ik heb het punt denk ik wel bereikt. jammer alleen dat Ridocar misinformatie blijft verspreiden. eens mbt het kruispunt. talk about a text book example.quote:Op zondag 20 juli 2025 13:30 schreef investeerdertje het volgende:
Veel meningen, weinig echte punten. Weinig inhoud. Ik zou het opgeven @:freak1. Helemaal toen die begon dat het kruispunt oprijden artikel 5 oplevert naast dat je door rood rijd.
En hierbij diskwalificeer jij jezelf dus voor verdere deelname aan de discussie.quote:Op zondag 20 juli 2025 13:02 schreef Ridocar het volgende:
Ik heb zeker geen verstand van juridische zaken
Damn, weer zo'n raar figuur die er verstand van denkt te hebben.quote:Op zondag 20 juli 2025 16:05 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
En hierbij diskwalificeer jij jezelf dus voor verdere deelname aan de discussie.![]()
Jij blijft star vasthouden aan letterlijke teksten uit een wetboek, maar dat is niet hoe het werkt in de juridische wereld. Jij denkt dat door dat je een wettekst hebt gelezen ook meteen weet hoe het juridisch in elkaar steekt. Als het zo simpel was dan konden we alle rechtenfaculteiten wel opdoeken. Het gaat namelijk niet alleen om de letterlijke tekst, maar om de interpretatie. Hoe die wetteksten geïnterpreteerd moeten worden, dat blijkt vervolgens weer uit uitspraken in rechtszaken (jurisprudentie). Dat allemaal afdoen als advocatenklets die alleen maar hun cliënten proberen vrij te pleiten is wel erg makkelijk: als een advocaat een onzinverhaal ophangt dan prikt een rechter daar snel genoeg doorheen.
holy fuck dit moet trollen zijnquote:Op zondag 20 juli 2025 16:31 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Damn, weer zo'n raar figuur die er verstand van denkt te hebben.
Dus mijn verhaal klopt niet omdat het niet in jullie straatje past of of omdat ik niet juridisch onderlegd ben?
In het eerste geval: meer mensen met dezelfde mening maakt die mening niet ineens waarheid.
In het tweede geval: wil een jurist met verstand van zaken hier uitsluitsel over geven?
Je weet dat advocaten juristen zijn he?quote:Op zondag 20 juli 2025 16:31 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Damn, weer zo'n raar figuur die er verstand van denkt te hebben.
Dus mijn verhaal klopt niet omdat het niet in jullie straatje past of of omdat ik niet juridisch onderlegd ben?
In het eerste geval: meer mensen met dezelfde mening maakt die mening niet ineens waarheid.
In het tweede geval: wil een jurist met verstand van zaken hier uitsluitsel over geven?
Wie van de users die hebben gereageerd is een jurist?quote:Op zondag 20 juli 2025 17:24 schreef freak1 het volgende:
[..]
holy fuck dit moet trollen zijn
1)je stelt een juridische vraag
2)je krijgt van meerdere mensen die enigzins juridisch onderlegt zijn een antwoord
Doen! Vraag 'm aan. Ik kan niet wachten.quote:3)het antwoord staat je niet aan
4)je gaat er met gestrekt been in
ga lekker weg en je papa vervelen ofzo. ik ben er klaar mee het is je nu zo vaak uitgelegd en je bent ronduit schofferende, lomp en ondankbaar naar mensen die tijd spenderen aan je een juridisch antwoord te geven
absoluut een subforum ban waard
Een beetje overdreven, vind je niet?quote:hey, lees anders alleen even dit
"oh grote Ridocar, wat ben je ook goed je hebt helemaal gelijk het is mega strafbaar! wauw ik hoop dat ze voortaan je overal met politie escorte heenrijden dat verdien je hoef je nooit meer te wachten en ergeren"
De pot verwijt de ketel.....quote:je snapt gewoon geen zak van de wet. das niet erg, dan mag je vragen stellen. maar als het antwoord je niet aanstaat moet je gewoon dat accepteren
O ja, jouw posts zijn een toonbeeld van fatsoen.quote:ga lekker op de snelweg spelen ofzo. bah.
ik heb spijt dat ik je meerdere malen een fatsoenlijk antwoord heb gegeven.
Ik heb ook al aangegeven dat diezelfde juristen een gekleurde mening hebben.quote:Op zondag 20 juli 2025 17:46 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Je weet dat advocaten juristen zijn he?
