Dit is een te persoonlijke vraag en ook weet ik niet of je in de startblokken staat om het geloof te gaan bashen.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 18:30 schreef stalybridge het volgende:
[..]
Echt? Wow.
Op welke levensvragen heb je antwoord gevonden?
Zelf ben ik Christelijk-Gereformeerd geboren en gedoopt, daarna overgegaan, met mijn ouders, naar de Gereformeerd-Vrijgemaakte kerk en heb daar ook belijdenis gedaan. Dus die kant ken ik denk ik redelijk goed.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 18:24 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dat is juist. Maar de kerk heeft zóveel diepgang, daar kan de internetwereld moeilijk tegenop. Vind ik althans.
Ik kan het niet uitleggen.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 18:54 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Zelf ben ik Christelijk-Gereformeerd geboren en gedoopt, daarna overgegaan, met mijn ouders, naar de Gereformeerd-Vrijgemaakte kerk en heb daar ook belijdenis gedaan. Dus die kant ken ik denk ik redelijk goed.
Maar wat bedoel je met de internetwereld? Je kunt toch vrijwel alles waar je naar zoekt vinden? Christenen hebben hun websites, atheisten hebben hun websites, voor elke mening die je hebt is er wel iets te vinden?
Wat dat betreft is de kerk ook wel erg toegankelijk als vereniging. Bij een tennisvereniging moet je toch wel redelijk kunnen tenissen bij de kerk is zo'n preconditie eigenlijk niet aangewezig.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 16:58 schreef Twiitch het volgende:
Snap het ergens wel. Sommige mensen die opgegroeid zijn in het digitale tijdperk zoeken een gevoel van gemeenschap. Nou is de kerk niet waar ik persoonlijk zou zoeken naar zoiets maar ieder zn meug.
Hoeft ook helemaal niet.quote:
Ik heb gewoon heel weinig parate kennis van de Bijbel, de Kerk en het geloof. Maar ik geloof wél. Dus dat is lastig, ik voel me kwetsbaar als ik het hier over heb.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 19:19 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Hoeft ook helemaal niet.
Maar ik vind het vaak wel interessant om dit soort uiteen wisselingen van meningen te hebben, mede ook omdat een flink deel van mijn familie Christen is en ik niet meer.
Maar even goede vrienden.
Nou, het is wel prettig als je je er voor open stelt. Tennissen lukt ook niet als je je rug keert naar de bal.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 19:16 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Wat dat betreft is de kerk ook wel erg toegankelijk als vereniging. Bij een tennisvereniging moet je toch wel redelijk kunnen tenissen bij de kerk is zo'n preconditie eigenlijk niet aangewezig.
Dat begrijp ik. Maar wat geloof je dan wel? Kun je dat uitleggen? Hoeft niet natuurlijk...quote:Op zaterdag 5 juli 2025 19:24 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik heb gewoon heel weinig parate kennis van de Bijbel, de Kerk en het geloof. Maar ik geloof wél. Dus dat is lastig, ik voel me kwetsbaar als ik het hier over heb.
Ik ervaar een sterke band met God. Ik ben er van overtuigd dat Hij er is. Dat is mijn geloof.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 19:33 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Dat begrijp ik. Maar wat geloof je dan wel? Kun je dat uitleggen? Hoeft niet natuurlijk...
Nee, zeker niet. Ik schat wel in dat we het niet eens zijn. Maar het hier bij laten is prima.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 18:34 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dit is een te persoonlijke vraag en ook weet ik niet of je in de startblokken staat om het geloof te gaan bashen.
Het was positief bedoeld. Toegankelijkheid is juist van belang bij religie. Ook al geloof ik niet in god, blijft de bijbel een boek wat ik erg leerzaam acht, tot voor kort ging ik ook regelmatig naar bijbelstudie.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 19:25 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nou, het is wel prettig als je je er voor open stelt. Tennissen lukt ook niet als je je rug keert naar de bal.
Ah oké, ik verstond het verkeerd.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 19:47 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het was positief bedoeld. Toegankelijkheid is juist van belang bij religie. Ook al geloof ik niet in god, blijft de bijbel een boek wat ik erg leerzaam acht, tot voor kort ging ik ook regelmatig naar bijbelstudie.
Daar waar Bacchus aanbeden wordt. Men heeft daar over belangstelling niet te klagen.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 17:41 schreef raptorix het volgende:
Gemiste kans van OP om niet even de Jopen Kerk te mentionen
Zij.quote:
In het echte leven zou ik graag een gesprek met je hier over aan gaan, je lijkt me een redelijk en weloverwogen persoon.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 19:36 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik ervaar een sterke band met God. Ik ben er van overtuigd dat Hij er is. Dat is mijn geloof.
Primaquote:Op zaterdag 5 juli 2025 20:03 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
In het echte leven zou ik graag een gesprek met je hier over aan gaan, je lijkt me een redelijk en weloverwogen persoon.
Maar ik laat het hier verder even bij.![]()
Vooral mensen die zijn opgegroeid met Tinder en andere dating apps zoeken inderdaad een gevoel van gemeenschap.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 16:58 schreef Twiitch het volgende:
Sommige mensen die opgegroeid zijn in het digitale tijdperk zoeken een gevoel van gemeenschap.
God maakt muziekinstrumenten zodat hij met mooie geluiden zichzelf kan amuseren, ondanks dat de paters en pastoors hem proberen te ontstemmen met een kakafonie aan geluiden.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 19:36 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik ervaar een sterke band met God. Ik ben er van overtuigd dat Hij er is. Dat is mijn geloof.
Wat ervaar je dan van/met hem?quote:Op zaterdag 5 juli 2025 19:36 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dat hebben "ze" wel, maar ook dat moet kort genoeg samengevat kunnen worden om in een tiktokfilmpje of Shorts te passen. Ik ben geinteresseerd in techniek en de suggesties voor "how does (apparaat X) works in 30 seconds" en dergelijke, vliegen me om de oren, voor gecompliceerde techniek waarvan zelfs de basisbeginselen eigenlijk helemaal niet duidelijk gemaakt kunnen worden in zo'n korte tijd. Blijkbaar is er een drempel om zich ergens langdurig en met eigen inspanning in te verdiepen, gewoon lekker passief een filmpje kijken en dat moet wel kort genoeg om te voorkomen dat de aandacht alweer is weggeebt.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 21:10 schreef RealistAtheist het volgende:
Idiocracy in werking. Dit past wel bij mijn observatie dat de jeugd steeds dommer en dommer wordt. ipv interesse te tonen in wetenschap en techniek is dat te "moeilijk" tegenwoordig en gaat de jeugd liever ergens heen waar hun verteld wordt wat ze moeten doen zonder dat ze zelf hoeven na te denken. Wat een extreme intellectuele armoede tegenwoordig.
Geloof zit niet in de bijbel of in een gebouwquote:Op zaterdag 5 juli 2025 19:24 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik heb gewoon heel weinig parate kennis van de Bijbel, de Kerk en het geloof. Maar ik geloof wél. Dus dat is lastig, ik voel me kwetsbaar als ik het hier over heb.
Klopt, en dat valt wat mij betreft onder intellectuele armoede. Ergens moeite voor doen is "vies" tegenwoordig.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 21:37 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Dat hebben "ze" wel, maar ook dat moet kort genoeg samengevat kunnen worden om in een tiktokfilmpje of Shorts te passen. Ik ben geinteresseerd in techniek en de suggesties voor "how does (apparaat X) works in 30 seconds" en dergelijke, vliegen me om de oren, voor gecompliceerde techniek waarvan zelfs de basisbeginselen eigenlijk helemaal niet duidelijk gemaakt kunnen worden in zo'n korte tijd. Blijkbaar is er een drempel om zich ergens langdurig en met eigen inspanning in te verdiepen, gewoon lekker passief een filmpje kijken en dat moet wel kort genoeg om te voorkomen dat de aandacht alweer is weggeebt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |