abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218362395
quote:
Joodse Franse man en zoontje (6) aangevallen bij wegrestaurant Milaan: ’Moordenaars!’

ROME- Een 52-jarige Joodse man uit Frankrijk die met zijn zesjarige zoontje familie wilde bezoeken in Italië, is aangevallen door een menigte bij een wegrestaurant in de buurt van Milaan. De man, Elie, en zijn zoontje droegen een keppeltje, zodat ze als Joods herkenbaar waren.

Toen ze het wegrestaurant betraden riep een man die aan de kassa werkte herhaaldelijk ’Free Palestine!’. Elie spreekt geen Italiaans en gebaarde de kassamedewerker om daarmee te stoppen, waarna anderen er zich mee begonnen te bemoeien. Gezamenlijk begonnen ze ’Free Palestine’, ’assassini’ (Italiaans voor moordenaars) en ’genocide’ te roepen. Ook riepen ze dat men daar niet in Gaza was en dat ze naar huis moesten.

Woedend over filmpje
Toen Elie van het voorval met zijn mobiele telefoon een filmpje wilde maken, werden ze woedend. Elie vreesde voor zijn kleine zoontje en probeerde deze te beschermen. De groep bestond uit zowel Italianen als enkele Arabieren.

Vervolgens ging Elie met zijn zoontje naar het toilet. Toen ze terugkwamen, zag hij dat een tiental mensen hem opwachtte en eiste om het filmpje dat hij had gemaakt te wissen. Dat weigerde Elie, waarop de groep kwaad werd en hem begon aan te vallen. Elie viel op de grond, waarna de groep tegen hem aanschopte. Iemand probeerde hem ook in zijn gezicht te stompen, maar dat wist de Joodse man te voorkomen. Een mevrouw wist het zesjarige zoontje in veiligheid te brengen. Elie riep ’Police, police!’, waarna de groep eindelijk stopte en vertrok.

Tien minuten later kwam de politie en deed Elie aangifte. Hij werd twee uur lang verhoord, zo verklaarde hij in een interview met de Corriere della Sera. Elie verklaarde dat hij tijdens het verhoor de indruk kreeg dat de politie de aanval als een normaal voorval beschouwde. Het Openbaar Ministerie is inmiddels een onderzoek naar het incident gestart.

’Haatklimaat in Europa’
Na de aanval is Elie met zijn zoontje bij zijn dochter in Milaan aangekomen, terwijl het jochie continu bleef huilen vanwege wat er was gebeurd. Elie verklaarde dat er een haatklimaat in Europa tegen Joden is ontstaan, maar had niet verwacht dat hij niet veilig zou zijn in Italië, een land dat hij altijd als veilig en tolerant beschouwde.

Op de website van Corriere della Sera is een gedeelte van het voorval te zien. Ook zijn er veel reacties. De meerderheid spreekt zijn afschuw uit over wat er is gebeurd, maar er zijn ook veel mensen die schrijven: ’Wie zaait, zal oogsten’, waarmee ze kennelijk alle Joden verantwoordelijk stellen voor wat er in Gaza gebeurt en de antisemitische geweldsactie goedkeuren.

De Joodse gemeenschap in Italië is klein. Er zijn circa 30.000 mensen in de Joodse gemeenschap ingeschreven. Mannen die een keppeltje dragen, verbergen die meestal onder een pet om niet als Joods herkend te worden op straat.
Bron.

En alle moslims zijn toch IS-aanhangers? Toch? Toch?

Maar in ieder geval welkom terug in de jaren 30/40 Europa.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
  dinsdag 29 juli 2025 @ 15:01:49 #2
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218362437
Dit krijg je dus als Globalize the Intifada okay is om te roepen. Dan krijg je inderdaad een globale golf van geweld. Wat een verrassing!
  dinsdag 29 juli 2025 @ 15:05:47 #3
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_218362472
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 14:54 schreef HSG het volgende:
riep een man die aan de kassa werkte herhaaldelijk ’Free Palestine!’.
En dat doen mensen random omdat iemand een keppeltje draagt? Lijkt me niet. Wat heeft zich afgespeeld voor de kassameneer dit riep?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 29 juli 2025 @ 15:06:52 #4
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218362480
quote:
16s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 15:05 schreef Starhopper het volgende:

[..]
En dat doen mensen random omdat iemand een keppeltje draagt? Lijkt me niet. Wat heeft zich afgespeeld voor de kassameneer dit riep?
Ik denk dat hij een te kort keppeltje aan had.
pi_218362481
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 14:54 schreef HSG het volgende:

[..]

Maar in ieder geval welkom terug in de jaren 30/40 Europa.
Wel de nare dingen zoals het antisemitisme, maar de leuke muziek of mooie uniformpjes maken dan weer geen comeback.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 29 juli 2025 @ 15:07:20 #6
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_218362488
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 15:06 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ik denk dat hij een te kort keppeltje aan had.
:D
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_218362490
quote:

[..]
Eeuh ja dat gebeurt in Nederland ook. Als iemand een keppeltje draagt wordt deze massaal lastiggevallen.
  dinsdag 29 juli 2025 @ 15:12:03 #8
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218362511
quote:
9s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 15:07 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Wel de nare dingen zoals het antisemitisme, maar de leuke muziek of mooie uniformpjes maken dan weer geen comeback.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jawel hoor. Je hebt een paar uniformpjes. Je hebt (1) de lompendragende paarsharigen met een keffiyeh, (2) de zwarte, strakke trainingsbroekjes met slippers en een opscheertje/broccoli coupe, (3) de strakke hoofddoeken Marokkaanse style met lange jas en dan nog (4) de rode spijkerbroeken om een verlepte bejaarde kont.

Hugo Boss draait zich om in zijn graf.
  dinsdag 29 juli 2025 @ 15:12:27 #9
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218362515
Oeps
  dinsdag 29 juli 2025 @ 15:15:06 #10
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_218362531
Dit is echt heel erg
Je bent een waardeloze agent.
  dinsdag 29 juli 2025 @ 15:15:58 #11
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_218362537
quote:

[..]
En waarom lijkt dit jou niet? Stel dat de kassa-medewerker een pro-Palestijn is die niet kan nuanceren en zich niet kan beheersen? Is dat mogelijk? Dat lijkt mij wel.
pi_218362545
quote:

[..]
Natuurlijk, het moet de schuld van de Jood zijn.
  dinsdag 29 juli 2025 @ 15:17:22 #13
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_218362551
quote:

[..]
Ja in deze zieke wereld gebeuren dat soort dingen tegenwoordig.
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_218362565
De pro-pallie beweging zijn de nieuwe fascisten. Hun uitspraken en daden beginnen angstvallig overeen te komen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_218362576
Ik ga voortaan ook maar elke moslim aanvallen omdat de koning van marokko een deel van de Sahara bezet.
  dinsdag 29 juli 2025 @ 15:22:27 #16
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218362581
Ja een man uit Frankrijk heeft heel veel macht over wat de regering in Israel uitvreet.

Sommige mensen hebben werkelijk het IQ van een dropveter.
pi_218362586
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 15:21 schreef ReplaR het volgende:
Ik ga voortaan ook maar elke moslim aanvallen omdat de koning van marokko een deel van de Sahara bezet.
Of elk Chinees want Tibet.
pi_218362646
Onmenselijk. Laf. En volkomen onacceptabel.

Wat er hier is gebeurd, is niet zomaar een uit de hand gelopen woordenwisseling — dit is een pure, antisemitische geweldsdaad tegen een man en zijn zesjarige zoontje enkel en alleen omdat zij Joods zijn. Omdat ze een keppeltje droegen. Omdat ze herkenbaar waren. Dat een kind huilend en getraumatiseerd achterblijft na zo’n barbaars incident, zegt alles over het niveau waarop onze samenleving is afgezakt.

Dat mensen in een wegrestaurant in Europa anno 2025 met zo veel haat reageren op een zichtbaar Joodse man door hem en zijn kind uit te schelden voor “moordenaars”, hem in elkaar te schoppen, en te eisen dat hij bewijsmateriaal wist, is ziekmakend. Er is geen enkel politiek conflict in de wereld dat dit soort gedrag rechtvaardigt — geen enkel. Dit heeft niets met Gaza, Palestina of Israël te maken. Dit is haat. Rauw, gewelddadig antisemitisme. En dat moeten we als samenleving keihard durven benoemen.

Wie nu nog probeert te relativiseren, “context” zoekt of zelfs goedpraat met zinnen als “wie zaait, zal oogsten”, maakt zich medeplichtig aan het legitimeren van geweld tegen onschuldige mensen. Dat is de logica van terreur, niet van een rechtstaat.

Het feit dat Joodse mannen hun keppeltje moeten verbergen om veilig over straat te kunnen in Europa is een schande. Dat er vervolgens zo gereageerd wordt op wie zich wél herkenbaar toont, maakt duidelijk dat het probleem dieper zit dan incidenten alleen. Er woekert een haatklimaat waarin het oké lijkt geworden om Joden collectief verantwoordelijk te houden voor geopolitiek — en dat moeten we keihard afwijzen.

Dit mag nooit genormaliseerd worden. Nooit. Want vandaag is het een vader en zijn kind. Morgen is het iemand anders. En telkens weer zijn het de zwijgers die het mogelijk maken.
pi_218362677
quote:

[..]
Dit inderdaad.
  dinsdag 29 juli 2025 @ 15:39:41 #20
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_218362707
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 15:35 schreef omgevallenboom het volgende:

[..]
Dit inderdaad.
wat inderdaad?
  dinsdag 29 juli 2025 @ 15:40:49 #21
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218362710
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 15:22 schreef HSG het volgende:

[..]
Of elk Chinees want Tibet.
Elke Turk want de Koerden
Elke Soedanees want Darfur
Elke Chinees want Oeigoeren
Elke Myanmarees want Rohingya
Elke Hutu want Tutsi's
Elke Syriër want Druzen
Elke Rus want Oekraïene
Elke Serviër want Kosovo
Elke Indiër want Kashmir
Elke Pakistaan want Baloetsji
Elke Afghaan want Hazara
Elke Hongaar want homo's
Elke Indonesiër want West-Papoea
Elke katholiek want jongetjes
Elke moslim want IS
Elke hindoe want moslims

Heel gek hoe het maar één bevolkingsgroep structureel overkomt. Het enige wat verandert is het stukje achter de want. Het lijkt wel of dat niet uitmaakt.
  dinsdag 29 juli 2025 @ 15:49:14 #22
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218362754
twitter

En hier wat beelden. Het lijkt exemplarisch voor de hele situatie: met zijn allen zo irritant mogelijk over anderen heen schreeuwen, dan de morele overwinning claimen en dat net zo lang volhouden tot het de mainstream impregneert.
  dinsdag 29 juli 2025 @ 15:53:45 #23
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218362791
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 15:22 schreef Hexagon het volgende:
Ja een man uit Frankrijk heeft heel veel macht over wat de regering in Israel uitvreet.

Sommige mensen hebben werkelijk het IQ van een dropveter.
Moet je nagaan. Loopt ie nog niet eens met Israëlische vlaggen te wapperen of terroristische leuzen te scanderen.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  dinsdag 29 juli 2025 @ 15:55:14 #24
486919 Swango
Just saying
pi_218362800
Afschuwelijk, woorden schieten te kort. Inderdaad net zoals in de jaren 30 en 40, alle joden waar dan ook ter wereld verantwoordelijk stellen voor wat dan ook, in dit geval Gaza.
Met de uitgeroepen global intifada van Hamas kan ik de pro-Pally demonstraties ook niet anders meer zien als een marcherend nazi-leger.
pi_218362808
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 15:29 schreef William_Papadin het volgende:
En volkomen onacceptabel.
Joehoe! Daar is tie weer!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')