Je hebt linkjes genoeg gehad.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Leuk woordenspel, maar hier gaat de jurist volledig voorbij aan het stukje gevaar of hinder kunnen veroorzaken, en gaat ervan uit dat alleen bij daadwerkelijk het veroorzaken van gevaar of hinder betrokkene vervolgd kan worden.
Als dit soort linkjes als waarheid worden gepresenteerd dan heb ik daar inderdaad geen boodschap aan.Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
Matig voorbeeldquote:Op vrijdag 11 juli 2025 11:03 schreef freak1 het volgende:
dus op het moment dat ik in een file sta en ik stap even uit om de benen te strekken sta ik geparkeerd? nee ik sta stil.
zoals het in de auto theorie behandeld wordt
https://theorie-leren.nl/veiligheid/stilstaan-en-parkeren/
of
https://www.infopolitie.n(...)catid=132&Itemid=340
Hun werk omvat het opvolgen van de verkeersregels.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 07:28 schreef RedShoe het volgende:
Laat die mensen hun werk doen.
Het is de consument die online besteld, dan krijg je dit.
Een andere mogelijkheid is er altijd. Alleen is die verder lopen.quote:Op zondag 20 juli 2025 13:24 schreef freak1 het volgende:
als een bezorgbus geen enkele andere mogelijkheid heeft om een zwaar pakket te bezorgen en zijn bus dus kortstondig stopt, het pakket bezorgt en meteen weer doorrijd, met het risico dat mensen een halve minuut tot een minuut moesten wachten, valt gewoon onder stilstaan en zal men ook als laden en lossen aan willen merken. is mijn mening.
Nou en?quote:Op zondag 20 juli 2025 20:26 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Hun werk omvat het opvolgen van de verkeersregels.
Als er geen veilige mogelijkheid tot passeren over blijft, is het op de rijbaan stilzetten van een voertuig voor laden&lossen gewoon een art.5 overtreding. Zwaar verboden dus en bij herhaling kans op invordering van het rijbewijs.
genoeg. maar jij zeker niet.quote:Op zondag 20 juli 2025 18:14 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Wie van de users die hebben gereageerd is een jurist?
actie reactie, dat wil je toch horen?quote:[..]
Doen! Vraag 'm aan. Ik kan niet wachten.
[..]
Een beetje overdreven, vind je niet?
ik geloof dat ik de wet een tandje beter begrijp.quote:[..]
De pot verwijt de ketel.....
lees de eerste pagina maar door. keurige reactie en consequent een zuigende reactie van jou terug.quote:[..]
O ja, jouw posts zijn een toonbeeld van fatsoen.
quote:Op zondag 20 juli 2025 18:34 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik heb ook al aangegeven dat diezelfde juristen een gekleurde mening hebben.
quote:Uit een van de links:laat me weten wat er incorrect aan is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Leuk woordenspel, maar hier gaat de jurist volledig voorbij aan het stukje gevaar of hinder kunnen veroorzaken, en gaat ervan uit dat alleen bij daadwerkelijk het veroorzaken van gevaar of hinder betrokkene vervolgd kan worden.
Als dit soort linkjes als waarheid worden gepresenteerd dan heb ik daar inderdaad geen boodschap aan.
als je om 4 uur snachts op een lege kruising door rood rijd is het enige juiste juridische hier om daar een overtreding voor rood licht aan te hangen. een artikel 5 is op alle fronten buitenproportioneel.mbt stilstaan en benen strekken? eens. maar bier enzo en je moet even roeien met de riemen die je hebt en je probeert ook, net als sesamstraat, het niveau van je publiek te evenaren.quote:ik val in herhaling. volgens de wet mag je stilstaan op de weg. als er geen bord E4 noch een gele belijning is aangebracht. waarom staat er opgenomen dat je stil mag staan wanneer er geen E4 of gele belijning is aangebracht als het automatisch een artikel 5 is?quote:Op zondag 20 juli 2025 20:31 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Een andere mogelijkheid is er altijd. Alleen is die verder lopen.
Als die bezorger zware pakketten meevoert, dan moet hij ook de juiste hulpmiddelen voor die laatste meters over de stoep meenemen zoals een steekwagentje met fatsoenlijke luchtbanden waarmee je gemakkelijk een paar honderd meter kunt lopen als er 50+kg op staat aan paketten.
en als eind argument wil ik opnemen;
als je zo ontzettend niet mag stilstaan en dat onmiddelijk tot een verbalisering via artikel 5 zou lijden, dan moet dat, met de hoeveelheid debiele pakketbezorgers, toch dagelijks gebeuren?
tenminste, dat claim je? je zegt in je post hiervoor dat het p de rijbaan stilzetten van een voertuig voor laden en lossen gewoone en art 5 overtreding is. nou dat gebeurd dagelijks duizenden keuren door pakketbezorgers. dan kan het niet anders dat daar van al die duizenden keren, in de afgelopen 10 jaar toch wel 1 ervan in beroep is gegaan...
heb je voor mij een linkje van de rechtsspraak?
oh wacht.. die is er niet..
ik vind het allemaal fantastisch en theoretisch is er een fantastisch argument te maken dat het onder artikel 5 valt, maar de praktijk gaat een stuk weerbarstiger zijn.
ik kan geen enkel. dat wil zeggen 0. zegge nul. bewijs vinden dat er een pakket bezorger is bekeurd via artikel 5 tijdens het normaal uitvoeren van zijn werkzaamheden.
conclude;
als het zo ontzettend evident is dat het artikel 5 is, laat me dan 1 veroordeling lezen. eentje maar. en dan geef ik onmiddelijk mijn ongelijk toe.en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
Het stilstaan was ten gevolge van een file (niet ten gevolge van de benen willen strekken).quote:Op zondag 20 juli 2025 21:13 schreef freak1 het volgende:
mbt stilstaan en benen strekken? eens. maar bier enzo en je moet even roeien met de riemen die je hebt en je probeert ook, net als sesamstraat, het niveau van je publiek te evenaren.
Je valt in herhaling omdat je nogal selectief bent in het lezen en daarmee aan het cherrypicken bent.quote:Op zondag 20 juli 2025 21:13 schreef freak1 het volgende:
[..]
ik val in herhaling. volgens de wet mag je stilstaan op de weg. als er geen bord E4 noch een gele belijning is aangebracht. waarom staat er opgenomen dat je stil mag staan wanneer er geen E4 of gele belijning is aangebracht als het automatisch een artikel 5 is?
Alles is hinder naar subjectieve interpretatie van de zure Kut houd(st)er.quote:Op zondag 20 juli 2025 22:01 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Je valt in herhaling omdat je nogal selectief bent in het lezen en daarmee aan het cherrypicken bent.
Ja, je mag stilstaan tbv laden/lossen.
Maar je mag in het verkeer geen gevaar of hinder veroorzaken. Dus zoals ik aangaf mag je als pakketbezorger niet stilstaan indien overig verkeer dan niet kan passeren.
Op een plaats waar overig verkeer wel mag passeren mag er wel gestopt worden voor laden en lossen.
Als iedereen zijn gezonde verstand gebruikt is dat bord E4 dus op de meeste plaatsen helemaal niet nodig om duidelijk te maken waar er wel of niet gestopt mag worden tbv laden en lossen. Het gaat bij pakketbezorging niet om grote en/of zwaren ondeelbare lading, maar om goederen die met eenvoudige hulpmiddelen (steekwagentje) ook wel een stukje te voet via de stoep verplaatst kunnen worden. Er is dus geen enkele noodzaak om pal voor de deur van het bezorgadres te stoppen.
Ik denk niet dat een rechter zo heel gauw de classificatie 'zure Kut houd(s)ter' in de mond zal nemenquote:Op zondag 20 juli 2025 22:16 schreef ludovico het volgende:
Alles is hinder naar subjectieve interpretatie van de zure Kut houd(s)ter.
Wat significant genoeg is om hinder te noemen is aan de rechter. Die zal dat niet zo enggeestig als jij beoordelen.
Was er geen juridische vraag over wat mag of niet cf de wet? Die interpretatie is ultiem aan de rechter.quote:Op zondag 20 juli 2025 23:00 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik denk niet dat een rechter zo heel gauw de classificatie 'zure Kut houd(s)ter' in de mond zal nemen![]()
En we zijn hier niet in de rechtbank maar op het discussieforum Fok!
Waar iedereen zijn/haar eigen standpunt mag verkondigen, ongeacht hoe een rechter zóu (kúnnen) oordelen.
Ja en totdat het voor de rechter komt (áls het al voor de rechter komt; je wilt toch niet serieus elk WGR topic afkappen met "bek houwen, dat is aan de rechter") mag iedereen er wat van vinden. En interpreteren. En dat ventileren.quote:Op zondag 20 juli 2025 23:23 schreef ludovico het volgende:
[..]
Was er geen juridische vraag over wat mag of niet cf de wet? Die interpretatie is ultiem aan de rechter.
Ik zeg ook niet dat jij dat gezegd hebt.quote:Verder nergens gesteld dat een rechter die term zou bezigen???
Het waren jouw (minder sympathieke) woorden. Een rechter zou iemand met wat meer respect behandelenquote:Waar haal je die comment vandaan?
Mja ik vind er dus ook wat van, stel zuurkutten, ga werken(!)quote:Op maandag 21 juli 2025 00:00 schreef r_one het volgende:
[..]
Ja en totdat het voor de rechter komt (áls het al voor de rechter komt; je wilt toch niet serieus elk WGR topic afkappen met "bek houwen, dat is aan de rechter") mag iedereen er wat van vinden. En interpreteren. En dat ventileren.
[..]
Ik zeg ook niet dat jij dat gezegd hebt.
[..]
Het waren jouw (minder sympathieke) woorden. Een rechter zou iemand met wat meer respect behandelen![]()
That's all.
het cherrypicken vond ik wel meevallen.quote:Op zondag 20 juli 2025 22:01 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Je valt in herhaling omdat je nogal selectief bent in het lezen en daarmee aan het cherrypicken bent.
Ja, je mag stilstaan tbv laden/lossen.
Maar je mag in het verkeer geen gevaar of hinder veroorzaken. Dus zoals ik aangaf mag je als pakketbezorger niet stilstaan indien overig verkeer dan niet kan passeren.
Op een plaats waar overig verkeer wel mag passeren mag er wel gestopt worden voor laden en lossen.
Als iedereen zijn gezonde verstand gebruikt is dat bord E4 dus op de meeste plaatsen helemaal niet nodig om duidelijk te maken waar er wel of niet gestopt mag worden tbv laden en lossen. Het gaat bij pakketbezorging niet om grote en/of zwaren ondeelbare lading, maar om goederen die met eenvoudige hulpmiddelen (steekwagentje) ook wel een stukje te voet via de stoep verplaatst kunnen worden. Er is dus geen enkele noodzaak om pal voor de deur van het bezorgadres te stoppen.
Dat mag.quote:
Ik geniet van twee weken welverdiende(!) vakantie, proleet.quote:stel zuurkutten, ga werken(!)
Je praat tegen @Ivo1985 hoorquote:Op maandag 21 juli 2025 07:29 schreef freak1 het volgende:
dus ik zeg, voortaan lekker in je auto zitten meneer ridocar, en zogauw je een seconde stilstaat voor een bezorger, raampje open, keihard artikel 5 schreeuwen en dan komt het helemaal goed. wat mij betreft discussie klaar want dit is geen discussie voeren, zonder enige onderbouwing blijf je overtuigd dat je gelijk hebt.
Serieus ... gaat dit je niveau van beargumenteren worden?quote:zogauw jij de weg op gaat hinder je altijd andere weggebruikers. je neemt een stukje weg in en je doet dingen die anderen in de weg zitten. dus dat is een lastige. er moet redelijkheid zijn.
Nu ben ik nieuwsgierig.quote:Op zondag 20 juli 2025 21:13 schreef freak1 het volgende:
[..]
ik geloof dat ik de wet een tandje beter begrijp.
Het eerste heldere antwoord.quote:Op zondag 20 juli 2025 22:01 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Je valt in herhaling omdat je nogal selectief bent in het lezen en daarmee aan het cherrypicken bent.
Ja, je mag stilstaan tbv laden/lossen.
Maar je mag in het verkeer geen gevaar of hinder veroorzaken. Dus zoals ik aangaf mag je als pakketbezorger niet stilstaan indien overig verkeer dan niet kan passeren.
Op een plaats waar overig verkeer wel mag passeren mag er wel gestopt worden voor laden en lossen.
Als iedereen zijn gezonde verstand gebruikt is dat bord E4 dus op de meeste plaatsen helemaal niet nodig om duidelijk te maken waar er wel of niet gestopt mag worden tbv laden en lossen. Het gaat bij pakketbezorging niet om grote en/of zwaren ondeelbare lading, maar om goederen die met eenvoudige hulpmiddelen (steekwagentje) ook wel een stukje te voet via de stoep verplaatst kunnen worden. Er is dus geen enkele noodzaak om pal voor de deur van het bezorgadres te stoppen.
i know, ik gaf enkel aan wat het beste is voor de TS. het is en blijft zijn topic.quote:
niet de mijne, de algemene. simpelweg om aan te geven dat iedere weggebruiker altijd hinder veroorzaakt. en dat snap jij ook. als je geirriteerd bent kun je alles wel onder hinder schuiven. en als jij er last van hebt en ik niet, is het dan ook hinder? eindeloze discussie.quote:[..]
Serieus ... gaat dit je niveau van beargumenteren worden?
en dat het in je straatje past is uiteraard extra handig.quote:Op maandag 21 juli 2025 08:01 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Het eerste heldere antwoord.
Niet omdat het in mijn straatje past, maar omdat er geen 'ruis' in zit.
Eerder had je een andere mening:quote:Op maandag 21 juli 2025 08:10 schreef freak1 het volgende:
[..]
i know, ik gaf enkel aan wat het beste is voor de TS. het is en blijft zijn topic.
[..]
quote:Op zaterdag 12 juli 2025 16:39 schreef freak1 het volgende:
[..]
dit was een antwoord op een andere vraag. niet alles gaat om jou.
Het zal er iets anders uitzien, maar ik heb iig een paar handvatten om het probleem aan te pakken.quote:niet de mijne, de algemene. simpelweg om aan te geven dat iedere weggebruiker altijd hinder veroorzaakt. en dat snap jij ook. als je geirriteerd bent kun je alles wel onder hinder schuiven. en als jij er last van hebt en ik niet, is het dan ook hinder? eindeloze discussie.
[..]
en dat het in je straatje past is uiteraard extra handig.
maargoed, lekker in je autotje zitten en de volgende keer dat je vind dat je gehinderd wordt keihard artikel 5 schreeuwen, dat gaat het oplossen![]()
Dat geldt ook de andere kant op.quote:pagina 3 en nog altijd 0 jurisprudentie of blogs waarbij artikel 5 succesvol is toegepast bij een stoppende bezorger. maar ga vooral door dat dit toepasbaar is.
Oh, welke dan?quote:Op maandag 21 juli 2025 08:21 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Het zal er iets anders uitzien, maar ik heb iig een paar handvatten om het probleem aan te pakken.
[..]
het een sluit het ander niet uitquote:
waar je noppes, niets, nada mee kan. tenzij je zelf een verbalisant bent maar je hebt al vaker aangegeven niet over juridische kennis te beschikken.quote:[..]
Het zal er iets anders uitzien, maar ik heb iig een paar handvatten om het probleem aan te pakken.
ik geloof dat ik meer dan voldaan heb aan die plicht door aan te tonen dat er 0 jurisprudentie is over het gebruik van artikel 5 bij pakketbezorgers evenals vele blogs van advocaten (voor jouw beeldvorming, die hebben dus wel verstand van juridische zaken) die artikel 5 meerdere malen uitleggen.quote:[..]
Dat geldt ook de andere kant op.
Het is maar net hoe het je uitkomt zeker?quote:
Ik heb liever een reactie op post #113.quote:waar je noppes, niets, nada mee kan. tenzij je zelf een verbalisant bent maar je hebt al vaker aangegeven niet over juridische kennis te beschikken.
maargoed, aai over de bol dan maar.
[..]
Dat ze juridische kennis hebben wil niet zeggen dat ze het ook altijd bij het rechte eind hebben. Ook zij cherrypicken in de artikelen. Ook dat heb ik al uitgelegd.quote:ik geloof dat ik meer dan voldaan heb aan die plicht door aan te tonen dat er 0 jurisprudentie is over het gebruik van artikel 5 bij pakketbezorgers evenals vele blogs van advocaten (voor jouw beeldvorming, die hebben dus wel verstand van juridische zaken) die artikel 5 meerdere malen uitleggen.
echter, iedere keer als er iets aangevoerd wordt wat je niet zint is het onmiddelijk "ja maar" en "die praten toch alleen zodat het in hun eigen straatje past" en zelfs met die argumentatie kun je niets vinden wat je mening staaft.
Misschien wel.quote:maargoed fijn dat je je handvaten hebt, succes ermee ! laat je ook even weten wanneer je je eerste overwinning op de bezorgers hebt behaald? hier gaat men later boeken over schrijven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |