Dus jullie gaan alle huizen van God afbreken en voor de jeugd op de vrijgekomen ruimtes ruime betaalbare huizen bouwen?quote:Op zaterdag 5 juli 2025 14:19 schreef Scjvb het volgende:
Dat zowel u en wij een grote wens koesteren dat de wereld er straks beter uit zou kunnen zien, is min of meer als vanzelfsprekend te beschouwen.
God is altijd overalquote:Op zaterdag 5 juli 2025 14:41 schreef torentje het volgende:
[..]
Dus jullie gaan alle huizen van God afbreken en voor de jeugd op de vrijgekomen ruimtes ruime betaalbare huizen bouwen?
Want laten we eerlijk blijven in de huizen van God is God toch nooit aanwezig.
"Johannes 14:2quote:Op zaterdag 5 juli 2025 14:41 schreef torentje het volgende:
[..]
Dus jullie gaan alle huizen van God afbreken en voor de jeugd op de vrijgekomen ruimtes ruime betaalbare huizen bouwen?
Das Böse ist immer und überallquote:
Verlicht mij ...quote:
Tja, als je de meerderheid in de hel pleurt heb je ook minder woningen nodig natuurlijk.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 16:32 schreef blomke het volgende:
[..]
"Johannes 14:2
In het huis mijns Vaders zijn vele woningen (anders zou Ik het u gezegd hebben) want Ik ga heen om u plaats te bereiden (Johannes 14:2) "
Er is daar geen woningnood blijkbaar.
Dat ging mij ook door het hoofd ja!quote:
quote:
Had u aanvankelijk toch net iets wijzer ingeschat.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 14:41 schreef torentje het volgende:
[..]
Ik kan me ook voorstellen dat iemand die uit zichzelf tot geloof komt toch over het algemeen wat gemotiveerder zal zijn dan iemand die het wel leuk lijkt om gelovige te worden omdat een of andere influencer dat zegt.quote:Daarnaast speelt sociale media bij deze nieuwe generatie een grote rol. "Influencers, zoals Zaar Goedemans, delen hun bekeringsverhalen online. Dat trekt veel jonge mensen aan", aldus Klaver.
Ik ben vaak gaan kijken bij kerken oftewel godshuizen, maar nooit was God aanwezig, slechts paters of pastoors die geen orgels of Carillons of andere muziekinstrumenten konden/kunnen bespelen, dit in tegenstelling tot God.quote:
Doordat er zoveel kerken op de wereld staan is God vaak onderweg. Als de gelovigen nou een enkele centraal gelegen huize gods zouden bouwen, was hij lang niet zoveel tijd en brandstof kwijt aan woon-werkverkeer.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 17:34 schreef torentje het volgende:
[..]
Ik ben vaak gaan kijken bij kerken oftewel godshuizen, maar nooit was God aanwezig, slechts paters of pastoors die geen orgels of Carillons of andere muziekinstrumenten konden/kunnen bespelen, dit in tegenstelling tot God.
Helaas ja, volgende keer beter!quote:Op zaterdag 5 juli 2025 17:41 schreef raptorix het volgende:
Gemiste kans van OP om niet even de Jopen Kerk te mentionen
Op veel vragen is: "We weten het niet" ook een antwoord.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 18:16 schreef Boca_Raton het volgende:
Interessant. Het antwoord op grote levensvragen vind je duidelijk niet in de internetwereld.
Dat is juist. Maar de kerk heeft zóveel diepgang, daar kan de internetwereld moeilijk tegenop. Vind ik althans.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 18:20 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Op veel vragen is: "We weten het niet" ook een antwoord.
Echt? Wow.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 18:24 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dat is juist. Maar de kerk heeft zóveel diepgang, daar kan de internetwereld moeilijk tegenop. Vind ik althans.
Dit is een te persoonlijke vraag en ook weet ik niet of je in de startblokken staat om het geloof te gaan bashen.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 18:30 schreef stalybridge het volgende:
[..]
Echt? Wow.
Op welke levensvragen heb je antwoord gevonden?
Zelf ben ik Christelijk-Gereformeerd geboren en gedoopt, daarna overgegaan, met mijn ouders, naar de Gereformeerd-Vrijgemaakte kerk en heb daar ook belijdenis gedaan. Dus die kant ken ik denk ik redelijk goed.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 18:24 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dat is juist. Maar de kerk heeft zóveel diepgang, daar kan de internetwereld moeilijk tegenop. Vind ik althans.
Ik kan het niet uitleggen.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 18:54 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Zelf ben ik Christelijk-Gereformeerd geboren en gedoopt, daarna overgegaan, met mijn ouders, naar de Gereformeerd-Vrijgemaakte kerk en heb daar ook belijdenis gedaan. Dus die kant ken ik denk ik redelijk goed.
Maar wat bedoel je met de internetwereld? Je kunt toch vrijwel alles waar je naar zoekt vinden? Christenen hebben hun websites, atheisten hebben hun websites, voor elke mening die je hebt is er wel iets te vinden?
Wat dat betreft is de kerk ook wel erg toegankelijk als vereniging. Bij een tennisvereniging moet je toch wel redelijk kunnen tenissen bij de kerk is zo'n preconditie eigenlijk niet aangewezig.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 16:58 schreef Twiitch het volgende:
Snap het ergens wel. Sommige mensen die opgegroeid zijn in het digitale tijdperk zoeken een gevoel van gemeenschap. Nou is de kerk niet waar ik persoonlijk zou zoeken naar zoiets maar ieder zn meug.
Hoeft ook helemaal niet.quote:
Ik heb gewoon heel weinig parate kennis van de Bijbel, de Kerk en het geloof. Maar ik geloof wél. Dus dat is lastig, ik voel me kwetsbaar als ik het hier over heb.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 19:19 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Hoeft ook helemaal niet.
Maar ik vind het vaak wel interessant om dit soort uiteen wisselingen van meningen te hebben, mede ook omdat een flink deel van mijn familie Christen is en ik niet meer.
Maar even goede vrienden.
Nou, het is wel prettig als je je er voor open stelt. Tennissen lukt ook niet als je je rug keert naar de bal.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 19:16 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Wat dat betreft is de kerk ook wel erg toegankelijk als vereniging. Bij een tennisvereniging moet je toch wel redelijk kunnen tenissen bij de kerk is zo'n preconditie eigenlijk niet aangewezig.
Dat begrijp ik. Maar wat geloof je dan wel? Kun je dat uitleggen? Hoeft niet natuurlijk...quote:Op zaterdag 5 juli 2025 19:24 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik heb gewoon heel weinig parate kennis van de Bijbel, de Kerk en het geloof. Maar ik geloof wél. Dus dat is lastig, ik voel me kwetsbaar als ik het hier over heb.
Ik ervaar een sterke band met God. Ik ben er van overtuigd dat Hij er is. Dat is mijn geloof.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 19:33 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Dat begrijp ik. Maar wat geloof je dan wel? Kun je dat uitleggen? Hoeft niet natuurlijk...
Nee, zeker niet. Ik schat wel in dat we het niet eens zijn. Maar het hier bij laten is prima.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 18:34 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dit is een te persoonlijke vraag en ook weet ik niet of je in de startblokken staat om het geloof te gaan bashen.
Het was positief bedoeld. Toegankelijkheid is juist van belang bij religie. Ook al geloof ik niet in god, blijft de bijbel een boek wat ik erg leerzaam acht, tot voor kort ging ik ook regelmatig naar bijbelstudie.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 19:25 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nou, het is wel prettig als je je er voor open stelt. Tennissen lukt ook niet als je je rug keert naar de bal.
Ah oké, ik verstond het verkeerd.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 19:47 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het was positief bedoeld. Toegankelijkheid is juist van belang bij religie. Ook al geloof ik niet in god, blijft de bijbel een boek wat ik erg leerzaam acht, tot voor kort ging ik ook regelmatig naar bijbelstudie.
Daar waar Bacchus aanbeden wordt. Men heeft daar over belangstelling niet te klagen.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 17:41 schreef raptorix het volgende:
Gemiste kans van OP om niet even de Jopen Kerk te mentionen
Zij.quote:
In het echte leven zou ik graag een gesprek met je hier over aan gaan, je lijkt me een redelijk en weloverwogen persoon.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 19:36 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik ervaar een sterke band met God. Ik ben er van overtuigd dat Hij er is. Dat is mijn geloof.
Primaquote:Op zaterdag 5 juli 2025 20:03 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
In het echte leven zou ik graag een gesprek met je hier over aan gaan, je lijkt me een redelijk en weloverwogen persoon.
Maar ik laat het hier verder even bij.![]()
Vooral mensen die zijn opgegroeid met Tinder en andere dating apps zoeken inderdaad een gevoel van gemeenschap.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 16:58 schreef Twiitch het volgende:
Sommige mensen die opgegroeid zijn in het digitale tijdperk zoeken een gevoel van gemeenschap.
God maakt muziekinstrumenten zodat hij met mooie geluiden zichzelf kan amuseren, ondanks dat de paters en pastoors hem proberen te ontstemmen met een kakafonie aan geluiden.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 19:36 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik ervaar een sterke band met God. Ik ben er van overtuigd dat Hij er is. Dat is mijn geloof.
Wat ervaar je dan van/met hem?quote:Op zaterdag 5 juli 2025 19:36 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dat hebben "ze" wel, maar ook dat moet kort genoeg samengevat kunnen worden om in een tiktokfilmpje of Shorts te passen. Ik ben geinteresseerd in techniek en de suggesties voor "how does (apparaat X) works in 30 seconds" en dergelijke, vliegen me om de oren, voor gecompliceerde techniek waarvan zelfs de basisbeginselen eigenlijk helemaal niet duidelijk gemaakt kunnen worden in zo'n korte tijd. Blijkbaar is er een drempel om zich ergens langdurig en met eigen inspanning in te verdiepen, gewoon lekker passief een filmpje kijken en dat moet wel kort genoeg om te voorkomen dat de aandacht alweer is weggeebt.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 21:10 schreef RealistAtheist het volgende:
Idiocracy in werking. Dit past wel bij mijn observatie dat de jeugd steeds dommer en dommer wordt. ipv interesse te tonen in wetenschap en techniek is dat te "moeilijk" tegenwoordig en gaat de jeugd liever ergens heen waar hun verteld wordt wat ze moeten doen zonder dat ze zelf hoeven na te denken. Wat een extreme intellectuele armoede tegenwoordig.
Geloof zit niet in de bijbel of in een gebouwquote:Op zaterdag 5 juli 2025 19:24 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik heb gewoon heel weinig parate kennis van de Bijbel, de Kerk en het geloof. Maar ik geloof wél. Dus dat is lastig, ik voel me kwetsbaar als ik het hier over heb.
Klopt, en dat valt wat mij betreft onder intellectuele armoede. Ergens moeite voor doen is "vies" tegenwoordig.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 21:37 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Dat hebben "ze" wel, maar ook dat moet kort genoeg samengevat kunnen worden om in een tiktokfilmpje of Shorts te passen. Ik ben geinteresseerd in techniek en de suggesties voor "how does (apparaat X) works in 30 seconds" en dergelijke, vliegen me om de oren, voor gecompliceerde techniek waarvan zelfs de basisbeginselen eigenlijk helemaal niet duidelijk gemaakt kunnen worden in zo'n korte tijd. Blijkbaar is er een drempel om zich ergens langdurig en met eigen inspanning in te verdiepen, gewoon lekker passief een filmpje kijken en dat moet wel kort genoeg om te voorkomen dat de aandacht alweer is weggeebt.
En ik snap het ook niet, als je iets boeiend vindt is er ook geen hoge drempel om er tijd en inzet aan te willen besteden. Heel oprecht lijkt de interesse dan niet.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 21:42 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Klopt, en dat valt wat mij betreft onder intellectuele armoede. Ergens moeite voor doen is "vies" tegenwoordig.
Over de algehele linie is religie gewoon nog steeds op z'n retour, gelukkig. Goeie kans dat dit ook gewoon een kleine hype is die weer gaat liggen. Jeugd is zo makkelijk beinvloedbaar. Als de influencer een dom dansje doet doen ze het na, als er een of andere achterlijke challenge rondgaat doen ze hem ook, en nu zijn er een paar populaire socialmedia-aandachtshengelaars die zeggen dat godjes helemaal hip zijn, dus dan gaan ze daar ook mee aan de slag. Over een tijdje is er wel weer iets anders.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 21:42 schreef Lenny77 het volgende:
Maar evenzeer:![]()
Zo gevochten om de mens vrij te krijgen vanonder het juk van de kerk. Voor onze enkels bloot te krijgen of zelfs topless te kunnen liggen op een strand...
Om het dan in een goeie 2 generaties tijd om zeep te zien gaan op zoveel gebieden.
Trieste tijden zijn het. En ik zal maar dankbaar zijn dat ik de toptijden nog heb mogen meemaken.
Arme jeugd, arme kinders
Ik wil je niet teleurstellen, maar dit zal slechts tijdelijk zijn. Uiteindelijk zal religie altijd blijven bestaan en een belangrijke rol spelen in de maatschappij en in het leven van individuele mensen.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 21:50 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Over de algehele linie is religie gewoon nog steeds op z'n retour, gelukkig.
Jawel, maar er hangt duidelijk al een tijd verandering in de lucht.. het is alleen geen goede verandering.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 21:50 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
En ik snap het ook niet, als je iets boeiend vindt is er ook geen hoge drempel om er tijd en inzet aan te willen besteden. Heel oprecht lijkt de interesse dan niet.
[..]
Over de algehele linie is religie gewoon nog steeds op z'n retour, gelukkig. Goeie kans dat dit ook gewoon een kleine hype is die weer gaat liggen. Jeugd is zo makkelijk beinvloedbaar. Als de influencer een dom dansje doet doen ze het na, als er een of andere achterlijke challenge rondgaat doen ze hem ook, en nu zijn er een paar populaire socialmedia-aandachtshengelaars die zeggen dat godjes helemaal hip zijn, dus dan gaan ze daar ook mee aan de slag. Over een tijdje is er wel weer iets anders.
Zag laatst dit filmpje, die toko zit helemaal vol en betalen blijkbaar allemaal grof geld ook nog om mee te mogen doenquote:Op zaterdag 5 juli 2025 15:29 schreef tjoptjop het volgende:
Van 1 naar 7 is procentueel wel een forse stijging natuurlijk, maar laten we het nu ook weer niet overdrijven
Mooie pyramid scheme, je moet wel echt te dom zijn om te poepen, maar ach, dat soort mensen zijn er in overvloed.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 22:29 schreef 111210 het volgende:
[..]
Zag laatst dit filmpje, die toko zit helemaal vol en betalen blijkbaar allemaal grof geld ook nog om mee te mogen doen
Bekijk deze YouTube-video
De kerk heeft vooral enorm veel onzinnige retoriek. Op zich kan je daar op internet ook wel vrij veel van vinden.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 18:24 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Atheïsme kan natuurlijk net zo makkelijk zijn.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 21:10 schreef RealistAtheist het volgende:
Idiocracy in werking. Dit past wel bij mijn observatie dat de jeugd steeds dommer en dommer wordt. ipv interesse te tonen in wetenschap en techniek is dat te "moeilijk" tegenwoordig en gaat de jeugd liever ergens heen waar hun verteld wordt wat ze moeten doen zonder dat ze zelf hoeven na te denken. Wat een extreme intellectuele armoede tegenwoordig.
Hoe jij de kerk beschrijft, dat is allang niet meer zo. Uitzonderingen in Staphorst en Urk daargelaten. Maar de PKN zal het geen ene bal interesseren als je met minirok loopt of bloot ligt te zonnen. Moet je helemaal zelf weten, vinden ze. De enige die daar moeite mee hebben zijn de zware kerken in de bible belt.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 22:10 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Jawel, maar er hangt duidelijk al een tijd verandering in de lucht.. het is alleen geen goede verandering.
Ik zal wel oud aan het worden zijn
Ik begrijp niet wat je wilt zeggen…?quote:Op zaterdag 5 juli 2025 20:40 schreef torentje het volgende:
[..]
God maakt muziekinstrumenten zodat hij met mooie geluiden zichzelf kan amuseren, ondanks dat de paters en pastoors hem proberen te ontstemmen met een kakafonie aan geluiden.
Het zit hem in hele kleine dingen. Dat weet ik wel. Maar vraag je me op de man af wát, dan is dat moeilijk. Het zijn indrukken. Zo heb ik het jarenlang moeilijk gehad. En ik ervaarde vaak dat God mij ‘gouden gereedschap’ - zo noemde ik dat, gaf om steeds ergens weer doorheen te komen.quote:
Ja, ik snap wat je bedoelt. Maar waar de kerk voor staat, daar gaat het om.quote:Op zondag 6 juli 2025 00:56 schreef Middelpunt het volgende:
[..]
De kerk heeft vooral enorm veel onzinnige retoriek. Op zich kan je daar op internet ook wel vrij veel van vinden.
Waarom is dit niet verboden? Het is gewoon oplichting van de ergste soort, die lui maken misbruik van de kwetsbaarheid van mensen. En dat 'genezen' van ziektes is ook nog eens levensgevaarlijke kwakzalverij.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 22:29 schreef 111210 het volgende:
[..]
Zag laatst dit filmpje, die toko zit helemaal vol en betalen blijkbaar allemaal grof geld ook nog om mee te mogen doen
Dat is toch ook niet zo erg, het oude en nieuwe testament zijn lastige boeken om te doorgronden.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 19:24 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dank je wel. Toch: te moeilijk en het heeft mijn interesse niet. Misschien daarom wel.quote:Op zondag 6 juli 2025 05:49 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat is toch ook niet zo erg, het oude en nieuwe testament zijn lastige boeken om te doorgronden.
Dit is een erg interessante serie over de achtergronden van de bijbel:
Dus je gelooft in God, je "gelooft" in de kerk, maar je hebt eigenlijk geen idee waar je eigenlijk in gelooft. (Niet lullig bedoeld.)quote:Op zondag 6 juli 2025 07:32 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dank je wel. Toch: te moeilijk en het heeft mijn interesse niet. Misschien daarom wel.
Ben ooit overgegaan tot het uit de bieb lenen van ‘De Bijbel voor Dummies’ maar ook daar raakte ik de draad kwijt binnen twee bladzijden. En nu vind ik het wel best.
Heb ik een bijbel nodig om nog meer te geloven?quote:Op zondag 6 juli 2025 07:44 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Dus je gelooft in God, je "gelooft" in de kerk, maar je hebt eigenlijk geen idee waar je eigenlijk in gelooft. (Niet lullig bedoeld.)
Fascinerend.
God is niet groot dus ....Christopher Hitchensquote:
Het zit hem in de kleine dingen dat ik Hem erváár Blomke. Niet dat Hij klein ís. Dat is heel wat anders.quote:Op zondag 6 juli 2025 07:52 schreef blomke het volgende:
[..]
God is niet groot dus ....Christopher Hitchens
Heel veel.quote:Op zondag 6 juli 2025 03:41 schreef Het_Bokje het volgende:
Zitten er nu soms asielzoekers in die leeggelopen kerken?
Ik geloof van wel.
Ik denk dat de Bijbel een heel goede bron is, als je in God gelooft, om God beter te leren kennen.quote:Op zondag 6 juli 2025 07:51 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Heb ik een bijbel nodig om nog meer te geloven?
Het kan.quote:Op zondag 6 juli 2025 08:23 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Ik denk dat de Bijbel een heel goede bron is, als je in God gelooft, om God beter te leren kennen.
Ik denk eigenlijk juist van niet.quote:Op zondag 6 juli 2025 08:23 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Ik denk dat de Bijbel een heel goede bron is, als je in God gelooft, om God beter te leren kennen.
En ik begrijp niet wat er dan verkeerd is aan mijn reactie waardoor jij het niet begrijpt. Weet jij niet wat muziekinstrumenten zijn? Weet jij niet wat een kakafonie aan geluiden is? Weet jij niet wat ontstemmen is? Weet jij niet wat amuseren is?quote:Op zondag 6 juli 2025 01:19 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik begrijp niet wat je wilt zeggen…?
Ik laat je maar.quote:Op zondag 6 juli 2025 10:38 schreef torentje het volgende:
[..]
En ik begrijp niet wat er dan verkeerd is aan mijn reactie waardoor jij het niet begrijpt. Weet jij niet wat muziekinstrumenten zijn? Weet jij niet wat een kakafonie aan geluiden is? Weet jij niet wat ontstemmen is? Weet jij niet wat amuseren is?
Ik begrijp je punt, maar dan moeten we wel eerst vaststellen wat de definitie van God is.quote:Op zondag 6 juli 2025 10:03 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ik denk eigenlijk juist van niet.
De bijbel is menselijk.
Geloof in god zonder boek is puurder dan geloof omdat je door een boek of religie geïndoctrineerd bent en uitkijkt naar de verlossing in welke vorm dan ook of door angst voor de gevolgen van je daden hier op aarde. Dan ga je voorwaardelijk geloven.
Ik denk niet dat God in een definitie is samen te vatten. Wij mensen doen dat wel graag om het begrijpbaar te maken.quote:Op zondag 6 juli 2025 11:02 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Ik begrijp je punt, maar dan moeten we wel eerst vaststellen wat de definitie van God is.
Bij geloven zonder boek ga je ook op je eigen ervaringen af.quote:Op zondag 6 juli 2025 10:03 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ik denk eigenlijk juist van niet.
De bijbel is menselijk.
Geloof in god zonder boek is puurder dan geloof omdat je door een boek of religie geïndoctrineerd bent en uitkijkt naar de verlossing in welke vorm dan ook of door angst voor de gevolgen van je daden hier op aarde. Dan ga je voorwaardelijk geloven.
God heeft te weinig instrumenten om iets te doen aan de mensen die door te geloven de jeugd vervelen.quote:Op zondag 6 juli 2025 11:04 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat God in een definitie is samen te vatten. Wij mensen doen dat wel graag om het begrijpbaar te maken.
Dat is helemaal niet "natuurlijk".quote:Op zondag 6 juli 2025 11:36 schreef HowardRoark het volgende:
Dit is natuurlijk een uitstekende ontwikkeling, mits het een beetje op een normale en liberale manier gaat en niet via allerlei extremen of wappie-priesters die rijkdom beloven of stellen ziektes te kunnen genezen.
Waarom zou het volgens jou geen goede ontwikkeling zijn?quote:
Jij begint met stellen dat het "natuurlijk een uitstekende ontwikkeling" is dus jij mag beginnen.quote:Op zondag 6 juli 2025 11:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waarom zou het volgens jou geen goede ontwikkeling zijn?
Prima.quote:Op zondag 6 juli 2025 12:01 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Jij begint met stellen dat het "natuurlijk een uitstekende ontwikkeling" is dus jij mag beginnen.
Voor zingeving en gemeenschapszin heb je mijns inziens helemaal geen religie nodig. Kan prima zonder.quote:Op zondag 6 juli 2025 12:15 schreef HowardRoark het volgende:
Ik denk dat het Christendom voor velen in het Westen een stuk zingeving en gemeenschapszin kan brengen die de afgelopen decennia verloren is gegaan
Filmpje niet gezien maar ben altijd wel geïntrigeerd door de Joel Olsteens en Kenneth Copelands van deze wereld. Die enorme arena's vullen met gladde praatjes, hoe dan!quote:Op zaterdag 5 juli 2025 22:29 schreef 111210 het volgende:
[..]
Prachtige teksten die ik "tot in den treure" heb aangehoord, gelezen en me nu nog kan herinneren.quote:Op zondag 6 juli 2025 10:25 schreef Alarmonoff het volgende:
Maar hebben ze het ook over het reddend evangelie?
Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een iegelijk die in Hem gelooft, niet verderve, maar het eeuwige leven hebbe.
Geloof in den Heere Jezus Christus, en gij zult zalig worden, gij en uw huis.
Want uit genade zijt gij zalig geworden door het geloof; en dat niet uit u, het is Gods gave; 9 Niet uit de werken, opdat niemand roeme.
De mensen die geloven vervelen de jeugd en zullen nooit een betrouwbare vriend worden van zwakkeren.quote:Op zondag 6 juli 2025 12:15 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Prima.
Ik denk dat het Christendom voor velen in het Westen een stuk zingeving en gemeenschapszin kan brengen die de afgelopen decennia verloren is gegaan. Daarnaast is het een goede manier om jongeren in contact te brengen met de Christelijk-Joodse inslag van het Westen wat hopelijk ook weer gaat leiden tot meer positieve gevoelens voor het eigen land en Westerse cultuur.
Nu jij, waarom ben je hier tegen?
1) Wat gaat dan verloren?quote:Op zaterdag 5 juli 2025 21:42 schreef Lenny77 het volgende:
1) Zo gevochten om de mens vrij te krijgen vanonder het juk van de kerk. Voor onze enkels bloot te krijgen of zelfs topless te kunnen liggen op een strand...
Om het dan in een goeie 2 generaties tijd om zeep te zien gaan op zoveel gebieden.
2) Arme jeugd, arme kinders
Geldt dat ook voor de Islam?quote:Op zaterdag 5 juli 2025 21:56 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Ik wil je niet teleurstellen, maar dit zal slechts tijdelijk zijn. Uiteindelijk zal religie altijd blijven bestaan en een belangrijke rol spelen in de maatschappij en in het leven van individuele mensen.
De kracht van bijna alle religies is dat ze gezinsgeoriënteerd zijn en het belangrijk vinden dat mensen trouwen en kinderen krijgen. Mensen die een religie aanhangen maken over het algemeen gewoon meer kinderen dan mensen die geen religie aanhangen. En die religie dragen ze ook weer over aan de volgende generatie.
Waarom zou dat niet voor de islam gelden?quote:
Fijn.quote:Op zondag 6 juli 2025 13:10 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Waarom zou dat niet voor de islam gelden?
Ik zou eerder zeggen, het geldt bij uitstek voor de islam.
quote:Op zondag 6 juli 2025 13:18 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Maar desondanks neemt ook in islamitische landen het geboortecijfer af.
quote:
Heb het even voor je verbeterd. In landen als Niger, Mali en Somalië wordt er stevig geproduceerd. Uiteraard vallen er een aantal af.quote:Op zondag 6 juli 2025 13:18 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Maar desondanks neemt ook in niet-Afrikaanse islamitische landen het geboortecijfer af.
Nog eentje: in Nigeria wonen 236.747.130 mensen (schatting 2024). De bevolkingsdichtheid bedraagt iets meer dan 261 inwoners per vierkante kilometer.quote:Op zondag 6 juli 2025 13:30 schreef JopieKlaassen het volgende:
Heb het even voor je verbeterd. In landen als Niger, Mali en Somalië wordt er stevig geproduceerd. Uiteraard vallen er een aantal af.
Deze man verdraait bijbelteksten en haalt ze uit de context. Sekteleiders die dingen roepen als "mijn inkomen is een zegen van God" en "God wilt dat je geeft", misleiden de boel. Dit is een typisch voorbeeld van een "valse profeet". Hij verdraait zaken. Wat de bijbel bedoelt met geven, is geven aan mensen die niets hebben. En de belofte dat als je veel geeft dat je dan rijk (in de zin van veel geld) zult worden, staat nergens in de bijbel. Wel in die zin dat je rijkelijk beloond zal worden na dit leven, maar niet dat er straks een Rolls voor een kapitale villa van jou zal staan. Dat is puur de boel verdraaien en mensen valse hoop geven.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 22:29 schreef 111210 het volgende:
[..]
Hoop doet leven en doorzetten. Het zijn beloften die uitgereikt worden door God en daar mag je aan vasthouden en op staan omdat God niet liegen kan.quote:Op zondag 6 juli 2025 12:56 schreef blomke het volgende:
[..]
Prachtige teksten die ik "tot in den treure" heb aangehoord, gelezen en me nu nog kan herinneren.
Wat heb ik daar maandagochtend aan als ik maandagochtend voor dag en dauw naar m'n werk moet en in de file terecht kom?
Mattheus 19:26:quote:
Genoeg uit niet-religieuze christelijke (itt gergem rkk pkn) hoek die hierop kritiek uit omdat het onbijbels is.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 22:29 schreef 111210 het volgende:
[..]
Zoals mens worden en de zonde van de wereld dragen en meesleuren naar de hel en uit de dood opstaan. Water in wijn en op water lopen os ook peanuts. Maar liegen kan Hij niet.quote:Op zondag 6 juli 2025 14:22 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Mattheus 19:26:
"maar bij God zijn alle dingen mogelijk."
Mwoa humanisme is een makkelijk begrip. Maar als je van de wetenschap bent dan kost het vaak net iets meer moeite dan blind achter de pastoor, imam of rabbi aanlopen hoor.quote:Op zondag 6 juli 2025 01:13 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Atheïsme kan natuurlijk net zo makkelijk zijn.
Mee eens, maar als tegenwicht tegen oprukkende Islam vind ik het wel weer positief.quote:Op zondag 6 juli 2025 11:38 schreef JopieKlaassen het volgende:
Slechte zaak, religie is de kanker van de mensheid.
Religie kán kanker zijn.quote:Op zondag 6 juli 2025 11:38 schreef JopieKlaassen het volgende:
Slechte zaak, religie is de kanker van de mensheid.
De ouderwetse religies die de vijand zijn van de oprukkende Islam zijn toch geen haar beter dan de Islam? Normale mensen bereiken bij die ouderwetse religies nooit de top in de hiërarchie, men zal altijd kanonnenvoer blijven en zal altijd moeten strijden voor het selecte groepje vervelende ouderwetse leiders.quote:Op zondag 6 juli 2025 14:59 schreef Pek het volgende:
[..]
Mee eens, maar als tegenwicht tegen oprukkende Islam vind ik het wel weer positief.
De vijand van mijn vijand is mijn vriend? zoiets.
Zal best. Als ie nou nooit iets van zich laten horen/merken/zien etc...quote:Op zondag 6 juli 2025 14:18 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Hoop doet leven en doorzetten. Het zijn beloften die uitgereikt worden door God en daar mag je aan vasthouden en op staan omdat God niet liegen kan.
Sta je er voor open?quote:Op zondag 6 juli 2025 17:08 schreef blomke het volgende:
[..]
Zal best. Als ie nou nooit iets van zich laten horen/merken/zien etc...
Islam is geen religie?quote:Op zondag 6 juli 2025 14:59 schreef Pek het volgende:
[..]
Mee eens, maar als tegenwicht tegen oprukkende Islam vind ik het wel weer positief.
De vijand van mijn vijand is mijn vriend? zoiets.
Jarenlang voor open gestaan, het behang van de muren gebeden, alle godsdienstoefeningen die maar mogelijk waren, gevolgd.quote:
quote:Op zondag 6 juli 2025 17:08 schreef blomke het volgende:
[..]
Zal best. Als ie nou nooit iets van zich laten horen/merken/zien etc...
Mens, dat is triest. Waar heb je voor gebeden…?quote:Op zondag 6 juli 2025 17:17 schreef blomke het volgende:
[..]
Jarenlang voor open gestaan, het behang van de muren gebeden, alle godsdienstoefeningen die maar mogelijk waren, gevolgd.
Nooit een zuchtje van gemerkt. Moet er wel bij opmerken, dat ik psychiatrisch patiënt ben; wellicht hebben die een andere perceptie van geloof.
Atheïst kun je ook gewoon zijn omdat je het van huis uit al was, zonder je bezig te houden met wetenschap.quote:Op zondag 6 juli 2025 14:45 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Mwoa humanisme is een makkelijk begrip. Maar als je van de wetenschap bent dan kost het vaak net iets meer moeite dan blind achter de pastoor, imam of rabbi aanlopen hoor.
Ja, dat is triest ja, als je vertelt wordt te bidden voor genezing en het is gewoon verzinsels.quote:Op zondag 6 juli 2025 17:19 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Mens, dat is triest. Waar heb je voor gebeden…?
Je hoeft eigenlijk niet meer te doen dan het evangelie geloven.quote:Op zondag 6 juli 2025 17:17 schreef blomke het volgende:
[..]
Jarenlang voor open gestaan, het behang van de muren gebeden, alle godsdienstoefeningen die maar mogelijk waren, gevolgd.
Nooit een zuchtje van gemerkt. Moet er wel bij opmerken, dat ik psychiatrisch patiënt ben; wellicht hebben die een andere perceptie van geloof.
Het is niet zo dat als je bidt, automatisch je wens in vervulling gaat. Zo is het niet.quote:Op zondag 6 juli 2025 17:20 schreef blomke het volgende:
[..]
Ja, dat is triest ja, als je vertelt wordt te bidden voor genezing en het is gewoon verzinsels.
Waarom zou ik? Kan ook op m'n racefiets stappen en de km's wegtrappen.quote:Op zondag 6 juli 2025 17:21 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Je hoeft eigenlijk niet meer te doen dan het evangelie geloven.
Nee, zo is het niet nee. Je moet ook naar de pijpen van de voorganger dansen en hem financieel ondersteunen. Plus z'n wellusten ondergaan.quote:Op zondag 6 juli 2025 17:23 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Het is niet zo dat als je bidt, automatisch je wens in vervulling gaat. Zo is het niet.
Ok…quote:Op zondag 6 juli 2025 17:26 schreef blomke het volgende:
[..]
Nee, zo is het niet nee. Je moet ook naar de pijpen van de voorganger dansen en hem financieel ondersteunen. Plus z'n wellusten ondergaan.
Het is een eenmalige actie, fietsen niet.quote:Op zondag 6 juli 2025 17:24 schreef blomke het volgende:
[..]
Waarom zou ik? Kan ook op m'n racefiets stappen en de km's wegtrappen.
Blomke, probeer een onderscheid te maken tussen God en deze wrede man. Hij is maar een mens, God is geen mens. God is enkel liefde ook al heeft hij jouw gebeden niet verhoord.quote:Op zondag 6 juli 2025 17:26 schreef blomke het volgende:
[..]
Nee, zo is het niet nee. Je moet ook naar de pijpen van de voorganger dansen en hem financieel ondersteunen. Plus z'n wellusten ondergaan.
Ja ieder weldenkend mens denkt hier zo over maar toch zitten die tokos ramvol en de gewone kerken steeds minderquote:Op zondag 6 juli 2025 14:23 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Genoeg uit niet-religieuze christelijke (itt gergem rkk pkn) hoek die hierop kritiek uit omdat het onbijbels is.
Eh wacht... Die man zegt dat homo's niet mogen (tegen de scheppingsorde) en dat de vrouw zich moet onderwerpen aan de man.quote:Op zondag 6 juli 2025 18:29 schreef 111210 het volgende:
[..]
Ja ieder weldenkend mens denkt hier zo over maar toch zitten die tokos ramvol en de gewone kerken steeds minder
Rare vraag, wat bedoel je nu?quote:Op zondag 6 juli 2025 19:19 schreef Telefoonvork het volgende:
En hoeveel procent van de jonge aanwas heeft het constant over dat zijn magische luchtpapa tegen hem praat?
Oh zó. Ik in ieder geval. Zwáár psychotisch.quote:Op zondag 6 juli 2025 19:21 schreef Telefoonvork het volgende:
[..]
Ik zal het botter formuleren: hoeveel procent is psychotisch?
Ja ieder weldenkend mens, als je er niet zo over denkt ben je dus geen weldenkend mens en dat zijn er idd een hele hoopquote:Op zondag 6 juli 2025 18:58 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Eh wacht... Die man zegt dat homo's niet mogen (tegen de scheppingsorde) en dat de vrouw zich moet onderwerpen aan de man.
Jij denkt dat ieder weldenkend mens daar zo over denkt?
Heb je het filmpje uberhaupt gezien?
Ik denk A en als je het er niet mee eens bent ben je dom.quote:Op zondag 6 juli 2025 19:53 schreef 111210 het volgende:
[..]
Ja ieder weldenkend mens, als je er niet zo over denkt ben je dus geen weldenkend mens en dat zijn er idd een hele hoop
Wereldwijd heeft religie historisch gezien altijd tot ellende geleid, dus mijn kwalificatie is op zijn plaats.quote:Op zondag 6 juli 2025 15:36 schreef Scjvb het volgende:
Inderdaad ja, het kan, dan wel met nadruk op 'soms'. Beetje op uw nuances letten @:JopieKlaassen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |