Waarom zou dat niet voor de islam gelden?quote:
Fijn.quote:Op zondag 6 juli 2025 13:10 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Waarom zou dat niet voor de islam gelden?
Ik zou eerder zeggen, het geldt bij uitstek voor de islam.
quote:Op zondag 6 juli 2025 13:18 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Maar desondanks neemt ook in islamitische landen het geboortecijfer af.
quote:
Heb het even voor je verbeterd. In landen als Niger, Mali en Somalië wordt er stevig geproduceerd. Uiteraard vallen er een aantal af.quote:Op zondag 6 juli 2025 13:18 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Maar desondanks neemt ook in niet-Afrikaanse islamitische landen het geboortecijfer af.
Nog eentje: in Nigeria wonen 236.747.130 mensen (schatting 2024). De bevolkingsdichtheid bedraagt iets meer dan 261 inwoners per vierkante kilometer.quote:Op zondag 6 juli 2025 13:30 schreef JopieKlaassen het volgende:
Heb het even voor je verbeterd. In landen als Niger, Mali en Somalië wordt er stevig geproduceerd. Uiteraard vallen er een aantal af.
Deze man verdraait bijbelteksten en haalt ze uit de context. Sekteleiders die dingen roepen als "mijn inkomen is een zegen van God" en "God wilt dat je geeft", misleiden de boel. Dit is een typisch voorbeeld van een "valse profeet". Hij verdraait zaken. Wat de bijbel bedoelt met geven, is geven aan mensen die niets hebben. En de belofte dat als je veel geeft dat je dan rijk (in de zin van veel geld) zult worden, staat nergens in de bijbel. Wel in die zin dat je rijkelijk beloond zal worden na dit leven, maar niet dat er straks een Rolls voor een kapitale villa van jou zal staan. Dat is puur de boel verdraaien en mensen valse hoop geven.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 22:29 schreef 111210 het volgende:
[..]
Zag laatst dit filmpje, die toko zit helemaal vol en betalen blijkbaar allemaal grof geld ook nog om mee te mogen doen
Bekijk deze YouTube-video
Hoop doet leven en doorzetten. Het zijn beloften die uitgereikt worden door God en daar mag je aan vasthouden en op staan omdat God niet liegen kan.quote:Op zondag 6 juli 2025 12:56 schreef blomke het volgende:
[..]
Prachtige teksten die ik "tot in den treure" heb aangehoord, gelezen en me nu nog kan herinneren.
Wat heb ik daar maandagochtend aan als ik maandagochtend voor dag en dauw naar m'n werk moet en in de file terecht kom?
Genoeg uit niet-religieuze christelijke (itt gergem rkk pkn) hoek die hierop kritiek uit omdat het onbijbels is.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 22:29 schreef 111210 het volgende:
[..]
Zag laatst dit filmpje, die toko zit helemaal vol en betalen blijkbaar allemaal grof geld ook nog om mee te mogen doen
Zoals mens worden en de zonde van de wereld dragen en meesleuren naar de hel en uit de dood opstaan. Water in wijn en op water lopen os ook peanuts. Maar liegen kan Hij niet.quote:Op zondag 6 juli 2025 14:22 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Mattheus 19:26:
"maar bij God zijn alle dingen mogelijk."
Mwoa humanisme is een makkelijk begrip. Maar als je van de wetenschap bent dan kost het vaak net iets meer moeite dan blind achter de pastoor, imam of rabbi aanlopen hoor.quote:Op zondag 6 juli 2025 01:13 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Atheïsme kan natuurlijk net zo makkelijk zijn.
Mee eens, maar als tegenwicht tegen oprukkende Islam vind ik het wel weer positief.quote:Op zondag 6 juli 2025 11:38 schreef JopieKlaassen het volgende:
Slechte zaak, religie is de kanker van de mensheid.
Religie kán kanker zijn.quote:Op zondag 6 juli 2025 11:38 schreef JopieKlaassen het volgende:
Slechte zaak, religie is de kanker van de mensheid.
De ouderwetse religies die de vijand zijn van de oprukkende Islam zijn toch geen haar beter dan de Islam? Normale mensen bereiken bij die ouderwetse religies nooit de top in de hiërarchie, men zal altijd kanonnenvoer blijven en zal altijd moeten strijden voor het selecte groepje vervelende ouderwetse leiders.quote:Op zondag 6 juli 2025 14:59 schreef Pek het volgende:
[..]
Mee eens, maar als tegenwicht tegen oprukkende Islam vind ik het wel weer positief.
De vijand van mijn vijand is mijn vriend? zoiets.
Zal best. Als ie nou nooit iets van zich laten horen/merken/zien etc...quote:Op zondag 6 juli 2025 14:18 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Hoop doet leven en doorzetten. Het zijn beloften die uitgereikt worden door God en daar mag je aan vasthouden en op staan omdat God niet liegen kan.
Sta je er voor open?quote:Op zondag 6 juli 2025 17:08 schreef blomke het volgende:
[..]
Zal best. Als ie nou nooit iets van zich laten horen/merken/zien etc...
Islam is geen religie?quote:Op zondag 6 juli 2025 14:59 schreef Pek het volgende:
[..]
Mee eens, maar als tegenwicht tegen oprukkende Islam vind ik het wel weer positief.
De vijand van mijn vijand is mijn vriend? zoiets.
Jarenlang voor open gestaan, het behang van de muren gebeden, alle godsdienstoefeningen die maar mogelijk waren, gevolgd.quote:
quote:Op zondag 6 juli 2025 17:08 schreef blomke het volgende:
[..]
Zal best. Als ie nou nooit iets van zich laten horen/merken/zien etc...
Mens, dat is triest. Waar heb je voor gebeden…?quote:Op zondag 6 juli 2025 17:17 schreef blomke het volgende:
[..]
Jarenlang voor open gestaan, het behang van de muren gebeden, alle godsdienstoefeningen die maar mogelijk waren, gevolgd.
Nooit een zuchtje van gemerkt. Moet er wel bij opmerken, dat ik psychiatrisch patiënt ben; wellicht hebben die een andere perceptie van geloof.
Atheïst kun je ook gewoon zijn omdat je het van huis uit al was, zonder je bezig te houden met wetenschap.quote:Op zondag 6 juli 2025 14:45 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Mwoa humanisme is een makkelijk begrip. Maar als je van de wetenschap bent dan kost het vaak net iets meer moeite dan blind achter de pastoor, imam of rabbi aanlopen hoor.
Ja, dat is triest ja, als je vertelt wordt te bidden voor genezing en het is gewoon verzinsels.quote:Op zondag 6 juli 2025 17:19 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Mens, dat is triest. Waar heb je voor gebeden…?
Je hoeft eigenlijk niet meer te doen dan het evangelie geloven.quote:Op zondag 6 juli 2025 17:17 schreef blomke het volgende:
[..]
Jarenlang voor open gestaan, het behang van de muren gebeden, alle godsdienstoefeningen die maar mogelijk waren, gevolgd.
Nooit een zuchtje van gemerkt. Moet er wel bij opmerken, dat ik psychiatrisch patiënt ben; wellicht hebben die een andere perceptie van geloof.
Het is niet zo dat als je bidt, automatisch je wens in vervulling gaat. Zo is het niet.quote:Op zondag 6 juli 2025 17:20 schreef blomke het volgende:
[..]
Ja, dat is triest ja, als je vertelt wordt te bidden voor genezing en het is gewoon verzinsels.
Waarom zou ik? Kan ook op m'n racefiets stappen en de km's wegtrappen.quote:Op zondag 6 juli 2025 17:21 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Je hoeft eigenlijk niet meer te doen dan het evangelie geloven.
Nee, zo is het niet nee. Je moet ook naar de pijpen van de voorganger dansen en hem financieel ondersteunen. Plus z'n wellusten ondergaan.quote:Op zondag 6 juli 2025 17:23 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Het is niet zo dat als je bidt, automatisch je wens in vervulling gaat. Zo is het niet.
Ok…quote:Op zondag 6 juli 2025 17:26 schreef blomke het volgende:
[..]
Nee, zo is het niet nee. Je moet ook naar de pijpen van de voorganger dansen en hem financieel ondersteunen. Plus z'n wellusten ondergaan.
Het is een eenmalige actie, fietsen niet.quote:Op zondag 6 juli 2025 17:24 schreef blomke het volgende:
[..]
Waarom zou ik? Kan ook op m'n racefiets stappen en de km's wegtrappen.
Blomke, probeer een onderscheid te maken tussen God en deze wrede man. Hij is maar een mens, God is geen mens. God is enkel liefde ook al heeft hij jouw gebeden niet verhoord.quote:Op zondag 6 juli 2025 17:26 schreef blomke het volgende:
[..]
Nee, zo is het niet nee. Je moet ook naar de pijpen van de voorganger dansen en hem financieel ondersteunen. Plus z'n wellusten ondergaan.
Ja ieder weldenkend mens denkt hier zo over maar toch zitten die tokos ramvol en de gewone kerken steeds minderquote:Op zondag 6 juli 2025 14:23 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Genoeg uit niet-religieuze christelijke (itt gergem rkk pkn) hoek die hierop kritiek uit omdat het onbijbels is.
Eh wacht... Die man zegt dat homo's niet mogen (tegen de scheppingsorde) en dat de vrouw zich moet onderwerpen aan de man.quote:Op zondag 6 juli 2025 18:29 schreef 111210 het volgende:
[..]
Ja ieder weldenkend mens denkt hier zo over maar toch zitten die tokos ramvol en de gewone kerken steeds minder
Rare vraag, wat bedoel je nu?quote:Op zondag 6 juli 2025 19:19 schreef Telefoonvork het volgende:
En hoeveel procent van de jonge aanwas heeft het constant over dat zijn magische luchtpapa tegen hem praat?
Oh zó. Ik in ieder geval. Zwáár psychotisch.quote:Op zondag 6 juli 2025 19:21 schreef Telefoonvork het volgende:
[..]
Ik zal het botter formuleren: hoeveel procent is psychotisch?
Ja ieder weldenkend mens, als je er niet zo over denkt ben je dus geen weldenkend mens en dat zijn er idd een hele hoopquote:Op zondag 6 juli 2025 18:58 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Eh wacht... Die man zegt dat homo's niet mogen (tegen de scheppingsorde) en dat de vrouw zich moet onderwerpen aan de man.
Jij denkt dat ieder weldenkend mens daar zo over denkt?
Heb je het filmpje uberhaupt gezien?
Ik denk A en als je het er niet mee eens bent ben je dom.quote:Op zondag 6 juli 2025 19:53 schreef 111210 het volgende:
[..]
Ja ieder weldenkend mens, als je er niet zo over denkt ben je dus geen weldenkend mens en dat zijn er idd een hele hoop
Wereldwijd heeft religie historisch gezien altijd tot ellende geleid, dus mijn kwalificatie is op zijn plaats.quote:Op zondag 6 juli 2025 15:36 schreef Scjvb het volgende:
Inderdaad ja, het kan, dan wel met nadruk op 'soms'. Beetje op uw nuances letten @:JopieKlaassen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |