Oh, wat grappig. Ik ga volgende week met de trein naar een ander eindpunt van de wereld: Penzance.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 20:29 schreef Janneke141 het volgende:
[ afbeelding ]
Deze jongens rijden nog steeds, onder meer als ScotRail-intercity's naar Inverness en Aberdeen. Als je er instapt wandel je direct de jaren '70 in, maar ze zitten en rijden echt enorm fijn. Ze maakten toch degelijke dingen, zo'n 50 jaar terug.
Oh, en:
Eindpunt van deze trein:
[ afbeelding ]
Tevens eindpunt van de wereld:
[ afbeelding ]
Ook maar even zelf op de foto gezet, ik was er toch:quote:Op dinsdag 29 juli 2025 20:29 schreef Janneke141 het volgende:
Deze jongens rijden nog steeds, onder meer als ScotRail-intercity's naar Inverness en Aberdeen. Als je er instapt wandel je direct de jaren '70 in, maar ze zitten en rijden echt enorm fijn. Ze maakten toch degelijke dingen, zo'n 50 jaar terug.
Mooie collectie. Maar het evenement is uitverkocht.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 11:36 schreef James1988 het volgende:
Dit jaar is het 200 jaar geleden dat de Stockton & Darlington Railway opende, de eerste moderne spoorweg ter wereld. Dat wordt het hele jaar door gevierd, met het Railway 200 evenement.
In Derby houdt treinenbouwer Alstom dit weekend 'The Greatest Gathering': een tentoonstelling van allerlei soorten materieel, zowel historisch als modern, die je op de Britse sporen kunt aantreffen. Ook zijn er nog allerlei andere evenementen.
Dronebeelden van wat er zoal naar Derby is gekomen:
Bekijk deze YouTube-video
In zo'n situatie lijkt het me wel gerechtvaardigd om meteen aan de noodrem te hangen toch?quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 17:22 schreef marcb1974 het volgende:
Gaat lekker daar in België,
kinderen stappen uit trein, de deur gaat voor de moeder/oma dicht
De kaartjes voor dat evenement waren heel snel weg. Ze hebben een paar weken geleden een extra hoeveelheid beschikbaar gesteld en die waren ook snel uitverkocht.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 18:34 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Mooie collectie. Maar het evenement is uitverkocht.
Dat 200-logo is trouwens wel alom tegenwoordig in en rond treinen nu. Logisch ook, een bijzonder historisch moment.
Ben allang blij dat het geen Russen zijn. Steeds weer het vingertje wijzen naar Rusland, terwijl de Mossad in Europa vrij spel heeft.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 14:09 schreef derLudolf het volgende:
https://nos.nl/artikel/2577196
Lekker bezig... Ik hoop dat die lui keihard aangepakt worden. Sowieso vind ik dit soort sabotage sowieso verkeerd, maar met de spoorwegen pak je toch juist de verkeerde sector. Neem dan een luchthaven is saboteer de aansluiting van een hoogoven of kolencentrale als je kopen transport wilt aanpakken.
Dat gebeurd vaker, ook in Nederlandquote:Op vrijdag 1 augustus 2025 17:22 schreef marcb1974 het volgende:
Gaat lekker daar in België,
kinderen stappen uit trein, de deur gaat voor de moeder/oma dicht
Dat kun je wel eens hebben ja, het verschilt echt heel erg per streek. Soms omdat de vraag er niet is, soms omdat de infrastructuur het niet toelaat (en niemand wil betalen om de infra uit te bouwen).quote:
Nog mooier is dat die poortjes alleen dicht zijn als er een toezichthouder is. Wanneer die naar huis gaat worden ze open gezet.quote:Achterlijk poortjes-systeem
Met dank aan de IRA.quote:Prullenbakkenallergie op grote stations.
Mja, in het VK moet je het voor zulke trajecten echt hebben van de vroegboektickets.quote:En eenals bonus: een enkeltje Londen-Inverness uit de automaat kost al meer dan mijn tweeweekse interrail.
Vorig jaar was er een knip in Santpoort Noord en reed er een pendel Sptn-Haarlem. Zoiets zullen ze nu weer wel doen.quote:Op maandag 4 augustus 2025 18:14 schreef spectrumanalyser het volgende:
Vrijdag zal de NS reisplanner bijgewerkt worden met de dienstregeling tijdens de DutchGP.
Vorig jaar kon er nog gebruik gemaakt worden van het wissel bij Santpoort-Noord, echter is dat wissel gesaneerd.
Ik ben benieuwd hoe men nu de sprinter Hoorn-Haarlem-Amsterdam gaat opknippen. Het idee om het stukje SantpoortNoord-Haarlem over het linkerspoor te doen was briljant.
Dan is de vraag of het wissel er nog ligt voor Santpoort-Noord.quote:Op maandag 4 augustus 2025 18:49 schreef James1988 het volgende:
[..]
Vorig jaar was er een knip in Santpoort Noord en reed er een pendel Sptn-Haarlem. Zoiets zullen ze nu weer wel doen.
Zie https://treinposities.nl/vertrekstaat/santpoort-noord/2024-08-25
Oh ja, zal mijn Inverness - Wick voor half september ook maar vast eens gaan boeken.quote:Op zondag 3 augustus 2025 00:12 schreef James1988 het volgende:
Mja, in het VK moet je het voor zulke trajecten echt hebben van de vroegboektickets.
Het is een mooi stukquote:Op maandag 4 augustus 2025 19:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh ja, zal mijn Inverness - Wick voor half september ook maar vast eens gaan boeken.
Nou heb ik dus nog steeds dat GODDAMN ticket niet. Klootzakkehondehoerehuftersquote:I hate this. All I need to do is go to the play store. All I need to do is know the name of your app. All I need to do is download your app. All I need to do is install your bloody app like I don't already have 5000 apps. All I need to do is download my ticket, all I need to do is activate my ticket. And all I need to do is be happy with this kind of "customer-friendliness"
While all I want is an email with my ticket attached as a PDF file. Is that so hard to grasp?
Voor een ticket dat je niet krijgt? Lekker als je geen smartphone hebt.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |