abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218395708
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 augustus 2025 12:06 schreef nostra het volgende:

[..]
Pensioenfondsen verplichten om alleen te beleggen in bedrijven die 'netto nul' uitstoten, bijvoorbeeld. Om over tien jaar te schreeuwen waar de indexaties blijven.
Tja, dat is een standpunt waar je van alles van kan vinden, principieel, ideologisch of pragmatisch.
Maar dat effect op het rendement zal hebben zullen degenen die het bedacht hebben ongetwijfeld erkennen. Ook is het geen eis dat dit per direct volledig doorgevoerd wordt.
En ook allerlei andere partijen en organisaties zien het vermogen van de pensioenfondsen als interessante methode om bij te dragen aan hun beleidsdoelen.

Zo vinden bv CDA en VVD het wel erg nodig dat pensioenfondsen in de wapenindustrie gaan beleggen. Is dat dan ook ongenuanceerd?

Ofwel, geen bijster sterk voorbeeld dit.
pi_218395726
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 augustus 2025 12:15 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Een bijzonder karikatuur. Dit is toch zeker niet de realiteit mbt mensen die D66 stemmen.

En wat is eigenlijk je beeld van GroenLinks-PvdA stemmers of VVD stemmers dan?
Groenlinksstemmers zijn allemaal paarsharige XR-sympatisanten of geitenwollensokkenrockers
VVD stemmers zijn vadsige, pakkendragende Mercedesrijders
SP stemmers zijn shagrokende vakbondsmannen
etc.
Neem jezelf niet al te serieus, dat doen de anderen ook niet
pi_218395792
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 augustus 2025 12:26 schreef KareldeStoute het volgende:
Tja, dat is een standpunt waar je van alles van kan vinden, principieel, ideologisch of pragmatisch.
Maar dat effect op het rendement zal hebben zullen degenen die het bedacht hebben ongetwijfeld erkennen. Ook is het geen eis dat dit per direct volledig doorgevoerd wordt.
En ook allerlei andere partijen en organisaties zien het vermogen van de pensioenfondsen als interessante methode om bij te dragen aan hun beleidsdoelen.

Zo vinden bv CDA en VVD het wel erg nodig dat pensioenfondsen in de wapenindustrie gaan beleggen. Is dat dan ook ongenuanceerd?
Dat laatste hoeft van mij ook niet zo nodig, maar de bemoeizucht over wat wel en niet kan (of moet) bij in principe onafhankelijke instituten is wel vrij ongenuanceerd naar mijn mening ja. Eerst verplicht je een groot deel van de bevolking om deel te nemen in een niet-te-kiezen bedrijfstakpensioenfonds (het zal je niet verbazen dat ik dat al een veel te grote interventie vind), vervolgens ontzeg je het recht van de deelnemers om te besluiten wat er met dat geld gebeurt. Als die ervoor kiezen om DEI, in tabak en alcohol of "middle of the road" te beleggen, is dat aan hen.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_218395807
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2025 11:42 schreef probeer het volgende:
Omdat ze per definitie autochtoon zijn. Dat sommige mensen ze dan nog steeds als buitenlanders zien ligt aan die mensen. Hoeveel generaties duurt het volgens jou voordat iemand autochtoon is, HR? 2? 5? 8?
De definities van de begrippen autochtoon en allochtoon zoals het CBS en de Nederlandse overheid hanteren, zijn uiteindelijk ook maar bedacht, en kunnen in principe ook à la minute weer veranderd worden. Soms hebben die definities rare uitkomsten. Zo wordt een volbloed Boeroe als allochtoon beschouwd, terwijl zijn voorouders 180 jaar geleden van het Groningse platteland kwamen.

Of iemand die afstamt van mensen met een migratie achtergrond maar volgens de definitie autochtoon is, ook als zodanig beschouwd wordt, zal er helemaal afhangen hoe het integratieproces verder zal verlopen.
  zaterdag 2 augustus 2025 @ 12:41:36 #230
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218395819
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 augustus 2025 12:15 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Een bijzonder karikatuur. Dit is toch zeker niet de realiteit mbt mensen die D66 stemmen.

En wat is eigenlijk je beeld van GroenLinks-PvdA stemmers of VVD stemmers dan?
Niet heel veel anders dan dat van CDA en D66 stemmers.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_218395891
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 augustus 2025 12:35 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat laatste hoeft van mij ook niet zo nodig, maar de bemoeizucht over wat wel en niet kan (of moet) bij in principe onafhankelijke instituten is wel vrij ongenuanceerd naar mijn mening ja. Eerst verplicht je een groot deel van de bevolking om deel te nemen in een niet-te-kiezen bedrijfstakpensioenfonds (het zal je niet verbazen dat ik dat al een veel te grote interventie vind), vervolgens ontzeg je het recht van de deelnemers om te besluiten wat er met dat geld gebeurt. Als die ervoor kiezen om DEI, in tabak en alcohol of "middle of the road" te beleggen, is dat aan hen.
Dat zeg ik, het is een onderwerp waar je op allerlei soorten gronden iets van kan vinden.
En op basis van jouw uitgangspunt is bijna iedere partij hier ongenuanceerd in. Prima maar dan vind ik het dus geen bijster sterk voorbeeld van ongenuanceerdheid van GL/PvdA ;).
  zaterdag 2 augustus 2025 @ 12:55:09 #232
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_218395928
Ik lees dat de kritiek binnen de VVD op Dilan alleen maar toeneemt. Hopelijk vervangen ze haar voor iemand die wel met Timmermans wil samenwerken.
pi_218396068
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 augustus 2025 12:55 schreef Tijn het volgende:
Ik lees dat de kritiek binnen de VVD op Dilan alleen maar toeneemt. Hopelijk vervangen ze haar voor iemand die wel met Timmermans wil samenwerken.
Ik snap het ook niet zo goed. Wat steken en ongemak of zelfs weerzin over en weer tussen centrumlinks en centrumrechts is prima begrijpelijk en ook onderdeel van het spel. Dat konden Rutte en Samsom ook prima spelen.

Maar door er zo radicaal en ongenuanceerd in te zitten, manoeuvreert de VVD zich op termijn naar een positie als vaste juniorpartner van de PVV. Het is maar waar je je fijn bij voelt…
pi_218396146
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 augustus 2025 13:06 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ik snap het ook niet zo goed. Wat steken en ongemak of zelfs weerzin over en weer tussen centrumlinks en centrumrechts is prima begrijpelijk en ook onderdeel van het spel. Dat konden Rutte en Samsom ook prima spelen.

Maar door er zo radicaal en ongenuanceerd in te zitten, manoeuvreert de VVD zich op termijn naar een positie als vaste juniorpartner van de PVV. Het is maar waar je je fijn bij voelt…
Waar vind jij dat hier het radicalisme zou zitten en de nuance ontbreekt? Heb je daar een paar voorbeelden van? Zowel bij de base van de VVD (7%) als bij die van GroenLinks–PvdA (12%), staan mensen niet te springen om een samenwerking. Wel zie je dat de groep die echt uitgesproken tegen is, bij de VVD (34% tegen 62%) een stuk groter is.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zaterdag 2 augustus 2025 @ 13:18:27 #235
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_218396192
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 augustus 2025 13:14 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Waar vind jij dat hier het radicalisme zou zitten en de nuance ontbreekt? Heb je daar een paar voorbeelden van? Zowel bij de base van de VVD (7%) als bij die van GroenLinks–PvdA (12%), staan mensen niet te springen om een samenwerking. Wel zie je dat de groep die echt uitgesproken tegen is, bij de VVD (34% tegen 62%) een stuk groter is.
met GroenLinks in de regering dan gaan ze heel Nederland natuur maken , worden er helemaal geen huizen meer gebouwd en mag alleen Groen Links zelf nog vliegen en gaat er in ieder dorp een statushouders reservaat komen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_218396242
quote:

[..]
De uitspraken van de VVD-partijleider gemist?
Het gaat natuurlijk niet om de achterban.
pi_218396263
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2025 13:18 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
met GroenLinks in de regering dan gaan ze heel Nederland natuur maken , worden er helemaal geen huizen meer gebouwd en mag alleen Groen Links zelf nog vliegen en gaat er in ieder dorp een statushouders reservaat komen
Nou ja, dat eerste lijkt mij niet, ik neem aan dat men wel een plan zal hebben om te kunnen bouwen.

Dat men zal insteken op het verspreiden van migranten zal zeker en ik acht de kans ook wel groot dat er een aanzienlijk aantal extra binnen zullen komen. Nederland is wat dit betreft natuurlijk ook allang niet meer te redden, maar met GroenLinks-PvdA zal die trend wel in een stroomversnelling komen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218396306
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 augustus 2025 13:21 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
De uitspraken van de VVD-partijleider gemist?
Het gaat natuurlijk niet om de achterban.
Welke uitspraken doel je op en wat hebben deze te maken met het beleid van een partij?

VVD heeft het verkiezingsprogramma al gepubliceerd, dus ik was benieuwd of je daar enkele standpunten kunt aanwijzen die radicaal en zonder nuances zouden zijn ..
pi_218396314
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 augustus 2025 13:22 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nou ja, dat eerste lijkt mij niet, ik neem aan dat men wel een plan zal hebben om te kunnen bouwen.

Dat men zal insteken op het verspreiden van migranten zal zeker en ik acht de kans ook wel groot dat er een aanzienlijk aantal extra binnen zullen komen. Nederland is wat dit betreft natuurlijk ook allang niet meer te redden, maar met GroenLinks-PvdA zal die trend wel in een stroomversnelling komen.
En dat terwijl GL-PvdA juist wel kritisch kijkt naar de arbeidsmigratie voor de onderkant van de arbeidsmarkt en dat zijn toch de serieuzere aantallen.
pi_218396343
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 augustus 2025 13:25 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Welke uitspraken doel je op en wat hebben deze te maken met het beleid van een partij?

VVD heeft het verkiezingsprogramma al gepubliceerd, dus ik was benieuwd of je daar enkele standpunten kunt aanwijzen die radicaal en zonder nuances zouden zijn ..
Bijvoorbeeld haar grote speech op het laatste partijcongres.
quote:
Dilan Yesilgöz zoekt geen toenadering tot GroenLinks-PvdA vanwege het „extreme links-radicale activistische deel van de achterban van GroenLinks”, zei ze zaterdag op het congres van de VVD.
pi_218396353
quote:

[..]
Nou .. bijvoorbeeld:

quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2025 13:18 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Al had je het natuurlijk over het gebrek aan nuance binnen de VVD gelederen.
"Pools are perfect for holding water"
  zaterdag 2 augustus 2025 @ 13:31:04 #242
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218396366
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 augustus 2025 13:06 schreef KareldeStoute het volgende:
Dilan "Bernard Schnieders" Yesilgoz
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_218396386
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 augustus 2025 13:29 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Bijvoorbeeld haar grote speech op het laatste partijcongres.
[..]

Weer zo'n soundbite.
Wie neemt Yesilgoz nou nog serieus?
  zaterdag 2 augustus 2025 @ 13:33:52 #244
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218396395
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 augustus 2025 13:32 schreef Mathijsco het volgende:

[..]
Weer zo'n soundbite.
Niemand, vandaar dat de VVD beter een tijdje in de oppositie kan, weer opbouwen vanaf 3 zeteltjes.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_218396397
quote:

[..]
Weer zo'n soundbite.
No lies detected, maar dit is echt een allochtoon die niet goed valt op links en rechts.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sherlock_Holmes op 02-08-2025 14:10:59 ]
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_218396398
quote:

[..]
Weer zo'n soundbite.
Haar resterende achterban gaat er best lekker op ;).
pi_218396425
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 augustus 2025 13:34 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Tja, de overgebleven VVD achterban gaat ook lekker op de kwaliteits interviews van Harry Mens.
pi_218396459
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 augustus 2025 13:37 schreef Mathijsco het volgende:

[..]
Tja, de overgebleven VVD achterban gaat ook lekker op de kwaliteits interviews van Harry Mens.
Zelfs Elsevier is onderhand relatief kritisch.
https://www.ewmagazine.nl(...)gramma-past-1492204/
  zaterdag 2 augustus 2025 @ 13:47:51 #249
323876 michaelmoore
pi_218396519
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 augustus 2025 13:22 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Oja er zullen nog wel wat volkstuintjes, parkjes en oude garage plekken volgebouwd worden met kleine dure hokkies dat geloof ik ook wel
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 2 augustus 2025 @ 13:49:36 #250
323876 michaelmoore
pi_218396539
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 augustus 2025 13:34 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
nou dat betwijfel ik
er zijn er al heel wat die kotsen op die swiftie naar het CDA overgegaan en wat JA21
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')