Best logischquote:Op dinsdag 8 juli 2025 16:14 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Duitse overheid ziet het meest in een nieuwe HSL tussen Hannover en Hamburg: https://www.spiegel.de/au(...)51-b33f-e3ae73170c47
Slechts voor verkenning 2,2 miljoen nodig?quote:Op dinsdag 8 juli 2025 19:53 schreef Peterselieman het volgende:
De provincie Fryslân heeft een subsidie van 2,2 miljoen euro beschikbaar gesteld voor een verkenningsstudie naar
partiële elektrificatie van de spoorlijnen Leeuwarden-Harlingen Haven en Leeuwarden-Stavoren.
Het idee is om gedeeltelijk bovenleiding aan te leggen in combinatie met een batterijtrein
https://cuatro.sim-cdn.nl(...)jnen.pdf?cb=Wsjs3SdP
Voor dat geld weet je wel waar de knelpunten liggen en wat er eventueel mogelijk kan zijn.quote:Op woensdag 9 juli 2025 22:59 schreef drakin het volgende:
[..]
Slechts voor verkenning 2,2 miljoen nodig?
De Duitse versie zou toch ook al deze herfst in dienst gaan? Alleen (nog) niet naar Nederland.quote:Op woensdag 9 juli 2025 22:51 schreef James1988 het volgende:
Bijzonder dat de Deense units eerder in dienst gaan dan de Duitse.
Maar van die loc is nog niet het minste spoor te zien qua Nederlandse toelating, toch? Dus dan kijk je tegen een paar jaar ICE3neo aan? Ik heb hier ook geen inside info over, overigens.quote:Op donderdag 10 juli 2025 09:27 schreef MTL het volgende:
[..]
De Duitse versie zou toch ook al deze herfst in dienst gaan? Alleen (nog) niet naar Nederland.
Gok dat ze beiden simpelweg wachten op de toelating en daarna zsm in dienst gesteld gaan worden.
Ik heb overigens geen inside information of iets in die richting, maar mij zou het niet verbazen als nu die Vectrons gewoon teruggaan naar de leasemaatschappij (op de Vectrons voor de NightJet na) en men voor de introductie van de Talgo in Nederland nu wacht tot die locs van Talgo ook klaar zijn, als de treinen ooit nog naar Nederland moeten gaan komen.
Hoe dan ook, ik denk zomaar dat de collega's van INT blij zijn dat ze nu (al is het misschien tijdelijk) met de ICE3neo kunnen gaan rijden naar Berlijn. Die rijtuigen zijn toch wel ook echt op.
De ICE L gaat wel binnen Duitsland rijden. Alleen (nog) niet naar Nederland.quote:Op donderdag 10 juli 2025 22:02 schreef Duvel het volgende:
Wel jammer, weer een getrokken trein weg.
Ik vind dit toch zonde. Fijnste IC-materieel wat er rondrijdt imo. Maar veel treinstellen zien er slecht uit, vooral rond de ramen. Het is op denk ik.quote:Op donderdag 10 juli 2025 22:39 schreef spectrumanalyser het volgende:
De sloop van de ICMm koplopers is begonnen. Elke dinsdag gaat er een ICMm op een dieplader van de Houtrakpolder naar HKS Metals. Firma Adex verzorgd de demontage.
Het is inmiddels een vrij oude vloot en sommige stellen zijn in een niet al te beste conditie meer. Die gaan als eerste aan de kant.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 13:05 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Maar veel treinstellen zien er slecht uit, vooral rond de ramen. Het is op denk ik.
De oudste stellen die op dit moment rondrijden zijn bijna 38 jaar oud. Dan is het wel een beetje klaar helaasquote:Op vrijdag 11 juli 2025 13:05 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik vind dit toch zonde. Fijnste IC-materieel wat er rondrijdt imo. Maar veel treinstellen zien er slecht uit, vooral rond de ramen. Het is op denk ik.
Wachten is wel dom, grote kans dat de tegentrein daardoor ook vertraagd in Den Bosch aankomt vanwege de enkelsporige brug bij Ravenstein.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 12:59 schreef Eix het volgende:
Warempel, in Den Bosch wordt vandaag door de IC naar Zwolle de aansluiting met de vertraagde IC naar Enkhuizen overgenomen. Het kan dus wel.
Als ik treinposities mag geloven is dat net goed gegaan.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 21:04 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Wachten is wel dom, grote kans dat de tegentrein daardoor ook vertraagd in Den Bosch aankomt vanwege de enkelsporige brug bij Ravenstein.
Wel. Optyfen met die sprintertroep.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 15:26 schreef James1988 het volgende:
[..]
En nu er (eindelijk) steeds meer ICNG rijdt is daar ook wat luch voor. Op de kortere IC-trajecten (zoals Rotterdam - Utrecht) kan men nog uit de voeten door SLT te laten rijden als IC. Niet geweldig maar op zo'n traject ook weer niet het einde van de wereld.
Natuurlijk is de huidige vloot ruk, maar ICE-L vind ik nauwelijks te classificeren als getrokken trein, zo'n Talgo-trekduwdgeval...quote:Op vrijdag 11 juli 2025 06:32 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
De ICE L gaat wel binnen Duitsland rijden. Alleen (nog) niet naar Nederland.
Maar de huidige klassieke Intercity-rijtuigen van Deutsche Bahn zijn ook waardeloos: geen eet- en drinkgelegenheid, enkel zespersoonscoupés in de Eerste Klasse, veel storingen.
Als we gewoon stoppen met het concept aansluitingen kan er ook niet over worden gemopperd.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 12:59 schreef Eix het volgende:
Warempel, in Den Bosch wordt vandaag door de IC naar Zwolle de aansluiting met de vertraagde IC naar Enkhuizen overgenomen. Het kan dus wel.![]()
Alleen jammer dat er eerst nog een ICE tussendoor komt.
quote:Op vrijdag 12 juli 2013 17:25 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik sta vast op station Lardy. Voor ons is een trein ontspoort (op het gehoor af bij bretigny)... Tieveszooi
Vandaag precies 12 jaar geleden. Tijd vliegt.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 17:28 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Er schijnt een intercity onspoort te zijn. Perrons en bovenleidings schijnt van een station beschadigd te zijn. Als iemand meer info heeft. Graag...
Het gaat tegenwoordig niet om het product, maar om de verpakkingquote:Op zaterdag 12 juli 2025 20:15 schreef Dr_Flash het volgende:
"Trein rijdt niet door een dienstregelingswijziging" is dit wat men "transparant informeren" noemt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |