abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218367813
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 09:14 schreef InzolVC het volgende:

[..]
Wat is kwa beleid het wezenlijke verschil tussen de VVD en D66 ?
Dat D66 wel om mensen, onderwijs, zorg en milieu geeft?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 30 juli 2025 @ 09:27:05 #102
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_218367843
quote:

[..]
D66 is veel meer midden dan VVD.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport woensdag 30 juli 2025 @ 09:27:26 #103
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_218367846
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 09:24 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Dat D66 wel om mensen, onderwijs, zorg en milieu geeft?
Moest lachen.

Dat leenstelsel ga ik ze nooit vergeven.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_218367931
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 09:27 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Moest lachen.

Dat leenstelsel ga ik ze nooit vergeven.
Ik heb Pechtold nog hartstochtelijk zien speechen bij een demonstratie tegen het leenstelsel waar hij een paar maanden ervoor nog campagne voor had gevoerd. Een jaar later zat hij zelf in het kabinet en was hij met succes weer tegen de basisbeurs.
pi_218367982
quote:

[..]
Een nóg grotere burgerhaat en een andere koffiemok binnen hun gezamelijke Europese fractie.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mathijsco op 30-07-2025 09:48:13 ]
pi_218368059
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 07:58 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Onzin. Vergrijzing is het probleem.
Onzin. Het probleem is dat de rijken een steeds groter deel van de koek opeisen en dan investeren (in andere dingen dan durfkapitaal), in plaats van het uit te geven.
pi_218368071
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juli 2025 09:17 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]
Ja, dit geldt ook voor mij. Vorige keer ook weer op VVD gestemd en dat zal volgende keer ook wel weer zo zijn (al moet ik me nog verdiepen in het programma en is de rest er nog niet eens). Het is met frisse tegenzin, maar wat moet je op rechts anders stemmen?

-Ben diehard atheďst, dus niet confessioneel
-PVV is mij veel te radicaal qua migratiestandpunt en ze willen een Nexit. Verder vind ik het programma doorgaans niet eens heel slecht, maar dat migratiestandpunt is zó overheersend en radicaal dat ik het niet aan mezelf kan verantwoorden erop te stemmen.
-FvD :') hoef ik hopelijk niet toe te lichten waarom ik daar niet op stem
-BBB is one issue
-NSC is mij te conservatief en hebben nou ook niet bepaald bewezen betrouwbaar te zijn

Ik heb ook wel eens op D66 gestemd dus dat is eventueel een alternatief, maar over het algemeen is voor iemand die wel rechts maar ook fatsoenlijk is de VVD het minst kut (want ik wil het woord "best" niet in de mond nemen). Zeker op papier.
En je hebt een inkomen van een paar ton per jaar?
  woensdag 30 juli 2025 @ 10:03:54 #108
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_218368223
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 09:46 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Onzin. Het probleem is dat de rijken een steeds groter deel van de koek opeisen en dan investeren (in andere dingen dan durfkapitaal), in plaats van het uit te geven.
Eh? En hoe werkt dat precies in cijfers dan?
Dit, dus.
pi_218368250
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 09:48 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
En je hebt een inkomen van een paar ton per jaar?
Nee hoor, was het maar zo'n feest
  woensdag 30 juli 2025 @ 10:09:36 #110
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_218368279
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juli 2025 09:17 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]
Ja, dit geldt ook voor mij. Vorige keer ook weer op VVD gestemd en dat zal volgende keer ook wel weer zo zijn (al moet ik me nog verdiepen in het programma en is de rest er nog niet eens). Het is met frisse tegenzin, maar wat moet je op rechts anders stemmen?

-Ben diehard atheďst, dus niet confessioneel
-PVV is mij veel te radicaal qua migratiestandpunt en ze willen een Nexit. Verder vind ik het programma doorgaans niet eens heel slecht, maar dat migratiestandpunt is zó overheersend en radicaal dat ik het niet aan mezelf kan verantwoorden erop te stemmen.
-FvD :') hoef ik hopelijk niet toe te lichten waarom ik daar niet op stem
-BBB is one issue
-NSC is mij te conservatief en hebben nou ook niet bepaald bewezen betrouwbaar te zijn

Ik heb ook wel eens op D66 gestemd dus dat is eventueel een alternatief, maar over het algemeen is voor iemand die wel rechts maar ook fatsoenlijk is de VVD het minst kut (want ik wil het woord "best" niet in de mond nemen). Zeker op papier.
Ja21 en BvNL zijn er ook nog, stem daar dan op.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_218368315
Een groot deel van de VVD achterban ziet meer migranten niet zitten, door ze extreemlinks niet uitsluiten als coalitiepartij zal het een historisch verlies worden bij de verkiezingen voor de VVD.
  woensdag 30 juli 2025 @ 10:16:33 #112
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_218368326
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juli 2025 10:09 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Vooral op BVNL stemmen. Hopelijk gaan daar flink wat stemmen voor door het putje.
  woensdag 30 juli 2025 @ 10:18:12 #113
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218368336
Tja, ze doet het inderdaad niet fantastisch. Daar valt helaas weinig aan te ontkennen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 19:31 schreef RamboDirk het volgende:
[ afbeelding ]

Kabinet Timmermans 1. Sluizen gaan open en je maintiendrai wordt insallah.
Tja, bij wijze van spreken zeker. Maar ik heb mij hier allang bij neergelegd. Het is natuurlijk per definitie een ontwikkeling die je in toekomst wel zal gaan zien, maar met een links kabinet wordt dit natuurlijk de komende jaren in een stroomversnelling gezet. En als dit is wat de burger wil dan is dat zo, ook dat is onderdeel van een democratie.
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 22:13 schreef SymbolicFrank het volgende:
Volt is goed bezig, daar ga ik gewoon weer op stemmen. Pragmatisch sociaal. Ok, het is maar de vraag of ze mee gaan regeren, maar ik waardeer hun bijdrage.
Inzetten op een 'Verenigde Staten van Europa' is niet pragmatisch maar zeer radicaal.

Volt staat voor de hogeropgeleide en kosmopolitische progressieveling met een gigantische hekel aan het Westen en dan vooral de eigen natiestaat. Daarom moet die maar worden opgedoekt ten koste van een regime vanuit Brussel.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218368348
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 10:03 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Eh? En hoe werkt dat precies in cijfers dan?
Hoeveel trickle-down is er als je je geld belegt in aandelen of bestaand vastgoed? Hoeveel levert dat Jan Modaal op? Als ze het nou in zouden zetten als durfkapitaal was het een ander verhaal, maar dat kennen we hier niet. Het wordt dus uit de economie onttrokken. Het rolt niet. En iedere keer dat geld wordt uitgegeven, groeit het BNP. Maar dat stagneert dus.

Ook helpt het niet, dat we voor de productie een race naar de bodem aan het doen zijn, in plaats van het te automatiseren. Met zo goedkoop mogelijke arbeidsmigranten, die letterlijk op straat worden gezet als ze niet meer nodig zijn. Hoeveel levert dat Jan Modaal op?

En ondertussen is niet alleen het hoogste belastingtarief 40% minder geworden ten opzichte van 50 jaar geleden, maar zijn er een heleboel nieuwe constructies bijgekomen om geen belasting te hoeven betalen. Een hele populaire: die aandelen en dat vastgoed als onderpand aan de bank geven, daar geld voor lenen en daar van leven. Geen inkomsten, wel aftrekposten. Die grote aandeelhouders lachen zich een breuk.

En ondertussen stijgen de kosten voor Jan Modaal, omdat de rijkste paar procent effectief vrijwel geen belasting betalen. Ook vermogensbelastingen voor die mensen worden consequent altijd afgeschoten.

En dan heb ik het er nog niet over gehad, dat alle collectieve voorzieningen geprivatiseerd zijn en/of kostendekkend moeten zijn, terwijl er wel steeds meer verdienmodellen in worden gestopt. Waardoor de kwaliteit gestaag afneemt en de kosten blijven stijgen.

Dat hebben we allemaal voornamelijk te danken aan de VVD. Dank je wel, VVD stemmers.
pi_218368390
quote:
7s.gif Op woensdag 30 juli 2025 10:06 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]
Nee hoor, was het maar zo'n feest
Dan zou ik geen VVD stemmen
  woensdag 30 juli 2025 @ 10:34:04 #116
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_218368424
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 10:20 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Hoeveel trickle-down is er als je je geld belegt in aandelen of bestaand vastgoed? Hoeveel levert dat Jan Modaal op? Als ze het nou in zouden zetten als durfkapitaal was het een ander verhaal, maar dat kennen we hier niet. Het wordt dus uit de economie onttrokken. Het rolt niet. En iedere keer dat geld wordt uitgegeven, groeit het BNP. Maar dat stagneert dus.

Ook helpt het niet, dat we voor de productie een race naar de bodem aan het doen zijn, in plaats van het te automatiseren. Met zo goedkoop mogelijke arbeidsmigranten, die letterlijk op straat worden gezet als ze niet meer nodig zijn. Hoeveel levert dat Jan Modaal op?

En ondertussen is niet alleen het hoogste belastingtarief 40% minder geworden ten opzichte van 50 jaar geleden, maar zijn er een heleboel nieuwe constructies bijgekomen om geen belasting te hoeven betalen. Een hele populaire: die aandelen en dat vastgoed als onderpand aan de bank geven, daar geld voor lenen en daar van leven. Geen inkomsten, wel aftrekposten. Die grote aandeelhouders lachen zich een breuk.

En ondertussen stijgen de kosten voor Jan Modaal, omdat de rijkste paar procent effectief vrijwel geen belasting betalen. Ook vermogensbelastingen voor die mensen worden consequent altijd afgeschoten.

En dan heb ik het er nog niet over gehad, dat alle collectieve voorzieningen geprivatiseerd zijn en/of kostendekkend moeten zijn, terwijl er wel steeds meer verdienmodellen in worden gestopt. Waardoor de kwaliteit gestaag afneemt en de kosten blijven stijgen.

Dat hebben we allemaal voornamelijk te danken aan de VVD. Dank je wel, VVD stemmers.
Denk dat je dan al een stap verder bent dan gewoon het basisprincipe van het aantal mensen wat per gezin gemiddeld nodig is om de economie op gelijke lijn te houden. Vergrijzing is vrijwel overal een probleem dus dat is iets waar je op moet inspelen.
Dit, dus.
pi_218368447
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juli 2025 10:09 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Dat zijn toch ook gewoon gekkies uit de PVV/FvD-hoek?
pi_218368534
quote:
14s.gif Op woensdag 30 juli 2025 10:34 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Denk dat je dan al een stap verder bent dan gewoon het basisprincipe van het aantal mensen wat per gezin gemiddeld nodig is om de economie op gelijke lijn te houden. Vergrijzing is vrijwel overal een probleem dus dat is iets waar je op moet inspelen.
Zolang Jan Modaal daar steeds meer geld aan uit moet geven wel, ja. Maar dat hoeft dus helemaal niet.
pi_218368565
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juli 2025 09:22 schreef InzolVC het volgende:
Er gaat niks veranderen voor Nederland lees ik aan de comments. Het zal alleen maar slechter gaan worden helaas.
Lekker met zijn allen 24-32 uur per week werken. Fijn toch. Ondertussen verwachten we ook in een fijne en betaalbare woning te kunnen verblijven, minimaal 2 maal per jaar op vakantie te kunnen, weinig criminaliteit, goede zorg, onderwijs enz. En als dit niet lukt, dan is het allemaal de schuld van de VVD. En die miljoen of wat kanslozen (vooral uit Afrika) die Nederland kent? Geen probleem, daar zorgen we graag voor.

Gaat helemaal goed komen.
pi_218368570
quote:
10s.gif Op woensdag 30 juli 2025 10:39 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
'Gekkies'.

Je kunt echt van alles vinden van de PVV, maar een beweging met 35 zetels plus wegzetten als ‘gekkies’, inclusief hun aanhang, laat maar weer eens zien hoe de VVD is verzand in haar eigen naar binnen gekeerde realiteit.

Het is geen 2020 meer: Hugo is geparkeerd in de provincie, psycho Mark graaft zijn graf bij de NAVO. De VVD koerst af op een historisch verlies.
  woensdag 30 juli 2025 @ 11:07:24 #121
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_218368603
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juli 2025 10:16 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Vooral op BVNL stemmen. Hopelijk gaan daar flink wat stemmen voor door het putje.
Zou het inderdaad prima vinden als de VVD halveert en die zetels naar allemaal kleine splinterpartijen gaan.
quote:
10s.gif Op woensdag 30 juli 2025 10:39 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Klopt.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  woensdag 30 juli 2025 @ 11:13:02 #122
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_218368660
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 10:56 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Zolang Jan Modaal daar steeds meer geld aan uit moet geven wel, ja. Maar dat hoeft dus helemaal niet.
Nee, dat staat los van hoe je belastingstelsel is ingedeeld. In de huidige maatschappij gaan te veel mensen niet meer voor een gezin met meer dan 2 kinderen en daar is je huidige economie van na de tweede wereldoorlog volledig op gestoeld.
Dit, dus.
pi_218368707
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 23:25 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Hoge kostenpost inderdaad maar de meeste mensen uit die groep hebben al moeite hun kop boven water te houden, kijken ze daar bij de VVD nou helemaal niet naar?
Dat geldt zeker niet voor de zorg. De hoogste kostenposten zijn daar juist de ouderen, de meeste vermogende groep van het land.
pi_218368714
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 22:17 schreef matigeuser het volgende:

[..]
Je hebt zeker geen actieve herinneringen aan al het falen, liegen en corrupte gedoe van de VVD de afgelopen 14 jaar? En geeft ook niets om de massa-immigratie die record op record brak onder hun leiding?

Fascinerende psychologie is dit. Jezelf moedwillig voor de gek laten houden door aantoonbare leugenaars en dit keer op keer.
Nee hoor ik ben vermogend dus is VVD de beste optie. Voor mensen in de bijstand (zoals jij) is inderdaad de SP of Volt een betere optie
pi_218368729
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 10:15 schreef UitStraling het volgende:
Een groot deel van de VVD achterban ziet meer migranten niet zitten, door ze extreemlinks niet uitsluiten als coalitiepartij zal het een historisch verlies worden bij de verkiezingen voor de VVD.
De NCPN doet niet aan de verkiezingen mee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')