Waarom houdt de VVD hier nou in vredesnaam aan vast??quote:Helft VVD-kiezers geen vertrouwen meer in liegende populist Dilan Yeşilgöz
Het vertrouwen in VVD-tussenpaus Dilan Yeşilgöz is de afgelopen maand dramatisch afgenomen onder de eigen achterban. Uit nieuw onderzoek van EenVandaag en Verian blijkt dat nog maar de helft van de kiezers die in 2023 VVD stemden vertrouwen heeft in hun partijleider. Halverwege juni was dat nog driekwart van de VVD-kiezers.
De kritiek op Yeşilgöz richt zich vooral op haar aansturende rol in de hetze tegen zanger Douwe Bob nadat die op optreden op een Joods kinderfeest afzegde vanwege zionistische propaganda. VVD-kiezers vinden dat hun leider zich hierbij "premier-onwaardig" gedroeg en "over alle grenzen" ging door de zanger uit te maken voor Jodenhater. Douwe Bob werd vervolgens ernstig bedreigd en ontvluchtte tijdelijk het land. Ook wordt Yeşilgöz verweten te populistisch te zijn en de VVD onder haar leiding op een "PVV-light" te laten lijken.
De dalende populariteit van Yeşilgöz vertaalt zich direct naar de peilingen: de VVD zakt naar 23 zetels en staat nu gelijk met het opkomende CDA. Minder dan de helft van de eigen VVD-kiezers ziet Yeşilgöz als geschikte premier, terwijl CDA-leider Henri Bontenbal juist breed wordt gewaardeerd om zijn "duidelijke en integere" optreden.
In de nieuwe peiling van EenVandaag en Veria is de PVV nog altijd de grootste partij met 30 gepeilde zetels, een flinke afname ten opzichte van de 37 zetels die Wilders en zijn meestal afwezige Kamerleden nu bekleden. Hij wordt op de voet gevolgd door GroenLinks-PvdA die naar 29 zetels klimt (nu 25 in de Kamer). Coalitiepartijen BBB en NSC worden in de nieuwe peiling vrijwel gedecimeerd naar respectievelijk 2 (van de 7) en 1 zetel (van de 20).
De helft van de VVD'ers hebben blijkbaar *een* grensquote:Op dinsdag 29 juli 2025 18:40 schreef Weltschmerz het volgende:
Hoezo hebben VVD-kiezers ineens wat tegen liegende populisten? Dat is wat ze VVD-kiezer heeft gemaakt.
Deze manquote:Op dinsdag 29 juli 2025 18:40 schreef Weltschmerz het volgende:
Hoezo hebben VVD-kiezers ineens wat tegen liegende populisten? Dat is wat ze VVD-kiezer heeft gemaakt.
VVD’ers hanteren moreel-ethisch zeer hoge standaarden. Dat is algemeen bekend.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 18:47 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
De helft van de VVD'ers hebben blijkbaar *een* grens
Nee hoor dat wordt weggeplukt hit de zorg en sociale zekerheidquote:Op dinsdag 29 juli 2025 18:54 schreef MoreDakka het volgende:
Ze heeft al haar geloofwaardigheid verloren dus waarom ze er nog zit is mij ook een raadsel. Het programma laat ook veel te wensen over, weer wordt er alleen maar meer geld uitgegeven.
En de AOW, uiteraard. Met een strak pokerface. Je moet het ze nageven: lef hebben ze. Alleen hebben ze hun hand verspeeld.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 18:57 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Nee hoor dat wordt weggeplukt hit de zorg en sociale zekerheid
Je vergeet de pensioenleeftijd nóg hoger maken. Maar goed dat terzijde. Algehele aanhang van genoemde heb ik al in tijden niet serieus meer kunnen nemen.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 18:58 schreef Cockwhale het volgende:
WHAHA ze vallen over haar reactie op Douwe Bob. De echte problemen, snijden in de zorg en sociale voorzieningen slikken ze echter als zoete koek.![]()
Dit is zo'n geval dat de gebroken klok gelijk heeft.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 19:07 schreef Hoppahop het volgende:
Artikel is van Joop.nl. Net zo ongeloofwaardig als Dilan!
Dit keer hebben ze een punt. Joop baseert haar artikel op dit onderzoek van EenVandaag: https://eenvandaag.avrotr(...)jk-en-integer-160895quote:Op dinsdag 29 juli 2025 19:07 schreef Hoppahop het volgende:
Artikel is van Joop.nl. Net zo ongeloofwaardig als Dilan!
Helaas is de perfecte man voor die job onlangs gestopt met sigaren roken.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 19:14 schreef SymbolicFrank het volgende:
Wie moeten ze dan een paar maanden voor de verkiezingen naar voren schuiven?
Deze drie zullen NOOIT en te nimmer een eenheid vormen. Hier hoefde echt nier bang voor te zijn. Enig ander rampscenario is PVV en JA21 met nog zo'n partij. En doodsteek voor de samenleving zou zijn als een FvD er nog in deelneemt.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 19:15 schreef timmmmm het volgende:
Ik heb ook geen vertrouwen in liegende populisten. Helaas vallen dan veel politici af.
Ik hoop toch zo dat al die figuren ooit eens keihard tegen de lamp lopen. Ik ben pas tevreden met de verkiezingsuitslag als Wilders, Yesilgoz en Timmermans niet in het volgende kabinet zitten. De kans is reusachtig dat het een teleurstelling wordt, maar wat ben ik klaar met die onoprechte engnekken.
Ik heb er vrede mee als ze in ieder geval geen minister president worden.
Yesilgoz, Timmermans en die freak van D66. 'dan is het goed'???quote:Op dinsdag 29 juli 2025 19:24 schreef Gibson88 het volgende:
[..]
Deze drie zullen NOOIT en te nimmer een eenheid vormen. Hier hoefde echt nier bang voor te zijn. Enig ander rampscenario is PVV en JA21 met nog zo'n partij. En doodsteek voor de samenleving zou zijn als een FvD er nog in deelneemt.
Timmermans is al net zo'n grote debiel, ook die gaat geen 4 jaar uitzitten.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 19:31 schreef RamboDirk het volgende:
[ afbeelding ]
Kabinet Timmermans 1. Sluizen gaan open en je maintiendrai wordt insallah.
Je begrijpt me verkeerd, ik hoop dat ze geen van drieen in een coalitie zitten, want het zijn alledrie onoprechte machtspolitici die ten koste van ons ipv ten behoeve van ons op hun zetel azenquote:Op dinsdag 29 juli 2025 19:24 schreef Gibson88 het volgende:
[..]
Deze drie zullen NOOIT en te nimmer een eenheid vormen. Hier hoefde echt nier bang voor te zijn. Enig ander rampscenario is PVV en JA21 met nog zo'n partij. En doodsteek voor de samenleving zou zijn als een FvD er nog in deelneemt.
De PVV scoort doorgaans zo’n vijf zetels meer dan in de peilingen: houd dus rekening met zo’n 35 zetels.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 19:31 schreef RamboDirk het volgende:
[ afbeelding ]
Kabinet Timmermans 1. Sluizen gaan open en je maintiendrai wordt insallah.
Dus gaan we Q2 2026 weer naar de stembus omdat formaties niet gaan lukken?quote:Op dinsdag 29 juli 2025 19:36 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
De PVV scoort doorgaans zo’n vijf zetels meer dan in de peilingen: houd dus rekening met zo’n 35 zetels.
Met zo’n gigantische oppositiepartij, wisseling van de wacht voor yesildingus en een fors verlies is de kans groot dat de VVD bedankt voor regeringsdeelname.
Oh god, hell noquote:Op dinsdag 29 juli 2025 19:26 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
Yesilgoz, Timmermans en die freak van D66. 'dan is het goed'???
Dit ben ik volmondig met je eens !quote:Op dinsdag 29 juli 2025 19:35 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Je begrijpt me verkeerd, ik hoop dat ze geen van drieen in een coalitie zitten, want het zijn alledrie onoprechte machtspolitici die ten koste van ons ipv ten behoeve van ons op hun zetel azen
Geen idee, maar een VVD die fors verliest,daarop een nieuwe partijleider kiest en bij regeringsdeelname het risico loopt finaal te worden leeggegeten door de PVV, stapt waarschijnlijk niet in een kabinet met Timmermans en zijn activistische GroenLinks-achterban.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 19:40 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Dus gaan we Q2 2026 weer naar de stembus omdat formaties niet gaan lukken?
En dan hopelijk met minder machtsbeluste leiders en meer integere politiciquote:Op dinsdag 29 juli 2025 19:40 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Daar houd ik serieus rekening mee: wordt een lange formatie.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 19:40 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Ik ook, bij gebrek aan alternatief.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 19:26 schreef augurk2025 het volgende:
Yesilgoz is een matige politica maar ik blijf VVD stemmen zoals ik al 20 jaar doe.
Al zou er iemand opstaan met het ultieme antwoord voor wereldvrede, hongersnood en ongelijkheid. Jullie zullen altijd naar de VVD blijven gaan, want er is immers geen beter alternatief.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 20:05 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Ik ook, bij gebrek aan alternatief.
Als die opstaat mag je je melden hoor.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 20:07 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Al zou er iemand opstaan met het ultieme antwoord voor wereldvrede, hongersnood en ongelijkheid. Jullie zullen altijd naar de VVD blijven gaan, want er is immers geen beter alternatief.
Dat lijkt zo: alhoewel er bij psychopaten soms sprake is van pathologisch zelfbedrog, weten ze doorgaans dondersgoed dat ze liegen.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 20:00 schreef littlemindy het volgende:
Rutte zei ook onware dingen, maar geloofde zelf wel in wat hij zei (althans dat straalde hij uit).
Ik ben diegene nietquote:Op dinsdag 29 juli 2025 20:08 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Als die opstaat mag je je melden hoor.
Goed voor werkend Nederland.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 20:09 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Ik ben diegene nietmaar vertel eens, wat voor alternatief zie jij graag voor je? Er zijn namelijk legio opties om uit te kiezen, maar de VVD heeft het wel aantoonbaar verbrald. Dat je dat überhaupt kunt zien als een verstandige keuze is mijn eer echt te na.
Mogelijk. Maar in de politiek gaat het er nu eenmaal om dat je mensen mee kunt nemen in je ideeën.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 20:08 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
Dat lijkt zo: alhoewel er bij psychopaten soms sprake is van pathologisch zelfbedrog, weten ze doorgaans dondersgoed dat ze liegen.
Fantastisch: nog nooit kwamen er zoveel gelukszoekers binnen als onder Mark Rutte, de pensioenleeftijd omhoog, ouderen AOW afpakken, geen poot uitsteken voor het MKB.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 20:12 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Goed voor werkend Nederland.
Niet iedere gelukszoeker met open armen ontvangen.
Uitkeringstrekkers harden aanpakken.
En vooral dat laatste.
Wat betreft dat eerste: jij hebt dus niet erg opgelet de afgelopen 15 jaar. Is niet erg hoor, ga maar weer verkiezingsprogramma's lezenquote:Op dinsdag 29 juli 2025 20:12 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
En vooral dat laatste.
Als je (historisch) nog eens goed naar die redenering kijkt? Hopelijk herzie je dan je mening.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 20:13 schreef littlemindy het volgende:
[..]
Mogelijk. Maar in de politiek gaat het er nu eenmaal om dat je mensen mee kunt nemen in je ideeën.
Ik heb geen idee waar je op doelt.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 20:18 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
Als je (historisch) nog eens goed naar die redenering kijkt: hopelijk herzie je dan je mening.
Je sprak over het 'meekrijgen van mensen met je ideeën'.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 20:19 schreef littlemindy het volgende:
[..]
Ik heb geen idee waar je op doelt.
Ergens is het wel grappig, slaven die anderstalige slaven niet willen redden. Denken zeker dat hun bazen hun royaal zullen belonen voor hun gehoorzaamheid.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 20:12 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
En vooral dat laatste.
Je hebt zeker geen actieve herinneringen aan al het falen, liegen en corrupte gedoe van de VVD de afgelopen 14 jaar? En geeft ook niets om de massa-immigratie die record op record brak onder hun leiding?quote:Op dinsdag 29 juli 2025 19:26 schreef augurk2025 het volgende:
Yesilgoz is een matige politica maar ik blijf VVD stemmen zoals ik al 20 jaar doe.
De VVD kent - naast CEO's, scharrelaars en oplichters - nog een kleine schare willing victims. De Eurythmics zongen het al: “Some of them want to use you. Some of them want to get used by you.”quote:Op dinsdag 29 juli 2025 22:17 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Je hebt zeker geen actieve herinneringen aan al het falen, liegen en corrupte gedoe van de VVD de afgelopen 14 jaar? En geeft ook niets om de massa-immigratie die record op record brak onder hun leiding?
Fascinerende psychologie is dit. Jezelf moedwillig voor de gek laten houden door aantoonbare leugenaars en dit keer op keer.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op dinsdag 29 juli 2025 22:17 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Je hebt zeker geen actieve herinneringen aan al het falen, liegen en corrupte gedoe van de VVD de afgelopen 14 jaar? En geeft ook niets om de massa-immigratie die record op record brak onder hun leiding?
Fascinerende psychologie is dit. Jezelf moedwillig voor de gek laten houden door aantoonbare leugenaars en dit keer op keer.
Typisch Joopquote:Op dinsdag 29 juli 2025 18:58 schreef Cockwhale het volgende:
WHAHA ze vallen over haar reactie op Douwe Bob. De echte problemen, snijden in de zorg en sociale voorzieningen slikken ze echter als zoete koek.![]()
Wat is er typisch Joop aan een standpunt van VVD-kiezers?quote:Op dinsdag 29 juli 2025 22:34 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Typisch Joop
Ze had daar wel gewoon gelijk, maar dat twitteren moet sowieso eens een keer afgelopen zijn.
Och had ze gelijk, waar bemoeit die troela zich meequote:Op dinsdag 29 juli 2025 22:34 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Typisch Joop
Ze had daar wel gewoon gelijk, maar dat twitteren moet sowieso eens een keer afgelopen zijn.
Dat zijn wel de grote kostenposten van het Rijk, dus daar valt zeker wat te halen. Maar Yesilgoz en de huidige VVD kennende zal er alleen maar gesneden worden in de kleine dingetjes die het minste gemor opleveren voor de doelgroep van de partij. De media zal er uiteraard altijd over vallen, dat is gewoon ingecalculeerd.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 18:57 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Nee hoor dat wordt weggeplukt hit de zorg en sociale zekerheid
De belasting voor de rijken en bedrijven moet verder omlaag, terwijl hun subsidies verder omhoog moeten. Dus dan moet je flink bezuinigen op de dingen waar de consumenten wat aan hebben. Je weet waar je voor stemt.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 22:37 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat zijn wel de grote kostenposten van het Rijk, dus daar valt zeker wat te halen. Maar Yesilgoz en de huidige VVD kennende zal er alleen maar gesneden worden in de kleine dingetjes die het minste gemor opleveren voor de doelgroep van de partij. De media zal er uiteraard altijd over vallen, dat is gewoon ingecalculeerd.
Hoge kostenpost inderdaad maar de meeste mensen uit die groep hebben al moeite hun kop boven water te houden, kijken ze daar bij de VVD nou helemaal niet naar?quote:Op dinsdag 29 juli 2025 22:37 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat zijn wel de grote kostenposten van het Rijk, dus daar valt zeker wat te halen. Maar Yesilgoz en de huidige VVD kennende zal er alleen maar gesneden worden in de kleine dingetjes die het minste gemor opleveren voor de doelgroep van de partij. De media zal er uiteraard altijd over vallen, dat is gewoon ingecalculeerd.
?????quote:Op dinsdag 29 juli 2025 23:25 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Hoge kostenpost inderdaad maar de meeste mensen uit die groep hebben al moeite hun kop boven water te houden, kijken ze daar bij de VVD nou helemaal niet naar?
Inderdaad partij tegen de burger die VVDquote:Op woensdag 30 juli 2025 00:59 schreef Vincent_student het volgende:
Haha, dat mens wil de pensioenleeftijd verhogen. Daaaag, ga ik een beetje mijn eigen glazen ingooien door op haar te stemmen. Koekoek.
Karremans heeft de Rotterdamse VVD ook al aan de afgrond geholpen, dus ik juich dit alleen maar toe.quote:Op woensdag 30 juli 2025 00:19 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Golden boy Karremans wordt de nieuwe VVD leider na de verkiezingen. U las het hier als eerst.
Daar ontkom je sowieso niet aan. Op welke partij je ook stemt.quote:Op woensdag 30 juli 2025 00:59 schreef Vincent_student het volgende:
Haha, dat mens wil de pensioenleeftijd verhogen. Daaaag, ga ik een beetje mijn eigen glazen ingooien door op haar te stemmen. Koekoek.
Wie dan wel?quote:Op dinsdag 29 juli 2025 19:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Timmermans is al net zo'n grote debiel, ook die gaat geen 4 jaar uitzitten.
Sinds wanneer is de VVD goed voor werkend Nederland? Het is de partij voor de elite en multinationals. In hun nieuwe verkiezingenprogramma staat dat ze arbeidsrechten volledig willen dereguleren. Hoe is geen rechten meer hebben goed voor de arbeider?quote:Op dinsdag 29 juli 2025 20:12 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
En vooral dat laatste.
Dankzij de VVD wordt de economie al ruim een decennium kunstmatig opgepompt, met alle problemen die daar bijhoren. De economie is geen probleem op het moment: huisvesting (1 miljoen arbeidsmigranten, dankzij de VVD; verkoop van sociale woningen door Stef Blok (ook VVD)), asielcrisis, slecht onderwijs, verwarden op straat waar de politie een groot deel van de tijd mee bezig is (dankzij een megabezuiniging op de GGZ door VVD-minister Schippers), miliieuschandalen omdat er geen handhaving is op grote bedrijven (zie documentaire Beerput Nederland, weliswaar uit 2017 maar zeker nog actueel), enz., enz..quote:Op woensdag 30 juli 2025 00:19 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Golden boy Karremans wordt de nieuwe VVD leider na de verkiezingen. U las het hier als eerst.
Het wordt alleen maar erger nu jongeren bij gebrek aan (huisvestings)perspectief Nederland verlaten.quote:Op woensdag 30 juli 2025 07:31 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Daar ontkom je sowieso niet aan. Op welke partij je ook stemt.
Want het is de VVD haar schuld dat het tegenwoordig stikt van de uitvreters? De groep die het allemaal moet betalen wordt kleiner, en maar kleiner. Tsja.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 18:58 schreef Cockwhale het volgende:
Onzin. Vergrijzing is het probleem.quote:Op woensdag 30 juli 2025 07:53 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Want het is de VVD haar schuld dat het tegenwoordig stikt van de uitvreters?
Onzin, de werkloosheid is historisch laag. De vergrijzing is wel een probleem waardoor de groep die het mag betalen kleiner wordt.quote:Op woensdag 30 juli 2025 07:53 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Want het is de VVD haar schuld dat het tegenwoordig stikt van de uitvreters? De groep die het allemaal moet betalen wordt kleiner, en maar kleiner. Tsja.
Je was me 7 seconden voor.quote:Op woensdag 30 juli 2025 07:58 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Onzin. Vergrijzing is het probleem.
De werkloosheid is historisch laag en het aantal parttimers is historisch hoog net als het aantal ambtenaren.quote:Op woensdag 30 juli 2025 07:59 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Onzin, de werkloosheid is historisch laag. De vergrijzing is wel een probleem waardoor de groep die het mag betalen kleiner wordt.
Dat lijkt aan de ene kant een groot mysterie.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 18:37 schreef Mikeytt het volgende:
Waarom houdt de VVD hier nou in vredesnaam aan vast??
VVD fetisjisme.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 18:58 schreef Cockwhale het volgende:
De echte problemen, snijden in de zorg en sociale voorzieningen slikken ze echter als zoete koek
Omdat het niet goed gaat in de peilingen.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 18:40 schreef Weltschmerz het volgende:
Dan kan iedereen voordelig een Pool of Roemeen laten invliegen voor het huishouden en de kinderen, zodat de vrouwen hier fulltime kunnen gaan werken.quote:Op woensdag 30 juli 2025 07:36 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Sinds wanneer is de VVD goed voor werkend Nederland? Het is de partij voor de elite en multinationals. In hun nieuwe verkiezingenprogramma staat dat ze arbeidsrechten volledig willen dereguleren. Hoe is geen rechten meer hebben goed voor de arbeider?
Om maar niet te hoeven toegeven dat vergrijzing het probleem is.quote:Op woensdag 30 juli 2025 08:01 schreef Joppiez het volgende:
[..]
De werkloosheid is historisch laag en het aantal parttimers is historisch hoog net als het aantal ambtenaren.
Vergrijzing is inderdaad een (tijdelijk) probleem dat opgelost moeten worden, maar niet door nog meer mensen te importeren.quote:Op woensdag 30 juli 2025 08:09 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Om maar niet te hoeven toegeven dat vergrijzing het probleem is.
We willen weinig tot geen kinderen, geen verhoging van de pensioenleeftijd, zéker geen immigranten en het leventje/economie zoals ie nu is draaiende houden.quote:Op woensdag 30 juli 2025 08:10 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Vergrijzing is inderdaad een (tijdelijk) probleem dat opgelost moeten worden, maar niet door nog meer mensen te importeren.
We willen verhóging?quote:Op woensdag 30 juli 2025 08:15 schreef Buitendam het volgende:
[..]
We willen weinig tot geen kinderen, verhoging van de pensioenleeftijd, zéker geen immigranten en het leventje/economie zoals ie nu is draaiende houden.
Ja. Lekker realistisch allemaal en groetjes van de VVD.
Groei? Betekent dat nieuwer werknemers rekruteren uit het buitenland?quote:Op woensdag 30 juli 2025 00:19 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Geen verhoging van de pensioenleeftijd. En met die laatste quote kun je natuurlijk helemaal niks. De vergrijzing is te hoog, je kunt je economie zo niet draaiende houden.quote:Op woensdag 30 juli 2025 08:18 schreef thedeedster het volgende:
[..]
We willen verhóging?
Desalniettemin het gaat eigenlijk om deze kwestie; werken we om te leven, of leven we om te werken?
Tja, het is een multiplier; als je mensen binnen haalt om te werken, is er nóg meer werk nodig.quote:Op woensdag 30 juli 2025 08:23 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Geen verhoging van de pensioenleeftijd. En met die laatste quote kun je natuurlijk helemaal niks. De vergrijzing is te hoog, je kunt je economie zo niet draaiende houden.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op woensdag 30 juli 2025 00:19 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Ach gossie, arme grootkapitaal toch ook, hebben het zo zwaar in deze maatschappijquote:Op woensdag 30 juli 2025 07:53 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Want het is de VVD haar schuld dat het tegenwoordig stikt van de uitvreters? De groep die het allemaal moet betalen wordt kleiner, en maar kleiner. Tsja.
En dan ook nog denken dat minder parttimers gaat helpen bij het ontgrijzenquote:Op woensdag 30 juli 2025 08:09 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Om maar niet te hoeven toegeven dat vergrijzing het probleem is.
Wat is kwa beleid het wezenlijke verschil tussen de VVD en D66 ?quote:Op dinsdag 29 juli 2025 19:08 schreef Nattekat het volgende:
Ik hoop van harte dat ze nog even aan blijft, het CDA een denderende campagne heeft en GL dusdanig radicaal blijft doen dat iedereen wordt afgeschrokken richting D66.
Dat zou echt de droom zijn.
Ja, dit geldt ook voor mij. Vorige keer ook weer op VVD gestemd en dat zal volgende keer ook wel weer zo zijn (al moet ik me nog verdiepen in het programma en is de rest er nog niet eens). Het is met frisse tegenzin, maar wat moet je op rechts anders stemmen?quote:Op dinsdag 29 juli 2025 22:25 schreef JopieKlaassen het volgende:
Zou graag een goed alternatief hebben, maar JA21 kleven me net iets teveel radicale randjes aan.
Dus waarschijnlijk wordt het toch weer VVD.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |