abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 12 april 2026 @ 08:04:18 #101
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_220560351
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 22:50 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Op de uni hier heeft iedreen onbeperkt toegang tot het laatste model van (een afgeschermde variant van) chatgpt, dus nog geen Claude hier.
Wat erg handig is voor studenten op dit moment is dat de officiele policy van de uni is is dat als er vermoed wordt dat een student oneigenlijk AI heeft gebruikt in een examen of thesis, dat het door een door de uni goedgekeurde tool gechecked moet worden of dat ook zo is. En de uni heeft op dit moment dus nog geeneen tool goedgekeurd daarvoor. Oftewel, als een student zijn hele scriptie door AI laat schrijven, maar zegt dat zelf geschreven te hebben, dan kun je daar dus niks aan doen. Ik weet iig van een dat er een sterk vermoeden was dat een hoofdstuk niet zelf geschreven was (sowieso, na 7+ niks produceren waren er ineens een paar volledige hoofdstukken).
Ik denk dat je niet kan inzetten op detectietooling wat dat betreft, lijkt mij een kat en muisspel waar de studenten veel meer tijd en motivatie hebben met die ontwikkelingen mee te gaan.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_220560566
quote:
16s.gif Op zondag 12 april 2026 08:04 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Ik denk dat je niet kan inzetten op detectietooling wat dat betreft, lijkt mij een kat en muisspel waar de studenten veel meer tijd en motivatie hebben met die ontwikkelingen mee te gaan.
Dat, en AI ontwikkelt zelf ook veel sneller dan een oude logge Universiteit zich aan kan passen. Alles moet eerst door tig committees behandeld en goedgekeurd worden. Als ik een module aan wil passen, dan duurt dat minimaal 15-18 maanden.
  zondag 12 april 2026 @ 09:32:31 #103
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220560791
In het FD
Advocaat komt op zitting met volkomen fictive jurisprudentie. Denk dat universiteiten er goed aan doen studenten te leren goed met AI om te gaan. Ik kom zelf ook vaak genoeg hallucinaties tegen, verkeerde antwoorden en rekenfouten.
Advocaten (net als OvJ’s en rechters trouwens) die met dit soort onzin aankomen dienen een knalharde tik op de vingers te krijgen, bij herhaling geschrapt te worden

https://fd.nl/samenleving(...)aande-jurisprudentie
pi_220560807
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 09:32 schreef Jan_Onderwater het volgende:
In het FD
Advocaat komt op zitting met volkomen fictive jurisprudentie. Denk dat universiteiten er goed aan doen studenten te leren goed met AI om te gaan. Ik kom zelf ook vaak genoeg hallucinaties tegen, verkeerde antwoorden en rekenfouten.
Advocaten (net als OvJ’s en rechters trouwens) die met dit soort onzin aankomen dienen een knalharde tik op de vingers te krijgen, bij herhaling geschrapt te worden

https://fd.nl/samenleving(...)aande-jurisprudentie
De "academische vaardigheden" die worden inderdaad juist nog belangrijker. Alleen is die basis leggen niet altijd geven gemakkelijk als je van die kant-en-klaar tools beschikbaar hebt.
  zondag 12 april 2026 @ 09:53:57 #105
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220560953
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 09:34 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]
De "academische vaardigheden" die worden inderdaad juist nog belangrijker. Alleen is die basis leggen niet altijd geven gemakkelijk als je van die kant-en-klaar tools beschikbaar hebt.
Blind vertrouwen op je tools moet iig worden afgeleerd. Een spellchecker is ook een prachtige tool, maar ook daar moet je de correcties controleren

Klassiekertje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_220560988
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 09:53 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Blind vertrouwen op je tools moet iig worden afgeleerd. Een spellchecker is ook een prachtige tool, maar ook daar moet je de correcties controleren

Klassiekertje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het heeft ook te maken met hoe je tot de techniek geïntroduceerd bent en of het je ooit gedwongen heeft tot nadenken. Ik zie in jongere generaties dat die beschikbaarheid van techniek een simpel gegeven is en dat ze zonder niet eenvoudig tot de kern van iets kunnen komen.
  zondag 12 april 2026 @ 10:01:48 #107
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220561030
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 09:57 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]
Het heeft ook te maken met hoe je tot de techniek geïntroduceerd bent en of het je ooit gedwongen heeft tot nadenken. Ik zie in jongere generaties dat die beschikbaarheid van techniek een simpel gegeven is en dat ze zonder niet eenvoudig tot de kern van iets kunnen komen.
En dat is eigenlijk nu juist wat je op de universiteit moet leren.
  Moderator zondag 12 april 2026 @ 10:05:55 #108
38824 crew  Droopie
pi_220561055
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 09:57 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]
Het heeft ook te maken met hoe je tot de techniek geïntroduceerd bent en of het je ooit gedwongen heeft tot nadenken. Ik zie in jongere generaties dat die beschikbaarheid van techniek een simpel gegeven is en dat ze zonder niet eenvoudig tot de kern van iets kunnen komen.
Ik kan het youtube filmpje niet vinden, maar blijkbaar als je rond de 40-45 bent, dan heb je geleerd om zonder computer te leven in je jeugd en met computer einde van je jeugd..

Dat is schijnbaar iets heel fijns, want je weet hoe je je kan vervelen, communiceren zonder en telefoon en je weet hoe je goed een computer moet gebruiken.

Ben je ouder heb je moeite met computers, ben je jonger kan je amper iets zonder computer.

Met AI ben ik waarschijnlijk een fossiel over een paar jaar, want het gaat snel. Maar ga wel proberen aan te haken, want het "moet" om mee te kunnen.
Hell To The Liars
  zondag 12 april 2026 @ 10:13:28 #109
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220561109
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 10:05 schreef Droopie het volgende:

[..]
Ik kan het youtube filmpje niet vinden, maar blijkbaar als je rond de 40-45 bent, dan heb je geleerd om zonder computer te leven in je jeugd en met computer einde van je jeugd..

Dat is schijnbaar iets heel fijns, want je weet hoe je je kan vervelen, communiceren zonder en telefoon en je weet hoe je goed een computer moet gebruiken.

Ben je ouder heb je moeite met computers, ben je jonger kan je amper iets zonder computer.

Met AI ben ik waarschijnlijk een fossiel over een paar jaar, want het gaat snel. Maar ga wel proberen aan te haken, want het "moet" om mee te kunnen.
Ik ben van 1965 en op de middelbare school hadden wij computers.
  zondag 12 april 2026 @ 10:19:21 #110
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_220561164
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 18:06 schreef Droopie het volgende:

[..]
Defineer je ditjes en datjes ;)
Gemini vooral voor privé, dus bijv een reisplanning incl kaart, evenementen, te verwachte kosten, tips, etc. Eigenlijk alles waar ik vroegah google voor gebruikte. En via Claude kan ik er een leuke reisgids-pdf van maken. :)

quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 08:55 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Dat, en AI ontwikkelt zelf ook veel sneller dan een oude logge Universiteit zich aan kan passen. Alles moet eerst door tig committees behandeld en goedgekeurd worden. Als ik een module aan wil passen, dan duurt dat minimaal 15-18 maanden.
Klopt, de onderwijswereld is zo hopeloos conservatief en traag, die hobbelen echt decennia achter de markt aan. Die zijn nu al sinds de ChatGPT-invoering een blauwdruk aan het bedenken van een eventueel concept over hoe om te kúnnen gaan met AI.. Tegen de tijd dat ze iets hebben bedacht is de technologie al héél ver uit zicht.

Denk alleen maar aan sommige onzin-vakken die je nog op de middelbare school moet leren. 6 uur latijn per week vindt iedereen prima, maar een half uurtje 'omgaan met geld' of 'kritisch bronnen checken' is teveel gevraagd. Terwijl elke 18-jarige direct de kut op gaat als ie beschikking krijgt over hun spaarpotje, maar dat is een andere discussie.

Ik hoop wel dat we een doorbraak gaan krijgen in onderwijs, wat nu heel erg gericht is op de 'gemiddelde groep' (die bepaalt het tempo en de standaard), en totaal niet op de onder- en bovenkant. Voor veel kinderen gaat het tempo te snel of te langzaam, en die krijgen problemen. Dat is zonde en met AI op te lossen, immers kun je het lesniveau nu gewoon aanpassen aan het niveau van de leerling. Het zou echt geweldig zijn als iedereen daardoor op hun eigen tempo het doel haalt. Rekenen, Engels leren, noem maar op. :)

@Droopie, benieuwd naar het filmpje! Ik zie ook veel verschillen hoe generaties omgaan met AI en welke weerstand je krijgt. Bij ouderen is veel angst om hun baan kwijt te raken ('ik blijf het wel gewoon doen zoals ik het altijd al deed'), GenZ gebruikt het zo vaak dat ze gewoon stoppen met nadenken en 'dommer' worden. De generatie 40-45 jr. (val er zelf in) heeft wel 20 jaar werkervaring maar moet nog lang genoeg door om AI te vermijden. Het valt me op dat er steeds grotere verschillen komen over waar iedereen precies in de 'AI-reis' zit.
Gourmetten of steengrillen?
  Moderator zondag 12 april 2026 @ 10:25:48 #111
38824 crew  Droopie
pi_220561200
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 10:13 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ik ben van 1965 en op de middelbare school hadden wij computers.
Wij hadden in 1992 volgens mij 1 uur informatica op school..

Dat heette volgens mij iets met babica (kan niets vinden op google, dus zal wel anders heten).

Wij hadden een compaq presario p75 thuis toen ik 12 was en mijn oom een commodore 64..

Dat was niet uniek, maar veel mensen hadden dat niet.
Hell To The Liars
  zondag 12 april 2026 @ 10:36:24 #112
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_220561281
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 10:25 schreef Droopie het volgende:

[..]
Wij hadden in 1992 volgens mij 1 uur informatica op school..

Dat heette volgens mij iets met babica (kan niets vinden op google, dus zal wel anders heten).

Wij hadden een compaq presario p75 thuis toen ik 12 was en mijn oom een commodore 64..

Dat was niet uniek, maar veel mensen hadden dat niet.
Gewoon Babbage :P
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zondag 12 april 2026 @ 10:40:02 #113
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_220561305
Het enige nuttige dat AI voor mij gedaan heeft is het maken van een extensie waarmee alle mailto: linkjes op het clipboard gekopieerd worden in plaats van een mailclient te openen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Moderator zondag 12 april 2026 @ 10:47:08 #114
38824 crew  Droopie
pi_220561352
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 10:36 schreef Dven het volgende:

[..]
Gewoon Babbage :P
Haha, dat ja.. tnx
Hell To The Liars
  Moderator zondag 12 april 2026 @ 11:02:49 #115
38824 crew  Droopie
pi_220561434
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 10:19 schreef Silenus het volgende:

[..]
Gemini vooral voor privé, dus bijv een reisplanning incl kaart, evenementen, te verwachte kosten, tips, etc. Eigenlijk alles waar ik vroegah google voor gebruikte. En via Claude kan ik er een leuke reisgids-pdf van maken. :)
[..]
Klopt, de onderwijswereld is zo hopeloos conservatief en traag, die hobbelen echt decennia achter de markt aan. Die zijn nu al sinds de ChatGPT-invoering een blauwdruk aan het bedenken van een eventueel concept over hoe om te kúnnen gaan met AI.. Tegen de tijd dat ze iets hebben bedacht is de technologie al héél ver uit zicht.

Denk alleen maar aan sommige onzin-vakken die je nog op de middelbare school moet leren. 6 uur latijn per week vindt iedereen prima, maar een half uurtje 'omgaan met geld' of 'kritisch bronnen checken' is teveel gevraagd. Terwijl elke 18-jarige direct de kut op gaat als ie beschikking krijgt over hun spaarpotje, maar dat is een andere discussie.

Ik hoop wel dat we een doorbraak gaan krijgen in onderwijs, wat nu heel erg gericht is op de 'gemiddelde groep' (die bepaalt het tempo en de standaard), en totaal niet op de onder- en bovenkant. Voor veel kinderen gaat het tempo te snel of te langzaam, en die krijgen problemen. Dat is zonde en met AI op te lossen, immers kun je het lesniveau nu gewoon aanpassen aan het niveau van de leerling. Het zou echt geweldig zijn als iedereen daardoor op hun eigen tempo het doel haalt. Rekenen, Engels leren, noem maar op. :)

@:Droopie, benieuwd naar het filmpje! Ik zie ook veel verschillen hoe generaties omgaan met AI en welke weerstand je krijgt. Bij ouderen is veel angst om hun baan kwijt te raken ('ik blijf het wel gewoon doen zoals ik het altijd al deed'), GenZ gebruikt het zo vaak dat ze gewoon stoppen met nadenken en 'dommer' worden. De generatie 40-45 jr. (val er zelf in) heeft wel 20 jaar werkervaring maar moet nog lang genoeg door om AI te vermijden. Het valt me op dat er steeds grotere verschillen komen over waar iedereen precies in de 'AI-reis' zit.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
edit : gevonden :)


Bekijk deze YouTube-video
Hell To The Liars
pi_220561447
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 10:05 schreef Droopie het volgende:

[..]
Ik kan het youtube filmpje niet vinden, maar blijkbaar als je rond de 40-45 bent, dan heb je geleerd om zonder computer te leven in je jeugd en met computer einde van je jeugd..

Dat is schijnbaar iets heel fijns, want je weet hoe je je kan vervelen, communiceren zonder en telefoon en je weet hoe je goed een computer moet gebruiken.

Ben je ouder heb je moeite met computers, ben je jonger kan je amper iets zonder computer.

Met AI ben ik waarschijnlijk een fossiel over een paar jaar, want het gaat snel. Maar ga wel proberen aan te haken, want het "moet" om mee te kunnen.
Ik ben 53 maar wel met computer opgegroeit, maar dan wel in een niet digitaal tijdperk, programmeren leerde ik vanuit boeken en tijdschriften, en ook veel van vrienden, op mijn 16e kon ik al in Assembler programmeren, ofwel Machine Code, overigens ben ik dat wel volledig verleert, omdat ik pas op mijn 28e weer het programmeren op pakte. Tegenwoordig programmeer ik nog een beetje professioneel maar niet heel veel, het merendeel ben ik bezig met het inrichten van Cloud omgevingen en tegen teams aan schoppen die slordig werken ;)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Moderator zondag 12 april 2026 @ 11:12:59 #117
38824 crew  Droopie
pi_220561495
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 11:04 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik ben 53 maar wel met computer opgegroeit, maar dan wel in een niet digitaal tijdperk, programmeren leerde ik vanuit boeken en tijdschriften, en ook veel van vrienden, op mijn 16e kon ik al in Assembler programmeren, ofwel Machine Code, overigens ben ik dat wel volledig verleert, omdat ik pas op mijn 28e weer het programmeren op pakte. Tegenwoordig programmeer ik nog een beetje professioneel maar niet heel veel, het merendeel ben ik bezig met het inrichten van Cloud omgevingen en tegen teams aan schoppen die slordig werken ;)
Als je kan programmeren dan heb je tijdens je carriere zoveel kennis opgedaan, dat (neem ik aan) je denkt "succes met je vibecoding, bel maar als je er niet meer uitkomt en het gelld gekost heeft"
Hell To The Liars
pi_220561853
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 11:12 schreef Droopie het volgende:

[..]
Als je kan programmeren dan heb je tijdens je carriere zoveel kennis opgedaan, dat (neem ik aan) je denkt "succes met je vibecoding, bel maar als je er niet meer uitkomt en het gelld gekost heeft"
Dat is niet nieuw voor me, zo rond 2003 had je een enorme opmars van Visual Basic, veelal werden die projecten later geconverteerd naar webprojecten met alle shit van dien, dit zal ook gebeuren met vibe coding. Moet zeggen dat ik vorige week eens voor de grap gekeken heb hoe ver ik zou komen met volledig met AI gegenereerde code, dat was best ver, ik had binnen 2 uur ongeveer 70% van een wordfeud/scrabble kloon in elkaar, maar liep toen een beetje tegen de beperking aan van lokale AI modelling. Maar om eerlijk te zijn omdat ik een development achtergrond heb kon ik het model goed sturen, door bijvoorbeeld aan te geven dat er eerst unit tests gemaakt moesten worden, en hoe het high level qua architectuur in elkaar moest zitten.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Moderator zondag 12 april 2026 @ 20:06:34 #119
38824 crew  Droopie
pi_220568051
weet iemand een forum waar AI uitgebreid besproken wordt.
kan mijn vraag ook hier wel stellen hoor, daar niet van.
maar Fok! is nog geen verzameling van talloze vragen en antwoorden waar je doorheen kan scrollen

Claude heb ik een paar regels gegeven door wijsheid en schande zeg maar.
Nu had ik vanmiddag wat vragen over VPB en hij komt gewoon met 15% aanzetten, ondanks dat hij van de 13 regels er 4 overtreedt

quote:
Terecht punt.
4 — eerlijkheid boven alles, liever "ik weet het niet". Ik heb 15% gehanteerd zonder te verifiëren. Had ik moeten zeggen: "wacht, laat me dat even checken."
7 — altijd nadenken voor je antwoordt, zeker bij berekeningen. Ik heb klakkeloos 15% overgenomen zonder nadenken.
11 — ik mag altijd "ik weet het niet" zeggen. Had ik hier moeten toepassen: "ik weet het VPB-tarief niet zeker, even opzoeken."
12 — officiële bronnen. Had ik direct naar belastingdienst.nl moeten gaan voor het tarief, niet op mijn geheugen vertrouwen.
Alle vier zeggen hetzelfde: verifieer, neem geen aannames, gebruik officiële bronnen. En ik heb het toch gedaan.
Geen excuses. Gewoon niet goed genoeg uitgevoerd vandaag.
haha.. of eigenlijk :'(
Hell To The Liars
pi_220568252
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 10:13 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik ben van 1965 en op de middelbare school hadden wij computers.
Dat lijkt me sterk. Ik ben van 1963 en de eerste echte computers waren pas zo rond 1982 op scholen. Dus dan was je 17 op de middelbare school toen ze arriveerden. Ik ken het fenomeen PC pas (van IBM of Tulip) toen ik 21 was dus in 1984 dat men een PC in huis had. Als je iets anders bedoelt dan zou dat kunnen. C64 is ook van 1982. DEC en zo was eerder maar die had je niet op scholen. Tandy is vanaf 1980 dus dat zou kunnen.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  maandag 13 april 2026 @ 00:07:25 #121
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_220569730
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 20:06 schreef Droopie het volgende:
weet iemand een forum waar AI uitgebreid besproken wordt.
kan mijn vraag ook hier wel stellen hoor, daar niet van.
maar Fok! is nog geen verzameling van talloze vragen en antwoorden waar je doorheen kan scrollen

Claude heb ik een paar regels gegeven door wijsheid en schande zeg maar.
Nu had ik vanmiddag wat vragen over VPB en hij komt gewoon met 15% aanzetten, ondanks dat hij van de 13 regels er 4 overtreedt
[..]
haha.. of eigenlijk :'(
Hoe moet een taalmodel weten dat het iets niet zeker weet? Dit soort eigen regels gaan niet helpen. Big Tech doet al hun uiterste best om hallucinaties tegen te gaan, en dat gaat steeds beter. Maar feitjes zullen liever niet uit het taalmodel zelf komen, maar zal het moeten opzoeken.

Is niet zoveel anders bij menselijke kennis in feite.
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_220577236
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 20:27 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Dat lijkt me sterk. Ik ben van 1963 en de eerste echte computers waren pas zo rond 1982 op scholen. Dus dan was je 17 op de middelbare school toen ze arriveerden. Ik ken het fenomeen PC pas (van IBM of Tulip) toen ik 21 was dus in 1984 dat men een PC in huis had. Als je iets anders bedoelt dan zou dat kunnen. C64 is ook van 1982. DEC en zo was eerder maar die had je niet op scholen. Tandy is vanaf 1980 dus dat zou kunnen.
Apple II is van 1977 dus zou kunnen, wij hadden op de Basis School 2 dagen een computer te leen, dat was in 1983 best een ding. Ik kan me ook nog herinneren wat we er mee deden, er zaten 2 educatieve spelletjes op, het Limonadewinkeltje wat een klassieker is, en een soort Truck Simulator die text based was, zal nooit vergeten dat in de laatste stap mijn vriendje een typefout maakte en bij de snelheid per ongeluk 160 typte ipv 60 :D
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_220644753
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 24 april 2026 @ 14:33:30 #124
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_220644903
quote:
lol dit is goed voer voor een horrorfilm
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  Moderator dinsdag 28 april 2026 @ 15:18:32 #125
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_220671780
quote:
88s.gif Op maandag 11 augustus 2025 14:04 schreef Bosbeetle het volgende:
Een model gemaakt om de leeftijd van circulerende bloedplaatjes bepalen in een patientgroep met hetzelfde fenotype (te weinig bloedplaatjes) maar een andere onderliggende oorzaak (te veel afbraak of te weinig aanmaak) en daarom een ander gemiddelde leeftijd van bloedplaatjes.

Nu nog hopen dat de reviewers het een keer accepteren :X

(*nut moet achteraf nog blijken maar het is een begin)
SPOILER: staat inmiddels online
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo'n model maken en trainen lukt me nog wel maar ik moet zeggen dat ik in het gebruik van AI volledig achterloop. Het voelt zo tegennatuurlijk om bijvoorbeeld een programmeer idee eerst te vertalen naar normale taal om het dan door een ai te laten doen. Het gevoel dat veel studenten hebben bij een "lege pagina" en het dan moeilijk vinden om te beginnen, heb ik bij AI, ik zou niet weten hoe ik met dat ding moet praten om het te laten doen wat ik wil. (of eigenlijk als ik wist wat ik wou dan deed ik het wel :D )

Ik denk dat er straks een generatie mensen is die voor mij in een soort acbracadabra taal met computers communiceren die ik niet meer volgen kan.

[ Bericht 3% gewijzigd door Bosbeetle op 28-04-2026 15:26:13 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')