tijd geleden in Polen, Warsaw om precies te zien. Ik zag een hoop gelukkige stelletjes met een kinderwagen paraderen door de straten, ik zag rust. Een kerktoren. Ok, ik trol een beetje. Maar ergens meen ik het wel en ik verlang er ook naar.
Een nieuwe culturele revolte hoeft niet perse te betekenen dat we homo's uit het straatbeeld schoppen of teruggaan naar de zwart-wit tv. Maar we zitten als Europese beschaving écht op een dood spoor.
Welk realistische scenario zie jij?quote:Op zondag 3 augustus 2025 01:05 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ik hoef niet ver te zoeken om eenzelfde scenario in Nederland te vinden, dus wat dat betreft. Maar ik kan me dan ook niet zo vinden in je laatste claim, ik zie het niet zo somber in.
Als in een soortgelijk voorbeeld als jij hebt gegeven? Of wat ik vind van de huidige richting van de Europese beschaving? Wat dat laatste betreft waarschuw ik je alvast dat ik niet met een heel diepgravend antwoord ga komen.quote:Op zondag 3 augustus 2025 01:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Welk realistische scenario zie jij?
Wat gaat dat opleveren?quote:Op zondag 3 augustus 2025 01:02 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Wat hebben ze dan allemaal voor elkaar gekregen? Want ik heb een jaar lang naar structureel falen gekeken. Migratie is daarnaast al jaren één van de thema's van verkiezingen, en het is juist meer dan zonde als het alleen daar over gaat. Het verdient zeker aandacht, maar er zijn wel meer zaken die (hoognodig) aandacht verdienen. Een verkiezing die gegijzeld wordt door één thema is zelfs ietwat treurig.
En al haalt de PVV 35 zetels, wat gaat dat ze opleveren? Aan de hand van het afgelopen jaren staat vrijwel niemand te trappelen om zich aan een kabinet met de PVV te wagen. Het was één en al onkunde.
Een statement van een partij die niks voor elkaar krijgt. Ook een statement die de PVV al uitdraagt sinds het ontstaan van de partij. Je zou toch denken dat de kiezer er op een gegeven moment wel doorheen prikt.quote:Op zondag 3 augustus 2025 01:11 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
Wat gaat dat opleveren?
De grootste partij van Nederland met 35 zetels en een fel anti-migratiestandpunt. Dát gaat het opleveren. Dat is een statement op zichzelf.
Mochten ze niet gaan meeregeren: dat legt druk. Dat is een Eagle die op zijn nest zit, en bij de kleinste misstap verder groeit wanneer een wankel een e.v.t kabinet-Timmermans met radicale achterban weer eens in de clinch komt met de bejaarden van Harry Mens.
BTW:quote:Op zondag 3 augustus 2025 01:11 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
Wat gaat dat opleveren?
De grootste partij van Nederland met 35 zetels en een fel anti-migratiestandpunt. Dát gaat het opleveren. Dat is een statement op zichzelf.
Mochten ze niet gaan meeregeren: dat legt druk. Dat is een Eagle die op zijn nest zit, en bij de kleinste misstap verder groeit wanneer een wankel e.v.t kabinet-Timmermans met radicale achterban weer eens in de clinch komt met de bejaarden van Harry Mens/ VVD.
'Niks voor elkaar krijgt'.quote:Op zondag 3 augustus 2025 01:15 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Een statement van een partij die niks voor elkaar krijgt. Ook een statement die de PVV al uitdraagt sinds het ontstaan van de partij. Je zou toch denken dat de kiezer er op een gegeven moment wel doorheen prikt.
We gaan het hierover niet eens worden.quote:Op zondag 3 augustus 2025 01:18 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
'Niks voor elkaar krijgt'.
Alles draait om migratie/ grootste partij, men bepaald de agenda. De ondermijning door de VVD waardoor het kabinet is gevallen, staat daar los van.
En dat is oké.quote:Op zondag 3 augustus 2025 01:23 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
We gaan het hierover niet eens worden.
Waarom is een stem op pvv voor de pvv stermmen niet in hun eigen belang?quote:Op zondag 3 augustus 2025 00:37 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ik noem de PVV stemmer niet perse dom, maar ik ben er wel van overtuigd dat een groot deel niet door heeft dat ze op een partij willen stemmen die (naast migratie) niet in hun belang handelt. Kijk maar naar hun stemgedrag in de kamer van het laatste jaar.
Waar gaat dit over?quote:Op zondag 3 augustus 2025 01:01 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
Och jee, nog even het Bijbelse in twijfel trekken: dat hoort erbij. Als kroon op de kurk van het links-liberale feestje. En Staphorst, uiteraard. Staphorst.
Het is het gevolg van de ideale samenleving van die Kinneging, waarbij mensen ondergeschikt worden aan hun gemeenschap. In conservatieve Turkse milieus zie je hoe dat er in de praktijk uitziet.quote:Op zondag 3 augustus 2025 00:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik wil best zinvol en inhoudelijk met je discussiëren. Maar ik weet echt niet wat ik hiermee aan moet
Dat is die typisch sociaaldemocratische, infantiele arrogantie: 'Wij weten wel wat goed voor u is'.quote:Op zondag 3 augustus 2025 07:50 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Waarom is een stem op pvv voor de pvv stermmen niet in hun eigen belang?
Dat doen alle partijen he? In een programma opschrijven wat ze denken dat goed is.quote:Op zondag 3 augustus 2025 07:58 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
Dat is die typisch sociaaldemicratische, infantiele arrogantie: 'Wij weten wel wat goed voor u is'.
Ondertussen heeft de PvdA de verzorgingsstaat verpatst aan de VVD.
Nee, echt daadwerkelijk verpatst.quote:Op zondag 3 augustus 2025 08:00 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat doen alle partijen he? In een programma opschrijven wat ze denken dat goed is.
Wat de PvdA allemaal fout doet is natuurlijk niet per se een reden om de PVV goed te vinden.quote:Op zondag 3 augustus 2025 08:04 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
Nee, echt daadwerkelijk verpatst.
Diederick -de Joker- Samson en Mark Rutte. Weet je nog?.
Tja, die groep kiezers wisselt vooral uit met partijen als VVD, NSC, BBB, FvD en een klein beetje CDA. Dus dan zouden die zich de omvang van de PVV aan moeten trekken?quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 23:45 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat kan allemaal best.![]()
Maar ben persoonlijk het sfeertje dat PVV stemmers, of VVD stemmers, of what ever, een dom soort mensen zijn die het allemaal niet goed begrijpen, best zat.
De PVV blijft peiling na peiling als grootste peilen. Daar moet je je toch iets van aan gaan trekken, als andere partij, denk ik dan. Want hoe komt dat zo?
Er is zeker meer te doen. Het heel veel hebben over onderwerpen waar de PVV zich geen raad mee weet.quote:Op zondag 3 augustus 2025 09:09 schreef KareldeStoute het volgende:
Dus, tja wat is er te doen? Veel meer dan ze consequent uitsluiten omdat ze extreemrechts zijn, kan er vermoedelijk niet.
Omdat de PVV nooit met oplossingen zal komen die die mensen ook echt zullen helpen…quote:Op zondag 3 augustus 2025 07:50 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Waarom is een stem op pvv voor de pvv stermmen niet in hun eigen belang?
Ze negeren kan inderdaad ook geen kwaad. Gewoon uitsluiten en marginaliseren. Laat Geertje maar lekker stampvoeten.quote:Op zondag 3 augustus 2025 09:11 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Er is zeker meer te doen. Het heel veel hebben over onderwerpen waar de PVV zich geen raad mee weet.
Behalve voor criminelen. Die mogen door de PVV toch een week eerder uit de gevangenis.quote:Op zondag 3 augustus 2025 09:16 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Omdat de PVV nooit met oplossingen zal komen die die mensen ook echt zullen helpen…
Niet alleen negeren maar ook verdelen.quote:Op zondag 3 augustus 2025 09:18 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ze negeren kan inderdaad ook geen kwaad. Gewoon uitsluiten en marginaliseren. Laat Geertje maar lekker stampvoeten.
Voor dat laatste hadden andere partijen ook gekozen dunkt me.quote:Op zondag 3 augustus 2025 09:18 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Behalve voor criminelen. Die mogen door de PVV toch een week eerder uit de gevangenis.
Mwah, dat is zo'n beetje het enige goede dat een PVV-gemandateerde deze kabinetsperiode heeft gedaan.quote:Op zondag 3 augustus 2025 09:18 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Behalve voor criminelen. Die mogen door de PVV toch een week eerder uit de gevangenis.
Het bijzondere daaraan is toch wel dat de dagdagelijkse praktijk waar mensen last hebben van moslims helemaal niet in een azc zitten, al zou ik niet in Ter Apel willen wonen, maar van onze kut-Marokkanen, dixit Cohen, die er al zijn.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 22:27 schreef capricia het volgende:
Maar meer om immigratie, en dan specifiek die van moslims, te beperken.
Bijzonder dat dat goed valt bij de Ayn Rand adepten dan.quote:Op zondag 3 augustus 2025 00:41 schreef -XOR- het volgende:
Klopt, hij vindt dat het heel houden van de gemeenschap moet prevaleren boven de vrijheid van het individu.
Klopt. Maar dat onderwerp is blijkbaar niet interessant genoeg voor de boze-mensen-partijen en hun achterban.quote:Op zondag 3 augustus 2025 09:29 schreef nostra het volgende:
[..]
Het bijzondere daaraan is toch wel dat de dagdagelijkse praktijk waar mensen last hebben van moslims helemaal niet in een azc zitten, al zou ik niet in Ter Apel willen wonen, maar van onze kut-Marokkanen, dixit Cohen, die er al zijn.
Libertariers zijn doorgaans diepconservatief.quote:Op zondag 3 augustus 2025 09:32 schreef nostra het volgende:
[..]
Bijzonder dat dat goed valt bij de Ayn Rand adepten dan.
Het conservatisme van Erdogan is wel iets anders als het conservatisme uit de Christelijke traditie he.quote:Op zondag 3 augustus 2025 07:57 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het is het gevolg van de ideale samenleving van die Kinneging, waarbij mensen ondergeschikt worden aan hun gemeenschap. In conservatieve Turkse milieus zie je hoe dat er in de praktijk uitziet.
Die moet ik inderdaad nog eens lezen, dank voor de reminder.quote:Op zondag 3 augustus 2025 00:31 schreef phpmystyle het volgende:
Maar ik heb slechts één boek van hem gelezen: hercules op de tweesprong
Uiteindelijk verschilt het niet zoveel van elkaar. Dergelijk gedrag zie je ook in bepaalde conservatieve christelijke gemeenschappen.quote:Op zondag 3 augustus 2025 09:45 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het conservatisme van Erdogan is wel iets anders als het conservatisme uit de Christelijke traditie he.
Als we dan toch kijken naar bijvoorbeeld de Scandinavische landen waar dit soort beleid het meest doorgevoerd is, dan kunnen we toch moeilijk zeggen dat het daar slecht gaat?quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 21:41 schreef nostra het volgende:
Welja, een jaar betaald verlof voor nieuwe ouders.
https://www.ad.nl/binnenl(...)uwe-ouders~a6407c8a/
Doen andere partijen dit wel?quote:Op zondag 3 augustus 2025 09:16 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Omdat de PVV nooit met oplossingen zal komen die die mensen ook echt zullen helpen…
En we mogen weer 130.quote:Op zondag 3 augustus 2025 09:18 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Gelukkig heeft de VVD wel een voorzet gegeven om voortaan strafbare feiten die worden gepleegd onder de noemer demonstratierecht eens aan te pakken.quote:Op zondag 3 augustus 2025 10:27 schreef Bluesdude het volgende:
Sebastian Kruis, voor PVV in het europarlement ,zou deze tweet reeds verwijderd hebben
[ afbeelding ]
Strafbare feiten waren altijd al strafbaar . Dat is niks nieuws.quote:Op zondag 3 augustus 2025 13:20 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Gelukkig heeft de VVD wel een voorzet gegeven om voortaan strafbare feiten die worden gepleegd onder de noemer demonstratierecht eens aan te pakken.
Wat erkennen ze dsn niet?quote:Op zondag 3 augustus 2025 13:11 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Doen andere partijen dit wel?
Aan de linkerzijde (h)erkennen ze de problemen niet eens die ze hebben.
quote:Op zondag 3 augustus 2025 13:20 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Gelukkig heeft de VVD wel een voorzet gegeven om voortaan strafbare feiten die worden gepleegd onder de noemer demonstratierecht eens aan te pakken.
VVD heeft geen voeling met de maatschappij, CDA ook niet maar, de Pvda is wegquote:Droevig
Hét teken van maatschappelijk engagement zou natuurlijk het lidmaatschap van een politieke partij moeten zijn. Maar daar is het helemaal droevig mee gesteld.
De shoppende Nederlandse individualist, die vanwege al die mislukte kabinetten om de paar jaar naar de stembus moet, wordt geen lid meer, in ieder geval niet van de VVD.
Toen de partij nog liberaal genoemd kon worden, had zij 100.000 leden. Dat was in 1977.
Nu Yesilgöz de eenmansbeweging van Wilders rechts probeert in te halen, zijn het er nog 21.000.
Nooitquote:Op zondag 3 augustus 2025 13:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Kom jij d'r vaak? Ik niet.
[ afbeelding ]
Daarom hebben al die snel weglopers boetes gehad?quote:Op zondag 3 augustus 2025 13:41 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Strafbare feiten waren altijd al strafbaar . Dat is niks nieuws.
Die rechtsonder was ik twee weken terug nog. Toen was het invoeren nog niet gelukt.quote:Op zondag 3 augustus 2025 13:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Kom jij d'r vaak? Ik niet.
[ afbeelding ]
De andere partijen werken inderdaad vaker aan daadwerkelijk haalbare oplossingen.quote:Op zondag 3 augustus 2025 13:11 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Doen andere partijen dit wel?
Aan de linkerzijde (h)erkennen ze de problemen niet eens die ze hebben.
PVV of JA21.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 23:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Zolang ze als grootste partij peilen doen ze iets heel erg goed.
Of andere partijen leggen het niet goed genoeg uit.
Op wie zou je eigenlijk dan moeten stemmen als je minder migranten, of eigenlijk gewoon minder Islam, zou willen hebben?
Wat zou jij die mensen aanbevelen?
Migratie en asiel is de primaire reden dat mensen op de pvv stemmen, vervolgens schrijft Timmermans een boek erover dat dit juist de kracht is van de samenleving.quote:Op zondag 3 augustus 2025 15:03 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
De andere partijen werken inderdaad vaker aan daadwerkelijk haalbare oplossingen.
En je tweede zin is natuurlijk onzin.
Ja hoor. Die partijen zien heus wel dat tegen migratie zijn zeer populair is tegenwoordig. Maar vrijwel al die partijen (behalve Dilans VVD, zo lijkt) weigeren dat anti-migratie standpunt over te nemen, om zo meer stemmen te krijgen. Heeft gok ik te maken met principes en idealen.quote:Op zondag 3 augustus 2025 00:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Op wie moet je dan stemmen als je minder islam en/of overlast van immigratie wil?
PVV..zegt de kiezer. En in de peilingen nu ook JA21.
Mijn vraag is: trekken andere partijen hier lessen uit?
Want zelfs na de val van het kabinet blijft de PVV de grootste peilen. En doen andere partijen hier ook wat mee?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |