abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218362395
quote:
Joodse Franse man en zoontje (6) aangevallen bij wegrestaurant Milaan: ’Moordenaars!’

ROME- Een 52-jarige Joodse man uit Frankrijk die met zijn zesjarige zoontje familie wilde bezoeken in Itali, is aangevallen door een menigte bij een wegrestaurant in de buurt van Milaan. De man, Elie, en zijn zoontje droegen een keppeltje, zodat ze als Joods herkenbaar waren.

Toen ze het wegrestaurant betraden riep een man die aan de kassa werkte herhaaldelijk ’Free Palestine!’. Elie spreekt geen Italiaans en gebaarde de kassamedewerker om daarmee te stoppen, waarna anderen er zich mee begonnen te bemoeien. Gezamenlijk begonnen ze ’Free Palestine’, ’assassini’ (Italiaans voor moordenaars) en ’genocide’ te roepen. Ook riepen ze dat men daar niet in Gaza was en dat ze naar huis moesten.

Woedend over filmpje
Toen Elie van het voorval met zijn mobiele telefoon een filmpje wilde maken, werden ze woedend. Elie vreesde voor zijn kleine zoontje en probeerde deze te beschermen. De groep bestond uit zowel Italianen als enkele Arabieren.

Vervolgens ging Elie met zijn zoontje naar het toilet. Toen ze terugkwamen, zag hij dat een tiental mensen hem opwachtte en eiste om het filmpje dat hij had gemaakt te wissen. Dat weigerde Elie, waarop de groep kwaad werd en hem begon aan te vallen. Elie viel op de grond, waarna de groep tegen hem aanschopte. Iemand probeerde hem ook in zijn gezicht te stompen, maar dat wist de Joodse man te voorkomen. Een mevrouw wist het zesjarige zoontje in veiligheid te brengen. Elie riep ’Police, police!’, waarna de groep eindelijk stopte en vertrok.

Tien minuten later kwam de politie en deed Elie aangifte. Hij werd twee uur lang verhoord, zo verklaarde hij in een interview met de Corriere della Sera. Elie verklaarde dat hij tijdens het verhoor de indruk kreeg dat de politie de aanval als een normaal voorval beschouwde. Het Openbaar Ministerie is inmiddels een onderzoek naar het incident gestart.

’Haatklimaat in Europa’
Na de aanval is Elie met zijn zoontje bij zijn dochter in Milaan aangekomen, terwijl het jochie continu bleef huilen vanwege wat er was gebeurd. Elie verklaarde dat er een haatklimaat in Europa tegen Joden is ontstaan, maar had niet verwacht dat hij niet veilig zou zijn in Itali, een land dat hij altijd als veilig en tolerant beschouwde.

Op de website van Corriere della Sera is een gedeelte van het voorval te zien. Ook zijn er veel reacties. De meerderheid spreekt zijn afschuw uit over wat er is gebeurd, maar er zijn ook veel mensen die schrijven: ’Wie zaait, zal oogsten’, waarmee ze kennelijk alle Joden verantwoordelijk stellen voor wat er in Gaza gebeurt en de antisemitische geweldsactie goedkeuren.

De Joodse gemeenschap in Itali is klein. Er zijn circa 30.000 mensen in de Joodse gemeenschap ingeschreven. Mannen die een keppeltje dragen, verbergen die meestal onder een pet om niet als Joods herkend te worden op straat.
Bron.

En alle moslims zijn toch IS-aanhangers? Toch? Toch?

Maar in ieder geval welkom terug in de jaren 30/40 Europa.
Yo tengo, t tienes, l/Ella tiene
  dinsdag 29 juli 2025 @ 15:01:49 #2
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218362437
Dit krijg je dus als Globalize the Intifada okay is om te roepen. Dan krijg je inderdaad een globale golf van geweld. Wat een verrassing!
  dinsdag 29 juli 2025 @ 15:05:47 #3
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_218362472
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 14:54 schreef HSG het volgende:
riep een man die aan de kassa werkte herhaaldelijk ’Free Palestine!’.
En dat doen mensen random omdat iemand een keppeltje draagt? Lijkt me niet. Wat heeft zich afgespeeld voor de kassameneer dit riep?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 29 juli 2025 @ 15:06:52 #4
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218362480
quote:
16s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 15:05 schreef Starhopper het volgende:

[..]
En dat doen mensen random omdat iemand een keppeltje draagt? Lijkt me niet. Wat heeft zich afgespeeld voor de kassameneer dit riep?
Ik denk dat hij een te kort keppeltje aan had.
pi_218362481
quote:

[..]

Maar in ieder geval welkom terug in de jaren 30/40 Europa.
Wel de nare dingen zoals het antisemitisme, maar de leuke muziek of mooie uniformpjes maken dan weer geen comeback.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 29 juli 2025 @ 15:07:20 #6
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_218362488
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 15:06 schreef Qarrad het volgende:

[..]
:D
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_218362490
quote:

[..]
Eeuh ja dat gebeurt in Nederland ook. Als iemand een keppeltje draagt wordt deze massaal lastiggevallen.
  dinsdag 29 juli 2025 @ 15:12:03 #8
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218362511
quote:
9s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 15:07 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Wel de nare dingen zoals het antisemitisme, maar de leuke muziek of mooie uniformpjes maken dan weer geen comeback.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jawel hoor. Je hebt een paar uniformpjes. Je hebt (1) de lompendragende paarsharigen met een keffiyeh, (2) de zwarte, strakke trainingsbroekjes met slippers en een opscheertje/broccoli coupe, (3) de strakke hoofddoeken Marokkaanse style met lange jas en dan nog (4) de rode spijkerbroeken om een verlepte bejaarde kont.

Hugo Boss draait zich om in zijn graf.
  dinsdag 29 juli 2025 @ 15:12:27 #9
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218362515
Oeps
  dinsdag 29 juli 2025 @ 15:15:06 #10
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_218362531
Dit is echt heel erg
Je bent een waardeloze agent.
  dinsdag 29 juli 2025 @ 15:15:58 #11
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_218362537
quote:

[..]
En waarom lijkt dit jou niet? Stel dat de kassa-medewerker een pro-Palestijn is die niet kan nuanceren en zich niet kan beheersen? Is dat mogelijk? Dat lijkt mij wel.
pi_218362545
quote:

[..]
Natuurlijk, het moet de schuld van de Jood zijn.
  dinsdag 29 juli 2025 @ 15:17:22 #13
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_218362551
quote:

[..]
Ja in deze zieke wereld gebeuren dat soort dingen tegenwoordig.
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_218362565
De pro-pallie beweging zijn de nieuwe fascisten. Hun uitspraken en daden beginnen angstvallig overeen te komen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_218362576
Ik ga voortaan ook maar elke moslim aanvallen omdat de koning van marokko een deel van de Sahara bezet.
  dinsdag 29 juli 2025 @ 15:22:27 #16
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218362581
Ja een man uit Frankrijk heeft heel veel macht over wat de regering in Israel uitvreet.

Sommige mensen hebben werkelijk het IQ van een dropveter.
pi_218362586
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 15:21 schreef ReplaR het volgende:
Ik ga voortaan ook maar elke moslim aanvallen omdat de koning van marokko een deel van de Sahara bezet.
Of elk Chinees want Tibet.
pi_218362646
Onmenselijk. Laf. En volkomen onacceptabel.

Wat er hier is gebeurd, is niet zomaar een uit de hand gelopen woordenwisseling — dit is een pure, antisemitische geweldsdaad tegen een man en zijn zesjarige zoontje enkel en alleen omdat zij Joods zijn. Omdat ze een keppeltje droegen. Omdat ze herkenbaar waren. Dat een kind huilend en getraumatiseerd achterblijft na zo’n barbaars incident, zegt alles over het niveau waarop onze samenleving is afgezakt.

Dat mensen in een wegrestaurant in Europa anno 2025 met zo veel haat reageren op een zichtbaar Joodse man door hem en zijn kind uit te schelden voor “moordenaars”, hem in elkaar te schoppen, en te eisen dat hij bewijsmateriaal wist, is ziekmakend. Er is geen enkel politiek conflict in de wereld dat dit soort gedrag rechtvaardigt — geen enkel. Dit heeft niets met Gaza, Palestina of Isral te maken. Dit is haat. Rauw, gewelddadig antisemitisme. En dat moeten we als samenleving keihard durven benoemen.

Wie nu nog probeert te relativiseren, “context” zoekt of zelfs goedpraat met zinnen als “wie zaait, zal oogsten”, maakt zich medeplichtig aan het legitimeren van geweld tegen onschuldige mensen. Dat is de logica van terreur, niet van een rechtstaat.

Het feit dat Joodse mannen hun keppeltje moeten verbergen om veilig over straat te kunnen in Europa is een schande. Dat er vervolgens zo gereageerd wordt op wie zich wl herkenbaar toont, maakt duidelijk dat het probleem dieper zit dan incidenten alleen. Er woekert een haatklimaat waarin het ok lijkt geworden om Joden collectief verantwoordelijk te houden voor geopolitiek — en dat moeten we keihard afwijzen.

Dit mag nooit genormaliseerd worden. Nooit. Want vandaag is het een vader en zijn kind. Morgen is het iemand anders. En telkens weer zijn het de zwijgers die het mogelijk maken.
pi_218362677
quote:

[..]
Dit inderdaad.
  dinsdag 29 juli 2025 @ 15:39:41 #20
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_218362707
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 15:35 schreef omgevallenboom het volgende:

[..]
Dit inderdaad.
wat inderdaad?
  dinsdag 29 juli 2025 @ 15:40:49 #21
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218362710
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 15:22 schreef HSG het volgende:

[..]
Of elk Chinees want Tibet.
Elke Turk want de Koerden
Elke Soedanees want Darfur
Elke Chinees want Oeigoeren
Elke Myanmarees want Rohingya
Elke Hutu want Tutsi's
Elke Syrir want Druzen
Elke Rus want Oekraene
Elke Servir want Kosovo
Elke Indir want Kashmir
Elke Pakistaan want Baloetsji
Elke Afghaan want Hazara
Elke Hongaar want homo's
Elke Indonesir want West-Papoea
Elke katholiek want jongetjes
Elke moslim want IS
Elke hindoe want moslims

Heel gek hoe het maar n bevolkingsgroep structureel overkomt. Het enige wat verandert is het stukje achter de want. Het lijkt wel of dat niet uitmaakt.
  dinsdag 29 juli 2025 @ 15:49:14 #22
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218362754
twitter

En hier wat beelden. Het lijkt exemplarisch voor de hele situatie: met zijn allen zo irritant mogelijk over anderen heen schreeuwen, dan de morele overwinning claimen en dat net zo lang volhouden tot het de mainstream impregneert.
  dinsdag 29 juli 2025 @ 15:53:45 #23
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218362791
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 15:22 schreef Hexagon het volgende:
Ja een man uit Frankrijk heeft heel veel macht over wat de regering in Israel uitvreet.

Moet je nagaan. Loopt ie nog niet eens met Isralische vlaggen te wapperen of terroristische leuzen te scanderen.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  dinsdag 29 juli 2025 @ 15:55:14 #24
486919 Swango
Just saying
pi_218362800
Afschuwelijk, woorden schieten te kort. Inderdaad net zoals in de jaren 30 en 40, alle joden waar dan ook ter wereld verantwoordelijk stellen voor wat dan ook, in dit geval Gaza.
Met de uitgeroepen global intifada van Hamas kan ik de pro-Pally demonstraties ook niet anders meer zien als een marcherend nazi-leger.
pi_218362808
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 15:29 schreef William_Papadin het volgende:
En volkomen onacceptabel.
Joehoe! Daar is tie weer!
pi_218362820
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 15:07 schreef HSG het volgende:

[..]
Eeuh ja dat gebeurt in Nederland ook. Als iemand een keppeltje draagt wordt deze massaal lastiggevallen.
Ja dat hebben ze wel eens getest door iemand met een keppeltje te filmen, maar dat is al best lang geleden hoor.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_218362889
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 15:58 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Ja dat hebben ze wel eens getest door iemand met een keppeltje te filmen, maar dat is al best lang geleden hoor.
Wat denk je wat er gebeurt als diegene weer een keppeltje op op straat gaat lopen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 15:40 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Elke Hutu want Tutsi's
Elke Syrir want Druzen
Elke Rus want Oekraene
Elke Servir want Kosovo
Elke Indir want Kashmir
Elke Afghaan want Hazara
Elke Hongaar want homo's
Elke moslim want IS
Elke hindoe want moslims

Heel gek hoe het maar n bevolkingsgroep structureel overkomt. Het enige wat verandert is het stukje achter de want. Het lijkt wel of dat niet uitmaakt.
"Ja maar Isral....!!!! :( "
pi_218363020
Zo'n wegrestaurant is natuurlijk geen gelegenheid waar kosher eten geserveerd wordt.
Als je als jood dan toch niets geeft om de joodse spijswetten, waarom moet je dan wel zo nodig een keppeltje dragen? Dat is gewoon pure provocatie.
pi_218363158
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 16:18 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Zo'n wegrestaurant is natuurlijk geen gelegenheid waar kosher eten geserveerd wordt.
Als je als jood dan toch niets geeft om de joodse spijswetten, waarom moet je dan wel zo nodig een keppeltje dragen? Dat is gewoon pure provocatie.
Deze bewaar ik als ik weer eens moslimas met hoofddoekje bij de mcdonalds zie ^O^
  dinsdag 29 juli 2025 @ 16:35:27 #30
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218363202
twitter

Nog een incident. En zolang iedereen laf blijft wegkijken is het straks niet meer incidenteel.

quote:
Other diners glanced over, startled. Then looked away. And carried on eating.
:r
pi_218363219
En zo wordt jodenhaat weer de norm / genormaliseerd en verheerlijkt. Back in time. Sjonge jonge jonge :N
Ook in moeilijke tijden.
  dinsdag 29 juli 2025 @ 16:37:48 #32
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_218363225
Een keppeltje dragen terwijl Isral een groep uitmoordt waarvan een steeds groter deel naar Europa migreert is dan ook niet zo slim.

Maar, vooral, de persoon aan de balie begint Free Palestine te roepen, andere mensen doen mee, en dan besluit je "Vervelend! Maar ik vertrouw het wel om met mijn zoontje naar het toilet te gaan, zo'n kleine krappe ingesloten ruimte" 🤔 gebruik maken van de faciliteiten van mensen die moordenaar tegen je schreeuwen, is dat logisch?
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
  dinsdag 29 juli 2025 @ 16:39:40 #33
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218363245
Het meest achterlijke is juist dat deze man, als Joodse Fransman, dus expliciet geen Isralir is!
Dus eigenlijk zeggen zijn belagers dat het er niet om gaat of je Isralir bent of niet, je mag gewoon geen Jood zijn! Zelfs als je dus bewust niet in Isral woont.
Hoezeer ik ook het gedrag van Isral verafschuw, deze belagers moet je dus keihard aanpakken. Sowieso de Arabieren en hun familie keihard onder hun reet trappen en terugsturen naar de zandbak.
The End Times are wild
  Forum Admin dinsdag 29 juli 2025 @ 16:44:18 #34
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_218363290
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 15:22 schreef Hexagon het volgende:

quote:
klopt.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_218363328
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 16:39 schreef LXIV het volgende:
Het meest achterlijke is juist dat deze man, als Joodse Fransman, dus expliciet geen Isralir is!
Dus eigenlijk zeggen zijn belagers dat het er niet om gaat of je Isralir bent of niet, je mag gewoon geen Jood zijn! Zelfs als je dus bewust niet in Isral woont.
Hoezeer ik ook het gedrag van Isral verafschuw, deze belagers moet je dus keihard aanpakken. Sowieso de Arabieren en hun familie keihard onder hun reet trappen en terugsturen naar de zandbak.
Dat is allang duidelijk. Herdenkingsmonumenten van Holocaustslachtoffers zijn vernield. Mensen die dus zijn vermoord voor de staat Israel uberhaupt ontstond. Is puur antisemitisme, en Gaza is daarvoor een excuus.
  dinsdag 29 juli 2025 @ 16:47:37 #36
402274 Cruzinats
abschiebehauptmeister
pi_218363330
We zitten vrij letterlijk midden in de aanloop richting een nieuwe holocaust. De jacht op onschuldige Joodse burgers is in volle gang.

Antisemitische lolbroeken en hun hondenfluitjes die altijd stocijns beweren dat ze geen hekel aan Joden hebben, enkel aan zionisten (Isral heeft geen bestaansrecht, maar dat moet je niet als antisemitisme zien volgens deze groep mensen) lijken iedere keer een stukje verder te gaan in hun retoriek en daden, aftastend wat ze nu weer kunnen zeggen of doen. Helaas, kijkende naar hoe onze politiek de kop in het zand steekt, lijkt er geen eind aan te komen.

"Maar ik ben helemaal geen antisemiet!!!", maar dat terwijl je er wel alles aan doet om Jodenhaat te mainstreamen.

Ik walg van politici zoals Halsema en Timmermans die letterlijk de nazi's van de eenentwintigste eeuw zijn, hoe subtiel ze het ook proberen te brengen.
pi_218363338
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 15:07 schreef HSG het volgende:

[..]
Dit was 30 jaar in Nederland al geval, komt nu alleen wat vaker in het nieuws.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  dinsdag 29 juli 2025 @ 16:53:20 #38
168739 Red_85
'echt wel'
pi_218363377
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 16:37 schreef Gibson88 het volgende:
En zo wordt jodenhaat weer de norm / genormaliseerd en verheerlijkt. Back in time. Sjonge jonge jonge :N
Importeer bende, krijg bende.
Kom niet in actie tegen intolerantie, krijg intolerantie.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_218363395
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 16:53 schreef Red_85 het volgende:

[..]
In dat filmpje zie ik niet alleen arabieren. Kennelijk is het ook een mooie gelegenheid voor Italiaanse Fascisten om weer te te voorschijn te komen.
I'm gonna eat your brains and gain your knowledge.
  dinsdag 29 juli 2025 @ 16:54:40 #40
168739 Red_85
'echt wel'
pi_218363397
quote:
The fuck gast....
1947-2016
  dinsdag 29 juli 2025 @ 16:55:14 #41
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_218363401
quote:
Is dit een ragebait ofzo?
pi_218363421
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 16:53 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Maar al te waar wat je hier zegt !
Ook in moeilijke tijden.
  dinsdag 29 juli 2025 @ 16:59:09 #43
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218363436
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 16:47 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Dat is allang duidelijk. Herdenkingsmonumenten van Holocaustslachtoffers zijn vernield. Mensen die dus zijn vermoord voor de staat Israel uberhaupt ontstond. Is puur antisemitisme, en Gaza is daarvoor een excuus.
Absoluut. Nu wordt antisemitisme er ook vaak bijgesleept om terechte kritiek op Isral te pareren, maar in dit geval is daar geen sprake van.
The End Times are wild
  dinsdag 29 juli 2025 @ 16:59:55 #44
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218363443
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 16:54 schreef mackinac het volgende:

[..]
In dat filmpje zie ik niet alleen arabieren. Kennelijk is het ook een mooie gelegenheid voor Italiaanse Fascisten om weer te te voorschijn te komen.
Dat fascisme was niet echt anti Semitisch.
The End Times are wild
pi_218363449
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 16:47 schreef Cruzinats het volgende:
We zitten vrij letterlijk midden in de aanloop richting een nieuwe holocaust. De jacht op onschuldige Joodse burgers is in volle gang.

Antisemitische lolbroeken en hun hondenfluitjes die altijd stocijns beweren dat ze geen hekel aan Joden hebben, enkel aan zionisten (Isral heeft geen bestaansrecht, maar dat moet je niet als antisemitisme zien volgens deze groep mensen) lijken iedere keer een stukje verder te gaan in hun retoriek en daden, aftastend wat ze nu weer kunnen zeggen of doen. Helaas, kijkende naar hoe onze politiek de kop in het zand steekt, lijkt er geen eind aan te komen.

"Maar ik ben helemaal geen antisemiet!!!", maar dat terwijl je er wel alles aan doet om Jodenhaat te mainstreamen.

Ik walg van politici zoals Halsema en Timmermans die letterlijk de nazi's van de eenentwintigste eeuw zijn, hoe subtiel ze het ook proberen te brengen.
Dit inderdaad. En wat betreft die Timmermans, mijn kippenvel krijgt kippenvel van wat voor een gigantische eng man ik hem vind. Brrr :r
Ook in moeilijke tijden.
pi_218363455
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 16:54 schreef Red_85 het volgende:

[..]
The fuck gast....
Don't feed the troll. Pure provocatie die post.
Ook in moeilijke tijden.
pi_218363460
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 16:59 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dat fascisme was niet echt anti Semitisch.
In het begin niet, maar eind jaren 30 kwamen ze ook met rassen wetten.
I'm gonna eat your brains and gain your knowledge.
  dinsdag 29 juli 2025 @ 17:02:27 #48
168739 Red_85
'echt wel'
pi_218363463
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 16:54 schreef mackinac het volgende:

[..]
Die zijn er nog genoeg. Helaas.
1947-2016
  dinsdag 29 juli 2025 @ 17:06:45 #49
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218363501
quote:

Timmermans doet niets aan genocide. De nazi van de 21-ste eeuw is toch echt netanyahu.
The End Times are wild
  dinsdag 29 juli 2025 @ 17:17:03 #50
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_218363583
Ik ben ook weleens onbeschoft behandeld in Itali.
  dinsdag 29 juli 2025 @ 17:19:41 #51
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_218363603
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 15:15 schreef hoatzin het volgende:

[..]
En waarom lijkt dit jou niet? Stel dat de kassa-medewerker een pro-Palestijn is die niet kan nuanceren en zich niet kan beheersen? Is dat mogelijk? Dat lijkt mij wel.
Dat zou kunnen ja. Dan is het nogal fout ja. Want een keppel wil niet zeggen pro Israel. Maar misschien droeg de Joodse meneer een Israelische vlagbutton op zn jasje of droeg hij dat op een andere manier uit? We weten niet wat zich daar afspeelde.
  dinsdag 29 juli 2025 @ 17:20:22 #52
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_218363608
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 16:37 schreef MacorgaZ het volgende:
Een keppeltje dragen terwijl Isral een groep uitmoordt waarvan een steeds groter deel naar Europa migreert is dan ook niet zo slim.
Want een keppeltje wil zeggen dat je voor Israel bent? :')
pi_218363630
quote:
16s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 17:19 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Dat zou kunnen ja. Dan is het nogal fout ja. Want een keppel wil niet zeggen pro Israel. Maar misschien droeg de Joodse meneer een Israelische vlag of droeg hij dat op een andere manier uit? We weten niet wat zich daar afspeelde.
Want als iemand pro Isral is, of een Isralische vlag draagt is het wel normaal dat hij door een menigte wordt aangevallen?

Kijk, dat jij rare opvattingen hebt is bekend, maar snap je zelf nou echt niet dat het verdomd raar is om de schuld cote que cote te blijven zoeken bij het slachtoffer, terwijl er geen enkele aanwijzing is dat hij ook maar iets gedaan zou kunnen hebben wat rechtvaardigt dat hem is overkomen?
pi_218363663
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 16:35 schreef Qarrad het volgende:
[ x ]

Nog een incident. En zolang iedereen laf blijft wegkijken is het straks niet meer incidenteel.
[..]
:r
Aangezien we openlijk antisemitische partijen in Nederland hebben die samen behoorlijk wat zetels hebben en zullen houden (Bruin Links/Partij van de Antisemieten, SP, Denk en PvdD) zijn we toch het stadium van incidenteel ruim gepasseerd?
  dinsdag 29 juli 2025 @ 17:29:10 #55
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_218363665
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 17:23 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Want als iemand pro Isral is, of een Isralische vlag draagt is het wel normaal dat hij door een menigte wordt aangevallen?

Kijk, dat jij rare opvattingen hebt is bekend, maar snap je zelf nou echt niet dat het verdomd raar is om de schuld cote que cote te blijven zoeken bij het slachtoffer, terwijl er geen enkele aanwijzing is dat hij ook maar iets gedaan zou kunnen hebben wat rechtvaardigt dat hem is overkomen?
Maar dan is het niet vreemd dat iemand "free palestine" roept tegen die vent. En het is denk ik gescaleerd omdat hij iedereen ongevraagd begon te filmen. Beter was hij gewoon weggelopen.
pi_218363675
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 15:49 schreef Qarrad het volgende:
[ x ]

En hier wat beelden. Het lijkt exemplarisch voor de hele situatie: met zijn allen zo irritant mogelijk over anderen heen schreeuwen, dan de morele overwinning claimen en dat net zo lang volhouden tot het de mainstream impregneert.
Oh jee, dit loopt niet goed af, zo.

Die mensen snappen nog niet eens dat zij uit Frankrijk komen, en dus niks met Palestina te maken hebben. Als je dit ziet snap je waarom het Hitler zo gemakkelijk gelukt is.
pi_218363707
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 17:06 schreef LXIV het volgende:

[..]
Timmermans doet niets aan genocide. De nazi van de 21-ste eeuw is toch echt netanyahu.
Isral doet absoluut niet aan genocide. Ze willen Hamas uitschakelen. Je weet wel, die terreurorganisatie die het vermoorden, verkrachten en verminken van jongeren op een festival doodnormaal vindt en die nog altijd niet bereid is om alle gijzelaars te laten gaan en die genocide expliciet als doel heeft.
pi_218363733
quote:
16s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 17:29 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Maar dan is het niet vreemd dat iemand "free palestine" roept tegen die vent. En het is denk ik gescaleerd omdat hij iedereen ongevraagd begon te filmen. Beter was hij gewoon weggelopen.
Free Palestine roepen tegen iemand omdat hij een jood is, is net zo goed heel raar. Als ik willekeurige Moslims aan ga spreken over de misdaden van Al-Qaeda kom ik daar niet mee weg (en terecht!).
pi_218363742
.

[ Bericht 34% gewijzigd door Akathisia op 29-07-2025 17:53:19 ]
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  dinsdag 29 juli 2025 @ 17:43:10 #60
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_218363790
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 17:35 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Free Palestine roepen tegen iemand omdat hij een jood is, is net zo goed heel raar. Als ik willekeurige Moslims aan ga spreken over de misdaden van Al-Qaeda kom ik daar niet mee weg (en terecht!).
Nee. Ik zeg dat het logisch is free palestine te roepen tegen iemand die bijvoorbeeld een button van israel draagt.
  dinsdag 29 juli 2025 @ 17:43:22 #61
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_218363792
Dan ben je gewoon een 100% antisemiet.

Anders laat je zo'n man wel met rust. En al helemaal als er een kindje bij is.

Gestoord volk.
pi_218363814
quote:
16s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 17:43 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Nee. Ik zeg dat het logisch is free palestine te roepen tegen iemand die bijvoorbeeld een button van israel draagt.
Ook dat slaat nergens op.
  dinsdag 29 juli 2025 @ 17:50:01 #63
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_218363825
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 17:46 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ook dat slaat nergens op.
Als je er openlijk voor uitkomt dat je een land steunt die genocide uivoert, dan moet je niet raar opkijken dat iemand daarop reageert.
pi_218363826
quote:
16s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 17:43 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Waar las jij dat van die button? (omdat ik het ook wil lezen)
  dinsdag 29 juli 2025 @ 17:51:34 #65
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_218363836
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 17:50 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Waar las jij dat van die button? (omdat ik het ook wil lezen)
Ik noem dat als een mogelijkheid waarom er misschien free palestine werd geroepen.
  Forum Admin dinsdag 29 juli 2025 @ 17:52:00 #66
pi_218363843
quote:
16s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 17:19 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Dat zou kunnen ja. Dan is het nogal fout ja. Want een keppel wil niet zeggen pro Israel. Maar misschien droeg de Joodse meneer een Israelische vlagbutton op zn jasje of droeg hij dat op een andere manier uit? We weten niet wat zich daar afspeelde.

Tja.
quote:
16s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 17:20 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Nee dat je joods bent en dat is nu net waar het hier hoogstwaarschijnlijk om gaat.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_218363849
quote:
16s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 17:50 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Als je er openlijk voor uitkomt dat je een land steunt die genocide uivoert, dan moet je niet raar opkijken dat iemand daarop reageert.
Alleen voert Isral geen genocide uit. Hamas (je weet wel, de groep die door de Gazanen zijn gekozen...) is wel een genocidale organisatie, daar komen ze ook vol overtuiging voor uit.

Dus volgens jouw redenatie is iedereen die met een Palestijnse vlag zwaait voor het uitmoorden van alle Joden. Nou, weten we dat ook weer!
  dinsdag 29 juli 2025 @ 17:53:48 #68
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_218363850
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 17:52 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
[ [url=https://cldnr.prod.webx.talpa.digital/talpa-network/image/fetch/f_auto,c_limit,w_3840,q_auto/https://images.ctfassets.(...)82871.jpg]afbeelding[/url] ]

Tja.
[..]
Nee dat je joods bent en dat is nu net waar het hier hoogstwaarschijnlijk om gaat.
We hebben tot nu toe maar 1 kant van het verhaal gehoord.
pi_218363851
quote:
16s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 17:51 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ik noem dat als een mogelijkheid waarom er misschien free palestine werd geroepen.
Nee, die mensen vinden alle Joden verantwoordelijk voor wat er nu in Gaza gebeurt. Anders hadden ze geen reden om hem aan te vallen. Tenminste dat is mijn conclusie.
pi_218363854
quote:

[..]
... aangezien je duidelijk antisemitische gevoelens hebt.
  Forum Admin dinsdag 29 juli 2025 @ 17:54:47 #71
pi_218363857
quote:
16s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 17:53 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Vandaar mijn hoogstwaarschijnlijk.
  dinsdag 29 juli 2025 @ 17:56:11 #72
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218363865
quote:

[..]
Misschien kun je beter uitloggen en afsluiten voor vandaag.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  dinsdag 29 juli 2025 @ 17:58:59 #73
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_218363878
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 15:40 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Elke Hutu want Tutsi's
Elke Syrir want Druzen
Elke Rus want Oekraene
Elke Servir want Kosovo
Elke Indir want Kashmir
Elke Afghaan want Hazara
Elke Hongaar want homo's
Elke moslim want IS
Elke hindoe want moslims

Elke Hollander want Friesland. :+
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  dinsdag 29 juli 2025 @ 18:01:35 #74
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_218363893
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 17:00 schreef Gibson88 het volgende:

[..]
Dit inderdaad. En wat betreft die Timmermans, mijn kippenvel krijgt kippenvel van wat voor een gigantische eng man ik hem vind. Brrr :r
Alles voor de immigranten stemmen :r
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  Forum Admin dinsdag 29 juli 2025 @ 18:03:18 #75
pi_218363908
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 17:54 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Nee, die mensen vinden alle Joden verantwoordelijk voor wat er nu in Gaza gebeurt. Anders hadden ze geen reden om hem aan te vallen. Tenminste dat is mijn conclusie.
Dat is voor heel veel mensen de conclusie.

quote:
Nee natuurlijk neem ik dat niet terug. Het heeft werkelijk niets te maken met antisemitisme het heeft niets van doen met geloof. Alles met de acties van de staat Israel. Er wonen ook onschuldige burgers in Israel maar ze zijn onderdeel van een terroristische organisatie.
dit heeft oprecht iemand in NWS gepost :')
pi_218363963
Puur racisme natuurlijk. Willekeurige joden uitschelden vanwege een oorlog, begonnen door hamas, een paar duizend km verderop.

Maar moslims zijn degene die het moeilijk hebben, overal discriminatie meemaken, en onderdrukt worden.

Lekker net doen alsof er niks aan het handje is. Tot er ergens in Europa een mini 7 oktober plaatsvindt. En dan huilen over intolerantie.
  dinsdag 29 juli 2025 @ 18:21:34 #77
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218364032
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 17:58 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
Elke Hollander want Friesland. :+
Je hebt gelijk. Het is levensgevaarlijk om nagelkaas te eten in het openbaar in Nederland!
pi_218364873
quote:

Halsema logica

"islamfobie"
Halsema: moet per direct bestreden worden. Morgen ga ik thee drinken in een moskee.

"toenemende antisemitisme"
Halsema: ja maar.....
pi_218364899
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 20:21 schreef HSG het volgende:

[..]
Halsema logica

"islamfobie"
Halsema: moet per direct bestreden worden. Morgen ga ik thee drinken in een moskee.

"toenemende antisemitisme"
Halsema: ja maar.....
#magschuren
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_218364987
Jodenhaat viert weer eens hoogtij :{
  dinsdag 29 juli 2025 @ 20:35:53 #81
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218364996
Antisemitisme is weer helemaal HIP.

Bedankt, pro-Pallie, woke, PvdA-GL. Wees er trots op.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 29 juli 2025 @ 20:45:51 #82
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_218365094
quote:
16s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 17:20 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Nee, dat zegt alleen dat je op zaterdag je buurman moet vragen om de lampen aan te doen in je huis, Isral komt pas later. Maar goed, iemand mishandelen om zijn geloof is niet acceptabel, maar als dat geloof zo sterk gelinkt is aan een land dat een oorlog voert, dan kan je zoiets verwachten toch :?
pi_218365112
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 20:45 schreef MacorgaZ het volgende:

[..]
Nee, dat zegt alleen dat je op zaterdag je buurman moet vragen om de lampen aan te doen in je huis, Isral komt pas later. Maar goed, iemand mishandelen om zijn geloof is niet acceptabel, maar als dat geloof zo sterk gelinkt is aan een land dat een oorlog voert, dan kan je zoiets verwachten toch :?
_O- nee dit kan echt niet
  dinsdag 29 juli 2025 @ 20:50:13 #84
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_218365155
quote:

[..]
Nee? Dit slaat echt nergens op.
  dinsdag 29 juli 2025 @ 20:54:26 #85
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_218365210
quote:
Toen ze het wegrestaurant betraden riep een man die aan de kassa werkte herhaaldelijk ’Free Palestine!’.
Doet me denken aan:
Bekijk deze YouTube-video
pi_218365245
quote:

[..]
Kom op man!
Wij zouden volgens de EU ook ‘in oorlog’ zijn met Rusland. Als jij een willekeurige Rus met zijn kind ziet: begin je dan te dreigen en te slaan?

Ik vind het vergoelijken en goedpraten van het toenemende antisemitisme echt bij de beesten af.
pi_218365264
quote:
Wat is dit nu weer voor idiote opmerking? Als die mensen een keppeltje willen dragen, dan doen ze dat. Die mensen zijn niet verantwoordelijk voor de daden van andere mensen in een compleet ander land. Iedereen mag voor/tegen de aanpak van Isral zijn (hell, zelfs in Isral zelf zijn er tegenstanders), maar je gaat er geen hele bevolkingsgroep die hier niets mee te maken heeft om lastig vallen.
  dinsdag 29 juli 2025 @ 21:30:52 #88
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_218365551
quote:
Wat een poep.

Wij gaan toch ook niet roeptoeteren naar elke moslim omdat er alleen maar ellende uit voor komt?
  dinsdag 29 juli 2025 @ 21:32:50 #89
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_218365571
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 20:54 schreef butz0rs het volgende:

[..]
Doet me denken aan:
Bekijk deze YouTube-video
Ja die wilde ik eerder vandaag posten maar kon hem niet vinden.
  dinsdag 29 juli 2025 @ 21:33:04 #90
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218365574
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 20:35 schreef EttovanBelgie het volgende:

Dat komt omdat mensen geen onderscheid kunnen maken. Ik ben tegen de huidige politiek van Isral, maar zal het recht van een jood om hier met zijn keppeltje rond te lopen met hand en tand verdedigen.
Kritisch zijn op Isral wil niet zeggen dat je joden mag aanvallen, maar kritiek op Isral hebben staat los van anti-semitisme.

De extremisten aan beide zijden gaan daarmee voortdurend de fout in.
The End Times are wild
pi_218365605
Deze islamo-linkse haatcultus is behoorlijk aan het radicaliseren. Je ziet steeds meer geweld en intimidatie uit die hoek komen. Op deze manier is het niet meer dan logisch dat Israel meer land nodig heeft want alle joden worden hier weggetreiterd.
  dinsdag 29 juli 2025 @ 23:02:13 #92
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218366306
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 17:33 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Isral doet absoluut niet aan genocide. Ze willen Hamas uitschakelen. Je weet wel, die terreurorganisatie die het vermoorden, verkrachten en verminken van jongeren op een festival doodnormaal vindt en die nog altijd niet bereid is om alle gijzelaars te laten gaan en die genocide expliciet als doel heeft.
Daar kun je geen 60.000+ mensen voor over de kling jagen.

Ik ben helemaal niet tegen Isral als land. Wel tegen die Netan-Jahud met zijn extreem wraaklustige en haatvolle ideeen. Ook de oorlog in Irak heeft hij opgestookt. Amerika had daar niks te zoeken. Miljoenen doden op zijn naam.
The End Times are wild
  dinsdag 29 juli 2025 @ 23:07:20 #93
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_218366338
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 20:35 schreef EttovanBelgie het volgende:

De ideologische veren waren al afgeschud, nu ook de laatste morele veren..
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  dinsdag 29 juli 2025 @ 23:15:06 #94
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_218366406
Wat een verrassing in het van oudsher fascistische Itali.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_218366424
Ik houd de media hier ook voor een heel groot deel voor verantwoordelijk. En de toenemende groep moslims in Europa, waar ik gewoon even de olifant in de kamer benoem: heel veel moslims zijn extreem racistisch richting Joden.
Ik heb dat zelf uit persoonlijke ervaring gezien, maar ook van heel veel familie en vrienden gehoord. Dit moet echt in Europa/wereld eens benoemd gaan worden. Want zelf klagen moslims continu over “discriminatie” blabla. Zo hypocriet. En nee, niet alle moslims zijn racistisch, zeker niet.
  dinsdag 29 juli 2025 @ 23:25:50 #96
168739 Red_85
'echt wel'
pi_218366456
quote:
16s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 17:53 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ach hou je smoel joh.

Welke nuance is er als een Jood in elkaar wordt geslagen omdat ie Joods is?
Nota bene jij, ja jij met je kloontjes hier staat altijd met je wijzende vingertje klaar als het andersom is.

Je had zo kunnen leven in de jaren '30.
1947-2016
pi_218366465
Italianen hebben al conflicten met Joden sinds de Romeinse tijd, dus dit is niks nieuws.
pi_218366473
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 23:28 schreef Cockwhale het volgende:
Italianen hebben al conflicten met Joden sinds de Romeinse tijd, dus dit is niks nieuws.
De meeste Nazi’s wisten te ontsnappen richting Zuid Amerika dankzij, en via het katholieke Itali. De zogenoemde “ratlines”.
De Paus speelde er zelfs een grote rol in. Er waren zeer sterke Nazi sympathin in de Katholieke kerk, met name in Itali/het Vaticaan.
  woensdag 30 juli 2025 @ 00:11:56 #99
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218366628
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 23:31 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
De meeste Nazi’s wisten te ontsnappen richting Zuid Amerika dankzij, en via het katholieke Itali. De zogenoemde “ratlines”.
De Paus speelde er zelfs een grote rol in. Er waren zeer sterke Nazi sympathin in de Katholieke kerk, met name in Itali/het Vaticaan.
Totaal niet waar. Je weet echt niets. Juist de katholieke kerk heeft zich vanaf het begin af aan tegen de nazi’s verzet.
The End Times are wild
pi_218366629
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 23:28 schreef Cockwhale het volgende:
Bij een van die conflicten, de Tweede Joods-Romeinse oorlog van 115-117, hebben de joden op het eiland Cyprus en in Cyrenaica in Noord-Afrika enorme bloedbaden aangericht onder de niet-joodse bevolking. Het aantal slachtoffers op Cyprus wordt op 240 duizend geschat, en het aantal slachtoffers in Cyrenaica wordt op 220 duizend geschat. Bij elkaar dus bijna een half miljoen.
pi_218366649
Dat die Joodse meneer een beetje met keppeltje door Europa trekt, met in sommige wijken moslims in de meerderheid.
Dat is een beetje als in The Bronx rondlopen met een bord: “ I hate niggers”
Vakman pur sang
  woensdag 30 juli 2025 @ 00:29:45 #102
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_218366676
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 21:30 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Wat een poep.

Wij gaan toch ook niet roeptoeteren naar elke moslim omdat er alleen maar ellende uit voor komt?
Nou nou, dat vind ik wel een flink statement van jou, ik vind zelf niet dat er alleen maar ellende voortkomt uit moslims. Maar ieder zijn mening.
pi_218366779
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 00:11 schreef LXIV het volgende:

[..]
Totaal niet waar. Je weet echt niets. Juist de katholieke kerk heeft zich vanaf het begin af aan tegen de nazi’s verzet.
Knul ik heb meer boeken en films over dit onderwerp gekeken dan wie ook, maar zoek jij eerst eens op de ratlines en de rol van t Vaticaan. Daar heb je al meteen je antwoord.
  woensdag 30 juli 2025 @ 03:24:20 #104
117098 Hathor
Effe niet
pi_218366929
quote:

[..]
Ja dit doen mensen omdat ze een keppeltje dragen domme achterlijk idioot, heb je dat nu nog steeds niet in de gaten?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  woensdag 30 juli 2025 @ 07:04:47 #105
168739 Red_85
'echt wel'
pi_218367108
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juli 2025 00:20 schreef Lospedrosa het volgende:
Dat die Joodse meneer een beetje met keppeltje door Europa trekt, met in sommige wijken moslims in de meerderheid.
Waarom mag een hoofddoekje dan wel?
1947-2016
  woensdag 30 juli 2025 @ 07:05:57 #106
168739 Red_85
'echt wel'
pi_218367110
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 03:24 schreef Hathor het volgende:

[..]
Ja dit doen mensen omdat ze een keppeltje dragen domme achterlijk idioot, heb je dat nu nog steeds niet in de gaten?
Act is het.
1947-2016
  woensdag 30 juli 2025 @ 07:13:15 #107
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218367134
Tja, zorgwekkend weer. Maar dit is natuurlijk een trend die al langer aan de gang is en voor sommigen inmiddels ook totaal acceptabel lijkt te zijn. Immers, zo vind fantaseert men: er is een genocide gaande en dus is alles jegens Joden geaccepteerd.

De Telegraaf had hier ook weer een uitstekend artikel over die de religieuze beleving en obsessie van met Isral en Joden in bepaalde contreien benadrukt: Hoe jonge ’extreem intolerante’ generatie bijna religieuze bezieling toont rond Gaza: ’Je met je loyaliteit tonen, anders val je erbuiten’. Het mag duidelijk zijn: dit is een hele gevaarlijke cult aan het worden.

En wat trouwens ook opmerkelijk is aan topics over het toenemende antisemitisme is dat een bepaald type user structureel afwezig is, nooit een afkeuring of erkenning dat dit niet moet kunnen. Men mijdt structureel dit onderwerp en als er ergens weer sprake is van intimidatie, vandalisme of zelfs geweld tegen Joden of Joodse organisaties zwijgt men gewoon. Ook dat is veelzeggend. Want als het over vermeende discriminatie jegens migranten of moslims gaat is men haantje de voorste.
quote:

Maar, vooral, de persoon aan de balie begint Free Palestine te roepen, andere mensen doen mee, en dan besluit je "Vervelend! Maar ik vertrouw het wel om met mijn zoontje naar het toilet te gaan, zo'n kleine krappe ingesloten ruimte" 🤔 gebruik maken van de faciliteiten van mensen die moordenaar tegen je schreeuwen, is dat logisch?
Er wordt helemaal geen groep 'uitgemoord' door Isral en Palestijnen verhuizen ook niet en masse naar Europa. Gelukkig maar, want moslimfundamentalistische antisemieten hebben we er hier al veel te veel van.
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 21:35 schreef RotatoR het volgende:
Deze islamo-linkse haatcultus is behoorlijk aan het radicaliseren. Je ziet steeds meer geweld en intimidatie uit die hoek komen. Op deze manier is het niet meer dan logisch dat Israel meer land nodig heeft want alle joden worden hier weggetreiterd.
Correct.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 30 juli 2025 @ 08:51:59 #108
117098 Hathor
Effe niet
pi_218367564
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 00:29 schreef MacorgaZ het volgende:

[..]
Nou nou, dat vind ik wel een flink statement van jou, ik vind zelf niet dat er alleen maar ellende voortkomt uit moslims. Maar ieder zijn mening.
Goh, nou dan kun je me vast wel iets positiefs opnoemen wat er is voortgekomen vanuit de moslims. Ga je gang, ik wacht wel.
pi_218367573
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 08:51 schreef Hathor het volgende:

[..]
Goh, nou dan kun je me vast wel iets positiefs opnoemen wat er is voortgekomen vanuit de moslims. Ga je gang, ik wacht wel.
Kebab
Vakman pur sang
pi_218367592
Oei, oei, oei. Het begint er steeds sterker op te lijken dat er consequenties zitten aan genocide en etnische zuiveringen.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  woensdag 30 juli 2025 @ 09:09:30 #111
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218367654
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 08:59 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Oei, oei, oei. Het begint er steeds sterker op te lijken dat er consequenties zitten aan genocide en etnische zuiveringen.
Nou, dat zal die man en zijn zoontje leren om dat nooit meer te doen!
pi_218367676
quote:
dat je als onschuldige buitenstaander verantwoordelijk mag worden gehouden :?
pi_218367711
quote:
Dat je zomaar random mensen mag aanvallen die niks met het conflict te maken hebben?
pi_218367730
quote:
Ik vind er echt een heel groot verschil zitten met je geloof laten zien en racisme.
  woensdag 30 juli 2025 @ 09:34:06 #115
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218367924
quote:
Van een genocide of ethnische zuivering is helemaal geen sprake. Of bedoel je soms dat de Palestijnen hier al decennialang van dromen mbt de Joden in Isral? Daarnaast blijft het onduidelijk waarom een Joodse man in Itali schuld zijn treffen voor militair ingrijpen van Isral?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 30 juli 2025 @ 09:43:59 #116
396550 Richestorags
pi_218368017
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 00:12 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Bij een van die conflicten, de Tweede Joods-Romeinse oorlog van 115-117, hebben de joden op het eiland Cyprus en in Cyrenaica in Noord-Afrika enorme bloedbaden aangericht onder de niet-joodse bevolking. Het aantal slachtoffers op Cyprus wordt op 240 duizend geschat, en het aantal slachtoffers in Cyrenaica wordt op 220 duizend geschat. Bij elkaar dus bijna een half miljoen.
En?
  woensdag 30 juli 2025 @ 09:46:10 #117
396550 Richestorags
pi_218368046
quote:
Voor Joden die in Frankrijk wonen...?
  woensdag 30 juli 2025 @ 09:46:48 #118
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_218368062
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 08:51 schreef Hathor het volgende:

[..]
Broodje dner, kapsalon, baklava :)
Voor de rest.... Euh..... Nee, niks :P
  woensdag 30 juli 2025 @ 09:49:04 #119
396550 Richestorags
pi_218368075
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 01:40 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Knul ik heb meer boeken en films over dit onderwerp gekeken dan wie ook, maar zoek jij eerst eens op de ratlines en de rol van t Vaticaan. Daar heb je al meteen je antwoord.
De kerk had ook een nogal ambivalente verhouding met het Ustae regime in Kroati.
  woensdag 30 juli 2025 @ 09:52:13 #120
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_218368102
quote:
Wat heeft geloof met racisme te maken :?
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_218368171
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 09:52 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Wat heeft geloof met racisme te maken :?
Je beledigt moslims met het keppeltje net zo als negers in de Bronx met het bord.
Vakman pur sang
  woensdag 30 juli 2025 @ 10:01:50 #122
330914 Sherlock_Holmes
pi_218368201
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juli 2025 09:58 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Je beledigt moslims met het keppeltje net zo als negers in de Bronx met het bord.
Ok, dus ik ga geen antwoord op MIJN vraag krijgen.
pi_218368217
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 10:01 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Ok, dus ik ga geen antwoord op MIJN vraag krijgen.
No shit Sherlock
Vakman pur sang
pi_218370861
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 15:22 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]
Ik ben geen moslim dus wat mij betreft liever vandaag dan morgen.
Je snapt hopelijk wel dat we dat in een beschaafde samenleving dus niet doen. En jou argument totaal krankzinnig is.

Al ben ik het wel eens dat weinig of geen Islam in Europa een enorme verlichting zal geven, maar dit probleem moet op een beschaafde manier besproken worden. Zolang er een taboe op rust het te bespreken zal er nooit een oplossing komen.
  woensdag 30 juli 2025 @ 15:47:18 #125
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_218371008
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juli 2025 15:24 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Je snapt hopelijk wel dat we dat in een beschaafde samenleving dus niet doen. En jou argument totaal krankzinnig is.

Al ben ik het wel eens dat weinig of geen Islam in Europa een enorme verlichting zal geven, maar dit probleem moet op een beschaafde manier besproken worden. Zolang er een taboe op rust het te bespreken zal er nooit een oplossing komen.
Dat zal wel een taboe blijven want racismekaart.
pi_218371027
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juli 2025 15:24 schreef Eagles89 het volgende:
maar dit probleem moet op een beschaafde manier besproken worden. Zolang er een taboe op rust het te bespreken zal er nooit een oplossing komen.
Dan moeten de volgelingen van religies eerst volwassen worden, en moet er een einde worden gemaakt aan de individualisering van de Westerse wereld.
  woensdag 30 juli 2025 @ 16:00:28 #127
117098 Hathor
Effe niet
pi_218371090
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juli 2025 09:46 schreef MacorgaZ het volgende:

[..]
Broodje dner, kapsalon, baklava :)
Voor de rest.... Euh..... Nee, niks :P
En zelfs dat kan ik niet echt positief vinden, als je vriendin een broodje shoarma opheeft wil je die niet naast je in bed hebben liggen. :')
  woensdag 30 juli 2025 @ 16:01:55 #128
117098 Hathor
Effe niet
pi_218371101
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juli 2025 09:58 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Je beledigt voelen is een keuze.
  woensdag 30 juli 2025 @ 16:30:23 #129
3542 Gia
User under construction
pi_218371246
quote:
Corriere della Sera
Echt achterlijk gedrag dit. Voel bijna plaatsvervangende schaamte. Dit kan net zo goed hier gebeuren. Echt, dan spoor je niet.
  Forum Admin woensdag 30 juli 2025 @ 19:07:37 #130
pi_218372596
Geveegd

Je bent niet zo anoniem als je denkt op het internet en eens op het internet staat het er voor altijd

Nadenken voor je post. Da's alles wat ik er over te zeggen heb.
  woensdag 30 juli 2025 @ 19:10:48 #131
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_218372618
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 15:06 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Het het allemaal diep triest maar wil even mijn lof uiten voor hoe jij toch altijd messcherp en duidelijk weet te verwoorden hoe het zit O+ O+ O+

Ook in de posts die volgden na deze dus
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_218372673
Hmm mijn reactie was toch niet zo "raar"?

Anyway, gaat een enge kant op dit hele gedoe. De agressie vanuit het "Pro Palestina" kamp is zorgwekkend. Wss komt dat maar van een kleine groep, maar lijkt het zich langzaam te verspreiden naar de rest.

Men mag best wel eens vanuit die groep zelf eens met een statement komen.

[ Bericht 1% gewijzigd door The-BFG op 30-07-2025 19:56:31 ]
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
pi_218372762
Het laatste punt wat ik maakte vond ik zelf wel heel sterk en tevens ontopic:

"Als De Nederlandse Staat alle Surinamers in Nederland bij elkaar zou drijven, zou laten verhongeren en kogels door de kop zou schieten: dan weet IK niet of JIJ nog lekker naar Paramaribo op vakantie kunt."

Is het, in dit licht bezien, eigenlijk wel zo raar of berhaupt nieuwswaardig dat joden buiten 'hun' landsgrenzen op tegengas kunnen rekenen? Zoals deze meneer uit het nieuwsbericht? In Itali krijgt men immers ook mee wat er zich in de Gazastrook allemaal afspeelt. En daar lusten de honden geen brood van.
  woensdag 30 juli 2025 @ 19:53:59 #134
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218373017
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 19:27 schreef Lokale_Notabele het volgende:

"Als De Nederlandse Staat alle Surinamers in Nederland bij elkaar zou drijven, zou laten verhongeren en kogels door de kop zou schieten: dan weet IK niet of JIJ nog lekker naar Paramaribo op vakantie kunt."

Is het, in dit licht bezien, eigenlijk wel zo raar of berhaupt nieuwswaardig dat joden buiten 'hun' landsgrenzen op tegengas kunnen rekenen? Zoals deze meneer uit het nieuwsbericht? In Itali krijgt men immers ook mee wat er zich in de Gazastrook allemaal afspeelt. En daar lusten de honden geen brood van.
Het was geen sterk punt, het was een sterk staaltje discriminatie op basis van afkomst, waar je natuurlijk in 'andere gevallen' enorm veel problemen mee hebt.

Blijf gewoon in Foebal SC.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 30 juli 2025 @ 20:06:35 #135
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218373129
quote:
13s.gif Op woensdag 30 juli 2025 19:07 schreef Straatcommando. het volgende:
Geveegd

Je bent niet zo anoniem als je denkt op het internet en eens op het internet staat het er voor altijd

Nadenken voor je post. Da's alles wat ik er over te zeggen heb.
Mja, wellicht was het in deze situatie ook een mogelijkheid het te laten staan. Ik snap de beweegreden, maar zo kunnen zulke bespottelijke claims tenminste even duidelijk worden weerlegd.

De realiteit is namelijk dat er helaas waarschijnlijk wel meer (jonge) mensen rondlopen die er zulke denkbeelden op nahouden. Zo trekt inmiddels een kwart van de Nederland jongeren de ernst van de Holocaust in twijfel (bron).

Nou, dat zal er de afgelopen anderhalf jaar niet minder op zijn geworden. En dan kun je dus uitkomen bij bizarre vergelijkingen tussen Warschau en Gaza.
pi_218373194
quote:

Het is nog steeds een domme uitspraak en gedachtekronkel die de aanvallen op Joden door moslims en doorgeslagen linkse activisten in West-Europa goedpraat. Maar goed, wat kan je anders verwachten van iemand die het Getto van Warschau een zomerkamp noemde :')
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_218373282
quote:

Ja, jij gaat toch ook geen willekeurige moslim meppen omdat Osama zo nodig de Twin Towers moest opblazen :`)
  woensdag 30 juli 2025 @ 21:04:26 #138
14505 OProg
A Life in Music
pi_218373691
quote:

Je deelt 'Joden' in op etniciteit en afkomst dat ze naar hun 'eigen land' terug moeten op basis van afkomst en hebt dus vervolgens het idee iets heel slims te zeggen.

Wat allemaal nog los staat van dat als mensen wel toevallig ergens geboren zijn het nog steeds niet wil zeggen dat ze het eens zijn met het beleid daar.

Mijn hemel zeg...

[ Bericht 0% gewijzigd door OProg op 30-07-2025 21:10:52 ]
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_218373951
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 20:21 schreef havanagila het volgende:

[..]
Ja, jij gaat toch ook geen willekeurige moslim meppen omdat Osama zo nodig de Twin Towers moest opblazen :`)
Ik niet nee. Maar jij wilt zeggen dat dit niet gebeurt is na 9/11? Geen moskeen beklad? Christchurch mosque shootings?

Nu krijgen de joden de bal teruggekaatst omdat ze voor het oog van de wereld kinderen laten verhongeren en kogels door de kop jagen. Net als met 9/11 vinden mensen daar iets van. Niet leuk voor deze meneer. Maar moeten we ons erover verbazen, vraag ik mij af?

[ Bericht 1% gewijzigd door Lokale_Notabele op 30-07-2025 21:37:10 ]
pi_218374331
Het is uiteraard foute boel als zomaar willekeurige joden vanwege de toestand in de Gazastrook in het openbaar aangevallen worden. Maar we moeten niet vergeten dat juist de zionisten hieraan bijdragen, omdat de zionisten door hun propaganda ons een beeld willen voorhouden alsof iedere jood ook een zionist is en de genocide in Gaza steunt.
  woensdag 30 juli 2025 @ 23:07:44 #141
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_218374743
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 22:04 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Het is uiteraard foute boel als zomaar willekeurige joden vanwege de toestand in de Gazastrook in het openbaar aangevallen worden. Maar we moeten niet vergeten dat juist de zionisten hieraan bijdragen, omdat de zionisten door hun propaganda ons een beeld willen voorhouden alsof iedere jood ook een zionist is en de genocide in Gaza steunt.
Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap :O :O
"Hoka Hey!"
  woensdag 30 juli 2025 @ 23:30:26 #142
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218374834
quote:

Het maakt niet uit of je dan veilig naar Suriname kunt, het zou wel moeten.

Het is eigenlijk zo simpel: kritiek op Isral is geen anti-semitisme en wat Isral doet kan een (Nederlandse) jood niet aangerekend worden. Dat zou weer wel anti-semitisme zijn.
The End Times are wild
pi_218374965
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 21:29 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]
Ik niet nee. Maar jij wilt zeggen dat dit niet gebeurt is na 9/11? Geen moskeen beklad? Christchurch mosque shootings?

Nu krijgen de joden de bal teruggekaatst omdat ze voor het oog van de wereld kinderen laten verhongeren en kogels door de kop jagen. Net als met 9/11 vinden mensen daar iets van. Niet leuk voor deze meneer. Maar moeten we ons erover verbazen, vraag ik mij af?
Als je er niet van opkijkt dat willekeurige moslims of joden "de bal terug krijgen gekaatst" voor iets waar ze niks mee te maken hebben, en ook dat soort bewoordingen gebruikt, ben je goed eng.
  donderdag 31 juli 2025 @ 00:47:19 #144
330914 Sherlock_Holmes
pi_218375030
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 21:29 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Sommige dingen kun je beter in klad laten staan :{
  donderdag 31 juli 2025 @ 01:19:43 #145
168739 Red_85
'echt wel'
pi_218375101
quote:
Oei, oei, oei. Het begint er steeds sterker op te lijken dat er consequenties zitten aan Joods zijn.
Vind je leuk he?
Sta je dan je hond te leren springen met je rechterarm.
1947-2016
pi_218375136
Mogen 'we' dan nu ook alle moslims over 1 kam scheren voor wat die (islam genspireerde) terroristen uitspoken?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  donderdag 31 juli 2025 @ 03:55:36 #147
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_218375217
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 22:04 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Maar er is helemaal geen genocide, dus de aanvallen op Joden zijn volledig zonder reden.
Searchers after horror haunt strange, far places.
  donderdag 31 juli 2025 @ 10:33:27 #148
396550 Richestorags
pi_218376852
quote:
Veel Joden steunen het bestaan van de staat Isral wel ja. Dat zij de huidige vorm ook steunen en de "genocide" en dat dat door "de zionisten" wordt beweerd verzin je er zelf even voor het gemak bij. Maar goed, je hebt veelvuldig antisemitische drek al gepost hier, dus dit kan er ook nog wel bij.
  donderdag 31 juli 2025 @ 10:35:04 #149
396550 Richestorags
pi_218376863
quote:

Heel sterk punt inderdaad. Maar leg even uit wat een Jood uit Frankrijk met de Gazastrook te maken heeft? En zijn 6-jarig zoontje?
pi_218376968
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 10:33 schreef Richestorags het volgende:
Maar goed, je hebt veelvuldig antisemitische drek al gepost hier, dus dit kan er ook nog wel bij.
Als je een beetje kritisch bent over de staat Israel of als je een beetje kritisch bent over de joodse godsdienst, dan ben je voor veel mensen al gauw een antisemiet.
pi_218377022
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 10:45 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Als je een beetje kritisch bent over de staat Israel of als je een beetje kritisch bent over de joodse godsdienst, dan ben je voor veel mensen al gauw een antisemiet.
Ongetwijfeld. Maar dat maakt nog niet dat jouw opmerking waarop gereageerd werd niet onmiskenbaar antisemitisch is.
pi_218377023
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 10:35 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Heel sterk punt inderdaad. Maar leg even uit wat een Jood uit Frankrijk met de Gazastrook te maken heeft? En zijn 6-jarig zoontje?
Als joden niets met Isral te maken hebben, hoe verklaar je dan dat deze joodse meneer in een willekeurig Italiaans wegrestaurant door een groep mensen op een dergelijke manier bejegend wordt? Dat is wel heel raar toch? Als ik een Italiaans wegrestaurant binnenkom dan word ik bijvoorbeeld niet aangesproken op de mensenrechten situatie in Saudi Arabi.
  donderdag 31 juli 2025 @ 11:13:40 #153
396550 Richestorags
pi_218377178
quote:
1s.gif Op donderdag 31 juli 2025 10:52 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]
Als joden niets met Isral te maken hebben, hoe verklaar je dan dat deze joodse meneer in een willekeurig Italiaans wegrestaurant door een groep mensen op een dergelijke manier bejegend wordt? Dat is wel heel raar toch? Als ik een Italiaans wegrestaurant binnenkom dan word ik bijvoorbeeld niet aangesproken op de mensenrechten situatie in Saudi Arabi.
Die connectie maken die mensen zelf en daar kan hij niks aan doen. Maar je bent een Islamitisch haat accountje dus begrijp ik alweer?
pi_218377478
quote:
1s.gif Op donderdag 31 juli 2025 10:52 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]
Het is inderdaad absurd en verwerpelijk dat iemand vanwege zijn joodse identiteit wordt aangesproken op het handelen van de staat Isral. Dat is hetzelfde als wanneer moslims collectief verantwoordelijk worden gehouden voor aanslagen die gepleegd worden door extremisten die zich op de islam beroepen.

We weten allemaal dat het fout is om een hele religie of bevolkingsgroep te veroordelen vanwege de daden van een kleine, radicale minderheid. Toch gebeurt dat nog steeds, en het leidt alleen maar tot meer haat, wantrouwen en verdeeldheid.

Joden zijn geen vertegenwoordigers van Isral, net zoals moslims geen vertegenwoordigers zijn van IS of Al-Qaeda. Identiteit is complex, en mensen mogen nooit over n kam geschoren worden op basis van hun afkomst of religie.

Dit soort generalisaties zijn niet alleen feitelijk onjuist, maar ook gevaarlijk. Ze normaliseren discriminatie en ondermijnen het vreedzaam samenleven in diverse samenlevingen.

Laten we (en jij) waken voor dit soort denkfouten – of het nu richting joden, moslims, christenen of wie dan ook is. Individuen zijn verantwoordelijk voor hun eigen daden, niet voor die van een staat of religieuze groep waar zij (al dan niet) toe behoren.
  donderdag 31 juli 2025 @ 12:06:26 #155
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218377633
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 10:45 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Als je dit soort dingen gaat posten wel ja:
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 15:41 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Omdat de joden zich tot God's volk hebben uitgeroepen en omdat de joden zielig schijnen te zijn vanwege de holocaust. Daarom schijnt het leven van een jood meer waard te zijn dan het leven van een Palestijn of iemand van welk ander volk dan ook. En als je het daar niet mee eens bent, dan ben je antisemiet.
Kritiek op het Jodendom gaat trouwens 99% van de keren aan de hand van complottheorien en is ook helemaal niet nodig. Joodse gemeenschappen leven bijna altijd in teruggetrokken kringen volgens de eigen wetten die niet van invloed zijn op de bredere samenleving. Dit schept een groot contrast met de Islam en historisch gezien het Christendom.
pi_218377659
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 11:49 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Het is inderdaad absurd en verwerpelijk dat iemand vanwege zijn joodse identiteit wordt aangesproken op het handelen van de staat Isral. Dat is hetzelfde als wanneer moslims collectief verantwoordelijk worden gehouden voor aanslagen die gepleegd worden door extremisten die zich op de islam beroepen.

We weten allemaal dat het fout is om een hele religie of bevolkingsgroep te veroordelen vanwege de daden van een kleine, radicale minderheid. Toch gebeurt dat nog steeds, en het leidt alleen maar tot meer haat, wantrouwen en verdeeldheid.

Joden zijn geen vertegenwoordigers van Isral, net zoals moslims geen vertegenwoordigers zijn van IS of Al-Qaeda. Identiteit is complex, en mensen mogen nooit over n kam geschoren worden op basis van hun afkomst of religie.

Dit soort generalisaties zijn niet alleen feitelijk onjuist, maar ook gevaarlijk. Ze normaliseren discriminatie en ondermijnen het vreedzaam samenleven in diverse samenlevingen.

Laten we (en jij) waken voor dit soort denkfouten – of het nu richting joden, moslims, christenen of wie dan ook is. Individuen zijn verantwoordelijk voor hun eigen daden, niet voor die van een staat of religieuze groep waar zij (al dan niet) toe behoren.
Denkfoutje?

Isral is een land en vertegenwoordigd geen geloof. Isral vertegenwoordigd niet het Jodendom.

IS, Al Qaeda, Hamas, Al Shabaab, etc etc zijn allemaal terreurgroepen gebaseerd op geloof. Zij vertegenwoordigen de Islam.

M.i. een flink verschil wanneer je Jood bent of Moslim.
  donderdag 31 juli 2025 @ 12:16:00 #157
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_218377688
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 12:10 schreef Montagui het volgende:

[..]
Denkfoutje?

Isral is een land en vertegenwoordigd geen geloof. Isral vertegenwoordigd niet het Jodendom.

IS, Al Qaeda, Hamas, Al Shabaab, etc etc zijn allemaal terreurgroepen gebaseerd op geloof. Zij vertegenwoordigen de Islam.

M.i. een flink verschil wanneer je Jood bent of Moslim.
Ja, zo krijg je alles wat krom is wel recht geluld :D Mijn hemel wat een onzin.
Dit, dus.
  donderdag 31 juli 2025 @ 12:18:52 #158
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218377707
quote:
14s.gif Op donderdag 31 juli 2025 12:16 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Ja, zo krijg je alles wat krom is wel recht geluld :D Mijn hemel wat een onzin.
Het blijft verschrikkelijk gevoelig h, kritiek op de Islam? Deze terreurorganisaties stellen dit namelijk wl zelf. En je hebt geen soortgelijke Christelijke of Joodse terreurorganisaties overal ter wereld. Dit zien we alleen maar met de Islam.
  donderdag 31 juli 2025 @ 12:21:11 #159
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_218377729
quote:
14s.gif Op donderdag 31 juli 2025 12:18 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het blijft verschrikkelijk gevoelig h, kritiek op de Islam? Deze terreurorganisaties stellen dit namelijk wl zelf.
Dus je bent nu op het punt gekomen dat je de inhoudelijke zelfreflecties van de psychopaten van IS en consorten serieus gaat nemen? :) bijzonder.
Dit, dus.
  donderdag 31 juli 2025 @ 12:31:42 #160
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218377801
quote:
14s.gif Op donderdag 31 juli 2025 12:21 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Dus je bent nu op het punt gekomen dat je de inhoudelijke zelfreflecties van de psychopaten van IS en consorten serieus gaat nemen? :) bijzonder.
Ik vind het vooral bijzonder dat jij op het punt bent gekomen dat je de Islamitische aard van deze groeperingen gaat proberen te ontkennen, in de hoop zo de Islam te kunnen verdedigen.
  donderdag 31 juli 2025 @ 12:33:13 #161
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_218377816
quote:
14s.gif Op donderdag 31 juli 2025 12:31 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik vind het vooral bijzonder dat jij op het punt bent gekomen dat je de Islamitische aard van deze groeperingen gaat proberen te ontkennen.
Ik ontken alleen dat zij de Islam vertegenwoordigen. Dat vinden zij zelf, en jij blijkbaar ook, maar ik zie het gewoon als terroristen.
Dit, dus.
  donderdag 31 juli 2025 @ 12:45:12 #162
330914 Sherlock_Holmes
pi_218377887
quote:
14s.gif Op donderdag 31 juli 2025 12:33 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Ik ontken alleen dat zij de Islam vertegenwoordigen. Dat vinden zij zelf, en jij blijkbaar ook, maar ik zie het gewoon als terroristen.
Alles is ok, Buitendam is van mening dat ze niet de islam vertegenwoordigen.

Scheelt mij hopelijk weer wat controles in het buitenland.
  donderdag 31 juli 2025 @ 12:50:03 #163
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_218377914
Islam is in feite terreur.

quote:
Wat is een ander woord voor terreur?
terrorisme, schrikbewind. als synoniem van een ander trefwoord: onderdrukking (zn) : terreur, tirannie, dwingelandij.
Prima omschrijving van islam/onderwerping.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  donderdag 31 juli 2025 @ 12:56:50 #164
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_218377955
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 12:45 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Alles is ok, Buitendam is van mening dat ze niet de islam vertegenwoordigen.

Scheelt mij hopelijk weer wat controles in het buitenland.
Nee, zij vnden dat zij de enige ware Islam vertegenwoordigen. En daarmee kunnen ze dus ook de cijfers goedpraten dat 80 tot 90% van alle dodelijke slachtoffers moslims zijn. Want dat zijn natuurlijk niet de echte dus die mogen dood.
Dit, dus.
  donderdag 31 juli 2025 @ 13:22:54 #165
3542 Gia
User under construction
pi_218378152
quote:
14s.gif Op donderdag 31 juli 2025 12:33 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Moslims wereldwijd juichten na de terreuraanslag op 7 oktober 2023. In Gaza in het bijzonder stonden ze juichend in de straten terwijl auto's met gijzelaars en slachtoffers door de straten reden. Moslims wereldwijd staan achter de terreurorganisaties. Ik zal niet zeggen alle moslims, maar wel veel. Ook zie je dat gematigde moslims as we speak steeds strenger in de leer worden. Ik zie dat in mijn eigen buurt.

Ik ken geen moslims die zeggen geen problemen te hebben met Joden. Ze kijken alle Joden erop aan wat Isral doet in Gaza. Ze zien de Palestijnen als hun broeders en de Joden als hun vijanden. Alle Joden.

Waarom is de pro-pallie beweging in Nederland zo groot. Simpel, omdat er zoveel moslims hier wonen die hiertoe aanzetten. Mensen trappen in de propaganda die ook nog braaf door de NPO verspreid wordt op TV.

Dat magere jongetje, uitgemergeld door de hongersnood, is gewoon ernstig ziek. Niet door de honger, maar door een ernstige ziekte waardoor hij geen eten verdraagt. Zijn moeder die hem vasthoudt op de foto's heeft overgewicht. Verklaar dat dan!
Je ziet marktkramen vol met vers fruit, zakken meel en suiker, tegen woekerprijzen. Er is dus voedsel, maar het wordt niet uitgedeeld. Mensen mogen het kopen om de kas van Hamas te spekken. Voedsel en hulptransporten worden onderschept en de geleverde hulpgoederen geroofd. Niet om het uit te delen aan de bevolking, maar om het heel duur te verkopen op de markt. Want Hamas heeft geld nodig.

Als je dit allemaal niet wilt zien, ben je blind voor de waarheid en een wappie die in de propaganda trapt.
  donderdag 31 juli 2025 @ 13:28:11 #166
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_218378185
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 13:22 schreef Gia het volgende:

Als je dit allemaal niet wilt zien, ben je blind voor de waarheid en een wappie die in de propaganda trapt.
Heftig, zeg.
Dit, dus.
pi_218378446
quote:

[..]
Moslims wereldwijd juichten na de terreuraanslag op 7 oktober 2023. In Gaza in het bijzonder stonden ze juichend in de straten terwijl auto's met gijzelaars en slachtoffers door de straten reden. Moslims wereldwijd staan achter de terreurorganisaties.
Al deze moslims vertegenwoordigen de Islam niet he. Dat zijn allemaal sympathisanten van terreurorganisaties.

God mag weten hoeveel het er wel niet zijn.
pi_218378463
Hoe is het eigenlijk mogelijk dat zo'n meneer Eichmann in Isral voor het gerecht gesleept en veroordeeld is, voor vermeende oorlogsmisdaden gepleegd in Europa toen de staat Isral nog niet bestond?
  donderdag 31 juli 2025 @ 14:08:21 #169
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_218378524
Goh wie had ooit gedacht dat de massale important van moslims in Europa een slecht idee zou zijn.
Intel Pentium 4 2.4GHz HT (Northwood, 130nm, 512KB L2, 800MHz FSB)
Intel Extreme Graphics 2 (64MB allocated)
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
Maxtor DiamondMax Plus 10 160GB IDE
pi_218378556
Aha! Ik heb de 'smoking gun' gevonden!

"Secondly, the court also found that Israel had a unique connection to the crimes because they were directed against the Jewish people. The State of Israel was described not as just any state, but as a state "of the Jewish people," the same people who the Nazis tried to exterminate.[26] The judges elaborated that the Final Solution aimed to wipe out Jews everywhere, including those of Palestine who would later become Israelis. The court said rejecting Israel's link to the Holocaust would be like "cutting away the roots and branches of a tree and saying to its trunk: I have not hurt you".[26] Historically, the genocide of the Jews of Europe was one of the most direct causes for the establishment of Israel in 1948.[26] The court legally based this on the protective principle of jurisdiction, a state's right to punish offenses that threaten its fundamental interests"

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Eichmann_trial

Nu jullie weer.
pi_218378695
Misschien moeten degenen die deelnamen aan dit soort acties tegen onschuldige joden eens tegen het muurtje gezet worden.

De rest van wat er dan moet gebeuren kunnen jullie zonder mijn hulp ook wel invullen.
  donderdag 31 juli 2025 @ 16:59:23 #172
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218379956
quote:
1s.gif Op donderdag 31 juli 2025 14:12 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Aha! Ik heb de 'smoking gun' gevonden!

"Secondly, the court also found that Israel had a unique connection to the crimes because they were directed against the Jewish people. The State of Israel was described not as just any state, but as a state "of the Jewish people," the same people who the Nazis tried to exterminate.[26] The judges elaborated that the Final Solution aimed to wipe out Jews everywhere, including those of Palestine who would later become Israelis. The court said rejecting Israel's link to the Holocaust would be like "cutting away the roots and branches of a tree and saying to its trunk: I have not hurt you".[26] Historically, the genocide of the Jews of Europe was one of the most direct causes for the establishment of Israel in 1948.[26] The court legally based this on the protective principle of jurisdiction, a state's right to punish offenses that threaten its fundamental interests"

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Eichmann_trial

Nu jullie weer.
Ja, dus?

Er zijn toch ook tientallen landen die volledig in het teken van de Islam staan, er daar iets is gebeurd moeten er moslims hier voor worden aangevallen op straat?
  vrijdag 1 augustus 2025 @ 12:33:05 #173
3542 Gia
User under construction
pi_218386682
quote:
14s.gif Op donderdag 31 juli 2025 16:59 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ja, dus?

Er zijn toch ook tientallen landen die volledig in het teken van de Islam staan, er daar iets is gebeurd moeten er moslims hier voor worden aangevallen op straat?
:Y Dat is wat hij feitelijk zegt, ja.
Maar we mogen hier dus eigenlijk de moslims al erop aan kijken wat hamas gedaan heeft op 7 oktober. Dat is wat hij zegt met zijn 'ik heb een smoking gun gevonden' bullshit.
pi_218388101
Dus het komt er eigenlijk op neer dat er alleen een connectie is tussen de Staat Isral en het joodse volk wanneer dit de joden goed uitkomt? Als het gaat om het vervolgen van oorlogsmisdaden, gepleegd in Europa toen de Staat Isral nog niet eens bestond, dan is er wl een rechtstreekse connectie, maar wanneer de Staat Isral genocide pleegt dan mag het joodse volk daar niet op aangesproken worden?

Dat is wel mooi geregeld inderdaad. Ik weet alleen niet of de wereld zo in elkaar zit. We gaan het zien de komende tijd!
  vrijdag 1 augustus 2025 @ 15:18:05 #175
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_218388193
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 augustus 2025 15:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Dus het komt er eigenlijk op neer dat er alleen een connectie is tussen de Staat Isral en het joodse volk wanneer dit de joden goed uitkomt? Als het gaat om het vervolgen van oorlogsmisdaden, gepleegd in Europa toen de Staat Isral nog niet eens bestond, dan is er wl een rechtstreekse connectie, maar wanneer de Staat Isral genocide pleegt dan mag het joodse volk daar niet op aangesproken worden?

Dat is wel mooi geregeld inderdaad. Ik weet alleen niet of de wereld zo in elkaar zit. We gaan het zien de komende tijd!

Maar wat vind je er van als we ook alle moslims aan gaan spreken over wat er bijvoorbeeld in Congo gaande is?
Of zijn het dan ineens individuen?

Wat een bak onzin praat je :')
  vrijdag 1 augustus 2025 @ 15:36:22 #176
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_218388308
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 augustus 2025 15:18 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Maar wat vind je er van als we ook alle moslims aan gaan spreken over wat er bijvoorbeeld in Congo gaande is?
Of zijn het dan ineens individuen?

Wat een bak onzin praat je :')
quote:

[..]
Moslims wereldwijd juichten na de terreuraanslag op 7 oktober 2023.
Congo weet ik niet, maar als het om 7 oktober 2023 gaat zie je toch met vaker dan eens de insinuatie voorbij komen.
Dit, dus.
  vrijdag 1 augustus 2025 @ 15:40:35 #177
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_218388345
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2025 15:36 schreef Buitendam het volgende:

[..]
[..]
Congo weet ik niet, maar als het om 7 oktober 2023 gaat zie je toch met vaker dan eens de insinuatie voorbij komen.
"Alle" moslims zou er dan moeten staan.
  Forum Admin vrijdag 1 augustus 2025 @ 15:49:20 #178
pi_218388400
quote:

[..]
[..]
Wat net zo achterlijk is.
  vrijdag 1 augustus 2025 @ 16:03:57 #179
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218388538
quote:

[..]
[..]
Er zijn simpelweg de nodige plekken waar er door moslims werd gejuicht. De realiteit is namelijk dat veel te veel moslims een norme haat jegens Isral en Joden koesteren.

Zijn dat alle moslims? Nee, gelukkig niet. Moeten daarom random moslims op straat worden aangevallen? Nee, natuurlijk niet en iedereen die dat probeert moet hard worden bestraft.

Er is ook helemaal niemand die zegt dat 'lle' moslims dit doen of fysiek bejegend zouden moeten worden. Maar de duidelijk aanwezige Isral-haat en antisemitisme binnen (Arabische en) Islamitische contreien, mag natuurlijk wl worden benoemd.

Ik ga er vanuit dat jij in jouw moskee of van Islamitische vrienden ook vast wel eens racistische en of hatelijke opmerkelijk zal hebben gehoord over Isral en/of Joden.
  vrijdag 1 augustus 2025 @ 19:40:41 #180
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_218390320
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 augustus 2025 15:40 schreef Mubassie het volgende:

[..]
"Alle" moslims zou er dan moeten staan.
Dat zal het zijn :)
Dit, dus.
pi_218390348
Er woedt een geestelijke oorlog
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
  vrijdag 1 augustus 2025 @ 19:49:54 #182
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218390360
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2025 19:40 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Dat zal het zijn :)
Het wordt gewoon duidelijk aangegeven en niemand het dus 'alle moslims' gezegd.

Dat zijn er ook bijna 2 miljard inmiddels, nogal veel om over een kam te scheren. Je moet die kritiek op de Islam dus niet altijd zo persoonlijk nemen en gewoon goed lezen wat mensen zeggen en wat ze niet zeggen.
  vrijdag 1 augustus 2025 @ 19:53:10 #183
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_218390375
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2025 15:49 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Wat net zo achterlijk is.
Dat is absoluut waar.
Dit, dus.
  vrijdag 1 augustus 2025 @ 20:38:06 #184
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_218390865
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 13:57 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Hoe is het eigenlijk mogelijk dat zo'n meneer Eichmann in Isral voor het gerecht gesleept en veroordeeld is, voor vermeende oorlogsmisdaden gepleegd in Europa toen de staat Isral nog niet bestond?
Tja, dit is mijns inziens een beetje hetzelfde als je afvragen hoe het eigenlijk mogelijk is dat de nazi's in Neurenberg zijn veroordeeld door buitenlandse mogendheden, voor strafbare feiten die nog niet eens bestonden of waren gedefinieerd toen ze werden gepleegd. Idem voor een Joegoslavi-tribunaal of ICC.

Dit soort uitzonderlijke gevallen hebben nu eenmaal ook een unieke, op zichzelf staande afhandeling, die nauwelijks valt af te kaderen.
  zaterdag 9 augustus 2025 @ 12:47:05 #185
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_218458642
Het grote probleem is in alle deze discussies dat mensen denken dat de daden van de Isralische regering gelijk staan aan de daden van Joden. Het is simpel: een regering is wat anders dan een geloof/cultuur.

Daardoor denken sommige mensen (onterecht) dat iemand met een keppeltje het eens is met het beleid van de Israelische regering, waar ze boos over zijn. Dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn.

En andersom doen sommige mensen uit de Israelische regering en aanhangers (onterecht) alsof hun daden namens alle Joden worden uitgevoerd. Ook dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn.

Daarom is het super-belangrijk om goed op te letten of je praat over 'de Joden' of over 'de Israelische regering'.

(al verwacht ik niet dat dat hier in dit topic gaat gebeuren... :{ )
T ests dura y yo me veo cabrn en el espejo
pi_218459734
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 12:47 schreef RobertoCarlos het volgende:
Het grote probleem is in alle deze discussies dat mensen denken dat de daden van de Isralische regering gelijk staan aan de daden van Joden. Het is simpel: een regering is wat anders dan een geloof/cultuur.

Daardoor denken sommige mensen (onterecht) dat iemand met een keppeltje het eens is met het beleid van de Israelische regering, waar ze boos over zijn. Dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn.

En andersom doen sommige mensen uit de Israelische regering en aanhangers (onterecht) alsof hun daden namens alle Joden worden uitgevoerd. Ook dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn.

Daarom is het super-belangrijk om goed op te letten of je praat over 'de Joden' of over 'de Israelische regering'.

De meeste mensen kunnen dat prima maar een hoop mensen ook niet.
pi_218459771
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 12:47 schreef RobertoCarlos het volgende:

Er is binnen Israel ook een enorme weerstand tegen de regering Netanyahu. Demonstraties met honderdduizenden mensen zijn al meerdere keren voorgekomen.

In september 2024 meer dan 700.000 personen, waarvan een half miljoen in Tel Aviv.
Dit, dus.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zaterdag 9 augustus 2025 @ 15:06:15 #188
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_218459776
Ik blijf het vreemd vinden dat er een hoop mensen zijn die de daden van een regering niet los kunnen zien van het volk wat in dat betreffende land woont.
Alsof elke jood pal achter netanyahu staat, of elke palestijn achter hamas.
Triest dat die nuance compleet verdwenen is.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_218459882
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 15:05 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Er is binnen Israel ook een enorme weerstand tegen de regering Netanyahu. Demonstraties met honderdduizenden mensen zijn al meerdere keren voorgekomen.

In september 2024 meer dan 700.000 personen, waarvan een half miljoen in Tel Aviv.
Klopt want men mag dat daar gewoon doen. In tegenstelling tot een Palestijn die tegen Hamas is.

quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 15:06 schreef Netsplitter het volgende:
Ik blijf het vreemd vinden dat er een hoop mensen zijn die de daden van een regering niet los kunnen zien van het volk wat in dat betreffende land woont.
Alsof elke jood pal achter netanyahu staat, of elke palestijn achter hamas.
Triest dat die nuance compleet verdwenen is.
Dat gebeurt als sinds het ontstaan van Isral.
pi_218460243
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 15:17 schreef HSG het volgende:

[..]
Klopt want men mag dat daar gewoon doen. In tegenstelling tot een Palestijn die tegen Hamas is.
Ironisch genoeg gaan die protesten juist over de regering Netanyahu na hun plannen over de hervorming van het rechtssysteem en het ondermijnen van juridische systeem. Netanyahu die een poging deed om de procureur-generaal te ontslaan, dat soort fraaie acties die je doorgaans alleen in de meest corrupte en facistische landen ziet.
Dit, dus.
  zaterdag 9 augustus 2025 @ 17:34:15 #191
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_218461071
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 15:17 schreef HSG het volgende:

[..]
[..]
Dat gebeurt als sinds het ontstaan van Isral.
Ik zeg niet dat je ongelijk hebt, maar waarom haal je dat er hier bij?
Juist doordat mensen steeds met de vinger naar de andere partij wijzen, wordt er niks opgelost.
T ests dura y yo me veo cabrn en el espejo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')