Dat niet alleen, 6 man in een infanterievoertuig of 6 motorfietsen maakt het voor de verdedigers lastiger om een doel te kiezen, zeker als de snelheid hoger ligt.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 19:47 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat ligt er aan of ze raak schieten. En de kans dat ze raak schieten is op een motor veel kleiner.
quote:Op dinsdag 15 juli 2025 19:12 schreef BEFEM het volgende:
Vind ik altijd grappig als dat gezegd wordt want aan het begin van de oorlog werd altijd gezegd dat het terrein juist ideaal is voor de tank.
Heb je mij nooit horen zeggen, ik heb altijd al gezegd dat "het terrein dicteert". Het enige gebied wat echt geschikt is voor grootschalig manoeuvre/tankoptreden is Kursk.quote:
(Paywall)quote:Trump Advised Zelensky to Take Fight to Russia
Ukrainian Official Says President asked if Kyiv was able to hit Moscow and St. Petersburg; White House says it was merely a question
By Matthew Luxmoore
As Trump promises more weapons and threatens economic pressure on Moscow, WSJ’s Ukraine Bureau Chief James Marson explains what is at stake for Kyiv in the face of increasing Russian attacks. Illustration: Louisa Naks
KYIV, Ukraine—President Trump counseled Ukraine’s president, Volodymyr Zelensky, to take the war to Russia and asked whether Kyiv was able to hit Moscow and St. Petersburg, according to a senior Ukrainian official familiar with the exchange. (...)
https://www.wsj.com/world(...)ficial-says-bdf7dffe
quote:Op dinsdag 15 juli 2025 19:47 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat ligt er aan of ze raak schieten. En de kans dat ze raak schieten is op een motor veel kleiner.
Een tank kan meestal meerdere drone hits overleven, zeker met wat extra bepantsering. Raak niet in de war dat de meeste tanks uitgescahkeld worden na 1 hit, dat komt gewoon omdat je alleen de succesvolle hits raakt.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 19:49 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat niet alleen, 6 man in een infanterievoertuig of 6 motorfietsen maakt het voor de verdedigers lastiger om een doel te kiezen, zeker als de snelheid hoger ligt.
Ja, het raken van een motorfiets met een drone is echter een stuk lastiger. Het is een kleiner sneller en wendbaarder voertuig.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 20:27 schreef skysherrif het volgende:
[..]
[..]
Een tank kan meestal meerdere drone hits overleven, zeker met wat extra bepantsering. Raak niet in de war dat de meeste tanks uitgescahkeld worden na 1 hit, dat komt gewoon omdat je alleen de succesvolle hits raakt.
En vaak kan men optijd evacueeren uit een tank nadat duidelijk is dat deze kan gaan exploderen of niet meer kan rijden.
En op dat moment rennen ze weer terug naar hun positie, wat natuurlijk ook niet ongevaarlijk is, integendeel.
Motorrijders hebben uiteraard nul bescherming en met de drones van nu hoef je niet eens een voltreffer te hebben op een motorfiets om iemand te doden, enkele meters in de buurt is vaak genoeg. Heel lastig is het niet om een motorrijder te raken. Het klopt inderdaad dat ze dit vaak in grote getalen doen, maar dat heeft er dus ook mee te maken odmat ze weten dat de meestge het niet gaan halen, het gaat er om de paar die het wel halen die tot diep in vijandelijk gebied raken en zo de dunbemande oerkaiense linies ontregelen.
Bedoel ook niet dat jij het hebt gezegd maar in de media en volgens mij lui zoals De Kruif (niet zeker of specifiek hij het was maar die categorie) kwam het regelmatig terug. Maar ik ben heel slecht in googlen en ik vind zo snel niks dusquote:Op dinsdag 15 juli 2025 19:55 schreef AchJa het volgende:
[..]
[..]
Heb je mij nooit horen zeggen, ik heb altijd al gezegd dat "het terrein dicteert". Het enige gebied wat echt geschikt is voor grootschalig manoeuvre/tankoptreden is Kursk.
Al bij de start van de oorlog zei ik dat het een enorm domme zet was om juist daar met tanks/pantser voorwaarts te gaan omdat het terrein baggerslecht was. En ja de begaanbaarheid wordt beter in de droge periode maar nog steeds is het verre van ideaal vwb het manoeuvre optreden.
En volgens mij was er bijna niemand die heeft gezegd dat het "ideaal terrein" voor de tanks was... Ik weet niet waar je dat gelezen hebt?
Edit: Ik zeg dus niet dat tanks absoluut onbruikbaar zijn he.
En dus doen ze het omdat het werkt. Nog los van het feit dat je de kracht van een individuele drone enorm overschat. Die zijn echt niet effectief op enkele meters.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 20:27 schreef skysherrif het volgende:
[..]
[..]
Een tank kan meestal meerdere drone hits overleven, zeker met wat extra bepantsering. Raak niet in de war dat de meeste tanks uitgescahkeld worden na 1 hit, dat komt gewoon omdat je alleen de succesvolle hits raakt.
En vaak kan men optijd evacueeren uit een tank nadat duidelijk is dat deze kan gaan exploderen of niet meer kan rijden.
En op dat moment rennen ze weer terug naar hun positie, wat natuurlijk ook niet ongevaarlijk is, integendeel.
Motorrijders hebben uiteraard nul bescherming en met de drones van nu hoef je niet eens een voltreffer te hebben op een motorfiets om iemand te doden, enkele meters in de buurt is vaak genoeg. Heel lastig is het niet om een motorrijder te raken. Het klopt inderdaad dat ze dit vaak in grote getalen doen, maar dat heeft er dus ook mee te maken odmat ze weten dat de meestge het niet gaan halen, het gaat er om de paar die het wel halen die tot diep in vijandelijk gebied raken en zo de dunbemande oerkaiense linies ontregelen.
Ik denk dat je onderschat hoeveel shrapnel uit een drone komt en hoe vatbaar je adertjes daar voor zijn.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 20:31 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
En dus doen ze het omdat het werkt. Nog los van het feit dat je de kracht van een individuele drone enorm overschat. Die zijn echt niet effectief op enkele meters.
Ik zeg ook niet dat het werkt, het werkt enorm goed voor de Russische militaire strategie, neemt niet weg dat je je absoluut niet op je gemakt voelt op een motorfiets in vijandelijk gebied.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 20:31 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
En dus doen ze het omdat het werkt. Nog los van het feit dat je de kracht van een individuele drone enorm overschat. Die zijn echt niet effectief op enkele meters.
Het raken ansich is wel lastiger ja daarom dat Oekraine nu ook massaal prikkeldraad aan het aanleggen is overal, iets wat al veel eerder ahd moeten gebeuren natuurlijk. Een vrij goede counter tegen motorfietsen.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 20:30 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ja, het raken van een motorfiets met een drone is echter een stuk lastiger. Het is een kleiner sneller en wendbaarder voertuig.
Wat we ook zeer regelmatig zien is dat het uitschakelen van het infanterievoertuig of tank lukt en de inzittenden daarna, omdat ze te voet terug moeten, een erg makkelijk doelwit blijken.
Sommige zijn nog dodelijk op meer dan 10m afstand.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 20:32 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ik denk dat je onderschat hoeveel shrapnel uit een drone komt en hoe vatbaar je adertjes daar voor zijn.
Klopt. Nog wel.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 20:30 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ja, het raken van een motorfiets met een drone is echter een stuk lastiger. Het is een kleiner sneller en wendbaarder voertuig.
Wat we ook zeer regelmatig zien is dat het uitschakelen van het infanterievoertuig of tank lukt en de inzittenden daarna, omdat ze te voet terug moeten, een erg makkelijk doelwit blijken.
Niet bij clustermunitie.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 19:47 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik denk dat je je sowieso niet echt op je gemak voelt op een slagveld.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 20:34 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat het werkt, het werkt enorm goed voor de Russische militaire strategie, neemt niet weg dat je je absoluut niet op je gemakt voelt op een motorfiets in vijandelijk gebied.
Je hoeft toch ook geen treffer te scoren? Een zooi voetangels voor aanstormende motoren of quads afwerpen is voldoende. Hebben ze de keuze tussen doorgaan met het risico op een klapband, gevolgd door een drone, of langzamer en voorzichtiger gaan rijden met het risico op een klap van een andere drone. Of een andere route kiezen met het risico dat je dan ergens naartoe wordt gedwongen waar je niet wil zijn.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 20:30 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Tja naar mijn indruk is er met de MAGA politiek enz wel wat meer aan de hand. Dat electoraat staat er veel transactioneler in. En dat zie/zag je ook al aan Trump zijn daadwerkelijke acties. Hij is niet van mening dat Oekraïne verdedigen echt binnen het belang van hem/de VS is en daarom erg huiverig om ook maar iets te doen. Ik geloof ook niet zo in zijn laatste toezegging, alhoewel ik twijfel omdat Europa dan miljarden gaat pompen in de VS zijn wapenindustrie.quote:
Ik heb het destijds denk ik ook gehoord bij de Veldheren-podcast, maar of het nou MdK, PvU of één van hun gasten was weet ik ook niet meer.quote:
Maar goed, Oekraïne bouwt dat soort raketten zelf. Verder ben ik blij dat de landmacht voor het Israëlische systeem heeft gekozen.quote:When asked by journalists if he was willing to give long-range missiles to Ukraine, Trump said, “No, we’re not looking to do that.” He also added, “No, he shouldn’t target Moscow.”
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3ltzonzgjdk2v
Voor de camera ontkende hij overigens.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 22:12 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Trump is veel gevaarlijker dan Rutte!!!
Ojee @:idisrom! Wat moet je nu weer verzinnen?!
Voor Amerika bedoel je.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 22:32 schreef oheng het volgende:
Die Idisrom ken een hoop zeggen, maar Rutte is best een goede zet geweest voor de NAVO.
quote:Op dinsdag 15 juli 2025 22:32 schreef oheng het volgende:
Die Idisrom ken een hoop zeggen, maar Rutte is best een goede zet geweest voor de NAVO.
Nee juist niet. Hij was mijn premier niet maar hij is zo glad als teflon en het hele Oekraïne gebeuren managed hij goed. Had hij dat alleen ook maar na 2014 al gedaan.quote:
En voor ons want ik kan ergens geen genoeg krijgen van al die pislinke reacties over en door hem.quote:
hij is een lul op de verkeerde positie maar blijkbaar is dat op dit moment nodigquote:Op dinsdag 15 juli 2025 22:50 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
En voor ons want ik kan ergens geen genoeg krijgen van al die pislinke reacties over en door hem.
Vind het nog steeds een lul maar in dit geval is het een lul op de perfecte positie. No pun intended
niet voor het eerstquote:Op dinsdag 15 juli 2025 22:26 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Voor de camera ontkende hij overigens.
Die woede valt allemaal wel mee hoor. het is meer schaamte.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 22:50 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
En voor ons want ik kan ergens geen genoeg krijgen van al die pislinke reacties over en door hem.
Vind het nog steeds een lul maar in dit geval is het een lul op de perfecte positie. No pun intended
Nou ja dan zit ie nu op de goede positie toch? Ik zie hem liever helemaal verdwijnen uit elke publieke functie dan ook, maar ik zie niet zo gauw een beter alternatief onder zijn tegenstanders toentertijd.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 22:51 schreef sp3c het volgende:
[..]
hij is een lul op de verkeerde positie maar blijkbaar is dat op dit moment nodig
Goed verhaal weer.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 22:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Die woede valt allemaal wel mee hoor. het is meer schaamte.
En de inspanningen van Rutte zorgt alleen maar voor een tijdelijke aberratie in het geheel. Oekraiene zal opgesplitst worden en een multipolaire wereldorde zal onvermijdelijk zijn.
Daar gaat deze boerenkinkel uit de randstad met een niveau Engels waar een havo3 leerlingen voor zou blijven zitten geen verandering in brengen.
nee is een eikel, ik had liever Kaja Kallas oid gezienquote:Op dinsdag 15 juli 2025 22:55 schreef Straatcommando. het volgende:
Nou ja dan zit ie nu op de goede positie toch? Ik zie hem liever helemaal verdwijnen uit elke publieke functie dan ook, maar ik zie niet zo gauw een beter alternatief onder zijn tegenstanders toentertijd.
andere niet engels sprekenden logischerwijsquote:Op dinsdag 15 juli 2025 22:56 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ligt er maar net aan waarmee je hem vergelijkt.
Ik had ook liever Kallas gezien. En dat meen ik oprechtquote:Op dinsdag 15 juli 2025 22:56 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee is een eikel, ik had liever Kaja Kallas oid gezien
maar het werkt voor nu dus het is ok
nee jij meent niks oprecht, jij bent een trollquote:Op dinsdag 15 juli 2025 22:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik had ook liever Kallas gezien. En dat meen ik oprecht
Dat kan. Sommige mensen nemen zichzelf namelijk als referentiekader, dus vandaar.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 22:57 schreef sp3c het volgende:
[..]
andere niet engels sprekenden logischerwijs
mijn engels is beter dan dat van jou en dat van Ruttequote:Op dinsdag 15 juli 2025 22:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat kan. Sommige mensen nemen zichzelf namelijk als referentiekader, dus vandaar.
Tut tut tut,quote:Op dinsdag 15 juli 2025 22:57 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee jij meent niks oprecht, jij bent een troll
Als je eens een half uurtje de tijd neemt en globaal door mijn posts heengaat dan weet je snel wat ik wel en niet meen.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 22:57 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee jij meent niks oprecht, jij bent een troll
Die was geen kandidaat, de enige serieuze kandidaat was de Roemeense Klaus Iohannis en die heeft het bijltje er bij neer gegooid na wat zoete praatjes dus die wil je helemaal niet als secgenquote:Op dinsdag 15 juli 2025 22:56 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee is een eikel, ik had liever Kaja Kallas oid gezien
maar het werkt voor nu dus het is ok
Dat zou helemaal niet de bedoeling moeten zijnquote:Op dinsdag 15 juli 2025 22:58 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als je eens een half uurtje de tijd neemt en globaal door mijn posts heengaat dan weet je snel wat ik wel en niet meen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |