abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218369686
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 13:20 schreef Cherni het volgende:

[..]
Gratis maar 2x zoveel bewakingspersoneel. Gratis kan doodeenvoudig niet. Of wil je de werkende klasse nog meer loonbeslating laten betalen.
Gelukkig hebben we ook geen gebrek aan personeel dat we nuttig willen inzetten |:(
Bullshit levert alleen maar meer bullshitbanen op :X
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
  woensdag 30 juli 2025 @ 13:31:29 #277
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_218369718
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 12:37 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Ik bestel en verstuur regelmatig pakketjes per post en kan daar echt niet over klagen :N
Marktwerking is noodzakelijk, echter moet ook niet doorschieten en daarvoor is slimme regelgeving nodig. De bijstand vrijwel ontoegankelijk maken en een tent als voldoende huisvesting beschouwen gaat hier niet gebeuren en de kosten die dat oplevert maakt 'gratis' openbaar vervoer niet meer dan een utopische fantasie. keuzes, ja harde keuzes, nederlanders 'kaasschaven' een totaal andere mentaliteit.
Pappen en nathouden, kent U deze typisch nederlandse uitdrukking ;)
Helaas wel, jammer dat de burger daar altijd de dupe van is.

Met behulp van de Navo-norm van 1,5% (ongeveer 15 miljard) voor infrastructurele investeringen zou je ongeveer 3,5 keer de NS kunnen bekostigen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_218369751
quote:
14s.gif Op woensdag 30 juli 2025 13:31 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Helaas wel, jammer dat de burger daar altijd de dupe van is.

Met behulp van de Navo-norm van 1,5% (ongeveer 15 miljard) voor infrastructurele investeringen zou je ongeveer 3,5 keer de NS kunnen bekostigen.
Zoals je ziet is een kleine groep zwaar het lul in Luxemburg, echter zoiets willen wij kosten wat kost niet, dus wordt regelmatig vrijwel de gehele bevolking maar onder de bus gegooid voor utopische idealen. Dat is hoe we hier rollen, althans dat is mijn indruk. Die navo norm heb je niet nodig als je lid wordt van de russische federatie, je kan je zwak opstellen, maar verwacht dan uiteindelijk een rekening die oneindig hoger wordt. Gratis bestaat niet, ook niet in deze zin van keuzes maken.

[ Bericht 5% gewijzigd door Digi2 op 30-07-2025 13:44:16 ]
pi_218369770
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 13:27 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Gelukkig hebben we ook geen gebrek aan personeel dat we nuttig willen inzetten |:(
Dat het OV duur is klopt. Maar alles word duurder, ook mijn winkelkarretje. Gratis OV wie wil dat niet. Gratis onderwijs en zorg zou geweldig zijn. Maar dat is allemaal een utopie. Alleen al het onderhoud van de infra kost een vermogen.
En bewaking prima, maar dat is een hulpmiddel dat natuurlijk maar deels werkt. Agressie helaas, is een maatschappelijk probleem waar ik persoonlijk de hoop al heb opgegeven dat dit afneemt. Als ik de verhalen hoor van personeel neemt dat alleen maar toe ondanks camara's in de nieuwste treinen en aanwezige bewaking.
Steeds meer mensen met geestelijke problemen lopen vrij rond. En juist de mensen met geestelijke problemen zijn het gevaarlijkst en staan echt niet stil bij camara,s en bewaking. Je hebt notabene 4 tot 6 man service en veiligheid nodig om een doorgedraaide gek uit een trein te halen.
pi_218369844
quote:

[..]
Gratis maar 2x zoveel bewakingspersoneel. Gratis kan doodeenvoudig niet. Of wil je de werkende klasse nog meer loonbeslating laten betalen.
Als iedereen met de nodige middelen meewerkt, dan is gratis wel mogelijk.
  woensdag 30 juli 2025 @ 14:04:54 #281
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_218370102
quote:

[..]
de arbeidsparticipatie zou enorm toenemen men kan ook van verder weg ook komen daarnaast zal het heel veel autos op de weg schelen , dus minder vervuiling en files

Gratis kan prima
moet de NS winst maken ??
Nee het is vestzak - broekzak
De trein die rijd toch , files kosten de samenleving heel veel geld en het onderhoud van wegen ook

Als perse wilt dat OV geld kost dan kan er met vingerafdruk ID online ook wel wat geregeld worden , je logt nu ook in bij je bank met de vingerafdruk,

Ik zou dan zeker mijn auto weg doen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_218370142
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 14:04 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
de arbeidsparticipatie zou enorm toenemen men kan verder weg ook komen daarnaast zal het heel veel autos op de weg schelen , dus minder vervuiling en files

Gratis kan prima
In de Sovjet unie hadden ze toch 100% arbeidsparticipatie, was ook zo'n overweldigend succes :')
De NS maakt verlies en is ondertussen al een geldverkwistende museumattractie aan het worden. De bijl moet erin, stevig ook :Y
pi_218370172
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 14:04 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
de arbeidsparticipatie zou enorm toenemen men kan verder weg ook komen daarnaast zal het heel veel autos op de weg schelen , dus minder vervuiling en files

Gratis kan prima
Ze maken verlies. Er is geen sprake van winst. Welke arbeidsparticipatie bedoel je? En het autoverkeer neemt niet af. Je hebt een spoorinfra en die zit al behoorlijk vol. Deze uitbreiden kost een vermogen. Waar ga je het onderhoud van betalen aan die infra dat maar een ondeel is van een OV?

Uitgave aan defensie 5%(althans het streven)
klimaat
woningbouw
zorg
onderwijs
opvang vluchtelingen
vangnet
inflatie
energie

En dan denk jij het OV gratis te kunnen maken. We hebben al voor bovengenoemde zaken tekorten.
  woensdag 30 juli 2025 @ 14:16:25 #284
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_218370216
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 14:09 schreef Digi2 het volgende:

[..]
In de Sovjet unie hadden ze toch 100% arbeidsparticipatie, was ook zo'n overweldigend succes :')
De NS maakt verlies en is ondertussen al een geldverkwistende museumattractie aan het worden. De bijl moet erin, stevig ook :Y
30 euro per km
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 30 juli 2025 @ 14:17:43 #285
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_218370228
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 14:12 schreef Cherni het volgende:

[..]
Ze maken verlies. Er is geen sprake van winst. Welke arbeidsparticipatie bedoel je? En het autoverkeer neemt niet af. Je hebt een spoorinfra en die zit al behoorlijk vol. Deze uitbreiden kost een vermogen. Waar ga je het onderhoud van betalen aan die infra dat maar een ondeel is van een OV?

klimaat
woningbouw
zorg
onderwijs
opvang vluchtelingen
vangnet
inflatie
energie

En dan denk jij het OV gratis te kunnen maken. We hebben al voor bovengenoemde zaken tekorten.
we zullen het aan AGI vragen
pi_218370380
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 14:17 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
we zullen het aan AGI vragen
Tsja, AGI is er nog niet en voorspellen blijft moeilijk, vooral als het de toekomst betreft. Daarnaast kan ook de technologische singulariteit een 'event horizon' hebben analoog aan een zwart gat :{
pi_218370689
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 12:37 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Ik bestel en verstuur regelmatig pakketjes per post en kan daar echt niet over klagen :N
Marktwerking is noodzakelijk, echter moet ook niet doorschieten en daarvoor is slimme regelgeving nodig. De bijstand vrijwel ontoegankelijk maken en een tent als voldoende huisvesting beschouwen gaat hier niet gebeuren en de kosten die dat oplevert maakt 'gratis' openbaar vervoer niet meer dan een utopische fantasie. keuzes, ja harde keuzes, nederlanders 'kaasschaven' een totaal andere mentaliteit.
Pappen en nathouden, kent U deze typisch nederlandse uitdrukking ;)
Ik bestel ook heel regelmatig van alles, ook omdat ik geen auto heb. Ik woon echter in een flatgebouw en er is maar een kans van ongeveer 25% dat ze grote en/of zware pakketten ook komen brengen, zonder dat ik minimaal 1 klacht indien. In plaats van ze binnen een straal van 5 kilometer ergens op een afhaalpunt te dumpen. Dat is minder werk.

Vroeger kreeg je dan de melding: "U was niet thuis!". Wegens veel klachten is dat toen veranderd in: "We hebben elkaar gemist!". Daar ook dat veel klachten opleverde werd dat dan: "We hebben wat vertraging!" of gewoon: "Het is niet gelukt."

Wat er precies aan de hand was is eenvoudig te achterhalen: als je eerst een melding kreeg dat de bezorger onderweg is en pas daarna een melding dat het niet gelukt is, dan had hij er geen zin in. Als je in korte tijd een hoop klachten indient, dan gaat het weer een tijdje beter. En het is bij mij bijna altijd PostNL, maar dat varieert met waar je woont.
pi_218370701
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 12:44 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Als het leger zwervers de trein gaat gebruiken als gratis onderdak, zal het snel gedaan zijn met die 'overconsumptie' _O-
Misschien een idee om er voor te zorgen dat er minder zwervers zijn? Door te zorgen dat ze onderdak en een inkomen hebben?
pi_218370710
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juli 2025 12:57 schreef descon het volgende:

[..]
Met overconsumptie bedoel ik dat mensen iets gaan gebruiken wat niet nodig is. "Want het is toch gratis" waardoor ze de plek innemen van mensen die het wel nodig hebben.

Een kleine redelijke bijdrage voorkomt dat. Door te spelen met die bijdrage kan je mensen ook motiveren om op andere tijdstippen te reizen.

Als het gratis is kan dat niet meer.
Stop ze allemaal in een kamp.
pi_218370732
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 13:06 schreef descon het volgende:

[..]
Yep, en niks is gratis.
Iedere maand 100 Euro OV belasting om er gebruik van te mogen maken.
pi_218370740
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 15:04 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Iedere maand 100 Euro OV belasting om er gebruik van te mogen maken.
En dan een ov toeslag voor wie dat niet kan betalen?
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
pi_218370750
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 14:59 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ik bestel ook heel regelmatig van alles, ook omdat ik geen auto heb. Ik woon echter in een flatgebouw en er is maar een kans van ongeveer 25% dat ze grote en/of zware pakketten ook komen brengen, zonder dat ik minimaal 1 klacht indien. In plaats van ze binnen een straal van 5 kilometer ergens op een afhaalpunt te dumpen. Dat is minder werk.

Vroeger kreeg je dan de melding: "U was niet thuis!". Wegens veel klachten is dat toen veranderd in: "We hebben elkaar gemist!". Daar ook dat veel klachten opleverde werd dat dan: "We hebben wat vertraging!" of gewoon: "Het is niet gelukt."

Wat er precies aan de hand was is eenvoudig te achterhalen: als je eerst een melding kreeg dat de bezorger onderweg is en pas daarna een melding dat het niet gelukt is, dan had hij er geen zin in. Als je in korte tijd een hoop klachten indient, dan gaat het weer een tijdje beter. En het is bij mij bijna altijd PostNL, maar dat varieert met waar je woont.
Ik krijg krijg bericht dat mijn pakket afgehaald kan worden van post.nl en haal het dan op bij de Karwei die nog geen km verderop is. Gaat eigenlijk altijd goed en naar verwachting, thuis laat ik het niet meer bezorgen ondanks dat ik best vaak thuis ben.
pi_218370753
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 13:35 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Zoals je ziet is een kleine groep zwaar het lul in Luxemburg, echter zoiets willen wij kosten wat kost niet, dus wordt regelmatig vrijwel de gehele bevolking maar onder de bus gegooid voor utopische idealen. Dat is hoe we hier rollen, althans dat is mijn indruk. Die navo norm heb je niet nodig als je lid wordt van de russische federatie, je kan je zwak opstellen, maar verwacht dan uiteindelijk een rekening die oneindig hoger wordt. Gratis bestaat niet, ook niet in deze zin van keuzes maken.
Wat een onzin. Dan kom je al heel snel uit bij het euthanaseren van de economisch onrendabelen.
pi_218370757
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 14:12 schreef Cherni het volgende:

[..]

klimaat
woningbouw
zorg
onderwijs
opvang vluchtelingen
vangnet
inflatie
energie

Met de rijken en bedrijven gaat het echter uitstekend.
pi_218370770
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 15:06 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Ik krijg krijg bericht dat mijn pakket afgehaald kan worden van post.nl en haal het dan op bij de Karwei die nog geen km verderop is. Gaat eigenlijk altijd goed en naar verwachting, thuis laat ik het niet meer bezorgen ondanks dat ik best vaak thuis ben.
Ja, je moet dus een auto hebben om de pakketten waar je voor betaald om ze thuis te komen brengen te gaan ophalen. Zo kun je alles rechtlullen.
pi_218370782
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 15:06 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Wat een onzin. Dan kom je al heel snel uit bij het euthanaseren van de economisch onrendabelen.
Daar doen ze in bijv Luxemburg niet aan voor zover ik weet, dieper dan gaarkeukens en tenten kan je niet zakken qua voorzieningen. Dat is in veel oost en zuid europese landen die niet zo welvarend zijn met karige sociale zekerheid vaak ook het geval.
pi_218370811
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 15:07 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Met de rijken en bedrijven gaat het echter uitstekend.
Er gaan bedrijven op de fles en vele in de EU zijn door overheids en ECB beleid zombies geworden, nu de rente weer lager is blijven die op de been, maar gunstig durf ik dat niet te noemen. De echt rijken ontspringen vrijwel altijd de dans, een wereldregering hebben we niet en dat middel lijkt me erger dan de kwaal :{
pi_218370812
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 15:01 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Misschien een idee om er voor te zorgen dat er minder zwervers zijn? Door te zorgen dat ze onderdak en een inkomen hebben?
En ervoor zorgen dat zij werk zonder werkdruk krijgen."
pi_218370831
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 15:11 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Daar doen ze in bijv Luxemburg niet aan voor zover ik weet, dieper dan gaarkeukens en tenten kan je niet zakken qua voorzieningen. Dat is in veel oost en zuid europese landen die niet zo welvarend zijn met karige sociale zekerheid vaak ook het geval.
Ja, laten we ook een derdewereldland worden en de daklozen en werklozen in uitzichtloze tentenkampen dumpen.
pi_218370854
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 15:15 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Er gaan bedrijven op de fles en vele in de EU zijn door overheids en ECB beleid zombies geworden, nu de rente weer lager is blijven die op de been, maar gunstig durf ik dat niet te noemen. De echt rijken ontspringen vrijwel altijd de dans, een wereldregering hebben we niet en dat middel lijkt me erger dan de kwaal :{
Ja, beter durfkapitaal dan subsidies. Er is hier ook een groot tekort aan plaatsen waar je als zelfstandige (of hobbyist) collectief aan de slag kan, inclusief werkplaats. Je moet hier eerst zelf een startkapitaal bij elkaar sparen, of familie hebben die dat kan en wil betalen.

Zeker nu verkapte loondienst niet meer mag, is het heel moeilijk geworden om een bedrijf op te richten dat niet binnen een paar jaar weer failliet is. Daar staat tegenover dat veel onvrijwillige zelfstandigen nu weer in loondienst genomen moeten worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')