Voor dat geld weet je wel waar de knelpunten liggen en wat er eventueel mogelijk kan zijn.quote:Op woensdag 9 juli 2025 22:59 schreef drakin het volgende:
[..]
Slechts voor verkenning 2,2 miljoen nodig?
De Duitse versie zou toch ook al deze herfst in dienst gaan? Alleen (nog) niet naar Nederland.quote:Op woensdag 9 juli 2025 22:51 schreef James1988 het volgende:
Bijzonder dat de Deense units eerder in dienst gaan dan de Duitse.
Maar van die loc is nog niet het minste spoor te zien qua Nederlandse toelating, toch? Dus dan kijk je tegen een paar jaar ICE3neo aan? Ik heb hier ook geen inside info over, overigens.quote:Op donderdag 10 juli 2025 09:27 schreef MTL het volgende:
[..]
De Duitse versie zou toch ook al deze herfst in dienst gaan? Alleen (nog) niet naar Nederland.
Gok dat ze beiden simpelweg wachten op de toelating en daarna zsm in dienst gesteld gaan worden.
Ik heb overigens geen inside information of iets in die richting, maar mij zou het niet verbazen als nu die Vectrons gewoon teruggaan naar de leasemaatschappij (op de Vectrons voor de NightJet na) en men voor de introductie van de Talgo in Nederland nu wacht tot die locs van Talgo ook klaar zijn, als de treinen ooit nog naar Nederland moeten gaan komen.
Hoe dan ook, ik denk zomaar dat de collega's van INT blij zijn dat ze nu (al is het misschien tijdelijk) met de ICE3neo kunnen gaan rijden naar Berlijn. Die rijtuigen zijn toch wel ook echt op.
De ICE L gaat wel binnen Duitsland rijden. Alleen (nog) niet naar Nederland.quote:Op donderdag 10 juli 2025 22:02 schreef Duvel het volgende:
Wel jammer, weer een getrokken trein weg.
Ik vind dit toch zonde. Fijnste IC-materieel wat er rondrijdt imo. Maar veel treinstellen zien er slecht uit, vooral rond de ramen. Het is op denk ik.quote:Op donderdag 10 juli 2025 22:39 schreef spectrumanalyser het volgende:
De sloop van de ICMm koplopers is begonnen. Elke dinsdag gaat er een ICMm op een dieplader van de Houtrakpolder naar HKS Metals. Firma Adex verzorgd de demontage.
Het is inmiddels een vrij oude vloot en sommige stellen zijn in een niet al te beste conditie meer. Die gaan als eerste aan de kant.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 13:05 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Maar veel treinstellen zien er slecht uit, vooral rond de ramen. Het is op denk ik.
De oudste stellen die op dit moment rondrijden zijn bijna 38 jaar oud. Dan is het wel een beetje klaar helaasquote:Op vrijdag 11 juli 2025 13:05 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik vind dit toch zonde. Fijnste IC-materieel wat er rondrijdt imo. Maar veel treinstellen zien er slecht uit, vooral rond de ramen. Het is op denk ik.
Wachten is wel dom, grote kans dat de tegentrein daardoor ook vertraagd in Den Bosch aankomt vanwege de enkelsporige brug bij Ravenstein.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 12:59 schreef Eix het volgende:
Warempel, in Den Bosch wordt vandaag door de IC naar Zwolle de aansluiting met de vertraagde IC naar Enkhuizen overgenomen. Het kan dus wel.
Als ik treinposities mag geloven is dat net goed gegaan.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 21:04 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Wachten is wel dom, grote kans dat de tegentrein daardoor ook vertraagd in Den Bosch aankomt vanwege de enkelsporige brug bij Ravenstein.
Wel. Optyfen met die sprintertroep.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 15:26 schreef James1988 het volgende:
[..]
En nu er (eindelijk) steeds meer ICNG rijdt is daar ook wat luch voor. Op de kortere IC-trajecten (zoals Rotterdam - Utrecht) kan men nog uit de voeten door SLT te laten rijden als IC. Niet geweldig maar op zo'n traject ook weer niet het einde van de wereld.
Natuurlijk is de huidige vloot ruk, maar ICE-L vind ik nauwelijks te classificeren als getrokken trein, zo'n Talgo-trekduwdgeval...quote:Op vrijdag 11 juli 2025 06:32 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
De ICE L gaat wel binnen Duitsland rijden. Alleen (nog) niet naar Nederland.
Maar de huidige klassieke Intercity-rijtuigen van Deutsche Bahn zijn ook waardeloos: geen eet- en drinkgelegenheid, enkel zespersoonscoupés in de Eerste Klasse, veel storingen.
Als we gewoon stoppen met het concept aansluitingen kan er ook niet over worden gemopperd.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 12:59 schreef Eix het volgende:
Warempel, in Den Bosch wordt vandaag door de IC naar Zwolle de aansluiting met de vertraagde IC naar Enkhuizen overgenomen. Het kan dus wel.![]()
Alleen jammer dat er eerst nog een ICE tussendoor komt.
quote:Op vrijdag 12 juli 2013 17:25 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik sta vast op station Lardy. Voor ons is een trein ontspoort (op het gehoor af bij bretigny)... Tieveszooi
Vandaag precies 12 jaar geleden. Tijd vliegt.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 17:28 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Er schijnt een intercity onspoort te zijn. Perrons en bovenleidings schijnt van een station beschadigd te zijn. Als iemand meer info heeft. Graag...
Het gaat tegenwoordig niet om het product, maar om de verpakkingquote:Op zaterdag 12 juli 2025 20:15 schreef Dr_Flash het volgende:
"Trein rijdt niet door een dienstregelingswijziging" is dit wat men "transparant informeren" noemt?
Sfeer en beleving zou Peter Gillis zeggen.quote:Op zaterdag 12 juli 2025 20:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het gaat tegenwoordig niet om het product, maar om de verpakking
Het is ook nog 10 maanden en 5 dagen tot Arnhem Oberhausen over is. En dan trekken ze vast Oberhausen Keulen los ofzo.quote:Op zaterdag 12 juli 2025 19:37 schreef Peterselieman het volgende:
Vannacht wordt station Groningen weer in dienst gesteld na twee maanden ombouw
Blijkbaar wel helaas. Men durft niet meer te zeggen 'door materieel/personeelsproblemen' (het vroegere 'door logistieke beperkingen', want daar gaat het in eigenlijk alle gevallen om, tenzij per ongeluk het verkeerde labeltje eraan is gehangen, dat zie je een enkele keer ook wel eens). Ik vind het geen verbetering.quote:Op zaterdag 12 juli 2025 20:15 schreef Dr_Flash het volgende:
"Trein rijdt niet door een dienstregelingswijziging" is dit wat men "transparant informeren" noemt?
quote:Als gevolg van een stroomstoring in Rotterdam op vrijdagavond 11 juli, is de stroom uitgevallen in de Willemspoortunnel bij Rotterdam Blaak. Door de stroomstoring is de spanning in de tunnel weggeslagen en daardoor zijn diverse elementen in de tunnelsystemen zoals de verlichting, brandmelders, gasdetectie en vluchtwegen defect geraakt. Daardoor is er sinds vrijdagavond geen treinverkeer mogelijk tussen Rotterdam en Rotterdam Zuid.
Complexe klus
De monteurs van de aannemer zijn sinds vrijdagavond hard aan het werk om de storing zo snel mogelijk op te lossen. Vanwege de lengte van de tunnel en de verschillende systemen in de tunnel, is dit een zeer complexe klus. Inmiddels is de spanning weer terug in de tunnel en worden alle systemen uitvoerig getest om ervoor te zorgen dat we daar weer veilig treinen kunnen laten rijden.
Alternatieve route
We vinden het ontzettend vervelend dat deze storing zo lang duurt en dat reizigers hier hinder van ondervinden. We kunnen op dit moment niet zeggen hoe lang het nog gaat duren. We adviseren reizigers de reisplanner van de NS te checken voor omreisroutes.
Prognose schuift steeds verder naar achterenquote:Op zondag 13 juli 2025 13:23 schreef James1988 het volgende:
En de storing in de Willemspoortunnel, die vrijdagavond begon, is inmiddels z'n derde dag in gegaan.
Volgens ProRail:
[..]
Noodstroom denk ik niet, en dat is anders maar een paar uur volgens mij.quote:Op zondag 13 juli 2025 14:49 schreef James1988 het volgende:
Je hoort wel eens vaker dat een apparaat al 10 jaar zonder problemen heeft gedraaid, maar dat het ding stuk blijkt te zijn na een stroomonderbreking. Dat ál deze systemen nu niet meer blijken te functioneren is wel bijzonder.
(En zitten zulke systemen niet op een noodstroomvoorziening / UPS?)
Inmiddels staat de prognose op 1:00, maar dat kan net zo goed kerstmis worden.quote:Op zondag 13 juli 2025 16:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Prognose schuift steeds verder naar achteren
Je bent optimistischquote:Op zondag 13 juli 2025 16:49 schreef James1988 het volgende:
[..]
Inmiddels staat de prognose op 1:00, maar dat kan net zo goed kerstmis worden.
Doe je nou een aanname over het jaartal?quote:
Je kunt ook zeggen als de maan in het sterrenbeeld Leeuw staat en in lijn is met Jupiter en Venusquote:Op zondag 13 juli 2025 17:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Doe je nou een aanname over het jaartal?
en geen gootje voor de fietsen. Kans is best aanwezig dat ik vaker via Europapark ga reizenquote:Op zondag 13 juli 2025 18:28 schreef Evangelion het volgende:
Groningers blij verrast met opening station, maar er is ook reden voor gemopper
https://nos.nl/artikel/25(...)-reden-voor-gemopper
De liften doen het nog niet en er is geen roltrap naar beneden. Gewoon open gooien die zooi.
Nou ja er straalt ook wel uit dat je van mening bent dat je klanten hersenloze randdebielen zijn.quote:Op zaterdag 12 juli 2025 20:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het gaat tegenwoordig niet om het product, maar om de verpakking
Behalve als daar een wijziging van het bestemmingsplan voor nodig is. Kost vast ook ¤ 750.000 per gootje.quote:Op zondag 13 juli 2025 20:10 schreef James1988 het volgende:
Een gootje voor fietsen is altijd nog toe te voegen.
Ipv dat hep op Facebook gestaan is het zo meteen dat hep ChatGPT gezegtquote:Op zondag 13 juli 2025 20:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou ja er straalt ook wel uit dat je van mening bent dat je klanten hersenloze randdebielen zijn.
Betonblok precies voor de deur van de architect plaatsen. Tsja, aanpassingen aan het betonblok mogen nietquote:Op zondag 13 juli 2025 20:23 schreef derLudolf het volgende:
Past natuurlijk niet in het ontwerp van de architect dus mag niet.
Als ik beetje google zie ik dat de installaties in 2023 vernieuwd zijn. Hopelijk heeft Prorail het bonnetje nog.quote:Op zondag 13 juli 2025 14:49 schreef James1988 het volgende:
Je hoort wel eens vaker dat een apparaat al 10 jaar zonder problemen heeft gedraaid, maar dat het ding stuk blijkt te zijn na een stroomonderbreking. Dat ál deze systemen nu niet meer blijken te functioneren is wel bijzonder.
(En zitten zulke systemen niet op een noodstroomvoorziening / UPS?)
Verder ook geen druk of belangrijk traject ofzoquote:Op zondag 13 juli 2025 21:12 schreef Peterselieman het volgende:
Prognose voor de Willemsspoortunnel staat nu op onbekend
Intern was de prognose 1 uur vannacht, maar ze durven vanwege de constant schuivende prognose inmiddels gewoon geen datum/tijd meer te geven. Verstandige beslissing, de prognose is inmiddels voor de zoveelste keer verschoven, nu naar 5 uur 's ochtends.quote:Op zondag 13 juli 2025 21:12 schreef Peterselieman het volgende:
Prognose voor de Willemsspoortunnel staat nu op onbekend
Roltrap naar beneden is voor luie dikke mensen. Gootje voor fiets is hit or miss, Amsterdam C heeft ze wel, Utrecht C weer niet. En liften, tsja, achtste wereldwonder als ze het allemaal een keer doen…quote:Op zondag 13 juli 2025 18:28 schreef Evangelion het volgende:
Groningers blij verrast met opening station, maar er is ook reden voor gemopper
https://nos.nl/artikel/25(...)-reden-voor-gemopper
De liften doen het nog niet en er is geen roltrap naar beneden. Gewoon open gooien die zooi.
Jammer voor jou, maar die mogen ook bestaanquote:Op maandag 14 juli 2025 07:25 schreef b2py het volgende:
[..]
Roltrap naar beneden is voor luie dikke mensen.
Ook geen reden om ze niet alsnog aan te brengen.quote:Gootje voor fiets is hit or miss, Amsterdam C heeft ze wel, Utrecht C weer niet.
Werk aan de winkel dus!quote:En liften, tsja, achtste wereldwonder als ze het allemaal een keer doen…
triest zo'n postquote:Op maandag 14 juli 2025 07:25 schreef b2py het volgende:
[..]
Roltrap naar beneden is voor luie dikke mensen. Gootje voor fiets is hit or miss, Amsterdam C heeft ze wel, Utrecht C weer niet. En liften, tsja, achtste wereldwonder als ze het allemaal een keer doen…
Ja, rakettesten bij de Afsluitdijk, KLM-vliegers die reservist bij Defensie worden, nou dit weer. Binnen 5 jaar oorlog denkquote:Op maandag 14 juli 2025 09:42 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Defensie wil rijtuigen ombouwen naar noodhospitalen: https://www.ad.nl/binnenl(...)-in-wereld~a12ca697/
Het zal wel moeten he, hoe kan je anders al die kosten verantwoorden?quote:Op maandag 14 juli 2025 15:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, rakettesten bij de Afsluitdijk, KLM-vliegers die reservist bij Defensie worden, nou dit weer. Binnen 5 jaar oorlog denk
Nee de leden hebben het bod verworpen. Het rijdend personeel dus. Daar nog iets over te zeiken?quote:Op maandag 14 juli 2025 15:14 schreef marcb1974 het volgende:
VVMC en FNV verwerpen het bod. Stakingen komen er weer aan
https://www.nu.nl/economi(...)akbonden-bevalt.htmlvakbonden
Twee keer gedacht "dat past precies"quote:Op maandag 14 juli 2025 18:11 schreef spectrumanalyser het volgende:
Een aggresieve zwartrijder op de Kennemerlijn. De jongen kwam op Uitgeest nogal snel de trein in, zette zijn fatbike neer en ging een eind verder weg zitten. De jongen had geen fietskaart, en gaf aan deze nog te willen kopen. Bij het vriendelijk verzoeken om de trein te verlaten begon de jongen te dreigen en schreeuwde dat het maar racistisch was omdat hij de enige was met een kleurtje....
Na enige tijd ging de jongen toch de trein uit, om vervolgens tegen de lift op het perron te gaan schoppen.
Zich net als de rest aan de regels houden kwam niet in hem op?quote:Op maandag 14 juli 2025 18:11 schreef spectrumanalyser het volgende:
Een aggresieve zwartrijder op de Kennemerlijn. De jongen kwam op Uitgeest nogal snel de trein in, zette zijn fatbike neer en ging een eind verder weg zitten. De jongen had geen fietskaart, en gaf aan deze nog te willen kopen. Bij het vriendelijk verzoeken om de trein te verlaten begon de jongen te dreigen en schreeuwde dat het maar racistisch was omdat hij de enige was met een kleurtje....
Na enige tijd ging de jongen toch de trein uit, om vervolgens tegen de lift op het perron te gaan schoppen.
Is er niet toevallig een trein daarvoor uitgevallen? Of een Intercity uitgevallen? Zowel de RB61 als de IC Amsterdam-Berlin willen nog wel eens uitvallen.quote:Op maandag 14 juli 2025 16:50 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Wat is die trein naar Bielefeld toch druk in de vakanties. Denk dat een halfuursdienst uit zou kunnen.
Viel me zo niet op. Als het goed is is de treindienst nu ook overgenomen door een andere vervoerder meen ik?quote:Op maandag 14 juli 2025 21:03 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Is er niet toevallig een trein daarvoor uitgevallen? Of een Intercity uitgevallen? Zowel de RB61 als de IC Amsterdam-Berlin willen nog wel eens uitvallen.
Er kunnen geen treinen rijden naar een plek die niet bestaatquote:Op maandag 14 juli 2025 16:50 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Wat is die trein naar Bielefeld toch druk in de vakanties. Denk dat een halfuursdienst uit zou kunnen.
Nog steeds Eurobahn, maar dat is tegenwoordig eigendom van NWL (Zweckverband Nahverkehr Westfalen-Lippe, de vervoersautoriteit).quote:Op maandag 14 juli 2025 21:36 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Viel me zo niet op. Als het goed is is de treindienst nu ook overgenomen door een andere vervoerder meen ik?
"We doen geen planmatige kering op een plek waar geen goede looproute is" is een NS-eis, kan zijn dat Arriva dat gewoon niet heeft.quote:Op maandag 14 juli 2025 21:28 schreef Peterselieman het volgende:
Leuke cabinerit door het nieuwe station van Groningen. Vraag me alleen wel af waar de treinen uit Leeuwarden keren omdat er bij Europapark op het middenspoor geen platforms gerealiseerd zijn waar machinisten overheen kunnen lopen naar de andere zijde.
Het leek van niet dat daar wat lag, maar het is wel handig om daar te kerenquote:Op dinsdag 15 juli 2025 16:59 schreef Ireyon het volgende:
Op het middenspoor is daar wel een looppad aangelegd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |