abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 12 april 2026 @ 08:04:18 #101
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_220560351
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 22:50 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Op de uni hier heeft iedreen onbeperkt toegang tot het laatste model van (een afgeschermde variant van) chatgpt, dus nog geen Claude hier.
Wat erg handig is voor studenten op dit moment is dat de officiele policy van de uni is is dat als er vermoed wordt dat een student oneigenlijk AI heeft gebruikt in een examen of thesis, dat het door een door de uni goedgekeurde tool gechecked moet worden of dat ook zo is. En de uni heeft op dit moment dus nog geeneen tool goedgekeurd daarvoor. Oftewel, als een student zijn hele scriptie door AI laat schrijven, maar zegt dat zelf geschreven te hebben, dan kun je daar dus niks aan doen. Ik weet iig van een dat er een sterk vermoeden was dat een hoofdstuk niet zelf geschreven was (sowieso, na 7+ niks produceren waren er ineens een paar volledige hoofdstukken).
Ik denk dat je niet kan inzetten op detectietooling wat dat betreft, lijkt mij een kat en muisspel waar de studenten veel meer tijd en motivatie hebben met die ontwikkelingen mee te gaan.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_220560566
quote:
16s.gif Op zondag 12 april 2026 08:04 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Ik denk dat je niet kan inzetten op detectietooling wat dat betreft, lijkt mij een kat en muisspel waar de studenten veel meer tijd en motivatie hebben met die ontwikkelingen mee te gaan.
Dat, en AI ontwikkelt zelf ook veel sneller dan een oude logge Universiteit zich aan kan passen. Alles moet eerst door tig committees behandeld en goedgekeurd worden. Als ik een module aan wil passen, dan duurt dat minimaal 15-18 maanden.
  zondag 12 april 2026 @ 09:32:31 #103
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220560791
In het FD
Advocaat komt op zitting met volkomen fictive jurisprudentie. Denk dat universiteiten er goed aan doen studenten te leren goed met AI om te gaan. Ik kom zelf ook vaak genoeg hallucinaties tegen, verkeerde antwoorden en rekenfouten.
Advocaten (net als OvJ’s en rechters trouwens) die met dit soort onzin aankomen dienen een knalharde tik op de vingers te krijgen, bij herhaling geschrapt te worden

https://fd.nl/samenleving(...)aande-jurisprudentie
pi_220560807
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 09:32 schreef Jan_Onderwater het volgende:
In het FD
Advocaat komt op zitting met volkomen fictive jurisprudentie. Denk dat universiteiten er goed aan doen studenten te leren goed met AI om te gaan. Ik kom zelf ook vaak genoeg hallucinaties tegen, verkeerde antwoorden en rekenfouten.
Advocaten (net als OvJ’s en rechters trouwens) die met dit soort onzin aankomen dienen een knalharde tik op de vingers te krijgen, bij herhaling geschrapt te worden

https://fd.nl/samenleving(...)aande-jurisprudentie
De "academische vaardigheden" die worden inderdaad juist nog belangrijker. Alleen is die basis leggen niet altijd geven gemakkelijk als je van die kant-en-klaar tools beschikbaar hebt.
  zondag 12 april 2026 @ 09:53:57 #105
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220560953
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 09:34 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]
De "academische vaardigheden" die worden inderdaad juist nog belangrijker. Alleen is die basis leggen niet altijd geven gemakkelijk als je van die kant-en-klaar tools beschikbaar hebt.
Blind vertrouwen op je tools moet iig worden afgeleerd. Een spellchecker is ook een prachtige tool, maar ook daar moet je de correcties controleren

Klassiekertje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_220560988
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 09:53 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Blind vertrouwen op je tools moet iig worden afgeleerd. Een spellchecker is ook een prachtige tool, maar ook daar moet je de correcties controleren

Klassiekertje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het heeft ook te maken met hoe je tot de techniek geïntroduceerd bent en of het je ooit gedwongen heeft tot nadenken. Ik zie in jongere generaties dat die beschikbaarheid van techniek een simpel gegeven is en dat ze zonder niet eenvoudig tot de kern van iets kunnen komen.
  zondag 12 april 2026 @ 10:01:48 #107
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220561030
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 09:57 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]
Het heeft ook te maken met hoe je tot de techniek geïntroduceerd bent en of het je ooit gedwongen heeft tot nadenken. Ik zie in jongere generaties dat die beschikbaarheid van techniek een simpel gegeven is en dat ze zonder niet eenvoudig tot de kern van iets kunnen komen.
En dat is eigenlijk nu juist wat je op de universiteit moet leren.
  Moderator zondag 12 april 2026 @ 10:05:55 #108
38824 crew  Droopie
pi_220561055
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 09:57 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]
Het heeft ook te maken met hoe je tot de techniek geïntroduceerd bent en of het je ooit gedwongen heeft tot nadenken. Ik zie in jongere generaties dat die beschikbaarheid van techniek een simpel gegeven is en dat ze zonder niet eenvoudig tot de kern van iets kunnen komen.
Ik kan het youtube filmpje niet vinden, maar blijkbaar als je rond de 40-45 bent, dan heb je geleerd om zonder computer te leven in je jeugd en met computer einde van je jeugd..

Dat is schijnbaar iets heel fijns, want je weet hoe je je kan vervelen, communiceren zonder en telefoon en je weet hoe je goed een computer moet gebruiken.

Ben je ouder heb je moeite met computers, ben je jonger kan je amper iets zonder computer.

Met AI ben ik waarschijnlijk een fossiel over een paar jaar, want het gaat snel. Maar ga wel proberen aan te haken, want het "moet" om mee te kunnen.
Hell To The Liars
  zondag 12 april 2026 @ 10:13:28 #109
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220561109
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 10:05 schreef Droopie het volgende:

[..]
Ik kan het youtube filmpje niet vinden, maar blijkbaar als je rond de 40-45 bent, dan heb je geleerd om zonder computer te leven in je jeugd en met computer einde van je jeugd..

Dat is schijnbaar iets heel fijns, want je weet hoe je je kan vervelen, communiceren zonder en telefoon en je weet hoe je goed een computer moet gebruiken.

Ben je ouder heb je moeite met computers, ben je jonger kan je amper iets zonder computer.

Met AI ben ik waarschijnlijk een fossiel over een paar jaar, want het gaat snel. Maar ga wel proberen aan te haken, want het "moet" om mee te kunnen.
Ik ben van 1965 en op de middelbare school hadden wij computers.
  zondag 12 april 2026 @ 10:19:21 #110
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_220561164
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 18:06 schreef Droopie het volgende:

[..]
Defineer je ditjes en datjes ;)
Gemini vooral voor privé, dus bijv een reisplanning incl kaart, evenementen, te verwachte kosten, tips, etc. Eigenlijk alles waar ik vroegah google voor gebruikte. En via Claude kan ik er een leuke reisgids-pdf van maken. :)

quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 08:55 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Dat, en AI ontwikkelt zelf ook veel sneller dan een oude logge Universiteit zich aan kan passen. Alles moet eerst door tig committees behandeld en goedgekeurd worden. Als ik een module aan wil passen, dan duurt dat minimaal 15-18 maanden.
Klopt, de onderwijswereld is zo hopeloos conservatief en traag, die hobbelen echt decennia achter de markt aan. Die zijn nu al sinds de ChatGPT-invoering een blauwdruk aan het bedenken van een eventueel concept over hoe om te kúnnen gaan met AI.. Tegen de tijd dat ze iets hebben bedacht is de technologie al héél ver uit zicht.

Denk alleen maar aan sommige onzin-vakken die je nog op de middelbare school moet leren. 6 uur latijn per week vindt iedereen prima, maar een half uurtje 'omgaan met geld' of 'kritisch bronnen checken' is teveel gevraagd. Terwijl elke 18-jarige direct de kut op gaat als ie beschikking krijgt over hun spaarpotje, maar dat is een andere discussie.

Ik hoop wel dat we een doorbraak gaan krijgen in onderwijs, wat nu heel erg gericht is op de 'gemiddelde groep' (die bepaalt het tempo en de standaard), en totaal niet op de onder- en bovenkant. Voor veel kinderen gaat het tempo te snel of te langzaam, en die krijgen problemen. Dat is zonde en met AI op te lossen, immers kun je het lesniveau nu gewoon aanpassen aan het niveau van de leerling. Het zou echt geweldig zijn als iedereen daardoor op hun eigen tempo het doel haalt. Rekenen, Engels leren, noem maar op. :)

@Droopie, benieuwd naar het filmpje! Ik zie ook veel verschillen hoe generaties omgaan met AI en welke weerstand je krijgt. Bij ouderen is veel angst om hun baan kwijt te raken ('ik blijf het wel gewoon doen zoals ik het altijd al deed'), GenZ gebruikt het zo vaak dat ze gewoon stoppen met nadenken en 'dommer' worden. De generatie 40-45 jr. (val er zelf in) heeft wel 20 jaar werkervaring maar moet nog lang genoeg door om AI te vermijden. Het valt me op dat er steeds grotere verschillen komen over waar iedereen precies in de 'AI-reis' zit.
Gourmetten of steengrillen?
  Moderator zondag 12 april 2026 @ 10:25:48 #111
38824 crew  Droopie
pi_220561200
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 10:13 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ik ben van 1965 en op de middelbare school hadden wij computers.
Wij hadden in 1992 volgens mij 1 uur informatica op school..

Dat heette volgens mij iets met babica (kan niets vinden op google, dus zal wel anders heten).

Wij hadden een compaq presario p75 thuis toen ik 12 was en mijn oom een commodore 64..

Dat was niet uniek, maar veel mensen hadden dat niet.
Hell To The Liars
  zondag 12 april 2026 @ 10:36:24 #112
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_220561281
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 10:25 schreef Droopie het volgende:

[..]
Wij hadden in 1992 volgens mij 1 uur informatica op school..

Dat heette volgens mij iets met babica (kan niets vinden op google, dus zal wel anders heten).

Wij hadden een compaq presario p75 thuis toen ik 12 was en mijn oom een commodore 64..

Dat was niet uniek, maar veel mensen hadden dat niet.
Gewoon Babbage :P
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zondag 12 april 2026 @ 10:40:02 #113
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_220561305
Het enige nuttige dat AI voor mij gedaan heeft is het maken van een extensie waarmee alle mailto: linkjes op het clipboard gekopieerd worden in plaats van een mailclient te openen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Moderator zondag 12 april 2026 @ 10:47:08 #114
38824 crew  Droopie
pi_220561352
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 10:36 schreef Dven het volgende:

[..]
Gewoon Babbage :P
Haha, dat ja.. tnx
Hell To The Liars
  Moderator zondag 12 april 2026 @ 11:02:49 #115
38824 crew  Droopie
pi_220561434
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 10:19 schreef Silenus het volgende:

[..]
Gemini vooral voor privé, dus bijv een reisplanning incl kaart, evenementen, te verwachte kosten, tips, etc. Eigenlijk alles waar ik vroegah google voor gebruikte. En via Claude kan ik er een leuke reisgids-pdf van maken. :)
[..]
Klopt, de onderwijswereld is zo hopeloos conservatief en traag, die hobbelen echt decennia achter de markt aan. Die zijn nu al sinds de ChatGPT-invoering een blauwdruk aan het bedenken van een eventueel concept over hoe om te kúnnen gaan met AI.. Tegen de tijd dat ze iets hebben bedacht is de technologie al héél ver uit zicht.

Denk alleen maar aan sommige onzin-vakken die je nog op de middelbare school moet leren. 6 uur latijn per week vindt iedereen prima, maar een half uurtje 'omgaan met geld' of 'kritisch bronnen checken' is teveel gevraagd. Terwijl elke 18-jarige direct de kut op gaat als ie beschikking krijgt over hun spaarpotje, maar dat is een andere discussie.

Ik hoop wel dat we een doorbraak gaan krijgen in onderwijs, wat nu heel erg gericht is op de 'gemiddelde groep' (die bepaalt het tempo en de standaard), en totaal niet op de onder- en bovenkant. Voor veel kinderen gaat het tempo te snel of te langzaam, en die krijgen problemen. Dat is zonde en met AI op te lossen, immers kun je het lesniveau nu gewoon aanpassen aan het niveau van de leerling. Het zou echt geweldig zijn als iedereen daardoor op hun eigen tempo het doel haalt. Rekenen, Engels leren, noem maar op. :)

@:Droopie, benieuwd naar het filmpje! Ik zie ook veel verschillen hoe generaties omgaan met AI en welke weerstand je krijgt. Bij ouderen is veel angst om hun baan kwijt te raken ('ik blijf het wel gewoon doen zoals ik het altijd al deed'), GenZ gebruikt het zo vaak dat ze gewoon stoppen met nadenken en 'dommer' worden. De generatie 40-45 jr. (val er zelf in) heeft wel 20 jaar werkervaring maar moet nog lang genoeg door om AI te vermijden. Het valt me op dat er steeds grotere verschillen komen over waar iedereen precies in de 'AI-reis' zit.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
edit : gevonden :)


Bekijk deze YouTube-video
Hell To The Liars
pi_220561447
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 10:05 schreef Droopie het volgende:

[..]
Ik kan het youtube filmpje niet vinden, maar blijkbaar als je rond de 40-45 bent, dan heb je geleerd om zonder computer te leven in je jeugd en met computer einde van je jeugd..

Dat is schijnbaar iets heel fijns, want je weet hoe je je kan vervelen, communiceren zonder en telefoon en je weet hoe je goed een computer moet gebruiken.

Ben je ouder heb je moeite met computers, ben je jonger kan je amper iets zonder computer.

Met AI ben ik waarschijnlijk een fossiel over een paar jaar, want het gaat snel. Maar ga wel proberen aan te haken, want het "moet" om mee te kunnen.
Ik ben 53 maar wel met computer opgegroeit, maar dan wel in een niet digitaal tijdperk, programmeren leerde ik vanuit boeken en tijdschriften, en ook veel van vrienden, op mijn 16e kon ik al in Assembler programmeren, ofwel Machine Code, overigens ben ik dat wel volledig verleert, omdat ik pas op mijn 28e weer het programmeren op pakte. Tegenwoordig programmeer ik nog een beetje professioneel maar niet heel veel, het merendeel ben ik bezig met het inrichten van Cloud omgevingen en tegen teams aan schoppen die slordig werken ;)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Moderator zondag 12 april 2026 @ 11:12:59 #117
38824 crew  Droopie
pi_220561495
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 11:04 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik ben 53 maar wel met computer opgegroeit, maar dan wel in een niet digitaal tijdperk, programmeren leerde ik vanuit boeken en tijdschriften, en ook veel van vrienden, op mijn 16e kon ik al in Assembler programmeren, ofwel Machine Code, overigens ben ik dat wel volledig verleert, omdat ik pas op mijn 28e weer het programmeren op pakte. Tegenwoordig programmeer ik nog een beetje professioneel maar niet heel veel, het merendeel ben ik bezig met het inrichten van Cloud omgevingen en tegen teams aan schoppen die slordig werken ;)
Als je kan programmeren dan heb je tijdens je carriere zoveel kennis opgedaan, dat (neem ik aan) je denkt "succes met je vibecoding, bel maar als je er niet meer uitkomt en het gelld gekost heeft"
Hell To The Liars
pi_220561853
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 11:12 schreef Droopie het volgende:

[..]
Als je kan programmeren dan heb je tijdens je carriere zoveel kennis opgedaan, dat (neem ik aan) je denkt "succes met je vibecoding, bel maar als je er niet meer uitkomt en het gelld gekost heeft"
Dat is niet nieuw voor me, zo rond 2003 had je een enorme opmars van Visual Basic, veelal werden die projecten later geconverteerd naar webprojecten met alle shit van dien, dit zal ook gebeuren met vibe coding. Moet zeggen dat ik vorige week eens voor de grap gekeken heb hoe ver ik zou komen met volledig met AI gegenereerde code, dat was best ver, ik had binnen 2 uur ongeveer 70% van een wordfeud/scrabble kloon in elkaar, maar liep toen een beetje tegen de beperking aan van lokale AI modelling. Maar om eerlijk te zijn omdat ik een development achtergrond heb kon ik het model goed sturen, door bijvoorbeeld aan te geven dat er eerst unit tests gemaakt moesten worden, en hoe het high level qua architectuur in elkaar moest zitten.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Moderator zondag 12 april 2026 @ 20:06:34 #119
38824 crew  Droopie
pi_220568051
weet iemand een forum waar AI uitgebreid besproken wordt.
kan mijn vraag ook hier wel stellen hoor, daar niet van.
maar Fok! is nog geen verzameling van talloze vragen en antwoorden waar je doorheen kan scrollen

Claude heb ik een paar regels gegeven door wijsheid en schande zeg maar.
Nu had ik vanmiddag wat vragen over VPB en hij komt gewoon met 15% aanzetten, ondanks dat hij van de 13 regels er 4 overtreedt

quote:
Terecht punt.
4 — eerlijkheid boven alles, liever "ik weet het niet". Ik heb 15% gehanteerd zonder te verifiëren. Had ik moeten zeggen: "wacht, laat me dat even checken."
7 — altijd nadenken voor je antwoordt, zeker bij berekeningen. Ik heb klakkeloos 15% overgenomen zonder nadenken.
11 — ik mag altijd "ik weet het niet" zeggen. Had ik hier moeten toepassen: "ik weet het VPB-tarief niet zeker, even opzoeken."
12 — officiële bronnen. Had ik direct naar belastingdienst.nl moeten gaan voor het tarief, niet op mijn geheugen vertrouwen.
Alle vier zeggen hetzelfde: verifieer, neem geen aannames, gebruik officiële bronnen. En ik heb het toch gedaan.
Geen excuses. Gewoon niet goed genoeg uitgevoerd vandaag.
haha.. of eigenlijk :'(
Hell To The Liars
pi_220568252
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 10:13 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik ben van 1965 en op de middelbare school hadden wij computers.
Dat lijkt me sterk. Ik ben van 1963 en de eerste echte computers waren pas zo rond 1982 op scholen. Dus dan was je 17 op de middelbare school toen ze arriveerden. Ik ken het fenomeen PC pas (van IBM of Tulip) toen ik 21 was dus in 1984 dat men een PC in huis had. Als je iets anders bedoelt dan zou dat kunnen. C64 is ook van 1982. DEC en zo was eerder maar die had je niet op scholen. Tandy is vanaf 1980 dus dat zou kunnen.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  maandag 13 april 2026 @ 00:07:25 #121
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_220569730
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 20:06 schreef Droopie het volgende:
weet iemand een forum waar AI uitgebreid besproken wordt.
kan mijn vraag ook hier wel stellen hoor, daar niet van.
maar Fok! is nog geen verzameling van talloze vragen en antwoorden waar je doorheen kan scrollen

Claude heb ik een paar regels gegeven door wijsheid en schande zeg maar.
Nu had ik vanmiddag wat vragen over VPB en hij komt gewoon met 15% aanzetten, ondanks dat hij van de 13 regels er 4 overtreedt
[..]
haha.. of eigenlijk :'(
Hoe moet een taalmodel weten dat het iets niet zeker weet? Dit soort eigen regels gaan niet helpen. Big Tech doet al hun uiterste best om hallucinaties tegen te gaan, en dat gaat steeds beter. Maar feitjes zullen liever niet uit het taalmodel zelf komen, maar zal het moeten opzoeken.

Is niet zoveel anders bij menselijke kennis in feite.
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_220577236
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 20:27 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Dat lijkt me sterk. Ik ben van 1963 en de eerste echte computers waren pas zo rond 1982 op scholen. Dus dan was je 17 op de middelbare school toen ze arriveerden. Ik ken het fenomeen PC pas (van IBM of Tulip) toen ik 21 was dus in 1984 dat men een PC in huis had. Als je iets anders bedoelt dan zou dat kunnen. C64 is ook van 1982. DEC en zo was eerder maar die had je niet op scholen. Tandy is vanaf 1980 dus dat zou kunnen.
Apple II is van 1977 dus zou kunnen, wij hadden op de Basis School 2 dagen een computer te leen, dat was in 1983 best een ding. Ik kan me ook nog herinneren wat we er mee deden, er zaten 2 educatieve spelletjes op, het Limonadewinkeltje wat een klassieker is, en een soort Truck Simulator die text based was, zal nooit vergeten dat in de laatste stap mijn vriendje een typefout maakte en bij de snelheid per ongeluk 160 typte ipv 60 :D
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_220644753
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 24 april 2026 @ 14:33:30 #124
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_220644903
quote:
lol dit is goed voer voor een horrorfilm
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  Moderator dinsdag 28 april 2026 @ 15:18:32 #125
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_220671780
quote:
88s.gif Op maandag 11 augustus 2025 14:04 schreef Bosbeetle het volgende:
Een model gemaakt om de leeftijd van circulerende bloedplaatjes bepalen in een patientgroep met hetzelfde fenotype (te weinig bloedplaatjes) maar een andere onderliggende oorzaak (te veel afbraak of te weinig aanmaak) en daarom een ander gemiddelde leeftijd van bloedplaatjes.

Nu nog hopen dat de reviewers het een keer accepteren :X

(*nut moet achteraf nog blijken maar het is een begin)
SPOILER: staat inmiddels online
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo'n model maken en trainen lukt me nog wel maar ik moet zeggen dat ik in het gebruik van AI volledig achterloop. Het voelt zo tegennatuurlijk om bijvoorbeeld een programmeer idee eerst te vertalen naar normale taal om het dan door een ai te laten doen. Het gevoel dat veel studenten hebben bij een "lege pagina" en het dan moeilijk vinden om te beginnen, heb ik bij AI, ik zou niet weten hoe ik met dat ding moet praten om het te laten doen wat ik wil. (of eigenlijk als ik wist wat ik wou dan deed ik het wel :D )

Ik denk dat er straks een generatie mensen is die voor mij in een soort acbracadabra taal met computers communiceren die ik niet meer volgen kan.

[ Bericht 3% gewijzigd door Bosbeetle op 28-04-2026 15:26:13 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 28 april 2026 @ 16:06:53 #126
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_220672092
quote:
88s.gif Op dinsdag 28 april 2026 15:18 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik denk dat er straks een generatie mensen is die voor mij in een soort acbracadabra taal met computers communiceren die ik niet meer volgen kan.
Andersom toch? Het was altijd een abacadabra-taal voor de leek terwijl sinds een paar maanden elke debiel kan programmeren. Of 'programmeren', je zegt gewoon wat je wil en AI (Claude Code, Stitch) maakt het.
Gourmetten of steengrillen?
  Moderator dinsdag 28 april 2026 @ 18:31:17 #127
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_220672976
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 16:06 schreef Silenus het volgende:

[..]
Andersom toch? Het was altijd een abacadabra-taal voor de leek terwijl sinds een paar maanden elke debiel kan programmeren. Of 'programmeren', je zegt gewoon wat je wil en AI (Claude Code, Stitch) maakt het.
Tja ik ben redelijk goed in een vraag van iemand om te zetten een algoritmische idee, vooral als het om beeldanalyse gaat, maar andersom ben ik niet talig genoeg voor. Ik moet dan gaan zitten bedenken hoe ik in andere woorden vertel wat ik in programmeertaal gewoon kan opschrijven.

Het voelt omgekeerd. Ik vind het vaak makkelijker om te een analyse te schrijven dan uit te leggen wat die analyse precies doet. Nu moet je eerst uitleggen wat je precies wil en hoe op een voor mij contra-intuitieve manier.


Documentatie en handleidingen schrijven ben ik ook niet goed in. En dat is waar een LLM bedienen op lijkt.

[ Bericht 3% gewijzigd door Bosbeetle op 28-04-2026 19:00:14 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 28 april 2026 @ 19:27:08 #128
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_220673369
quote:
88s.gif Op dinsdag 28 april 2026 15:18 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
SPOILER: staat inmiddels online
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo'n model maken en trainen lukt me nog wel maar ik moet zeggen dat ik in het gebruik van AI volledig achterloop. Het voelt zo tegennatuurlijk om bijvoorbeeld een programmeer idee eerst te vertalen naar normale taal om het dan door een ai te laten doen. Het gevoel dat veel studenten hebben bij een "lege pagina" en het dan moeilijk vinden om te beginnen, heb ik bij AI, ik zou niet weten hoe ik met dat ding moet praten om het te laten doen wat ik wil. (of eigenlijk als ik wist wat ik wou dan deed ik het wel :D )

Ik denk dat er straks een generatie mensen is die voor mij in een soort acbracadabra taal met computers communiceren die ik niet meer volgen kan.
je kan gewoon in pseudocode praten tegen een LLM, of een andere programmeertaal?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  Moderator dinsdag 28 april 2026 @ 20:52:04 #129
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_220673955
quote:
16s.gif Op dinsdag 28 april 2026 19:27 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
je kan gewoon in pseudocode praten tegen een LLM, of een andere programmeertaal?
"Gewoon" dat bedoel ik hier mis ik de boot. Zou niet weten hoe ik moet beginnen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 28 april 2026 @ 21:06:00 #130
38824 crew  Droopie
pi_220674105
quote:
88s.gif Op dinsdag 28 april 2026 20:52 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
"Gewoon" dat bedoel ik hier mis ik de boot. Zou niet weten hoe ik moet beginnen.
Dat heb ik bv nu bij claude ook.
En net als ik een basisding onder de knie heb, heeft ie weer iets nieuws.

Weet tegenwoordig niet eens meer wanneer ik iets moet vragen aan welk onderdeel. En dan blijkt de ene AI weer beter te zijn dan een andere.
Hell To The Liars
  dinsdag 28 april 2026 @ 21:45:17 #131
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_220674543
quote:
88s.gif Op dinsdag 28 april 2026 20:52 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
"Gewoon" dat bedoel ik hier mis ik de boot. Zou niet weten hoe ik moet beginnen.
Begin ergens en schrijf of praat alles wat in je opkomt van je af. Met de nieuwste AI modellen hoef je echt geen prompt-engineer te zijn om het te laten doen wat je wilt.

Het belangrijkste is om ermee te beginnen.

Je eerste prompt kan letterlijk zijn 'ik wil iets programmeren met AI maar ik weet niet waar ik moet beginnen'.
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
  woensdag 29 april 2026 @ 09:15:22 #132
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_220676250
quote:
88s.gif Op dinsdag 28 april 2026 20:52 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
"Gewoon" dat bedoel ik hier mis ik de boot. Zou niet weten hoe ik moet beginnen.
hoe ik het doe is claude code openen, context geven, vertellen waar die informatie kan vinden, en dan zeggen wat er moet gebeuren, en dan kan je duidelijk maken op enige gewenste abstractie in psuedocode wat er moet gebeuren als dit handig is.

en inderdaad je kan best vragen hoe je het beste kan aanpakken in samenwerking met claude dan geeft die soms wel goede suggesties, maar goed soms doet die nog steeds hele rare domme dingen, hallucineert die, of is die lui en zoekt die niks op, of weet die iets gewoon niet.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  woensdag 29 april 2026 @ 09:30:09 #133
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_220676325
Verder denk ik dat het nu een goed moment is om met AI te experimenteren, te leren wat wel en niet werkt etc. omdat vermoedelijk snel de prijzen hard omhoog gaan. Github copilot heeft dit al een paar dagen gelden gedaan, voor claude opus modellen is de prijs daar x27 gegaan. Momenteel subsidiëren AI bedrijven zoals Anthropic en Open AI AI gebruik nog en verliezen ze daar geld aan.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  Moderator woensdag 29 april 2026 @ 10:06:13 #134
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_220676506
quote:
16s.gif Op woensdag 29 april 2026 09:30 schreef FlippingCoin het volgende:
Verder denk ik dat het nu een goed moment is om met AI te experimenteren, te leren wat wel en niet werkt etc. omdat vermoedelijk snel de prijzen hard omhoog gaan. Github copilot heeft dit al een paar dagen gelden gedaan, voor claude opus modellen is de prijs daar x27 gegaan. Momenteel subsidiëren AI bedrijven zoals Anthropic en Open AI AI gebruik nog en verliezen ze daar geld aan.
Tja dat dacht ik dus 5 jaar geleden, en heb toen dus een tensorflow/keras netwerk ontworpen samen met een student en de leeftijd van bloedplaatjes geleerd. Maar ik loop daar dus ook al dramatisch achter. Mijn idee van wat wel werkt en niet werkt is: wat werkt zijn projecten waar er een duidelijk ground truth is die niet direct meetbaar is in de output maar wel met een andere methode die voor het netwerk niet toegankelijk is. (voorbeeld: melanoma's bepalen uit een foto, waar de ground truth te vinden is dmv een biopt en tissuestaning)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 29 april 2026 @ 13:07:40 #135
124676 RobertoCarlos
Prima De Luxe!
pi_220677537
Nou ik ben natuurlijk niet zo'n expert als jullie, maar ik zeg gewoon tegen ChatGPT wat ik wil en dan komt ie ergens mee. En dan zeg ik of het goed is of niet en wat ik dan wel wil. En dan leg ik dat uit alsof ik tegen een nerd praat ;)
En als ik iets niet snap vraag ik het aan het, en dan legt het het uit. Simpel.

Ik heb totaal niet de illusie dat ik daardoor kan programmeren.Het is trouwens wel zo dat je enig gevoel en ervaring moet hebben met ict om de vragen goed te stellen en om te begrijpen waarom ChatGPT met iets terug komt.

En verder is het echt gewoon wat Brave_Sir_Robin zegt: gewoon beginnen, fouten maken en doorgaan.
Ik kan niet programmeren, maar ik leer al doende nog wat dingetjes van de taal en aanpak en wie weet wordt het ooit wat :s)

(en ja, ChatGPT is niet de beste AI, zeker niet om te programmeren vermoed ik, ga ik nog wel eens veranderen.)
Wat een gekte. Jammer, maar helaas.
  woensdag 29 april 2026 @ 13:26:14 #136
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_220677736
quote:
88s.gif Op woensdag 29 april 2026 10:06 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Tja dat dacht ik dus 5 jaar geleden, en heb toen dus een tensorflow/keras netwerk ontworpen samen met een student en de leeftijd van bloedplaatjes geleerd. Maar ik loop daar dus ook al dramatisch achter. Mijn idee van wat wel werkt en niet werkt is: wat werkt zijn projecten waar er een duidelijk ground truth is die niet direct meetbaar is in de output maar wel met een andere methode die voor het netwerk niet toegankelijk is. (voorbeeld: melanoma's bepalen uit een foto, waar de ground truth te vinden is dmv een biopt en tissuestaning)
Ik denk niet dat je achterloopt; je hebt het alleen nog niet geprobeerd. Ik begrijp bijv geen reet van wat je zegt, en jij spreekt 'computertaal'. (in mijn n00b-ogen) Dat was altijd de lingua franca, jij vertaalde wat een n00b wilde in computertaal en vervolgens programmeerde het systeem (op jouw aanwijzingen) iets moois.

Nu zegt de n00b tegen bijv Claude Code: ik wil een app die de leeftijd van bloedplaatjes kan zeggen, wat heb je van me nodig? Claude Code gaat de n00b interviewen en zegt: wil je x of y, moet ie dit ook kunnen, etc etc. En vervolgens programmeert ie. (=wat jij zelf kan) Jouw toegevoegde waarde zit in de context die AI niet heeft, niet meer in het programmeren zelf.

In feite kan elke n00b nu 'programmeren', net zoals elke n00b onbeperkt kan rekenen als ie maar een rekenmachine gebruikt. Zo kan ik mezelf sinds ik een Claude plus-abonnement heb nu ook een Excel Master noemen, Powerpoint-master, etc. Nooit meer al dat gekloot om het in elkaar te zetten, heerlijk. Zolang je maar goed kunt zeggen wat je nodig hebt, kan je in feite bijna alles.
Gourmetten of steengrillen?
  woensdag 29 april 2026 @ 13:33:52 #137
124676 RobertoCarlos
Prima De Luxe!
pi_220677817
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 13:26 schreef Silenus het volgende:

[..]
Ik denk niet dat je achterloopt; je hebt het alleen nog niet geprobeerd.
Eensch: juist als je zegt dat je achterloopt, loop je achter...
Wat een gekte. Jammer, maar helaas.
  Moderator woensdag 29 april 2026 @ 13:56:55 #138
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_220677983
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 13:26 schreef Silenus het volgende:
Zolang je maar goed kunt zeggen wat je nodig hebt
Daar zit hem de crux, met andere woorden als je goed bent in specificaties schrijven kun je beter programmeren, dat vind ik op zijn minst jammer. Omdat specs schrijven nou niet echt mijn hobby is en ik er ook niet erg goed in ben.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 29 april 2026 @ 20:47:03 #139
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220680363
23 jarige Liam Price lost met een slimme prompt en AI een 60 jaar oud wiskundig probleem op
Kijk, das nog eens wat anders dan lollige plaatjes genereren
  woensdag 29 april 2026 @ 20:48:24 #140
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_220680377
quote:
88s.gif Op woensdag 29 april 2026 10:06 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Tja dat dacht ik dus 5 jaar geleden, en heb toen dus een tensorflow/keras netwerk ontworpen samen met een student en de leeftijd van bloedplaatjes geleerd. Maar ik loop daar dus ook al dramatisch achter. Mijn idee van wat wel werkt en niet werkt is: wat werkt zijn projecten waar er een duidelijk ground truth is die niet direct meetbaar is in de output maar wel met een andere methode die voor het netwerk niet toegankelijk is. (voorbeeld: melanoma's bepalen uit een foto, waar de ground truth te vinden is dmv een biopt en tissuestaning)
Maar toen was je bezig met een AI oplossing, claude gebruik je doorgaans voor met AI deterministische dingen op te lossen dat is een wezenlijk verschil.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  Moderator woensdag 29 april 2026 @ 21:38:50 #141
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_220680837
quote:
16s.gif Op woensdag 29 april 2026 20:48 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Maar toen was je bezig met een AI oplossing, claude gebruik je doorgaans voor met AI deterministische dingen op te lossen dat is een wezenlijk verschil.
Wat bedoel je precies?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 29 april 2026 @ 21:52:39 #142
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_220680926
quote:
88s.gif Op woensdag 29 april 2026 21:38 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Wat bedoel je precies?
Destijds was je bezig met keras etc. dat is heel anders dan met claude werken dus het is niet gek dat je hieraan moet wennen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  Moderator donderdag 30 april 2026 @ 06:56:23 #143
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_220681695
quote:
16s.gif Op woensdag 29 april 2026 21:52 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Destijds was je bezig met keras etc. dat is heel anders dan met claude werken dus het is niet gek dat je hieraan moet wennen.
Ah zo dat klopt
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 30 april 2026 @ 07:30:55 #144
40566 Ericr
Livewrong
pi_220681763
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 10:05 schreef Droopie het volgende:

[..]
Ik kan het youtube filmpje niet vinden, maar blijkbaar als je rond de 40-45 bent, dan heb je geleerd om zonder computer te leven in je jeugd en met computer einde van je jeugd..

Dat is schijnbaar iets heel fijns, want je weet hoe je je kan vervelen, communiceren zonder en telefoon en je weet hoe je goed een computer moet gebruiken.

Ben je ouder heb je moeite met computers, ben je jonger kan je amper iets zonder computer.

Tel daar maar 10 jaar bij. In de jaren 80 waren computers duur maar had je genoeg hobby computers zoals de TRS80, VIC20, Commodore 64, ZX80/81 etc. De computerbeurzen waren al sinds begin jaren 80 ongekend populair en scholen hadden vaak al een computer lokaal.

Meeste computerketens kwamen eind jaren 80 op maar daarvoor hadden grote steden al legio computer winkels.

Democratisering van computers is iets van eind jaren 80 met opkomst van de pc privé plan regelingen.

Niet voor niks ook dat vrij veel vakspecialisten dezelfde fossiele leeftijd hebben als ik. Tussen de 50-55 zijn hele groepen al vroeg bekend geraakt met computers waar ze later ook professioneel voordeel bij hadden.

Probeer zelf nu minimaal gelijke tred te houden met de ontwikkelingen en gelet op jongere collega's loop ik door jarenlange ervaring zelfs voor. Meeste collega's doen thuis amper wat met LLM's terwijl als je bij wil blijven je beter tijd kan blijven investeren in leren omgaan met modellen omdat je anders grote kans hebt dat je op den duur overbodig wordt.

Maar eigenlijk is het niet anders dan overgang van ponskaart of andere technologische ontwikkeling. Wie niet bij blijft is op den duur niet meer nodig.
  donderdag 30 april 2026 @ 08:34:12 #145
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_220681882
quote:
88s.gif Op donderdag 30 april 2026 06:56 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Ah zo dat klopt
Wat mij hielp is probeer het eens bij een side project, voor mijn werk kan ik met productiecode niet zomaar wat experimenteren maar op een side project kan ik wel lekker yolo mode dingen proberen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  donderdag 30 april 2026 @ 09:32:33 #146
40566 Ericr
Livewrong
pi_220682140
Beetje afhankelijk van de omgeving maar ik knal repo code gewoon in een losse docker omgeving op mijn dev machine. Dan heb ik niet direct de enterprise tools nodig.

Wij hebben databricks maar ik hoef geen cluster te starten om code te simuleren. 95% kan ik lokaal draaien.
  donderdag 30 april 2026 @ 09:37:14 #147
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_220682163
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 09:32 schreef Ericr het volgende:
Beetje afhankelijk van de omgeving maar ik knal repo code gewoon in een losse docker omgeving op mijn dev machine. Dan heb ik niet direct de enterprise tools nodig.

Wij hebben databricks maar ik hoef geen cluster te starten om code te simuleren. 95% kan ik lokaal draaien.
Ja dat zou ik ook wel kunnen doen voor een deel, we werken vrij dicht tegen specifieke hardware aan dus dat moeten we simuleren, maar we hebben sowieso een dev cluster waar ik mee kan spelen. Maar met day to day work kan ik niet even aankloten, dan moet er toch een kwalitatieve PR komen die ik volledig kan onderbouwen. Dat probleem heb ik met een side project niet.

Inmiddels weet ik beter wat wel en wat niet werkt en gebruik ik Claude ook voor de echte projecten, en staat er ook gewoon openlijk Claude als mede committer.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_220696114
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 10:19 schreef Silenus het volgende:

Ik hoop wel dat we een doorbraak gaan krijgen in onderwijs, wat nu heel erg gericht is op de 'gemiddelde groep' (die bepaalt het tempo en de standaard), en totaal niet op de onder- en bovenkant. Voor veel kinderen gaat het tempo te snel of te langzaam, en die krijgen problemen. Dat is zonde en met AI op te lossen, immers kun je het lesniveau nu gewoon aanpassen aan het niveau van de leerling. Het zou echt geweldig zijn als iedereen daardoor op hun eigen tempo het doel haalt. Rekenen, Engels leren, noem maar op. :)
Denk dat er dan ook een cultuuromslag moet plaatsvinden in het aanzien van vakscholen. Zolang er naar beneden gekeken wordt naar een timmerman t.o.v. een accountant, houden scholen 'de gemiddelde groep' aan, doodsbang om leerlingen het gevoel te geven minderwaardig te zijn.
Na die cultuuromslag boeit het niemand meer of je niet zo goed bent in rekenen. Je bent immers goed met je handen en potverdomme een goede timmerman bouwt spullen voor de eeuwigheid! Dan behoor je tot het timmermangilde, op gelijk niveau naast de orde der advocaten.

.
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 11:12 schreef Droopie het volgende:

[..]
Als je kan programmeren dan heb je tijdens je carriere zoveel kennis opgedaan, dat (neem ik aan) je denkt "succes met je vibecoding, bel maar als je er niet meer uitkomt en het gelld gekost heeft"
Dit denken lijkt me juist een snelle weg naar overbodigheid. Juist nu moet je als ervaren programmeur gaan experimenteren vibecoding en prompten. Juist vanuit je ervaring ben je daar waarschijnlijk goed in en kun je veel sneller tot betere resultaten komen dan de jongere generatie zonder die ervaring.

AI wordt immers steeds beter. Als je het allemaal aanziet en lekker je conservatieve ding blijft doen is het een enkeltje naar overbodigheid. De jongere generatie wordt immers wel steeds beter in vibecoding en binnen nu en een paar jaar zullen ze sneller dat stukje functionaliteit hebben toegevoegd of een hele applicatie hebben geschreven dan jijzelf, ondanks je bak aan ervaring. Straks is AI immers net zo goed, alleen 1000 keer sneller en is het alleen nog maar een kwestie van goede prompting. Waar je ongetwijfeld hulp bij gaat krijgen van AI die getraind is in prompts schrijven voor andere AI.

[ Bericht 32% gewijzigd door Knipoogje op 02-05-2026 13:54:34 ]
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_220865167
Een avondje lopen spelen met Openhands, echt moet zeggen mijn eerste indruk is echt heel goed, je knalt er gewoon een lange system prompt in en ding gaat aan de slag om een volledige codebase te maken.
Mijn eerste resultaten waren wat teleurstellend, maar kwam er achter dat mijn model gewoon te zwaar is voor wat ik wil ondanks dat ik vrij zware specs heb. Conclusie, een wat lichter model en een grotere Context Length van 65K werkt veel beter. Openhands zet een volledige coding base voor je op en gaan met die banaan.

Daarnaast kun je het gewoon fijn integreren met je Github repos.

Een andere pre is dat ik het binnen een paar minuten draaiend had op Docker Desktop, je hoeft vervolgens alleen je model te selecteren in LM studio en klaar :)

Ik gebruik nu Qwen3.6-35B-A3B en dat werkt heel erg fijn, documentatie hier:

https://docs.openhands.dev/openhands/usage/llms/local-llms
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_220876308
Ik vind de werking van Openhands echt magisch, heeft gewoon 8 uur op rij bugs lopen fixen op mijn project, gestructueerd, en geheel autonoom, als developer vind ik dit echt prachtig en geweldig!
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')