heb je overigens ook 7:19 gezien? waarin de agent aangeeft dat 5 minuten over laden en lossen gaat (incorrect) maar veel interessanter, ook hij geeft weer aan, dat stilstaan op dat fiets "daar kun je wat van vinden als je een pakket bezorger bent maar om eten te gaan halen dan gaat dat niet op" waarin ok de agent nog eens benadrukt dat een pakket bezorgen toch echt wel anders beoordeelt wordt.quote:Op zondag 27 juli 2025 15:30 schreef r_one het volgende:
[..]
Minder aannemen dus. En iets vriendelijker (en minder zelfingenomen) mag ook wel.
Waar ging het mij om?
2:25-2:39
Maar liet het graag aan de eigen interpretatie van eenieder hier over, om de discussie een beetje levendig (maar wel leuk graag) te houden.
#270quote:Op zondag 27 juli 2025 15:50 schreef freak1 het volgende:
[..]
heb je overigens ook 7:19 gezien? waarin de agent aangeeft dat 5 minuten over laden en lossen gaat (incorrect) maar veel interessanter, ook hij geeft weer aan, dat stilstaan op dat fiets "daar kun je wat van vinden als je een pakket bezorger bent maar om eten te gaan halen dan gaat dat niet op" waarin ok de agent nog eens benadrukt dat een pakket bezorgen toch echt wel anders beoordeelt wordt.
dus voor mijn beeldvorming;quote:Op zondag 27 juli 2025 15:50 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik ga er niet eens op in, je klinkt behoorlijk gepreoccupeerd.
Excuses (nederig maar niet-gemeend) niet geaccepteerd.
Want daarna ga je net zo hard weer dóór met je ad hominems.
geen antwoord op de vraagquote:Op zondag 27 juli 2025 15:51 schreef r_one het volgende:
[..]
Kom maar terug als je normaal kunt communiceren.
Had ik überhaupt jou gequote (met die YT-video)? Nee.quote:Op zondag 27 juli 2025 15:54 schreef freak1 het volgende:
[..]
dus voor mijn beeldvorming;
ik plaats een absoluut respectvolle reactie op Ridocar waarin ik de casus netjes neerzet en nogmaals aangeef dat ik me graag laat opleiden en nieuwe ding wil leren, volgens mij zeer respectvol de discussie openzet, jij plempt een video zonder enige context ertussen, ik ga er even vanuit dat je daar wat meer uitleg over wilde. plaats daar een nette reactie op, idd met timestamps en krijg dan vervolgens voor mijn kiezen
Je hoeft mij de video niet uit te leggen hoor
(en zeker niet in zoveel woorden, met tijdcodes, etc.)
en dan ben ik degene die zich schuldig maakt aan ad hominems ?
pot ketel zwart enzo
je merkt wel weer, zogauw de discussie je niet aanstaat wordt het weer micro quoten en anderen van vanalles beschuldigen. slecht verliezer ben je. jammer want ik sta oprecht open voor de discussie en wil graag leren waar ik de fout in zou gaan.
/carequote:Op zondag 27 juli 2025 15:56 schreef freak1 het volgende:
[..]
geen antwoord op de vraag
wederom denk je dat jij de toon kan bepalen en kan bepalen wie wat zegt tegen jou en op welke manier
en wederom heb je 0, niks, nada aan zelf inzicht om in te zien dat jij wellicht degene was die de discussie ontspoorde door met flauwe opmerkingen te komen ipv een stukje inzicht.
jammer. had je hoger ingeschat.
maargoed, iedereen heeft een offday. hoop dat het snel mentaal beter met je gaat.
quote:Op zondag 27 juli 2025 15:56 schreef r_one het volgende:
[..]
Had ik überhaupt jou gequote (met die YT-video)? Nee.
ah. ik val niet onder eeniederquote:Maar liet het graag aan de eigen interpretatie van eenieder hier over, om de discussie een beetje levendig te houden.
QUO-TEN !quote:Op zondag 27 juli 2025 15:58 schreef freak1 het volgende:
[..]
Maar liet het graag aan de eigen interpretatie van eenieder hier over, om de discussie een beetje levendig te houden.
ah. ik val niet onder eenieder
maakt notitie
ben dan die volwassene die je claimt te zijn en zeg dan, oh ja kut handiger als ik er context bij had gegeven. maar nee, meneertje gaat onmiddelijk met kinderachtige opmerkingen reageer. wie ketst bal enzo.
dat vind ik een prima discussie. ik denk namelijk dat, als hij die bus daar neer had gezet en was dat pakketje gaan bezorgen om vervolgens zijn weg weer te vervolgen, dat er exact was gebeurd wat op beide timestamps ook door de boa en de agent gemeld wordt... dat ze wellicht tegen de bezorger melden dat het niet zo handig is, maar ene boete, dat is echt een veel te zwaar middel voor een zeer korte vorm van hinder..quote:Op zondag 27 juli 2025 15:58 schreef Ridocar het volgende:
Deze meneer had wel meer issues waarvan het fout parkeren wel het minste vergrijp is.
Hij stond trouwens op een fietspad. Niet bepaald een straatblokkade.
Had 'ie de bus dwars over de weg gezet en alleen een pakketje bezorgd (stilstaan dus, niet parkeren), dan had de bezorger wel een boete gehad. Daar durf ik wel mijn spaargeld op in te zetten.
ah. inzoomen op kleine foutjes en de hoofddiscussie ontwijkenquote:
Ik vind je toon ook niet geweldig. Er zijn zat andere manieren om dit soort dingen te zeggen.quote:Op zondag 27 juli 2025 15:56 schreef freak1 het volgende:
[..]
geen antwoord op de vraag
wederom denk je dat jij de toon kan bepalen en kan bepalen wie wat zegt tegen jou en op welke manier
en wederom heb je 0, niks, nada aan zelf inzicht om in te zien dat jij wellicht degene was die de discussie ontspoorde door met flauwe opmerkingen te komen ipv een stukje inzicht.
jammer. had je hoger ingeschat.
maargoed, iedereen heeft een offday. hoop dat het snel mentaal beter met je gaat.
prima. maar denk je dat je beeld enigzins gekleurd is omdat je het pertinent oneens met me bent? die van mij iig wel en dat maakt dat ik ook jouw toon niet om over naar huis te schrijven vind. maar toch doe ik mijn best een zo net mogelijk antwoord te geven. ook op je andere topics ipv je af te schrijven. zie o.a. #238.quote:Op zondag 27 juli 2025 16:01 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik vind je toon ook niet geweldig. Er zijn zat manieren om dit soort dingen te zeggen.
Zo zwart-wit hoeft ook noet voor mij. Er is ook een verschil tussen op het fietspad parkeren of op de rijbaan van een smalle straat stilzetten. Beide mogen niet, maar in het eerste geval moeten fietsers eromheen, in het tweede geval kunnen bestuurders helemaal niet doorrijden.quote:Op zondag 27 juli 2025 16:00 schreef freak1 het volgende:
[..]
dat vind ik een prima discussie. ik denk namelijk dat, als hij die bus daar neer had gezet en was dat pakketje gaan bezorgen om vervolgens zijn weg weer te vervolgen, dat er exact was gebeurd wat op beide timestamps ook door de boa en de agent gemeld wordt... dat ze wellicht tegen de bezorger melden dat het niet zo handig is, maar ene boete, dat is echt een veel te zwaar middel voor een zeer korte vorm van hinder..
maar we komen terug bij de kern van de zaak. geen jurisprudentie en enkel videos waar, zoals je heel terecht aangeeft, het plaatsen van de bus wel het minste van meneers problemen is..
dus tja. dat zwart witte antwoord gaat er gewoon niet zijn vrees ik.
tja. in feite geef je hier je eigen antwoord.quote:Op zondag 27 juli 2025 16:10 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Zo zwart-wit hoeft ook noet voor mij. Er is ook een verschil tussen op het fietspad parkeren of op de rijbaan van een smalle straat stilzetten. Beide mogen niet, maar in het eerste geval moeten fietsers eromheen, in het tweede geval kunnen bestuurders helemaal niet doorrijden.
Logisch dat handhaving in het filmpje zegt dat alleen een pakketje bezorgen lang niet zo erg is.
Maar terugkomend op dit topic: bezorgers die een straat blokkeren. Als in, de doorstroming van verkeer op de rijbaan volledig belemmeren. Dat zou m.i. een prent waardig zijn.
En daar had ik ook een soortgelijk antwoord op gegeven. Lang verhaal kort, het is een agree to disagree. Maar FOK! is groter dan alleen jij, of ik. Ik vind er ook wat van als de suggestie wordt gewekt dat het topic een antwoord heeft gehad en daarom maar dicht moet (#257). Er is geen user rechter, en ik hoopte op meer inzicht van andere users. Niet om perse gelijk te hebben, maar jouw verhaal heb ik vaak genoeg gelezen en het is tijd voor een frisse blik op deze casus.quote:Op zondag 27 juli 2025 16:04 schreef freak1 het volgende:
[..]
prima. maar denk je dat je beeld enigzins gekleurd is omdat je het pertinent oneens met me bent? die van mij iig wel en dat maakt dat ik ook jouw toon niet om over naar huis te schrijven vind. maar toch doe ik mijn best een zo net mogelijk antwoord te geven. ook op je andere topics ipv je af te schrijven. zie o.a. #238.
maargoed dat zuiggedrag als er blijkbaar geen argumentatie aangevoerd kan worden is gewoon vermoeiend.
Hier ben ik het wel mee eens. Punt is wel gemaakt, elkaar overtuigen is niet nodig. Agree to disagree en klaar met dat over en weer gesneer.quote:Op zondag 27 juli 2025 16:16 schreef Ridocar het volgende:
[..]
En daar had ik ook een soortgelijk antwoord op gegeven. Lang verhaal kort, het is een agree to disagree. Maar FOK! is groter dan alleen jij, of ik. Ik vind er ook wat van als de suggestie wordt gewekt dat het topic een antwoord heeft gehad en daarom maar dicht moet (#257). Er is geen user rechter, en ik hoopte op meer inzicht van andere users. Niet om perse gelijk te hebben, maar jouw verhaal heb ik vaak genoeg gelezen en het is tijd voor een frisse blik op deze casus.
Geen complete straat, wel een complete rijbaan en een fietsstrook..quote:Op woensdag 30 juli 2025 00:41 schreef Ridocar het volgende:
Geen straat geblokkeerd, toch een verbaal voor hinder.
Bekijk deze YouTube-video
Vanaf 22:51.
Lijkt mij ook de meest voor de hand liggende. Hoewel R396b of R315b misschien ook zou hebben gekund (maar sec genomen lijkt het me eerder een fietssuggestiestrook dan een fietsstrook; de bruine kleur wijkt weinig af van de rijbaan en ik zie geen belijning, laat staan een symbool van een fiets; een fietspad is het zeker niet)quote:Op woensdag 30 juli 2025 02:00 schreef Ridocar het volgende:
De chauffeur had uiteindelijk een verbaal gekregen voor hinder, R395 dus.
jup. en ik denk terecht ook.quote:Op woensdag 30 juli 2025 02:00 schreef Ridocar het volgende:
De chauffeur had uiteindelijk een verbaal gekregen voor hinder, R395 dus.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |