Sure, dingen worden extra opgegooid en wat dan ook.quote:Op woensdag 23 juli 2025 02:45 schreef Vallon het volgende:
[..]
Yep, wat voor de één waarheid is voor de ander een verdraaide leugen.
Welke informatie wil iemand eigenlijk - nog - hebben ?
Ik hoef geen aangewakkerde reportages, pagina vullende foto's als nieuws, propagandistische lulverhalen of whatever er allemaal aan menselijk leed is.
Grapje toch?quote:De keiharde Israëlische strategie om hamas te elimineren, kan ik aardig volgen. Ik snap daarentegen weinig waarom Gazanen zich (voor "hamas*" , willen) opofferen.
Sorry, we hadden het over Hamas en hun raketterreur op Israël.quote:Op woensdag 23 juli 2025 07:16 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ahum?
Het is vrij algemeen bekend dat Israël op alles en iedereen schiet en overal bommen dropt...
Ik ben extreem anti-genocide. Daarom ben ik ook voor Israël, de Druzen, de Alawieten en de Koerden. Voor elke bevolkinggroep die met genocide wordt bedreigd, soms zelfs openlijk. Daarom ben ik ook anti-Hamas, anti-Iran en heb ik niets met de Palestijnen op. Die willen juist genocide op Israël, maar dat weet je ook wel.quote:Mensen die anti-genocide zijn, zijn natuurlijk extremisten. Uhu
En dat veroordeel je wel, terwijl Israël exact hetzelfde doet en nog erger.quote:Op woensdag 23 juli 2025 08:26 schreef TheGreatAlfonso het volgende:
[..]
Sorry, we hadden het over Hamas en hun raketterreur op Israël.
Ah, anti-genocide maar als Israël genocide pleegt dan is het wel goed?quote:Ik ben extreem anti-genocide. Daarom ben ik ook voor Israël, de Druzen, de Alawieten en de Koerden. Voor elke bevolkinggroep die met genocide wordt bedreigd, soms zelfs openlijk. Daarom ben ik ook anti-Hamas, anti-Iran en heb ik niets met de Palestijnen op. Die willen juist genocide op Israël, maar dat weet je ook wel.
0)
In de eerste vier maanden na 7 oktober zijn er evenveel mensen omgekomen als in alle overige maanden/jaren van deze oorlog bij elkaar. Zie ik dat goed?quote:Op woensdag 23 juli 2025 08:42 schreef Hallulama het volgende:
Nu inclusief bezet/geëvacueerd gebied en bevolkingsdichtheid:
Update 16-Jul-2025
CASUALTIES + CASUALTY TYPES
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
Source: REPORTED IMPACT SNAPSHOT | GAZA STRIP (incl. 14.222 missing and presumed dead)
OCCUPIED/DISPLACED + DENSITY
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
Source: REPORTED IMPACT SNAPSHOT | GAZA STRIP (incl. historically Israel-occupied territory)
Maar daar hebben we het niet over, we hebben het nu over de raketaanvallen van Hamas op Israël.quote:Op woensdag 23 juli 2025 09:27 schreef bianconeri het volgende:
[..]
En dat veroordeel je wel, terwijl Israël exact hetzelfde doet en nog erger.
Nutteloze opmerking, omdat we het daar niet over hebben.quote:Beetje gek.
Je doet het weer!quote:[..]
Ah, anti-genocide maar als Israël genocide pleegt dan is het wel goed?
Dit benadrukt dat je dus niet weet wat feiten zijn.quote:Op woensdag 23 juli 2025 09:27 schreef bianconeri het volgende:
[..]
En dat veroordeel je wel, terwijl Israël exact hetzelfde doet en nog erger.
Beetje gek.
[..]
Ah, anti-genocide maar als Israël genocide pleegt dan is het wel goed?
En ja feitelijk is het gewoon genocide, dat weet jij ook wel.
Dat is het niet en dat weet je heel goed. Deze oorlog is pas voorbij als zowel Hamas als Netanyahu achter slot en grendel zit (en elke extreemrechtse bloedlustige droeftoeter die oproept tot volledige uitroeiing van de Palestijnen en van de Joden)quote:Op woensdag 23 juli 2025 09:40 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit benadrukt dat je dus niet weet wat feiten zijn.
Er is geen genocide en dit kan ook alleen worden vastgesteld door een rechter. De Palestijnen zijn deze oorlog zelf begonnen en ondervinden nu de consequenties. Vooral ook doordat men nog altijd de keuze maakt om de strijd niet op te geven. Als de Palestijnen de wapens neerleggen, de kopstukken van Hamas uitleveren en de resterende tientallen gijzelaars vrijlaten is de oorlog meteen klaar.
Ik denk eerder dat het pas voorbij is als alle splintergroepjes, PLO + nagenoeg alle Israëlische politici achter slot en grendel zitten, het voorbij is.quote:Op woensdag 23 juli 2025 09:54 schreef Nexum het volgende:
[..]
Dat is het niet en dat weet je heel goed. Deze oorlog is pas voorbij als zowel Hamas als Netanyahu achter slot en grendel zit (en elke extreemrechtse bloedlustige droeftoeter die oproept tot volledige uitroeiing van de Palestijnen en van de Joden)
Dan gaat het nog wel even duren.quote:Op woensdag 23 juli 2025 09:54 schreef Nexum het volgende:
[..]
Dat is het niet en dat weet je heel goed. Deze oorlog is pas voorbij als zowel Hamas als Netanyahu achter slot en grendel zit (en elke extreemrechtse bloedlustige droeftoeter die oproept tot volledige uitroeiing van de Palestijnen en van de Joden)
Hoezo Netanyahu?quote:Op woensdag 23 juli 2025 09:54 schreef Nexum het volgende:
[..]
Gaza is nagenoeg volledig plat. Er is nauwelijks nog werkend infrastructuur, ziekenhuizen zijn platgebombardeerd of werken nog maar gedeeltelijk. Voeding, medicatie kwam nauwelijks binnen. Nu weer meer, maar tijdens het voedsel uitdelen door GHF, heeft IDF al meerdere keren op mensen geschoten. Ook is het aantal voedsel nog steeds minimaal. Plus dan heb je ook nog eens het plan om de overgebleven Gazanen op een klein stukje van Gaza te proppen.quote:Op woensdag 23 juli 2025 09:27 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
In de eerste vier maanden na 7 oktober zijn er evenveel mensen omgekomen als in alle overige maanden/jaren van deze oorlog bij elkaar. Zie ik dat goed?
En dat is inclusief Hamas strijders en natuurlijke doden. En dit is dat van Hamas zelf.
Hoe kan iemand hier een genocide in zien?
Nee hoor, het is duidelijk dat dit de doelstellingen zijn van Israël. Als die zijn behaald is de oorlog klaar. En waarom zou Netanyahu achter slot en grendel moeten?quote:Op woensdag 23 juli 2025 09:54 schreef Nexum het volgende:
[..]
En toch is volgens deze bronquote:Op woensdag 23 juli 2025 10:17 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Gaza is nagenoeg volledig plat. Er is nauwelijks nog werkend infrastructuur, ziekenhuizen zijn platgebombardeerd of werken nog maar gedeeltelijk. Voeding, medicatie kwam nauwelijks binnen. Nu weer meer, maar tijdens het voedsel uitdelen door GHF, heeft IDF al meerdere keren op mensen geschoten. Ook is het aantal voedsel nog steeds minimaal. Plus dan heb je ook nog eens het plan om de overgebleven Gazanen op een klein stukje van Gaza te proppen.
Genocide is dat inderdaad niet. Wel een etnische zuivering. Let op: ik geef hier geen waardeoordeel, want ik vind dat dat aan jezelf is.
De “oorlog” is niet door de Palestijnen begonnen. 7 oktober is slechts een vlekje in een reeks van 100 jaar van terreurdaden over en weer.quote:Op woensdag 23 juli 2025 09:40 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit benadrukt dat je dus niet weet wat feiten zijn.
Er is geen genocide en dit kan ook alleen worden vastgesteld door een rechter. De Palestijnen zijn deze oorlog zelf begonnen en ondervinden nu de consequenties.
Die gijzelaars gaan niet meer vrijkomen en het is ook in dit stadium nog vrij onzinnig om te eisen. Zelfs Netanyahu is het daar niet eens meer om te doen.quote:Vooral ook doordat men nog altijd de keuze maakt om de strijd niet op te geven. Als de Palestijnen de wapens neerleggen, de kopstukken van Hamas uitleveren en de resterende tientallen gijzelaars vrijlaten is de oorlog meteen klaar.
Het is het pesten van de mensen die erg dicht bij HAMAS staan en soms zelfs familie zijnquote:Op woensdag 23 juli 2025 10:17 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Gaza is nagenoeg volledig plat. Er is nauwelijks nog werkend infrastructuur, ziekenhuizen zijn platgebombardeerd of werken nog maar gedeeltelijk. Voeding, medicatie kwam nauwelijks binnen. Nu weer meer, maar tijdens het voedsel uitdelen door GHF, heeft IDF al meerdere keren op mensen geschoten. Ook is het aantal voedsel nog steeds minimaal. Plus dan heb je ook nog eens het plan om de overgebleven Gazanen op een klein stukje van Gaza te proppen.
Genocide is dat inderdaad niet. Wel een etnische zuivering. Let op: ik geef hier geen waardeoordeel, want ik vind dat dat aan jezelf is.
1: Ik heb het nergens over het aantal dode door bombardementen.quote:Op woensdag 23 juli 2025 10:31 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
En toch is volgens deze bron
Hallulama in NWS / Israël - Hamas - #359
de helft van alle slachtoffers (doden en verwonden) in het begin gevallen. In de eerste vier maanden na 7 oktober.
Dat is inclusief Hamas strijders.
En ook nadat mensen hier riepen dat de Gazanen uitgehongerd tot de dood er op volgt worden, zie ik geen stijgende sterftecijfers in die grafiek.
Kun je uitleggen waarom je vindt dat er nu al sprake is van etnische zuiveringen?
En dan even zonder allerlei mogelijke onzekere plannen voor de toekomst.
En elke Gazaan staat dichtbij Hamas, dus screening is niet nodig.quote:Op woensdag 23 juli 2025 10:35 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Het is het pesten van de mensen die erg dicht bij HAMAS staan en soms zelfs familie zijn
Het moet HAMAS enorm veel pijn doen om hun naasten zo te zien lijden , en dat alles om hun doel,
het vernietigen van de Joodse staat en alle goddeloze joden te blijven volhouden
Er zal ongetwijfeld binnen HAMAS heel veel discussie zijn , om de gijzelaars vrij te laten en aan wederopbouw te beginnen
Het is geen leugen. Het betreft de feitelijke realiteit.quote:Op woensdag 23 juli 2025 10:35 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
De “oorlog” is niet door de Palestijnen begonnen. 7 oktober is slechts een vlekje in een reeks van 100 jaar van terreurdaden over en weer.
Hoe lang wil je deze leugen vol blijven houden?
[..]
Die gijzelaars gaan niet meer vrijkomen en het is ook in dit stadium nog vrij onzinnig om te eisen. Zelfs Netanyahu is het daar niet eens meer om te doen.
zuchtquote:Op woensdag 23 juli 2025 07:16 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ahum?
Het is vrij algemeen bekend dat Israël op alles en iedereen schiet en overal bommen dropt...
Mensen die anti-genocide zijn, zijn natuurlijk extremisten. Uhu
[..]
Dit is het Hamas-Israël topic....
En dat er andere genocides zijn is heel erg en die moeten ook stoppen.
Maar omdat er meer genocides bestaan vind jij het ok om pro-genocide van Israël te zijn?
Beetje gek.
het uithongeren van HAMAS zelf en hun directe familie kan alleen als HAMAS geen voedsel krijgtquote:Op woensdag 23 juli 2025 10:47 schreef theunderdog het volgende:
[..]
En elke Gazaan staat dichtbij Hamas, dus screening is niet nodig.
Het aanzicht van hongerige kinderen wordt op deze manier heel anders. Eerst dacht ik nog: nounou, moet dit nou. Maar nu is het inderdaad een schitterende methode om Hamas uit te schakelen. Klein detail: de mensen waar het omgaat, zitten allang niet meer in Gaza. Maar laten we zulke details vergeten.quote:Op woensdag 23 juli 2025 11:28 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
het uithongeren van HAMAS zelf en hun directe familie kan alleen als HAMAS geen voedsel krijgt
klopt de grote bazen zitten in Qatar aan de rijkgevulde dis met hun familiequote:Op woensdag 23 juli 2025 11:35 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het aanzicht van hongerige kinderen wordt op deze manier heel anders. Eerst dacht ik nog: nounou, moet dit nou. Maar nu is het inderdaad een schitterende methode om Hamas uit te schakelen. Klein detail: de mensen waar het omgaat, zitten allang niet meer in Gaza. Maar laten we zulke details vergeten.
Honger in Gaza = goed.
Het is zeiken om te zieken en het kan allemaal zijn wat je maar wilt.quote:Op woensdag 23 juli 2025 04:52 schreef sp3c het volgende:
[..]
Nee ik vraag of het een tank was en dat een afzwaaier me in dat geval zeer onwaarschijnlijk lijkt
Dat de Palestijnen ook gewoon de gijzelaars vrij kunnen laten lijkt me dan niet super relevant
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |