Maar het zijn Spanjaarden, als straks alle matrasjes vochtig zijn en ze daardoor geen fijne siësta kunnen houden gaan ze naar huis voor je met je ogen kan knipperen. Zo ging het de vorige keer immers ook.quote:
We zijn hier wel gewend aan vochtige matrassen met al dat zweet 's nachtsquote:Op dinsdag 8 juli 2025 21:29 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Maar het zijn Spanjaarden, als straks alle matrasjes vochtig zijn en ze daardoor geen fijne siësta kunnen houden gaan ze naar huis voor je met je ogen kan knipperen. Zo ging het de vorige keer immers ook.
Ja ok, maar dat is toch anders. Dit is slootwatervochtig, je weet wel, met kikkers en zo.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 21:32 schreef Strani het volgende:
[..]
We zijn hier wel gewend aan vochtige matrassen met al dat zweet 's nachts
Panorama Mesdag ben ik ook ooit geweest, Mauritshuis nog niet, maar daar hoor ik meer goede verhalen overquote:Op dinsdag 8 juli 2025 21:04 schreef Fred_B het volgende:
Wij waren vandaag bij het Panorama Mesdag en in het Mauritshuis in Den Haag. Voor beide musea was het de eerste keer, en absoluut wel iets wat je ooit gezien moet hebben
Oh ja oké dat is inderdaad een ander verhaalquote:Op dinsdag 8 juli 2025 21:33 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ja ok, maar dat is toch anders. Dit is slootwatervochtig, je weet wel, met kikkers en zo.
Ja, het was voor ons een redelijk spontaan bezoek, nu we een paar dagen in Nederland zijn. We gingen maandag naar het Spoorwegmuseum, en dat was 19,50 per persoon. Aangezien ik tegenwoordig alles terugreken naar Eftelingkaartjes met AH-korting, vond ik dat vrij veel. Zeker in verhouding met een Museumkaart van 75 euro per jaar (39 euro voor onder 18 jaar). Dus had ik die genomen, en nu moeten we die er dus uithalen.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 21:34 schreef Arizona het volgende:
[..]
Panorama Mesdag ben ik ook ooit geweest, Mauritshuis nog niet, maar daar hoor ik meer goede verhalen over![]()
Wij gaan wel weer een keer die kant op als de verbouwing van het Binnenhof klaar isIk vond het laatst allemaal nogal rommelig daar.
Net zo mooi als op de plaatjesquote:
Ik ben wel benieuwd naar De Stierquote:Op dinsdag 8 juli 2025 21:46 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Net zo mooi als op de plaatjes![]()
Al hangt die recht tegenover het Zicht op Delft, ook van Vermeer, en die zou ik eigenlijk liever in de kamer willen hebben. Maar je kan ook als leek wel zien dat het de schilderijen eromheen uit een vergelijkbare tijd overvleugelt in uitstraling.
Dan moet je nog even wachten, want die wordt momenteel gerestaureerd. Overigens wel op een te bezoeken locatie in het museum.quote:
Top inderdaad. Mauritshuis vind ik ook heerlijk, mooi museum, mooie collectie maar ook niet zo groot dat je er halverwege genoeg van hebt.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 21:04 schreef Fred_B het volgende:
Wij waren vandaag bij het Panorama Mesdag en in het Mauritshuis in Den Haag. Voor beide musea was het de eerste keer, en absoluut wel iets wat je ooit gezien moet hebben
Je moet ook altijd heel erg uitkijken met museummoeheid. Liefst ook niet binnen een paar dagen meerdere (kunst)museums bezoeken want dan heeft het echt niet meer de impact die het verdient te hebbenquote:Op dinsdag 8 juli 2025 22:15 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Top inderdaad. Mauritshuis vind ik ook heerlijk, mooi museum, mooie collectie maar ook niet zo groot dat je er halverwege genoeg van hebt.
Best herkenbaar en een erg goede tip.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 22:18 schreef Strani het volgende:
[..]
Je moet ook altijd heel erg uitkijken met museummoeheid. Liefst ook niet binnen een paar dagen meerdere (kunst)museums bezoeken want dan heeft het echt niet meer de impact die het verdient te hebben
Het enige bekende schilderij wat ik graag in de kamer zou hebben is de Nachtwacht, maar toen ik die zag hangen bleek die helaas net wat te groot om in de trein mee te krijgen.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 21:46 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Net zo mooi als op de plaatjes![]()
Al hangt die recht tegenover het Zicht op Delft, ook van Vermeer, en die zou ik eigenlijk liever in de kamer willen hebben. Maar je kan ook als leek wel zien dat het de schilderijen eromheen uit een vergelijkbare tijd overvleugelt in uitstraling.
Ja, dat is met alle onderwerpen wel. Kerken, tempels, natuurschoon,…quote:Op dinsdag 8 juli 2025 22:18 schreef Strani het volgende:
[..]
Je moet ook altijd heel erg uitkijken met museummoeheid. Liefst ook niet binnen een paar dagen meerdere (kunst)museums bezoeken want dan heeft het echt niet meer de impact die het verdient te hebben
De toenmalige eigenaar had daar ook last van, en die heeft er voor het gemak gewoon een stukje afgezaagd.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 22:22 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Het enige bekende schilderij wat ik graag in de kamer zou hebben is de Nachtwacht, maar toen ik die zag hangen bleek die helaas net wat te groot om in de trein mee te krijgen.
Dat hadden wij in het Britsh Museum. Na de 37e zaal met standbeelden uit de oudheid waren we het wel zatquote:Op dinsdag 8 juli 2025 22:18 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat is in het algemeen een verstandig adviesquote:Op dinsdag 8 juli 2025 22:54 schreef Arizona het volgende:
[..]
Dat hadden wij in het Britsh Museum. Na de 37e zaal met standbeelden uit de oudheid waren we het wel zat![]()
En we waren eerst naar de mummies geweest, die waren heel interessant en indrukwekkend.
Je kunt wel stoppen op het hoogtepunt, maar starten met het hoogtepunt is niet zo slim
Oh wow. Onze ervaring met die landen is juist andersom. Als ik ze zou moeten ranken dan staat Slovenië met stip op 1, en die hebben we als laatste bezocht. Vorig jaar nog eens teruggegaan en zeker een van m’n favoriete vakantiebestemmingen.. Vooral de omgeving van Kranjska Goraquote:Op dinsdag 8 juli 2025 22:25 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja, dat is met alle onderwerpen wel. Kerken, tempels, natuurschoon,…
Wij hebben ooit de fout gemaakt op reis te gaan naar Oostenrijk, Italië en Slovenië, in die volgorde. Toen was zo ongeveer alles wat we bezochten in Slovenië iets wat we in die andere landen al eens mooier of groter waren tegengekomen.
Yesssquote:
Ik heb ooit gehoord dat dat een leugen op meerdere fronten isquote:
Gewoon stukkie afsnijden, dat was eerder ook de oplossingquote:Op dinsdag 8 juli 2025 22:22 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Het enige bekende schilderij wat ik graag in de kamer zou hebben is de Nachtwacht, maar toen ik die zag hangen bleek die helaas net wat te groot om in de trein mee te krijgen.
Ik was ooit in een natuurhistorisch museum keurig alle bordjes aan het lezen. Tot de gedachte kwam 'het interesseert me eigenlijk geen biet hoe verschillende soorten gesteentes zijn ontstaan' en ben ik gauw doorgelopen naar een volgende zaalquote:Op dinsdag 8 juli 2025 22:54 schreef Arizona het volgende:
[..]
Dat hadden wij in het Britsh Museum. Na de 37e zaal met standbeelden uit de oudheid waren we het wel zat![]()
En we waren eerst naar de mummies geweest, die waren heel interessant en indrukwekkend.
Je kunt wel stoppen op het hoogtepunt, maar starten met het hoogtepunt is niet zo slim
Dat dit kon in Nederland!!!quote:Op woensdag 9 juli 2025 00:22 schreef H_T het volgende:
[..]
Ik heb ooit gehoord dat dat een leugen op meerdere fronten isDat meisje heeft nooit bestaan, de parel is geen parel en hij zit niet eens met een haakje aan haar oor vast!
Ja dat soort musea probeer ik wat gerichter door te gaan. Dus Rosetta stone, Parthenon, mummies en nog iets anders waar ik die dag zin in heb en hop weer naar buiten. Net als het Louvre, je kunt maar zoveel schilderijen van Jezus of half kapotte beelden aan hoor.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 22:54 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik heb me er ook prima vermaakt. Maar op diverse gebieden had ik het idee dat wat we tegenkwamen een mindere versie was van wat we eerder al hadden gedaan. Terwijl ik bij een ‘los’ bezoek aan Slovenië er waarschijnlijk veel enthousiaster over zou zijn geweest.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 23:10 schreef Yesse het volgende:
[..]
Oh wow. Onze ervaring met die landen is juist andersom. Als ik ze zou moeten ranken dan staat Slovenië met stip op 1, en die hebben we als laatste bezocht. Vorig jaar nog eens teruggegaan en zeker een van m’n favoriete vakantiebestemmingen.. Vooral de omgeving van Kranjska Gora
Oostenrijk overigens ook, maar Slovenië blies ons echt omver. Onze ervaringen met Italië zijn vooral op hygiëne gebied wat minder.
Ik vind het V&A Museum leuker dan het British Museum. Meer afwisseling ook.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 22:54 schreef Arizona het volgende:
[..]
Vraag & Aanbod?quote:Op woensdag 9 juli 2025 09:57 schreef zorro28 het volgende:
[..]
Ik vind het V&A Museum leuker dan het British Museum. Meer afwisseling ook.
*Gaat alweer aan het werk*quote:Op woensdag 9 juli 2025 11:55 schreef H_T het volgende:
Tsjonge, de man van Ginger Spice is ontslagen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |