Bron.quote:Joodse Franse man en zoontje (6) aangevallen bij wegrestaurant Milaan: ’Moordenaars!’
ROME- Een 52-jarige Joodse man uit Frankrijk die met zijn zesjarige zoontje familie wilde bezoeken in Italië, is aangevallen door een menigte bij een wegrestaurant in de buurt van Milaan. De man, Elie, en zijn zoontje droegen een keppeltje, zodat ze als Joods herkenbaar waren.
Toen ze het wegrestaurant betraden riep een man die aan de kassa werkte herhaaldelijk ’Free Palestine!’. Elie spreekt geen Italiaans en gebaarde de kassamedewerker om daarmee te stoppen, waarna anderen er zich mee begonnen te bemoeien. Gezamenlijk begonnen ze ’Free Palestine’, ’assassini’ (Italiaans voor moordenaars) en ’genocide’ te roepen. Ook riepen ze dat men daar niet in Gaza was en dat ze naar huis moesten.
Woedend over filmpje
Toen Elie van het voorval met zijn mobiele telefoon een filmpje wilde maken, werden ze woedend. Elie vreesde voor zijn kleine zoontje en probeerde deze te beschermen. De groep bestond uit zowel Italianen als enkele Arabieren.
Vervolgens ging Elie met zijn zoontje naar het toilet. Toen ze terugkwamen, zag hij dat een tiental mensen hem opwachtte en eiste om het filmpje dat hij had gemaakt te wissen. Dat weigerde Elie, waarop de groep kwaad werd en hem begon aan te vallen. Elie viel op de grond, waarna de groep tegen hem aanschopte. Iemand probeerde hem ook in zijn gezicht te stompen, maar dat wist de Joodse man te voorkomen. Een mevrouw wist het zesjarige zoontje in veiligheid te brengen. Elie riep ’Police, police!’, waarna de groep eindelijk stopte en vertrok.
Tien minuten later kwam de politie en deed Elie aangifte. Hij werd twee uur lang verhoord, zo verklaarde hij in een interview met de Corriere della Sera. Elie verklaarde dat hij tijdens het verhoor de indruk kreeg dat de politie de aanval als een normaal voorval beschouwde. Het Openbaar Ministerie is inmiddels een onderzoek naar het incident gestart.
’Haatklimaat in Europa’
Na de aanval is Elie met zijn zoontje bij zijn dochter in Milaan aangekomen, terwijl het jochie continu bleef huilen vanwege wat er was gebeurd. Elie verklaarde dat er een haatklimaat in Europa tegen Joden is ontstaan, maar had niet verwacht dat hij niet veilig zou zijn in Italië, een land dat hij altijd als veilig en tolerant beschouwde.
Op de website van Corriere della Sera is een gedeelte van het voorval te zien. Ook zijn er veel reacties. De meerderheid spreekt zijn afschuw uit over wat er is gebeurd, maar er zijn ook veel mensen die schrijven: ’Wie zaait, zal oogsten’, waarmee ze kennelijk alle Joden verantwoordelijk stellen voor wat er in Gaza gebeurt en de antisemitische geweldsactie goedkeuren.
De Joodse gemeenschap in Italië is klein. Er zijn circa 30.000 mensen in de Joodse gemeenschap ingeschreven. Mannen die een keppeltje dragen, verbergen die meestal onder een pet om niet als Joods herkend te worden op straat.
En dat doen mensen random omdat iemand een keppeltje draagt? Lijkt me niet. Wat heeft zich afgespeeld voor de kassameneer dit riep?quote:Op dinsdag 29 juli 2025 14:54 schreef HSG het volgende:
riep een man die aan de kassa werkte herhaaldelijk ’Free Palestine!’.
Ik denk dat hij een te kort keppeltje aan had.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 15:05 schreef Starhopper het volgende:
[..]
En dat doen mensen random omdat iemand een keppeltje draagt? Lijkt me niet. Wat heeft zich afgespeeld voor de kassameneer dit riep?
Wel de nare dingen zoals het antisemitisme, maar de leuke muziek of mooie uniformpjes maken dan weer geen comeback.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 14:54 schreef HSG het volgende:
[..]
Maar in ieder geval welkom terug in de jaren 30/40 Europa.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 29 juli 2025 15:06 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik denk dat hij een te kort keppeltje aan had.
Eeuh ja dat gebeurt in Nederland ook. Als iemand een keppeltje draagt wordt deze massaal lastiggevallen.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 15:05 schreef Starhopper het volgende:
[..]
En dat doen mensen random omdat iemand een keppeltje draagt? Lijkt me niet. Wat heeft zich afgespeeld voor de kassameneer dit riep?
quote:Op dinsdag 29 juli 2025 15:07 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Wel de nare dingen zoals het antisemitisme, maar de leuke muziek of mooie uniformpjes maken dan weer geen comeback.Jawel hoor. Je hebt een paar uniformpjes. Je hebt (1) de lompendragende paarsharigen met een keffiyeh, (2) de zwarte, strakke trainingsbroekjes met slippers en een opscheertje/broccoli coupe, (3) de strakke hoofddoeken Marokkaanse style met lange jas en dan nog (4) de rode spijkerbroeken om een verlepte bejaarde kont.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hugo Boss draait zich om in zijn graf.
En waarom lijkt dit jou niet? Stel dat de kassa-medewerker een pro-Palestijn is die niet kan nuanceren en zich niet kan beheersen? Is dat mogelijk? Dat lijkt mij wel.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 15:05 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Natuurlijk, het moet de schuld van de Jood zijn.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 15:05 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ja in deze zieke wereld gebeuren dat soort dingen tegenwoordig.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 15:05 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Of elk Chinees want Tibet.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 15:21 schreef ReplaR het volgende:
Ik ga voortaan ook maar elke moslim aanvallen omdat de koning van marokko een deel van de Sahara bezet.
Dit inderdaad.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 15:05 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Elke Turk want de Koerdenquote:
Moet je nagaan. Loopt ie nog niet eens met Israëlische vlaggen te wapperen of terroristische leuzen te scanderen.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 15:22 schreef Hexagon het volgende:
Ja een man uit Frankrijk heeft heel veel macht over wat de regering in Israel uitvreet.
Sommige mensen hebben werkelijk het IQ van een dropveter.
Ja dat hebben ze wel eens getest door iemand met een keppeltje te filmen, maar dat is al best lang geleden hoor.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 15:07 schreef HSG het volgende:
[..]
Eeuh ja dat gebeurt in Nederland ook. Als iemand een keppeltje draagt wordt deze massaal lastiggevallen.
Wat denk je wat er gebeurt als diegene weer een keppeltje op op straat gaat lopen.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 15:58 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja dat hebben ze wel eens getest door iemand met een keppeltje te filmen, maar dat is al best lang geleden hoor.
"Ja maar Israël....!!!!quote:Op dinsdag 29 juli 2025 15:40 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Elke Turk want de Koerden
Elke Soedanees want Darfur
Elke Chinees want Oeigoeren
Elke Myanmarees want Rohingya
Elke Hutu want Tutsi's
Elke Syriër want Druzen
Elke Rus want Oekraïene
Elke Serviër want Kosovo
Elke Indiër want Kashmir
Elke Pakistaan want Baloetsji
Elke Afghaan want Hazara
Elke Hongaar want homo's
Elke Indonesiër want West-Papoea
Elke katholiek want jongetjes
Elke moslim want IS
Elke hindoe want moslims
Heel gek hoe het maar één bevolkingsgroep structureel overkomt. Het enige wat verandert is het stukje achter de want. Het lijkt wel of dat niet uitmaakt.
Deze bewaar ik als ik weer eens moslimas met hoofddoekje bij de mcdonalds ziequote:Op dinsdag 29 juli 2025 16:18 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Zo'n wegrestaurant is natuurlijk geen gelegenheid waar kosher eten geserveerd wordt.
Als je als jood dan toch niets geeft om de joodse spijswetten, waarom moet je dan wel zo nodig een keppeltje dragen? Dat is gewoon pure provocatie.
quote:Other diners glanced over, startled. Then looked away. And carried on eating.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |