Dat mensen daar nog intrappen. Zelfs tegen zijn eigen linkse plannen gestemd.quote:Op woensdag 30 juli 2025 14:35 schreef Nober het volgende:
[..]
Maar Wilders z'n partijvod is ook links behalve op immigratie.
Ja, als jij straks miljardair bent, dan zou je er van balen als je daarvoor gestemd hebt. Nou is de kans groter dat je straks arm bent en dan zijn de lagere belasting en betere collectieve voorzieningen voor de rest van de bevolking wel fijn.quote:Op woensdag 30 juli 2025 12:53 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Jimmy heeft met zijn voorstel voor een ronduit absurde erfbelasting voor mij afgedaan.
Ik ben wel goed, maar ik ben niet gek.
Waarschijnlijk hoopt ze zo de kiezers die bang zijn voor Wilders én de kiezers die bang zijn voor Timmermans voor zich te winnen. Wie weet gaat het werken,er zijn al raardere dingen gebeurd.quote:Op woensdag 30 juli 2025 13:44 schreef Toefjes het volgende:
Ze schopt naar Wilders, ze schopt naar Timmermans, ze tweet heel venijnig.
MeVrOuW hEeFt nU GeLd NoDiGquote:Op woensdag 30 juli 2025 14:41 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Dat mensen daar nog intrappen. Zelfs tegen zijn eigen linkse plannen gestemd.
Ze zijn nooit echt begonnen. De puinhoop is een erfenis van de kabinetten ervoor.quote:Op woensdag 30 juli 2025 13:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jouw rechtse kabinet is er nu geweest en laat een bende achter, dat experiment is leuk geweest.
Niet bijgewerkt: in ieder geval Helma (F)Lodders ontbreekt.quote:Op woensdag 30 juli 2025 13:50 schreef ikweethetookniet het volgende:
https://www.isereenvvderopgestapt.nl/
Exact.quote:Op woensdag 30 juli 2025 15:40 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Ze zijn nooit echt begonnen. De puinhoop is een erfenis van de kabinetten ervoor.
PVV-stemmers die zich tot in de oneindigheid zand in de ogen laten strooienquote:Op woensdag 30 juli 2025 15:40 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Ze zijn nooit echt begonnen. De puinhoop is een erfenis van de kabinetten ervoor.
Dat kreng van Jorritsma eveneens. Sloeg als burgemeester van Almere illegaal een waterput in haar eigen tuin.quote:Op woensdag 30 juli 2025 15:41 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Niet bijgewerkt: in ieder geval Helma (F)Lodders ontbreekt.
Het stoort Wilders enorm dat hij zelf niet kan bepalen hoeveel zijn maatregelen kosten.quote:Op woensdag 30 juli 2025 15:44 schreef CarbonC het volgende:
[..]
PVV-stemmers die zich tot in de oneindigheid zand in de ogen laten strooien
quote:Op woensdag 30 juli 2025 15:40 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Als jij het de 'afgrond in geholpen' vindt zal het in de realiteit juist wel verstandig beleid zijn.quote:Op woensdag 30 juli 2025 07:27 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Karremans heeft de Rotterdamse VVD ook al aan de afgrond geholpen, dus ik juich dit alleen maar toe.
Als men dacht dat Yesilgoz al slecht was, hebben ze Karremans in de gemeenteraad niet gezien
Tuurlijk, tuurlijk. Nog eentje die z'n nieuws enkel uit de echoputten haalt.quote:Op woensdag 30 juli 2025 15:40 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Dat valt best mee. Er moeten bepaalde investeringen gedaan worden (elektriciteitsnetwerk) en er moeten meer huizen gebouwd worden. Naast uiteraard het beperken van de migratie. Voor de rest heeft de overheid geen macht.quote:Op woensdag 30 juli 2025 14:16 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Euhm jawel. We staan voor zeer veel grote keuzemomenten op allerlei vlakken. Doormodderen is geen optie meer.
Gewoon de problemen verder privatiseren en uitbesteden.quote:Op woensdag 30 juli 2025 16:05 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat valt best mee. Er moeten bepaalde investeringen gedaan worde (elektriciteitsnetwerk) en er moeten meer huizen gebouwd worden. Naast uiteraard het beperken van de migratie. Voor de rest heeft de overheid geen macht.
Rechtse partijen zoals VVD en CDA hebben ruimschoots het grootste aandeel in de huidige puinhopen, dus dat die erfenis niet van 'rechts' zou zijn is bs.quote:Op woensdag 30 juli 2025 15:53 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Welke kabinetten beoordelen we nu als succesvol?
Dat van het elektriciteitsnetwerk is al twintig jaar bekend en als er partijen aan de macht waren geweest die snappen wat regeren is vooruitzien betekent had dit momenteel helemaal geen knelpunt hoeven zijn.quote:Op woensdag 30 juli 2025 16:05 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat valt best mee. Er moeten bepaalde investeringen gedaan worden (elektriciteitsnetwerk) en er moeten meer huizen gebouwd worden. Naast uiteraard het beperken van de migratie. Voor de rest heeft de overheid geen macht.
Oh ja en er moet flink gekort worden op zorg natuurlijk.
Als jou dat helpt...quote:Op woensdag 30 juli 2025 15:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Tuurlijk, tuurlijk. Nog eentje die z'n nieuws enkel uit de echoputten haalt.
In meerdere mate ja. Want nu betalen de jongere generaties dat. Het moet eerlijker worden.quote:Op woensdag 30 juli 2025 14:34 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja. Dus moeten ze het zelf maar betalen?
Die zijn er niet in de politiek, of je moet misschien FvD hebben ofzo.quote:Mensen die tegen collectieve zorg zijn
De kabinetten Drees vanwege het economische herstel na de oorlog en de opbouw van de verzorgingsstaat. Maar dat PvdA bestaat niet meer.quote:Op woensdag 30 juli 2025 15:53 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Welke kabinetten beoordelen we nu als succesvol?
Ook wel triest dat de beste kabinetten, kabinetten zijn waar ze niks compleet verneukt hebbenquote:Op woensdag 30 juli 2025 16:06 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Rechtse partijen zoals VVD en CDA hebben ruimschoots het grootste aandeel in de huidige puinhopen, dus dat die erfenis niet van 'rechts' zou zijn is bs.
Zeker als je kijkt naar puinhopen zoals stikstof die al de duur van deze hele tijdlijn af worden geschoven en waarvoor structurele oplossingen structureel uit blijven.
En daarnaast heeft zeker de VVD de afgelopen twee decennia zelf meer crises veroorzaakt en in versnelling gebracht. O.a. op het gebied van zorg (helemaal vastgelopen door de administratieve last en vermarkting van Hoogervorst) en betaalbare volkshuisvesting (in de uitverkoop gedaan aan buitenlandse investeerders door Stef Blok).
Dat deden ze beiden op basis van ideologie uit de neoliberale rechtse kerk.
Die slachtofferrol kennen we wel. Het ligt altijd aan alles en iedereen, behalve aan Wilders. Zelfs als ie zelf een kabinet kan opbouwen werkt iedereen hem zogenaamd tegen, hij kan niets fout doen bij z'n trouwe schoothondjes... uh... achterban.quote:
Mja, kijk eens wat we te kiezen hebben. De enige twee partijen die ik nog een beetje vertrouw zijn CDA en D66. De rest is elk op hun eigen manier een ramp.quote:Op woensdag 30 juli 2025 16:16 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ook wel triest dat de beste kabinetten, kabinetten zijn waar ze niks compleet verneukt hebben
Sure, buddy.quote:Op woensdag 30 juli 2025 16:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die slachtofferrol kennen we wel. Het ligt altijd aan alles en iedereen, behalve aan Wilders. Zelfs als ie zelf een kabinet kan opbouwen werkt iedereen hem zogenaamd tegen, hij kan niets fout doen bij z'n trouwe schoothondjes... uh... achterban.
Politieke leiders moeten luisteren naar hun achterban, niet andersom. PVV-stemmers zijn in mijn ogen van die kansloze ruggengraatloze figuren die alles gewoon blind aan- en overnemen. Ze hebben geen eigen mening, alles draait om wat het orakel zegt. Als het orakel het NSC de schuld geeft, zal z'n achterban dat tot in ten treure verdedigen. Als het orakel zegt dat alles het resultaat is van het vorige kabinet, is dat een vaststaand feit met nul mitsen of maren. Ik moet echt enorm lachen om het extreme wurmen en buigen dat de MAGA idioten nu aan het doen zijn om de grote oranje leider uit het vuur te houden omtrent de Epstein erfenis. Of hoe het feit dat Wilders een onbetrouwbare faalhaas is gebleken door z'n eigen kabinet op te blazen verdraaid wordt. Het vermogen tot kritisch denken zijn jullie allemaal helemaal kwijt.
Wilders heeft het voor elkaar gekregen om die enorme puinhoop die Rutte heeft achtergelaten nog erger te maken, dat is echt heel indrukwekkend.
Ik heb het over appels, jij begint over de tweede maan van Jupiterquote:Op woensdag 30 juli 2025 16:37 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
Sure, buddy.
De meeste mensen stemmen op Wilders omdat ze de door de VVD veroorzaakte massa-immigratie zonder visie spuugzat zijn. Dat is redelijk one-issue, en een heel duidelijk signaal dat er iets moet gebeuren.
Dat de VVD het kabinet alsnog heeft opgeblazen door dit te ondermijnen, is veelzeggend, en aan de andere kant ook weer niet: dit wordt centraal aangestuurd vanuit de Europese Renew Europe-fractie, waar ze samen met D66 deel van uitmaakt.
https://www.volkskrant.nl(...)ng-met-pvv~b4c7886e/
Dit is van A tot Z invulling vanuit een bepaalde fuik. Ik kan hier helemaal niks mee.quote:Op woensdag 30 juli 2025 16:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die slachtofferrol kennen we wel. Het ligt altijd aan alles en iedereen, behalve aan Wilders. Zelfs als ie zelf een kabinet kan opbouwen werkt iedereen hem zogenaamd tegen, hij kan niets fout doen bij z'n trouwe schoothondjes... uh... achterban.
Politieke leiders moeten luisteren naar hun achterban, niet andersom. PVV-stemmers zijn in mijn ogen van die kansloze ruggengraatloze figuren die alles gewoon blind aan- en overnemen. Ze hebben geen eigen mening, alles draait om wat het orakel zegt. Als het orakel het NSC de schuld geeft, zal z'n achterban dat tot in ten treure verdedigen. Als het orakel zegt dat alles het resultaat is van het vorige kabinet, is dat een vaststaand feit met nul mitsen of maren. Ik moet echt enorm lachen om het extreme wurmen en buigen dat de MAGA idioten nu aan het doen zijn om de grote oranje leider uit het vuur te houden omtrent de Epstein erfenis. Of hoe het feit dat Wilders een onbetrouwbare faalhaas is gebleken door z'n eigen kabinet op te blazen verdraaid wordt. Het vermogen tot kritisch denken zijn jullie allemaal helemaal kwijt.
Wilders heeft het voor elkaar gekregen om die enorme puinhoop die Rutte heeft achtergelaten nog erger te maken, dat is echt heel indrukwekkend.
Typisch en vooral heel voorspelbaar antwoord.quote:Op woensdag 30 juli 2025 16:48 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Dit is van A tot Z invulling vanuit een bepaalde fuik. Ik kan hier helemaal niks mee.
Logica is vaak voorspelbaar.quote:Op woensdag 30 juli 2025 16:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Typisch en vooral heel voorspelbaar antwoord.
Man, je rept het over 'orakels' en een soort minions die daar blindelings achteraan stommelen.quote:Op woensdag 30 juli 2025 16:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb het over appels, jij begint over de tweede maan van Jupiter
Niets, maar dan ook echt helemaal niets in mijn post ging over wat mensen beweegt om PVV te stemmen.
Als het echt logisch rammelt als een roestbak, heb je vast ook geen enkel probleem om al mijn argumenten te weerleggen. Ik wacht geduldig af.quote:
Ga je weer verder over die maan. Vriend, ik vind het heelal echt extreem interessant, maar daar gaat het in deze discussie helemaal niet over. Het gaat hier over een bepaalde achterban. Mensen die uit armoede op een partij stemmen wegens totaal gebrek aan alternatieven zijn geen achterban.quote:Op woensdag 30 juli 2025 16:51 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
Man, je rept het over 'orakels' en een soort minions die daar blindelings achteraan stommelen.
Kiezers stemmen op Wilders om een duidelijk signaal met betrekking tot migratie af te geven; dat is een intrinsieke motivatie op zichzelf. Met een zelfde motivatie stemde men vroeger op Fortuyn of Rita Verdonk.
Dit massale geluid is niet zonder gevolgen overigens: veel andere partijen (waaronder de VVD) staan vooraan om het thema te kapen, maar zonder resultaat: de kiezer gelooft niet meer in loze beloften. Eerst zien, dan geloven.
Kernboodschap? Negeer het signaal van de kiezer duurzaam, en one-issue bewegingen als die van Wilders zullen alleen maar verder groeien.
Nee hoor, jij ziet mij als Wilders stemmer wat ik niet ben en je kon er slecht tegen dat ik het een dystopische nachtmerrie zou vinden als D66 weer aan de macht zou komen. Verder interesseert me dit niet zoveel.quote:Op woensdag 30 juli 2025 16:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als het echt logisch rammelt als een roestbak, heb je vast ook geen enkel probleem om al mijn argumenten te weerleggen. Ik wacht geduldig af.
De grap is dat jij mij nu ziet als de vijand. Zo'n vieze linkse boomknuffelaar die in Apeldoorn staat te zingen voor vluchtelingen. Want zo gaat het ook altijd. Eenieder die mij wat langer kent dan vandaag weet dat dat een extreem lachwekkende aanname is.
Nee.quote:Op woensdag 30 juli 2025 16:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ga je weer verder over die maan. Vriend, ik vind het heelal echt extreem interessant, maar daar gaat het in deze discussie helemaal niet over. Het gaat hier over een bepaalde achterban. Mensen die uit armoede op een partij stemmen wegens totaal gebrek aan alternatieven zijn geen achterban.
Wijs me even precies naar de plek waar ik dat deed. Je trekt de schoen toch echt zelf aan.quote:Op woensdag 30 juli 2025 16:56 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Nee hoor, jij ziet mij als Wilders stemmer wat ik niet ben en je kon er slecht tegen dat ik het een dystopische nachtmerrie zou vinden als D66 weer aan de macht zou komen. Verder interesseert me dit niet zoveel.
Vermoeiend dit, onnodig en topicvervuilend. Maar fijne avond.quote:Op woensdag 30 juli 2025 17:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wijs me even precies naar de plek waar ik dat deed. Je trekt de schoen toch echt zelf aan.
Onbegrijpelijk. Want het enige probleem dat nu speelt is zeer tijdelijk: het babyboomerprobleem. Die gaan/zijn nu allemaal met pensioen. Over 15 jaar zijn die allemaal de pijp uit en is het probleem opgelost.quote:Op woensdag 30 juli 2025 07:31 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Daar ontkom je sowieso niet aan. Op welke partij je ook stemt.
Ja, want die jongere generaties worden niet oud of ziek en krijgen nooit ongelukken. En dat is maar goed ook, want dan is er ook niemand meer om er voor te betalen als zij oud zijn.quote:Op woensdag 30 juli 2025 16:07 schreef MoreDakka het volgende:
In meerdere mate ja. Want nu betalen de jongere generaties dat. Het moet eerlijker worden.
En dat is nog maar een begin van de vele aanklachten die nog zullen volgen.quote:
Dorpsplein op en een machine opstellenquote:Op woensdag 30 juli 2025 19:29 schreef Mathijsco het volgende:
En dat is nog maar een begin van de vele aanklachten die nog gaan volgen.
De bossen in met die psychopaat.
https://www.vrt.be/vrtnws(...)igt-de-veroordeling/quote:Op woensdag 30 juli 2025 19:30 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Dorpsplein op en een machine opstellen
Zo deden ze dat vroeger
Vreemd, gezien je iedere gelegenheid aangrijpt om zijn kont te likkenquote:Op woensdag 30 juli 2025 16:56 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Nee hoor, jij ziet mij als Wilders stemmer wat ik niet ben
And counting.quote:Op woensdag 30 juli 2025 20:22 schreef mackinac het volgende:
https://www.ipsos-publiek(...)alt-buiten-de-top-3/
Inmiddels 4de in de zetelpeiling.
Klopt, maar het zal wel een Groenlinks-PVDA-VVD-CDA-D66 kabinet worden.quote:Op woensdag 30 juli 2025 20:33 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
And counting.
Hopelijk gaat BBB het wat beter doen, want die kamerplant van een Bontenbal voegt helemaal niks toe.
BBB daar hebben we wat aan zegquote:Op woensdag 30 juli 2025 20:33 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
And counting.
Hopelijk gaat BBB het wat beter doen, want die kamerplant van een Bontenbal voegt helemaal niks toe.
Ik geloof er niet in. De VVD wordt de grote verliezer van deze verkiezingen, en Yesilgöz zal daarna direct opstappen.quote:Op woensdag 30 juli 2025 20:46 schreef mackinac het volgende:
[..]
Klopt, maar het zal wel een Groenlinks-PVDA-VVD-CDA-D66 kabinet worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |