abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218411566
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2025 23:34 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Prijzen piekte in 2023.
Tijdens de piek heb ik 16 *410wp in 2 strings laten leggen voor ¤4600. Ik heb overigens 6 aanbieders over de vloer gehad die voor vergelijkbare setups ¤7k vroegen.
  maandag 4 augustus 2025 @ 00:53:19 #177
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_218411684
quote:
11s.gif Op zondag 3 augustus 2025 22:25 schreef Sport_Life het volgende:
Ga jij m zelf op het dak leggen en aansluiten dan ?
Geen probleem
pi_218411688
:')
  maandag 4 augustus 2025 @ 02:55:17 #179
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_218411892
quote:
6s.gif Op zondag 3 augustus 2025 22:11 schreef ikweethetookniet het volgende:
Paneel 400 watt kost tegenwoordig 50 euries
ja en worden op alle huurhuizen en varkensschuren die zonnepanelen neergelegd omdat men de panelen niet meer kwijt kan.

Dus gaat er gigantisch veel stroom het net op, op tijden dat geen mens stroom verbruikt
Op piektijden verbruikt iedereen stroom met koken en airco en EV opladen, want saldering,
ja dat moet wel fout gaan

Er zit een grote fout in het systeem , dus moest asap de saldering eraf, om mensen stroom te laten gebruiken met hun eigen panelen en rust te brengen

De saldering is de oorzaak van de netcongestie

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 04-08-2025 08:07:37 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_218412100
Hier ook in 22 voor 7000 euro betaald voor 9*390 + omvormer en optimizers. Maar dit was ook het moment dat een kwh 4*zo duur was als nu.

Dit weekend zelf 8*450 + omvormer bijgeplaatst op het nieuwe huis voor 1100 euro.

Dit is ook waarom ik nu twijfel over de thuis batterij, nu totaal niet rendabel voor mijn situatie, maar ik ben bang dat eind 2026 die prijzen door de vraag enorm gaan stijgen.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_218412236
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2025 00:27 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Tijdens de piek heb ik 16 *410wp in 2 strings laten leggen voor ¤4600. Ik heb overigens 6 aanbieders over de vloer gehad die voor vergelijkbare setups ¤7k vroegen.
Dat is goedkoop. Zelfs nu nog. Heb voor mijn nieuwbouw ook offertes gehad. Zal die zo eens opzoeken.

Edit gevonden:
14 panelen (Jinko glas/glas 440wp):
String ¤4450;
Hybride string ¤4650;
Enphase ¤5725;

Andere offerte:
13 panelen (Jasolar glas/glas 435wp):
Enphase ¤6174;

En dan nu vanuit de bouwer zelf met deze belachelijke aanbieding:
13 panelen (A merk 430WP):
Solaredge ¤12.435; :')

Prijspeil juni 2025.

[ Bericht 26% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 04-08-2025 09:10:03 ]
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_218412247
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2025 07:18 schreef boegschroef het volgende:
Hier ook in 22 voor 7000 euro betaald voor 9*390 + omvormer en optimizers. Maar dit was ook het moment dat een kwh 4*zo duur was als nu.

Dit weekend zelf 8*450 + omvormer bijgeplaatst op het nieuwe huis voor 1100 euro.

Dit is ook waarom ik nu twijfel over de thuis batterij, nu totaal niet rendabel voor mijn situatie, maar ik ben bang dat eind 2026 die prijzen door de vraag enorm gaan stijgen.
Waar gekocht en met welke materialen? Mij valt op dat de frames nog steeds prijzig zijn.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_218412280
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2025 07:53 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Waar gekocht en met welke materialen? Mij valt op dat de frames nog steeds prijzig zijn.
Ik heb ze gekocht op zonnigewinkel.nl ik was 280 euro kwijt voor de frames voor 8 panelen super handig systeem.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_218412504
quote:
7s.gif Op zondag 3 augustus 2025 23:47 schreef Isdatzo het volgende:
Een kopje koffie kost 10 cent als je 'm zelf zet, en als je het laat doen betaal je een paar euro.
Valt toch tegen hoor. Eerst moet je meerdere offertes opvragen, vervolgens komt iemand langs om te oordelen of de koffie überhaupt gezet kan worden en zo ja of het veilig kan. Dan duurt het nog ongeveer 3 maanden voordat ze tijd hebben. Kost allemaal tijd = geld.

In die tijd had ik zelf allang koffie gezet.
pi_218412618
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2025 08:03 schreef boegschroef het volgende:

[..]
Ik heb ze gekocht op zonnigewinkel.nl ik was 280 euro kwijt voor de frames voor 8 panelen super handig systeem.
Welke had je dan exact?
pi_218412697
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2025 02:55 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ja en worden op alle huurhuizen en varkensschuren die zonnepanelen neergelegd omdat men de panelen niet meer kwijt kan.

Dus gaat er gigantisch veel stroom het net op, op tijden dat geen mens stroom verbruikt
Op piektijden verbruikt iedereen stroom met koken en airco en EV opladen, want saldering,
ja dat moet wel fout gaan

Er zit een grote fout in het systeem , dus moest asap de saldering eraf, om mensen stroom te laten gebruiken met hun eigen panelen en rust te brengen

De saldering is de oorzaak van de netcongestie
Dat is een hele simpele conclusie.

Als er door de regering gekozen wordt voor een salderingsregeling mag ik aannemen dat er ook aan de gevolgen van zo een regeling worden gedacht. (maar ja ambtenaren en nadenken over gevolgen!!!)
De netbeheerders weten ook al jaren dat er steeds meer zonnepanelen bijkomen en dat er steeds meer elektra gebruikt gaat worden voor EV, koken, verwarmen. Er is jaren te weinig gedaan om de infrastructuur te verzwaren en uit te breiden. Nu krijgt de consument welke door de regering gestimuleerd en verplicht wordt meer elektra te gaan/moeten verbruiken de kosten gepresenteerd.
  maandag 4 augustus 2025 @ 09:36:10 #187
323876 michaelmoore
pi_218412824
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2025 09:22 schreef Trademarker het volgende:

[..]
Dat is een hele simpele conclusie.

Als er door de regering gekozen wordt voor een salderingsregeling mag ik aannemen dat er ook aan de gevolgen van zo een regeling worden gedacht. (maar ja ambtenaren en nadenken over gevolgen!!!)
De netbeheerders weten ook al jaren dat er steeds meer zonnepanelen bijkomen en dat er steeds meer elektra gebruikt gaat worden voor EV, koken, verwarmen. Er is jaren te weinig gedaan om de infrastructuur te verzwaren en uit te breiden. Nu krijgt de consument welke door de regering gestimuleerd en verplicht wordt meer elektra te gaan/moeten verbruiken de kosten gepresenteerd.
daar gaat niet om, we denken allemaal , ach we hebben toch saldering zet maar aan op spitsuur, ik ook

Het denken moet veranderen, daar kunnen de net beheerders niets aan doen, dat kan alleen als je de stroom zelf moet gebruiken
Als je zonnepanelen hebt en je moet zelf de panelenstroom gebruiken dan zet je de wasmachine om 12:00 smiddags aan en daarna de droger, dan is om 16:00 uur de was gedaan, en gaat de afwasser de volgende dag aan om 10:00 uur

Nu is aan het eind van het jaar de stroomrekening toch 0,0 dan niet

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 04-08-2025 09:45:50 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_218412962
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2025 09:36 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
daar gaat niet om, we denken allemaal , ach we hebben toch saldering zet maar aan op spitsuur, ik ook

Het denken moet veranderen, daar kunnen de net beheerders niets aan doen, dat kan alleen als je de stroom zelf moet gebruiken
Als je zonnepanelen hebt en je moet zelf de panelenstroom gebruiken dan zet je de wasmachine om 12:00 smiddags aan en daarna de droger, dan is om 16:00 uur de was gedaan, en gaat de afwasser de volgende dag aan om 10:00 uur
Ik bergijp je standpunt heel goed. Ik heb zelf 10 panelen van 325 op de woning. Ik heb een gasaansluiting waarmee ik kan verwarmen en koken. Ik kan een kleine thuisaccu aanschaffen en verder mijn elektra zo veel mogelijk zelf verbruiken en/of opslaan. Het wordt een ander verhaal als de regering me VERPLICHT bij een nieuwbouwwoning geen gasaansluiting te mogen aanleggen. Ik hierdoor alles op elektra te moeten doen. Ik kan hiervoor nooit voldoende spreiding van mijn elektra krijgen om dit zelf op te lossen zonder veel terug te leveren of af te nemen van het net. Nu gaat men hele wijken bouwen full electric, maar kunnen dit niet aansluiten op het elektra-net omdat er geen of een te kleine capaciteit is hiervoor. Als men de salderingsregeling nu afschaft of niet. Dit lost niet het probleem op.
pi_218412992
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2025 09:36 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Nu is aan het eind van het jaar de stroomrekening toch 0,0 dan niet
Nu moet er nog iemand iets uitvinden die er voor zorgt dat als de wasmachine om 1 uur klaar is, de was vanuit de wasmachine in de droger terecht komt.
  maandag 4 augustus 2025 @ 10:07:11 #190
323876 michaelmoore
pi_218413117
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2025 09:52 schreef Trademarker het volgende:

[..]
Nu moet er nog iemand iets uitvinden die er voor zorgt dat als de wasmachine om 1 uur klaar is, de was vanuit de wasmachine in de droger terecht komt.
weer gevonden

Bij BOL halen, morgen geplaatst

[ Bericht 10% gewijzigd door michaelmoore op 04-08-2025 10:31:21 ]
  Moderator maandag 4 augustus 2025 @ 10:09:04 #191
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_218413134
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2025 09:52 schreef Trademarker het volgende:

[..]
Dat noemen ze 'vrouw' volgens mij.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_218413228
quote:
12s.gif Op maandag 4 augustus 2025 10:09 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Dat noemen ze 'vrouw' volgens mij.
Heb hiervan ooit ergens een berekening gezien.
Ik denk dat het goedkoper is om dan maar de terugleverkosten te betalen en voor de overige genoegens dit ook via een kostenpost op te lossen.
pi_218413248
quote:
Top product.
Alles 1 op 1 vanuit het wasprogramma in de droger!
  Moderator maandag 4 augustus 2025 @ 13:26:16 #194
16180 crew  CoolGuy
pi_218414544
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2025 10:21 schreef Trademarker het volgende:

[..]
Top product.
Alles 1 op 1 vanuit het wasprogramma in de droger!
Ik dacht altijd begrepen te hebben dat die combi's meer kunnen wassen dan mogen drogen? Dus stel je mag 8kg wassen, dan mag je maar 6kg drogen. Tenminste, een vriend van me had ooit zo'n ding, en die moest dat. Dus dat betekent dan dat je 2kg natte was ergens neer moet gaan leggen zo lang, tot de droger klaar is, om vervolgens de resterende 2kg te drogen, voor je weer een wasmachine aan kunt zetten?

Of werkt dat zo niet meer inmiddels?
  maandag 4 augustus 2025 @ 13:29:27 #195
323876 michaelmoore
pi_218414567
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2025 13:26 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ik dacht altijd begrepen te hebben dat die combi's meer kunnen wassen dan mogen drogen? Dus stel je mag 8kg wassen, dan mag je maar 6kg drogen. Tenminste, een vriend van me had ooit zo'n ding, en die moest dat. Dus dat betekent dan dat je 2kg natte was ergens neer moet gaan leggen zo lang, tot de droger klaar is, om vervolgens de resterende 2kg te drogen, voor je weer een wasmachine aan kunt zetten?

Of werkt dat zo niet meer inmiddels?
andersom, dacht ik

mijn wasser die gaat 1400 toeren nou dan is het al bijna droog
beter laten zitten en als je thuis bent buiten ophangen, dat scheelt pas energy
net handdoeken die is beter als ze door de droger gaan, anders is net schuurpapier
  Moderator maandag 4 augustus 2025 @ 13:32:37 #196
16180 crew  CoolGuy
pi_218414602
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2025 13:29 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
andersom, dacht ik

mijn wasser die gaat 1400 toeren nou dan is het al bijna droog
beter laten zitten en als je thuis bent buiten ophangen, dat scheelt pas energy
net handdoeken die is beter als ze door de droger gaan

Klik jij de informatie op je eigen links wel eens aan? Want daar staat in ieder geval bij meerdere machines dat het gewicht voor te wassen > gewicht voor te drogen.

De rest is een hoop blabla, want als je zonnepanelen hebt hoef je als de zon ook maar een beetje schijnt niet de was buiten op te hangen, als je doel is om zo veel mogelijk van je eigen energie te verbruiken.
  maandag 4 augustus 2025 @ 13:35:55 #197
323876 michaelmoore
pi_218414640
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2025 13:32 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Klik jij de informatie op je eigen links wel eens aan? Want daar staat in ieder geval bij meerdere machines dat het gewicht voor te wassen > gewicht voor te drogen.

De rest is een hoop blabla, want als je zonnepanelen hebt hoef je als de zon ook maar een beetje schijnt niet de was buiten op te hangen, als je doel is om zo veel mogelijk van je eigen energie te verbruiken.
klopt ^O^
goed ding wel

ik lees ook nooit gebruiksaanwijzingen
quote:
Met de Samsung WD90DG6B85BB was-droogcombinatie was je 9 kilogram en droog je 5 kilogram wasgoed in één trommel.
Tijdens het wassen heb je ruimte voor grote ladingen wasgoed, zoals een stapel beddengoed of kleding van meerdere dagen.
Dankzij AI Wash doseert de was-droogcombinatie het wasmiddel automatisch.
Zo gebruik je nooit te veel en bespaar je op wasmiddel, water en energie.
Heb je snel een schone outfit nodig?
Met Super Speed was je een halve trommel was in maar 39 minuten.
Wanneer je last hebt van allergieën, kies je voor Steam Wash.
De stoom verwijdert bacteriën en allergenen uit je lakens.
Zo slaap jij 's nachts beter.
Je verbindt de was-droogcombinatie ook met de SmartThings app op je smartphone.
Hiermee bedien je de was-droogcombinatie ook op afstand.
  Moderator maandag 4 augustus 2025 @ 13:38:33 #198
16180 crew  CoolGuy
pi_218414660
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2025 13:35 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
klopt ^O^
goed ding wel

ik lees ook nooit gebruiksaanwijzingen
[..]

Geweldig dat het een 'goed ding' is, maar wat heb ik daar aan als ik meer mag wassen dan drogen? Dan moet ik dus in principe de droger 2x aanzetten, want die 2e keer is voor het kleine deel was dat ik dus niét kon drogen tijdens de eerste run, en als de droger aan is kan ik geen verdere was wassen.

Ik snap dat het een oplossing is als je geen 2 apparaten kunt plaatsen, maar anders dan dat zie ik er niet echt een voordeel in.
  maandag 4 augustus 2025 @ 14:01:57 #199
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_218414830
Die combi gevallen zijn altijd inferieur aan 2 losse apparaten.
Zonder uitzondering.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_218415464
Was drogen is altijd idioot energievreten. Zelfs een warmtepompdroger gebruikt best nog wel energie, weliswaar behoorlijk minder dan een conventionele maar dan nog. Als je er de ruimte voor hebt is ophangen gewoon veel voordeliger en niet eens meer werk als je het gelijk op kleerhangers hangt.

In vochtige periodes zet ik er wel een luchtdroger naast om het huis niet te vochtig laten worden, dan zou een wp-droger wel effectiever en dus voordeliger zijn. Maar goed, dat is een paar keer per jaar hooguit.
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')