Dit is echt vaagpraterij.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 20:21 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
De rechter toetst in dit soort scenarios of de hinder voor een redelijke gemiddelde Nederlander. Dus of het objectief gezien hinder is.
heb mijn reactie verwijderd.quote:
Oke, prima.quote:Op woensdag 23 juli 2025 07:34 schreef freak1 het volgende:
ik had hier een antwoord staan
[..]
heb mijn reactie verwijderd.
wij hebben een verschil van mening hierover.
Helaas idd.quote:normaliter zou ik de jurisprudentie erbij zoeken en je het antwoord geven. die is er niet.
jammerdebammer.
Insgelijks vriend.quote:wij gaan hier niet aan uitkomen omdat je naar mijn mening bijzonder star in de wedstrijd zit. jammer.
Nee hoor.quote:oh en uiteraard komt er nu weer een quote met 2 woorden uit mijn tekst met daaronder dat ik opgeef en geen argumenten meer heb
Gek he, dat je niet zomaar met een kraan de straat mag blokkeren.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 07:56 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Zag laatst wel een filmpje van hendheving die moeilijk ging doen hierom dus het is gewoon het mag niet tot het hun goed uit komt of zo. Was in Leiden volgens mij. Waren ze aan het lossen met een kraan en hadden ze 1 van de 2 banen afgezet en dat mocht dus niet. Maar een hele straat blokkeren mag dus wel?
Er werd juist niet de hele straat geblokkeerd als je het bericht goed leest. En zelfs dat mocht dus kennelijk al niet.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 23:09 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Gek he, dat je niet zomaar met een kraan de straat mag blokkeren.
Gaandeweg na 1,5 pagina dus, waarin meerdere mensen aangeven dat dit interpretatie-afhankelijk is en de zaak niet zo zwart wit is, etc.?quote:Op zondag 20 juli 2025 10:07 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Daar ben ik gaandeweg achter gekomen. Je weet wel, je zit met een vraag dat blijft knagen, je stelt 'm hier en uiteindelijk blijkt het antwoord simpeler dan gedacht (nee, het mag niet). Wel een beetje jammer dat sommigen vasthouden aan hun eigen dogma's.
Voor hijskranen ben je dan ook precariobelasting verschuldigd en is vergunningplichtig.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 12:03 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Er werd juist niet de hele straat geblokkeerd als je het bericht goed leest. En zelfs dat mocht dus kennelijk al niet.
Heb je blijkbaar lang over na moeten denken. Mosterd na de maaltijd, en weer een mening die als waarheid wordt doorgedrukt.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 12:50 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Gaandeweg na 1,5 pagina dus, waarin meerdere mensen aangeven dat dit interpretatie-afhankelijk is en de zaak niet zo zwart wit is, etc.?
Topic sluiten dan. Je hebt je antwoord blijkbaar. Volgende keer kan je de politie bellen, kloar.
En jij verbaasd je daarover?quote:Op zaterdag 26 juli 2025 12:03 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Er werd juist niet de hele straat geblokkeerd als je het bericht goed leest. En zelfs dat mocht dus kennelijk al niet.
Nee. Ik verbaas me er over dat hier mensen blijven volhouden dat bezorgers wél een hele straat zouden mogen blokkeren.quote:
Same here. Maarja, ik heb er geen verstand van.quote:Op zondag 27 juli 2025 10:30 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Nee. Ik verbaas me er over dat hier mensen blijven volhouden dat bezorgers wél een hele straat zouden mogen blokkeren.
ik snap, eigenwijs is ook wijs, maar ik snap niet dat er geen enkele handreiking mogelijk is dat er wellicht toch wel een kern van waarheid in de statements, onderbouwt met jurisprudentie, zou kunnen zitten.quote:Op zondag 27 juli 2025 10:53 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Same here. Maarja, ik heb er geen verstand van.
De reden is ook nogal eh... vergezocht. Het mag omdat nergens staat dat het niet mag.
wat wiul je hiermee zeggen?quote:
Je hoeft mij de video niet uit te leggen hoorquote:Op zondag 27 juli 2025 15:14 schreef freak1 het volgende:
[..]
wat wiul je hiermee zeggen?
-de auto staat geparkeerd, want het heerschap gaat boodschappen doen
-kijk vooral even naar 1:05 waar het heerschap (incorrect overigens) claimt dat je 5 minuten mag parkeren
-de discussie die vervolgens gevoerd wordt gaat niet over het bezorgen (let vooral even op 1:26) maar over het feit dat hij bezorgt, daarna boodschappen gaat doen
alles in die video ondersteunt mijn punt. ze schrijven de boete uit omdat hij op zijn gemak boodschappen is gaan doen. de auto dus foutief heeft geparkeerd en daar hinder mee veroorzaakt.
dat het dan een klapmongool is en zichzelf dieper en dieper de problemen in wertk is een tweede.
op 1:26 zegt de dame in kwestie zelfs zo ongeveer dat als hij alleen bezorgde het prima was.
oftewel, de boete is niet geschreven omdat de bus stilstond om te laden en lossen, maar omdat hij geparkeerd stond om boodschappen te doen.
dus.
dank voor de steun voor mijn punt.
mijn excuses. ik dacht, je snapt de video niet.quote:Op zondag 27 juli 2025 15:20 schreef r_one het volgende:
[..]
Je hoeft mij de video niet uit te leggen hoor![]()
(en zeker niet in zoveel woorden, met tijdcodes, etc.)
Minder aannemen dus. En iets vriendelijker (en minder zelfingenomen) mag ook wel.quote:Op zondag 27 juli 2025 15:23 schreef freak1 het volgende:
[..]
mijn excuses. ik dacht, je snapt de video niet.
je poste hem immers zonder een vraag, comment, inzicht, onderbouwing.
ik denk, die arme jongen heeft wat context nodig.
maargoed als je altijd van die vage halfbakken comments en uit de context gerukte mini quote gebruikt dan krijg je dat soort aannames.
wederom nederige excuses. ik was even vergeten dat jij hier de toon bepaalt.quote:Op zondag 27 juli 2025 15:30 schreef r_one het volgende:
[..]
Minder aannemen dus. En iets vriendelijker (en minder zelfingenomen) mag ook wel.
Waar ging het mij om?
2:25-2:39
Maar liet het graag aan de eigen interpretatie van eenieder hier over, om de discussie een beetje levendig (maar wel leuk graag) te houden.
Ik ga er niet eens op in, je klinkt behoorlijk gepreoccupeerd.quote:Op zondag 27 juli 2025 15:44 schreef freak1 het volgende:
[..]
wederom nederige excuses. ik was even vergeten dat jij hier de toon bepaalt.
wat verwacht je nou zelf?
zonder enige context ram je er een video in, blijkbaar wilde je de discussie een beetje levending houden maar ik had in mijn glazen bol moeten zien dat die video van 13:22 een 14 seconden aan relevante info die jij mooi vond had.
wel weer heel erg cherrypicken.
zo ga je absoluut niet in op 1:26 waar de dame meer dan insinueert dat het prima was geweest als hij enkel ging bezorgen maar wil je wel graag dat we dus 14 seconden bekijken waarin een BOA zegt dat het absolute onzin is dat je overal in NL 5 a 10 minuten mag parkeren?
dat claimt hier helemaal niemand.
ik vind het best hoor, maar als jij een video er maar random in gooit en wij moeten dan maar in de glazen bol ontdekken wat je ermee bedoelt dan kun je kut opmerkingen krijgen.
iets waar je zelf ook een handje van hebt overigens.
maargoed laten we er niet verder over doorgaan, het volgens jou relevante stukje spreek ik absoluut niet tegen, en hoe er met de bus wordt omgegaan in het begin lijkt me boekdelen psreken ter ondersteuning van mijn punt.
heb je overigens ook 7:19 gezien? waarin de agent aangeeft dat 5 minuten over laden en lossen gaat (incorrect) maar veel interessanter, ook hij geeft weer aan, dat stilstaan op dat fiets "daar kun je wat van vinden als je een pakket bezorger bent maar om eten te gaan halen dan gaat dat niet op" waarin ok de agent nog eens benadrukt dat een pakket bezorgen toch echt wel anders beoordeelt wordt.quote:Op zondag 27 juli 2025 15:30 schreef r_one het volgende:
[..]
Minder aannemen dus. En iets vriendelijker (en minder zelfingenomen) mag ook wel.
Waar ging het mij om?
2:25-2:39
Maar liet het graag aan de eigen interpretatie van eenieder hier over, om de discussie een beetje levendig (maar wel leuk graag) te houden.
#270quote:Op zondag 27 juli 2025 15:50 schreef freak1 het volgende:
[..]
heb je overigens ook 7:19 gezien? waarin de agent aangeeft dat 5 minuten over laden en lossen gaat (incorrect) maar veel interessanter, ook hij geeft weer aan, dat stilstaan op dat fiets "daar kun je wat van vinden als je een pakket bezorger bent maar om eten te gaan halen dan gaat dat niet op" waarin ok de agent nog eens benadrukt dat een pakket bezorgen toch echt wel anders beoordeelt wordt.
dus voor mijn beeldvorming;quote:Op zondag 27 juli 2025 15:50 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik ga er niet eens op in, je klinkt behoorlijk gepreoccupeerd.
Excuses (nederig maar niet-gemeend) niet geaccepteerd.
Want daarna ga je net zo hard weer dóór met je ad hominems.
geen antwoord op de vraagquote:Op zondag 27 juli 2025 15:51 schreef r_one het volgende:
[..]
Kom maar terug als je normaal kunt communiceren.
Had ik überhaupt jou gequote (met die YT-video)? Nee.quote:Op zondag 27 juli 2025 15:54 schreef freak1 het volgende:
[..]
dus voor mijn beeldvorming;
ik plaats een absoluut respectvolle reactie op Ridocar waarin ik de casus netjes neerzet en nogmaals aangeef dat ik me graag laat opleiden en nieuwe ding wil leren, volgens mij zeer respectvol de discussie openzet, jij plempt een video zonder enige context ertussen, ik ga er even vanuit dat je daar wat meer uitleg over wilde. plaats daar een nette reactie op, idd met timestamps en krijg dan vervolgens voor mijn kiezen
Je hoeft mij de video niet uit te leggen hoor
(en zeker niet in zoveel woorden, met tijdcodes, etc.)
en dan ben ik degene die zich schuldig maakt aan ad hominems ?
pot ketel zwart enzo
je merkt wel weer, zogauw de discussie je niet aanstaat wordt het weer micro quoten en anderen van vanalles beschuldigen. slecht verliezer ben je. jammer want ik sta oprecht open voor de discussie en wil graag leren waar ik de fout in zou gaan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |