Dus je wilt eventueel wel van de HRA af, maar alleen als daar een hele goede compensatie tegenover staat. En dat moeten we doen door ons belastingstelsel te herzien.quote:Op woensdag 9 juli 2025 23:01 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Ik geef inderdaad geen antwoord op bullshitvragen. Jouw conclusie nav mijn suggestie betekent dat je of dronken of verstandelijk gehandicapt bent. Kies zelf maar.
Nou begrijp jouw definitie van rijk. Iemand die modaal verdient is in jouw wereld natuurlijk ook al een rijke patser.quote:Op woensdag 9 juli 2025 23:06 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dus je wilt eventueel wel van de HRA af, maar alleen als daar een hele goede compensatie tegenover staat. En dat moeten we doen door ons belastingstelsel te herzien.
Nou heb ik ook een eigen huis, maar ik zit in de bijstand. Ik krijg dus al geen HRA. Moet ik daar ook voor gecompenseerd worden, of alleen de mensen die veel belasting betalen?
Nee, dat probleem wordt veroorzaakt door de klimaathysterie die hier in Nederland heerst. Men houdt zich aan zelfbedachte regels om de opwarming van de aarde met 0,000001 graden Celsius tegen te gaan, waardoor er duizenden woningen minder gebouwd kunnen worden.quote:Op woensdag 9 juli 2025 22:55 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Maar ok, je vind toch ook dat er meer gebouwd moet worden. Is het ook de schuld van de buitenlanders dat er zo weinig gebouwd word?
Je kunt geen geld uitgeven dat er niet is, en de verzorgingstaat was nou eenmaal onhoudbaar toen . Zoiets gaat goed tot het niet goed gaat. Als er enorm veel aanspraak op wordt gedaan gaat dat altijd ten koste van andere dingen, tenzij er geld bijgeleend wordt om het sprookje nog wat te rekken. De gasbel in groningen heeft dat ook nog enkele decennia kunnen rekken, maar dat divident is ook op. Nu moet er nog zo’n 20 miljard aan defensie bij, dus zeg maar dag met je hand. Dit is waar de overheid klaarblijkelijk collectief voor kiest.quote:Op woensdag 9 juli 2025 17:23 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, zo hebben ze het ons verkocht. Daarom moesten we allemaal zelfredzaam en rijk worden. Er was hier geen plaats meer voor mensen die geen geld opbrachten. En het moest zo makkelijk mogelijk worden om rijkdom te vergaren.
Wat ze er niet bij hebben verteld is, dat maar een kleine minderheid daar van kan profiteren. Het ging er vooral om wie de rekening betaalde. Tot dat moment waren dat vooral de vermogenden en dat moest Jan Modaal worden. De richting waarin het geld herverdeeld werd moest omgedraaid worden.Van onder naar boven, in plaats andersom.
Wat eigenlijk heel gek is, want die mensen aan de bovenkant waren al uitstekend in staat om rijkdom te vergaren en ze hadden die extra hulp dan ook helemaal niet nodig.
Maar je moet dus wel alleen gecompenseerd worden voor de HRA die je nu al krijgt? Dus wat is dan het verschil? Van de huursubsidie kom je pas af als de lonen veel hoger zijn en/of als huizen betaalbaar zijn geworden. En dat laatste kun je doen door te beginnen met de de HRA af te schaffen. Als je die dan gaat compenseren, dan schiet je meteen dat doel voorbij. En dan moet je als rijke patser niet gaan zeuren, want ik kan het in de bijstand ook af zonder HRA.quote:Op woensdag 9 juli 2025 23:09 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Nou begrijp jouw definitie van rijk. Iemand die modaal verdient is in jouw wereld natuurlijk ook al een rijke patser.
Zat ik er niet ver vandaan met de vergelijking met @:torentje
GroenLinks beleid. Ok, daar zijn we het dan over eens. En de BBB komt ook om de hoek kijken. Als we nu minder vlees produceren en het percentage landbouwgrond met een kwart verminderen, dan hebben we ruimte voor nieuwe natuurgebieden en een hoop huizen.quote:Op woensdag 9 juli 2025 23:10 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Nee, dat probleem wordt veroorzaakt door de klimaathysterie die hier in Nederland heerst. Men houdt zich aan zelfbedachte regels om de opwarming van de aarde met 0,000001 graden Celsius tegen te gaan, waardoor er duizenden woningen minder gebouwd kunnen worden.
We zijn een kei rijk land. Als je het hebt over geld dat er niet is, dan bedoel je waarschijnlijk dat de mensen met dat geld liever een moord plegen dan daar afstand van te doen. Ook al is het maar een relatief klein gedeelte.quote:Op woensdag 9 juli 2025 23:15 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Je kunt geen geld uitgeven dat er niet is, en de verzorgingstaat was nou eenmaal onhoudbaar toen . Zoiets gaat goed tot het niet goed gaat. Als er enorm veel aanspraak op wordt gedaan gaat dat altijd ten koste van andere dingen, tenzij er geld bijgeleend wordt om het sprookje nog wat te rekken. De gasbel in groningen heeft dat ook nog enkele decennia kunnen rekken, maar dat divident is ook op. Nu moet er nog zo’n 20 miljard aan defensie bij, dus zeg maar dag met je hand. Dit is waar de overheid klaarblijkelijk collectief voor kiest.
Het is wel typisch Nederland om weer te gaan compenseren als je een keer wat verandert of afschaft.quote:Op woensdag 9 juli 2025 23:17 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Maar je moet dus wel alleen gecompenseerd worden voor de HRA die je nu al krijgt? Dus wat is dan het verschil? Van de huursubsidie kom je pas af als de lonen veel hoger zijn en/of als huizen betaalbaar zijn geworden. En dat laatste kun je doen door te beginnen met de de HRA af te schaffen. Als je die dan gaat compenseren, dan schiet je meteen dat doel voorbij. En dan moet je als rijke patser niet gaan zeuren, want ik kan het in de bijstand ook af zonder HRA.
Ja, en zo kom je nooit ergens, dat zeg je zelf ook al. Dus niet compenseren en de HRA gewoon afschaffen. Dan kunnen we die extra belastinginkomsten mooi gebruiken om meer huizen te bouwen, zodat de waarde van huizen weer een betaalbaar niveau bereikt.quote:Op woensdag 9 juli 2025 23:24 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het is wel typisch Nederland om weer te gaan compenseren als je een keer wat verandert of afschaft.
Klopt. Zo kom je nergens en wordt alles alleen maar ingewikkelder. Wat mij betreft mag de HRA afgeschaft worden. Gewoon geen compensatie. Heel Nederland vol bouwen? Liever niet. Vind het nu al vol gebouwd genoeg.quote:Op woensdag 9 juli 2025 23:29 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, en zo kom je nooit ergens, dat zeg je zelf ook al. Dus niet compenseren en de HRA gewoon afschaffen. Dan kunnen we die extra belastinginkomsten mooi gebruiken om meer huizen te bouwen, zodat de waarde van huizen weer een betaalbaar niveau bereikt.
Dan heeft het natuurlijk nog steeds niet zoveel nut.quote:Op woensdag 9 juli 2025 23:33 schreef Halcon het volgende:
[..]
Klopt. Zo kom je nergens en wordt alles alleen maar ingewikkelder. Wat mij betreft mag de HRA afgeschaft worden. Gewoon geen compensatie. Heel Nederland vol bouwen? Liever niet. Vind het nu al vol gebouwd genoeg.
Persoonlijk vind ik dat het best wel minder kan. Als dat betekent dat de economie wat achteruit gaat, dan is dat maar zo.
Bijstandtrekkers willen altijd meer - en anderen maar niet zijzelf - moeten daarvoor zorgen. Bah, wat een waardeloze mentaliteit. Ik noem het klaploperij.quote:Op woensdag 9 juli 2025 20:23 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Beste partij, dat hebben we inmiddels jaren kunnen zien inderdaad
Stelletje opvreters
Je bent op de hoogte dat Stikstof weinig met opwarming te maken heeft?quote:Op woensdag 9 juli 2025 23:10 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Nee, dat probleem wordt veroorzaakt door de klimaathysterie die hier in Nederland heerst. Men houdt zich aan zelfbedachte regels om de opwarming van de aarde met 0,000001 graden Celsius tegen te gaan, waardoor er duizenden woningen minder gebouwd kunnen worden.
Geld is het probleem niet bij het bouwen van huizen. Regels en personeel wel. Overigens vind ik het prima hoor wanneer de hra zonder compensatie wordt stopgezet, maar dan niet gaan zeiken dat het halve land ontwricht wordt doordat een hoop mensen in de problemen komt.quote:Op woensdag 9 juli 2025 23:29 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, en zo kom je nooit ergens, dat zeg je zelf ook al. Dus niet compenseren en de HRA gewoon afschaffen. Dan kunnen we die extra belastinginkomsten mooi gebruiken om meer huizen te bouwen, zodat de waarde van huizen weer een betaalbaar niveau bereikt.
Je weet totaal niet waar je over praat, mensen zoals jij hebben geen idee , want het is bij jullie ikke ikke ikke en de rest kan stikkenquote:Op donderdag 10 juli 2025 06:05 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Bijstandtrekkers willen altijd meer en anderen maar niet zijzelf moeten daarvoor zorgen. Bah, wat een waardeloze mentaliteit. Ik noem het klaploperij.
Jij ontvangt steun. Jij bent ontevreden over die steun. Jij wilt dat anderen dat oplossen. Zelf ben jij niet bereid enig initiatief te nemen om je problemen op te lossen. Wie is hier egoïstisch, wie toont geen eigen verantwoordelijkheid? Het antwoord is: alleen jij.quote:Op donderdag 10 juli 2025 06:47 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Je weet totaal niet waar je over praat, mensen zoals jij hebben geen idee , want het is bij jullie ikke ikke ikke en de rest kan stikken
Ook het geld is op dit moment een probleem, omdat er te weinig personeel is stijgen de loonkosten, en dure materialen helpen ook niet mee. Zelfs projecten die mede door overheid gefinancierd worden liggen stil omdat het gewoon niet uitkomt.quote:Op donderdag 10 juli 2025 06:32 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Geld is het probleem niet bij het bouwen van huizen. Regels en personeel wel. Overigens vind ik het prima hoor wanneer de hra zonder compensatie wordt stopgezet, maar dan niet gaan zeiken dat het halve land ontwricht wordt doordat een hoop mensen in de problemen komt.
Het is de wereld op zijn kop. In plaats van om mensen als ik dankbaar te zijn dat jij nu niet onder een brug hoeft te slapen, scheld jij ze uit voor egoïst en weet ik wat nog niet allemaal meer. Het is een ziekmakende mentaliteit waardoor ik als liberaal zeg: "stop met alle uitkeringen want dit heeft geen zin meer, uitkeringstrekkers hebben geen greintje zelfrespect en verantwoordelijkheidsgevoel"quote:Op donderdag 10 juli 2025 06:47 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Je weet totaal niet waar je over praat, mensen zoals jij hebben geen idee , want het is bij jullie ikke ikke ikke en de rest kan stikken
De huidige woningmarkt situatie is het product van 40 jaar vvd beleid. Het is wel erg naief om te denken dat er uit die hoek verstandige dingen gaan komen.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 20:26 schreef tong80 het volgende:
[b]
Je zou denken bij een partij als de VVD dat ze juist op dit thema verstandig zouden zijn. Hoe zullen we dit noemen? Politiek opportunisme? Of tevergeefs goedkoop scoren?
Ik had het kunnen zeggen....quote:Op donderdag 10 juli 2025 07:58 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
De huidige woningmarkt situatie is het product van 40 jaar vvd beleid. Het is wel erg naief om te denken dat er uit die hoek verstandige dingen gaan komen.
VVD is al 40 jaar alleen aan de macht? Neequote:Op donderdag 10 juli 2025 07:58 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
De huidige woningmarkt situatie is het product van 40 jaar vvd beleid. Het is wel erg naief om te denken dat er uit die hoek verstandige dingen gaan komen.
Met "iedereen" bedoel je de bedrijven die er meer aan konden verdienen, neem ik aan? Om het probleem op te lossen moeten we terug naar woningwetwoningen en collectieve woningcoöperaties. Goedkoper wonen, dus.quote:Op donderdag 10 juli 2025 09:11 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
VVD is al 40 jaar alleen aan de macht? Nee
De woningmarkt is het gevolg van overheidsbeleid waarvan iedereen profiteerde
HRA -> Betekende vooral dat de banken meer rente konden rekenen, mensen meer leenden
Minder bouwen dan de vraag, anders gaat de prijs omlaag, en de gemeentes verdienden goud geld aan het bouwrijp maken
Huizenprijs wordt niet bij inflatie meegerekend, dus geven inflatiecijfers een verkeerd beeld van de werkelijke waarde van je salaris
Door steeds stijgende prijzen en steeds meer lenen verplaatste de staatsschuld feitelijk naar particuliere hypotheekschuld
Huizenbezitters rekenen zich steeds rijker
Met iedereen bedoel ik ook bv de mensen die een eigen huis hebben.quote:Op donderdag 10 juli 2025 13:31 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Met "iedereen" bedoel je de bedrijven die er meer aan konden verdienen, neem ik aan? Om het probleem op te lossen moeten we terug naar woningwetwoningen en collectieve woningcoöperaties. Goedkoper wonen, dus.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |