Dit soort dingen heb ik ook ontdekt. Kreeg een email met een onoverzichtelijke opsomming van materialen die besteld moesten worden voor een reparatieklus maar de hele mailtekst domweg gekopieerd en geplakt in de AI van Google en een paar tellen later had ik een strakke excel waar de ai zelf de kolommen had herkend als Tekeningnummer-Artikel-Artikelnummer-Aantal.quote:Op woensdag 18 maart 2026 13:52 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Vandaag weer een leuke. Een enorm data file waar de adresgegevens niet gesplist waren van alle Duitse klanten (dus niet Naam, Straat, huisnummer, postcode, woonplaats, Bundesland) maar de adres gegevens stonden achter elkaar in het bestand, en in verschillende formats (bv geen spatie tussen huisnummer en postcode en bij anderen weer wel, straatnaam en P.O. Box beide gebruikt, etc)
In een excel gezet, copilot opdracht gegeven het te schonen en poef, klaar.
Vervolgens de gegevens gecheckt en geen fouten gevonden.
Geloof idd nooit zomaar de data die AI uitspuugt, controleren is altijd nodigquote:Op woensdag 8 april 2026 10:23 schreef -Sigaartje het volgende:
Coördinator AI op het werk ben ik o.a.
Twee grote aandachtspunten: dataveiligheid en de AI-datakwaliteit (informatie wordt ook gebruikt in statistiek en dan zijn data verscholen).
Ja, ik ben helemaal niet zo'n AI-fan, maar werd wel eventjes gebombardeerd om dat even te gaan ontwikkelen. Ok, ik doe mijn best en grijp de kans aan om ervoor te zorgen dat het allemaal niet spaak gaat lopen.quote:Op woensdag 8 april 2026 10:47 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Geloof idd nooit zomaar de data die AI uitspuugt, controleren is altijd nodig
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |