Afleiding.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 02:53 schreef Fleischmeister het volgende:
Medvedev roept dit soort dingen al jaren, waarom er nu opeens naar luisteren?
En die dingen zijn altijd in de buurt van Rusland en China.quote:
Klopt. Er verandert dus niets maar het klinkt stoer.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 08:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
En die dingen zijn altijd in de buurt van Rusland en China.
Omdat met conventionele onderzeeërs we de vervanging al niet op tijd gaan redden. Nucleair duurt dubbel zo lang en is tien keer zo duur.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 08:29 schreef SebbeSwensje het volgende:
Waarom zijn wij eigenlijk voor conventionele subs gegaan? Zeer slechte keus als je het mij vraagt.
Stiller, goedkoper, minder onderhoudsgevoelig etc. waarom denk je dt het een slechte keuze is?quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 08:29 schreef SebbeSwensje het volgende:
Waarom zijn wij eigenlijk voor conventionele subs gegaan? Zeer slechte keus als je het mij vraagt.
Daar zit ook wel weer wat in.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 08:35 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Omdat met conventionele onderzeeërs we de vervanging al niet op tijd gaan redden. Nucleair duurt dubbel zo lang en is tien keer zo duur.
Daarnaast past diesel-elektrisch ook veel beter bij de doelen waar Nederland ze voor in wil zetten.
Ik heb er gewoon niet zoveel verstand van en denk dat het beter is om langer onder water te kunnen blijven.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 08:36 schreef sp3c het volgende:
[..]
Stiller, goedkoper, minder onderhoudsgevoelig etc. waarom denk je dt het een slechte keuze is?
Jij snapt hem.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 08:51 schreef inXs het volgende:
Dit is gewoon hoe trump ‘nieuws’ verkoopt. Die subs varen altijd al ‘op strategische’ plekken rond, dus dit is niet perse Trump zijn ‘geniale’ idee…. Net als russische, net als franse, net als..
Want als je een kernmacht bedreigt (zoals medvedev deed) verwacht je niet al zonder uitspraak al dat er iets naar je toe komt?quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 22:22 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat.
En als je eenmaal zegt dat ze richting Rusland gaan, heeft de 'vijand' nog steeds een enorm zoekveld, maar een stuk kleiner dan voorheen.
Men gaat dan op zoek naar naar ze om ze in kaart te brengen.
Het strategische nut/voordeel van een sub met kernwapens is juist dat de vijand niet weet waar ze zijn.
Immers, mocht het onverhoopt ooit tot een kernoorlog komen, dan weten beide partijen exact waar de silo's met ICBM's zijn, en die zullen tot de primaire doelwitten behoren.
De met kernwapens uitgeruste subs zijn bedoeld voor een tweede wave.
En vanuit dat strategische nut zul je koste wat kost hun locaties altijd geheim willen houden.
Goedkoper en stiller. En als je bemanning vers eten wil moet je toch wel elke paar weken naar de oppervlakte.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 08:29 schreef SebbeSwensje het volgende:
quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 21:59 schreef Geldprintkabouter het volgende:
Deze nucleair aangedreven onderzeeërs zijn uitgerust met nucleaire ballistische raketten:
- Elke Ohio-klasse SSBN kan tot 20 Trident II D5-raketten dragen.
- Elke Trident II-raket kan worden uitgerust met meerdere nucleaire kernkoppen, vaak tot 8 kernkoppen per raket, afhankelijk van de missie
quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 12:28 schreef AchJa het volgende:
Weer een hoop ophef overal over die "nuclear submarines"... Snappen ze nou echt niet dat de Amerikanen alleen maar nuclear subs hebben? Alle 67 die ze hebben zijn nucleair aangedreven dus van het type "nuclear submarine". 14 Daarvan zijn SSBNs die Nucleaire Ballistic Missiles (de Trident) aan boord hebben.
De overigen hebben allemaal oa Guided Missiles (Tomahawk) aan boord.
En dan met zoiets naar de VS slingeren?quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 16:21 schreef dvdfreak het volgende:
tijd voor putingod om een paar tsar bombas op cuba te plaatsen
Gewoon onder water héél snel een raampje open doen, paar vissen naar binnen trekken, en het raampje weer héél snel weer dicht doen.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 10:56 schreef Ulx het volgende:
[..]
Goedkoper en stiller. En als je bemanning vers eten wil moet je toch wel elke paar weken naar de oppervlakte.
Kaja Kallas en Von der Leyen lopen al te soppen bij de gedachte.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 21:05 schreef Ulx het volgende:
Gelukkig is Trump geen warmonger, anders zou hij misschien onderzeeërs richting Rusland sturen.
Gemaakt van atomen?quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 19:35 schreef Lospedrosa het volgende:
Volgens Ko Colijn waren het atoom onderzeeërs
Wat ik me dan wel weer afvraag. De variant die kernwapens af kan schieten heet de Ohio-klasse. Waarom vernoemen ze dat naar een staat die zo ver van de oceanen ligt?quote:
Een klasse wordt vernoemd naar het eerste schip uit die klasse.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 20:59 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Wat ik me dan wel weer afvraag. De variant die kernwapens af kan schieten heet de Ohio-klasse. Waarom vernoemen ze dat naar een staat die zo ver van de oceanen ligt?
De USS Nautilus (SSN-571) was de eerste kernonderzeeër ter wereld, gebouwd in 1954. Het was ook de eerste onderzeeër die onder de Noordpool voer, een historische gebeurtenis op 3 augustus 1958. De Nautilus is nu een museumschip in Groton, Connecticut.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 21:40 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Met kernonderzeeër wordt een nucleair aangedreven onderzeeër bedoeld.
Dat heeft verder niks te maken met het al dan niet aan boord hebben van nukes.
Sterker nog, ik denk dat over de subs die nukes aan boord hebben sowieso geen enkele mededeling over wordt gedaan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |