abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218340925
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 15:30 schreef r_one het volgende:

[..]
Minder aannemen dus. En iets vriendelijker (en minder zelfingenomen) mag ook wel.

Waar ging het mij om?
2:25-2:39

Maar liet het graag aan de eigen interpretatie van eenieder hier over, om de discussie een beetje levendig (maar wel leuk graag :{w ) te houden.
heb je overigens ook 7:19 gezien? waarin de agent aangeeft dat 5 minuten over laden en lossen gaat (incorrect) maar veel interessanter, ook hij geeft weer aan, dat stilstaan op dat fiets "daar kun je wat van vinden als je een pakket bezorger bent maar om eten te gaan halen dan gaat dat niet op" waarin ok de agent nog eens benadrukt dat een pakket bezorgen toch echt wel anders beoordeelt wordt.
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_218340944
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 15:50 schreef freak1 het volgende:

[..]
heb je overigens ook 7:19 gezien? waarin de agent aangeeft dat 5 minuten over laden en lossen gaat (incorrect) maar veel interessanter, ook hij geeft weer aan, dat stilstaan op dat fiets "daar kun je wat van vinden als je een pakket bezorger bent maar om eten te gaan halen dan gaat dat niet op" waarin ok de agent nog eens benadrukt dat een pakket bezorgen toch echt wel anders beoordeelt wordt.

Kom maar terug als je normaal kunt communiceren.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_218341016
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 15:50 schreef r_one het volgende:

[..]
Ik ga er niet eens op in, je klinkt behoorlijk gepreoccupeerd.

Excuses (nederig maar niet-gemeend) niet geaccepteerd.
Want daarna ga je net zo hard weer dóór met je ad hominems.
dus voor mijn beeldvorming;
ik plaats een absoluut respectvolle reactie op Ridocar waarin ik de casus netjes neerzet en nogmaals aangeef dat ik me graag laat opleiden en nieuwe ding wil leren, volgens mij zeer respectvol de discussie openzet, jij plempt een video zonder enige context ertussen, ik ga er even vanuit dat je daar wat meer uitleg over wilde. plaats daar een nette reactie op, idd met timestamps en krijg dan vervolgens voor mijn kiezen
[/quote]
Je hoeft mij de video niet uit te leggen hoor :')

(en zeker niet in zoveel woorden, met tijdcodes, etc.)
[quote]
en dan ben ik degene die zich schuldig maakt aan ad hominems ?
pot ketel zwart enzo

je merkt wel weer, zogauw de discussie je niet aanstaat wordt het weer micro quoten en anderen van vanalles beschuldigen. slecht verliezer ben je. jammer want ik sta oprecht open voor de discussie en wil graag leren waar ik de fout in zou gaan.
en dank u meneer Dood,
pi_218341049
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 15:51 schreef r_one het volgende:

[..]

Kom maar terug als je normaal kunt communiceren.
geen antwoord op de vraag
wederom denk je dat jij de toon kan bepalen en kan bepalen wie wat zegt tegen jou en op welke manier
en wederom heb je 0, niks, nada aan zelf inzicht om in te zien dat jij wellicht degene was die de discussie ontspoorde door met flauwe opmerkingen te komen ipv een stukje inzicht.
jammer. had je hoger ingeschat.
maargoed, iedereen heeft een offday. hoop dat het snel mentaal beter met je gaat.
en dank u meneer Dood,
pi_218341055
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 15:54 schreef freak1 het volgende:

[..]
dus voor mijn beeldvorming;
ik plaats een absoluut respectvolle reactie op Ridocar waarin ik de casus netjes neerzet en nogmaals aangeef dat ik me graag laat opleiden en nieuwe ding wil leren, volgens mij zeer respectvol de discussie openzet, jij plempt een video zonder enige context ertussen, ik ga er even vanuit dat je daar wat meer uitleg over wilde. plaats daar een nette reactie op, idd met timestamps en krijg dan vervolgens voor mijn kiezen

Je hoeft mij de video niet uit te leggen hoor :')

(en zeker niet in zoveel woorden, met tijdcodes, etc.)

en dan ben ik degene die zich schuldig maakt aan ad hominems ?
pot ketel zwart enzo

je merkt wel weer, zogauw de discussie je niet aanstaat wordt het weer micro quoten en anderen van vanalles beschuldigen. slecht verliezer ben je. jammer want ik sta oprecht open voor de discussie en wil graag leren waar ik de fout in zou gaan.
Had ik überhaupt jou gequote (met die YT-video)? Nee.
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_218341072
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 15:56 schreef freak1 het volgende:

[..]
wederom denk je dat jij de toon kan bepalen en kan bepalen wie wat zegt tegen jou en op welke manier
en wederom heb je 0, niks, nada aan zelf inzicht om in te zien dat jij wellicht degene was die de discussie ontspoorde door met flauwe opmerkingen te komen ipv een stukje inzicht.
maargoed, iedereen heeft een offday. hoop dat het snel mentaal beter met je gaat.
/care
.
pi_218341089
Deze meneer had wel meer issues waarvan het fout parkeren wel het minste vergrijp is.

Hij stond trouwens op een fietspad. Niet bepaald een straatblokkade.

Had 'ie de bus dwars over de weg gezet en alleen een pakketje bezorgd (stilstaan dus, niet parkeren), dan had de bezorger wel een boete gehad. Daar durf ik wel mijn spaargeld op in te zetten.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_218341092
quote:
16s.gif Op zondag 27 juli 2025 15:56 schreef r_one het volgende:

[..]
Had ik überhaupt jou gequote (met die YT-video)? Nee.
quote:
Maar liet het graag aan de eigen interpretatie van eenieder hier over, om de discussie een beetje levendig te houden.
ah. ik val niet onder eenieder

maakt notitie

ben dan die volwassene die je claimt te zijn en zeg dan, oh ja kut handiger als ik er context bij had gegeven. maar nee, meneertje gaat onmiddelijk met kinderachtige opmerkingen reageer. wie ketst bal enzo.
en dank u meneer Dood,
pi_218341117
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 15:58 schreef freak1 het volgende:

[..]

Maar liet het graag aan de eigen interpretatie van eenieder hier over, om de discussie een beetje levendig te houden.

ah. ik val niet onder eenieder

maakt notitie

ben dan die volwassene die je claimt te zijn en zeg dan, oh ja kut handiger als ik er context bij had gegeven. maar nee, meneertje gaat onmiddelijk met kinderachtige opmerkingen reageer. wie ketst bal enzo.
QUO-TEN ! :{w
.
pi_218341136
quote:
1s.gif Op zondag 27 juli 2025 15:58 schreef Ridocar het volgende:
Deze meneer had wel meer issues waarvan het fout parkeren wel het minste vergrijp is.

Hij stond trouwens op een fietspad. Niet bepaald een straatblokkade.

Had 'ie de bus dwars over de weg gezet en alleen een pakketje bezorgd (stilstaan dus, niet parkeren), dan had de bezorger wel een boete gehad. Daar durf ik wel mijn spaargeld op in te zetten.
dat vind ik een prima discussie. ik denk namelijk dat, als hij die bus daar neer had gezet en was dat pakketje gaan bezorgen om vervolgens zijn weg weer te vervolgen, dat er exact was gebeurd wat op beide timestamps ook door de boa en de agent gemeld wordt... dat ze wellicht tegen de bezorger melden dat het niet zo handig is, maar ene boete, dat is echt een veel te zwaar middel voor een zeer korte vorm van hinder..

maar we komen terug bij de kern van de zaak. geen jurisprudentie en enkel videos waar, zoals je heel terecht aangeeft, het plaatsen van de bus wel het minste van meneers problemen is..

dus tja. dat zwart witte antwoord gaat er gewoon niet zijn vrees ik.
en dank u meneer Dood,
pi_218341152
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 15:59 schreef r_one het volgende:

[..]
QUO-TEN ! :{w
ah. inzoomen op kleine foutjes en de hoofddiscussie ontwijken
blijft driftig aantekeningen maken
en dank u meneer Dood,
pi_218341156
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 15:56 schreef freak1 het volgende:

[..]
Ik vind je toon ook niet geweldig. Er zijn zat andere manieren om dit soort dingen te zeggen.
pi_218341195
quote:
1s.gif Op zondag 27 juli 2025 16:01 schreef Ridocar het volgende:

[..]
Ik vind je toon ook niet geweldig. Er zijn zat manieren om dit soort dingen te zeggen.
prima. maar denk je dat je beeld enigzins gekleurd is omdat je het pertinent oneens met me bent? die van mij iig wel en dat maakt dat ik ook jouw toon niet om over naar huis te schrijven vind. maar toch doe ik mijn best een zo net mogelijk antwoord te geven. ook op je andere topics ipv je af te schrijven. zie o.a. #238.
maargoed dat zuiggedrag als er blijkbaar geen argumentatie aangevoerd kan worden is gewoon vermoeiend.
en dank u meneer Dood,
pi_218341318
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 16:00 schreef freak1 het volgende:

[..]
dat vind ik een prima discussie. ik denk namelijk dat, als hij die bus daar neer had gezet en was dat pakketje gaan bezorgen om vervolgens zijn weg weer te vervolgen, dat er exact was gebeurd wat op beide timestamps ook door de boa en de agent gemeld wordt... dat ze wellicht tegen de bezorger melden dat het niet zo handig is, maar ene boete, dat is echt een veel te zwaar middel voor een zeer korte vorm van hinder..

maar we komen terug bij de kern van de zaak. geen jurisprudentie en enkel videos waar, zoals je heel terecht aangeeft, het plaatsen van de bus wel het minste van meneers problemen is..

dus tja. dat zwart witte antwoord gaat er gewoon niet zijn vrees ik.
Zo zwart-wit hoeft ook noet voor mij. Er is ook een verschil tussen op het fietspad parkeren of op de rijbaan van een smalle straat stilzetten. Beide mogen niet, maar in het eerste geval moeten fietsers eromheen, in het tweede geval kunnen bestuurders helemaal niet doorrijden.

Logisch dat handhaving in het filmpje zegt dat alleen een pakketje bezorgen lang niet zo erg is.

Maar terugkomend op dit topic: bezorgers die een straat blokkeren. Als in, de doorstroming van verkeer op de rijbaan volledig belemmeren. Dat zou m.i. een prent waardig zijn.
pi_218341378
quote:
1s.gif Op zondag 27 juli 2025 16:10 schreef Ridocar het volgende:

[..]
Zo zwart-wit hoeft ook noet voor mij. Er is ook een verschil tussen op het fietspad parkeren of op de rijbaan van een smalle straat stilzetten. Beide mogen niet, maar in het eerste geval moeten fietsers eromheen, in het tweede geval kunnen bestuurders helemaal niet doorrijden.

Logisch dat handhaving in het filmpje zegt dat alleen een pakketje bezorgen lang niet zo erg is.

Maar terugkomend op dit topic: bezorgers die een straat blokkeren. Als in, de doorstroming van verkeer op de rijbaan volledig belemmeren. Dat zou m.i. een prent waardig zijn.
tja. in feite geef je hier je eigen antwoord.
mijns inziens.
en dat is dus aan de verbalisant ter plaatse.
om dan mijn eerdere argument maar aan te halen; als de gemiddelde verbalisant hier hetzelfde over dacht, zouden we massa's aan zaken moeten hebben van bezorgers die tegen ene dergelijke prent in beroep gingen. en die hebben we niet.

dus ik snap je, en ik vind het ook irritant, maar ik denk niet dat het boetewaardig is.. that's all.
en dank u meneer Dood,
pi_218341435
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 16:04 schreef freak1 het volgende:

[..]
prima. maar denk je dat je beeld enigzins gekleurd is omdat je het pertinent oneens met me bent? die van mij iig wel en dat maakt dat ik ook jouw toon niet om over naar huis te schrijven vind. maar toch doe ik mijn best een zo net mogelijk antwoord te geven. ook op je andere topics ipv je af te schrijven. zie o.a. #238.
maargoed dat zuiggedrag als er blijkbaar geen argumentatie aangevoerd kan worden is gewoon vermoeiend.
En daar had ik ook een soortgelijk antwoord op gegeven. Lang verhaal kort, het is een agree to disagree. Maar FOK! is groter dan alleen jij, of ik. Ik vind er ook wat van als de suggestie wordt gewekt dat het topic een antwoord heeft gehad en daarom maar dicht moet (#257). Er is geen user rechter, en ik hoopte op meer inzicht van andere users. Niet om perse gelijk te hebben, maar jouw verhaal heb ik vaak genoeg gelezen en het is tijd voor een frisse blik op deze casus.
  Moderator maandag 28 juli 2025 @ 22:06:34 #287
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_218357159
quote:
1s.gif Op zondag 27 juli 2025 16:16 schreef Ridocar het volgende:

[..]
En daar had ik ook een soortgelijk antwoord op gegeven. Lang verhaal kort, het is een agree to disagree. Maar FOK! is groter dan alleen jij, of ik. Ik vind er ook wat van als de suggestie wordt gewekt dat het topic een antwoord heeft gehad en daarom maar dicht moet (#257). Er is geen user rechter, en ik hoopte op meer inzicht van andere users. Niet om perse gelijk te hebben, maar jouw verhaal heb ik vaak genoeg gelezen en het is tijd voor een frisse blik op deze casus.
Hier ben ik het wel mee eens. Punt is wel gemaakt, elkaar overtuigen is niet nodig. Agree to disagree en klaar met dat over en weer gesneer.

Dus alles na deze post waarin die discussie doorgezet wordt gaat de kliko in O-)
pi_218366704
Geen straat geblokkeerd, toch een verbaal voor hinder.
Bekijk deze YouTube-video
Vanaf 22:51.
pi_218366733
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juli 2025 00:41 schreef Ridocar het volgende:
Geen straat geblokkeerd, toch een verbaal voor hinder.
Bekijk deze YouTube-video
Vanaf 22:51.
Geen complete straat, wel een complete rijbaan en een fietsstrook..

Even een screenshot gemaakt:
.
pi_218366823
De chauffeur had uiteindelijk een verbaal gekregen voor hinder, R395 dus.
pi_218366841
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juli 2025 02:00 schreef Ridocar het volgende:
Lijkt mij ook de meest voor de hand liggende. Hoewel R396b of R315b misschien ook zou hebben gekund (maar sec genomen lijkt het me eerder een fietssuggestiestrook dan een fietsstrook; de bruine kleur wijkt weinig af van de rijbaan en ik zie geen belijning, laat staan een symbool van een fiets; een fietspad is het zeker niet)
.
pi_218367525
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juli 2025 02:00 schreef Ridocar het volgende:
jup. en ik denk terecht ook.

dan komen we, vind ik, ook weer terug bij het inzicht van de ambtenaar. hij staat stil en gaat laden en lossen. als ik het verhaal een beetje aanhoor dat staan er blijkbaar een hele berg aan autos stil. agent komt langs, begint alles autos weg te sturen, dan staat er nog steeds een vrachtwagen te staan. hij zegt ook letterlijk op 23:55 "ik begin aan het begin van de straat en ik stuur daar al autos weg" .
vervolgens geeft hij aan dat de vrachtwagen chauffeur weg moet, hij mag daar niet staan. na proberen 10 keer de kans te geven om weg te gaan blijft hij een discussie voeren over ja maar een auto staat op de laden en los plek geparkeerd en laat de agent geen seconde uitpraten. tja, dan krijg je een bon. en terecht denk ik. hij wil best die chauffeur zijn werk laten uitvoeren maar daar zitten grenzen aan.

en vervolgens krijgt hij de kans om boetevrij zijn weg te vervolgen maar meneer krijgt praatjes. tja, dan ben je het bokje, terecht overigens denk ik.
en dank u meneer Dood,
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')