SPOILER: 1447-1426Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
SPOILER: 1422-1401Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De Sahara is zonder meer erg droog.
Ik vind Little Lies en Everywhere wel een beetje hetzelfde nummer, maar dan vind ik de ene echt ruim beter dan de andere. Maar een beetje krom beschreven jaquote:Op donderdag 31 juli 2025 22:36 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik vond die cover van Shout door Blaudzun bij DWDD zo verschrikkelijk, dat t nog jaren duurde voordat ik die vent weer een beetje serieus kon nemen.
Wat bedoel je trouwens met die tweede van Tango in the Night?
Leuk dat je dit zo op tafel legtquote:Op donderdag 31 juli 2025 22:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik vind Little Lies en Everywhere wel een beetje hetzelfde nummer, damast dan vind ik de ene echt ruim beter dan de andere. Maar een beetje krom beschreven ja
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.All Day I Dream About Stemlijsten
quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 12:53 schreef Tussle266 het volgende:
De Biebs is zelfs topsong komende week. Gelukkig is alles wat al op de keuzelijst staat al diep in het geheugen weggezakt.Ja, ook dit snap ik weer niet. Van die gare productiemeuk, wat moet R2 daarmeeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Nou ja, ik zeg het al jaren. Ze slaan eigenlijk al sinds 2014 de plank mis met die Topsong. De omschrijving is: 'een plaat die het verdient om op 2 gedraaid te worden'.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 12:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja, ook dit snap ik weer niet. Van die gare productiemeuk, wat moet R2 daarmee
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.55 favorieten over.
Favoriete nummers uit het blokje 1450-1426:
1441 Abel – Onderweg: Nederlandstalig heeft het bij mij vaak lastig, maar dit is altijd wel een belangrijke uitzondering geweest. Het hele land doorreizen voor je jeugdliefde en dat die relatie dan op een gegeven moment eindigt, daar kan ik natuurlijk ook wel wat over meepraten met mijn forumgeschiedenis. Ik moet wel altijd aan de Snijtafel denken, maar goed, die slaan (snijden?) ook wel eens flink de plank mis.
1445 Milow - You Don't Know: Eigenlijk wel verrassend dat deze nog zo hoog komt als bijvoorbeeld een Passenger met een heel vergelijkbaar stijltje al zo snel was uitgespeeld. Dit soort moderne poprock gaat bij mij vaak wel goed naar binnen. Die strijker-achtige sound naar het einde toe vormt daarnaast een heel aangename climax.
1433 Earth, Wind & Fire – September: De laatste jaren staat-ie misschien wel heel onbenullig hoog, maar helemaal onbegrijpelijk vind ik dat niet. Het is gewoon een heerlijk dansbaar feestnummer dat niet snel gaat vervelen en in die categorie vind je niet zoveel beter.
Minst favoriete nummers uit het blokje 1450-1426:
1438 Gruppo Sportivo - Beep Beep Love: Eigenlijk gewoon een heel lekker blokje, geen enkel nummer vind ik echt slecht, maar dit is wel de minste voor mij. De pre-chorus is nog wel lekker catchy, maar die wisselingen in toonhoogte vind ik niet mooi en lijken in mijn beleving zelfs wat valsig soms. En dat 'beep beep' hadden ze niet hoeven doen.
1449 Sister Sledge - We are family: Deze is voor mij wel een beetje verpest door alle racistische moppen die er vroeger op de middelbare school op gebaseerd werden. Maar ook los daarvan vind ik dit aan de hoge kant voor een nummer dat me net iets te dertien-in-een-dozijn is voor deze regionen.
1436 Wham! - Everything She Wants: Geen kwaad woord over George Michael of Wham, maar deze kan me niet overtuigen, hij voelt een beetje chaotisch voor mij.
Favoriete nummers uit het blokje 1425-1401:
1408 Blaudzun - Promises of No Mans Land: Ook deze eindigt verrassend hoog in de eindafrekening, én het is al een tijd geleden dat we nog een uitzwaai-alarm hebben gehad, dus ik laat de blije smileys gewoon nog even staan. Het gaat goed met de favorieten laatste tijd! Ik moet ook altijd meteen aan Sochi denken als ik dit hoor en word dan een beetje patriottisch, al is het eigenlijk ook wel vreemd dat dit nummer daarvoor gekozen is. Tekstueel doet het me namelijk veel meer denken aan een context van oorlog of vervolging, en ook als je er op die manier naar luistert is het een bijzonder en krachtig nummer.
1414 Fleetwood Mac – Everywhere: Fleetwood Mac is afgelopen jaren wel uitgegroeid tot een van mijn favoriete artiesten van vóór mijn geboortejaar. Vooral Landslide en Sara heb ik veel geluisterd, maar ook dit net iets stevigere geluid mag er absoluut zijn. Niet al hun nummers vind ik geweldig, maar... nou ja, dat bespreken we dan wel.
1415 Goo Goo Dolls – Iris: Zat ik een paar blokjes geleden nog te klagen over liedjes die voor iemand met een specifieke naam zijn gezongen... maar goed, het schijnt dat dat hier ook niet helemaal het geval is, maar dat de naam Iris eerder gekozen is als verwijzing naar engelen in de Griekse mythologie. Hoe het ook zij, heerlijk nummer dat ik eigenlijk pas in recente jaren wat meer ben gaan luisteren, en getuige de immense stijging in de Top 2000 zijn er wellicht meer mensen geweest voor wie dat geldt.
Minst favoriete nummers uit het blokje 1425-1401:
1423 Small Faces - Lazy Sunday: Of het accent nu legitiem is of niet, het klinkt in ieder geval wel een beetje over de top, waar ik dat bij Steve Harley helemaal niet het geval vind. En dan die half gezongen, half gesproken stukken erbij, dat vind ik ook niet echt mooi uitkomen hier.
1409 Doris Day - A Guy Is a Guy: Heeft Doris Day eigenlijk ook nummers met niet meerdere keren hetzelfde woord in de titel? Que Sera, Sera vind ik nog wel aardig, ook wel een beetje aan de oubollige kant maar wel echt een klassieker met een knallend refrein, in ieder geval voor die tijd. Deze vind ik wel een stukje magerder.
1406 Laura Jansen - Queen of Elba: Beter te pruimen dan die zouteloze cover van Use Somebody, maar nog altijd niet iets waar ik de radio op standje burenruzie voor zet, vrees ik. Pluspunt van Laura Jansen zo hoog is dat ik de Stones een keer kan laten ontsnappen!
Ik ook niet, maar ik zal ze desondanks ook maar niet herhalen, je wordt tegenwoordig voor minder gecanceld.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 22:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
Die racistische moppen bij We Are Family ken ik niet, maar ik woon dan ook niet in Urk.
SPOILER: 1976-1376Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Maar niet echt in die versie. Nouja, misschien door een stel voetbalstadionzangers.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 19:01 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik denk dat tegenwoordig Atje voor de sfeer wel de bekendste is van Keessie.
Give it up is de enige die nog wel eens op de radio komtquote:Op zaterdag 2 augustus 2025 20:02 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Maar niet echt in die versie. Nouja, misschien door een stel voetbalstadionzangers.
De schaatser?quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 20:18 schreef Starflyer het volgende:
Please don't go is ook wel een bekende van K.C. Boutiette
Dit is wel heel gechargeerd, maar het is wel de meest gedraaide bij 2. That's The Way en Get Down komen nog wel aardig in de buurt. En de rest van het oeuvre komt eens per jaar zo eens op een Soul night voorbij (een stuk of 6 a 7, schat ik).quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 20:06 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Give it up is de enige die nog wel eens op de radio komt
Enkele tientallen luisterbeurten later: ik weet niet exact hoe deze tot op heden altijd onder de radar is gebleven, maar hij komt zéker in mijn top 1000 volgend jaar, en hoog ook. Alleen Moth To A Flame staat er nog boven, vermoed ik.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 23:02 schreef DecoAoreste het volgende:
Nummers (1525-1501) die ik hoger zou plaatsen:
1525 The Weeknd & Daft Punk – Starboy: Iets meer R&B-invloeden dan in de meeste andere noteringen die de Lijst der Lijsten hebben gehaald. Daar ben ik zeker niet altijd een groot liefhebber van, maar bij The Weeknd verandert toch nagenoeg alles wat hij aanraakt in goud. Als ik dit luister ga ik daar dusdanig lekker op dat ik me eigenlijk afvraag waarom dit eigenlijk ook niet gewoon in mijn eigen top 1000 staat. Wie weet volgend jaar?
Ik vond het tot en met hier eigenlijk een prima weekend. Hierna nam hij een beetje de afslag naar hitjesland, dus werd het meer een verplicht familiefeest op zaterdagavond (op enkele uitzonderingen na, zoals Moth inderdaad).quote:Op zondag 3 augustus 2025 00:26 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Enkele tientallen luisterbeurten later: ik weet niet exact hoe deze tot op heden altijd onder de radar is gebleven, maar hij komt zéker in mijn top 1000 volgend jaar, en hoog ook. Alleen Moth To A Flame staat er nog boven, vermoed ik.
Laatste blokje luister ik morgen!
Het was toch Ard en Keessie, niet Atje en Keesie?quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 19:01 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik denk dat tegenwoordig Atje voor de sfeer wel de bekendste is van Keessie.
https://commons.wikimedia(...)ddeelnr_924-0298.jpgquote:Op zondag 3 augustus 2025 13:37 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
Het was toch Ard en Keessie, niet Atje en Keesie?
SPOILER: 1372-1351Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Zo helder heb ik m niet, maar ik zou het best logisch vinden als het zo had gewerkt. Blijkbaar niet dus.quote:Op zondag 3 augustus 2025 17:49 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
De Armstrongbash was op oudejaarsavond 2012, dus die kan nog geen rol gespeeld hebben.
Ze deden wel iets eerder al een stukje bij ik meen DWDD, maar ook dat na de stemweek vermoed ik.
Verbaast me allemaal niet echt, dit zijn een hoop artiesten die niet zo gewaardeerd worden waarvan ik dit toevallig wel fijne nummers vind. En een paar eerder omgekeerd, bij Cuby is dit bijvoorbeeld niet het prijsnummerquote:Op zondag 3 augustus 2025 20:32 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Dat zijn 25 nummers in die laatste update die ik niet mis of zou missen in een Top 2000. Ja 10cc en Jim Diamond zijn wel leuk
Heb je een excelletje ofzo waarin je dit bijhoudt? (en zo ja, is die deelbaar?)quote:Op maandag 4 augustus 2025 11:17 schreef Tussle266 het volgende:
Afgelopen weekend zijn we de 900 mogelijke toevoegingen (na opschonen, anders waren het er ruim 1200) gepasseerd. Omdat het er nu al zoveel zijn, ben ik echt wel benieuwd naar hoe er geselecteerd wordt straks over 4 maanden.
Ik heb het bijgehouden in Excel en een playlist. Ik dacht daarop terug te komen als Mex uitgeteld is, anders lopen er 3 lijsten door elkaar waarvan er 2 ook nog eens vooral psychopatische hobbyprojecten zijn.quote:Op maandag 4 augustus 2025 12:30 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Heb je een excelletje ofzo waarin je dit bijhoudt? (en zo ja, is die deelbaar?)
Wanneer is de beoogde einddatum van Mexi's lijst eigenlijk?quote:Op maandag 4 augustus 2025 12:56 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Ik heb het bijgehouden in Excel en een playlist. Ik dacht daarop terug te komen als Mex uitgeteld is, anders lopen er 3 lijsten door elkaar waarvan er 2 ook nog eens vooral psychopatische hobbyprojecten zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |