abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218259914
quote:
Schieten op huis met AK-74 geen poging tot moord, Almeerder komt vrij

'Het was een indringende en intimiderende bedreiging, waarbij van geluk mag worden gesproken dat zich ten tijde van de beschieting niemand op de begane grond in de woningen bevond en er geen slachtoffers zijn gevallen.' Dat zei de rechtbank in Den Haag donderdag over de beschieting van twee woningen in Alphen aan den Rijn in oktober vorig jaar. Daarbij waren twee Almeerders en een man uit Denekamp betrokken.

'De kogels drongen door tot diep in de woning en veroorzaakten ernstige beschadigingen. Dit geweldsmisdrijf getuigt van een ernstig gebrek aan respect voor de bewoners', zo stelde de rechtbank bij Omroep West.

De beschieting was op klaarlichte dag, in een straat vlak bij het centrum van Alphen. Omstanders renden weg of zochten dekking achter auto’s.

De schutter was een destijds 22-jarige man uit Almere. Omdat deze Ruben B. licht verstandelijk beperkt is en 'kinderlijker dan zijn kalenderleeftijd' is, besloot de rechtbank hem donderdag te veroordelen volgens het jeugdstrafrecht.

Geen poging tot moord
B. krijgt een celstraf die gelijk is aan zijn voorarrest van 281 dagen. Dat betekent dat hij vrij komt. Wel moet hij zich laten behandelen en zich aan een hele reeks voorwaarden houden.

De schutter wordt niet veroordeeld voor poging tot moord, maar voor bedreiging met een vuurwapen. In het huis dat het doelwit was, was niemand thuis. Hij wist niet dat er iemand in het huis van de buren was. Dat huis raakte hij per ongeluk ook, omdat hij nog nooit eerder met een Kalasjnikov had geschoten.

Chauffeur wel de cel in
De 25-jarige chauffeur, Wesley C. uit Denekamp, die de schutter naar Alphen aan den Rijn bracht en de beschieting filmde, krijgt een celstraf van anderhalf jaar. Hij wist van te voren niet wat er in Alphen zou gaan gebeuren. Dat hij de beschieting filmde, is volgens de rechter geen onderdeel van de bedreiging.

C. wordt niet alleen veroordeeld voor medeplichtigheid aan de beschieting, maar ook voor de voorbereiding van drugshandel.

Vrijspraak
De derde verdachte, de 23-jarige Leonardo S. uit Almere heeft de chauffeur geregeld. Maar hij wordt vrijgesproken van medeplichtigheid aan de beschieting, omdat niet bewezen is dat hij wist wat er ging gebeuren. Wel wordt ook deze man veroordeeld voor voorbereidingshandelingen voor drugshandel. Hij krijgt een straf van 44 dagen cel.

De beide Almeerders werden destijds enkele uren na de beschieting tijdens een grote politieactie in Almere Buiten opgepakt.

https://www.omroepflevola(...)-almeerder-komt-vrij
Nederland daderparadijs. De rechtsspraak is ziek.
pi_218259930
Mooi, goed om te weten *O*

*koopt AK-47
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_218259955
quote:
De schutter was een destijds 22-jarige man uit Almere. Omdat deze Ruben B. licht verstandelijk beperkt is en 'kinderlijker dan zijn kalenderleeftijd' is, besloot de rechtbank hem donderdag te veroordelen volgens het jeugdstrafrecht.
Dit is toch elke keer zo walgelijk goor. Zie ook Thijs van Z. die na moord veroordeeld was tot jeugdstrafrecht en recentelijk weer is vastgezet wegens het proberen te wurgen van zijn nieuwe vriendin.
  zaterdag 19 juli 2025 @ 15:06:51 #4
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_218259956
Echt bijzonder. Weer typisch gevalletje "het moet eerst misgaan voordat er wat gebeurt".
Juist als je niet weet of er mensen in huis zijn is het toch per definitie dat je het risico op moord bewust neemt?
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
  zaterdag 19 juli 2025 @ 15:08:53 #5
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_218259973
In Duitsland krijg je bijna 14 jaar voor een plofkraak en wordt je poging tot moord ten laste gelegd. Is cultuur...
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_218260041
Geef dit soort types toch gewoon de doodstraf. Dit wordt helemaal niks meer
  zaterdag 19 juli 2025 @ 15:21:54 #7
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218260073
"Dat huis raakte hij per ongeluk ook, omdat hij nog nooit eerder met een Kalasjnikov had geschoten."

Wat een noob. Dat op 22-jarige leeftijd. Ook nog niet geneukt zeker.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  zaterdag 19 juli 2025 @ 15:24:38 #8
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218260099
quote:
6s.gif Op zaterdag 19 juli 2025 15:08 schreef ACT-F het volgende:
In Duitsland krijg je bijna 14 jaar voor een plofkraak en wordt je poging tot moord ten laste gelegd. Is cultuur...
Misschien komen er nog wel een paar hansworsten betogen dat de straffen hier het hoogste zijn in heel Europa.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_218260228
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 juli 2025 15:03 schreef StateOfMind het volgende:

*koopt AK-47
Zit verschil tussen een AK-74 en een AK-47, maar beiden zijn onderhevig aan de benaming 'kalasjnikov'.
De 47 is meer wijdverspreid. Misschien als de dader een 47 had gebruikt dat er dan wel kordaat werd opgetreden.
Maar we zullen het nooit weten.

bron: vroegah met Joint Ops: Typhoon Rising veel gegamed met een AK-74, deze was, net als de M4, optioneel uitgerust met een M203 (granaatwerper). De AK-47 had deze optie, geloof ik, niet.
Google is your friend, abuse your friends
pi_218260232
quote:

*koopt AK-47
74
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_218260248
Ik zie het nu :@

*doet lenzen in
A murky, forgotten land.
pi_218260260
AK-74u *O*
A murky, forgotten land.
pi_218260274
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 juli 2025 15:46 schreef StateOfMind het volgende:
AK-74u *O*
AH-64 _O_
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_218260280
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2025 15:48 schreef r_one het volgende:

[..]
AH-64 _O_
AC-130 :7
A murky, forgotten land.
  Forum Admin zaterdag 19 juli 2025 @ 15:50:23 #15
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_218260294
quote:
De schutter was een destijds 22-jarige man
quote:
licht verstandelijk beperkt
quote:
B. krijgt een celstraf die gelijk is aan zijn voorarrest van 281 dagen.
quote:
Wel wordt ook deze man veroordeeld voor voorbereidingshandelingen voor drugshandel. Hij krijgt een straf van 44 dagen cel.
quote:
bedreiging met een vuurwapen
quote:
Hij wist niet dat er iemand in het huis van de buren was. Dat huis raakte hij per ongeluk ook
De vrijmibo zat er goed in zo te zien. Dit is een schandalige uitspraak.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  zaterdag 19 juli 2025 @ 15:51:33 #16
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_218260304
quote:
Dit geweldsmisdrijf getuigt van een ernstig gebrek aan respect voor de bewoners', zo stelde de rechtbank.
Understatement van het jaar.
pi_218260355
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 juli 2025 15:51 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Understatement van het jaar.
Het is niet heel vriendelijk nee :{w
Je maakt er geen vrienden mee.
A murky, forgotten land.
pi_218260356
quote:
De schutter wordt niet veroordeeld voor poging tot moord, maar voor bedreiging met een vuurwapen. In het huis dat het doelwit was, was niemand thuis. Hij wist niet dat er iemand in het huis van de buren was. Dat huis raakte hij per ongeluk ook, omdat hij nog nooit eerder met een Kalasjnikov had geschoten.
Ik zou denken dat iemand die met een wapen van alles en nog wat per ongeluk raakt omdat hij helemaal niet weet wat ie aan het doen is extra gevaarlijk is, en dus verzwarend. Maar nee. Ruben is eigenlijk nog maar een kind. En hij dacht dat alles veilig was. En dat hij mogelijk onschuldigen had kunnen raken komt omdat hij gewoon nog niet zo'n ervaren schutter is.

En de mededaders? Ach, wisten zij veel wat iemand met een AK mogelijk van plan is. Zo'n vuurwapen, waar is dat eigenlijk voor?
pi_218260483
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 juli 2025 15:21 schreef inslagenreuring het volgende:
"Dat huis raakte hij per ongeluk ook, omdat hij nog nooit eerder met een Kalasjnikov had geschoten."

Wat een noob. Dat op 22-jarige leeftijd. Ook nog niet geneukt zeker.
Lees het artikel eens zou ik zeggen. Dan snap je inderdaad de kans groot is dat ie nog nooit heeft geneukt.
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
  zaterdag 19 juli 2025 @ 16:06:51 #20
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_218260510
quote:
9s.gif Op zaterdag 19 juli 2025 15:55 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Zo'n vuurwapen, waar is dat eigenlijk voor?
Dat is toch categorie 1 vuurwerk? Best wel leuk *O*
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_218260512
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 juli 2025 15:06 schreef MacorgaZ het volgende:
Echt bijzonder. Weer typisch gevalletje "het moet eerst misgaan voordat er wat gebeurt".
Juist als je niet weet of er mensen in huis zijn is het toch per definitie dat je het risico op moord bewust neemt?
Juridisch gezien niet
pi_218260513
Doet de politie zo hun best om boeven van de straat te halen.
Laat de rechter ze weer vrij.
  zaterdag 19 juli 2025 @ 17:15:02 #23
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218261470
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2025 16:04 schreef 215 het volgende:

[..]
Lees het artikel eens zou ik zeggen. Dan snap je inderdaad de kans groot is dat ie nog nooit heeft geneukt.
Heb jij eerder geneukt of met een AK op een woning geschoten?
pi_218261542
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2025 17:15 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Heb jij eerder geneukt of met een AK op een woning geschoten?
Wel eens geneukt en ook wel eens een kalasjnikov in handen gehad. Heb je ooit het artikel al gelezen?
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
pi_218261564
En weer een voorbeeld waarbij in Nederland de daders worden beschermd in plaats van de slachtoffers.

Crosspost:

quote:
1s.gif Op donderdag 17 juli 2025 12:26 schreef 2172619626795 het volgende:

En dat dit nodig is, is diep triest. Vroeger had ie aan je vuisten genoeg, en was het klaar als iemand op de grond lag. Tegenwoordig zijn ze of alleen en helemaal doorgedraaid en zelfden ongewapend, of helder van geest maar in hele groepen. En aangezien het rechtssysteem in Nederland ingericht is op het beschermen van deze daders in plaats van het beschermen van de slachtoffers, zul je je eigen boontjes moeten kunnen doppen.

Ik zorg er dus voor dat ik in zo’n situatie nooit met lege handen sta, en ik kan iedereen aanraden hetzelfde te doen. Al is het alleen al het bij je dragen van pepperspray, wat je prima veilig in bijvoorbeeld je handtas mee kunt nemen. Net over de grens in Duitsland legaal te krijgen en de pakkans is vrijwel 0,0.
Het rechtssysteem in Nederland beschermt je niet. Zorg ervoor dat je voor jezelf en je naasten kunt staan als het noodzakelijk is.
  zaterdag 19 juli 2025 @ 17:23:07 #26
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_218261602
aai over de bol, nooit meer doen he.
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_218261653
quote:
9s.gif Op zaterdag 19 juli 2025 15:55 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Ik zou denken dat iemand die met een wapen van alles en nog wat per ongeluk raakt omdat hij helemaal niet weet wat ie aan het doen is extra gevaarlijk is, en dus verzwarend. Maar nee. Ruben is eigenlijk nog maar een kind. En hij dacht dat alles veilig was. En dat hij mogelijk onschuldigen had kunnen raken komt omdat hij gewoon nog niet zo'n ervaren schutter is.

En de mededaders? Ach, wisten zij veel wat iemand met een AK mogelijk van plan is. Zo'n vuurwapen, waar is dat eigenlijk voor?
Ik ben blij dat we bij strafmaatregelen rekening houden met wat de dader voor een persoon is. Iemand met een verstandelijke beperking is makkelijk beïnvloedbaar en snapt niet zo goed waar hij mee bezig is. Compleet terecht dat hij een lagere straf dan een ex commando zou krijgen krijgt.

Mag alleen hopen dat de strafmaat voor mensen die kinderen en lage iq mensen misbruiken dat compenseert.
  Moderator zaterdag 19 juli 2025 @ 17:44:25 #28
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218261827
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 juli 2025 15:06 schreef MacorgaZ het volgende:
Sterker nog het ging juist in Alphen al eens mis

https://nl.m.wikipedia.or(...)Rijn_op_9_april_2011
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 19 juli 2025 @ 17:58:25 #29
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_218261931
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2025 15:06 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]
Dit is toch elke keer zo walgelijk goor. Zie ook Thijs van Z. die na moord veroordeeld was tot jeugdstrafrecht en recentelijk weer is vastgezet wegens het proberen te wurgen van zijn nieuwe vriendin.
En dan krijgt hij weer een paar maanden cel en mag hij daarna weer proberen de volgende te wurgen. Je moet het eigenlijk zien als een stukje werkverschaffing voor de advocatuur en rechtsspraak.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_218262591
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2025 17:58 schreef BlaZ het volgende:

[..]
En dan krijgt hij weer een paar maanden cel en mag hij daarna weer proberen de volgende te wurgen. Je moet het eigenlijk zien als een stukje werkverschaffing voor de advocatuur en rechtsspraak.
Dan ook de rechter veroordelen wegens mishandeling/doodslag.
pi_218262676
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 juli 2025 15:00 schreef RotatoR het volgende:
Hij wist niet dat er iemand in het huis van de buren was.
Je kan ook niet overal rekening mee houden _O- . Goed werk van deze rechter.
I'm gonna eat your brains and gain your knowledge.
pi_218262871
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2025 19:42 schreef mackinac het volgende:

[..]
Er is een overschot aan huizen, dus de kans was groot dat het huis onbewoond was *O*

Oh wacht -O-
A murky, forgotten land.
pi_218262953
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2025 19:42 schreef mackinac het volgende:

[..]
Het was ook niet de bedoeling om op dat huis te schieten.
Misschien kunnen ze hem een opleiding aanbieden zodat hij niet meer op de verkeerde huizen schiet.
pi_218263011
Als ie het huis van de buren niet geraakt zou hebben, dan zou ie waarschijnlijk gezegd hebben: Ik wist wat ik deed, ik schoot bewust en gericht op het lege huis, ik weet heus wel hoe ik met zo een wapen om moet gaan.
Op de vraag: er hadden ook doden kunnen vallen, want er waren mensen thuis in het huis ernaast.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_218263094
quote:

[..]
Wilde ik net zeggen, wat een bullshit weer. Levensgevaarlijk = levensgevaarlijk, punt. En deze uitspraak slaat nergens op. Kunnen rechters niet ontslagen worden wegens falend functioneren?
pi_218263119
quote:
Het was een indringende en intimiderende bedreiging, waarbij van geluk mag worden gesproken dat zich ten tijde van de beschieting niemand op de begane grond in de woningen bevond en er geen slachtoffers zijn gevallen.' Dat zei de rechtbank in Den Haag donderdag over de beschieting van twee woningen in Alphen aan den Rijn in oktober vorig jaar. Daarbij waren twee Almeerders en een man uit Denekamp betrokken.

'De kogels drongen door tot diep in de woning en veroorzaakten ernstige beschadigingen. Dit geweldsmisdrijf getuigt van een ernstig gebrek aan respect voor de bewoners', zo stelde de rechtbank bij Omroep West.

De beschieting was op klaarlichte dag, in een straat vlak bij het centrum van Alphen. Omstanders renden weg of zochten dekking achter auto’s.

Geen poging tot moord
B. krijgt een celstraf die gelijk is aan zijn voorarrest van 281 dagen. Dat betekent dat hij vrij komt. Wel moet hij zich laten behandelen en zich aan een hele reeks voorwaarden houden.

:') :') :') !!!
pi_218264470
quote:

*koopt AK-47
Politie dit topic doorgezet via Meld Misdaad Anoniem.
U MAD?
pi_218264900
Meteen dat 'licht verstandelijk beperkt' erbij halen, mijn God wat n fucking onzin altijd :r
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_218265099
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2025 23:33 schreef TLC het volgende:
Meteen dat 'licht verstandelijk beperkt' erbij halen, mijn God wat n fucking onzin altijd :r
Progressieve rechters maken er een sport van om zo laag mogelijk te straffen. Het is ideologisch gedreven waanzin.
pi_218265417
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2025 23:33 schreef TLC het volgende:
Als je een AK-74 kunt regelen, en daar het geld voor hebt, en weet hoe zo'n wapen te bedienen, dan ben je volwassen genoeg om als volwassene gestraft te worden, mijn god zeg...
  zondag 20 juli 2025 @ 01:58:31 #41
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_218265702
quote:

[..]
Rechters blijken vaak slecht om te kunnen gaan met de enorme verantwoordelijkheid van de samenleving gewoon fatsoenlijk te beschermen.

We zijn geen speeltuin.
  zondag 20 juli 2025 @ 02:30:44 #42
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_218265822
Ik begin met de dag minder respect voor het rechtstelsel te krijgen door dit soort uitspraken.
pi_218265995
Het erge is dat dit soort jongens voor een paar honderd euro op telegram geworven worden, gewoon in open kanalen: Wie wil er vanavond 800 euro verdienen. En de echte opdrachtgevers gaan nooit gepakt worden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_218267538
quote:
1s.gif Op zondag 20 juli 2025 00:40 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Als je een AK-74 kunt regelen, en daar het geld voor hebt, en weet hoe zo'n wapen te bedienen, dan ben je volwassen genoeg om als volwassene gestraft te worden, mijn god zeg...
Het wapen zal hij van zijn opdrachtgever gekregen hebben.

En kindsoldaten over de hele wereld hebben al bewezen dat je een AK kan bedienen als kind zijnde.

Mocht je het ooit een AK moeten bedienen, hier de gebruiksaanwijzing:
-Hendel rechterkant. Van boven naar beneden: safe, vol auto. Semi auto.
-Grendel naar achter trekken en loslaten om door te laden. Nooit de grendel terugduwen, daar krijg je storingen van.
-trekker is boem
-knopje bij magazijn is om het magazijn er uit te halen.

Dit is alles wat je moet weten. Veel intelligentie heb je daar niet voor nodig.
  zondag 20 juli 2025 @ 11:03:54 #45
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_218267574
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2025 01:58 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Rechters blijken vaak slecht om te kunnen gaan met de enorme verantwoordelijkheid van de samenleving gewoon fatsoenlijk te beschermen.

We zijn geen speeltuin.
Hier denkt niet iedereen hetzelfde over.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  zondag 20 juli 2025 @ 12:24:40 #46
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_218268243
quote:
1s.gif Op zondag 20 juli 2025 11:03 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Hier denkt niet iedereen hetzelfde over.
Ik neem aan jij, gezien je reactie?
  zondag 20 juli 2025 @ 15:13:38 #47
117098 Hathor
Effe niet
pi_218269662
quote:
1s.gif Op zondag 20 juli 2025 00:40 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Voor pak em beet 600-700 euro heb je er al een met een paar dozen munitie erbij. Je moet er alleen wel even op en neer voor rijden naar de Balkan.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zondag 20 juli 2025 @ 15:34:55 #48
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_218269855
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2025 04:46 schreef raptorix het volgende:
Het erge is dat dit soort jongens voor een paar honderd euro op telegram geworven worden, gewoon in open kanalen: Wie wil er vanavond 800 euro verdienen. En de echte opdrachtgevers gaan nooit gepakt worden.
Je kunt je ook afvragen waarom dat soort jongens geen morele rem heeft.

Daar is dan echt al zoveel verkeerd gegaan in de opvoeding en de omgeving.
  zondag 20 juli 2025 @ 16:10:13 #49
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_218270150
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2025 17:27 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik ben blij dat we bij strafmaatregelen rekening houden met wat de dader voor een persoon is. Iemand met een verstandelijke beperking is makkelijk beïnvloedbaar en snapt niet zo goed waar hij mee bezig is. Compleet terecht dat hij een lagere straf dan een ex commando zou krijgen krijgt.

Kans op recidive is bij een halve tamme onmetelijk veel groter, zou juist strafverdubbeling moeten opleveren.
pi_218270373
In welk recent topic werd ook alweer geopperd dat NL streng straft tov andere panden?

:')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')