Dan heb je echt geen idee hoe dingen binnen de VVD werken.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 12:07 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Ik zie Yesilgoz ook nog gedumpt worden eventueel en/of misschien zelfs een splitsing van die partij.
Komt uit 2019:quote:Op vrijdag 4 juli 2025 11:39 schreef probeer het volgende:
[..]
Wie heeft deze afbeelding oorspronkelijk geïllustreerd? Ik kan me niet voorstellen dat die persoon zich destijds volledig kon beseffen hoe enorm relevant en typisch die afbeelding de komende jaren/decennia zou worden.
Ik begreep dat er grote tegenstellingen zijn tussen hun rechter- en linkerflank.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 12:15 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Dan heb je echt geen idee hoe dingen binnen de VVD werken.
Die tegenstellingen zijn er al zolang de partij bestaat en leveren nooit reëel problemen op binnen de VVD. Die zitten gewoon aan het einde van de dag gezellig met elkaar aan de borrel, zelfs met Verdonk vs. Rutte was dat nauwelijks een probleem.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 12:18 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Ik begreep dat er grote tegenstellingen zijn tussen hun rechter- en linkerflank.
Dat kan hoor.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 12:03 schreef probeer het volgende:
[..]
Als je beide beweringen die je hier maakt zou willen onderbouwen, wil ik wellicht de moeite nemen om er op te reageren. Maar je snapt volgens mij prima dat ik er zo niet veel mee kan. Al was dat wellicht je doel (want bv geen zin in weer die discussie), dat mag ook.
PVV en PvdA zijn voor hen twee kwaden. Ze kunnen niet beide zijden van hun electoraat pleasen, maar we zullen zien. Voorlopig zakken ze weg. Bij De Stemming, Smaakmakers, BNR, Buitenhof en de Spindoktors winden ze er geen doekjes om in ieder geval.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 12:20 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Die tegenstellingen zijn er al zolang de partij bestaat en leveren nooit reëel problemen op binnen de VVD. Die zitten gewoon aan het einde van de dag gezellig met elkaar aan de borrel, zelfs met Verdonk vs. Rutte was dat nauwelijks een probleem.
Paar bitterballen erbij, beetje lachen, het is allemaal niet zo moeilijk als je geen principes hebt.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 12:20 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Die tegenstellingen zijn er al zolang de partij bestaat en leveren nooit reëel problemen op binnen de VVD. Die zitten gewoon aan het einde van de dag gezellig met elkaar aan de borrel, zelfs met Verdonk vs. Rutte was dat nauwelijks een probleem.
Dat wegzakken valt wel mee, de laatste Ipsos peiling 2 weken geleden had opeens een groot PVDA-VVD verschil, maar de Verian/1V peiling van vorige week had PVDA en VVD 'gewoon' beide op 26 zetels waar ze al min of meer een jaar op staan give or take 1-2 zetels.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 12:32 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
PVV en PvdA zijn voor hen twee kwaden. Ze kunnen niet beide zijden van hun electoraat pleasen, maar we zullen zien. Voorlopig zakken ze weg. Bij De Stemming, Smaakmakers, BNR, Buitenhof en de Spindoktors winden ze er geen doekjes om in ieder geval.
Ik durf wel te stellen dat Yesilgoz gedumpt MOET worden als ze een serieuze coalitie met bijvoorbeeld het CDA en PvdA/GL willen. Dan moet er een gematigder en vooral meer verbindend persoon moeten komen. Ik weet alleen zo snel niet wie. Met figuren als Brekelmans, Karremans, Becker en Hermans kan je het ook wel vergeten.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 12:07 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Ik zie het niet zo pessimistisch in. NSC en BBB zijn we straks vanaf, VVD zit in de problemen en PVV heeft nihil kans op straks meeregeren. Onzalige wetten kunnen ook weer worden ingetrokken. Ik verwacht een middencoalitie. Ik zie Yesilgoz ook nog gedumpt worden eventueel en/of misschien zelfs een splitsing van die partij.
De SGP wil wel, hoorquote:Op vrijdag 4 juli 2025 12:42 schreef Rijksambtenaar het volgende:
Aangezien de "christelijke" partijen meegaan met extreem-rechts neem ik aan dat het een kwestie voor tijd is voordat ze abortus ook deels gaan verbieden? Of ben ik nu wild aan het speculeren? In Hongarije en de VS is dit al semi gebeurt.
Welke christelijke partijen, sinds wanneer is SGP meervoud?quote:Op vrijdag 4 juli 2025 12:42 schreef Rijksambtenaar het volgende:
Aangezien de "christelijke" partijen meegaan met extreem-rechts neem ik aan dat het een kwestie voor tijd is voordat ze abortus ook deels gaan verbieden? Of ben ik nu wild aan het speculeren? In Hongarije en de VS is dit al semi gebeurt.
Ja als ze aan de andere linkerkant ook eens afscheid nemen van Klaver, Timmermans en Piriquote:Op vrijdag 4 juli 2025 12:39 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ik durf wel te stellen dat Yesilgoz gedumpt MOET worden als ze een serieuze coalitie met bijvoorbeeld het CDA en PvdA/GL willen. Dan moet er een gematigder en vooral meer verbindend persoon moeten komen. Ik weet alleen zo snel niet wie. Met figuren als Brekelmans, Karremans, Becker en Hermans kan je het ook wel vergeten.
Dit klopt maar halfquote:Op vrijdag 4 juli 2025 12:32 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
PVV en PvdA zijn voor hen twee kwaden.
VVD moet eens stoppen met dat vijandbeeld naar PvdA. Ze hebben voorheen ook samengewerkt met ze. Ze zetten zichzelf compleet voor lul als ze opnieuw met PVV in zee gaan voor zover ze dat al niet staan.quote:
Ze zien PvdA (of in bredere zin links/progressief) als het grote kwaad. Met de PVV samenwerken vinden ze vooral lastig omdat je nooit weet wanneer Geert met zijn verkeerde been uit bed stapt en de stekker eruit haalt maar ideologisch zit er nauwelijks nog licht tussen die twee partijen.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 12:55 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
VVD moet eens stoppen met dat vijandbeeld naar PvdA. Ze hebben voorheen ook samengewerkt met ze. Ze zetten zichzelf compleet voor lul als ze opnieuw met PVV in zee gaan voor zover ze dat al niet staan.
Dat de VVD nu zo vijandig tegenover GLPvdA staat geeft ook aan hoe extreem die Yesilgoz is.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 12:55 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
VVD moet eens stoppen met dat vijandbeeld naar PvdA. Ze hebben voorheen ook samengewerkt met ze. Ze zetten zichzelf compleet voor lul als ze opnieuw met PVV in zee gaan voor zover ze dat al niet staan.
We zullen het niet over eens worden. Maar ook CU heult mee met extreem-rechts door hun onvoorwaardelijke steun aan Christenen voor Israel dat illegale nederzettingen (met geweld) in de Westbank financiert of Don Ceder die onvoorwaardelijk de acties van Israel steunt.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 12:49 schreef Hanca het volgende:
[..]
Welke christelijke partijen, sinds wanneer is SGP meervoud?
De wet plukze geldt alleen voor mensen met een kleurtje. Niet voor mensen die bijv bestuurders bedreigen of agenten aanvallen omdat ze het oneens zijn met de lokale democratische beslissingen.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 13:02 schreef -XOR- het volgende:
Overigens komt het amendement om hulp aan illegalen strafbaar te stellen van BBB en niet van PVV.
Alle boeren controleren en als er illegalen werken de boel oprollen en onteigenen middels plukze dus.
Maar ook hoe extreem groot de inhoudelijke verschillen zijn.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 12:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat de VVD nu zo vijandig tegenover GLPvdA staat geeft ook aan hoe extreem die Yesilgoz is.
Heb je een bron hiervoor? Waar staat dit bijv in hun partijprogramma?quote:Op vrijdag 4 juli 2025 13:05 schreef Kickinalfa het volgende:
Pvda/GL wil miljarden extra belasting ophalen bij ondernemend nederland, belastingen verhogen voor werkend nederland,
https://www.bnnvara.nl/jo(...)ere-defensieuitgavenquote:Op vrijdag 4 juli 2025 13:06 schreef Rijksambtenaar het volgende:
[..]
Heb je een bron hiervoor? Waar staat dit bijv in hun partijprogramma?
Die verschillen van inzicht zijn er altijd geweest. Vroeger konden ze elkaar al polderend ergens in het midden vinden. Allebei wat geven en nemen en er samen op zo'n manier uitkomen dat iedereen zich erin kan vinden. Of iedereen even ontevreden is, ook goed.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 13:05 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Maar ook hoe extreem groot de inhoudelijke verschillen zijn.
Rondom asiel wilde Pvda/GL het onderwerp controversieel maken, pvda/gl wil niks bezuinigen, Pvda/GL wil miljarden extra belasting ophalen bij ondernemend nederland, belastingen verhogen voor werkend nederland, en dan fuseer je vervolgens ook nog eens met de activisten van GL.
Het enige waar ze elkaar op vinden is weliswaar op defensie/woningbouw. Maar wie de rekening gaat betalen staan ze wel fundamenteel anders is.
Wat er nog over is van nsc heeft nu natuurlijk een identiteitscrisis van heb ik jou daar. Ze weten ook dat de volgende verkiezingen de laatste kunnen zijn. Ga je dan zieltjes winnen of hou je je staande.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 13:08 schreef Rijksambtenaar het volgende:
hertzberger van nsc stemde ook voor, best bizar
Maar is degene die je naar de gevangenis brengt strafbaar?quote:Op vrijdag 4 juli 2025 08:35 schreef xpompompomx het volgende:
Maar ik begrijp dus dat als je illegaal bent en je wordt opgepakt, je naar de gevangenis moet en dus alsnog kan blijven? Of snap ik het nou niet?
Ja dat ben ik wel met je eens, alleen daarvoor heb je echt andere poppetjes nodig dan die er nu zitten.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 13:09 schreef Tijn het volgende:
Die verschillen van inzicht zijn er altijd geweest. Vroeger konden ze elkaar al polderend ergens in het midden vinden. Allebei wat geven en nemen en er samen op zo'n manier uitkomen dat iedereen zich erin kan vinden. Of iedereen even ontevreden is, ook goed.
Dat is de instelling waarmee je een regering vormt. Dat is handelen in het landsbelang. Je zou hopen dat serieuze partijen in Den Haag er weer op deze manier in komen te staan, in plaats van de hakken al bij voorbaat in het zand te zetten en de ander te verwijten Het Grote Kwaad te zijn.
'Rijke burgers' vertalen naar 'werkend Nederland' is wel een mooie verfrommeling van het voorstel, goed werk man.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 13:09 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
https://www.bnnvara.nl/jo(...)ere-defensieuitgaven
"GroenLinks-PvdA heeft maandag een plan gepresenteerd om de benodigde miljardeninvesteringen in defensie te financieren via hogere belastingen voor grote bedrijven en rijke burgers, aangevuld met een verhoogde staatsschuld"
chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://www.cpb.nl/sites/(...)022-2025-H7-PvdA.pdf
" Voor bedrijven stijgen de beleidsmatige lasten per saldo met 39,8 mld euro"
". De lasten op vermogen en winst worden per saldo met 22,4 mld euro verzwaard."
Ik denk dat er rond asiel best wat mogelijk is met de PvdA/GL, maar dan moet het wel degelijk beleid zijn, en met oog voor de menselijke kant. Het controversieel maken zegt niet zo veel in deze context, behalve dat ze niet veel zien in de gekozen aanpak.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 13:05 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Maar ook hoe extreem groot de inhoudelijke verschillen zijn.
Rondom asiel wilde Pvda/GL het onderwerp controversieel maken, pvda/gl wil niks bezuinigen, Pvda/GL wil miljarden extra belasting ophalen bij ondernemend nederland, belastingen verhogen voor werkend nederland, en dan fuseer je vervolgens ook nog eens met de activisten van GL.
Het enige waar ze elkaar op vinden is weliswaar op defensie/woningbouw. Maar wie de rekening gaat betalen staan ze wel fundamenteel anders is.
Vrij simpel. Het was dankzij een door de CU ingediende motie dat hier in Nederland, als eerste EU land, de Israëlische ambassadeur op het matje werd geroepen. En nee, dat is geen kleine stap, dat is groot in diplomatieke kringen. En dat is 1 van de vele voorbeelden.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 13:03 schreef Rijksambtenaar het volgende:
[..]
We zullen het niet over eens worden. Maar ook CU heult mee met extreem-rechts door hun onvoorwaardelijke steun aan Christenen voor Israel dat illegale nederzettingen (met geweld) in de Westbank financiert of Don Ceder die onvoorwaardelijk de acties van Israel steunt.
Noem een voorbeeld waarbij de CU de afgelopen jaren kritisch is geweest op Israel.
Nog altijd beter dan VVD die organen van Afrikanen willen harvesten en verkopen om defensie te bekostigen.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 13:09 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
"GroenLinks-PvdA heeft maandag een plan gepresenteerd om de benodigde miljardeninvesteringen in defensie te financieren via hogere belastingen voor grote bedrijven en rijke burgers, aangevuld met een verhoogde staatsschuld"
chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://www.cpb.nl/sites/(...)022-2025-H7-PvdA.pdf
". De lasten op vermogen en winst worden per saldo met 22,4 mld euro verzwaard."
Oh nee niet de mensen uit Laren en Wassenaar die van maandag tot vrijdag op het terras zitten in de middag en genieten van hun passieve inkomen uit dividend en huurinkomsten.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 13:09 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Jammer om dat te constateren. We stemmen staatsrechtelijk gezien op volksvertegenwoordigers die ons dienen. Niet op populisten die voor wetten stemmen vanwege het onderbuik,verkiezingen en peilingen (wat in Frankrijk is verboden).quote:Op vrijdag 4 juli 2025 13:11 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wat er nog over is van nsc heeft nu natuurlijk een identiteitscrisis van heb ik jou daar. Ze weten ook dat de volgende verkiezingen de laatste kunnen zijn. Ga je dan zieltjes winnen of hou je je staande.
Ik benijd ze niet.
Ja leuk. Eerst gewelddadige kolonisten financieren. En dan voor sancties van deze gewelddadige kolonisten stemmen. Wetend dat (zeker met dit kabinet) het toch niks gaat uithalen.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 13:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
Vrij simpel. Het was dankzij een door de CU ingediende motie dat hier in Nederland, als eerste EU land, de Israëlische ambassadeur op het matje werd geroepen. En nee, dat is geen kleine stap, dat is groot in diplomatieke kringen. En dat is 1 van de vele voorbeelden.
CU stemt ook gewoon voor sanctie tegen Joodse kolonisten: https://www.rd.nl/artikel(...)en-joodse-kolonisten
Edit: en de leden stemden voor deze motie die eist dat de regering Netanyahu aangesproken wordt en dat er vrede moet zijn met ruimte voor de Palestijnen: Hanca in POL / Nederlandse Politiek #523 Demissionair met Schoof
Niet dat Israël-Palestina veel met links/rechts te maken heeft, trouwens.
Uit de rest van het plan van Pvda GL is al te zien dat de belastingschijven enorm omhoog gaan zodra je net boven modaal verdient.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 13:23 schreef Rijksambtenaar het volgende:
[..]
Oh nee niet de mensen uit Laren en Wassenaar die van maandag tot vrijdag op het terras zitten in de middag en genieten van hun passieve inkomen uit dividend en huurinkomsten.
Je had het over "werkend Nederland" en het "mkb" niet over de multinationals en rijken.
wE hAlEn HeT wEg BiJ oNtWiKkElInGsSaMeNwErKiNgquote:Op vrijdag 4 juli 2025 13:38 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Uit de rest van het plan van Pvda GL is al te zien dat de belastingschijven enorm omhoog gaan zodra je net boven modaal verdient.
En dat is zo ongeveer heel werkend nederland van pak hem beet 30+ jaar als je naar de gemiddelde salarissen kijkt.
Ja lijkt me een goed plan.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 13:45 schreef -XOR- het volgende:
[..]
wE hAlEn HeT wEg BiJ oNtWiKkElInGsSaMeNwErKiNg
Ik ben dan ook benieuwd wat de PvdA/ GL onder de hogere inkomens rekent.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 13:38 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Uit de rest van het plan van Pvda GL is al te zien dat de belastingschijven enorm omhoog gaan zodra je net boven modaal verdient.
En dat is zo ongeveer heel werkend nederland van pak hem beet 30+ jaar als je naar de gemiddelde salarissen kijkt.
Leuk dat men bij Teletubbie-rechts denkt dat ontwikkelingshulp de pot van Sarfat is, maar volwassen mensen weten wel beter.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 13:54 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ja lijkt me een goed plan.
Bestaanszekerheid staat al onder druk, maar laten we vooral meer uitgegeven en meer belastingen heffen voor werkend nederland om dat weg te geven aan Afrika.
Laten we vooral niet minder geld uitgeven.
Als je zowel ontwikkelingshulp als de NPO afschaft kun je ALLES betalen.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 14:04 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Leuk dat men bij Teletubbie-rechts denkt dat ontwikkelingshulp de pot van Sarfat is, maar volwassen mensen weten wel beter.
Misschien dat de fusie met GL hier wel positief werkt, want daar zitten natuurlijk relatief veel bakfietsende tweeverdieners bij die echt niet zitten te wachten op die mate van nivellering.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 13:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ben dan ook benieuwd wat de PvdA/ GL onder de hogere inkomens rekent.
Is dat iedereen die meer dan 46K (=modaal) verdient?
ChristenUnie heeft nog nooit kolonisten gefinancierd en CvI en ChristenUnie hebben helemaal niks met elkaar te maken. Je zit hier echt volkomen mis. CvI'ers stemmen van oudsher trouwens altijd al SGP.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 13:32 schreef Rijksambtenaar het volgende:
[..]
Ja leuk. Eerst gewelddadige kolonisten financieren. En dan voor sancties van deze gewelddadige kolonisten stemmen. Wetend dat (zeker met dit kabinet) het toch niks gaat uithalen.
Kijk ze eens deugen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |