Grapjas.quote:Op woensdag 30 juli 2025 11:19 schreef augurk2025 het volgende:
[..]
Nee hoor ik ben vermogend dus is VVD de beste optie. Voor mensen in de bijstand (zoals jij) is inderdaad de SP of Volt een betere optie
"Nu de PVV zichzelf buitenspel heeft gezet."quote:Op woensdag 30 juli 2025 12:18 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Welke coalitie is realistischer, nu de PVV zichzelf buitenspel heeft gezet?
Die kans zit er dik in, inderdaadquote:Op dinsdag 29 juli 2025 19:40 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Dus gaan we Q2 2026 weer naar de stembus omdat formaties niet gaan lukken?
Dat is precies wat de VVD groot heeft gemaakt.quote:Op woensdag 30 juli 2025 12:23 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Grapjas.
Maar mensen die enkel voor hun eigen hachje en voordelen stemmen, maar niet kijken naar wat het beste is voor dit land op de lange termijn zijn sowieso bleh.
Zelfs de (deels gesubsidieerde) zonnepanelen bleken achteraf gebakken lucht, en zelfs een zure kostenpost.quote:Op woensdag 30 juli 2025 12:29 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wat de VVD groot heeft gemaakt.
Je kan ook gaan snijden in de hoogste inkomens of de hra afschaffen maar dat doen ze dus niet, weer de zwakkeren in de samenleving moeten het ontgelden bij deze partij, snap echt niet dat mensen hier op stemmenquote:Op woensdag 30 juli 2025 11:29 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Mja hier kan ik natuurlijk niets mee hé. Linksom of rechtsom zal er in de zorg gesneden moeten worden.
Ik vraag me altijd af, wil je graag 10 rijke mensen 80 arme, en 10 zwervers en gespuis of heb je liever 95 modale mensen en een paar arme sloebers?quote:Op woensdag 30 juli 2025 12:23 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Grapjas.
Maar mensen die enkel voor hun eigen hachje en voordelen stemmen, maar niet kijken naar wat het beste is voor dit land op de lange termijn zijn sowieso bleh.
Sfeer op de gated community is opperbestquote:Op woensdag 30 juli 2025 12:44 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ik vraag me altijd af, wil je graag 10 rijke mensen 80 arme, en 10 zwervers en gespuis of heb je liever 95 modale mensen en een paar arme sloebers?
Als een hele grote groep niks te maken heeft wordt de sfeer ook niet echt beter zeg maar![]()
Jimmy heeft met zijn voorstel voor een ronduit absurde erfbelasting voor mij afgedaan.quote:
Het geld moet natuurlijk ergens vandaan komen. Dan is erfbelasting verhogen zo slecht nog niet.quote:Op woensdag 30 juli 2025 12:53 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Jimmy heeft met zijn voorstel voor een ronduit absurde erfbelasting voor mij afgedaan.
Ik ben wel goed, maar ik ben niet gek.
Ik snap best dat mensen,die het goed hebben en schijt aan de rest, hier op stemmen.quote:Op woensdag 30 juli 2025 12:40 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Je kan ook gaan snijden in de hoogste inkomens of de hra afschaffen maar dat doen ze dus niet, weer de zwakkeren in de samenleving moeten het ontgelden bij deze partij, snap echt niet dat mensen hier op stemmen
Jouw droom is mijn dystopische nachtmerrie.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 19:08 schreef Nattekat het volgende:
Ik hoop van harte dat ze nog even aan blijft, het CDA een denderende campagne heeft en GL dusdanig radicaal blijft doen dat iedereen wordt afgeschrokken richting D66.
Dat zou echt de droom zijn.
PvdA is ook ontzettend stabiel. Die gaan echt nooit veel verliezen deze verkiezing.quote:Op woensdag 30 juli 2025 13:09 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Jouw droom is mijn dystopische nachtmerrie.
Maar de VVD verdient wel een joekel van een afstraffing.
Lol. Nee. Je moet ook iemand hebben die bereid is het asielsysteem te transformeren en de negatieve effecten van het overal oprukkende Islamisme en antisemitisme te duiden.quote:
Je hoeft echt niet het hele systeem om te gooien. Er moeten een paar keuzes worden gemaakt die niet populair zijn. Behalve migratiebeperking dan, maar goed daar heeft de PVV keihard gefaald.quote:Op woensdag 30 juli 2025 12:08 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het probleem is dat Bontenbal als centrist ook geen radicale beslissingen gaat nemen ten aanzien van de problemen die jarenlang vooruit zijn geschoven.
Je hebt echt iemand nodig die bereid is het gehele systeem omver te schoppen en opnieuw op te bouwen, niet iemand die aan een paar knoppen van de status quo draait en verder wel fatsoenlijk is.
Voor wie het nog steeds niet snapt: de PVV gaat het asielprobleem nooit oplossen: het is hun bestaansrecht.quote:Op woensdag 30 juli 2025 12:26 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
"Nu de PVV zichzelf buitenspel heeft gezet."
De volgende holle frase uit de klapper van de VVD.
Ik zou bijna zeggen: lees het onderwerp van het topic nog eens goed door. 👍😄
1. HRA afschaffen.quote:Op woensdag 30 juli 2025 12:56 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Het geld moet natuurlijk ergens vandaan komen. Dan is erfbelasting verhogen zo slecht nog niet.
Geef eens antwoord op mijn vraag.quote:Op woensdag 30 juli 2025 12:26 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
"Nu de PVV zichzelf buitenspel heeft gezet."
De volgende holle frase uit de klapper van de VVD.
Ik zou bijna zeggen: lees het onderwerp van het topic nog eens goed door. 👍😄
Compleet raadsel waarom een partij die het prima vindt dat universiteiten gesloopt worden door pro-Hamastuig nog zo populair is.quote:Op woensdag 30 juli 2025 13:10 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
PvdA is ook ontzettend stabiel. Die gaan echt nooit veel verliezen deze verkiezing.
Ik zou zeggen dat het CDA en de PvdA hier best stappen in zouden moeten kunnen zetten.quote:Op woensdag 30 juli 2025 13:20 schreef CarbonC het volgende:
[..]
1. HRA afschaffen.
2. Progressieve vermogensbelasting.
3. Bedrijven die niet aantoonbaar redelijk belasting betalen, belasting laten betalen.
Daarmee kom je al een heel eind.
Je weet dat dit kabinet ontzettend heeft bezuinigd op onderwijs?quote:Op woensdag 30 juli 2025 13:22 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Compleet raadsel waarom een partij die het prima vindt dat universiteiten gesloopt worden door pro-Hamastuig nog zo populair is.
Helemaal niet. Dat was het plan maar de lobby heeft vrijwel alles tegengehouden.quote:Op woensdag 30 juli 2025 13:23 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Je weet dat dit kabinet ontzettend heeft bezuinigd op onderwijs?
Ze kan nog ruim twee maanden oefenen want verkiezingen zijn pas op 29 oktober.quote:Op woensdag 30 juli 2025 13:44 schreef Toefjes het volgende:
Ze schopt naar Wilders, ze schopt naar Timmermans, ze tweet heel venijnig.
Kiezers willen misschien wel iemand die ook een beetje vriendelijk is. En ook iemand die niet constant hetzelfde voorgeprogrammeerde antwoord oplepelt.
De slechtste verkiezingscampagne sinds de PVDA van Ad Melkert.
Johquote:Op woensdag 30 juli 2025 13:49 schreef Nober het volgende:
[..]
Ze kan nog ruim twee maanden oefenen want verkiezingen zijn pas op 29 oktober.
Jouw rechtse kabinet is er nu geweest en laat een bende achter, dat experiment is leuk geweest.quote:Op woensdag 30 juli 2025 13:09 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Jouw droom is mijn dystopische nachtmerrie.
Maar de VVD verdient wel een joekel van een afstraffing.
Nationale Sabotage Club is niet rechts gebleken.quote:Op woensdag 30 juli 2025 13:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jouw rechtse kabinet is er nu geweest en laat een bende achter, dat experiment is leuk geweest.
Euhm jawel. We staan voor zeer veel grote keuzemomenten op allerlei vlakken. Doormodderen is geen optie meer.quote:Op woensdag 30 juli 2025 13:17 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Je hoeft echt niet het hele systeem om te gooien. Er moeten een paar keuzes worden gemaakt die niet populair zijn. Behalve migratiebeperking dan, maar goed daar heeft de PVV keihard gefaald.
Dat klopt alleen de geldstromen moeten hetzelfde blijven en de wanbeleid makers moeten buiten schot blijvenquote:Op woensdag 30 juli 2025 14:16 schreef Richestorags het volgende:
Euhm jawel. We staan voor zeer veel grote keuzemomenten op allerlei vlakken. Doormodderen is geen optie meer.
Wat jij hier zegt gebruik ik om erachter te komen of iemand vuistdiep in de reet van Wilders zit. Jij bent helaas geslaagd voor de test.quote:Op woensdag 30 juli 2025 14:04 schreef Nober het volgende:
[..]
Nationale Sabotage Club is niet rechts gebleken.
De huidige economie is er op ingesteld het geld zo efficiënt mogelijk naar de top te transporten. Nou is dat natuurlijk niet zo gek, we hebben altijd mensen gehad die het werk deden en de machthebbers die regelmatig een deel van hun productie op kwamen eisen, zodat ze mochten blijven leven.quote:Op woensdag 30 juli 2025 11:13 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Nee, dat staat los van hoe je belastingstelsel is ingedeeld. In de huidige maatschappij gaan te veel mensen niet meer voor een gezin met meer dan 2 kinderen en daar is je huidige economie van na de tweede wereldoorlog volledig op gestoeld.
Wie weet, misschien is die VVD de vorige keer wel zo groot geworden omdat ze een bepaalde partij niet uitgesloten hadden?quote:Op woensdag 30 juli 2025 14:29 schreef ikweethetookniet het volgende:
VVD zakt verder weg in de peilingen, CDA klimt naar derde plek
De achterban van de VVD wil liever niet dat hun partij na de komende verkiezingen gaat samenwerken met GroenLinks-PvdA. Tegelijkertijd wil een groot deel van de kiezers van GroenLinks-PvdA dat andersom ook niet, zo blijkt uit een nieuwe peiling van Ipsos-I&O. Daarin staat ook dat het CDA de VVD inhaalt als derde partij in de peilingen.
https://www.ad.nl/politie(...)derde-plek~ad0346c0/
![]()
Ja. Dus moeten ze het zelf maar betalen? En als ze daar geen geld voor hebben?quote:Op woensdag 30 juli 2025 11:18 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat geldt zeker niet voor de zorg. De hoogste kostenposten zijn daar juist de ouderen, de meeste vermogende groep van het land.
Ik stem zelf op Volt.quote:Op woensdag 30 juli 2025 11:25 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Waar dan wel op te stemmen? Zoals gezegd: de NCPN doet niet mee, helaas. De SP dan maar?
Maar Wilders z'n partijvod is ook links behalve op immigratie.quote:Op woensdag 30 juli 2025 14:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat jij hier zegt gebruik ik om erachter te komen of iemand vuistdiep in de reet van Wilders zit. Jij bent helaas geslaagd voor de test.
Ja, sommige mensen vinden het nog steeds een groot gemis dat we de slavernij ooit hebben afgeschaft. Of dat vrouwen en arme mensen nu ook kiesrecht hebben.quote:Op woensdag 30 juli 2025 11:30 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Dat de rode loper voor GroenLinks wordt uitgerold.
Het idee alleen al
Het antwoord op al uw vragen: laat de rijken er ook naar ratio aan meebetalen. Daarmee los je zo'n beetje alle huidige maatschappelijke problemen op.quote:Op woensdag 30 juli 2025 11:38 schreef CarbonC het volgende:
[..]
De vraag is hoe je er handig (kosten vs. kwaliteit van leven) mee omgaat: naast preventie is dat ook handiger (of minder) organiseren. 100 hulpverleners voor 1 persoon: kan gewoon.
[..]
Ouderen zijn de rijkste groep in de Nederlandse samenleving en onze ouderen zijn de rijksten van Europa. Er zullen wat schrijnende gevallen zijn, maar veel zijn dat er niet: maatwerk dus.
Ben je weer dronken?quote:Op woensdag 30 juli 2025 14:36 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, sommige mensen vinden het nog steeds een groot gemis dat we de slavernij ooit hebben afgeschaft. Of dat vrouwen en arme mensen nu ook kiesrecht hebben.
Joh! Je weet toch dat Frenske hier hoogstpersoonlijk verantwoordelijk voor is!quote:
Omdat ze zelf vinden dat ze bij de rijken horen. En je kunt niet rijk zijn als er geen arme mensen zijn. Dus meer armen is beter.quote:Op woensdag 30 juli 2025 12:40 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Je kan ook gaan snijden in de hoogste inkomens of de hra afschaffen maar dat doen ze dus niet, weer de zwakkeren in de samenleving moeten het ontgelden bij deze partij, snap echt niet dat mensen hier op stemmen
Dat mensen daar nog intrappen. Zelfs tegen zijn eigen linkse plannen gestemd.quote:Op woensdag 30 juli 2025 14:35 schreef Nober het volgende:
[..]
Maar Wilders z'n partijvod is ook links behalve op immigratie.
Ja, als jij straks miljardair bent, dan zou je er van balen als je daarvoor gestemd hebt. Nou is de kans groter dat je straks arm bent en dan zijn de lagere belasting en betere collectieve voorzieningen voor de rest van de bevolking wel fijn.quote:Op woensdag 30 juli 2025 12:53 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Jimmy heeft met zijn voorstel voor een ronduit absurde erfbelasting voor mij afgedaan.
Ik ben wel goed, maar ik ben niet gek.
Waarschijnlijk hoopt ze zo de kiezers die bang zijn voor Wilders én de kiezers die bang zijn voor Timmermans voor zich te winnen. Wie weet gaat het werken,er zijn al raardere dingen gebeurd.quote:Op woensdag 30 juli 2025 13:44 schreef Toefjes het volgende:
Ze schopt naar Wilders, ze schopt naar Timmermans, ze tweet heel venijnig.
MeVrOuW hEeFt nU GeLd NoDiGquote:Op woensdag 30 juli 2025 14:41 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Dat mensen daar nog intrappen. Zelfs tegen zijn eigen linkse plannen gestemd.
Ze zijn nooit echt begonnen. De puinhoop is een erfenis van de kabinetten ervoor.quote:Op woensdag 30 juli 2025 13:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jouw rechtse kabinet is er nu geweest en laat een bende achter, dat experiment is leuk geweest.
Niet bijgewerkt: in ieder geval Helma (F)Lodders ontbreekt.quote:Op woensdag 30 juli 2025 13:50 schreef ikweethetookniet het volgende:
https://www.isereenvvderopgestapt.nl/
Exact.quote:Op woensdag 30 juli 2025 15:40 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Ze zijn nooit echt begonnen. De puinhoop is een erfenis van de kabinetten ervoor.
PVV-stemmers die zich tot in de oneindigheid zand in de ogen laten strooienquote:Op woensdag 30 juli 2025 15:40 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Ze zijn nooit echt begonnen. De puinhoop is een erfenis van de kabinetten ervoor.
Dat kreng van Jorritsma eveneens. Sloeg als burgemeester van Almere illegaal een waterput in haar eigen tuin.quote:Op woensdag 30 juli 2025 15:41 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Niet bijgewerkt: in ieder geval Helma (F)Lodders ontbreekt.
Het stoort Wilders enorm dat hij zelf niet kan bepalen hoeveel zijn maatregelen kosten.quote:Op woensdag 30 juli 2025 15:44 schreef CarbonC het volgende:
[..]
PVV-stemmers die zich tot in de oneindigheid zand in de ogen laten strooien
quote:Op woensdag 30 juli 2025 15:40 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Als jij het de 'afgrond in geholpen' vindt zal het in de realiteit juist wel verstandig beleid zijn.quote:Op woensdag 30 juli 2025 07:27 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Karremans heeft de Rotterdamse VVD ook al aan de afgrond geholpen, dus ik juich dit alleen maar toe.
Als men dacht dat Yesilgoz al slecht was, hebben ze Karremans in de gemeenteraad niet gezien
Tuurlijk, tuurlijk. Nog eentje die z'n nieuws enkel uit de echoputten haalt.quote:Op woensdag 30 juli 2025 15:40 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Dat valt best mee. Er moeten bepaalde investeringen gedaan worden (elektriciteitsnetwerk) en er moeten meer huizen gebouwd worden. Naast uiteraard het beperken van de migratie. Voor de rest heeft de overheid geen macht.quote:Op woensdag 30 juli 2025 14:16 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Euhm jawel. We staan voor zeer veel grote keuzemomenten op allerlei vlakken. Doormodderen is geen optie meer.
Gewoon de problemen verder privatiseren en uitbesteden.quote:Op woensdag 30 juli 2025 16:05 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat valt best mee. Er moeten bepaalde investeringen gedaan worde (elektriciteitsnetwerk) en er moeten meer huizen gebouwd worden. Naast uiteraard het beperken van de migratie. Voor de rest heeft de overheid geen macht.
Rechtse partijen zoals VVD en CDA hebben ruimschoots het grootste aandeel in de huidige puinhopen, dus dat die erfenis niet van 'rechts' zou zijn is bs.quote:Op woensdag 30 juli 2025 15:53 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Welke kabinetten beoordelen we nu als succesvol?
Dat van het elektriciteitsnetwerk is al twintig jaar bekend en als er partijen aan de macht waren geweest die snappen wat regeren is vooruitzien betekent had dit momenteel helemaal geen knelpunt hoeven zijn.quote:Op woensdag 30 juli 2025 16:05 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat valt best mee. Er moeten bepaalde investeringen gedaan worden (elektriciteitsnetwerk) en er moeten meer huizen gebouwd worden. Naast uiteraard het beperken van de migratie. Voor de rest heeft de overheid geen macht.
Oh ja en er moet flink gekort worden op zorg natuurlijk.
Als jou dat helpt...quote:Op woensdag 30 juli 2025 15:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Tuurlijk, tuurlijk. Nog eentje die z'n nieuws enkel uit de echoputten haalt.
In meerdere mate ja. Want nu betalen de jongere generaties dat. Het moet eerlijker worden.quote:Op woensdag 30 juli 2025 14:34 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja. Dus moeten ze het zelf maar betalen?
Die zijn er niet in de politiek, of je moet misschien FvD hebben ofzo.quote:Mensen die tegen collectieve zorg zijn
De kabinetten Drees vanwege het economische herstel na de oorlog en de opbouw van de verzorgingsstaat. Maar dat PvdA bestaat niet meer.quote:Op woensdag 30 juli 2025 15:53 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Welke kabinetten beoordelen we nu als succesvol?
Ook wel triest dat de beste kabinetten, kabinetten zijn waar ze niks compleet verneukt hebbenquote:Op woensdag 30 juli 2025 16:06 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Rechtse partijen zoals VVD en CDA hebben ruimschoots het grootste aandeel in de huidige puinhopen, dus dat die erfenis niet van 'rechts' zou zijn is bs.
Zeker als je kijkt naar puinhopen zoals stikstof die al de duur van deze hele tijdlijn af worden geschoven en waarvoor structurele oplossingen structureel uit blijven.
En daarnaast heeft zeker de VVD de afgelopen twee decennia zelf meer crises veroorzaakt en in versnelling gebracht. O.a. op het gebied van zorg (helemaal vastgelopen door de administratieve last en vermarkting van Hoogervorst) en betaalbare volkshuisvesting (in de uitverkoop gedaan aan buitenlandse investeerders door Stef Blok).
Dat deden ze beiden op basis van ideologie uit de neoliberale rechtse kerk.
Die slachtofferrol kennen we wel. Het ligt altijd aan alles en iedereen, behalve aan Wilders. Zelfs als ie zelf een kabinet kan opbouwen werkt iedereen hem zogenaamd tegen, hij kan niets fout doen bij z'n trouwe schoothondjes... uh... achterban.quote:
Mja, kijk eens wat we te kiezen hebben. De enige twee partijen die ik nog een beetje vertrouw zijn CDA en D66. De rest is elk op hun eigen manier een ramp.quote:Op woensdag 30 juli 2025 16:16 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ook wel triest dat de beste kabinetten, kabinetten zijn waar ze niks compleet verneukt hebben
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |