Nu:quote:Op vrijdag 4 juli 2025 13:59 schreef capricia het volgende: [..] Ik ben dan ook benieuwd wat de PvdA/ GL onder de hogere inkomens rekent. Is dat iedereen die meer dan 46K (=modaal) verdient?
Ik ben dan ook geen doelgroep voor de PvdA of GL, maar ik zou meteen parttime gaan werken.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 14:12 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Nu: Eerste schijf Tot ¤ 38.441 35,82 procent
Tweede schijf Van ¤ 38.441 tot ¤ 76.817 37,48 procent
Derde schijf Vanaf ¤ 76.817 49,5 procent
PvdA Belastbaar inkomen
Tarief tot 25.000 euro 30%
35.000 euro 35%
45.000 euro 40%
45.000
65.000 euro 45% 65.000 – 150.000 euro 49,5% vanaf 150.000 euro 60%
Vanaf 35k val je in een hoger tarief. Vanaf ~47k worden de hogere tarieven niet meer gecompenseerd door de lagere schijven en ga je meer betalen.
Ergens tussen de 45 en 50k is rijk volgens PvdA want dan ga je immers meer betalen.
En als we dan kijken naar de gemiddelde salarissen verdient werkend Nederland tussen de 25 en 65 jarige leeftijd 52 tot 61k per jaar. https://www.tempo-team.nl(...)dicatie#per-leeftijd.
Ergo werkend Nederland mag de portemonnee trekken en uit ervaring kan ik zeggen dat 50k helemaal geen hoog inkomen is om te rentenieren.
Dat plan was toch ook alleen maar om Trump zijn momentje te geven op de Navo top. Nu dat over is lijkt me 3.5% ook best een prima doel.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 14:18 schreef -XOR- het volgende:
Nog een beter idee: Gewoon niet het defensiebudget verhogen tot een onzinnige 5%.
Ja, de resterende 1,5% naar infrastructuur is toch al nodig gezien het achterstallig onderhoud bij rijkswaterstaat.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 14:26 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dat plan was toch ook alleen maar om Trump zijn momentje te geven op de Navo top. Nu dat over is lijkt me 3.5% ook best een prima doel.
De vraag is zelfs of 3,5% zin heeft. Je krijgt Europeanen niet gemobiliseerd voor een attritieoorlog om 300 strekkende meters Estland te beschermen en Rusland heeft noeks dus als ze iets niet bevalt dreigen ze daarmee en trekken we alsnog de dekens over ons hoofd.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 14:26 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dat plan was toch ook alleen maar om Trump zijn momentje te geven op de Navo top. Nu dat over is lijkt me 3.5% ook best een prima doel.
Klopt grotendeels, grens ligt alleen wel hoger vanwege de heffingskorting en het bijkomende plan die te verhogen, waardoor het omslagpunt hoger zit. Die mist nog in je rekensomquote:Op vrijdag 4 juli 2025 14:12 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Nu:
Tot 38.441 35,82%
Tot 76.817 37,48%
Vanaf 76.817 49,5%
PvdA Belastbaar inkomen
Tarief tot 25.000 euro 30%
35.000 euro 35%
45.000 euro 40%
45.000 euro 45%
65.000 euro 49,5
vanaf 150.000 euro 60%
Vanaf 35k val je in een hoger tarief. Vanaf ~47k worden de hogere tarieven niet meer gecompenseerd door de lagere schijven en ga je meer betalen.
Eu heeft ook noeks.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 14:31 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De vraag is zelfs of 3,5% zin heeft. Je krijgt Europeanen niet gemobiliseerd voor een attritieoorlog om 300 strekkende meters Estland te beschermen en Rusland heeft noeks dus als ze iets niet bevalt dreigen ze daarmee en trekken we alsnog de dekens over ons hoofd.
Het probleem is alleen dat niemand bereid is die wapens te bedienen. Het defensiebudget moet zeker wat omhoog, de Europese integratie wat betreft defensie moet ook veel beter (daar wilde men nooit aan) maar uiteindelijk mist gewoon de wil. We hadden Rusland allang terug over het hek kunnen gooien maar dat willen we gewoon niet en dat gaan we met meer geld naar defensie ook niet willen.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 14:35 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Eu heeft ook noeks.
Het is belangrijk om Rusland buiten spel te zetten op het gebied van normale wapens. Zodat ze andere fratsen (zoals Oekraine bijvoorbeeld) achterwege laten.
Laat die Oekraļeners maar lijden. Hebben wij toch geen last van, haha! Fuck hun, ik heb het hier chill.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 14:41 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het probleem is alleen dat niemand bereid is die wapens te bedienen. Het defensiebudget moet zeker wat omhoog, de Europese integratie wat betreft defensie moet ook veel beter (daar wilde men nooit aan) maar uiteindelijk mist gewoon de wil. We hadden Rusland allang terug over het hek kunnen gooien maar dat willen we gewoon niet.
DAn moeten we de populistjes die graag de Europese samenwerking willen opblazen ook buiten de deur zien te houden, want met die figuren wordt het niets. Jammer genoeg denkt een significant deel van de samenleving anno 2025 nog steeds dat je er als mini-landje internationaal sterker voor staat als je je zelf terugtrekt achter de dijken.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 14:41 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het probleem is alleen dat niemand bereid is die wapens te bedienen. Het defensiebudget moet zeker wat omhoog, de Europese integratie wat betreft defensie moet ook veel beter (daar wilde men nooit aan) maar uiteindelijk mist gewoon de wil. We hadden Rusland allang terug over het hek kunnen gooien maar dat willen we gewoon niet en dat gaan we met meer geld naar defensie ook niet willen.
Ook afgelopen nacht weer een enorme aanval op Kiev. Russenquote:Op vrijdag 4 juli 2025 14:43 schreef Perrin het volgende:
[..]
Laat die Oekraļeners maar lijden. Hebben wij toch geen last van, haha! Fuck hun, ik heb het hier chill.
Ik word er pischagrijnig van dat we Trump en Poetin de lakens uit laten delen en we hier een beetje kneuzerig bezig zijn met onze provinciale onderwerpjes in Den Haag.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 14:47 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ook afgelopen nacht weer een enorme aanval op Kiev. Russen
Daar helpt die verhoging dus geen zak bij. Niet alsof we dan wel bereidheid om te vechten zullen hebben.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 14:43 schreef Perrin het volgende:
[..]
Laat die Oekraļeners maar lijden. Hebben wij toch geen last van, haha! Fuck hun, ik heb het hier chill.
Graanschuur van de wereld... Hebben we echt wel last van.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 14:43 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik wist helemaal niet dat de voorrang voor statushouders vanaf nu verboden wordt. Ben wel benieuwd hoeveel statushoudercentra we er nu bij gaan krijgen en welke positieve gevolgen dit gaat hebben voor de inburgering.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 11:13 schreef probeer het volgende:
[..]
Ja maar ze nemen jaarlijks 8% van de vrijkomende sociale huurwoningen in, en 1,1% van de mensen die geboren zijn in het buitenland zijn verdachte van een misdrijf, itt onze Nederlandse 0,6% !!!
De vraag stellen is hem beantwoordenquote:Op vrijdag 4 juli 2025 15:16 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ik wist helemaal niet dat de voorrang voor statushouders vanaf nu verboden wordt. Ben wel benieuwd hoeveel statushoudercentra we er nu bij gaan krijgen en welke positieve gevolgen dit gaat hebben voor de inburgering.
Geen. Daarnaast zullen een hoop sowieso geen inburgering nodig hebben nu we een nieuw stelsel krijgen en ze veel eerder weer naar huis gaan of sowieso geen status meer krijgen.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 15:16 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd hoeveel statushoudercentra we er nu bij gaan krijgen en welke positieve gevolgen dit gaat hebben voor de inburgering.
Een prima ontwikkeling. Die organisaties hebben veel te lang veel te macht gehad. Ze moeten gewoon uitvoeren, niet langer lobbyen.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 15:25 schreef KaheemSaid het volgende:
Zou het voor belangen- en uitvoeringsorganisaties niet veel nuttiger zijn om vanaf nu altijd te zeggen “wat een goed idee” want volgens mij worden wetten tegenwoordig alleen aangenomen als iedereen schreeuwt “nee, niet doen!”.
Moet je wel capaciteit hebben bij IND. Er is nog een lange backlog bij hun.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 15:28 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Geen. Daarnaast zullen een hoop sowieso geen inburgering nodig hebben nu we een nieuw stelsel krijgen en ze veel eerder weer naar huis gaan of sowieso geen status meer krijgen.
En de enige manier om dat op te lossen is om de instroom te verlagen. Dus deze wetten zijn daarbij win-win.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 15:34 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Moet je wel capaciteit hebben bij IND. Er is nog een lange backlog bij hun.
Volgens goed Nederlands gebruik moet je daarom bezuinigen op de IND zodat ze efficiėnter worden.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 15:34 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Moet je wel capaciteit hebben bij IND. Er is nog een lange backlog bij hun.
Dat is natuurlijk niet de enige manier. Dat weet je zelf ook wel. Het is een van de.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 15:37 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En de enige manier om dat op te lossen is om de instroom te verlagen. Dus deze wetten zijn daarbij win-win.
Hoe gaat dit dan werken MoreDakka? Volgens een brief van Faber zal per 1/1/2026 50% van de AZC plekken vol zitten met statushouders. Met het nieuwe stelsel wordt de instroom misschien wel minder, maar de gemiddelde wachttijd op een sociale huurwoning is 7 jaar, ik kan en mag derhalve dus aannemen dat de uitstroom nog sneller afneemt dan de instroom. Gemeentes zijn verantwoordelijk voor de huisvesting van statushouders, wat momenteel al moeilijk is.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 15:28 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Geen. Daarnaast zullen een hoop sowieso geen inburgering nodig hebben nu we een nieuw stelsel krijgen en ze veel eerder weer naar huis gaan of sowieso geen status meer krijgen.
Hoe verlagen deze wetten de instroom?quote:Op vrijdag 4 juli 2025 15:37 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En de enige manier om dat op te lossen is om de instroom te verlagen. Dus deze wetten zijn daarbij win-win.
Omdat niemand nu meer naar Nederland wil, natuurlijk.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 15:47 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Hoe verlagen deze wetten de instroom?
Optie 1 natuurlijk, de rest is niet mogelijk. En dat is prima, de instroom daalt (vooral veel minder Syriėrs) en de uitstroom steigt omdat de geldigheid van een verblijfsvergunning omlaag gaat.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 15:47 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Hoe gaat dit dan werken MoreDakka? Volgens een brief van Faber zal per 1/1/2026 50% van de AZC plekken vol zitten met statushouders. Met het nieuwe stelsel wordt de instroom misschien wel minder, maar de gemiddelde wachttijd op een sociale huurwoning is 7 jaar, ik kan en mag derhalve dus aannemen dat de uitstroom nog sneller afneemt dan de instroom. Gemeentes zijn verantwoordelijk voor de huisvesting van statushouders, wat momenteel al moeilijk is.
Volgens mij zijn er vijf opties:
1. statushouders blijven in AZC’s, wat nieuwe AZC’s zal opleveren zoals afgelopen jaren veelal gebeurd.
2. statushouders gaan naar statushouderopvangen.
3. statushouders gaan naar sociale huur (voorrang is nu verboden)
4. statushouders worden dak- en thuisloos, dan blijven de gemeente in gebreke.
5. statushouders kopen of huren in de vrije sector, als ze dit konden dan was de uitstroom wel groter.
Leg mij maar uit welke optie jij nog ziet?
Ik heb al besloten om voor de zekerheid alle kinderen met een buitenlandse naam eruit te sturen.quote:
De mensensmokkelorganisaties nemen dit mee in hun overwegingen waar de migranten naar toe te sturen. Vooral de beperking op gezinshereniging zal hier een grote invloed op hebben, aangezien dat nu één van grootste stukken instroom is.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 15:47 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Hoe verlagen deze wetten de instroom?
Volgens mij is het de bedoeling dat ze in rook opgaan.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 15:47 schreef KaheemSaid het volgende:
Leg mij maar uit welke optie jij nog ziet?
Dus totdat de asielwetten er voor zorgt dat de instroom lager is dan de uitstroom uit Nederland of naar andere huisvesting zorgt beleid van de PVV, VVD, BBB, SGP FvD en JA21 ervoor dat we in Neferland meer AZC’s krijgen?quote:Op vrijdag 4 juli 2025 15:59 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Optie 1 natuurlijk, de rest is niet mogelijk. En dat is prima, de instroom daalt (vooral veel minder Syriėrs) en de uitstroom steigt omdat de geldigheid van een verblijfsvergunning omlaag gaat.
Logisch, je moet toch voor je eigen veiligheid kiezen, he?quote:Op vrijdag 4 juli 2025 16:01 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik heb al besloten om voor de zekerheid alle kinderen met een buitenlandse naam eruit te sturen.
Nee, hoe kom je daar nou weer bij? Het beleid zorgt voor minder AZCs, niet meer. We vergelijken met de situatie waarin er geen nieuw beleid komt.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 16:06 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Dus totdat de asielwetten er voor zorgt dat de instroom lager is dan de uitstroom uit Nederland of naar andere huisvesting zorgt beleid van de PVV, VVD, BBB, SGP FvD en JA21 ervoor dat we in Neferland meer AZC’s krijgen?
Nee, een andere manier is er niet. Een blik ambtenaren opentrekken kan niet, die zijn er niet.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 15:40 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk niet de enige manier. Dat weet je zelf ook wel. Het is een van de.
Het verbieden van voorrang op sociale huurwoningen zorgt voor meer AZC’s en de Asielnoodmaatregelenwet zorgt voor minder.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 16:11 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee, hoe kom je daar nou weer bij? Het beleid zorgt voor minder AZCs, niet meer. We vergelijken met de situatie waarin er geen nieuw beleid komt.
Dit is incorrect. De beslissing om een AZC te bouwen is daar niet van afhankelijk. Omdat de instroom daalt zal er vaker worden gekozen om geen AZC te bouwen.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 16:15 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Het verbieden van voorrang op sociale huurwoningen zorgt voor meer AZC’s
Ik ben benieuwd of de instroom snel lager dan de uitstroom zal zijn.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 16:17 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dit is incorrect. De beslissing om een AZC te bouwen is daar niet van afhankelijk. Omdat de instroom daalt zal er vaker worden gekozen om geen AZC te bouwen.
Die flexwoningen voor statushouders zou je ook wel statushouderopvangen kunnen noemen denk ik?quote:Nogmaals, alle problemen worden veroorzaakt door te weinig woningen. Gemeentes zullen hierdoor juist gedwongen worden om creatiever te zijn en meer te bouwen en na te denken over bijvoorbeeld flexwoningen. Hiervoor kon een flink aantal gewoon de statushouders dumpen bij de woningcorporaties want de slachtoffers van dat beleid hebben niet de poltieke macht om daar iets tegen te doen.
Nee, want ze zijn niet per se voor statushouders, ook al zullen die daar ook gebruik van maken. De statushouders zijn slechts de prikkel die de gemeenten nodig hebben om eindelijk eens weer aan huisvesting te gaan doen in plaats van de problemen over de schutting te gooien ten nadeel van Nederlanders.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 16:21 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Die flexwoningen voor statushouders zou je ook wel statushouderopvangen kunnen noemen denk ik?
ze hebben nergens over nagedacht. Echt niemand aan die rechterkant die even een half uur de moeite heeft genomen om de gevolgen van dat amendement uit te zoeken. Het is een staaltje amateurisme waar de honden geen brood van lusten.quote:
Ik vind die 5% ook vreselijk.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 14:41 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het probleem is alleen dat niemand bereid is die wapens te bedienen. Het defensiebudget moet zeker wat omhoog, de Europese integratie wat betreft defensie moet ook veel beter (daar wilde men nooit aan) maar uiteindelijk mist gewoon de wil. We hadden Rusland allang terug over het hek kunnen gooien maar dat willen we gewoon niet en dat gaan we met meer geld naar defensie ook niet willen.
Het amendement is ook nket besproken, het enige wat er over is gezegd is 'ontraden' door Van Weel, volgens mij ook zonder veel onderbouwing.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 16:53 schreef DrMarten het volgende:
[..]
ze hebben nergens over nagedacht. Echt niemand aan die rechterkant die even een half uur de moeite heeft genomen om de gevolgen van dat amendement uit te zoeken. Het is een staaltje amateurisme waar de honden geen brood van lusten.
Hier hebben ze natuurlijk weldegelijk over nagedacht. Het interesseert ze alleen helemaal niets.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 17:47 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het amendement is ook nket besproken, het enige wat er over is gezegd is 'ontraden' door Van Weel, volgens mij ook zonder veel onderbouwing.
Dit amendement toont ook wel weer aan dat kamerleden te weinig ondersteuning hebben. Er werd dat uur over iets van 70 amendementen en ook nog eens zoveel moties gestemd, die kun je niet allemaal helemaal doorgronden voor de stemming.
De nutteloosheid en de ongewenste gevolgen van het strafbaarstellen van illegaliteit zijn al genoegzaam bekend. Dit heeft niets met (inderdaad gebrekkige) ondersteuning van Kamerleden te maken, maar met de nog immer aanwezige electorale angst voor Geert Wilders.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 17:47 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het amendement is ook nket besproken, het enige wat er over is gezegd is 'ontraden' door Van Weel, volgens mij ook zonder veel onderbouwing.
Dit amendement toont ook wel weer aan dat kamerleden te weinig ondersteuning hebben. Er werd dat uur over iets van 70 amendementen en ook nog eens zoveel moties gestemd, die kun je niet allemaal helemaal doorgronden voor de stemming.
Dat ze bij PVDD en PVDA-GL dachten dat ze dit extreem-rechtse kabinet en voorzitter wel kunnen vertrouwen door naar een herdenking te gaan, zegt genoeg. Terwijl fascistisch rechts met Wierd Duk en Yesilgoz bezig is, is de linkervleugel bezig met symboolpolitiek en deugen.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 17:51 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Hier hebben ze natuurlijk weldegelijk over nagedacht. Het interesseert ze alleen helemaal niets.
Ja, wellicht wel. Maar op 1 middag over zoveel amendementen en moties stemmen is eigenlijk gewoon geen doen.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 17:56 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De nutteloosheid en de ongewenste gevolgen van het strafbaarstellen van illegaliteit zijn al genoegzaam bekend. Dit heeft niets met (inderdaad gebrekkige) ondersteuning van Kamerleden te maken, maar met de nog immer aanwezige electorale angst voor Geert Wilders.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |