Dat kun je wel eens hebben ja, het verschilt echt heel erg per streek. Soms omdat de vraag er niet is, soms omdat de infrastructuur het niet toelaat (en niemand wil betalen om de infra uit te bouwen).quote:
Nog mooier is dat die poortjes alleen dicht zijn als er een toezichthouder is. Wanneer die naar huis gaat worden ze open gezet.quote:Achterlijk poortjes-systeem
Met dank aan de IRA.quote:Prullenbakkenallergie op grote stations.
Mja, in het VK moet je het voor zulke trajecten echt hebben van de vroegboektickets.quote:En eenals bonus: een enkeltje Londen-Inverness uit de automaat kost al meer dan mijn tweeweekse interrail.
Vorig jaar was er een knip in Santpoort Noord en reed er een pendel Sptn-Haarlem. Zoiets zullen ze nu weer wel doen.quote:Op maandag 4 augustus 2025 18:14 schreef spectrumanalyser het volgende:
Vrijdag zal de NS reisplanner bijgewerkt worden met de dienstregeling tijdens de DutchGP.
Vorig jaar kon er nog gebruik gemaakt worden van het wissel bij Santpoort-Noord, echter is dat wissel gesaneerd.
Ik ben benieuwd hoe men nu de sprinter Hoorn-Haarlem-Amsterdam gaat opknippen. Het idee om het stukje SantpoortNoord-Haarlem over het linkerspoor te doen was briljant.
Dan is de vraag of het wissel er nog ligt voor Santpoort-Noord.quote:Op maandag 4 augustus 2025 18:49 schreef James1988 het volgende:
[..]
Vorig jaar was er een knip in Santpoort Noord en reed er een pendel Sptn-Haarlem. Zoiets zullen ze nu weer wel doen.
Zie https://treinposities.nl/vertrekstaat/santpoort-noord/2024-08-25
Oh ja, zal mijn Inverness - Wick voor half september ook maar vast eens gaan boeken.quote:Op zondag 3 augustus 2025 00:12 schreef James1988 het volgende:
Mja, in het VK moet je het voor zulke trajecten echt hebben van de vroegboektickets.
Het is een mooi stukquote:Op maandag 4 augustus 2025 19:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh ja, zal mijn Inverness - Wick voor half september ook maar vast eens gaan boeken.
Nou heb ik dus nog steeds dat GODDAMN ticket niet. Klootzakkehondehoerehuftersquote:I hate this. All I need to do is go to the play store. All I need to do is know the name of your app. All I need to do is download your app. All I need to do is install your bloody app like I don't already have 5000 apps. All I need to do is download my ticket, all I need to do is activate my ticket. And all I need to do is be happy with this kind of "customer-friendliness"
While all I want is an email with my ticket attached as a PDF file. Is that so hard to grasp?
Voor een ticket dat je niet krijgt? Lekker als je geen smartphone hebt.quote:
Dat is weg, vorig jaar ging ook alles al over 1 spoor. Ten noorden van Santpoort over het westelijke spoor, ten zuiden over het oostelijke spoor. Geen wissel nodigquote:Op maandag 4 augustus 2025 18:59 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Dan is de vraag of het wissel er nog ligt voor Santpoort-Noord.
Of gaat het hele stuk vanaf Beverwijk over 1 spoor.
Eens.quote:Op maandag 4 augustus 2025 20:05 schreef derLudolf het volgende:
Is het ook, donder op met al die kut apps.
Het is werkelijk een kutsysteem die nieuw slotenquote:Op maandag 4 augustus 2025 22:29 schreef DeaDLocK2K het volgende:
OV-Fiets-drama's want natuurlijk moesten ze een probleem dat prima opgelost was *opnieuw* oplossen.... met technologie...
https://www.rtl.nl/nieuws(...)69/ns-ov-fiets-boete
En dat terwijl het zoveel kansen biedt, geen sleutel kunnen kwijtraken of ergens in een broekzak..quote:Op maandag 4 augustus 2025 22:29 schreef DeaDLocK2K het volgende:
OV-Fiets-drama's want natuurlijk moesten ze een probleem dat prima opgelost was *opnieuw* oplossen.... met technologie...
https://www.rtl.nl/nieuws(...)69/ns-ov-fiets-boete
Wat je bedoelt is "voor slordige mensen verplaatsen we het probleem van het verliezen van de sleutel naar het verliezen van de telefoon".quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 08:06 schreef b2py het volgende:
[..]
En dat terwijl het zoveel kansen biedt, geen sleutel kunnen kwijtraken of ergens in een broekzak..
Leuke plaatjes! Dank voor het linkje. Monaco ben ik jaren geleden al eens geweest, met het boemeltje van Nice naar Vintimille. Wist niet eens dat er ook een boot gingquote:Op dinsdag 5 augustus 2025 08:29 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat is leuk ja, heb ik in 2019 tot La Vesubie gereden. Hier nog wat meer inspiratie voor als je nog wat langer in de buurt bent Dr_Flash in TRV / Fles' Travelsnacks #5
Ook gewoon aanzetten tot het doen van een valse aangifte, omdat het proces dat zegt. Wat een bedrijfquote:Op maandag 4 augustus 2025 22:38 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Het is werkelijk een kutsysteem die nieuw slotenIk probeer het huren van een ov fiets dan ook te voorkomen.
Los daarvan is de reactie van de ns wel passend bij het bedrijf dat het aan het worden is, smerig.
Is wel de enige keer ooit dat ik in een trein met een handgeschakelde versnellingsbak gezeten hebquote:Op dinsdag 5 augustus 2025 10:12 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Leuke plaatjes! Dank voor het linkje. Monaco ben ik jaren geleden al eens geweest, met het boemeltje van Nice naar Vintimille. Wist niet eens dat er ook een boot gingDe autocollectie van de prins heb ik wel gemist maar we komen hier met enige regelmaat dus we gaan vast nog wel eens terug.
Ik hoopte ook zo’n oud stel te treffen maar die rijden niet meer naar Digne begreep ik, daar worden nu afgeleefde stellen met airco voor ingezet die zijn overgekomen uit Corsica. Het blijft wel een mooi lijntje. In Nederland zou zoiets allang gesloten en opgebroken zijn. Hier rijdt het nog en de trein was nog afgeladen ook.
Heeft een Uerdinger Schienenbus ook geen handmatige versnellingsbak? En anders sowieso de Wismarer Schienenbus dacht ikquote:Op dinsdag 5 augustus 2025 12:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Is wel de enige keer ooit dat ik in een trein met een handgeschakelde versnellingsbak gezeten heb
Ja, dat is redelijk uniek zeker anno 2025. Ik heb best wat van dit soort achteraflijntjes in Frankrijk gedaan maar er wordt in rap tempo gemoderniseerd, echt oud spul rijdt er nog maar weinig.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 12:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Is wel de enige keer ooit dat ik in een trein met een handgeschakelde versnellingsbak gezeten heb
Vanuit NS gezien snap ik wel dat ze klaar waren met het probleem "mensen vergeten de sleutel in te leveren":quote:Op maandag 4 augustus 2025 22:29 schreef DeaDLocK2K het volgende:
OV-Fiets-drama's want natuurlijk moesten ze een probleem dat prima opgelost was *opnieuw* oplossen.... met technologie...
https://www.rtl.nl/nieuws(...)69/ns-ov-fiets-boete
Het elektronische slot is op zich een goed idee, maar de implementatie is niet heel erg intuïtief. De laatste keer dat ik een OV-fiets met zo'n nieuw slot huurde moest ik echt 2x lezen voor ik begreep wat ik nou eigenlijk moest doen.quote:Geen verloren sleutels
80 procent van de ov-fietsen in Nederland is inmiddels al voorzien van een nieuw slot. Met de ov-fietsen die in Utrecht vervangen worden, zit dat percentage op 93 procent. Het was volgens de NS tijd voor verandering. Maandelijks verdwenen er vijfhonderd sleutels.
,,Ontzettend zonde, want die fietsen konden dan allemaal niet gebruikt worden en het kost natuurlijk hartstikke veel geld om steeds die sloten te vervangen”, vertelt Van Amerongen. „Reizigers zetten vaak uit gewoonte hun ov-fiets op slot en namen de sleutel mee naar huis.”
Je hebt ook nog het lijntje tussen Nice en Breil-sur-Roya waar een klein treinmuseum is. Op dat station kun je ook naar Ventimiglia en naar Cuneo reizen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 08:22 schreef Spablauw214 het volgende:
Geen zin om een topic in TRV te openen dus even hier. Gisteren eindelijk het lijntje van Chemins de Fer de Provence van Nice naar Digne kunnen doen. Hoewel er door een buiten gebruik zijnde tunnel momenteel niet verder wordt gereden dan St André. Maar dit was wel een avontuurtje hoor. De lijn begint niet in Nice Ville maar bij een onbeduidend, spuuglelijk stationsgebouw dat om onduidelijke redenen pal achter het prachtige Gare du Sud is gebouwd. Door Nice rijdt de trein eerst tussen allerlei bebouwing door en daarna begint direct een flinke klim, waarbij het dieselstelletje brullend, hortend en stotend de berg op kruipt. Vervolgens rijdt de trein dwars door een canyon parallel aan de Var. De machinist had z’n deur open staan dus iedereen kon meekijken en de conducteur was een geschikte vent die met iedereen een praatje maakte (mits je een beetje Frans spreekt). 2,5 uur gedaan over 90 km dus dan weet je hoe snel het gaat.
17 euro betaald, een kaartje kopen kan aan het loket, de app van ZOU! werkt voor geen meter. Ik zou er niet speciaal voor naar Frankrijk afreizen maar als je in de buurt bent is dit erg leuk om te doen.
Ja vast welquote:Op dinsdag 5 augustus 2025 12:56 schreef dennistd het volgende:
[..]
Heeft een Uerdinger Schienenbus ook geen handmatige versnellingsbak? En anders sowieso de Wismarer Schienenbus dacht ik
Handgeschakeld ging het over.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 11:36 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Zoek je iets dieselmechanisch? Gewoon een Lint41 traject opzoeken dan toch?
Kan beter hier kijken https://nos.nl/artikel/2577784 Nog een taal die je verstaat ook.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 08:19 schreef b2py het volgende:
Voor de trein boot tijgers onder ons, naar huidige verwachting gaat in 2032 de brug over de straat van Messina geopend worden, met twee treinsporen. Afgelopen week is het realisatiecontract getekend en zal daarmee de veerboten gaan vervangen: https://strettodimessina.(...)tono-le-prime-opere/
Dit wordt één grote clusterfuck. Nog los van de onvermijdelijke corruptie en betrokkenheid van de georganiseerde misdaad moet ik überhaupt nog zien of het wel mogelijk is om zo’n lange hangbrug te bouwen. Met wat pech wordt het gewicht van de kabels zwaarder dan de maximale massa die eraan kan hangen. Maar ik ben geen natuurkundige verder.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 08:19 schreef b2py het volgende:
Voor de trein boot tijgers onder ons, naar huidige verwachting gaat in 2032 de brug over de straat van Messina geopend worden, met twee treinsporen. Afgelopen week is het realisatiecontract getekend en zal daarmee de veerboten gaan vervangen: https://strettodimessina.(...)tono-le-prime-opere/
Je hoeft ook geen natuurkundige te zijn, constructeur is genoegquote:Op vrijdag 8 augustus 2025 22:41 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dit wordt één grote clusterfuck. Nog los van de onvermijdelijke corruptie en betrokkenheid van de georganiseerde misdaad moet ik überhaupt nog zien of het wel mogelijk is om zo’n lange hangbrug te bouwen. Met wat pech wordt het gewicht van de kabels zwaarder dan de maximale massa die eraan kan hangen. Maar ik ben geen natuurkundige verder.
Ik hoop dat je een geintje maakt?quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 12:26 schreef spectrumanalyser het volgende:
Toen er onderhoud werd gepleegd aan deze zweefbaan, was een monteur vergeten zijn gereedschap op te ruimen. Daardoor ontspoorde de zweeftrein een dag later, en viel de Wupper in.
Nee dat is echt gebeurd. Is het enige ongeluk dat er in 125 jaar tijd mee gebeurd is.quote:
En er is nog een keer een olifant uitgedonderd.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 12:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee dat is echt gebeurd. Is het enige ongeluk dat er in 125 jaar tijd mee gebeurd is.
Alleen die foto is nepquote:Op zaterdag 9 augustus 2025 12:39 schreef derLudolf het volgende:
[..]
En er is nog een keer een olifant uitgedonderd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |