Belasting heffen bij de bevolking die de steun nodig heeft die met die belasting moet worden betaald.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 19:21 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het staat de Staten vrij om belasting te heffen om zelf dat soort programma’s te starten. Californië doet dat bijvoorbeeld helaas met weinig succes.
Competent bestuur is ook belangrijk en ook op dat gebied is het beter als er lokaal zoveel mogelijk gebeurt. Bevalt het beleid niet in je staat dan ben je niet afhankelijk van heel het land om een andere regering te kiezen. Het hangt dan alleen af van de verkiezingen in je staat.
Mensen moeten niet bij bedrijven werken? Waar dan? De overheid?quote:Op vrijdag 11 juli 2025 19:42 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je ziet hoe een bananeneconomie een gemeenschap heeft verwoest, en dan nog vind je dat daar meer van moeten komen...
Bijzonder...
Ik vind het vooral bizar dat jij grote bedrijven ziet als een negatief iets. Denk je dat Nederland beter af is als bedrijven zoals Shell, Hoogovens, ASML, VDL uit Nederland vertrekken?quote:Op vrijdag 11 juli 2025 19:42 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je ziet hoe een bananeneconomie een gemeenschap heeft verwoest, en dan nog vind je dat daar meer van moeten komen...
Bijzonder...
Een economie hoort zodanig te zijn ingericht dat het verdwijnen van zo'n bedrijf geen desastreuze gevolgen heeft.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 19:53 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik vind het vooral bizar dat jij grote bedrijven ziet als een negatief iets. Denk je dat Nederland beter af is als bedrijven zoals Shell, Hoogovens, ASML, VDL uit Nederland vertrekken?
Jij weet niet wat een bananeneconomie is?quote:Op vrijdag 11 juli 2025 19:49 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Mensen moeten niet bij bedrijven werken? Waar dan? De overheid?
Hahaha, watquote:Op vrijdag 11 juli 2025 20:09 schreef Wantie het volgende:
[..]
Een economie hoort zodanig te zijn ingericht dat het verdwijnen van zo'n bedrijf geen desastreuze gevolgen heeft.
Ik weet wat een economie is, jij hebt er geen kaas van gegeten zo te zienquote:Op vrijdag 11 juli 2025 20:10 schreef Wantie het volgende:
[..]
Jij weet niet wat een bananeneconomie is?
Hoe dan?quote:Op vrijdag 11 juli 2025 20:09 schreef Wantie het volgende:
[..]
Een economie hoort zodanig te zijn ingericht dat het verdwijnen van zo'n bedrijf geen desastreuze gevolgen heeft.
Jij schetst voor Michigan een beeld waarbij de staat het vertrek niet heeft kunnen opvangen.
Grote bedrijven hebben vooral waarde zolang ze in private handen blijven en zo een band blijven behouden met de lokale economie/stad.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 19:53 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik vind het vooral bizar dat jij grote bedrijven ziet als een negatief iets. Denk je dat Nederland beter af is als bedrijven zoals Shell, Hoogovens, ASML, VDL uit Nederland vertrekken?
Ik accepteer je verlies.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 20:10 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik weet wat een economie is, jij hebt er geen kaas van gegeten zo te zien
Not the Beaverton.quote:U.S. Congress members press Canada to deal with wildfire smoke ruining their summer
Wat is het alternatief? Overigens zijn vakbonden en linkse organisaties juist altijd voor het openhouden van zulke bedrijven, juist vanwege de werkgelegenheid.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 20:19 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Het is gewoon onwenselijk zo'n mate van afhankelijkheid van 1 bedrijf.
Meer diversiteit qua bedrijven.quote:
En rechtse organisaties zijn fel tegen.quote:Overigens zijn vakbonden en linkse organisaties juist altijd voor het openhouden van zulke bedrijven, juist vanwege de werkgelegenheid.
Trump en truth en justice.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 11:11 schreef Gunner het volgende:
[ x ]
"TRUTH. JUSTICE. THE AMERICAN WAY."
Hier past maar één smiley bij;
Doorgaans zijn ze ook voor het zwaarder belasten van zulke bedrijven waardoor juist dicht willen en verhuizen dus echt een fantastische strategie is het niet.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 20:47 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat is het alternatief? Overigens zijn vakbonden en linkse organisaties juist altijd voor het openhouden van zulke bedrijven, juist vanwege de werkgelegenheid.
Hoe zie je dat precies voor je? Wil je bedrijven tegen houden die wellicht te groot zijn om te vestigen in een kleine stad?quote:
Je blijft je maar vastklampen aan 1 groot bedrijf.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 21:03 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Hoe zie je dat precies voor je? Wil je bedrijven tegen houden die wellicht te groot zijn om te vestigen in een kleine stad?
Ik probeer te doorgronden hoe je het wil tegengaan dat een bedrijf dusdanig machtig word dat het pijn gaat doen mocht zo’n bedrijf vertrekken.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 21:05 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je blijft je maar vastklampen aan 1 groot bedrijf.
Hoe kun je als stad ervoor zorgen dat je meer bedrijven aan trekt?quote:
Dat blijkt.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 21:16 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik probeer te doorgronden hoe je het wil tegengaan dat een bedrijf dusdanig machtig word dat het pijn gaat doen mocht zo’n bedrijf vertrekken.
Buiten het verbieden dat zo’n bedrijf zich mag vestigen of uitbreiden zie ik niet veel meer mogelijkheden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |