D66 is veel meer midden dan VVD.quote:Op woensdag 30 juli 2025 09:14 schreef InzolVC het volgende:
[..]
Wat is kwa beleid het wezenlijke verschil tussen de VVD en D66 ?
Moest lachen.quote:Op woensdag 30 juli 2025 09:24 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Dat D66 wel om mensen, onderwijs, zorg en milieu geeft?
Ik heb Pechtold nog hartstochtelijk zien speechen bij een demonstratie tegen het leenstelsel waar hij een paar maanden ervoor nog campagne voor had gevoerd. Een jaar later zat hij zelf in het kabinet en was hij met succes weer tegen de basisbeurs.quote:Op woensdag 30 juli 2025 09:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Moest lachen.
Dat leenstelsel ga ik ze nooit vergeven.
Een nóg grotere burgerhaat en een andere koffiemok binnen hun gezamelijke Europese fractie.quote:Op woensdag 30 juli 2025 09:14 schreef InzolVC het volgende:
[..]
Onzin. Het probleem is dat de rijken een steeds groter deel van de koek opeisen en dan investeren (in andere dingen dan durfkapitaal), in plaats van het uit te geven.quote:Op woensdag 30 juli 2025 07:58 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Onzin. Vergrijzing is het probleem.
En je hebt een inkomen van een paar ton per jaar?quote:Op woensdag 30 juli 2025 09:17 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ja, dit geldt ook voor mij. Vorige keer ook weer op VVD gestemd en dat zal volgende keer ook wel weer zo zijn (al moet ik me nog verdiepen in het programma en is de rest er nog niet eens). Het is met frisse tegenzin, maar wat moet je op rechts anders stemmen?
-Ben diehard atheďst, dus niet confessioneel
-PVV is mij veel te radicaal qua migratiestandpunt en ze willen een Nexit. Verder vind ik het programma doorgaans niet eens heel slecht, maar dat migratiestandpunt is zó overheersend en radicaal dat ik het niet aan mezelf kan verantwoorden erop te stemmen.
-FvDhoef ik hopelijk niet toe te lichten waarom ik daar niet op stem
-BBB is one issue
-NSC is mij te conservatief en hebben nou ook niet bepaald bewezen betrouwbaar te zijn
Ik heb ook wel eens op D66 gestemd dus dat is eventueel een alternatief, maar over het algemeen is voor iemand die wel rechts maar ook fatsoenlijk is de VVD het minst kut (want ik wil het woord "best" niet in de mond nemen). Zeker op papier.
Eh? En hoe werkt dat precies in cijfers dan?quote:Op woensdag 30 juli 2025 09:46 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Onzin. Het probleem is dat de rijken een steeds groter deel van de koek opeisen en dan investeren (in andere dingen dan durfkapitaal), in plaats van het uit te geven.
Nee hoor, was het maar zo'n feestquote:Op woensdag 30 juli 2025 09:48 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
En je hebt een inkomen van een paar ton per jaar?
Ja21 en BvNL zijn er ook nog, stem daar dan op.quote:Op woensdag 30 juli 2025 09:17 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ja, dit geldt ook voor mij. Vorige keer ook weer op VVD gestemd en dat zal volgende keer ook wel weer zo zijn (al moet ik me nog verdiepen in het programma en is de rest er nog niet eens). Het is met frisse tegenzin, maar wat moet je op rechts anders stemmen?
-Ben diehard atheďst, dus niet confessioneel
-PVV is mij veel te radicaal qua migratiestandpunt en ze willen een Nexit. Verder vind ik het programma doorgaans niet eens heel slecht, maar dat migratiestandpunt is zó overheersend en radicaal dat ik het niet aan mezelf kan verantwoorden erop te stemmen.
-FvDhoef ik hopelijk niet toe te lichten waarom ik daar niet op stem
-BBB is one issue
-NSC is mij te conservatief en hebben nou ook niet bepaald bewezen betrouwbaar te zijn
Ik heb ook wel eens op D66 gestemd dus dat is eventueel een alternatief, maar over het algemeen is voor iemand die wel rechts maar ook fatsoenlijk is de VVD het minst kut (want ik wil het woord "best" niet in de mond nemen). Zeker op papier.
Vooral op BVNL stemmen. Hopelijk gaan daar flink wat stemmen voor door het putje.quote:Op woensdag 30 juli 2025 10:09 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Ja21 en BvNL zijn er ook nog, stem daar dan op.
Tja, bij wijze van spreken zeker. Maar ik heb mij hier allang bij neergelegd. Het is natuurlijk per definitie een ontwikkeling die je in toekomst wel zal gaan zien, maar met een links kabinet wordt dit natuurlijk de komende jaren in een stroomversnelling gezet. En als dit is wat de burger wil dan is dat zo, ook dat is onderdeel van een democratie.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 19:31 schreef RamboDirk het volgende:
[ afbeelding ]
Kabinet Timmermans 1. Sluizen gaan open en je maintiendrai wordt insallah.
Inzetten op een 'Verenigde Staten van Europa' is niet pragmatisch maar zeer radicaal.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 22:13 schreef SymbolicFrank het volgende:
Volt is goed bezig, daar ga ik gewoon weer op stemmen. Pragmatisch sociaal. Ok, het is maar de vraag of ze mee gaan regeren, maar ik waardeer hun bijdrage.
Hoeveel trickle-down is er als je je geld belegt in aandelen of bestaand vastgoed? Hoeveel levert dat Jan Modaal op? Als ze het nou in zouden zetten als durfkapitaal was het een ander verhaal, maar dat kennen we hier niet. Het wordt dus uit de economie onttrokken. Het rolt niet. En iedere keer dat geld wordt uitgegeven, groeit het BNP. Maar dat stagneert dus.quote:Op woensdag 30 juli 2025 10:03 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Eh? En hoe werkt dat precies in cijfers dan?
Dan zou ik geen VVD stemmenquote:Op woensdag 30 juli 2025 10:06 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Nee hoor, was het maar zo'n feest
Denk dat je dan al een stap verder bent dan gewoon het basisprincipe van het aantal mensen wat per gezin gemiddeld nodig is om de economie op gelijke lijn te houden. Vergrijzing is vrijwel overal een probleem dus dat is iets waar je op moet inspelen.quote:Op woensdag 30 juli 2025 10:20 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Hoeveel trickle-down is er als je je geld belegt in aandelen of bestaand vastgoed? Hoeveel levert dat Jan Modaal op? Als ze het nou in zouden zetten als durfkapitaal was het een ander verhaal, maar dat kennen we hier niet. Het wordt dus uit de economie onttrokken. Het rolt niet. En iedere keer dat geld wordt uitgegeven, groeit het BNP. Maar dat stagneert dus.
Ook helpt het niet, dat we voor de productie een race naar de bodem aan het doen zijn, in plaats van het te automatiseren. Met zo goedkoop mogelijke arbeidsmigranten, die letterlijk op straat worden gezet als ze niet meer nodig zijn. Hoeveel levert dat Jan Modaal op?
En ondertussen is niet alleen het hoogste belastingtarief 40% minder geworden ten opzichte van 50 jaar geleden, maar zijn er een heleboel nieuwe constructies bijgekomen om geen belasting te hoeven betalen. Een hele populaire: die aandelen en dat vastgoed als onderpand aan de bank geven, daar geld voor lenen en daar van leven. Geen inkomsten, wel aftrekposten. Die grote aandeelhouders lachen zich een breuk.
En ondertussen stijgen de kosten voor Jan Modaal, omdat de rijkste paar procent effectief vrijwel geen belasting betalen. Ook vermogensbelastingen voor die mensen worden consequent altijd afgeschoten.
En dan heb ik het er nog niet over gehad, dat alle collectieve voorzieningen geprivatiseerd zijn en/of kostendekkend moeten zijn, terwijl er wel steeds meer verdienmodellen in worden gestopt. Waardoor de kwaliteit gestaag afneemt en de kosten blijven stijgen.
Dat hebben we allemaal voornamelijk te danken aan de VVD. Dank je wel, VVD stemmers.
Dat zijn toch ook gewoon gekkies uit de PVV/FvD-hoek?quote:Op woensdag 30 juli 2025 10:09 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Ja21 en BvNL zijn er ook nog, stem daar dan op.
Zolang Jan Modaal daar steeds meer geld aan uit moet geven wel, ja. Maar dat hoeft dus helemaal niet.quote:Op woensdag 30 juli 2025 10:34 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Denk dat je dan al een stap verder bent dan gewoon het basisprincipe van het aantal mensen wat per gezin gemiddeld nodig is om de economie op gelijke lijn te houden. Vergrijzing is vrijwel overal een probleem dus dat is iets waar je op moet inspelen.
Lekker met zijn allen 24-32 uur per week werken. Fijn toch. Ondertussen verwachten we ook in een fijne en betaalbare woning te kunnen verblijven, minimaal 2 maal per jaar op vakantie te kunnen, weinig criminaliteit, goede zorg, onderwijs enz. En als dit niet lukt, dan is het allemaal de schuld van de VVD. En die miljoen of wat kanslozen (vooral uit Afrika) die Nederland kent? Geen probleem, daar zorgen we graag voor.quote:Op woensdag 30 juli 2025 09:22 schreef InzolVC het volgende:
Er gaat niks veranderen voor Nederland lees ik aan de comments. Het zal alleen maar slechter gaan worden helaas.
'Gekkies'.quote:Op woensdag 30 juli 2025 10:39 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat zijn toch ook gewoon gekkies uit de PVV/FvD-hoek?
Zou het inderdaad prima vinden als de VVD halveert en die zetels naar allemaal kleine splinterpartijen gaan.quote:Op woensdag 30 juli 2025 10:16 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Vooral op BVNL stemmen. Hopelijk gaan daar flink wat stemmen voor door het putje.
Klopt.quote:Op woensdag 30 juli 2025 10:39 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat zijn toch ook gewoon gekkies uit de PVV/FvD-hoek?
Nee, dat staat los van hoe je belastingstelsel is ingedeeld. In de huidige maatschappij gaan te veel mensen niet meer voor een gezin met meer dan 2 kinderen en daar is je huidige economie van na de tweede wereldoorlog volledig op gestoeld.quote:Op woensdag 30 juli 2025 10:56 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Zolang Jan Modaal daar steeds meer geld aan uit moet geven wel, ja. Maar dat hoeft dus helemaal niet.
Dat geldt zeker niet voor de zorg. De hoogste kostenposten zijn daar juist de ouderen, de meeste vermogende groep van het land.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 23:25 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Hoge kostenpost inderdaad maar de meeste mensen uit die groep hebben al moeite hun kop boven water te houden, kijken ze daar bij de VVD nou helemaal niet naar?
Nee hoor ik ben vermogend dus is VVD de beste optie. Voor mensen in de bijstand (zoals jij) is inderdaad de SP of Volt een betere optiequote:Op dinsdag 29 juli 2025 22:17 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Je hebt zeker geen actieve herinneringen aan al het falen, liegen en corrupte gedoe van de VVD de afgelopen 14 jaar? En geeft ook niets om de massa-immigratie die record op record brak onder hun leiding?
Fascinerende psychologie is dit. Jezelf moedwillig voor de gek laten houden door aantoonbare leugenaars en dit keer op keer.
De NCPN doet niet aan de verkiezingen mee.quote:Op woensdag 30 juli 2025 10:15 schreef UitStraling het volgende:
Een groot deel van de VVD achterban ziet meer migranten niet zitten, door ze extreemlinks niet uitsluiten als coalitiepartij zal het een historisch verlies worden bij de verkiezingen voor de VVD.
Waar dan wel op te stemmen? Zoals gezegd: de NCPN doet niet mee, helaas. De SP dan maar?quote:Op woensdag 30 juli 2025 10:20 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Hoeveel trickle-down is er als je je geld belegt in aandelen of bestaand vastgoed? Hoeveel levert dat Jan Modaal op? Als ze het nou in zouden zetten als durfkapitaal was het een ander verhaal, maar dat kennen we hier niet. Het wordt dus uit de economie onttrokken. Het rolt niet. En iedere keer dat geld wordt uitgegeven, groeit het BNP. Maar dat stagneert dus.
Ook helpt het niet, dat we voor de productie een race naar de bodem aan het doen zijn, in plaats van het te automatiseren. Met zo goedkoop mogelijke arbeidsmigranten, die letterlijk op straat worden gezet als ze niet meer nodig zijn. Hoeveel levert dat Jan Modaal op?
En ondertussen is niet alleen het hoogste belastingtarief 40% minder geworden ten opzichte van 50 jaar geleden, maar zijn er een heleboel nieuwe constructies bijgekomen om geen belasting te hoeven betalen. Een hele populaire: die aandelen en dat vastgoed als onderpand aan de bank geven, daar geld voor lenen en daar van leven. Geen inkomsten, wel aftrekposten. Die grote aandeelhouders lachen zich een breuk.
En ondertussen stijgen de kosten voor Jan Modaal, omdat de rijkste paar procent effectief vrijwel geen belasting betalen. Ook vermogensbelastingen voor die mensen worden consequent altijd afgeschoten.
En dan heb ik het er nog niet over gehad, dat alle collectieve voorzieningen geprivatiseerd zijn en/of kostendekkend moeten zijn, terwijl er wel steeds meer verdienmodellen in worden gestopt. Waardoor de kwaliteit gestaag afneemt en de kosten blijven stijgen.
Dat hebben we allemaal voornamelijk te danken aan de VVD. Dank je wel, VVD stemmers.
En de chronisch zieken dan, die mogen creperen van de VVDquote:Op woensdag 30 juli 2025 11:18 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat geldt zeker niet voor de zorg. De hoogste kostenposten zijn daar juist de ouderen, de meeste vermogende groep van het land.
Omdat iedereen met wat hersens snapt dat dat gewoon het eerlijke verhaal is. Er gaat gesneden worden in de zorg en de sociale voorzieningen ongeacht wie er een meerderheid behaalt en welk kabinet er komt. VVD is enkel een van de weinige die dat eerlijke verhaal durven te vertellen.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 18:58 schreef Cockwhale het volgende:
WHAHA ze vallen over haar reactie op Douwe Bob. De echte problemen, snijden in de zorg en sociale voorzieningen slikken ze echter als zoete koek.![]()
Mja hier kan ik natuurlijk niets mee hé. Linksom of rechtsom zal er in de zorg gesneden moeten worden.quote:Op woensdag 30 juli 2025 11:26 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
En de chronisch zieken dan, die mogen creperen van de VVD
En lang niet alle ouderen zijn vermogend
Dat de rode loper voor GroenLinks wordt uitgerold.quote:Op woensdag 30 juli 2025 09:14 schreef InzolVC het volgende:
[..]
Erger dan het VVD-beleid van de afgelopen 14 jaar kan het niet zijn.quote:Op woensdag 30 juli 2025 11:30 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Dat de rode loper voor GroenLinks wordt uitgerold.
Het idee alleen al
Voorbeeld: gaan we Ozampic vergoeden of ongezond eten weren (uit supermarkten, snelvreetpleinen opdoeken etc.)? Keuzes.quote:Op woensdag 30 juli 2025 11:29 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Mja hier kan ik natuurlijk niets mee hé. Linksom of rechtsom zal er in de zorgkosten gesneden moeten worden.
De vraag is hoe je er handig (kosten vs. kwaliteit van leven) mee omgaat: naast preventie is dat ook handiger (of minder) organiseren. 100 hulpverleners voor 1 persoon: kan gewoon.quote:Op woensdag 30 juli 2025 11:26 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
En de chronisch zieken dan, die mogen creperen van de VVD.
Ouderen zijn de rijkste groep in de Nederlandse samenleving en onze ouderen zijn de rijksten van Europa. Er zullen wat schrijnende gevallen zijn, maar veel zijn dat er niet: maatwerk dus.quote:En lang niet alle ouderen zijn vermogend.
De VVD laat zich gretig sponsoren door uitvreters die geen reet uitvoeren en zich verrijken door anderen het vuile werk te laten opknappen. Frank van Gool (OTTO Workforce) en de familie Moos (Basic Fit&Saints and Stars) bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 30 juli 2025 07:53 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Want het is de VVD haar schuld dat het tegenwoordig stikt van de uitvreters? De groep die het allemaal moet betalen wordt kleiner, en maar kleiner. Tsja.
https://www.volkskrant.nl(...)dsmigratie~b924b765/quote:Op woensdag 30 juli 2025 11:42 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
De VVD laat zich gretig sponsoren door uitvreters die geen reet uitvoeren en zich verrijken door anderen het vuile werk te laten opknappen. Frank van Gool (OTTO Workforce) en de familie Moos (Basic Fit&Saints and Stars) bijvoorbeeld.
En zij blijven die uitvreters ook faciliteren door o.a. toezicht en handhaving te blijven minimaliseren en daarom blijven de donaties binnen stromen. De uitvreters waarderen wat de VVD voor ze doet.
Maar alle partijen, die klakkeloos de vijf procent voor defensie hebben gesteund, zitten ons op dezeffde manier te besodemieterenquote:Op dinsdag 29 juli 2025 18:58 schreef Cockwhale het volgende:
WHAHA ze vallen over haar reactie op Douwe Bob. De echte problemen, snijden in de zorg en sociale voorzieningen slikken ze echter als zoete koek.![]()
De VVD kan het ook niet maken om niet in de regering te gaan als er geen andere opties zijn, als partij die altijd de verantwoordelijkheid neemt zijnde.quote:Op woensdag 30 juli 2025 11:59 schreef Mathijsco het volgende:
De VVD zal worden gedecimeerd. Daarop zal Yesilgöz worden vervangen, en men kan het op geen enkele manier (dat kan nu al nauwelijks) nog verantwoorden om aan te sluiten bij een coalitie met PvdA/GroenLinks. De enige plek voor de VVD is de oppositie.
En met dat alles is het lot van de volgende verkiezingsuitslag eigenlijk al zo goed als beklonken. Het land ligt stil, en er volgen herverkiezingen.
Laat wel zien hoeveel ruimte er nu ligt voor Bontenbal.quote:Op woensdag 30 juli 2025 11:45 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Ipsos peiling van vandaag heeft over het algemeen Timmermans nog steeds als impopulairder dan Yesilgoz
[ afbeelding ]
Dat is natuurlijk een holle frase.quote:Op woensdag 30 juli 2025 12:01 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
als partij die altijd de verantwoordelijkheid neemt zijnde.
Het probleem is dat Bontenbal als centrist ook geen radicale beslissingen gaat nemen ten aanzien van de problemen die jarenlang vooruit zijn geschoven.quote:Op woensdag 30 juli 2025 12:03 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Laat wel zien hoeveel ruimte er nu ligt voor Bontenbal.
Jimmy Dijk van de SP dus.quote:Op woensdag 30 juli 2025 12:08 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het probleem is dat Bontenbal als centrist ook geen radicale beslissingen gaat nemen ten aanzien van de problemen die jarenlang vooruit zijn geschoven.
Je hebt echt iemand nodig die bereid is het gehele systeem omver te schoppen en opnieuw op te bouwen, niet iemand die aan een paar knoppen van de status quo draait en verder wel fatsoenlijk is.
Enige realistische coalitie is een CDA-VVD-PvdA/GL-D66 coalitie.quote:Op woensdag 30 juli 2025 12:03 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Laat wel zien hoeveel ruimte er nu ligt voor Bontenbal.
Nee, dat is niet realistisch.quote:Op woensdag 30 juli 2025 12:11 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Enige realistische coalitie is een CDA-VVD-PvdA/GL-D66 coalitie.
Oh okay, goed om te weten dat dat niet meer telt.quote:Op woensdag 30 juli 2025 12:07 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk een holle frase.
Een gedecimeerde partij met een steeds bozer wordende achterban, een vervangen lijsttrekker en op de achtergrond een torenhoog scorende Wilders met vlijmscherpe tanden en 35 zetels, stapt never nooit in een coalitie met de activisten van GroenLinks. Dat is een vlucht naar voren en eindigt binnen een jaar in een compleet bloedbad.
Dat zou mooi zijn.quote:Op woensdag 30 juli 2025 12:19 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Zonder VVD wordt steeds realistischer. Straks CDA gewoon 35 zetels, PvdA 30 en D66 10.
Grapjas.quote:Op woensdag 30 juli 2025 11:19 schreef augurk2025 het volgende:
[..]
Nee hoor ik ben vermogend dus is VVD de beste optie. Voor mensen in de bijstand (zoals jij) is inderdaad de SP of Volt een betere optie
"Nu de PVV zichzelf buitenspel heeft gezet."quote:Op woensdag 30 juli 2025 12:18 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Welke coalitie is realistischer, nu de PVV zichzelf buitenspel heeft gezet?
Die kans zit er dik in, inderdaadquote:Op dinsdag 29 juli 2025 19:40 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Dus gaan we Q2 2026 weer naar de stembus omdat formaties niet gaan lukken?
Dat is precies wat de VVD groot heeft gemaakt.quote:Op woensdag 30 juli 2025 12:23 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Grapjas.
Maar mensen die enkel voor hun eigen hachje en voordelen stemmen, maar niet kijken naar wat het beste is voor dit land op de lange termijn zijn sowieso bleh.
Zelfs de (deels gesubsidieerde) zonnepanelen bleken achteraf gebakken lucht, en zelfs een zure kostenpost.quote:Op woensdag 30 juli 2025 12:29 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wat de VVD groot heeft gemaakt.
Je kan ook gaan snijden in de hoogste inkomens of de hra afschaffen maar dat doen ze dus niet, weer de zwakkeren in de samenleving moeten het ontgelden bij deze partij, snap echt niet dat mensen hier op stemmenquote:Op woensdag 30 juli 2025 11:29 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Mja hier kan ik natuurlijk niets mee hé. Linksom of rechtsom zal er in de zorg gesneden moeten worden.
Ik vraag me altijd af, wil je graag 10 rijke mensen 80 arme, en 10 zwervers en gespuis of heb je liever 95 modale mensen en een paar arme sloebers?quote:Op woensdag 30 juli 2025 12:23 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Grapjas.
Maar mensen die enkel voor hun eigen hachje en voordelen stemmen, maar niet kijken naar wat het beste is voor dit land op de lange termijn zijn sowieso bleh.
Sfeer op de gated community is opperbestquote:Op woensdag 30 juli 2025 12:44 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ik vraag me altijd af, wil je graag 10 rijke mensen 80 arme, en 10 zwervers en gespuis of heb je liever 95 modale mensen en een paar arme sloebers?
Als een hele grote groep niks te maken heeft wordt de sfeer ook niet echt beter zeg maar![]()
Jimmy heeft met zijn voorstel voor een ronduit absurde erfbelasting voor mij afgedaan.quote:
Het geld moet natuurlijk ergens vandaan komen. Dan is erfbelasting verhogen zo slecht nog niet.quote:Op woensdag 30 juli 2025 12:53 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Jimmy heeft met zijn voorstel voor een ronduit absurde erfbelasting voor mij afgedaan.
Ik ben wel goed, maar ik ben niet gek.
Ik snap best dat mensen,die het goed hebben en schijt aan de rest, hier op stemmen.quote:Op woensdag 30 juli 2025 12:40 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Je kan ook gaan snijden in de hoogste inkomens of de hra afschaffen maar dat doen ze dus niet, weer de zwakkeren in de samenleving moeten het ontgelden bij deze partij, snap echt niet dat mensen hier op stemmen
Jouw droom is mijn dystopische nachtmerrie.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 19:08 schreef Nattekat het volgende:
Ik hoop van harte dat ze nog even aan blijft, het CDA een denderende campagne heeft en GL dusdanig radicaal blijft doen dat iedereen wordt afgeschrokken richting D66.
Dat zou echt de droom zijn.
PvdA is ook ontzettend stabiel. Die gaan echt nooit veel verliezen deze verkiezing.quote:Op woensdag 30 juli 2025 13:09 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Jouw droom is mijn dystopische nachtmerrie.
Maar de VVD verdient wel een joekel van een afstraffing.
Lol. Nee. Je moet ook iemand hebben die bereid is het asielsysteem te transformeren en de negatieve effecten van het overal oprukkende Islamisme en antisemitisme te duiden.quote:
Je hoeft echt niet het hele systeem om te gooien. Er moeten een paar keuzes worden gemaakt die niet populair zijn. Behalve migratiebeperking dan, maar goed daar heeft de PVV keihard gefaald.quote:Op woensdag 30 juli 2025 12:08 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het probleem is dat Bontenbal als centrist ook geen radicale beslissingen gaat nemen ten aanzien van de problemen die jarenlang vooruit zijn geschoven.
Je hebt echt iemand nodig die bereid is het gehele systeem omver te schoppen en opnieuw op te bouwen, niet iemand die aan een paar knoppen van de status quo draait en verder wel fatsoenlijk is.
Voor wie het nog steeds niet snapt: de PVV gaat het asielprobleem nooit oplossen: het is hun bestaansrecht.quote:Op woensdag 30 juli 2025 12:26 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
"Nu de PVV zichzelf buitenspel heeft gezet."
De volgende holle frase uit de klapper van de VVD.
Ik zou bijna zeggen: lees het onderwerp van het topic nog eens goed door. 👍😄
1. HRA afschaffen.quote:Op woensdag 30 juli 2025 12:56 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Het geld moet natuurlijk ergens vandaan komen. Dan is erfbelasting verhogen zo slecht nog niet.
Geef eens antwoord op mijn vraag.quote:Op woensdag 30 juli 2025 12:26 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
"Nu de PVV zichzelf buitenspel heeft gezet."
De volgende holle frase uit de klapper van de VVD.
Ik zou bijna zeggen: lees het onderwerp van het topic nog eens goed door. 👍😄
Compleet raadsel waarom een partij die het prima vindt dat universiteiten gesloopt worden door pro-Hamastuig nog zo populair is.quote:Op woensdag 30 juli 2025 13:10 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
PvdA is ook ontzettend stabiel. Die gaan echt nooit veel verliezen deze verkiezing.
Ik zou zeggen dat het CDA en de PvdA hier best stappen in zouden moeten kunnen zetten.quote:Op woensdag 30 juli 2025 13:20 schreef CarbonC het volgende:
[..]
1. HRA afschaffen.
2. Progressieve vermogensbelasting.
3. Bedrijven die niet aantoonbaar redelijk belasting betalen, belasting laten betalen.
Daarmee kom je al een heel eind.
Je weet dat dit kabinet ontzettend heeft bezuinigd op onderwijs?quote:Op woensdag 30 juli 2025 13:22 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Compleet raadsel waarom een partij die het prima vindt dat universiteiten gesloopt worden door pro-Hamastuig nog zo populair is.
Helemaal niet. Dat was het plan maar de lobby heeft vrijwel alles tegengehouden.quote:Op woensdag 30 juli 2025 13:23 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Je weet dat dit kabinet ontzettend heeft bezuinigd op onderwijs?
Ze kan nog ruim twee maanden oefenen want verkiezingen zijn pas op 29 oktober.quote:Op woensdag 30 juli 2025 13:44 schreef Toefjes het volgende:
Ze schopt naar Wilders, ze schopt naar Timmermans, ze tweet heel venijnig.
Kiezers willen misschien wel iemand die ook een beetje vriendelijk is. En ook iemand die niet constant hetzelfde voorgeprogrammeerde antwoord oplepelt.
De slechtste verkiezingscampagne sinds de PVDA van Ad Melkert.
Johquote:Op woensdag 30 juli 2025 13:49 schreef Nober het volgende:
[..]
Ze kan nog ruim twee maanden oefenen want verkiezingen zijn pas op 29 oktober.
Jouw rechtse kabinet is er nu geweest en laat een bende achter, dat experiment is leuk geweest.quote:Op woensdag 30 juli 2025 13:09 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Jouw droom is mijn dystopische nachtmerrie.
Maar de VVD verdient wel een joekel van een afstraffing.
Nationale Sabotage Club is niet rechts gebleken.quote:Op woensdag 30 juli 2025 13:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jouw rechtse kabinet is er nu geweest en laat een bende achter, dat experiment is leuk geweest.
Euhm jawel. We staan voor zeer veel grote keuzemomenten op allerlei vlakken. Doormodderen is geen optie meer.quote:Op woensdag 30 juli 2025 13:17 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Je hoeft echt niet het hele systeem om te gooien. Er moeten een paar keuzes worden gemaakt die niet populair zijn. Behalve migratiebeperking dan, maar goed daar heeft de PVV keihard gefaald.
Dat klopt alleen de geldstromen moeten hetzelfde blijven en de wanbeleid makers moeten buiten schot blijvenquote:Op woensdag 30 juli 2025 14:16 schreef Richestorags het volgende:
Euhm jawel. We staan voor zeer veel grote keuzemomenten op allerlei vlakken. Doormodderen is geen optie meer.
Wat jij hier zegt gebruik ik om erachter te komen of iemand vuistdiep in de reet van Wilders zit. Jij bent helaas geslaagd voor de test.quote:Op woensdag 30 juli 2025 14:04 schreef Nober het volgende:
[..]
Nationale Sabotage Club is niet rechts gebleken.
De huidige economie is er op ingesteld het geld zo efficiënt mogelijk naar de top te transporten. Nou is dat natuurlijk niet zo gek, we hebben altijd mensen gehad die het werk deden en de machthebbers die regelmatig een deel van hun productie op kwamen eisen, zodat ze mochten blijven leven.quote:Op woensdag 30 juli 2025 11:13 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Nee, dat staat los van hoe je belastingstelsel is ingedeeld. In de huidige maatschappij gaan te veel mensen niet meer voor een gezin met meer dan 2 kinderen en daar is je huidige economie van na de tweede wereldoorlog volledig op gestoeld.
Wie weet, misschien is die VVD de vorige keer wel zo groot geworden omdat ze een bepaalde partij niet uitgesloten hadden?quote:Op woensdag 30 juli 2025 14:29 schreef ikweethetookniet het volgende:
VVD zakt verder weg in de peilingen, CDA klimt naar derde plek
De achterban van de VVD wil liever niet dat hun partij na de komende verkiezingen gaat samenwerken met GroenLinks-PvdA. Tegelijkertijd wil een groot deel van de kiezers van GroenLinks-PvdA dat andersom ook niet, zo blijkt uit een nieuwe peiling van Ipsos-I&O. Daarin staat ook dat het CDA de VVD inhaalt als derde partij in de peilingen.
https://www.ad.nl/politie(...)derde-plek~ad0346c0/
![]()
Ja. Dus moeten ze het zelf maar betalen? En als ze daar geen geld voor hebben?quote:Op woensdag 30 juli 2025 11:18 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat geldt zeker niet voor de zorg. De hoogste kostenposten zijn daar juist de ouderen, de meeste vermogende groep van het land.
Ik stem zelf op Volt.quote:Op woensdag 30 juli 2025 11:25 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Waar dan wel op te stemmen? Zoals gezegd: de NCPN doet niet mee, helaas. De SP dan maar?
Maar Wilders z'n partijvod is ook links behalve op immigratie.quote:Op woensdag 30 juli 2025 14:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat jij hier zegt gebruik ik om erachter te komen of iemand vuistdiep in de reet van Wilders zit. Jij bent helaas geslaagd voor de test.
Ja, sommige mensen vinden het nog steeds een groot gemis dat we de slavernij ooit hebben afgeschaft. Of dat vrouwen en arme mensen nu ook kiesrecht hebben.quote:Op woensdag 30 juli 2025 11:30 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Dat de rode loper voor GroenLinks wordt uitgerold.
Het idee alleen al
Het antwoord op al uw vragen: laat de rijken er ook naar ratio aan meebetalen. Daarmee los je zo'n beetje alle huidige maatschappelijke problemen op.quote:Op woensdag 30 juli 2025 11:38 schreef CarbonC het volgende:
[..]
De vraag is hoe je er handig (kosten vs. kwaliteit van leven) mee omgaat: naast preventie is dat ook handiger (of minder) organiseren. 100 hulpverleners voor 1 persoon: kan gewoon.
[..]
Ouderen zijn de rijkste groep in de Nederlandse samenleving en onze ouderen zijn de rijksten van Europa. Er zullen wat schrijnende gevallen zijn, maar veel zijn dat er niet: maatwerk dus.
Ben je weer dronken?quote:Op woensdag 30 juli 2025 14:36 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, sommige mensen vinden het nog steeds een groot gemis dat we de slavernij ooit hebben afgeschaft. Of dat vrouwen en arme mensen nu ook kiesrecht hebben.
Joh! Je weet toch dat Frenske hier hoogstpersoonlijk verantwoordelijk voor is!quote:
Omdat ze zelf vinden dat ze bij de rijken horen. En je kunt niet rijk zijn als er geen arme mensen zijn. Dus meer armen is beter.quote:Op woensdag 30 juli 2025 12:40 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Je kan ook gaan snijden in de hoogste inkomens of de hra afschaffen maar dat doen ze dus niet, weer de zwakkeren in de samenleving moeten het ontgelden bij deze partij, snap echt niet dat mensen hier op stemmen
Dat mensen daar nog intrappen. Zelfs tegen zijn eigen linkse plannen gestemd.quote:Op woensdag 30 juli 2025 14:35 schreef Nober het volgende:
[..]
Maar Wilders z'n partijvod is ook links behalve op immigratie.
Ja, als jij straks miljardair bent, dan zou je er van balen als je daarvoor gestemd hebt. Nou is de kans groter dat je straks arm bent en dan zijn de lagere belasting en betere collectieve voorzieningen voor de rest van de bevolking wel fijn.quote:Op woensdag 30 juli 2025 12:53 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Jimmy heeft met zijn voorstel voor een ronduit absurde erfbelasting voor mij afgedaan.
Ik ben wel goed, maar ik ben niet gek.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |