Extra aanwijzingen voor dit topic:quote:Het project, opgezet in 2022, heeft tot doel tienduizenden conservatieven te rekruteren om huidige federale ambtenaren te vervangen – die sommige Republikeinen karakteriseren als onderdeel van de 'deep state' – en om de doelstellingen van de volgende Republikeinse president te bevorderen. Het gaat uit van een vergaande interpretatie van de theorie van de unitaire uitvoerende macht, een omstreden interpretatie van artikel II van de grondwet van de Verenigde Staten die ervan uitgaat dat de president bij zijn inauguratie absolute zeggenschap over de uitvoerende macht verkrijgt.
Project 2025 beoogt diepgaande veranderingen binnen de overheid, met name het economisch en sociaal beleid en de rol van de federale overheid en haar agentschappen. In het plan wordt voorgesteld de financiering voor het ministerie van Justitie te verlagen, de FBI en het ministerie van Binnenlandse Veiligheid (DHS) te ontmantelen, de regelgeving op het gebied van milieu en klimaatverandering sterk te verminderen ten gunste van de winning van fossiele brandstoffen, het ministerie van Handel op te heffen en de onafhankelijkheid van federale agentschappen zoals de Federal Communications Commission (FCC) en de Federal Trade Commission (FTC) te beindigen.
Maar die kansen zijn er, ook in de VS kun je naar school en later gaan studeren zodat je een goede baan of beter nog een eigen onderneming kan starten. Er is zeker nog een hoop voor verbetering vatbaar maar ik geloof niet dat die verbeteringen op federaal niveau kunnen plaatsvinden.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 18:19 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ja, het moet uit de private sector komen, maar dan moeten er wel gelijke kansen zijn. Veel miljardairs doen er alles aan om te voorkomen belasting te betalen, dat helpt niet met de beeldvorming.
Sociale programma’s zijn een manier om mensen gelijke kansen te bieden, dat vind ik wel meer dan een doekje voor het bloeden.
En die mensen hebben nooit meer een baan kunnen vinden?quote:Op vrijdag 11 juli 2025 18:17 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat is dus alleen Tesla, daar komen nog allerlei leveranciers, logistieke bedrijven, catering, beveiliging etc etc bij kijken.
Als je het zo bekijkt dan is het dus helemaal niet zo weinig. Ik kan mij nog herinneren dat in mijn oude stad Philip Morris de deuren sloot. Buiten het feit dat er in 1 klap 1500 man op straat stond waren er een hoop bedrijven in de omgeving die mensen moesten ontslaan omdat ze hun grootste klant waren kwijtgeraakt. Dat had een direct gevolg op de arbeidsmarkt en op de gezinnen die afhankelijk waren van die banen die door Philip Morris waren gecreerd. Het effect op de rest van de economie door een groot bedrijf moet je echt niet onderschatten.
Uiteindelijk wel, maar een hoop mensen hebben genoegen moeten nemen met een minder betalende baan of ze moeten een heel eind rijden om op hun werk te komen. Sommigen zijn de stad ontvlucht naar betere oorden en anderen zitten nog in een uitkeringssituatie.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 18:37 schreef Wantie het volgende:
[..]
En die mensen hebben nooit meer een baan kunnen vinden?
Dat is inderdaad uniek in de wereld.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 18:30 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Maar die kansen zijn er, ook in de VS kun je naar school en later gaan studeren zodat je een goede baan of beter nog een eigen onderneming kan starten.
Als je een gelijk sociaal speelveld wilt creren, dan moet daarmee op federaal niveau worden begonnen.quote:Er is zeker nog een hoop voor verbetering vatbaar maar ik geloof niet dat die verbeteringen op federaal niveau kunnen plaatsvinden.
Als je er stellig in gelooft dat sociale programma’s voor een gelijk speelveld zorgen dan zou je dus moeten pleitten voor meer actie bij de Staten want die kunnen veel gerichter mensen helpen dan de federale overheid.
Dat is dus een groot nadeel van een groot bedrijf: de heeft een lokale economie in een wurggreep.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 18:41 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Uiteindelijk wel, maar een hoop mensen hebben genoegen moeten nemen met een minder betalende baan of ze moeten een heel eind rijden om op hun werk te komen. Sommigen zijn de stad ontvlucht naar betere oorden en anderen zitten nog in een uitkeringssituatie.
Mijn punt is dat een grote werkgever belangrijk kan zijn voor de lokale economie, ik heb zelf kunnen zien wat er gebeurt als zo’n groot bedrijf de deuren sluit en de resultaten zijn alles behalve positief.
Als je sommigen moet geloven dan zou je dat inderdaad denken ja.quote:
En hier ga je de mist in, er zijn al heel grote verschillen tussen de staten. Het zou juist idioot zijn om op federaal niveau mensen bij te staan. Hulp werkt altijd het beste als het zo lokaal mogelijk is.quote:Als je een gelijk sociaal speelveld wilt creren, dan moet daarmee op federaal niveau worden begonnen.
Anders krijg je grote verschillen tussen de staten op dat gebied.
Of de economie floreert met zo’n groot bedrijf als werkgever. Nogmaals talloze bedrijven profiteren mee met zo’n groot bedrijf en dus uiteindelijk ook de burgers die werkzaam zijn bij zo’n groot bedrijf.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 18:50 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat is dus een groot nadeel van een groot bedrijf: de heeft een lokale economie in een wurggreep.
Daar zal dan geld voor moeten zijn, en lokale economien met veel mensen die gebruik maken van sociale middelen hebben dat niet.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 18:53 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Als je sommigen moet geloven dan zou je dat inderdaad denken ja.
[..]
En hier ga je de mist in, er zijn al heel grote verschillen tussen de staten. Het zou juist idioot zijn om op federaal niveau mensen bij te staan. Hulp werkt altijd het beste als het zo lokaal mogelijk is.
Hoe lokaler hoe makkelijker men beleid kan maken op de noden van de mensen.
Je geeft zelf heel mooi aan waarom je daar niet blij mee moet zijn.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 18:57 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Of de economie floreert met zo’n groot bedrijf als werkgever. Nogmaals talloze bedrijven profiteren mee met zo’n groot bedrijf en dus uiteindelijk ook de burgers die werkzaam zijn bij zo’n groot bedrijf.
Ik heb er zelf ook nog even gewerkt en voor een jongere die ik toen was verdiende ik toch heerlijk daar met 33% toeslag op elk gewerkte uur.
Als zo’n bedrijf dan vertrekt is dat toch best tragisch maar dat betekent niet dat je niet blij moet zijn als zo’n bedrijf in je stad ligt.
Volgens deze lijst staan ze op de 36ste plaats, 9 plaatsen boven Nederland, waar ook al teveel bezuinigd wordt op onderwijs.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 18:03 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Volgens mij word er nergens op de wereld zoveel geld uitgegeven aan onderwijs alleen blijven de resultaten ver achter.
En dit is dus volgens je lijst alleen maar wat er word gespendeerd door de overheid, daar komt het particuliere geld nog bij wat in de VS ook een enorme sector is.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 19:13 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Volgens deze lijst staan ze op de 36ste plaats, 9 plaatsen boven Nederland, waar ook al teveel bezuinigd wordt op onderwijs.
Ja, vooral opgehoest door die 50% die 98% van de rijkdom heeft. Private scholen zijn in veel gevallen niet bereikbaar voor die groep. Slechtere scholing = minder kansen op de arbeidsmarktquote:Op vrijdag 11 juli 2025 19:15 schreef Chivaz het volgende:
[..]
En dit is dus volgens je lijst alleen maar wat er word gespendeerd door de overheid, daar komt het particuliere geld nog bij wat in de VS ook een enorme sector is.
En dat verbeter je vast door allerlei inkomsten weg te halen.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 19:15 schreef Chivaz het volgende:
[..]
En dit is dus volgens je lijst alleen maar wat er word gespendeerd door de overheid, daar komt het particuliere geld nog bij wat in de VS ook een enorme sector is.
Ik kom er af en toe nog wel eens, morgen ben ik er toevallig weer. Feit blijft dat ik de stad heb zien afglijden sinds PM de deuren heeft gesloten.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 19:12 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je geeft zelf heel mooi aan waarom je daar niet blij mee moet zijn.
De lokale economie als bananenrepubliek.
Het staat de Staten vrij om belasting te heffen om zelf dat soort programma’s te starten. Californi doet dat bijvoorbeeld helaas met weinig succes.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 19:10 schreef Wantie het volgende:
[..]
Daar zal dan geld voor moeten zijn, en lokale economien met veel mensen die gebruik maken van sociale middelen hebben dat niet.
Dan kun je beter op federaal niveau daar geld voor vrij maken, zodat dat lokaal kan worden ingezet.
Dat had je ook voordat Reagan aan de macht kwam.
Die heeft het systeem uitgehold, met als gevolg meer inkomensongelijkheid en vrijwel geen daling meer in het aantal mensen die in armoede leven.
En dat wordt nog toegejuicht ook.
Zoveel mogelijk over te hevelen naar de Staten waardoor onderwijs een grotere kans heeft om te verbeteren en wellicht toegankelijker te maken. Dus ja je hebt gelijk.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 19:20 schreef Vis1980 het volgende:
Het kabinet Trump 2 is bezig met allerlei programma's op te zetten om het onderwijs toegankelijker te maken en te verbeteren, toch?
Het geld wat naar openbare scholen gaat is nog steeds enorm hoog. Ik denk niet dat geld het probleem is in deze kwestie.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 19:18 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ja, vooral opgehoest door die 50% die 98% van de rijkdom heeft. Private scholen zijn in veel gevallen niet bereikbaar voor die groep. Slechtere scholing = minder kansen op de arbeidsmarkt
Lol, zie hier een poging om een drol een Mona Lisa-schilderij te laten lijken.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 19:22 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Zoveel mogelijk over te hevelen naar de Staten waardoor onderwijs een grotere kans heeft om te verbeteren en wellicht toegankelijker te maken. Dus ja je hebt gelijk.
Ik lees geen argument waarom het slecht is dat onderwijs zoveel mogelijk kom te liggen bij de staten.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 19:25 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Lol, zie hier een poging om een drol een Mona Lisa-schilderij te laten lijken.
Wie gaat dat dan betalen? Ik maar denken dat het gewoon een vast onderdeel was van federal taxes. En De VS is een land, geen continent of samenwerking van landen.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 19:28 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik lees geen argument waarom het slecht is dat onderwijs zoveel mogelijk kom te liggen bij de staten.
Vind jij dat de Europese unie ons onderwijs moet verzorgen of vind je dat de Nederlandse overheid daar beter toe in staat is?
Je ziet hoe een bananeneconomie een gemeenschap heeft verwoest, en dan nog vind je dat daar meer van moeten komen...quote:Op vrijdag 11 juli 2025 19:18 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik kom er af en toe nog wel eens, morgen ben ik er toevallig weer. Feit blijft dat ik de stad heb zien afglijden sinds PM de deuren heeft gesloten.
Dat is nu meer dan 10 jaar geleden en nog steeds zijn er niet echt goede alternatieven tegenover de goedbetaalde banen die PM leverde.
We hebben juist meer van dit soort bedrijven nodig, niet minder.
Belasting heffen bij de bevolking die de steun nodig heeft die met die belasting moet worden betaald.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 19:21 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het staat de Staten vrij om belasting te heffen om zelf dat soort programma’s te starten. Californi doet dat bijvoorbeeld helaas met weinig succes.
Competent bestuur is ook belangrijk en ook op dat gebied is het beter als er lokaal zoveel mogelijk gebeurt. Bevalt het beleid niet in je staat dan ben je niet afhankelijk van heel het land om een andere regering te kiezen. Het hangt dan alleen af van de verkiezingen in je staat.
Mensen moeten niet bij bedrijven werken? Waar dan? De overheid?quote:Op vrijdag 11 juli 2025 19:42 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je ziet hoe een bananeneconomie een gemeenschap heeft verwoest, en dan nog vind je dat daar meer van moeten komen...
Bijzonder...
Ik vind het vooral bizar dat jij grote bedrijven ziet als een negatief iets. Denk je dat Nederland beter af is als bedrijven zoals Shell, Hoogovens, ASML, VDL uit Nederland vertrekken?quote:Op vrijdag 11 juli 2025 19:42 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je ziet hoe een bananeneconomie een gemeenschap heeft verwoest, en dan nog vind je dat daar meer van moeten komen...
Bijzonder...
Een economie hoort zodanig te zijn ingericht dat het verdwijnen van zo'n bedrijf geen desastreuze gevolgen heeft.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 19:53 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik vind het vooral bizar dat jij grote bedrijven ziet als een negatief iets. Denk je dat Nederland beter af is als bedrijven zoals Shell, Hoogovens, ASML, VDL uit Nederland vertrekken?
Jij weet niet wat een bananeneconomie is?quote:Op vrijdag 11 juli 2025 19:49 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Mensen moeten niet bij bedrijven werken? Waar dan? De overheid?
Hahaha, watquote:Op vrijdag 11 juli 2025 20:09 schreef Wantie het volgende:
[..]
Een economie hoort zodanig te zijn ingericht dat het verdwijnen van zo'n bedrijf geen desastreuze gevolgen heeft.
Ik weet wat een economie is, jij hebt er geen kaas van gegeten zo te zienquote:Op vrijdag 11 juli 2025 20:10 schreef Wantie het volgende:
[..]
Jij weet niet wat een bananeneconomie is?
Hoe dan?quote:Op vrijdag 11 juli 2025 20:09 schreef Wantie het volgende:
[..]
Een economie hoort zodanig te zijn ingericht dat het verdwijnen van zo'n bedrijf geen desastreuze gevolgen heeft.
Jij schetst voor Michigan een beeld waarbij de staat het vertrek niet heeft kunnen opvangen.
Grote bedrijven hebben vooral waarde zolang ze in private handen blijven en zo een band blijven behouden met de lokale economie/stad.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 19:53 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik vind het vooral bizar dat jij grote bedrijven ziet als een negatief iets. Denk je dat Nederland beter af is als bedrijven zoals Shell, Hoogovens, ASML, VDL uit Nederland vertrekken?
Ik accepteer je verlies.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 20:10 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik weet wat een economie is, jij hebt er geen kaas van gegeten zo te zien
Not the Beaverton.quote:U.S. Congress members press Canada to deal with wildfire smoke ruining their summer
Wat is het alternatief? Overigens zijn vakbonden en linkse organisaties juist altijd voor het openhouden van zulke bedrijven, juist vanwege de werkgelegenheid.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 20:19 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Het is gewoon onwenselijk zo'n mate van afhankelijkheid van 1 bedrijf.
Meer diversiteit qua bedrijven.quote:
En rechtse organisaties zijn fel tegen.quote:Overigens zijn vakbonden en linkse organisaties juist altijd voor het openhouden van zulke bedrijven, juist vanwege de werkgelegenheid.
Trump en truth en justice.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 11:11 schreef Gunner het volgende:
[ x ]
"TRUTH. JUSTICE. THE AMERICAN WAY."
Hier past maar n smiley bij;
Doorgaans zijn ze ook voor het zwaarder belasten van zulke bedrijven waardoor juist dicht willen en verhuizen dus echt een fantastische strategie is het niet.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 20:47 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat is het alternatief? Overigens zijn vakbonden en linkse organisaties juist altijd voor het openhouden van zulke bedrijven, juist vanwege de werkgelegenheid.
Hoe zie je dat precies voor je? Wil je bedrijven tegen houden die wellicht te groot zijn om te vestigen in een kleine stad?quote:
Je blijft je maar vastklampen aan 1 groot bedrijf.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 21:03 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Hoe zie je dat precies voor je? Wil je bedrijven tegen houden die wellicht te groot zijn om te vestigen in een kleine stad?
Ik probeer te doorgronden hoe je het wil tegengaan dat een bedrijf dusdanig machtig word dat het pijn gaat doen mocht zo’n bedrijf vertrekken.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 21:05 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je blijft je maar vastklampen aan 1 groot bedrijf.
Hoe kun je als stad ervoor zorgen dat je meer bedrijven aan trekt?quote:
Dat blijkt.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 21:16 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik probeer te doorgronden hoe je het wil tegengaan dat een bedrijf dusdanig machtig word dat het pijn gaat doen mocht zo’n bedrijf vertrekken.
Buiten het verbieden dat zo’n bedrijf zich mag vestigen of uitbreiden zie ik niet veel meer mogelijkheden.
Wat een dom gewauwel zegquote:Op vrijdag 11 juli 2025 21:36 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hoe kun je als stad ervoor zorgen dat je meer bedrijven aan trekt?
Echt, geen idee.
Dat is volslagen onmogelijk.
Zodra 1 bedrijf zich in een stad vestigd is het volslagen onmogelijk dat er ook andere bedrijven zich vestigen.
En dus ben je als lokale economie volledig overgeleverd aan 1 bedrijf...
Klopt, dat is het hele punt.quote:
jA mAaR tRuMp!!!!111quote:Op vrijdag 11 juli 2025 21:38 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat blijkt.
Overigens zien we op federaal niveau wel overheidsbemoeienis richting grote bedrijven.
Daar moet Trump kennelijk mee ophouden?
Echte bazen nemen een maand vakantie.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 21:40 schreef Perrin het volgende:
Ik ben blij dat ik hier geboren ben.
[ x ]
Ah, ik raak kennelijk een gevoelige snaar?quote:Op vrijdag 11 juli 2025 22:28 schreef Chivaz het volgende:
[..]
jA mAaR tRuMp!!!!111
Weet je, het is niet erg dat je iets niet weet of dat je een denkfout heb gemaakt.
Het meest verstandige is dan om dat toe te geven of zeggen dat je het oprecht niet weet.
Dit vage gedoe van je inclusief een behoorlijk misplaatste afleidingsmanoeuvre richting Trump is behoorlijk sneu.
Die minuut is blijkbaar iedere dag het tijdstip waarop het systeem aan het resetten is las ik ergens. Het lijkt me ook wel onwaarschijnlijk dat iemand binnen die minuut Epstein zou hebben vermoord in zijn cel. Maar MAGA vindt dat reuze VERDACHT! natuurlijk.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 20:45 schreef Bluesdude het volgende:
what about those epstein files ?
a cover-up of Trump ?
https://edition.cnn.com/2(...)igning-epstein-files
een minuut van een video van epsteins cel is verdwenen, begrijp ik ?
https://www.rawstory.com/dan-bongino-pam-bondi-fight/
Mei volgend jaar loopt zijn termijn ook af en mag Trump zijn eigen trekpoppetje installeren.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 22:38 schreef Perrin het volgende:
Ik kan het me voorstellen idd. Geen eer aan te behalen, laat Trump maar in zijn sop gaarkoken.
[ x ]
Als die ene minuut camerastop elke dag op dezelfde tijd is, dan is het een goede verklaringquote:Op vrijdag 11 juli 2025 22:36 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Die minuut is blijkbaar iedere dag het tijdstip waarop het systeem aan het resetten is las ik ergens. Het lijkt me ook wel onwaarschijnlijk dat iemand binnen die minuut Epstein zou hebben vermoord in zijn cel. Maar MAGA vindt dat reuze VERDACHT! natuurlijk.
Maxwell weet toch veel over vaste klanten ? Zij kan een lijst maken als die nog niet geschreven is.quote:Wat niet wegneemt dat het 180 graden draaien van Bondi mbt de Epstein files buitengewoon vreemd is.
Las van de week nog een opiniestuk in de WSJ: ‘Tariff Man’ Is Back for More ‘Liberation’ en dan is er ook nog dit: Trump’s Tariffs Blow Up the Copper Market "U.S. firms will pay 50% more while waiting years for more U.S. production."quote:Op vrijdag 11 juli 2025 18:16 schreef Basp1 het volgende:
[..]
tarief aan, tarief uit, tarief aan, tarief uitgesteld, tarief aan, is een heel veilige investeringsomgeving de productie in de VS zal naar de maan gaan.
Er is blijkbaar een 'zwart boekje' (met contacten?) van Maxwell maar DOJ onder Biden heeft blijkbaar een deal met haar gesloten die niet openbaar te maken voor zover ik weet. Ik heb geen idee meer of dat betrouwbare informatie was.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 22:43 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Als die ene minuut camerastop elke dag op dezelfde tijd is, dan is het een goede verklaring
[..]
Maxwell weet toch veel over vaste klanten ? Zij kan een lijst maken als die nog niet geschreven is.
Musk ging roepen dat Trump en Bannon vaste klanten waren. Maar van Trump herriep hij ?
Ik moet denken aan de rozeballetten waar half Belgi in geloofde na Dutroux. Die sexfeestjes bestonden niet, zover ik weet.
Oja... pizzagate... Oude Pekela
Mee eens... Maar DOJ moet wel onderzoeken of er geen minderjarige meisjes/jongens msbruikt zijn.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 22:58 schreef Kijkertje het volgende:
Enniwee zoals ik al eerder zei is het helemaal niet toegestaan om zomaar een lijst met 'verdachten' vrij te geven zonder bewijs van een misdrijf. Voor hetzelfde geld heeft zo'n persoon alleen maar geluncht met Epstein.
Nee, het valt mij gewoon op dat je Trump er bij de haren moet bijslepen inplaats van je positie fatsoenlijk uit te leggen.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 22:33 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ah, ik raak kennelijk een gevoelige snaar?
Het is sws idioot dat een AG (Bondi) continu publiekelijk suggestieve uitspraken deed over die zaak zonder enig bewijs. Nu zit ze met een boze Trump-aanhang die het alleen maar nog verdachter vindt dat er geen lijst is en ze de zaak plotseling sluiten.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 23:02 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Mee eens... Maar DOJ moet wel onderzoeken of er geen minderjarige meisjes/jongens msbruikt zijn.
En als het te bewijzen is... er een zaak van maken. Dan pas kunnen namen publiekelijk gemaakt worden
We hebben het over zaken federaal en lokaal aanpakken.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 23:04 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Nee, het valt mij gewoon op dat je Trump er bij de haren moet bijslepen inplaats van je positie fatsoenlijk uit te leggen.
Het is overduidelijk dat je niet weet waar je het over hebt. Nogmaals dat is niet erg, je kan niet alles weten maar zeg dat dan gewoon in plaats van te doen dat je het wel weet maar weigert uit te leggen hoe het wel moet.
ASML is niet zomaar een van de vele bedrijven.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 21:05 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je blijft je maar vastklampen aan 1 groot bedrijf.
Bedrijven die hier zijn ontstaan, daarom groot zijn geworden en dan vinden dat ze het qua voorzieningen elders veel beter tot hun aanrecht komen; kunnen maar beter zsm vertrekken. Er ontstaat dan weer ruimte in de keuken voor andere initiaiteven dan voortboeren op de gebaande wegen en (nood)gedwongen worden om (buitenlandse) aandeelhouders te fteren.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 19:53 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Er wordt al jaren gewaarschuwd voor extreem weer tgv klimaatveranderingquote:"I think everyone did an incredible job under the circumstances," Trump replied. "This was, I guess [Secretary of Homeland Security] Kristi [Noem] said, a 1 in 500, 1 in 1,000 years [event], and I just have admiration for the job that everybody did."
The president then proceeded to insult the reporter personally.
"Only a bad person would ask a question like that, to be honest with you," he said. "I don't know who you are but only a very evil person would ask a question like that."
Maar ja Trump ging juist snijden in die uitgaven. Niet alleen essentieel personeel bij NWS en NOAA zijn ontslagen/ gepensioneerd, ook bij de FEMA call centers zijn honderden contracten niet verlengd. Ze waren niet bereikbaarquote:"This is the exact kind of storm that meteorologists, climate scientists, emergency management experts have been talking about and warning about for decades at this point, and there's absolutely no reason that this won't happen in other parts of the country. This is what happens when you let climate change run unabated and break apart the emergency management system - without investing in that system at the local and state level," said Samantha Montano, professor of emergency management at Massachusetts Maritime Academy.
"It takes a lot of money, expertise and time to eliminate risk and make sure that agencies are prepared to respond when a flood situation like in Texas happens. And if you eliminate those preparedness efforts, if you fire the people who do that work, then the response will not be effective."
Bron
En ook dit:quote:Two days after deadly Texas floods, the agency struggled to answer calls from survivors because of call center contracts that weren’t extended.
Two days after catastrophic floods roared through Central Texas, the Federal Emergency Management Agency did not answer nearly two-thirds of calls to its disaster assistance line, according to documents reviewed by The New York Times.
The lack of responsiveness happened because the agency had fired hundreds of contractors at call centers, according to a person briefed on the matter who spoke on the condition of anonymity in order to discuss internal matters.
The agency laid off the contractors on July 5 after their contracts expired and were not extended, according to the documents and the person briefed on the matter. Kristi Noem, the homeland security secretary, who has instituted a new requirement that she personally approve expenses over $100,000, did not renew the contracts until Thursday, five days after the contracts expired. FEMA is part of the Department of Homeland Security.
The details on the unanswered calls on July 6, which have not been previously reported, come as FEMA faces intense scrutiny over its response to the floods in Texas that have killed more than 120 people. The agency, which President Trump has called for eliminating, has been slow to activate certain teams that coordinate response and search-and-rescue efforts.
Wat een shitshowquote:Records show Kerr County, Texas, officials did not use a FEMA system to send warnings to all mobile phones in the affected area during critical hours as the flooding began. KXAS' Scott Friedman reports.
https://www.nytimes.com/2(...)ls-texas-floods.htmlquote:Two days after catastrophic floods roared through Central Texas, the Federal Emergency Management Agency did not answer nearly two-thirds of calls to its disaster assistance line, according to documents reviewed by The New York Times.
The lack of responsiveness happened because the agency had fired hundreds of contractors at call centers, according to a person briefed on the matter who spoke on the condition of anonymity in order to discuss internal matters.
The agency laid off the contractors on July 5 after their contracts expired and were not extended, according to the documents and the person briefed on the matter. Kristi Noem, the homeland security secretary, who has instituted a new requirement that she personally approve expenses over $100,000, did not renew the contracts until Thursday, five days after the contracts expired. FEMA is part of the Department of Homeland Security.
Zet prutsers aan het roer, krijg prutswerk.quote:Op zaterdag 12 juli 2025 05:49 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
https://www.nytimes.com/2(...)ls-texas-floods.html
It's complicated.![]()
Maar daar gaat de discussie niet over.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 23:19 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
ASML is niet zomaar een van de vele bedrijven.
Niet voor niets is er zoveel heisa om export naar China bijvoorbeeld.
Qubcois zijn helemaal niet zo aardig als normale Canadezen.quote:
Daarom wilt trump al die illegalen uitzetten weet je wel niet hoeveel woonruimte dan vrij komt en door het grote aanbod op een fantastische magasische manier opeens betaalbare woonruimte creert.quote:Op zaterdag 12 juli 2025 09:19 schreef Perrin het volgende:
Even doorsparen en dan kun je een huis kopen.
[ x ]
Knap dat die een hypotheek weten te scoren en jonge Amerikanen niet.quote:Op zaterdag 12 juli 2025 09:25 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Daarom wilt trump al die illegalen uitzetten weet je wel niet hoeveel woonruimte dan vrij komt en door het grote aanbod op een fantastische magasische manier opeens betaalbare woonruimte creert.
Wat zei Trump ook weer? “Why are we still talking about this guy, this creep?”quote:FBI Director Kash Patel ALSO Considering Resigning If Pam Bondi Keeps Her Job, Per Report
FBI Director Kash Patel may reportedly join Deputy Director Dan Bongino in resigning if Attorney General Pam Bondi keeps her job.
According to a Friday report from Axios, Bongino and Bondi clashed over President Donald Trump’s administration’s handling of the case of convicted sex trafficker Jeffrey Epstein. The Justice Department, led by Bondi, released a joint memo with the FBI announcing that the rumored “Epstein list” naming his associates never really existed. That conclusion contradicted Bondi’s previous claims that the supposed list was on her desk.
As a result, Bongino and Bondi reportedly got into it. That led to Bongino taking off from work on Friday “in protest.” The deputy director, according to The Daily Wire’s Mary Margaret Olohan, had also made it clear that he would be leaving his post if Bondi kept hers.
They took their juuurbs!quote:Op zaterdag 12 juli 2025 09:26 schreef Perrin het volgende:
[..]
Knap dat die een hypotheek weten te scoren en jonge Amerikanen niet.
Je hoeft geen miljardair te zijn om zulke bedrijven op te zetten of te runnen. De verschillen tussen wat de CEO en de mensen op de werkvloer verdienen wordt alsmaar groter. Dat zijn keuzes, geen natuurwetten. Een bedrijf als Tesla of Amazon heeft zijn succes niet te danken aan het feit dat de eigenaar pervers rijk is.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 17:51 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Een bedrijf zoals Tesla heeft alleen in de VS rond de 60.000 mensen in dienst. Dat zijn goedbetaalde banen waar een hoop gezinnen van kunnen leven.
Daar komt nog bij dat dankzij Tesla andere bedrijven kunnen bestaan waardoor het effect van de aanwezigheid van Tesla een hele gemeenschap op een positieve manier kan veranderen.
Dat is niet iets waar je tegen moet ageren maar dat moet je juist omarmen. Hoe meer succesvolle bedrijven (miljardairs) hoe meer werkgelegenheid hoe meer banen hoe meer welvaart er gecreerd word op een manier dat de overheid nooit zou kunnen doen.
En de cirkel is weer rond. Want vervolgens gaat het er dus om dat je nadenkt over wat voor soort samenleving je na wil streven en hoe je die inricht.quote:Dat de middenklasse is gekrompen heeft naar mijn mening weinig te maken met het feit dat de belastingtarieven omlaag zijn gegaan maar meer met het verdwijnen van de Amerikaanse maakindustrie.
De tijd dat je met een beperkte opleiding een goed salaris kan vangen bij een staalfabriek bijvoorbeeld is helaas voorbij.
Belastingen verhogen om zo de onderklasse te ondersteunen zal misschien een gunstig effect hebben maar het is geen lange termijn oplossing voor het probleem dat er simpelweg geen banen zijn waar Amerikanen dusdanig kunnen verdienen dat ze weer bij de middenklasse kunnen aansluiten.
Ik denk vooral dat je zelf in een fuik bent getrapt met betrekking tot het limitarisme.quote:Op zaterdag 12 juli 2025 10:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat betreft het bestaansrecht van miljardairs: ik wil best een keer een discussie voeren over het limitarisme, maar ik ben bang dat jouw intellectuele capaciteiten daarvoor toch iets tekortschieten.
Het gaat niet om het 'begunstigen' van de overheid, maar om een visie op hoe de samenleving ingericht dient te worden. En ja, daarin zit een duidelijk verschil.quote:Op zaterdag 12 juli 2025 11:47 schreef Chivaz het volgende:
Echt wat is er met je gebeurt man dat je dit soort semi socialistische maatregelen bejubelt ten gunste van de overheid?
2 sneren op een rij en dan verbaast zijn als ik er eentje uitdeel richting jou. Koosvogels kan dat…….quote:Op zaterdag 12 juli 2025 12:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het gaat niet om het 'begunstigen' van de overheid, maar om een visie op hoe de samenleving ingericht dient te worden. En ja, daarin zit een duidelijk verschil.
Wat er met mij is gebeurd? Ik ben nieuwsgierig, lees veel boeken, verdiep mij in economie en politieke filosofie. Ik probeer mijn kennis uit te breiden en mijzelf te continu uit te dagen.
Dat zou je ook eens moeten doen, in plaats van jezelf af te stompen door al je inhoudelijke kennis te onttrekken uit hersenscheten van Trump en zijn MAGA-volgelingen.
@Lord_Vetinariquote:
Oh, het is nu niet leuk meer? Mag ik jou eraan herinneren dat jij hiermee begon?quote:Op zaterdag 12 juli 2025 12:26 schreef Chivaz het volgende:
[..]
2 sneren op een rij en dan verbaast zijn als ik er eentje uitdeel richting jou. Koosvogels kan dat…….
Tip: als je cht nieuwsgierig bent, beperk je dan niet tot een paar artikelen waarin limitarisme wordt afgebrand, maar sla eens een boek open:quote:Ik had nooit van het limitarisme gehoord maar van het beetje wat ik gisteren heb gelezen kan ik alleen maar concluderen dat het oude wijn in nieuwe zakken is.
Overigens vind ik het wel bijzonder dat je het begunstigen van de overheid weet te verpakken als het opnieuw inrichten van de samenleving.
Gek genoeg moet dat dan weer ten koste gaan van welvaartscreatie ten faveure van de overheid die uiteraard weer beter weet hoe het geld uitgegeven moet worden.
Nogmaals oude wijn in nieuwe zakken, ik zal vanavond als ik tijd heb uiteraard eens kijken of ik er nog wat meer over kan vinden want tot nu toe ben ik totaal niet onder de indruk.
Nee Koos het was toch echt jij die ermee begon, misschien is dat in jou kringen normaal om zo tegen mensen te praten maar niet waar ik vandaan kom.quote:Op zaterdag 12 juli 2025 12:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oh, het is nu niet leuk meer? Mag ik jou eraan herinneren dat jij hiermee begon?
[..]
Tip: als je cht nieuwsgierig bent, beperk je dan niet tot een paar artikelen waarin limitarisme wordt afgebrand, maar sla eens een boek open:
Limitarisme - Pleidooi tegen extreme rijkdom
Zucht.quote:Op zaterdag 12 juli 2025 12:41 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Nee Koos het was toch echt jij die ermee begon, misschien is dat in jou kringen normaal om zo tegen mensen te praten maar niet waar ik vandaan kom.
Ik heb geen artikel gelezen waar het limitarisme werd afgebrand, integendeel zelfs.
Het was onder andere een artikel van Professor Ingrid Robeyns. Nogmaals ik heb er nu geen tijd voor ik heb nog een hoop te doen vandaag maar ik zal vanavond als ik tijd heb even kijken of ik nog wat meer kan vinden.
Nope. Ik voerde gewoon een normaal gesprek, totdat jij aan kwam zetten met een raar verwijt over DGP Media en de suggestie dat ik overheden naar de mond zou praten.quote:Op zaterdag 12 juli 2025 12:41 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Nee Koos het was toch echt jij die ermee begon, misschien is dat in jou kringen normaal om zo tegen mensen te praten maar niet waar ik vandaan kom.
Akkoord. Boeken zijn trouwens altijd beter, maar dat terzijde.quote:Ik heb geen artikel gelezen waar het limitarisme werd afgebrand, integendeel zelfs.
Het was onder andere een artikel van Professor Ingrid Robeyns. Nogmaals ik heb er nu geen tijd voor ik heb nog een hoop te doen vandaag maar ik zal vanavond als ik tijd heb even kijken of ik nog wat meer kan vinden.
Veel van zijn fans geloven zogenaamd in 'good people and bad people', des te gekker dat men een van de grootste oplichters aller tijden aanbidden.quote:Op zaterdag 12 juli 2025 04:36 schreef Kijkertje het volgende:
De gevolgen van het beleid van Trump & Co en dan reageert die klojo zo![]()
https://bsky.app/profile/blaney22.bsky.social/post/3ltq24mis7k24
[ afbeelding ]
[..]
Er wordt al jaren gewaarschuwd voor extreem weer tgv klimaatverandering
[..]
Maar ja Trump ging juist snijden in die uitgaven. Niet alleen essentieel personeel bij NWS en NOAA zijn ontslagen/ gepensioneerd, ook bij de FEMA call centers zijn honderden contracten niet verlengd. Ze waren niet bereikbaar![]()
[ afbeelding ]
FEMA Didn’t Answer Thousands of Calls From Flood Survivors, Documents Show
[..]
En ook dit:
FEMA records show alerts were not sent to all phones ahead of Texas flood:
Bekijk deze YouTube-video
[..]
Wat een shitshow![]()
Je begint zo langzamerhand te denken dat veel mensen doden het doel is van Trump 2.quote:Op zaterdag 12 juli 2025 05:49 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
https://www.nytimes.com/2(...)ls-texas-floods.html
It's complicated.![]()
And they're lazy!quote:
Ik vind het zo ontzettend bijzonder om te zien dat meneer ervan uit gaat dat de overheid er alleen is om van je te profiteren, ook hier weer vreemd dat ze dan de grootste profiteur aanbidden. Maar dat is het, een vorm van projectie. Biden en Obama moesten wel corrupt zijn, want waarom zou je niet corrupt zijn als president van de VS?quote:Op zaterdag 12 juli 2025 12:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het gaat niet om het 'begunstigen' van de overheid, maar om een visie op hoe de samenleving ingericht dient te worden. En ja, daarin zit een duidelijk verschil.
Wat er met mij is gebeurd? Ik ben nieuwsgierig, lees veel boeken, verdiep mij in economie en politieke filosofie. Ik probeer mijn kennis uit te breiden en mijzelf te continu uit te dagen.
Dat zou je ook eens moeten doen, in plaats van jezelf af te stompen door al je inhoudelijke kennis te onttrekken uit hersenscheten van Trump en zijn MAGA-volgelingen.
Haal mensen weg en demotiveer de rest; en je krijgt je zeker veel werk dat niet nodig was.quote:Op zaterdag 12 juli 2025 06:40 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zet prutsers aan het roer, krijg prutswerk.
quote:The billionaire’s messages also cited Massachusetts Institute of Technology and Stanford University, a respected institution at the heart of Silicon Valley that has incubated tech companies such as Google. Andreessen and his wife have donated millions of dollars to the school.
“I view Stanford and MIT as mainly political lobbying operations fighting American innovation at this point,” Andreessen wrote in screenshots of messages sent May 3 and reviewed by The Post.
The investor described a “counterattack” against universities in his messages and called for the National Science Foundation, a federal research funding agency, to receive “the bureaucratic death penalty.”
Andreessen co-founded one of Silicon Valley’s most prominent venture capital firms, Andreessen Horowitz, which embraced President Donald Trump’s candidacy last year. While Elon Musk was the most visible tech mogul in Trump’s orbit until he split with the president, Andreessen has quietly helped shape the administration’s hiring and policy decisions.
The tech investor is known for making controversial statements, including to his 1.8 million followers on X, and has criticized universities and government agencies in media appearances, but his comments in the private chat went beyond his previous statements.
In addition to criticizing Stanford and MIT, Andreessen sent a rapid-fire series of messages, according to the screenshots and two members of the chat, who spoke on the condition of anonymity.
“The universities are at Ground Zero of the counterattack” from Trump voters, Andreessen wrote, alleging colleges favored immigrants over Americans and promoted DEI, or diversity, equity, and inclusion policies intended to increase race and gender representation.
“The combination of DEI and immigration is politically lethal,” Andreessen wrote. “When these two forms of discrimination combine, as they have for the last 60 years and on hyperdrive for the last decade, they systematically cut most of the children of the Trump voter base out of any realistic prospect of access to higher education and corporate America.”
Andreessen did not respond to requests for comment through his venture firm. He quickly deleted many of the messages after sending them, according to the screenshots and the two members of the chat.
Andreessen sent his messages to a WhatsApp group used by Trump officials to discuss artificial intelligence policy with dozens of tech figures and academics, according to screenshots of the chat from May and June reviewed by The Post.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 53% gewijzigd door Kijkertje op 13-07-2025 01:40:12 ]“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
quote:Op zondag 13 juli 2025 01:35 schreef Kijkertje het volgende:
[ afbeelding ]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
[ afbeelding ]Duidelijk dat hij zich zorgen maakt, blijven prikken dus. Dit wordt dus het nieuwe narratief, de “files” zijn fake want gemaakt door Biden en Hillary.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ afbeelding ]Ja, je blijft lachen met Trump.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Over Epstein mag niet meer gesproken worden, maar zelf houdt hij niet op over zijn verlies in de verkiezingen van 5 jaar geleden.
Dat is heul belangrijk..
En zijn woordgebruik is gewoon absurd. Ik snap alleen om die reden al niet dat iemand Trump als zijn of haar president wil hebben.zeer vocale Trump hater - VEM2012
Dit is ook gewoon een reflectie van vergrijzing, of dat mensen op latere leeftijd besluiten een keer te verhuizen waar ze dat eerder niet deden en daardoor meer bejaarden een huis kopen.quote:Op zaterdag 12 juli 2025 09:19 schreef Perrin het volgende:
Even doorsparen en dan kun je een huis kopen.
[ x ]
Een deel is idd vergrijzing, maar de mediaan stijgt veel sneller dan de vergrijzing.quote:Op zondag 13 juli 2025 11:12 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Dit is ook gewoon een reflectie van vergrijzing, of dat mensen op latere leeftijd besluiten een keer te verhuizen waar ze dat eerder niet deden en daardoor meer bejaarden een huis kopen.
Als je de claim wilt maken die jij doet moet je deze info gebruiken:
https://www.cnbc.com/2024(...)n-all-time-high.html
Nog steeds hoog en gestegen, maar niet zo heftig als die grafiek.
[ afbeelding ]Kap eens met zeiken over Epstein, @Chivaz. Je grote held is er klaar mee.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
Opzettelijk door zijn eigen minister van justitie? Of hoe bedoel je?quote:Op zondag 13 juli 2025 13:08 schreef bedachtzaam het volgende:
Dit hele Epstein gebeuren word opzettelijk gebracht nu, het is niets nieuws.
Net zoals het ook niet nieuw is dat Trump behoorlijk close is geweest met Epstein, daar is ook geen lijst voor nodig.
De vraag die bij mij rijst is, hoe veel weken nog voordat Vance het stokje overneemt van Trump.
Dat het nu zo rond gaat in de media.quote:Op zondag 13 juli 2025 13:13 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Opzettelijk door zijn eigen minister van justitie? Of hoe bedoel je?
Dat is inderdaad opmerkelijk, wetende dat huizen als je even zoekt in de VS echt spotgoedkoop kunnen zijn. Het wekt dan ook de indruk dat hier meerdere factoren een rol spelen.quote:Op zondag 13 juli 2025 11:25 schreef Perrin het volgende:
[..]
Een deel is idd vergrijzing, maar de mediaan stijgt veel sneller dan de vergrijzing.
Op je 38 pas je eerste huis kopen is niet bepaald een teken van een goed lopende samenleving.
[ afbeelding ]
Het zou me niet verbazen als het een nawee is van Corona waardoor er een achterstand kon ontstaan in het aanbod. Als je kijkt naar first time buyers en je denkt de paar jaar na Corona weg is het in feite bijna een horizontale lijn.quote:Op zondag 13 juli 2025 13:22 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is inderdaad opmerkelijk, wetende dat huizen als je even zoekt in de VS echt spotgoedkoop kunnen zijn. Het wekt dan ook de indruk dat hier meerdere factoren een rol spelen.
Zo'n schaamteloos figuur als Trump gaat hier natuurlijk niet om aftreden.quote:Op zondag 13 juli 2025 13:08 schreef bedachtzaam het volgende:
Dit hele Epstein gebeuren word opzettelijk gebracht nu, het is niets nieuws.
Net zoals het ook niet nieuw is dat Trump behoorlijk close is geweest met Epstein, daar is ook geen lijst voor nodig.
De vraag die bij mij rijst is, hoe veel weken nog voordat Vance het stokje overneemt van Trump.
Daar heb je gelijk in maar gezien zijn post op truth social word het blijkbaar toch heet onder zijn voeten.quote:Op zondag 13 juli 2025 14:06 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zo'n schaamteloos figuur als Trump gaat hier natuurlijk niet om aftreden.
[ afbeelding ]Ik vind het wel ironisch dat meneer over de 'losers en criminelen van de biden adminstration' begint terwijl hij de enige bewezen veroordeelde crimineel is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wederom beschamend hoe een president onwaardig zich uit.Where law ends, tyrrany begins.
https://www.standaard.be/(...)nsheid/77487043.htmlquote:Trump wil burgerschap van actrice Rosie O'Donnell afpakken: “Ze is een bedreiging voor de mensheid”
Donald Trump wil het Amerikaanse staatsburgerschap van talkshowhost Rosie O’Donnell intrekken nadat ze kritiek uitte op de manier waarop zijn regering met weersvoorspellingsbureaus omgaat in de nasleep van de dodelijke overstromingen in Texas.
quote:king joffrey with a tangerine spray tan
Het moge in ieder geval duidelijk zijn dat Trump heel vaak genoemd wordt. Wat ergens ook volstrekt logisch is als groot liefhebber van jonge dames, misogynistisch, moreel en ethisch beperkt: dameskleedkamers binnenlopen, verkrachting, vreemdgaan, talloze beschuldigingen, openlijk toegeven van zichzelf opdringen etc etc. De lijst is eindeloos. En uiteraard de kers op de taart de verklaringen van Epstein zelf: het feit dat hij en Epstein zeer close waren. Epstein noemde hem zijn beste vriend en hij sliep voor het eerst met Melania op de lolita-express.quote:Op zondag 13 juli 2025 12:59 schreef Bluesdude het volgende:
Wat bedoelt men met Epstein-files? De dossiers van de FBI. Plus in beslaggenomen papieren en bestanden bij Epstein en Maxwell, anderen ? Dossiers getuigenverhalen.
Die bestaan natuurlijk wel.
Maar er is geen lijst van gemaakt door Epstein wbt zijn clinten, geilaards, hoerenlopers, misbruikers van minderjarigen. Althans, dat zegt Trump nu.
Natuurlijk heeft Maxwell en anderen namen genoemd van 'clinten' Die lijsten bestaan wel.
Niet dan ?
Ja, het wordt steeds gekker.quote:Op zondag 13 juli 2025 14:37 schreef Bluesdude het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
https://www.standaard.be/(...)nsheid/77487043.html
Crash and burn.quote:
'PERFECT administration!'quote:
Niet een bekentenis dat hij ism Epstein strafbare sexuele misdrijven heeft gedaan.quote:
quote:Trump Loves ICE. Its Workforce Has Never Been So Miserable.
A “mission impossible” deportation campaign has left many employees burned out and morally conflicted.
By Nick Miroff
ICE occupies an exalted place in President Donald Trump’s hierarchy of law enforcement. He praises the bravery and fortitude of Immigration and Customs Enforcement officers—“the toughest people you’ll ever meet,” he says—and depicts them as heroes in the central plot of his presidency, helping him rescue the country from an invasion of gang members and mental patients. The 20,000 ICE employees are the unflinching men and women who will restore order. They’re the Untouchables in his MAGA crime drama. (..)
https://www.theatlantic.c(...)-immigration/683477/
"Kritisch rechts" heeft alleen moeite met dit soort gedrag als de pleger ervan links is.quote:Op zondag 13 juli 2025 16:07 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, het wordt steeds gekker.
En niemand die ingrijpt.
Lijkt me een hele rationele en genaunceerde reactie op hetgeen er speelt hoor.quote:
Belegen nieuws. Oud wellicht zelfs.quote:Op zondag 13 juli 2025 18:38 schreef GarlandBriggs het volgende:
https://bsky.app/profile/cwebbonline.com/post/3ltu7b3lwtk2f
Hihi..
Dus mogen we concluderen dat Trump op de lijst staat en dat hij waarschijnlijk aan minderjarigen heeft lopen friemelen?
"Ho ho...ik stel alleen maar vragen" (T. Carlson, 2022)
Ik zou ook ontslag hebben genomen, djeez...quote:
Vrees dat dit een van de uitzonderingen is. Zodra de eerste delen van die 175 miljard binnen het budget vrijkomen, zal ICE wel volstromen met 'duly motivated personnel'.quote:Op zondag 13 juli 2025 18:46 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik zou ook ontslag hebben genomen, djeez...
Ja, dat hele departement zal hierdoor overgenomen worden door 'patriots' die het als een sport zullen zien om iedereen met een latino achtergrond op te pakken. Het is wachten op ghoul Miller die een quota bonus in gaat zetten hiervoor.quote:Op zondag 13 juli 2025 18:52 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Vrees dat dit een van de uitzonderingen is. Zodra de eerste delen van die 175 miljard binnen het budget vrijkomen, zal ICE wel volstromen met 'duly motivated personnel'.
[ afbeelding ]Lol! Deed mij erg denken aan dit:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarnaast begint het paranode worden inmiddels, iets waar veel 'leiders van het volk' tegenaan lopen.Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
Gemiste kansquote:Op zondag 13 juli 2025 23:14 schreef Arcee het volgende:
Dit was een jaar geleden vandaag. Niks over gelezen of gehoord.
Ja, als je eerst doet alsof je ze vrij gaat geven en ineens gaat reageren als een loser, dan wordt daarover gesproken. Maar van wie komt de leugen dan, de media?quote:Op zondag 13 juli 2025 13:14 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Dat het nu zo rond gaat in de media.
Ja, uiteindelijk is dit verhaal natuurlijk ook niet compleet, als het heel duidelijk een Biden-supporter was, dan had hij daar dagelijks over getweet.quote:Op zondag 13 juli 2025 23:14 schreef Arcee het volgende:
[ afbeelding ]
Iedereen heeft het te druk met Epstein.
Ja dat was nogal dom.quote:Op zondag 13 juli 2025 23:53 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja, als je eerst doet alsof je ze vrij gaat geven en ineens gaat reageren als een loser, dan wordt daarover gesproken. Maar van wie komt de leugen dan, de media?
quote:Op maandag 14 juli 2025 00:05 schreef bedachtzaam het volgende:
Zo dom zullen mensen toch niet zijn dat ze al dat laag hangende fruit negeren hem kiezen als president en dan vervolgens verbaasd zijn dat hij dus wel op de lijst staat?
Dat is toch gezond zo laat op de zondag.quote:
Er zijn er een hele hoop die hun inkomstenbron volledig afhankelijk hebben gemaakt van de goedgelovige Trump-fan. Er is een hoop te verdienen met het doorgeven van leugens en halve waarheden bij een groep die de hele dag nieuws zoekt die bij hun mening past.quote:Op maandag 14 juli 2025 00:32 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Dat is toch gezond zo laat op de zondag.
Maar ik zag een clip van die diknek Alex Jones en kan niet anders dan lachen om de gemaaktheid, die heeft echt wel geweten van de hoed en de rand.
Heeft die bolle het nog steeds over 'Chicoms'?quote:Op maandag 14 juli 2025 00:32 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Dat is toch gezond zo laat op de zondag.
Maar ik zag een clip van die diknek Alex Jones en kan niet anders dan lachen om de gemaaktheid, die heeft echt wel geweten van de hoed en de rand.
Ik zou het niet weten want ik volg hem totaal niet.quote:Op maandag 14 juli 2025 02:06 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Heeft die bolle het nog steeds over 'Chicoms'?![]()
Ik vind overigens dat Trump zich wel erg druk maakt over iets wat volgens hem helemaal niet bestaat...
Hij wil ook verder geen aandacht meer hiervoor, want hij wil geen diepte-onderzoek triggeren. Ben nog steeds van mening dat hij namelijk helemaal niet geraakt werd in zijn oor. Als ik dat oor nu zie (niks te zien) kan daar geen kogel met 1k+ km/u tegen geknald zijn.quote:Op zondag 13 juli 2025 23:59 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja, uiteindelijk is dit verhaal natuurlijk ook niet compleet, als het heel duidelijk een Biden-supporter was, dan had hij daar dagelijks over getweet.
Ik snap ook niet waarom de media dat jochie op het dak lijken te negeren.quote:Op zondag 13 juli 2025 23:14 schreef Arcee het volgende:
[ afbeelding ]
Iedereen heeft het te druk met Epstein.
Nee, die trekt hem naar achter als het hem niet lukt hem voorlangs weg te krijgen. Domme cameraman blijft Trump daarna volgen, zonder aandacht voor Chelsea.quote:Op maandag 14 juli 2025 01:13 schreef Vis1980 het volgende:
Wat een ontzettend narcistische klootzak! Chelsea wint WK, Trump geeft beker en blijft vervolgens tussen de spelers staan als zij de beker omhoog tillen, ondanks dat hem wordt verteld door te lopen. Vervolgens gaan de spelers na het omhoog houden van de beker voor hem staan. Die Infantino ook, probeert hem eerst weg te halen, besluit dan maar mee te gaan doen.
https://edition.cnn.com/2(...)ma-democrats-messagequote:“There’s been, I gather, some argument between the left of the party and people who are promoting the quote-unquote abundance agenda. Listen, those things are not contradictory. You want to deliver for people and make their lives better? You got to figure out how to do it,” he said.
“I don’t care how much you love working people. They can’t afford a house because all the rules in your state make it prohibitive to build. And zoning prevents multifamily structures because of NIMBY,” he said, referring to “not in my backyard” views. “I don’t want to know your ideology, because you can’t build anything. It does not matter.”
quote:Op maandag 14 juli 2025 15:59 schreef MoreDakka het volgende:
Obama
[..]
https://edition.cnn.com/2(...)ma-democrats-message
De Mamdani endorsement van Obama kan elk moment komen.....quote:“The most important thing you can do right now is to help the team, our candidate to win,” he said.
Ik snap dat het een grapje is, maar het omgekeerde is waar h. Een socialist die in New York de burgemeester wordt is geen grote verrassing en heeft geen hulp nodig van Obama. Hij heeft het over daadwerkelijk belangrijke verkiezingen:quote:Op maandag 14 juli 2025 16:09 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
[..]
De Mamdani endorsement van Obama kan elk moment komen.....![]()
quote:A portion of the haul will be allocated to Democratic efforts in the governor’s race in New Jersey. The Democratic nominee, Rep. Mikie Sherrill, and and DNC Chair Ken Martin were on hand for the event.
Obama described Sherrill and former Rep. Abigail Spanberger, the Democratic nominee for governor in Virginia, as “powerful spokespersons for a pragmatic, commonsense desire to help people and who both have remarkable track records of service.”
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |