Ja het blijft lastig om dat echt te controleren inderdaad...quote:Op donderdag 1 januari 2026 19:45 schreef gerrit098 het volgende:
[..]
chatgpt heeft eigenlijk alles geschreven, maar ik zelf alles in bestanden gezet en gelezen. Alles is in stappen toegevoegd.
Begrijp ik het nou goed dat jij alle persoonlijke gegevens van klanten, zonder hun toestemming, hebt geupload naar de cloud van Microsoft?quote:Op woensdag 18 maart 2026 13:52 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Vandaag weer een leuke. Een enorm data file waar de adresgegevens niet gesplist waren van alle Duitse klanten (dus niet Naam, Straat, huisnummer, postcode, woonplaats, Bundesland) maar de adres gegevens stonden achter elkaar in het bestand, en in verschillende formats (bv geen spatie tussen huisnummer en postcode en bij anderen weer wel, straatnaam en P.O. Box beide gebruikt, etc)
In een excel gezet, copilot opdracht gegeven het te schonen en poef, klaar.
Vervolgens de gegevens gecheckt en geen fouten gevonden.
Ik hoop dat je dat in een lokaal opensource model hebt gedaan en niet bij een commerciële dienst?quote:Op woensdag 18 maart 2026 13:52 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Vandaag weer een leuke. Een enorm data file waar de adresgegevens niet gesplist waren van alle Duitse klanten (dus niet Naam, Straat, huisnummer, postcode, woonplaats, Bundesland) maar de adres gegevens stonden achter elkaar in het bestand, en in verschillende formats (bv geen spatie tussen huisnummer en postcode en bij anderen weer wel, straatnaam en P.O. Box beide gebruikt, etc)
We hebben onze eigen omgeving, door coöperate it goedgekeurd, en zijn een Amerikaans bedrijfquote:Op donderdag 19 maart 2026 16:03 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Begrijp ik het nou goed dat jij alle persoonlijke gegevens van klanten, zonder hun toestemming, hebt geupload naar de cloud van Microsoft?
Ach ja, vrijwel alle bedrijven stoppen alle data en documenten in Microsoft 365 en Sharepoint e.d.quote:Op donderdag 19 maart 2026 18:02 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
We hebben onze eigen omgeving, door coöperate it goedgekeurd, en zijn een Amerikaans bedrijf
Maar begrijp ik het goed dat je het hele adresbestand van jullie klanten in Copilot van Microsoft stopt?quote:Op donderdag 19 maart 2026 18:02 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
We hebben onze eigen omgeving, door coöperate it goedgekeurd, en zijn een Amerikaans bedrijf
reclaim aiquote:Op zondag 5 april 2026 13:08 schreef Seven. het volgende:
Ik heb een levendig gesprek met Gemini over alles aangaande mijn tuin. Ik heb nu een plantenlijst met NL en Latijnse namen, snoeimaand, bloeimaand, beplantingsplannen met schetsen, jaarlijkse tuintaken in Google Tasks, die dan ook weer in de familie agenda staan, advies voor het zelf bouwen van een beekloopje en een plan voor het herstel van het grasveld.
Verder vraag ik elke week wel om een lapje tekst te structureren voor een bondige email.
Ik snak naar Agentic AI, zou heerlijk zijn om bijvoorbeeld in Outlook een agent te hebben die op zoek gaat naar het eerst volgende slot voor alle uitgenodigden, ipv zelf scrollen.
Die case had ik een jaar of 15 terug op een bestand van vodafeone, toch vraag ik me af of in hoeverre dat echt feilloos is, je hebt best veel uses cases waar het zeer lastig is, bijvoorbeeld een straatnaam als plein 40-45 of met samengestelde nummers zoals kerklaan 10-12, destijds had iemand een aparte database gemaakt met daarin alle edgecases.quote:Op woensdag 18 maart 2026 13:52 schreef Jan_Onderwater het volgende:
En dan zijn je adressen correct, maar zijn ze actueel? ik heb bij een groot bedrijf in Nederland meegemaakt dat zij mailings verstuurde aan klanten, zakelijk en particulier, waar hele rolcontainers terugkwamen. Mensen die er op schrijven mijn man is drie jaar geleden overleden hou op ons deze post te sturen. En niet eentje nee hele bergen. En dat waren alleen nog maar de retour van mensen die de moeite namen om het terug te sturen en niet eenvoudig in het oud papier te gooien.quote:Op maandag 6 april 2026 10:01 schreef raptorix het volgende:
[..]
Die case had ik een jaar of 15 terug op een bestand van vodafeone, toch vraag ik me af of in hoeverre dat echt feilloos is, je hebt best veel uses cases waar het zeer lastig is, bijvoorbeeld een straatnaam als plein 40-45 of met samengestelde nummers zoals kerklaan 10-12, destijds had iemand een aparte database gemaakt met daarin alle edgecases.
Ik heb er veel aan. Dus ik zie dat verkeerd?quote:Op donderdag 24 juli 2025 21:56 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dit doe ik ook en vooral.
Het is inhoudelijk pure flauwekul maar dat wordt vooralsnog niet doorzien door the powers that be. Integendeel: zij zijn er behoorlijk content mee.
Maar onder ons gezegd en gezwegen worden er hele lappen pure nonsens gegenereerd die niemand leest.
Ik verwacht een enorme collaps als men een beetje door krijgt dat het een volkomen overbodig verschijnsel is.
Ik ben van mening dat iedereen die dit gebruikt en iedereen die de output gelooft steeds dommer wordt.
Dat staat nog te bezien. Het kan in 1 microseconde 700 A4'tjes tekst genereren. Je kunt je het belang daarvan afvragen. De NL rechtspraak wordt al geteisterd door advocaten die vuistdikke dossiers genereren met AI die de rechter dan weer moet gaan lezen. Lijkt me een kansloze zaak. Of er in zo'n dossier relevante zaken staan voor de zaak is onduidelijk / niet aan te tonen maar door de hoeveelheid tekst wordt dat wel gesuggereerd.quote:Op maandag 6 april 2026 18:49 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik heb er veel aan. Dus ik zie dat verkeerd?
Tja, wat moet ik hier nou op zeggen?quote:Op maandag 6 april 2026 18:53 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat staat nog te bezien. Het kan in 1 microseconde 700 A4'tjes tekst genereren. Je kunt je het belang daarvan afvragen. De NL rechtspraak wordt al geteisterd door advocaten die vuistdikke dossiers genereren met AI die de rechter dan weer moet gaan lezen. Lijkt me een kansloze zaak. Of er in zo'n dossier relevante zaken staan voor de zaak is onduidelijk / niet aan te tonen maar door de hoeveelheid tekst wordt dat wel gesuggereerd.
Je zou in deze kunnen zeggen dat de rechtspraak enorm gefrustreerd wordt door AI. Mede daarom vind ik het een schadelijk fenomeen.
Nou ja dat het een zeer krachtig wapen is dat nu al wordt ingezet voor verkeerde zaken en dat het te verwachten is dat de techniek ons geen betere wereld gaat brengen, integendeel. Zo denk ik erover. Het is in de achtergrond ook belachelijk energieverspillend. Energie die voor betere doelen gebruikt kan worden dan om flauwekul te genereren. Zeer schadelijk voor ons allen op de lange duur.quote:Op maandag 6 april 2026 18:57 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Tja, wat moet ik hier nou op zeggen?
Ik heb er veel aan.quote:Op maandag 6 april 2026 19:00 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Nou ja dat het een zeer krachtig wapen is dat nu al wordt ingezet voor verkeerde zaken en dat het te verwachten is dat de techniek ons geen betere wereld gaat brengen, integendeel. Zo denk ik erover. Het is in de achtergrond ook belachelijk energieverspillend. Energie die voor betere doelen gebruikt kan worden dan om flauwekul te genereren. Zeer schadelijk voor ons allen op de lange duur.
Vandaar dit topic, al die plaatjes en andere troep interesseren mij niet. Hier gaat het om nuttige en productieve zaken die je er mee kan doen.quote:Op maandag 6 april 2026 19:00 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Nou ja dat het een zeer krachtig wapen is dat nu al wordt ingezet voor verkeerde zaken en dat het te verwachten is dat de techniek ons geen betere wereld gaat brengen, integendeel. Zo denk ik erover. Het is in de achtergrond ook belachelijk energieverspillend. Energie die voor betere doelen gebruikt kan worden dan om flauwekul te genereren. Zeer schadelijk voor ons allen op de lange duur.
Heb jij hier ervaring mee? Ben jij jurist?quote:Op maandag 6 april 2026 18:53 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat staat nog te bezien. Het kan in 1 microseconde 700 A4'tjes tekst genereren. Je kunt je het belang daarvan afvragen. De NL rechtspraak wordt al geteisterd door advocaten die vuistdikke dossiers genereren met AI die de rechter dan weer moet gaan lezen. Lijkt me een kansloze zaak. Of er in zo'n dossier relevante zaken staan voor de zaak is onduidelijk / niet aan te tonen maar door de hoeveelheid tekst wordt dat wel gesuggereerd.
Je zou in deze kunnen zeggen dat de rechtspraak enorm gefrustreerd en getraineerd wordt door AI. Mede daarom vind ik het een schadelijk fenomeen.
Dit soort dingen heb ik ook ontdekt. Kreeg een email met een onoverzichtelijke opsomming van materialen die besteld moesten worden voor een reparatieklus maar de hele mailtekst domweg gekopieerd en geplakt in de AI van Google en een paar tellen later had ik een strakke excel waar de ai zelf de kolommen had herkend als Tekeningnummer-Artikel-Artikelnummer-Aantal.quote:Op woensdag 18 maart 2026 13:52 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Geloof idd nooit zomaar de data die AI uitspuugt, controleren is altijd nodigquote:Op woensdag 8 april 2026 10:23 schreef -Sigaartje het volgende:
Coördinator AI op het werk ben ik o.a.
Twee grote aandachtspunten: dataveiligheid en de AI-datakwaliteit (informatie wordt ook gebruikt in statistiek en dan zijn data verscholen).
Ja, ik ben helemaal niet zo'n AI-fan, maar werd wel eventjes gebombardeerd om dat even te gaan ontwikkelen. Ok, ik doe mijn best en grijp de kans aan om ervoor te zorgen dat het allemaal niet spaak gaat lopen.quote:Op woensdag 8 april 2026 10:47 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Geloof idd nooit zomaar de data die AI uitspuugt, controleren is altijd nodig
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |