Bron: https://www.ad.nl/show/in(...)-speelt-er~aa246daf/quote:Internet in de ban van reclame Sydney Sweeney die ‘vooral om borsten draait’ en ‘nazi-toon heeft’: wat speelt er?
Het internet is al een week in de ban van een reeks reclames met de populaire actrice Sydney Sweeney (27). De video’s moeten jeans promoten, maar draaien volgens critici vooral om haar borsten en zouden een naziboodschap bevatten. Anderen zien er het einde van ‘woke’-reclame in en juichen dat toe. Wat is hier aan de hand?
Wat voor reclame is dit?
Het gaat om een campagne van het merk American Eagle. De Amerikaanse actrice Sydney Sweeney, bekend van hitseries Euphoria en White Lotus, promoot spijkerbroeken in een reeks video’s. Te zien is hoe ze in de jeans poseert en er op verleidelijke toon over praat. De video’s zijn miljoenen keren bekeken en kregen tienduizenden reacties. Die zijn zo kritisch dat zelfs kwaliteitsmedia als The Guardian, Washington Post en The Atlantic groot over de ophef berichten.
Waar gaat de ophef over?
Focus op borsten
Over twee dingen. De video’s zouden allereerst amper draaien om spijkerbroeken en veel meer om Sweeneys lichaam, en dan vooral om haar borsten. In een van de video’s draagt ze niets onder een openvallend jasje, in een andere toont ze haar decolleté.
Het is pijnlijk dat een getalenteerde actrice zich ervoor leent om puur als lustobject te dienen, vinden critici. Met de video’s gaat de feministische beweging een stap achteruit, klinkt het. Extra schrijnend is dat het merk er een punt van maakt dat een deel van de opbrengst naar een crisisdienst voor slachtoffers van huiselijk geweld gaat. Daar past geen reclame bij die erop is gericht om mannen, vaak daders van zulk geweld, op te winden, vindt men.
De focus op haar boezem had een doel kunnen dienen als het merk vrouwen zou helpen die ook grote borsten hebben en het lastig vinden om zich charmant te kleden, maar dat gebeurt niet.
Naziboodschap
Nog veel meer ophef is er over de teksten in de video’s. Het merk maakt een woordspeling met de termen ‘jeans’ en ‘genes’, die hetzelfde klinken. Zo krijg je de slogan ‘Sydney Sweeney has great jeans’, die je kunt verstaan als ‘great genes’, oftewel ‘geweldige genen’. In een van de video’s spreekt Sweeney ook over het doorgeven van genen.
Het is verkeerd om dit uitgerekend te zeggen bij een witte vrouw met blond haar en blauwe ogen, luidt de kritiek. Tegenstanders leggen een verband met eugenetica, het idee dat de ‘kwaliteit’ van de mensheid verbeterd zou kunnen worden door alleen mensen met ‘wenselijke’ eigenschappen kinderen te laten krijgen. Dit uiterst omstreden gedachtegoed stond bijvoorbeeld centraal in de tijd van nazi-Duitsland. Sweeneys reclame wordt daarom ook wel ‘nazipropaganda’ genoemd.
Denkt iedereen er zo over?
Nee, andere mensen stellen dat men te veel achter een onschuldig woordgrapje zoekt. Ook wijzen mensen erop dat de reclame simpelweg een remake is van een campagne met actrice Brooke Shields uit 1980. Die was destijds overigens ook omstreden, omdat een pas 15-jarige Shields volgens critici op seksuele wijze spijkerbroeken van Calvin Klein aanprees.
Conservatief Amerika juicht zelfs voor Sweeneys video’s, omdat ze het einde in zouden luiden van ‘woke’ reclames. Na jaren van nadruk op diversiteit in de modewereld is het verfrissend dat een merk schaamteloos kiest voor een traditioneel knap model dat zich sexy gedraagt, is het idee. De klachten zijn volgens hen dan ook linkse aanstellerij, een mening die zelfs de communicatiebaas van het Witte Huis, Steven Cheung, onderschreef. Merken zetten daarnaast al jaren populaire beroemheden in voor reclames en Sweeney is heel populair, dus zo schokkend is de stap volgens menigeen niet.
Is de reclame een succes?
Ligt eraan wie je het vraagt. Het merk had de controverse kunnen voorkomen door modellen met verschillende achtergronden het ‘gene’-grapje te laten maken, zegt marketingprofessor Marcus Collins bij persbureau AP. „Je kunt zeggen dat dit onwetendheid was, of luiheid, of opzet. In alle drie de gevallen is het niet goed.”
Maar het merk heeft wel de volle aandacht, zien andere marketingkenners. Dat lukt alleen als je reclame een memorabel ‘randje’ heeft, zegt Allen Adamson bij NPR. Een bedrijf dat spijkerbroeken van 80 euro wil verkopen als je ze ook voor een prikkie elders kan halen, moet wel opvallen.
Kort na verschijning van de reclames kwam in het nieuws dat de aandelen van American Eagle meer waard waren geworden, maar ze daalden ook weer. Het is volgens kenners goed als er discussie is over je merk, al schrijft The Atlantic dat je van een discussie niet kunt spreken. Dit is een meningensoap van mensen die niet naar elkaar luisteren.
Het spijkerbroekenmerk en Sweeney hebben nog niet gereageerd op de ophef. Mogelijk wachten ze simpelweg tot de storm gaat liggen.
Ja maar als je dat niet als nazisme ziet, is het wel seksisme he!quote:Op donderdag 31 juli 2025 17:09 schreef kladderadatsch het volgende:
Teringjezus zeg, wat vergezocht allemaal.![]()
'Sydney Sweeney has great jeans', wat klinkt als 'genes', slaat natuurlijk op dat fantastische lijf van d'r.
Echt hoor, sommige mensen horen echt in een dwangbuis. Hoe functioneren dit soort lui in hemelsnaam!?
Ophef over borsten had dan in elk geval een stuk lastiger geweestquote:Op donderdag 31 juli 2025 17:07 schreef VEM2012 het volgende:
Dus als ik het goed begrijp was het geen enkel probleem geweest als men deze slogan had gebruikt bij Zendaya.
Ik zag van de week dat Dumpert-filmpje uit de OP, en dacht dat het om een eenling ging.. Blijkt het dus al een totale rel te zijn..quote:Op donderdag 31 juli 2025 17:09 schreef kladderadatsch het volgende:
'Sydney Sweeney has great jeans', wat klinkt als 'genes', slaat natuurlijk op dat fantastische lijf van d'r.
Echt hoor, sommige mensen horen echt in een dwangbuis. Hoe functioneren dit soort lui in hemelsnaam!?
Dat vadsige wijf in de dumpertvideo is gewoon ouderwets jaloers op een veel aantrekkelijker exemplaar.quote:Op donderdag 31 juli 2025 17:09 schreef kladderadatsch het volgende:
Alleen Premium artikelen niet.quote:
Niet echt vergezocht; in de reclame stond genes doorgekruist en eronder jeans geschreven.quote:Op donderdag 31 juli 2025 17:09 schreef kladderadatsch het volgende:
Sinds wanneer mag je AD niet meer als bron gebruiken?quote:Op donderdag 31 juli 2025 17:31 schreef Eightyone het volgende:
AD, die bron mag hier niet.
Hier staat een vergelijkbaar bericht, dat mag waarschijnlijk wel:
https://www.nsmbl.nl/jean(...)ney-sweeney-kritiek/
Tbh dacht ik dacht ik het laatste toen ik dat filmpje zag. Maar volgens ad.nl is de rel dus iets groter.quote:Op donderdag 31 juli 2025 18:31 schreef matigeuser het volgende:
Is er écht 'ophef'? Of zijn een paar lelijke dikke wijven op hun genderloze pikkie getrapt omdat 'blank = fout'?
Volgens mij alleen dat laatste en het wordt tijd dat we dit eens gaan negeren. Neger-en.
Zou het misschien een wedstrijdje in 'hoe maak ik mezelf onsterfelijk belachelijk in 5 seconden' kunnen zijn of zo? Want dan is deze voorlopig wel de winnaar wat mij betreft.quote:Op donderdag 31 juli 2025 18:32 schreef ToT het volgende:
"It's no coincidence that Sydney Sweeney's initials are SS!"![]()
![]()
Er komt een fucking professor langs, die neem je toch meteen haar titels af..quote:Op donderdag 31 juli 2025 18:32 schreef ToT het volgende:
"It's no coincidence that Sydney Sweeney's initials are SS!"![]()
![]()
Sex sells, dat weet iedereen, toch? Dus ja, seksisme gebruikt om te verkopen, niks bijzonders.quote:Op donderdag 31 juli 2025 17:11 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja maar als je dat niet als nazisme ziet, is het wel seksisme he!En als mooie vrouw mag je natuurlijk niet aan zoiets meewerken (tenzij je een Onlyfans account hebt).
Dat is toch ook gewoon zo.quote:Het is verkeerd om dit uitgerekend te zeggen bij een witte vrouw met blond haar en blauwe ogen, luidt de kritiek. Tegenstanders leggen een verband met eugenetica, het idee dat de ‘kwaliteit’ van de mensheid verbeterd zou kunnen worden door alleen mensen met ‘wenselijke’ eigenschappen kinderen te laten krijgen.
Ja het zijn maar een paar lelijke dikke wijven. Die worden vervolgens massaal verspreid door lelijke dikke rechtse mannetjes die je proberen net zo bang als zijzelf te maken.quote:Op donderdag 31 juli 2025 18:31 schreef matigeuser het volgende:
Is er écht 'ophef'? Of zijn een paar lelijke dikke wijven op hun genderloze pikkie getrapt omdat 'blank = fout'?
Volgens mij alleen dat laatste en het wordt tijd dat we dit eens gaan negeren. Neger-en.
Wat een stijl hadden mensen vroeger toch ook eigenlijk:quote:Op donderdag 31 juli 2025 20:20 schreef Perox het volgende:
Lekker wijf maakt reclame voor spijkerbroeken, niets nieuws onder de zon.
[ afbeelding ]
Ik hoorde dat het aandeel American Eagle zo was gestegen, maar dat is vrij relatief.quote:
Tof gedaan, inclusief die blauwharige zeekoeienquote:Op zondag 3 augustus 2025 14:34 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik hoorde dat het aandeel American Eagle zo was gestegen, maar dat is vrij relatief.
Van $ 9.93 naar $ 10.74 in een maand tijd.
Bekijk deze YouTube-video
Een parodie.
Wel veel ai, maar op zich primaquote:Op zondag 3 augustus 2025 14:40 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Tof gedaan, inclusief die blauwharige zeekoeien
Mja, mensen wegzetten als 'varken' is niet de bedoeling. Wel valt het op dat zulke woke-isten bijna altijd zelf een (ernstig) overgewicht hebben.quote:Op zondag 3 augustus 2025 14:47 schreef matspontius het volgende:
Enkeltje GGZ voor dat varken in de Dumpert video 👋
Nee, ze bunker busters noemen is idd netterquote:Op zondag 3 augustus 2025 14:51 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Mja, mensen wegzetten als 'varken' is niet de bedoeling. Wel valt het op dat zulke woke-isten bijna altijd zelf een (ernstig) overgewicht hebben.
Je krijgt daardoor ook het gevoel dat men simpelweg op dit soort ads gaat haten omdat het een beauty ideaal betreft, waar men (denkt) zelf niet aan te kunnen voldoen.
Je ziet dit bij mannen een stuk minder onderling, maar bij mannen is het beauty ideaal ook niet echt veranderd. Ik heb nog geen reclame gezien met mannen die overgewicht hebben bijvoorbeeld, iets dat bij vrouwen wel wordt gepromoot.
Doet iemand dat dan? Lijkt vooral weer een hoop krampachtig zoeken naar ophef die er eigenlijk niet/amper is.quote:Op donderdag 31 juli 2025 17:00 schreef The-BFG het volgende:
Iemand uit onderstaand filmpje kan je toch niet serieus meer nemen ():
https://www.dumpert.nl/zoek/sweeney?selectedId=100128613_fe47e185
Mensen als nazi wegzetten is een tikkeltje zorgwekkender vind ik. Dan verdient ze het predicaat varken wel. Bovendien is dit gewoon een gefrustreerd en infantiel persoon die de schoonheid van een ander niet kan verkroppenquote:Op zondag 3 augustus 2025 14:51 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Mja, mensen wegzetten als 'varken' is niet de bedoeling. Wel valt het op dat zulke woke-isten bijna altijd zelf een (ernstig) overgewicht hebben.
Je krijgt daardoor ook het gevoel dat men simpelweg op dit soort ads gaat haten omdat het een beauty ideaal betreft, waar men (denkt) zelf niet aan te kunnen voldoen.
Je ziet dit bij mannen een stuk minder onderling, maar bij mannen is het beauty ideaal ook niet echt veranderd. Ik heb nog geen reclame gezien met mannen die overgewicht hebben bijvoorbeeld, iets dat bij vrouwen wel wordt gepromoot.
Zag net een foto van Sidney naast een praktisch dezelfde foto van Beyonce die op handen word gedragen door de wat meer linkse mensen. Het is bijna zielig weerquote:Op zondag 3 augustus 2025 15:26 schreef Nober het volgende:
Als Sydney zwart was geweest hadden die linkse racisten het wel prachtig gevonden. Maar het is een blanke en blanken zijn schuldig aan alles en moeten boeten.
Vooral de blanke witte mannen! Die zijn schuld aan alles wat er op deze wereld mis is.quote:Op zondag 3 augustus 2025 15:26 schreef Nober het volgende:
Als Sydney zwart was geweest hadden die linkse racisten het wel prachtig gevonden. Maar het is een blanke en blanken zijn schuldig aan alles en moeten boeten.
Het is alleen jammer dat er een behoorlijk grote groep zwakzinnige idioten, ook hier weer in dit topic, is die kennelijk deze nuance mist en nog dieper in hun ongefundeerde links-haat gaan zitten.quote:Op donderdag 31 juli 2025 17:39 schreef Straatcommando. het volgende:
Als daar een moddervette ''queer vrouw van kleur had gezeten'' met dezelfde slogan had je hier niets over gehoord.
Ja misschien wat boze magatards, nu ik er over nadenk. Internet fophef is de slechtse fophef. Totaal niet representatief.
Gelukkig hebben we jou hier, als hoogbegaafd en super intelligent persoon die ons wat dat betreft tot de orde kan roepen. Jij zorgt dat we hier niet compleet ontsporen en een tweede holocaust starten. Hulde daarvoorquote:Op maandag 4 augustus 2025 00:00 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Het is alleen jammer dat er een behoorlijk grote groep zwakzinnige idioten, ook hier weer in dit topic, is die kennelijk deze nuance mist en nog dieper in hun ongefundeerde links-haat gaan zitten.
Dus wat een fophef het ook is, dit soort onzin van 3 man en een paardenkop heeft ook op grotere schaal negatieve gevolgen wat betreft polarisatie.
Marketingbedrijf scoort punten!quote:Op zondag 3 augustus 2025 15:04 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Doet iemand dat dan? Lijkt vooral weer een hoop krampachtig zoeken naar ophef die er eigenlijk niet/amper is.
Water is nat. Lekker wijf maakt reclame voor product. Gras is groen.
Uh okequote:Op maandag 4 augustus 2025 00:38 schreef matspontius het volgende:
[..]
Jij zorgt dat we hier niet compleet ontsporen en een tweede holocaust starten.
Ik heb als kind nachtmerries gehad van die linker gozer.quote:
Ben jij een polarisatie strijder?quote:Op maandag 4 augustus 2025 00:00 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Het is alleen jammer dat er een behoorlijk grote groep zwakzinnige idioten, ook hier weer in dit topic, is die kennelijk deze nuance mist en nog dieper in hun ongefundeerde links-haat gaan zitten.
Dus wat een fophef het ook is, dit soort onzin van 3 man en een paardenkop heeft ook op grotere schaal negatieve gevolgen wat betreft polarisatie.
Ja, dat staat dus letterlijk in de post zelfquote:
Welke post, ik lees namelijk nergens je onderbouwing.quote:Op maandag 4 augustus 2025 00:48 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ja, dat staat dus letterlijk in de post zelf
Het bewijs wordt toch met elk nieuwsbericht en elke random tweet over iets marginaals bevestigd? Als je verdere onderbouwing wilt, lees de reacties op welke fophef dan ook op elk social media kanaal.quote:Op maandag 4 augustus 2025 00:56 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Welke post, ik lees namelijk nergens je onderbouwing.
Ik vraag toch om jou onderbouwing.quote:Op maandag 4 augustus 2025 01:03 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Het bewijs wordt toch met elk nieuwsbericht en elke random tweet over iets marginaals bevestigd? Als je verdere onderbouwing wilt, lees de reacties op welke fophef dan ook op elk social media kanaal.
Dit dus, leg het eens uit.quote:Op maandag 4 augustus 2025 00:00 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Maar dan vraag je me waarom ik denk dat mensen zo reageren, dat weet ik natuurlijk niet. Ik herken alleen een patroon.quote:Op maandag 4 augustus 2025 01:07 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik vraag toch om jou onderbouwing.
Voor extreem-links heeft ze volledig afgedaan en komt ze in het MAGA hoekje terecht.quote:Op maandag 4 augustus 2025 00:29 schreef Zoddie het volgende:
Wat een kankergezwel is dat hele social media toch.
Ik was op vakantie, hield me weinig bezig met social media maar zag op reddit nog wel iets dat Sydney sweeney een nazi zou zijn.
Blijkt toch weer totaal overdreven gezeik.
Groot deel van redditors doen dat ook niet, dat merk je wel eens.quote:Op maandag 4 augustus 2025 01:33 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Voor extreem-links heeft ze volledig afgedaan en komt ze in het MAGA hoekje terecht.
Blijf me echt verbazen dat zulke mensen elke dag in de maatschappij weten te functioneren (of misschien doen ze dat ook niet).
Ik vraag je om een onderbouwing van je mening, zo moeilijk is dat toch niet..quote:Op maandag 4 augustus 2025 01:10 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Maar dan vraag je me waarom ik denk dat mensen zo reageren, dat weet ik natuurlijk niet. Ik herken alleen een patroon.
quote:Op maandag 4 augustus 2025 08:30 schreef VEM2012 het volgende:
Inmiddels is er meer bewijs dat Sydney een white supremacist is: haar cupmaat is 36KKK en ze noemt haar tieten ‘the proud boys’.
Snap je nou echt niet wat hij bedoeld?quote:Op maandag 4 augustus 2025 02:05 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik vraag je om een onderbouwing van je mening, zo moeilijk is dat toch niet..
Ik vraag je niet waarom anderen volgens jou een bepaalde mening hebben.
Jij zegt hier wat, ik snap dat niet dus leg maar uit.
Ik vraag het uit interesse.
Edit:
En voor de duidelijkheid het gaat me vooral om je post van 00:00 uur.
Wat zeg je daar nu precies?
Dit is soort dingen is natuurlijk weer typisch voorbeeld van de achterlijke cultuur in de VS. Je bent of links of rechts , anders kan niet en de andere groep bestaat enkel uit debielen die je vijand zijn. Drie mensen van achterlijk extreemlinks op social media zijn beledigd en gaan posten over Sydney Sweeney. Drie mensen van achterlijk extreemrechts denken jaaaaaaa een stok om links mee te slaan, kijk wat linkse mensen zeggen! Reacties" mauahahaha stom linkse mensen, zij stom, wij goed" terwijl 99% van de mensen die op de democraten hebben gestemd niks met deze ophef hebben. Mensen willen graag de bevestiging zien dat de andere groep puur stom is. Net alsof een andere pipo iets zwaar beledigend post over zwarte mensen en dat mensen dan massaal gaan doen alsof alle republikeinen dat vinden. Dit soort onzin is pure fophef. Waarom geven we zoveel aandacht aan domme mensen en projecteren dat op een deel van de bevolking? Aan beide extreme kanten zijn mensen hier schuldig aan. Donald Trump zit ook constant te janken over Dems, Libtards etc.quote:Polarisatie verwijst naar het proces waarbij tegenstellingen tussen groepen in de samenleving toenemen en verscherpen, vaak resulterend in een "wij-zij"-denken. Dit kan leiden tot spanningen en conflicten tussen verschillende groepen.
Precies.quote:Op maandag 4 augustus 2025 10:35 schreef Momo het volgende:
[..]
Snap je nou echt niet wat hij bedoeld?
[..]
Dit is soort dingen is natuurlijk weer typisch voorbeeld van de achterlijke cultuur in de VS. Je bent of links of rechts , anders kan niet en de andere groep bestaat enkel uit debielen die je vijand zijn. Drie mensen van achterlijk extreemlinks op social media zijn beledigd en gaan posten over Sydney Sweeney. Drie mensen van achterlijk extreemrechts denken jaaaaaaa denken ja een stok om links mee te slaan, kijk wat linkse mensen zeggen! Reacties" mauahahaha stom linkse mensen, zij stom, wij goed" terwijl 99% van de mensen die op de democraten hebben gestemd niks met deze ophef hebben. Mensen willen graag de bevestiging zien dat de andere groep puur stom is. Net alsof een andere pipo iets zwaar beledigend post over zwarte mensen en dat mensen dan massaal gaan doen alsof alle republikeinen dat vinden. Dit soort onzin is pure fophef. Waarom geven we zoveel aandacht aan domme mensen en projecteren dat op een deel van de bevolking? Aan beide extreme kanten zijn mensen hier schuldig aan. Donald Trump zit ook constant te janken over Dems, Libtards etc.
Dat kleine groepje kan best groot zijn.quote:Op maandag 4 augustus 2025 11:43 schreef Breekfast het volgende:
Je kunt je afvragen wie hier de ophef creëert: een zeer klein groepje op het internet dat hier blijkbaar over valt of de anti-woke community die besluit om die kleine groep de volle aandacht/spotlights te geven.
Laten we nou niet doen alsof we de mensen die nu nog PVV gaan stemmen ook maar op wat manier dan ook nog serieus kunnen nemen.quote:Op maandag 4 augustus 2025 10:35 schreef Momo het volgende:
[..]
Snap je nou echt niet wat hij bedoeld?
[..]
Dit is soort dingen is natuurlijk weer typisch voorbeeld van de achterlijke cultuur in de VS. Je bent of links of rechts , anders kan niet en de andere groep bestaat enkel uit debielen die je vijand zijn. Drie mensen van achterlijk extreemlinks op social media zijn beledigd en gaan posten over Sydney Sweeney. Drie mensen van achterlijk extreemrechts denken jaaaaaaa een stok om links mee te slaan, kijk wat linkse mensen zeggen! Reacties" mauahahaha stom linkse mensen, zij stom, wij goed" terwijl 99% van de mensen die op de democraten hebben gestemd niks met deze ophef hebben. Mensen willen graag de bevestiging zien dat de andere groep puur stom is. Net alsof een andere pipo iets zwaar beledigend post over zwarte mensen en dat mensen dan massaal gaan doen alsof alle republikeinen dat vinden. Dit soort onzin is pure fophef. Waarom geven we zoveel aandacht aan domme mensen en projecteren dat op een deel van de bevolking? Aan beide extreme kanten zijn mensen hier schuldig aan. Donald Trump zit ook constant te janken over Dems, Libtards etc.
Bedankt dat je mijn punt weer versterkt!quote:Op maandag 4 augustus 2025 12:30 schreef DeVerzamelaar het volgende:
De linkse kerk ziet natuurlijk liever mensen met overgewicht, gemengde koppels of halfbloed kinderen met kroeshaar in de reclame. Blank is fout.
Ik heb niet het idee dat "de linkse kerk" dit per se wil (uitzonderlijken daargelaten). Ik heb eerder het idee dat de commercie dit doet en "de rechtse kerk" daar vooral veel problemen mee heeft.quote:Op maandag 4 augustus 2025 12:30 schreef DeVerzamelaar het volgende:
De linkse kerk ziet natuurlijk liever mensen met overgewicht, gemengde koppels of halfbloed kinderen met kroeshaar in de reclame. Blank is fout.
Nee het gaat al mis door "op internet is ophef ontstaan"quote:Op maandag 4 augustus 2025 13:02 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
Ik heb niet het idee dat "de linkse kerk" dit per se wil (uitzonderlijken daargelaten). Ik heb eerder het idee dat de commercie dit doet en "de rechtse kerk" daar vooral veel problemen mee heeft.
Vooral dat.quote:Op maandag 4 augustus 2025 13:08 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee het gaat al mis door "op internet is ophef ontstaan"
Ergens in de afgelopen jaren is dat zinnetje voldoende gebleken om "nieuws" te genereren, terwijl je daarmee alleen maar een zeer vocaal groepje beroepsjankers (van welke "kant" dan ook) een podium geeft waardoor het lijkt dat dat een breed gedragen mening is.
Dit is letterlijk gejammer van een stel pipo's in een bubbel op het internet.
Jammer genoeg is dit precies wat er gebeurt ja.quote:Op maandag 4 augustus 2025 13:08 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ergens in de afgelopen jaren is dat zinnetje voldoende gebleken om "nieuws" te genereren, terwijl je daarmee alleen maar een zeer vocaal groepje beroepsjankers (van welke "kant" dan ook) een podium geeft waardoor het lijkt dat dat een breed gedragen mening is.
Ze zal als voorbeeld gebruikt worden door Hollywood.quote:Op maandag 4 augustus 2025 17:38 schreef RotatoR het volgende:
[ afbeelding ]
Nu zal ze wel voor eeuwig gecanceld worden door de woke cult.
Dit is okay. Democraat, sponsor van de partijquote:Op maandag 4 augustus 2025 18:35 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ze zal als voorbeeld gebruikt worden door Hollywood.
Ik zou echt sowieso altijd een Jag kopen, ongeacht met welke ads ze over de brug komen. Ze mogen openlijk Hitler adoreren en ik zou nog juichen voor elke F-type die ik tegenkom.quote:Op maandag 4 augustus 2025 17:38 schreef RotatoR het volgende:
[ afbeelding ]
Nu zal ze wel voor eeuwig gecanceld worden door de woke cult.
Je hebt een punt, als het om Nederland gaat. In de USA zelf is het een ander verhaal.. Daar is niet alleen de MAGA cult doorgeslagen maar hetzelfde geld voor dat hele woke gedoe.quote:Op maandag 4 augustus 2025 13:08 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Zekers, de huidige modellen dan. Nieuwe concept designs zien er niet uit.quote:Op maandag 4 augustus 2025 18:47 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Ik zou echt sowieso altijd een Jag kopen, ongeacht met welke ads ze over de brug komen. Ze mogen openlijk Hitler adoreren en ik zou nog juichen voor elke F-type die ik tegenkom.
https://www.rtl.nl/boulev(...)ney-tranen-na-heftigquote:Sydney Sweeney in tranen na heftige reacties op spijkerbroekencampagne
4 augustus 2025
Sydney Sweeney (27) zorgt voor opschudding met haar nieuwste campagne voor modemerk American Eagle. In de reclame schittert de blonde actrice met haar blauwe ogen als een sprookjesprinses, terwijl de slogan luidt: 'Great Jeans'. Maar veel kijkers lezen er een dubbelzinnige boodschap in, namelijk dat je alleen met zulke 'perfecte genen' de jeans echt kunt dragen.
Extreem-links....quote:Op maandag 4 augustus 2025 20:52 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
"Shitney Sweeney was a non factor prior to this, but I'm glad the delusional entertainment that some have tried to do with her can stop now."
Extreem-links is zo schattig en lief
Bijzonder dat Beyonce zo'n ronde kont heeft gekregen. Dat had ze 15 jaar terug echt niet. Lijkt wel nep, want specifiek daar zo rond worden (maar tegelijkertijd niet per se een hele gespierde vorm) lijkt mij vrijwel onmogelijk. Helemaal zonder cellulitis...quote:Op maandag 4 augustus 2025 18:37 schreef hondonspain het volgende:
[..]
Dit is okay. Democraat, sponsor van de partij
Bekijk deze YouTube-video
Om te beginnen: ze heeft in die reclame jeans aan. Dat is normaal gekleed.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 08:41 schreef bianconeri het volgende:
Ophef over dit soort reclames snap ik wel.
Echter niet het nazi gedeelte daarvan, want dat is natuurlijk onzin.
Maar wel dat vrouwen echt puur als object gebruikt worden.
Ja, ze heeft echt een prachtig lichaam. Dat zal niemand ontkennen. Maar moet dat zo openlijk en gebruikt worden?
Net als in muziekvideo's. Die slaan echt nergens meer op, maar wat hebben ze wel? Halfnaakte vrouwen want dat verkoopt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 09:35 schreef speknek het volgende:
Ik vond de opmerking over blond haar en blauwe ogen voordat ze zei dat ze great genes had wat apart, maar het leek me verder duidelijk om haar figuur te gaan, en het enige wat beklijfte was dat ze een model hadden met zo'n goed figuur maar dat de jeans nog steeds lelijk en vormeloos om haar heen zaten.
Dus toen de rel begon vond ik het een matige reclame en een complete fophef.
Intussen blijkt Sweeney recentelijk een MAGA feestje gehouden te hebben, heeft ze zich vorig jaar op Trump's verjaardag als Republikein geregistreerd, was de bathwater al een beetje sus en heeft de hoofd marketing van American Eagle (die naam is ook al redelijk verdacht natuurlijk) bevestigd dat de reclame bedoeld was om mensen boos te maken.
Mijn wetenschappelijke conclusie is dan niet dat iedereen gek is behalve ik, maar dat de mensen van de fophef misschien wel betere culture voelsprieten hebben dan ik.En dit is relevant omdat?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
Omdat dat erop wijst dat het moreel kompas van mevrouw Sweeney een flinke afwijking vertoont.quote:
Integendeel. Dan was zij namelijk wel een wel een geregistreerd Democraat geweest en had bijvoorbeeld op Harris gestemd. Dáár zit immers het grote probleem binnen de VS. Het is dan ook juist goed te zien dat er nog bekende jonge mensen zijn die conservatief gedachtegoed omarmen. Radicale progressieven met blauw haar en zelfgekozen geslachten die open grenzen, de Islam en de Palestijnen liefkozen zijn er helaas al veel te veel van.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:23 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Omdat dat erop wijst dat het moreel kompas van mevrouw Sweeney een flinke afwijking vertoont.
Want als je Republikein bent, dan ben je een onfatsoenlijk mens?quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:23 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Omdat dat erop wijst dat het moreel kompas van mevrouw Sweeney een flinke afwijking vertoont.
Als je ziet welke weg de republikeinse partij is ingeslagen met die kwaaie sinaasappel en zijn boevenbende dan is dat misschien niet eens een heel gekke gedachte.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:36 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Want als je Republikein bent, dan ben je een onfatsoenlijk mens?
Ook binnen de Republikeinse stemmers zit er wel een heel spectrum natuurlijk, van heel gematigd tot nog dommer dan Trump. Maar als Sydney Sweeney een onvervalste patriot is dan vind ik daar niet zo veel mis mee. Ik vind Nederland ook het beste land ter wereld. Republikeinen zijn oke. Gewoon mensen met een mening waar ik het niet mee eens ben.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:43 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Als je ziet welke weg de republikeinse partij is ingeslagen met die kwaaie sinaasappel en zijn boevenbende dan is dat misschien niet eens een heel gekke gedachte.
Tja, dat kun je vinden en toch prefereren veel Amerikanen dat boven het verachtelijke gedachtegoed van mensen zoals AOC, Sanders, Newsom en de nu in New York populaire intersectionele en pro-Palestijnse socialist, Zohran Mamdani.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:43 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Als je ziet welke weg de republikeinse partij is ingeslagen met die kwaaie sinaasappel en zijn boevenbende dan is dat misschien niet eens een heel gekke gedachte.
Als die 'gematigde' Republikeinse stemmers gewoon op Trump stemmen dan is daar natuurlijk wel degelijk wat mis mee.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:55 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Ook binnen de Republikeinse stemmers zit er wel een heel spectrum natuurlijk, van heel gematigd tot nog dommer dan Trump. Maar als Sydney Sweeney een onvervalste patriot is dan vind ik daar niet zo veel mis mee. Ik vind Nederland ook het beste land ter wereld. Republikeinen zijn oke. Gewoon mensen met een mening waar ik het niet mee eens ben.
Trumpaanhangers zijn natuurlijk wel debiel. Hoop niet dat ze er zo eentje is.
Lekker on topic weer. Echt overal Trump bij slepen begint op een Pavlof reactie te lijken 🧐quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:37 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Als die 'gematigde' Republikeinse stemmers gewoon op Trump stemmen dan is daar natuurlijk wel degelijk wat mis mee.
Ik heb het allemaal niet heel erg gevolgd want die gekte in de VS boeit me nou ook weer niet zo veel, maar wat ik begreep was dat het op een familiefeestje rood zag van de MAGA-petjes (ok familie heb je niet voor 't uitkiezen) en dat ze zich op de verjaardag van eerdergenoemde kwaaie sinaasappel heeft geregistreerd als republikein.
Dat kun je net zo goed zeggen van de Democratische partij. Maar dan ben je wel vooral aan het kijken naar de extremen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:43 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Newsom past niet echt in dat rijtje. Al is het de vraag of hij nu echt is bijgedraaid, of gewoon bezig is met zijn kandidatuur over 3,5 jaar.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:56 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, dat kun je vinden en toch prefereren veel Amerikanen dat boven het verachtelijke gedachtegoed van mensen zoals AOC, Sanders, Newsom en de nu in New York populaire intersectionele en pro-Palestijnse socialist, Zohran Mamdani.
MAGA? Ja lijkt me wiedes.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:36 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Want als je Republikein bent, dan ben je een onfatsoenlijk mens?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |