abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport dinsdag 29 juli 2025 @ 12:03:24 #251
274204 crew  Mexicanobakker
pi_218361219
Dat swingalbum had voor mij anders echt niet gehoeven, maar ieder zijn ding
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  dinsdag 29 juli 2025 @ 12:11:55 #252
487165 Tussle266
Albumversie
pi_218361300
Nou ja, ieder zijn ding. In die periode was dat iedereens ding, volgens mij was dat de reden om het ook te doen. Er waren er ook wel een paar die dat een stuk beter deden. En dat was niet Rod Stewart.
All Day I Dream About Stemlijsten
  Redactie Sport woensdag 30 juli 2025 @ 16:50:19 #253
pi_218371418
In dit blokje zitten wel weer een paar klassiekers, en in ieder geval veel herkenbaar materiaal.

1450 Alan Price Set - I Put a Spell on You

Ja, die versie van CCR is niet de enige die de Top 2000 haalde. Ook Alan Price haalde de lijst, met een op orgel gebaseerde versie. Dit nummer is zodanig goed dat het ook in zo'n versie heerlijk is, alhoewel ik die gitaarbreaks toch nog een pak beter vind dan de meer dan prima orgelsolo in deze versie. Van 2003 tot 2011 haalde dit de Top 2000, waarbij het altijd tussen 500 en 1500 stond. Ja, dit is weer zo'n plaat die van hoog eruit viel: 2011 leverde nog plek 1481 op. Dat was wel een pak minder dan 2004, met plek 662.

1449 Sister Sledge - We are family

De TUNE. Maar dan van de a gogo. Die is nog wel altijd springlevend gelukkig, maar de Untold Stories schrappen we wel. Uiteraard geschreven door Nile Rodgers en Bernie Edwards, het godenduo van Chic. Ondanks het gebruik in de Top 2000 a gogo staat dit lied er al jaren niet meer in: Alleen in 1999 en 2002 stond dit in de lijst.

1448 James Brown - I Got You (I Feel Good)

De kermisplaat van James, die bekender is onder I Feel Good dan onder I Got You. Ook wel logisch, dat stukje tekst knalt er echt in. Toch wel een fenomeen die man, het is echt een schande dat ie al 3 jaar niet meer in de lijst staat. Dit vind ik zijn minste, want ondanks de uitstekende zang en het feit dat het een knaller is.. blijf ik dit toch een beetje associëren met kermisklanten. Van 2006 tot 2011 stond dit in de lijst, en dat was een gelukje, want in 2008 stond dit op 2000. Plaats 1531 in 2010 was de beste notering.

SPOILER: 1447-1426
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_218371869
Het gaat weer alle kanten op. Maar het is wel een prima gezelschap dat vrijwel allemaal moeiteloos in de lijst mag. Aron Winter In America, I’m A Train en We Gotta Get Out Of This Place zijn de leukste verrassingen.

Beep Beep Love vind ik hiervan de minste. Misschien is dit live heel leuk, maar zo op de plaat vind ik het maar een niemendalletje. Voor You Don’t Know en We Are Family vind ik een plaats bij de bovenste 2000 ook wel heel erg veel eer.

En Abel moet natuurlijk minstens een plek of 1000 hoger. Als Portugal iets met die muziek in het Portugees naar het ESF zou sturen, hadden ze Top 5 gescoord. En dat is ze in 60 jaar verder maar één keer gelukt, maar zo sterk is die melodie.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  woensdag 30 juli 2025 @ 19:24:45 #255
487165 Tussle266
Albumversie
pi_218372741
Ik was er echt zeker van dat we die LowMi al eind januari gehad hadden. Hoe kan die nou in één lijstje met James en Jimi staan...
  woensdag 30 juli 2025 @ 22:22:43 #256
487165 Tussle266
Albumversie
pi_218374458
Die nieuwe van de Biebs is best populair op 2. Ik dacht dat we al voorgoed afscheid van die tropical Canadees hadden genomen. Zit een terugkeer erin, denken jullie?
  Redactie Sport donderdag 31 juli 2025 @ 18:59:49 #257
pi_218380908
Het vorige blokje bracht weinig teweeg. We doen er nog maar 1. Mochten jullie je afvragen waarom ik bij nummer 1405 zo losga, dan kunnen jullie de voorbeschouwing van rit 14 in de Tour de France er eens op naslaan in het prachtige TDF-forum.

1425 Lana Del Rey - Doin Time

Lied van Sublime, dat nogal duidelijk start als Summertime, gecoverd door Lana voor haar prijsalbum Norman Fucking Rockwell! Al vind ik dit weer eens absoluut niet het beste nummer van die plaat. Noem me maar een goddamn manchild voor al dat klagen. Overigens vind ik die plaat ook wel ietwat overgewaardeerd, er staat ook wel weel minder op dan dit best geinige triphop-nummertje die bedoeld was voor een documentaire over Sublime. Dat is nou niet echt een band die hier populair is, je hoort What I Got nog wel eens als je geluk hebt en dat is het wel. Ook Lana hoor je trouwens te weinig, dat hele NFR zou makkelijk meekunnen op Radio 2 en Kink, maar je hoort het buiten een plichtmatige Video Games nooit. In de Top 2000 dan weer wel, maar daar zijn we overgeleverd aan de grillen van de keuzelijst. In 2022 kwam dit zodoende binnen op 1786, een jaar later stond dit op 1256 maar in 2024 waren er 3 keuzes en nu staat het op 1602.

1424 Mark Ronson & Miley Cyrus - Nothing Breaks Like a Heart

Ik had al wel door dat Miley aardige popsongs kon maken, maar door deze samenwerking met topproducer Mark Ronson wist de rest van de wereld het eindelijk ook. En dan houd ik niet eens echt van crossover van country en edm. Meestal omdat het er te dik bovenop ligt, maar hier is het allemaal wat subtieler. Wel een grote hit die snel in de Top 2000 werd vergeten: 1935 in 2019 en 1751 in 2020.

1423 Small Faces - Lazy Sunday

We stellen de vraag wel eens bij Steve Harley, maar hier kan het ook wel van stal: Is dit Cockney of toch wel? Het antwoord is duidelijk, natuurlijk wel. Het accent is duidelijk en overdreven. Maar dat maakt het wel tot een iconisch beatgroepnummertje en geeft het dat arbeidersklassegevoel. Ik moet zeggen dat ik geen idee heb of Steve Marriott ook echt die roots heeft. Bij Blurs Parklife was men namelijk nogal kritisch over dat zij de working class veinsden terwijl ze middle class waren. Wie weet was dat toen ook wel zo. In ieder geval is dit wel gewoon een zeer vermakelijk nummer van de band, dat gewoon lekker wegluistert en heerlijk meezingt. Ik hou wel van dat overdreven Engelse. Zo komt er nog eentje van een andere beatgroep, die staat een stuk hoger. Van 1999 tot 2013 stond dit er over het algemeen in: Alleen 2007 en 2012 waren er al pauzes. Maar de jaren daartussen dus ook al in de gevarenzone, een stuk minder dan in 1999, toen het lied nog plek 1074 haalde.

SPOILER: 1422-1401
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_218381164
Vorig jaar werd dit stuk van de lijst op Tweede Kerstdag ongeveer tussen 21:30 en 23:30 uur uitgezonden. Ik denk dat ik zonder al te veel twijfel toch wel halverwege naar bed zou gaan, want deze selectie doet me niet zo heel veel. Ja, een re-entry van Alex Harvey of de Small Faces zou ik zeker op prijs stellen. Maar dit lijkt me een zeldzaam geval waarin wat echt op die plekken in de lijst langskomt me (ondanks een paar missers) meer interesseert dan deze 25:

SPOILER
  Redactie Sport donderdag 31 juli 2025 @ 19:34:16 #259
pi_218381286
Daarvan is het merendeel wel al geweest denk ik, maar er zit ook wel wat muziek tussen die bij mij makkelijk de bovenste 300 haalt. Dat is het ook wel een beetje, die random volgorde maakt dat de onderkant in ieder geval niet verveelt.
  donderdag 31 juli 2025 @ 19:37:05 #260
487165 Tussle266
Albumversie
pi_218381314
Even nagezocht, er zijn dit jaar inderdaad nog 0 nieuwe oude Lana's gedraaid.

Verder kunnen Can't Stand Losing You en Roxanne natuurlijk niet op gelijke voet staan. Al is Can't Stand Losing You ook slechts een 6,5 in het Police-oeuvre. Maar dan nog.

Edit: Hoeveel van de mannen in blauw moeten we hierna nog? Eentje?
  donderdag 31 juli 2025 @ 19:45:18 #261
487165 Tussle266
Albumversie
pi_218381384
Eigenlijk nog wel meer: die stotterende poppen die gaan natuurlijk die laatste 8 plekjes ook wel pakken dit jaar. En je leert hier ook nog eens wat, want ik wist dus niet dat Queen of Elba ooit in de lijst had gestaan. Dat vind ik wel echt een prima plaat eigenlijk, jammer dat ik dat nooit geweten heb.
  donderdag 31 juli 2025 @ 22:36:56 #262
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_218383534
Ik vond die cover van Shout door Blaudzun bij DWDD zo verschrikkelijk, dat t nog jaren duurde voordat ik die vent weer een beetje serieus kon nemen.

Wat bedoel je trouwens met die tweede van Tango in the Night?
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
  Redactie Sport donderdag 31 juli 2025 @ 22:45:37 #263
pi_218383610
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 22:36 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik vond die cover van Shout door Blaudzun bij DWDD zo verschrikkelijk, dat t nog jaren duurde voordat ik die vent weer een beetje serieus kon nemen.

Wat bedoel je trouwens met die tweede van Tango in the Night?
Ik vind Little Lies en Everywhere wel een beetje hetzelfde nummer, maar dan vind ik de ene echt ruim beter dan de andere. Maar een beetje krom beschreven ja :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Mexicanobakker op 01-08-2025 07:57:19 ]
pi_218384605
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 22:45 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ik vind Little Lies en Everywhere wel een beetje hetzelfde nummer, damast dan vind ik de ene echt ruim beter dan de andere. Maar een beetje krom beschreven ja :D
Leuk dat je dit zo op tafel legt
Losers hebben, net als autodidacten, een bredere kennis dan winnaars, als je wilt winnen moet je alles weten van één ding en geen tijd verdoen met het leren van al het andere, het genot van eruditie is voorbehouden aan losers. ~Umberto Eco
pi_218386851
De Biebs is zelfs topsong komende week. Gelukkig is alles wat al op de keuzelijst staat al diep in het geheugen weggezakt.
SPOILER
  Redactie Sport vrijdag 1 augustus 2025 @ 12:59:33 #266
pi_218386898
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2025 12:53 schreef Tussle266 het volgende:
De Biebs is zelfs topsong komende week. Gelukkig is alles wat al op de keuzelijst staat al diep in het geheugen weggezakt.
SPOILER
Ja, ook dit snap ik weer niet. Van die gare productiemeuk, wat moet R2 daarmee
pi_218387033
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2025 12:59 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ja, ook dit snap ik weer niet. Van die gare productiemeuk, wat moet R2 daarmee
Nou ja, ik zeg het al jaren. Ze slaan eigenlijk al sinds 2014 de plank mis met die Topsong. De omschrijving is: 'een plaat die het verdient om op 2 gedraaid te worden'.

Het is een estafette tussen grote namen, Nederlandse artiesten en Ragebolman of Teddy met z'n Zwemdiploma als die iets nieuws hebben (al kan je die twee semi tussen de grote namen zetten). En dat is het min of meer. Welke uit deze groep zouden ze zonder topsong niet op 2 draaien, vraag ik me dan af?

Heel af en toe heb je dan ineens iets wat een beetje afwijkend is. Een paar weken geleden had je Curtis Harding, maar dat is de enige die me dit jaar bijstaat. Maar de Biebs is zelfs in dat kader één van de slapste keuzes ooit.
pi_218387356
Het is ook wel fascinerend hoeveel van die 'Topsongs' ze zelf alweer geëlimineerd hebben uit de elitegroep van 11.000.
Uit het eerste jaar (2014), zijn er bijvoorbeeld nog maar 8 van 28 over: https://nl.wikipedia.org/(...)o_2_TopSongs_in_2014

Het is jammer dat ik nog een uurtje moet werken, anders zou ik '15 t/m '23 ook uitzoeken, maar ik zie zo op het oog al dat er tientallen afgevoerd zijn naar Siberië.
  vrijdag 1 augustus 2025 @ 22:21:34 #269
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_218391808
:) :W UITZWAAI-ALARM :W :)

SPOILER
55 favorieten over.

Favoriete nummers uit het blokje 1450-1426:

1441 Abel – Onderweg: Nederlandstalig heeft het bij mij vaak lastig, maar dit is altijd wel een belangrijke uitzondering geweest. Het hele land doorreizen voor je jeugdliefde en dat die relatie dan op een gegeven moment eindigt, daar kan ik natuurlijk ook wel wat over meepraten met mijn forumgeschiedenis. Ik moet wel altijd aan de Snijtafel denken, maar goed, die slaan (snijden?) ook wel eens flink de plank mis.
1445 Milow - You Don't Know: Eigenlijk wel verrassend dat deze nog zo hoog komt als bijvoorbeeld een Passenger met een heel vergelijkbaar stijltje al zo snel was uitgespeeld. Dit soort moderne poprock gaat bij mij vaak wel goed naar binnen. Die strijker-achtige sound naar het einde toe vormt daarnaast een heel aangename climax.
1433 Earth, Wind & Fire – September: De laatste jaren staat-ie misschien wel heel onbenullig hoog, maar helemaal onbegrijpelijk vind ik dat niet. Het is gewoon een heerlijk dansbaar feestnummer dat niet snel gaat vervelen en in die categorie vind je niet zoveel beter.

Minst favoriete nummers uit het blokje 1450-1426:

1438 Gruppo Sportivo - Beep Beep Love: Eigenlijk gewoon een heel lekker blokje, geen enkel nummer vind ik echt slecht, maar dit is wel de minste voor mij. De pre-chorus is nog wel lekker catchy, maar die wisselingen in toonhoogte vind ik niet mooi en lijken in mijn beleving zelfs wat valsig soms. En dat 'beep beep' hadden ze niet hoeven doen.
1449 Sister Sledge - We are family: Deze is voor mij wel een beetje verpest door alle racistische moppen die er vroeger op de middelbare school op gebaseerd werden. Maar ook los daarvan vind ik dit aan de hoge kant voor een nummer dat me net iets te dertien-in-een-dozijn is voor deze regionen.
1436 Wham! - Everything She Wants: Geen kwaad woord over George Michael of Wham, maar deze kan me niet overtuigen, hij voelt een beetje chaotisch voor mij.

Favoriete nummers uit het blokje 1425-1401:

1408 Blaudzun - Promises of No Mans Land: Ook deze eindigt verrassend hoog in de eindafrekening, én het is al een tijd geleden dat we nog een uitzwaai-alarm hebben gehad, dus ik laat de blije smileys gewoon nog even staan. Het gaat goed met de favorieten laatste tijd! Ik moet ook altijd meteen aan Sochi denken als ik dit hoor en word dan een beetje patriottisch, al is het eigenlijk ook wel vreemd dat dit nummer daarvoor gekozen is. Tekstueel doet het me namelijk veel meer denken aan een context van oorlog of vervolging, en ook als je er op die manier naar luistert is het een bijzonder en krachtig nummer.
1414 Fleetwood Mac – Everywhere: Fleetwood Mac is afgelopen jaren wel uitgegroeid tot een van mijn favoriete artiesten van vóór mijn geboortejaar. Vooral Landslide en Sara heb ik veel geluisterd, maar ook dit net iets stevigere geluid mag er absoluut zijn. Niet al hun nummers vind ik geweldig, maar... nou ja, dat bespreken we dan wel.
1415 Goo Goo Dolls – Iris: Zat ik een paar blokjes geleden nog te klagen over liedjes die voor iemand met een specifieke naam zijn gezongen... maar goed, het schijnt dat dat hier ook niet helemaal het geval is, maar dat de naam Iris eerder gekozen is als verwijzing naar engelen in de Griekse mythologie. Hoe het ook zij, heerlijk nummer dat ik eigenlijk pas in recente jaren wat meer ben gaan luisteren, en getuige de immense stijging in de Top 2000 zijn er wellicht meer mensen geweest voor wie dat geldt.

Minst favoriete nummers uit het blokje 1425-1401:

1423 Small Faces - Lazy Sunday: Of het accent nu legitiem is of niet, het klinkt in ieder geval wel een beetje over de top, waar ik dat bij Steve Harley helemaal niet het geval vind. En dan die half gezongen, half gesproken stukken erbij, dat vind ik ook niet echt mooi uitkomen hier.
1409 Doris Day - A Guy Is a Guy: Heeft Doris Day eigenlijk ook nummers met niet meerdere keren hetzelfde woord in de titel? Que Sera, Sera vind ik nog wel aardig, ook wel een beetje aan de oubollige kant maar wel echt een klassieker met een knallend refrein, in ieder geval voor die tijd. Deze vind ik wel een stukje magerder.
1406 Laura Jansen - Queen of Elba: Beter te pruimen dan die zouteloze cover van Use Somebody, maar nog altijd niet iets waar ik de radio op standje burenruzie voor zet, vrees ik. Pluspunt van Laura Jansen zo hoog is dat ik de Stones een keer kan laten ontsnappen!
pi_218391862
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2025 22:21 schreef DecoAoreste het volgende:
wellicht meer mensen
Ik zou niet te hoog inzetten.
  Redactie Sport vrijdag 1 augustus 2025 @ 22:33:12 #271
pi_218391895
Die racistische moppen bij We Are Family ken ik niet, maar ik woon dan ook niet in Urk.
  zaterdag 2 augustus 2025 @ 14:26:27 #272
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_218396837
quote:
9s.gif Op vrijdag 1 augustus 2025 22:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
Die racistische moppen bij We Are Family ken ik niet, maar ik woon dan ook niet in Urk.

Ik ook niet, maar ik zal ze desondanks ook maar niet herhalen, je wordt tegenwoordig voor minder gecanceld.
  Redactie Sport zaterdag 2 augustus 2025 @ 15:32:01 #273
pi_218397412
Dan vind ik het bij dezen gewoon een leuk nummer. Maar wel minder dan de komende 25. Al spreekt dat voor zich, dat is tenslotte het hele idee van deze lijst.

1400 Helen Shapiro - Queen for Tonight

Iets meer dan 100 liedjes geleden kwamen we Johnny Hallyday tegen, maar hij nam ook de eerste versie van King for Tonight op. Helen had een jaar later een hit als Queen, pas op 16-jarige leeftijd. Hoor je er niet aan af, tis al een lekker volwassen stem. Dat was eigenlijk al het einde van haar succes, want Helen werd overvleugeld door de bluesgroepen en kon niet mee met een Brits soulgeluid zoals Cilla en Dusty. Maar dit is wel een hele fijne, met mooie strijkers en fijne zang. In 1999 en van 2002 tot 2008 in de lijst, maar nooit zo hoog als de 1400 hier. Dat is voor het eerst voor een plaat die er zo lang in stond, denk ik. 1404 in 2006, nouja.

1399 Caro Emerald - Stuck

De laatste keer Caro, met een voorgeprogrammeerd Mellotron-deuntje als basis. Dat is niet de eerste keer dat dit deuntje werd gebruikt, want ook Trick Me van Kelis gebruikt dit deuntje, maar dan iets trager en in een andere toonsoort. Dat vind ik ook een puike plaat, maar deze vlotte versie van de sample met fijne blazers maakt toch wel een toffe plaat. Ik vind Caro nogal een act en bij die eerste 2 singles eigenlijk helemaal niet leuk, maar toen dit uitkwam liet ze de muziek toch spreken en was ik na het al vermakelijke That Man wel definitief om. Ik snapte toch wel waarom mensen zo lyrisch waren. Al was dit ook na binnenkomst op 1022 in 2011 snel verdwenen: Nog 2 edities in de lijst en daarna klaar.

1398 Boney M. - Daddy Cool

Het geluid van Frank Farian in zijn meest dansbare vorm. Misschien was het wat flauwig bedoeld, met Bobby Farell die toch wat dingetjes mag zeggen en het geluid van een pen voor de percussie. Maar dat basloopje en die strijkers, ja, die swingen wel. Daarmee stond het lied geregeld in de lijst: Van 1999 tot 2002, van 2004 tot 2008, van 2010 tot 2013 en in 2020 en 2021. Nooit bij de beste 1000, plek 1216 in 1999 was de beste positie.

SPOILER: 1976-1376
pi_218399340
Stuck is wel jammer. De lijst is een Stuck leuker zonder. Dat geldt niet voor Too Young To Die. Die mag wel terug. Het spiderman-liedje sprong omhoog vorig jaar. Vraag me af hoe dat voor de rest van Jamiroquai geldt, eentje erbij (deze, of Space Cowboy of When You Gonna Learn of zo) zou wel fijn zijn.
  zaterdag 2 augustus 2025 @ 19:01:08 #275
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_218399825
Ik denk dat tegenwoordig Atje voor de sfeer wel de bekendste is van Keessie.
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
  zaterdag 2 augustus 2025 @ 19:13:53 #276
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_218399920
Heb door die ELO's en The Move's zin gekregen om The Idle Race weer eens op te zetten, al zeker 15 jaar niet gedaan. Topband.
  Redactie Sport zaterdag 2 augustus 2025 @ 20:02:10 #277
pi_218400376
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2025 19:01 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Maar niet echt in die versie. Nouja, misschien door een stel voetbalstadionzangers.
  zaterdag 2 augustus 2025 @ 20:06:12 #278
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_218400405
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2025 20:02 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Maar niet echt in die versie. Nouja, misschien door een stel voetbalstadionzangers.
Give it up is de enige die nog wel eens op de radio komt
  zaterdag 2 augustus 2025 @ 20:18:41 #279
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_218400501
Please don't go is ook wel een bekende van K.C. Boutiette
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
pi_218400572
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 augustus 2025 20:18 schreef Starflyer het volgende:
Please don't go is ook wel een bekende van K.C. Boutiette
De schaatser?
pi_218400690
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2025 20:06 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]
Give it up is de enige die nog wel eens op de radio komt
Dit is wel heel gechargeerd, maar het is wel de meest gedraaide bij 2. That's The Way en Get Down komen nog wel aardig in de buurt. En de rest van het oeuvre komt eens per jaar zo eens op een Soul night voorbij (een stuk of 6 a 7, schat ik).
  zondag 3 augustus 2025 @ 00:26:35 #282
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_218402182
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 23:02 schreef DecoAoreste het volgende:
Nummers (1525-1501) die ik hoger zou plaatsen:

1525 The Weeknd & Daft Punk – Starboy: Iets meer R&B-invloeden dan in de meeste andere noteringen die de Lijst der Lijsten hebben gehaald. Daar ben ik zeker niet altijd een groot liefhebber van, maar bij The Weeknd verandert toch nagenoeg alles wat hij aanraakt in goud. Als ik dit luister ga ik daar dusdanig lekker op dat ik me eigenlijk afvraag waarom dit eigenlijk ook niet gewoon in mijn eigen top 1000 staat. Wie weet volgend jaar?
Enkele tientallen luisterbeurten later: ik weet niet exact hoe deze tot op heden altijd onder de radar is gebleven, maar hij komt zéker in mijn top 1000 volgend jaar, en hoog ook. Alleen Moth To A Flame staat er nog boven, vermoed ik.

Laatste blokje luister ik morgen!
pi_218402507
Dat Caro NCRV-muziek maakt is al jammerlijk genoeg, maar dat ze in deze regionen nog eens langskomt al helemaal. Voor de rest zouden dit namelijk nachtelijke uurtjes zijn die ongetwijfeld wel een keer de vermelding zouden krijgen dat de mooiste muziek in de lijst altijd in de nacht gedraaid wordt.

Er zitten overigens wel de nodige Arbeidsvitaminen-klassiekers tussen waarvan ik het me prima kan voorstellen dat ze de lijst in de huidige vorm niet meer halen.
  zondag 3 augustus 2025 @ 12:46:09 #284
487165 Tussle266
Albumversie
pi_218404662
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2025 00:26 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]
Enkele tientallen luisterbeurten later: ik weet niet exact hoe deze tot op heden altijd onder de radar is gebleven, maar hij komt zéker in mijn top 1000 volgend jaar, en hoog ook. Alleen Moth To A Flame staat er nog boven, vermoed ik.

Laatste blokje luister ik morgen!
Ik vond het tot en met hier eigenlijk een prima weekend. Hierna nam hij een beetje de afslag naar hitjesland, dus werd het meer een verplicht familiefeest op zaterdagavond (op enkele uitzonderingen na, zoals Moth inderdaad).
pi_218405021
Aantal fijne 80's-knallers in dit blokje, waarvan de meeste hier ook wel op hun plek staan. Alleen Shout zou bij mij wel een stuk hoger staan, echt een heerlijke klassieker.

Verder zouden Unfinished Sympathy en Another Brick In The Wall bij mij ook wel richting de top 500 gaan.
pi_218405145
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2025 19:01 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Het was toch Ard en Keessie, niet Atje en Keesie?
Losers hebben, net als autodidacten, een bredere kennis dan winnaars, als je wilt winnen moet je alles weten van één ding en geen tijd verdoen met het leren van al het andere, het genot van eruditie is voorbehouden aan losers. ~Umberto Eco
  zondag 3 augustus 2025 @ 14:03:31 #287
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_218405304
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2025 13:37 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:

[..]
Het was toch Ard en Keessie, niet Atje en Keesie?
https://commons.wikimedia(...)ddeelnr_924-0298.jpg

Voor de sfeer
  Redactie Sport zondag 3 augustus 2025 @ 15:25:43 #288
pi_218406257
Wat denken jullie? Nog maar eentje? Vooruit.

1375 Queens of the Stone Age - I Sat by the Ocean

De tweede single van Like Clockwork, de plaat waarvoor ze zelfs bij DWDD langskwamen. Dat was voor het leukere My God Is The Sun, dat net als If I Had A Tail (met vocalen van oudgedienden Mark Lanegan en Nick Oliveri) bij mij een stukje beter scoort. Ik weet nog goed dat ze bij dat optreden toen dachten dat ze boos waren vanwege weinig tijd en daarom naar hun horloges kenen. Ja, niet dus. Dat was gewoon vanwege de albumtitel. Waar ik die andere twee echt tof vind, is deze minder edoch nog steeds prima. Ik vind het ook gewoon in de breedte wel een leuke band. Van 2016 tot 2021 in de lijst, daarna een jaar pauze maar in 2023 terug op 1798. Afgelopen editie was het allemaal net voldoende, maar plek 2000 is ook een notering in de lijst. In 2018 werd de beste positie behaald: 1493.

1374 Jim Diamond - I Should Have Known Better

Jim Diamond werd vooral bekend van Ph.D, maar de zanger had ook een solonotering met I Should Have Known Better. Dat nummer van Ph.D vind ik een beetje uitgekauwd geworden, deze kan ik nog steeds wel goed hebben. Al denk ik dat er ook wel een momentje komt dat dat Aiaiaiai me tegen gaat staan. Gelukkig is dat moment niet vandaag, dus het staat hier, de rest van het nummer heeft gewoon een betere pacing en iets minder een kleuterdeun. En vocaal vind ik dit ook wel gewoon fijner. In 1999, 2000 en 2001 in de lijst, met plek 1609 in 2000 als beste notering.

1373 Supersister - Radio

Ik gok dat She Was Naked wat bekender is van de band van Robert Jan Stips, maar dit nummer heeft eigenlijk dezelfde opbouw. Het begint als een vrij normaal, rustig popliedje, met de piccolo erin, als ik het goed heb. Maar van een rustig, edoch ietwat vervreemdend popliedje, gaat het naar chaos in de stijl van een Frank Zappa of Uriah Heep. Genieten, al vind ik de chaos wel minder leuk dan in She Was Naked. Het eerste deel is overigens wel iets leuker. Die omslag is wel heerlijk, ik hou wel van dat soort plottwists. In 2000 op 930, daarna ook van 2002 tot 2005 in de lijst.

SPOILER: 1372-1351
  zondag 3 augustus 2025 @ 16:17:09 #289
487165 Tussle266
Albumversie
pi_218407204
Die man waar D12 op schijt hier ineens tegenkomen maakte me heel erg aan het lachen. Dus dat was deze tussenronde op zich al waard.
  zondag 3 augustus 2025 @ 17:49:59 #290
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_218408569
De Armstrongbash was op oudejaarsavond 2012, dus die kan nog geen rol gespeeld hebben.
Ze deden wel iets eerder al een stukje bij ik meen DWDD, maar ook dat na de stemweek vermoed ik.
  Redactie Sport zondag 3 augustus 2025 @ 18:54:53 #291
pi_218409298
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2025 17:49 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
De Armstrongbash was op oudejaarsavond 2012, dus die kan nog geen rol gespeeld hebben.
Ze deden wel iets eerder al een stukje bij ik meen DWDD, maar ook dat na de stemweek vermoed ik.
Zo helder heb ik m niet, maar ik zou het best logisch vinden als het zo had gewerkt. Blijkbaar niet dus.
  zondag 3 augustus 2025 @ 20:17:19 #292
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_218410098
Favoriete nummers in het blokje 1400-1376:

1378 Pink Floyd - Another Brick in the Wall (part two): Deze vond ik als kind al heel tof en dat is altijd zo gebleven. De psychedelische stijl van Pink Floyd kan soms wat langdradig of nodeloos gecompliceerd zijn, dus dan is een iets meer poppy alternatief van dezelfde artiest wel heel welkom. Het duistere stemgeluid van Roger Waters vormt ook een heel mooi contrast met het kinderkoor.
1380 Het Goede Doel – Vriendschap: Alweer eentje die in de Snijtafel besproken is, jawel! De kritische noten, deels terecht, op de tekstuele opbouw van de coupletten ten spijt vind ik dit gewoon een heerlijke plaat. Het refrein is in ieder geval wél helemaal raak en de muzikale omlijsting hebben ze eigenlijk altijd dik in orde.
1391 Taylor Swift - Bad Blood: Iets met zulke heftige, verafgodende fans bekijk ik altijd met een stevige dosis wantrouwen, maar ik moet toegeven dat ik Taylor Swift steeds meer ga waarderen, en dit vind ik ook wel een van haar sterkere platen.

Minst favoriete nummers in het blokje 1400-1376:

1399 Caro Emerald – Stuck: Ook eenvoudige, ongecompliceerde popplaatjes kunnen soms iets heel aardigs hebben. Het verzamelde werk van Caro Emerald heb ik daar echter nog nooit op kunnen betrappen. Het is structureel slappe hap zonder climax, zonder al te overweldigende zang, maar mét altijd een of ander irritant loopje op de achtergrond. Ze staan bij Mex allemaal behoorlijk verspreid over de lijst, laten we zeggen dat dat bij mij niet het geval zou zijn.
1376 The Crystals - Da doo ron ron: Oh hier krijg ik ook echt jeuk van. De rest van de tekst vind ik al niet bijster inspirerend, maar dat 'da doo ron ron' dat steeds herhaald wordt is pas écht irritant. Konden ze niets beters verzinnen?
1379 Billy Stewart – Summertime: Niet echt slecht, en dat het een cover is vind ik niet zo erg want zo boeiend vind ik het origineel niet. Maar die scat-achtige intro (en tussenstuk) staan me toch voldoende tegen voor een vermelding in dit lijstje.

Favoriete nummers in het blokje 1375-1351:

1355 Golden Earring - I Can't Sleep Without You: Voor mij een paar atypische keuzes in dit lijstje, want Coldplay (2x) en Mumford & Sons laat ik even links liggen, de genoemde nummers behoren niet tot mijn favorieten van ze. Dan ga ik toch wel veel lekkerder op dit plaatje, met die opbouw richting het refrein en de heel fijne akkoordenprogressie op de gitaar.
1371 Editors - A Ton of Love: Ik ben de laatste jaren iets minder naar Editors gaan luisteren omdat ik het nieuwe werk echt onthutsend zwak vind, maar dit nummer stamt nog uit de goede tijd, eerlijk is eerlijk. Eigenlijk moet ik de iets eerdere albums van ze toch maar weer wat vaker gaan luisteren, ik was even vergeten hoe lekker dat 'DESIRE' erin knalt.
1365 Toto - Hold the Line: Toto kan eigenlijk nooit echt stuk bij mij, al is het voor een uitzwaai-alarm wachten op dé grote hit van ze. Ook deze mag er beslist zijn, met inderdaad een van de herkenbaarste en lekkerste intro's uit de Top 2000-historie.

Minst favoriete nummers in het blokje 1375-1351:

1364 U2 - Sweetest Thing: Geen hele kwalijke dingen in dit blokje, maar dit vind ik denk ik wel de minste. Wat mij betreft echt te saai voor zo'n hoge notering, daar heeft U2 wel eens vaker last van. Wel geinig dat je correct inschat wat anderen het minste nummer uit het blokje zouden vinden!
1368 Boudewijn de Groot - Een tip van de sluier: Deze staat ook wel een beetje in schril contrast met de echte diepgevoelige, poëtische en diepzinnige nummers die hij toch ook heeft. Opnieuw, niet slecht maar wel een beetje aan de saaie kant.
1375 Queens of the Stone Age - I Sat by the Ocean: Ik heb wel eens vaker gepost dat ik QOTSA niets aan vind, en ik kan nog steeds niet helemaal plaatsen waarom. De zang vind ik niet briljant, maar muziek bestaat natuurlijk wel uit meer dan dat. Het is moderne rock, echt typische festivalmuziek en het zou perfect in mijn straatje moeten passen, en toch kan ik er vrij weinig mee. Ik vrees dat ook de noteringen die nog komen gaan wel een grote kans maken om in dit lijstje te belanden.
pi_218410204
Dat zijn 25 nummers in die laatste update die ik niet mis of zou missen in een Top 2000. Ja 10cc en Jim Diamond zijn wel leuk
Remember the jester that showed you tears
The script for tears
pi_218411943
Dit houdt niet over inderdaad. Niets ontstijgt het niveau van “mag wel in (het rechterrijtje van) de lijst”, maar het merendeel zou ik daar eigenlijk liever ver buiten houden.
  maandag 4 augustus 2025 @ 06:18:19 #295
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_218412018
Caro Emerald, het blijft toch wat 'huisvrouwenmuziek' voor me. Meezingbaar, vederlicht. Supermarkten zijn er vast blij mee.

Buiten Back it up om staan die nummers hier iig weinig op. Stuck klinkt me wat koddig in de oren, en daar lijden meer van haar nummers onder. Deze en deze geïrriteerde schrijvers kan ik best volgen.

En om nou te zeggen dat ik vies ben van jazzy invloeden - nou nee.

[ Bericht 8% gewijzigd door Eightyone op 04-08-2025 07:22:16 ]
  Redactie Sport maandag 4 augustus 2025 @ 08:12:16 #296
pi_218412321
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2025 20:32 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Dat zijn 25 nummers in die laatste update die ik niet mis of zou missen in een Top 2000. Ja 10cc en Jim Diamond zijn wel leuk
Verbaast me allemaal niet echt, dit zijn een hoop artiesten die niet zo gewaardeerd worden waarvan ik dit toevallig wel fijne nummers vind. En een paar eerder omgekeerd, bij Cuby is dit bijvoorbeeld niet het prijsnummer
pi_218413575
Afgelopen weekend zijn we de 900 mogelijke toevoegingen (na opschonen, anders waren het er ruim 1200) gepasseerd. Omdat het er nu al zoveel zijn, ben ik echt wel benieuwd naar hoe er geselecteerd wordt straks over 4 maanden.
pi_218414122
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2025 11:17 schreef Tussle266 het volgende:
Afgelopen weekend zijn we de 900 mogelijke toevoegingen (na opschonen, anders waren het er ruim 1200) gepasseerd. Omdat het er nu al zoveel zijn, ben ik echt wel benieuwd naar hoe er geselecteerd wordt straks over 4 maanden.
Heb je een excelletje ofzo waarin je dit bijhoudt? (en zo ja, is die deelbaar?)
Het beste adres voor al uw primeurs!
pi_218414295
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2025 12:30 schreef Scorpion_17 het volgende:

[..]
Heb je een excelletje ofzo waarin je dit bijhoudt? (en zo ja, is die deelbaar?)
Ik heb het bijgehouden in Excel en een playlist. Ik dacht daarop terug te komen als Mex uitgeteld is, anders lopen er 3 lijsten door elkaar waarvan er 2 ook nog eens vooral psychopatische hobbyprojecten zijn.
pi_218414319
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2025 12:56 schreef Tussle266 het volgende:

[..]
Ik heb het bijgehouden in Excel en een playlist. Ik dacht daarop terug te komen als Mex uitgeteld is, anders lopen er 3 lijsten door elkaar waarvan er 2 ook nog eens vooral psychopatische hobbyprojecten zijn.
Wanneer is de beoogde einddatum van Mexi's lijst eigenlijk?
Het beste adres voor al uw primeurs!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')