abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218153147
Voor de nachttrein van Arriva, zoals van Schiphol naar Amsterdam, kun je tot op heden alleen een ticket kopen via een App genaamd Glimbe. Op Schiphol werkt dit verwarrend want je kunt niet inchecken of een los kaartje kopen.

Vermoedelijk is er om die reden een soort coulance regeling en kan je vanaf 7,50 euro een ticket in de trein kopen. Er is 100% controle.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_218154240
Sowieso godgeklaagd dat ik m'n persoonlijke gegevens aan DRIE organisaties moet geven. Want er zit ook nog een payment-provider tussen. Geen OVC, geen simpele mogelijkheid om via de eigen website een kaartje te kopen; geen nachttrein voor mij.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  dinsdag 8 juli 2025 @ 14:43:32 #143
256146 b2py
Beton!
pi_218158430
Gewoon de gegevens van Jan Mastbroek invullen
  dinsdag 8 juli 2025 @ 14:45:09 #144
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_218158436
*wijk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_218159038
Duitse overheid ziet het meest in een nieuwe HSL tussen Hannover en Hamburg: https://www.spiegel.de/au(...)51-b33f-e3ae73170c47
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 8 juli 2025 @ 19:53:54 #146
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_218161225
De provincie Fryslân heeft een subsidie van 2,2 miljoen euro beschikbaar gesteld voor een verkenningsstudie naar
partiële elektrificatie van de spoorlijnen Leeuwarden-Harlingen Haven en Leeuwarden-Stavoren.

Het idee is om gedeeltelijk bovenleiding aan te leggen in combinatie met een batterijtrein

https://cuatro.sim-cdn.nl(...)jnen.pdf?cb=Wsjs3SdP
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_218164506
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 16:14 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Duitse overheid ziet het meest in een nieuwe HSL tussen Hannover en Hamburg: https://www.spiegel.de/au(...)51-b33f-e3ae73170c47
Best logisch
  woensdag 9 juli 2025 @ 22:33:18 #148
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_218172533
Op de Xwitter van Fernbahn, de maker van deze site: https://www.fernbahn.de/datenbank/suche/ staat vermeld dat de IC Amsterdam-Berlin vanaf 1 november 2025 volledig met ICE3Neo gaat rijden *O* .

De DSB Talgo zou vanaf 24 november 2025 ingezet worden op 4 omlopen van de EC Hamburg-København.

Inmiddels is de databank ook bijgewerkt: https://www.fernbahn.de/d(...)il=1#fv_suche_detail
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
  woensdag 9 juli 2025 @ 22:51:03 #149
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_218172612
Bijzonder dat de Deense units eerder in dienst gaan dan de Duitse.
  woensdag 9 juli 2025 @ 22:59:02 #150
370431 drakin
vurig typje
pi_218172642
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 19:53 schreef Peterselieman het volgende:
De provincie Fryslân heeft een subsidie van 2,2 miljoen euro beschikbaar gesteld voor een verkenningsstudie naar
partiële elektrificatie van de spoorlijnen Leeuwarden-Harlingen Haven en Leeuwarden-Stavoren.

Het idee is om gedeeltelijk bovenleiding aan te leggen in combinatie met een batterijtrein

https://cuatro.sim-cdn.nl(...)jnen.pdf?cb=Wsjs3SdP
Slechts voor verkenning 2,2 miljoen nodig?
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Freaks like me drink tea
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 10 juli 2025 @ 00:34:14 #151
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_218172965
quote:
88s.gif Op woensdag 9 juli 2025 22:59 schreef drakin het volgende:

[..]
Slechts voor verkenning 2,2 miljoen nodig?
Voor dat geld weet je wel waar de knelpunten liggen en wat er eventueel mogelijk kan zijn.

Verdere uitwerking zal in de komende jaren volgen, zeker omdat ook met Groningen afstemming gezocht moet worden
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_218174190
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2025 22:51 schreef James1988 het volgende:
Bijzonder dat de Deense units eerder in dienst gaan dan de Duitse.
De Duitse versie zou toch ook al deze herfst in dienst gaan? Alleen (nog) niet naar Nederland.
Gok dat ze beiden simpelweg wachten op de toelating en daarna zsm in dienst gesteld gaan worden.

Ik heb overigens geen inside information of iets in die richting, maar mij zou het niet verbazen als nu die Vectrons gewoon teruggaan naar de leasemaatschappij (op de Vectrons voor de NightJet na) en men voor de introductie van de Talgo in Nederland nu wacht tot die locs van Talgo ook klaar zijn, als de treinen ooit nog naar Nederland moeten gaan komen.

Hoe dan ook, ik denk zomaar dat de collega's van INT blij zijn dat ze nu (al is het misschien tijdelijk) met de ICE3neo kunnen gaan rijden naar Berlijn. Die rijtuigen zijn toch wel ook echt op.
  donderdag 10 juli 2025 @ 11:02:27 #153
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_218174873
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juli 2025 09:27 schreef MTL het volgende:

[..]
De Duitse versie zou toch ook al deze herfst in dienst gaan? Alleen (nog) niet naar Nederland.
Gok dat ze beiden simpelweg wachten op de toelating en daarna zsm in dienst gesteld gaan worden.

Ik heb overigens geen inside information of iets in die richting, maar mij zou het niet verbazen als nu die Vectrons gewoon teruggaan naar de leasemaatschappij (op de Vectrons voor de NightJet na) en men voor de introductie van de Talgo in Nederland nu wacht tot die locs van Talgo ook klaar zijn, als de treinen ooit nog naar Nederland moeten gaan komen.

Hoe dan ook, ik denk zomaar dat de collega's van INT blij zijn dat ze nu (al is het misschien tijdelijk) met de ICE3neo kunnen gaan rijden naar Berlijn. Die rijtuigen zijn toch wel ook echt op.
Maar van die loc is nog niet het minste spoor te zien qua Nederlandse toelating, toch? Dus dan kijk je tegen een paar jaar ICE3neo aan? Ik heb hier ook geen inside info over, overigens.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_218175664
Mja, echter denk ik dat NS liever geen leaselocs aan zal houden als het te lang gaat duren. Als het nou een maandje of twee maanden was, dan was dat nog te overzien, maar heel veel langer kost natuurlijk enorm veel geld.
Tenzij de locs natuurlijk tijdelijk een sub-lease krijgen of zoiets tot die Talgo-dingen ook in Nederland de toelating hebben en ze werkelijk ingezet gaan worden.
pi_218175730
Kunnen die Talgo's niet aan een Vectron gehangen worden dan?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_218176147
Jawel, dat is ook precies wat de bedoeling was tot de Talgo-locs in dienst zouden komen. Echter is er nog geen uitsluitsel wanneer de Talgo's überhaupt naar Nederland gaan komen en wordt er in de tussentijd dus ICE3neo ingezet om de stokoude rijtuigen te vervangen.
Maar het gevolg daarvan is dus dat de huidige Vectrons werkeloos worden tot de Talgo in zou stromen, iets wat NS uiteraard heel veel geld zou kosten.
  donderdag 10 juli 2025 @ 22:02:01 #157
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_218180007
Wel jammer, weer een getrokken trein weg.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_218180236
Ja heb je gelijk aan maar tegelijkertijd vind ik de Pimpel niet meer zo leuk sinds dat gedeelte eraf is... Das nu weer terug dus. Ik vind het wel vet hoor.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_218180313
De sloop van de ICMm koplopers is begonnen. Elke dinsdag gaat er een ICMm op een dieplader van de Houtrakpolder naar HKS Metals. Firma Adex verzorgd de demontage.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  vrijdag 11 juli 2025 @ 06:32:53 #160
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_218181355
quote:
15s.gif Op donderdag 10 juli 2025 22:02 schreef Duvel het volgende:
Wel jammer, weer een getrokken trein weg.
De ICE L gaat wel binnen Duitsland rijden. Alleen (nog) niet naar Nederland.

Maar de huidige klassieke Intercity-rijtuigen van Deutsche Bahn zijn ook waardeloos: geen eet- en drinkgelegenheid, enkel zespersoonscoupés in de Eerste Klasse, veel storingen.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
  vrijdag 11 juli 2025 @ 12:59:42 #161
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_218184095
Warempel, in Den Bosch wordt vandaag door de IC naar Zwolle de aansluiting met de vertraagde IC naar Enkhuizen overgenomen. Het kan dus wel. ^O^

Alleen jammer dat er eerst nog een ICE tussendoor komt. :')
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_218184130
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2025 22:39 schreef spectrumanalyser het volgende:
De sloop van de ICMm koplopers is begonnen. Elke dinsdag gaat er een ICMm op een dieplader van de Houtrakpolder naar HKS Metals. Firma Adex verzorgd de demontage.
Ik vind dit toch zonde. Fijnste IC-materieel wat er rondrijdt imo. Maar veel treinstellen zien er slecht uit, vooral rond de ramen. Het is op denk ik.
  vrijdag 11 juli 2025 @ 15:26:22 #163
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_218185150
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 13:05 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Maar veel treinstellen zien er slecht uit, vooral rond de ramen. Het is op denk ik.
Het is inmiddels een vrij oude vloot en sommige stellen zijn in een niet al te beste conditie meer. Die gaan als eerste aan de kant.

En nu er (eindelijk) steeds meer ICNG rijdt is daar ook wat luch voor. Op de kortere IC-trajecten (zoals Rotterdam - Utrecht) kan men nog uit de voeten door SLT te laten rijden als IC. Niet geweldig maar op zo'n traject ook weer niet het einde van de wereld.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 11 juli 2025 @ 20:56:20 #164
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_218187671
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 13:05 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik vind dit toch zonde. Fijnste IC-materieel wat er rondrijdt imo. Maar veel treinstellen zien er slecht uit, vooral rond de ramen. Het is op denk ik.
De oudste stellen die op dit moment rondrijden zijn bijna 38 jaar oud. Dan is het wel een beetje klaar helaas
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_218187730
quote:
11s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 12:59 schreef Eix het volgende:
Warempel, in Den Bosch wordt vandaag door de IC naar Zwolle de aansluiting met de vertraagde IC naar Enkhuizen overgenomen. Het kan dus wel.
Wachten is wel dom, grote kans dat de tegentrein daardoor ook vertraagd in Den Bosch aankomt vanwege de enkelsporige brug bij Ravenstein.
  vrijdag 11 juli 2025 @ 22:00:24 #166
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_218188286
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 21:04 schreef Ireyon het volgende:

[..]
Wachten is wel dom, grote kans dat de tegentrein daardoor ook vertraagd in Den Bosch aankomt vanwege de enkelsporige brug bij Ravenstein.
Als ik treinposities mag geloven is dat net goed gegaan. :s)
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  zaterdag 12 juli 2025 @ 09:57:49 #167
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_218190493
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 15:26 schreef James1988 het volgende:

[..]

En nu er (eindelijk) steeds meer ICNG rijdt is daar ook wat luch voor. Op de kortere IC-trajecten (zoals Rotterdam - Utrecht) kan men nog uit de voeten door SLT te laten rijden als IC. Niet geweldig maar op zo'n traject ook weer niet het einde van de wereld.
Wel. Optyfen met die sprintertroep.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 12 juli 2025 @ 10:04:54 #168
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_218190534
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 06:32 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
De ICE L gaat wel binnen Duitsland rijden. Alleen (nog) niet naar Nederland.

Maar de huidige klassieke Intercity-rijtuigen van Deutsche Bahn zijn ook waardeloos: geen eet- en drinkgelegenheid, enkel zespersoonscoupés in de Eerste Klasse, veel storingen.
Natuurlijk is de huidige vloot ruk, maar ICE-L vind ik nauwelijks te classificeren als getrokken trein, zo'n Talgo-trekduwdgeval...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_218190607
quote:
11s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 12:59 schreef Eix het volgende:
Warempel, in Den Bosch wordt vandaag door de IC naar Zwolle de aansluiting met de vertraagde IC naar Enkhuizen overgenomen. Het kan dus wel. ^O^

Alleen jammer dat er eerst nog een ICE tussendoor komt. :')
Als we gewoon stoppen met het concept aansluitingen kan er ook niet over worden gemopperd.
pi_218190610
quote:
4s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 09:57 schreef Duvel het volgende:

[..]
Wel. Optyfen met die sprintertroep.
Eens, het is 40 min waarin je prima kan werken als je een normale trein zou hebben.
  zaterdag 12 juli 2025 @ 18:12:46 #171
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_218193775
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 17:25 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik sta vast op station Lardy. Voor ons is een trein ontspoort (op het gehoor af bij bretigny)... Tieveszooi :(
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 17:28 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Er schijnt een intercity onspoort te zijn. Perrons en bovenleidings schijnt van een station beschadigd te zijn. Als iemand meer info heeft. Graag...
Vandaag precies 12 jaar geleden. Tijd vliegt.
pi_218194114
2013 was dus gewoon vorig jaar toch ofzo.


:'(
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 12 juli 2025 @ 19:37:47 #173
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_218194337
Vannacht wordt station Groningen weer in dienst gesteld na twee maanden ombouw
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 12 juli 2025 @ 20:15:44 #174
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_218194558
"Trein rijdt niet door een dienstregelingswijziging" is dit wat men "transparant informeren" noemt? :r
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 12 juli 2025 @ 20:53:29 #175
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_218194775
quote:
13s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 20:15 schreef Dr_Flash het volgende:
"Trein rijdt niet door een dienstregelingswijziging" is dit wat men "transparant informeren" noemt? :r
Het gaat tegenwoordig niet om het product, maar om de verpakking
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')